loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1016 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  
  • عنوان پروژه : Power former جدیدترین ژنراتور سنکرون و شبیه سازی جریان های فالت
  • گرايش : مهندسی برق- شبکه های انتقال و توزیع
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  100
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     Pf جديد ترين ماشين سنكرون فشار قوي است كه بدون نياز به كليد ژنراتور (Generator C.B) ، ترانسفورماتور افزاينده و تجهيزات جانبي آن ، توان الكتريكي را مستقيماٌ به شبكه انتقال ، تحويل مي دهد . Pf يك ژنراتور AC سه فاز با يك روتور معمولي است . تفاوت قابل مقايسه آن با ژنراتور هاي معمولي در طرز قرار گرفتن سيم پيچ هاي استاتور مي باشد ايده جديد بكار گرفته شده ، استفاده از كابل به عنوان سيم پيچ استاتور مي باشد . توليد توان در سطوح مختلف ولتاژهاي شبكه انتقال ، توسط اين ماشين ، مديون پيشرفت در فناوري و ساخت كابلهايي مي باشد كه جايگزين شينه بندي در استاتور ژنراتورهاي متعارف شده است . Pf بعنوان مولد در ژنراتورهاي آبي ( هيدروژنراتورها ) و همچنين نيروگاههاي حرارتي ( توربوژنراتورها ) مي تواند مورد استفاده قرار گيرد . در شكل (1) برش عرضي يك توربو پاورفورمر نشان داده شده است . Pf در مقايسه با ژنراتورهاي معمولي در ولتاژ بالا و جريان پايين كار مي كند به عبارت ديگر اساس كار پاورفورمر بر مبناي افزايش ولتاژ و كاهش جريان مي باشد . ماكزيمم ولتاژ خروجي اين ژنراتور با تكنولوژي كابل محدود مي گردد كه در حال حاضر با توجه به تكنولوژي بالاي ساخت كابلها ، مي توان ولتاژ آنرا تا سطح KV400 طراحي نمود . هادي استفاده شده در Pf بصورت دوار است در حاليكه در ژنراتورهاي معمولي اين هادي بصورت مستطيلي مي باشد . در نتيجه ميدان الكتريكي در Pf يكنواخت تر خواهد بود . ابعاد سيم پيچ بر اساس ولتاژ سيستم و ماكزيمم قدرت ژنراتور تعيين مي گردد. در Pf لايه خارجي كابل در تمام طول كابل زمين مي گردد . اين امر موجب مي شود كه ميدان الكتريكي در طول كابل محدود گردد و ديگر مانند ژنراتورهاي معمولي ، نياز به كنترل ميدان در ناحيه انتهايي سيم پيچ نباشد . مزاياي زمين كردن كابل سيم پيچ استاتور،اين است كه ديگر خطر كرنا يا تخليه جزئي در هيچ ناحيه اي از سيم پيچ وجود ندارد و همچنين ايمني افراد بهره بردار و يا تعمير كار افزايش مي يابد. سر بنديها و اتصالات معمولاً در فضاي خالي مورد دسترس در محل انجام مي گيرد. بنابراين محل اين اتصالات در يك نيروگاه نسبت به نيروگاه ديگر متفاوت مي باشد. اما در هر حال اين اتصالات در خارج از هسته استاتور مي باشد. براي مثال اتصالات و سربندي ها ممكن است زير ژنراتور و يا خارج از قاب استاتور انجام گيرد. بدين ترتيب اتصالات و سر بندي ها ، مشكلات ناشي از ارتعاشات و لرزشهاي بوجود آمده در ماشينهاي معمولي را نخواهند داشت.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 951 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی اثر اضافه ولتاژهای ناشی از صاعقه روی خطوط انتقال
  • گرايش : مهندسی برق قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  83
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     صاعقه بزرگترين عامل خروج خطوط انتقال و توزيع هوائي است. داده‌هاي حاصل از يك دوره 14 ساله شركت‌هاي برق در ايالات متحده و كانادا در طول 25000 مايل خط انتقال نشان مي‌دهد كه صاعقه تقريباً در 26% خروج‌ها در خطوط kV230 و حدود 65% خروج‌ها در خطوط kV345 عامل اساسي بوده است. يك مطالعه مشابه در بريتانيا، در يك دوره 14 ساله، شامل 50000 عيب در خطوط توزيع نشان مي‌دهد كه صاعقه در 47% خروج‌ها در خطوط kV33 و بالاتر، عامل اصلي بوده است. با توجه به آنچه كه مورد بررسي قرار گرفت خطوط انتقال انرژي الكتريكي، متشكل از برج‌هاي فولادي، سيم‌هاي زمين، كندوكتورهاي فاز واقع در دشت‌ها، مناطق كوهستاني، بيابان‌ها، بيشه‌زارها، مزارع كشاورزي و غيره مناسب‌ترين و كوتاهترين وسيله را جهت تخليه جوي بارهاي الكتريكي به زمين تشكيل مي‌دهند، به طوري كه تخليه جوي در مناطق كوهستاني و دشت‌ها به سمت اين خطوط منحرف گشته، از طريق آنان به زمين تخليه مي‌گردد. تخليه بر كليه قسمت‌ها و اجزاء خطوط انتقال انرژي امكان‌پذير بوده، در هر قسمت با پديده‌ها و عكس‌العمل‌هاي متفاوتي همراه باشد. به طور كلي مي‌توان گفت كه منظور از مطالعه صاعقه و اضافه ولتاژ پيش‌بيني عوامل مخرب و با توجه به اين پيش‌بيني حفاظت و ايزولاسيون و در نظر گرفتن سيم زمين مناسب مقرون به صرفه مي‌باشد اين پارامترها در مناطق آب و هوايي مختلف متفاوت مي‌باشد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1231 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : مدلسازی طراحی ، تحلیل و پیاده سازی ، با اهدف ، بهینه سازی ابـعاد ، بـازده و چـگالی وزنـی نـیـرو، در موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات: 104
  • + همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در این پژوهش مدلسازی طراحی و بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی انجام شد. بدین منظور ابتدا ساختارهای مختلف این موتور بررسی شد و ساختار مورد نظر در این پژوهش و کاربرد آن به طور مفصل شرح داده شد. سپس به مدلسازی ساختار مذکور پرداخته شد. با توجه به اینکه در زمینه این موتور اطلاعات کمی منتشر شده است مدل ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه الگوریتم طراحی تهیه شد و به کمک برنامه ای در محیط متلب طراحی موتور خطی انجام شد و خصوصیات مورد نظر آن توسط مدل ارائه شده در محیط ANSYS با استفاده از روش اجزاء محدود تست شد. سپس موتور طراحی شده با انتخاب اهداف مختلفی بهینه سازی گردید. نتایج عمده به دست آمده در این پژوهش به شرح زیر است:
    1.    بررسی ساختارهای مختلف موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی به طور منسجم ارائه شد و در مورد هر ساختار تا حدودی بحث گردید.
    2.    در بخش مدلسازی عمده تمرکز بر روی مدلسازی مغناطیسی قرار گرفت. مدل لایه ای بسیار مناسبی ارائه گردید که با توجه به در نظر گرفتن ساختار غیر همگن بخش الکترومگنت های موتور می توان گفت اولین مدل لایه ای مناسب ارائه شده برای این موتور است. مدل ارائه شده به جهت سادگی و فرمول بندی مناسب می تواند برای پژوهش های آینده در زمینه این موتور به عنوان مرجع مناسبی تلقی شود زیرا که مدلسازی پایه تحقیقات دیگر موتور است. هارمونیک های مختلف میدان در مدل مذکور در نظر گرفته شده است که مزیت دیگر آن به حساب می آید. به جرات می توان گفت این فصل از پایان نامه وقت گیر ترین و پر دقدقه ترین موضوع این پژوهشش بوده است زیرا که بقیه فصول بر پایه آن بنا گردیده است. مدل به دست آمده با مدل دیگری که تعمیم مدل موتور سنکرون آهنربای دائم خطی است نیز مقایسه گردید. مقایسه نتایج هر دو روش با نتایج حاصل از مدل روش اجزا محدود حاکی از دقیق تر و کامل تر بودن مدل لایه ای ارائه شده در این پژوهش است. هامونیک های مختلف به دست آمده توسط این روش نیز تطابق بسیار مناسب و زیادی با نتایج حاصل از روش اجزاء محدود دارند که دلیل دیگری بر دقت زیاد مدل مذکور می باشد.
    3.    الگوریتم معینی که روند طراحی و ترتیب به کار گیری روابط را مشخص کند در مراجعی مورد بررسی قرار گرفت وجود نداشت لذا علاوه بر تعمیم برخی از روابط از موتورهای گردان به موتورهای خطی و استفاده از برخی از روابط موتور سنکرون آهنربای دائم خطی این الگوریتم ارائه شد. به دلیل سادگی و وقت گیر نبودن مدل لایه ای ارائه شده در بخش قبل در الگوریتم طراحی که مستلزم تکرار زیاد است از مدل مذکور استفاده شد.
    4.    کار نسبتا جدید دیگری که در بخش طراحی مورد توجه قرار گرفت استفاده از مدل روش اجزاء محدود در حلقه کم تکرار الگوریتم طراحی در کنار مدل لایه ای استفاده شده در حلقه پر تکرار آن می باشد. مزیت این روش استفاده از دقت زیاد روش اجزاء محدود در کنار سرعت نسبتا مطلوب روند طراحی است.
    5.    در زمینه بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی نیز جای کار بسیاری وجود دارد. در این پژوهش دو تابع هدف مهم چگالی وزنی نیرو و حاصلضرب بازده در ضریب توان را به طور جداگانه و به طور ترکیبی مورد بهینه سازی قرار دادیم. بهینه سازی بازده در ضریب توان منجر به کاهش ابعاد و هزینه اینورتر مورد استفاده می گردد و بهینه سازی چگالی وزنی نیرو امکان استفاده بهتر از مواد مصرفی در موتور را به دست می دهد. در بهترین حالت توانستیم چگالی وزنی نیرو را 9.3 درصد و حاصلضرب بازده در ضریب توان را 1.43 درصد بهبود دهیم.
    6.    با بهینه سازی ابعاد موتور علاوه بر به دست آوردن مشخصات الکتریکی مطلوب موتور و کم کردن هزینه توانستیم قدرت شتاب گیری مناسبی را نیز برای موتور فراهم کنیم. این در حالی است که میزان بار قابل حمل بر روی موتور قابل توجه بوده و کاملا مناسب مقاصد حمل و نقل است. برای هر موتور این میزان حدود 20 تن است. این در حالی است که برای مقاصد حمل و نقل معمولا در دو طرف وسیله نقلیه موتور خطی تعبیه می شود و در هر طرف وسیله نیز تعداد آن بیشتر از یکی است که بستگی به کاربرد دارد
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1108 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی استاندارد طراحی روشنایی معابر
  • گرايش : برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  36
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در این فصل از گزارش،طبقه بندی راههای شهری توضیح داده می شود.به کمک این طبقه بندی می توان هر یک از راهها را در یک گروه خاص قرار داد و ضوابط مربوط به آن گروه را برای راه مورد نظر به کاربرد.این طبقه بندی بر اساس آیین نامه طراحی هندسی معابر شهری،مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی،انجام شده و ضوابط و مقررات تامین روشنایی راهها و خیابانها نیز بر مبنای همین طبقه بندی تعیین گشته است و بنابراین آشنایی با این طبقه بندی به منظور طراحی سیستم روشنایی معابر کاملا ضروری است. در فصل سوم گزارش ضوابط به حداقل شدت روشنایی و ضریب یکنواختی معابر مختلف بر اساس طبقه بندی مذکور توضیح داده شده است.

    ادامه مطلب، فهرست زیر را دانلود کنید....
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1354 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی سیستم ارتینگ دکل های انتقال و توزیع برق
  • گرايش : مهندسی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  136
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     1-1-فلسفه و تاريخچه ارت
    سیستم الکترومغناطیسی تلگراف راه دور که از سال ۱۸۲۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت از دو یا چند سیم برای انتقال پیام‌ها به صورت پالس‌های الکتریکی استفاده می‌کرد. سپس این موضوع روشن شد (احتمالا به وسیله دانشمند آلمانی استین‌هیل) که از زمین می‌توان به عنوان مسیر برگشت برای کامل کردن مدار پیام‌ها استفاده کرد؛ به این ترتیب نیازی به سیم بازگشت نخواهد بود اما این روش در طول مسیرهای درون‌قاره‌ای که در سال ۱۸۶۱ بین سنت ژوزف، میسوری و ساکرامنتو کالیفرنیا ایجاد شده بود یک مشکل داشت. در طول فصل‌های خشک سال به علت خشک بودن زمین مقاومت آن به شدت افزایش می‌یافت که باعث اختلال در کارکرد تلگراف می‌شد. بعدها زمانی که تلفن می‌رفت تا جایگزین تلگراف شود این نکته روشن شد که جریانی که به وسیله شبکه‌های قدرت، خطوط راه‌آهن برقی و دیگر مدارهای تلفن و تلگراف ایجاد می‌وشد موجب ایجاد اختلال در سیگنال‌های فرستاده شده می‌شود و به این ترتیب استفاده از سیستم‌های دو سیمه دوباره جایگزین شد.
    1-2-ارتباطات رادیویی
    اتصال الکتریکی به زمین می‌تواند به عنوان یک مبدا پتانسیل الکتریکی برای سیگنال‌های بسامد رادیویی در نوع خاصی از آنتن مورد استفاده قرار گیرد. قسمتی که مستقیما با زمین در ارتباط است می‌تواند از یک جسم ساده مانند یک میله هادی که در زمین فرورفته تشکیل شده باشد و یا از اتصال با لوله‌های فلزی آب ایجاد شده باشد (در این موارد این خطر وجود دارد که بعدها لوله‌ها با لوله‌های پلاستیکی تعویض شوند). یک الکترود زمین ایده‌آل باید صرف نظر از میزان جریانی که به زمین وارد می‌شود یا از آن خارج می‌شود هنواره ولتاژی برابر صفر داشته باشد. در واقع میزان مقاومت یک سیستم زمین است که می‌تواند کیفیت آن را مشخص می‌کند و این کیفیت را می‌توان به راه‌های مختلفی افزایش داد برای مثال با افزایش سطح در تماس الکترود با زمین، افزایش عمق دفن الکترود، استفاده از میله‌های الکترود متعدد، افزایش رطوبت زمین، افزایش میزان مواد معدنی رسانا در خاک و یا افزایش سطح پوشیده شده به وسیله سیستم زمین می‌توان مقاومت زمین را کاهش داد.برخی سیستم‌های آنتن‌های فرستنده در VLF، LF، MF و یا پایین‌تر از رنج SW برای عملکرد مناسب خود نیازمند یک زمین خوب هستند. برای مثال یک آنتن عمودی تک قطب نیازمند یک سیستم زمین است که معمولاً از شبکه‌ای به هم پیوسته از سیم‌ها که به طور شعاعی از مرکز به فاصله تقریبا برابر با طول آنتن دور می‌شوند، تشکیل شده‌است. در برخی موارد این سامانه زمین در بیرون تقویت می‌شود تا از تلفات جلوگیری شود.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1393 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : اصول تولید و انتقال و توزیع انرژی الکتریکی
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  109
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     با توجه به افزايش جمعيت و همچنين پراكندگي جمعيت در نقاط مختلف كشور و با گسترش بهره برداري از برق، تقاضاهاي مصرف كنندگان از سيستم هاي توزيع نيرو نيز بيشتر و متنوع تر شده است. اين سيستم ها نه تنها مجبورند كه تعداد زيادي از مصرف كنندگان شهري را سرويس بدهند بلكه بايد بارهاي انفرادي از جمله صنايع و كارگاه هاي توليدي، چاه هاي آب كشاورزي، مناطق دوردست روستائي را نيز تحت پوشش نيرو رساني قرار دهند كه در اين حالت، نياز به نظارت و رسيدگي دقيق تر و طراحي جامع تري را از لحاظ رعايت افت ولتاژ و كيفيت برق با قابليت اطمينان بالا در سرويس دهي را مي طلبد، از سوي ديگر امروز مصرف كنندگان، چنان قابليت اطميناني از سرويس دهي خواستارند كه در آن، دفعات قطع برق كمتر و مدت خاموشي در زمانهاي كوتاه تر باشد. بنابراين توجه به امر طراحي، احداث، تأمين و تعمير، و نگهداري سيستم هاي توزيع، خود يك محبت علمي روز شده و براي رعايت اصول فني و اقتصادي در اين شاخه از صنعت برق نياز روز افزوني به چشم مي خورد. از آن جاي كه مراكز توليد انرژي برق با توجه به رشد صنعت برق از مراكز مصرف فاصله گرفته اند و از طرفي برق رساني به نقاط دور دست به عنوان يك هدف درآمده است لذا برخي از شبكه هاي توزيع به لحاظ جغرافيائي جهت تأمين روستاهاي دور دست و برخي مراكز و مصارف صنعتي(بالاجبار در نقاط دور افتاده هستند) احداث شده اند، بطوريكه نگهداري و تأمين اين گونه شبكه ها با مشكل جدي همراه است و تدابير ويژه اي طلب مي كند. لذا در اين پروژه راهكارهاي مناسب علمي و عملي جهت تأمين و بهره برداري صحيح و مقرون به صرفه با مقايسه انواع منابع انرژي ارائه شده، تا با حفظ اصول كلي با كمترين مشكلات مواجه شويم.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1368 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی انرژی خورشیدی
  • گرايش :  تحقیقات علمی
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  72
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در شرايط كنوني، تلاش در جهت خودكفايي و رفع وابستگي هاي تكنولوژي كشورمان، يكي از مبرمترين وظايف آحاد ملت ايران است و هركس بنابه موقعيت خويش بايستي در اين راستا گام بردارد. يكي از صنايع كشور كه پيشرفت ديگر صنايع در گرو پيشرفت و توسعه آن است، صنعت برق مي باشد. نيروگاههاي موجود توليد برق از تكنولوژي بسيار بالايي برخوردارند، به طوري كه در حال حاضر طراحي و ساخت آنها در انحصار چند كشور خاص مي باشد. با توجه به اينكه رسيدن به اين تكنولوژي در آينده نزديك براي مان مقدور نيست، اين سؤال پيش مي آيد كه براي تأمين انرژي بدون نياز به تكنولوژي وارداتي چه بايد كرد؟ برج نيرو پاسخ مناسبي است به اين سؤال چرا كه از يك سو بحران انرژي را حل كرده و از سوي ديگر با داشتن تكنولوژي ساده و در عين حال مناسب براي شرايط اقليمي كشورمان مي تواند ما را در تأمين انرژي موردنياز ياري نمايد. در ابتدا پيش گفتاري در مورد بحران انرژي در جهان آورده شده و در ادامه آن مقايسه اي اجمالي بين انواع انرژيهاي موجود و لزوم استفاده از انرژي خورشيد مورد بررسي قرار گرفته است. در فصل اول پس از آشنايي مقدماتي با برج نيرو، مختصري در مورد كيفيت ساختماني اجزاء برج و عملكرد آنها بيان شده و نهايتاً امكانات بهره برداري اضافي و افزايش راندمان در برجهاي نيرو مطرح شده است. فصل دوم به تئوري تشعشع خورشيد اختصاص داده شده. در اين قسمت با توجه به نيازي كه مشاهده گرديد ابتدا مكانيزم پديده تشعشع و قوانين مربوط به آن به طور خيلي مختصر گفته شده است. در ادامه مطلب، تشعشع خورشيد و عواملي كه برروي شدت تشعشع آن اثر مي گذارند و نهايتاً پوشش ها بررسي شده اند. فصل سوم شامل محاسبات دودكش است. در اين فصل فشار رانش دودكش، دماي هواي خروجي از دودكش، تلفات دودكش و بالاخره راندمان دودكش مطرح شده است. در فصل چهارم به بررسي تئوريك توربين پرداخته شده است. ابتدا با داشتن افت فشار در دوطرف پروانه قدرت ماكزيمم توربين محاسبه شده و سپس با داشتن قدرت ماكزيمم، فاكتور بتز، براي اين نوع توربين خاص بدست آمده است. نهايتاً توان واقعي و نيروي وارد بر پره ها، مورد بررسي قرار گرفته اند. فصل پنجم شامل اطلاعات مختصري در مورد كلكتور است. در اين فصل به بررسي بالانس انرژي در كلكتور، پرداخته شده است. همچنين مقايسه اي بين بالانس انرژي برجهاي نيرو و ساير نيروگاههاي خورشيدي انجام شده است. فصل ششم به ارزيابي اقتصادي برجهاي نيرو اختصاص داده شده. در اين قسمت ابتدا، هزينه مخصوص اجزاء مختلف (دودكش، توربين، كلكتور) و سپس هزينه مخصوص كل پروژه براي دو نوع پوشش شيشه اي و پلاستيكي مورد بررسي قرار گرفته است. در ادامه برخي از مزيتهاي برج نيرو نسبت به ساير نيروگاهها، بيان شده است. در فصل آخر مشخصات و نتايج حاصل از اولين برج نيروي آزمايشي كه در مانزانارس اسپانيا احداث گرديده آورده شده است. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6900 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1018 جمعه 1394/10/11 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : توليد برق از طريق جزر و مد
  • گرايش : مهندسی برق 
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  142
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     رشد رو به تزايد مصرف منابع غيرقابل تجديد انرژي و افزايش آلودگي هاي ناشي از بهره برداري هاي بي رويه، توازن اين ذخائر پايان پذير را به مخاطره افكنده و در اين رابطه، بررسي راهكارهاي عملي استفاده از منابع جديد انرژي (انرژي‌هاي تجديدپذير ) در دستور كار محققان و دانشمندان قرار داده است. حفظ سلامت محيط زيست و قابليت بازيافت طبيعي دو خصوصيت مهمي است كه در گزينش نهايي اين منابع مورد توجه بوده و در اين راستا، جذب انرژي مفيد از اقيانوس ها، درياها و رودخانه ها بعنوان يكي از پاكيزه ترين منابع بكر به جهان معرفي گرديده است. بحران انرژي در دهه 1970 ميلادي، فكر دانشمندان را به سوي منابع انرژي مستقل از سوخت فسيلي كشانده كه از آن جمله استفاده از انرژي پايان ناپذير نهفته در درياها مي باشد. در اين پايان نامه به چگونگي توليد برق از جزر و مد درياها بعنوان يكي از انرژيهاي پايان ناپذير نهفته در دريا اشاره شده است. در فصل اول سعي شده تا ابتدا مختصري درباره انرژيهاي قابل حصول از درياها گفته شود تا خواننده اين پايان نامه يك ديد كلي درباره انرژيهاي دريايي پيدا نمايد. در فصل دوم در مورد جزر و مد و چگونگي به وجود آمدن جزر و مد و پارامترهاي موثر در جزر و مد مطالبي ارائه گرديده است. در فصل سوم به شرايط لازم مكاني، براي ايجاد نيروگاههاي جزر و مدي و نكات اساسي طراحي نيروگاههاي جزر و مدي اشاره شده است. در فصل چهارم به روشهاي مختلف توليد برق از طريق نيروي جزر و مدي، همچنين به عنوان نمونه دو نيروگاه جزر و مدي لارنس فرانسه و آناپوليس كانادا كه در حال حاضر از آنها براي توليد برق استفاده مي شود اشاره شده است. و در نهايت به بررسي سواحل ايران براي استفاه از انرژي جزر و مدي براي توليد برق پرداخته شده است. در فصل پنجم هم ترجمه مقاله اي آمده است كه به كوشش حقير انجام شده است.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 14500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1022 جمعه 1394/10/11 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : انواع سنسورها و اهميت كاربرد آنها
  • گرايش : مهندسی برق 
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  69
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     با پيشرفت سريع تكنيك اتوماسيون و پيچده تر شدن پروسه هاي صنعتي و كاربرد روز افزون اين شاخه از تكنيك نياز شديدي به كاربرد سنسورهاي مختلف كه اطلاعات مربوط به عمليات توليد را درك و بر اساس اين اطلاعات مقتضي صادر گردد ، احساس مي شود . سنسورها به عنوان اعضاي حسي يك سيستم، وظيفه جمع آوري و با تبديل اطلاعات را به صورتي كه براي يك سيستم كنترل و با اندازه گيري قابل تجزيه و تحليل باشد به عهده دارند . در سالهاي اخير سنسورها به صورت يك عنصر قابل تفكيك سيستمهاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار گرفته و پيشرفت سريعي در جهت جوابگويي به تقاضاهاي صنعت در اين شاخه از علم الكترونيك انجام پذيرفته است. سنسورها جهت تبديل عوامل فيزيكي مانند حرارت ، فشار ، نيرو ، طول ، زاويه چرخش ، دبي و غيره به سيگنالهاي الكتريكي بكار برده مي شوند و به همين منظور سنسورهاي مختلفي كه قابليت ‌تبديل اين عوامل را به جريان برق دارا مي باشند، ساخته شده اند . يك سنسور را مي توان با خصوصيات زير تعريف نمود . - سنسور به عنوان تبديل كننده اطلاعات فيزيكي به سيگنالهايي، كه مي توان از آنها به عنوان سيگنالهاي كنترل استفاده نمود . عمل مي كنند . - يك سنسور نبايد حتماً يك سيگنال الكتريكي توليدنمايد . مانند سنسورهاي پنيوماتيكي و...
    - سنسورها در دو نوع مختلف وجود دارند .
    الف )با تماس مكانيكي مانند كليد قطع و وصل ، تبديل كننده هاي فشاري و...
    ب) بدون تماس مكانيكي مانند سنسورهاي نوري و يا حرارتي و ...
    - سنسورها مي توانند بعنوان چشمهاي كنترل كننده يك سيستم مورد استفاده قرار گرفته و وظيفه مراقبت از پروسه و اعلام خرابي و يا نقص يك سيستم را به عهده بگيرند . در كنار كلمة سنسور با واژه هاي زير نيز در صنعت روبرو هستيم .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1110 جمعه 1394/10/11 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : موتورهای پله ای stepper Motor
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  46
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     1- مقدمه
    با پيشرفت روز افزون علم و فناوري و با درك ميدان هاي مغناطيسي و كشف آنكه مي توان انرژي الكتريكي را به انرژي مكانيكي تبديل نمود تحولي عظيم در تاريخ بشري بوجود آمد؛ آنهم بگونه اي كه بشر روز به روز به تفكر، طراحي و ساخت وسايلي كه بتوانند با استفاده از انرژي الكتريكي، انرژي مكانيكي توليد نمايند روي آورد. بدين منظور شناخت و طراحي راه كارها و وسايل جديد امري است اجتناب ناپذير. از جمله اين پيشرفت ها ساخت نوع جديد و پيشرفته تري از موتورهاي الكتريكي به نام "استپ موتورها يا موتورهاي پله اي" است كه همچنان سير تكميلي خود را طي مي نمايند تا به امروز كه مي توان براي هر نوع كاربري نوع خاصي از موتورها را بكار برد. شايان توجه است كه ساخت استپ موتور با امكاناتي كه به طراحان و سازندگان ماشين آلات مي دهد به گونه قابل توجهي سبب كاهش هزينه ها در بسياري از زمينه ها شده است. يكي از چندين مزاياي بسيار زياد اين نوع الكتروموتورها تبديل مكانيزم هاي بسيار پيچيده مكانيكي به تنها يك محرك استپي مي باشد. در ادامه با اين پديده جالب بيشتر آشنا خواهيم شد.
    2- معرفی موتور پله اي
    استپ موتور یا استپر موتور یا موتور پله ای نوعی موتور الكتريكي همچون موتورهای DC است که حرکت دورانی توليد می کند. با اين تفاوت که استپر موتورها دارای حرکتي دقيق، از پیش تعریف شده و حساب شده تری هستند. در واقع یک موتور پله ای ترکیبی از یک موتور الکتریکی DC و یک سلونویید است. اين موتورها كه جز گروه سيستم هاي محركه بدون جاروبك ( Brushless drive systems ) و سنكرون هستند كه با داشتن قطبهای دندانه ای در روتور خود در هر گردش کامل، استپ ها یا پله هائی را با زاویه مشخص طی می کند. به عبارت دیگر يك استپ موتور وسيله اي الكتريكي است که چرخش زاويه اي گسسته يا پله اي دارد و با اتصال به پالس هايي در فركانس هاي خاص كار مي كند. هر پالس فرستاده شده به موتور سبب حركت محور موتور تا زاويه اي معين مي شود كه اين زاويه، زاويه استپينگ (Stepping Angle) يا زاويه گام ناميده مي شود. اين موتورها به صورت درجه ای دوران می کنند و با درجه های مختلف در بازار موجود هستند.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1262 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : سلول های خورشیدی و مواد تشکیل دهنده سلول های خورشیدی
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعداد صفحات:  190
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     انرژی نوری که از جانب خورشید در هر ساعت به زمین می تابد ، بیش از کل انرژی است که ساکنان زمین در طول یک سال مصرف میکنند . برای بهره گیری از این منبع باید راهی جست تا انرژی پراکنده آن با راندمان بالا و هزینه کم به انرژی قابل مصرف الکتریکی تبدیل شود. به عنوان مثال می توانید به انرژی های تجدید پذیر اشاره کنید و اینکه امروزه توجه بیشتری به این موضوع میشود و روز به روز در حال گسترش هست. انرژی خورشیدی وسیع ترین منبع انرژی جهان است... اینجانب در این بخش به چگونگی کوپلینگ و اتصال سلول های خورشیدی به شبکه الکتریکی پرداخته ام. با توجه به اینکه ولتاژ خروجی سلول‌های خورشیدی DC می باشد ، برای تغذیه بارهای AC الکتریکی نیاز به مبدل DC/AC می باشد. جهت کوپل سلول خورشیدی به الکتریکی قدرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مبدل‌ها توان DC را به توان AC در حالت سنکرون با شبکه قدرت تحویل می‌دهند ( استاندارد UL1741). وقتی شبکه الکتریکی قدرت از دست می‌رود اینورترهای متصل به شبکه با توجه به طراحی خود از شبکه جدا شده و خاموش می‌شوند و در آخر اشاره ای دارم به مزیت های سیستم های فتوولتائیک نسبت به دیگر سیستم ها : تکنولوژی فتوولتاییک یک منبع بی خطر برای تولید انرژی برق می باشد . این تکنولوژی مزایای بسیاری نسبت به روش فعلی تولید برق دارد که : موجب گسترش استفاده از آن در کشورهای مختلف گردیده است. خورشید مهم ترین منبع قابل تجدید انرژی برروی کره زمین است نگرانی هایی که در مورد سوخت های فسیلی و هسته ای وجود دارد ، در مورد این منابع انرژی بی معنا است نگرانی هایی که درمورد سوخت های فسیلی و هسته ای وجود دارد ، در مورد این منبع انرژی برروی کره زمین است . این انرژی مانند سوخت های فسیلی تمام نمی شود یا مانند سوخت های هسته ای دارای ضایعات اتمی نمی باشد . سیستم های خورشیدی معمولا دارای ضریب ایمنی بسیار بالا می باشند .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 19500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 864 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : كنترل موتورهای القايی با اينورترها و مبدل های AC و شبيه سازيی آن با MATLAB SIMULINK
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  89
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     با توجه به توسعه روزافزون کاربرد الکترونیک در بحث قدرت، در فصل اول، به بررسی عملکرد عناصر الکترونیک قدرت می پردازیم. با توجه به اینکه یکی از مباحث مهم، کنترل توان الکتریکی سیستمهای گرداننده موتور الکتریکی است، لازم است که ابتداٌ به بررسی موتور القایی و نحوه عملکرد و خصوصیات آن بپردازیم. در فصل سوم در مورد کنترل موتورهای القایی با کنترل کننده های ولتاژ AC بحث می کنیم . در فصل بعد به کنترل موتورهای القایی با اینورترها میپردازیم که همان مبدل فرکانسی میباشد. فصل آخر پروژه که قسمت اصلی این پروژه است، شبیه سازی مبدلها و اینورترها جهت کنترل موتور القایی با متلب میباشد که به شبیه سازی برشگرهای تک فاز و سه فاز وهمچنین به شبیه سازی ابنورترهای تکفاز و سه فاز پرداخته است.
    مقدمه كلی:
    موتورهاي القايي بخصوص موتورهاي قفس سنجابي مزاياي نسبت به موتورهاي dc دارند مواردي نظير نياز به نگهدارندي كمتر ، قابليت اطمينان بالاتر ، هزينه ، وزن ، حجم واينرسي كمتر ، راندمان بيشتر ، قابليت عملكرد در محيط هاي با گرد غبار و در محيط هاي قابل انفجار را مي توان نام برد . مشكل اصلي موتورهاي dc وجود كمو تا تور و جاروبك است ، كه نگهداري زياد و پر هزينه و نا مناسب بودن عملكرد موتور در محيط هاي با گرد و غبار بالا و قابل انفجار را بدنبال دارد. با توجه به مزاياي فوق در تمامي كار بردها ، موتور هاي القايي به طور وسيع بر ساير موتورهاي الكتريكي ترجيح داده مي شوند . با اينحال تا چندي پيش از موتورهاي القايي فقط در كاربردهاي سرعت ثابت استفاده شده است و در كار بردهاي سرعت متغير موتورهايdc ترجيح داده شده اند . اين امر ناشي از آنست كه روشهاي مرسوم در كنترل سرعت موتورهاي القايي هم غير اقتصادي و هم داراي راندمان كم بوده است. با بهبود در قابليت ها و كاهش در هزينه تريستور ها واخيرا در ترانزيستورها ي قدرت و GTO ها امكان ساخت محركه هاي سرعت متغير بااستفاده از موتورهاي القايي بوجود آمده است كه در برخي موارد حتي از نظر هزينه و عملكرد از محركه هاي با موتور dc نيز پيشي گرفته اند . در نتيجه اين پيشرفتها ، محركه هاي موتورهاي القايي در برخي كار بردهاي سرعت متغير بجاي محركه هاي dc مورد استفاده قرار گرفته اند . پيش بيني مي شود در آينده موتور هاي القايي بطور گسترده در محركه هاي سرعت متغير مورد استفاده قرار خواهند گرفت.


     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 910 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : مقایسه و بررسی اقتصادی و فنی خطوط و کابل های AC و DC
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  101
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     با توجه به رشد روز افزون مصرف انرژی الکتریکی ، روش های تولید و انتقال آن ،که بعنوان نمونه سیستم های قدرت HVAC می باشد بصورت گسترده توسعه یافته است و بنا به ضرورت افزایش قابلیت اطمینان و تامین شرایط فنی و اقتصادی هر چه مطلوب تر و بالا بردن کیفیت و توان تولیدی ،این سیستم ها را ، به شبکه های به هم پیوسته تبدیل کرده است از طرفی توسعه مصرف و بروز مشکلات فنی در سیستم های HVAC از قبیل پایداری ،افزایش تلفات، افزایش سطح ایزولاسیون و سطح اتصال کوتاه و همچنین بروز مشکلات اقتصادی از قبیل افزایش مصرف مس،افزایش هزینه ساخت و طراحی دکل هاو افزایش وسایل عایقی مانند مقره ها،باعث شده که علاوه بر شبکه های HVAC ، انتقال انرژی بوسیله شبکه های HVDC نیز مورد توجه و بررسی قرار گیرند.
    کلید واژه ها:
    1-شبکه 2-سیستم 3-کابل 4-هادی 5- برج یا دکل 6- مقره 7- جریان متناوب فشار قوی 8- جریان مستقیم فشار قوی
    بي شك مباني پيشرفتهاي بنيادين هر جامعه بر پايه رشد و ترقي هر چه بيشتر كاربرد علوم در آن جامعه و دستيابي به تكنولوژي نوين قرار دارد. در اين ميان نقش و مسئوليت دانشگاهيان و متخصصين بسيار سنگين بوده و هر يك وظيفه دارند نسبت به علم و تخصص خود تلاش همه جانبه اي را پيگيري كنند. گسترش سيستم هاي قدرت، افزايش توانهاي انتقال يافتني، توسعة جغرافيايي حوزه هاي تحت پوشش سيستم هاي برق، به هم پيوستن شبكه هاي برق رساني كشورهاي همجوار كه شايد با فركانسهاي متفاوتي كار كنند و مسائل پايداري و افت توان در شبكه هاي رايج انتقال، نياز به استفاده از شيوه هاي جديد انتقال را افزايش داده است.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 7800 تومان
    download

    کاظمی بازدید : 844 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)
  • گرايش : برق - تکنولوژی الکترونیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  63
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     UPS سيستمي است كه در مسير برق ورودي دستگاههاي الكتريكي قرار گرفته و كيفيت برق ورودي را افزايش مي دهد و در زمان قطع برق شبكه ، يك مسير تغذيه جانشين براي بار مصرفي ايجاد مي كند به طوري كه تغذيه دستگاههاي مذكور تحت هر شرايطي عاري از نويز نوسان و وقفه باشد . هر اندازه كه يك UPS مقادير بيشتري از اختلالات موجود در برق شهر را تصحيح يا حذف نمايد و شكل موج ولتاژ خروجي آن در هر شرايطي به شكل موج سينوسي بدون امواج و با دامنه ثابت نزديكتر باشد از كيفيت بالاتري برخوردار است. همچنین سيستمهاي منابع تغذيه بدون وقفه يك توان بدون وقفه و با كيفيت بالا را براي بارهاي حساس ايجاد مي‌كنند. اين سيستمها در واقع بارهاي حساس را نسبت به اضافه ولتاژ، كاهش ولتاژ و ديگر شرايط نامطلوب مربوط به خط توان محافظت مي‌كنند. در هر UPS دو مسير تغذيه براي بار وجود دارد يكي از طريق حذف ضربه هاي ولتاژ و فيلتراسيون برق ورودي از شبكه و ديگري از مسير شارژر باتري كه در هنگام قطع برق شهر به عنوان Back-up سيستم پشتيباني بار مصرفي را به عهده دارد. يكي از اين دو مسير به عنوان مسير اصلي در هنگام كار نرمال سيستم بار را تغذيه مي كند و در هنگام بروز خطا در مسير اصلي مسير ديگر به عنوان جانشين وارد مدار مي شود. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6300 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 820 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : كاربرد نانوفناوری در صنايع الكترونيک
  • گرايش : مهندسی برق - الکترونیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  81
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     بحث نانوتكنولوژي يكي ازرايج ترين مباحث در مجامع علمي دنيا ست و كشورهايي كه نتوانند در اين فن آوري موقعيت مناسبي بدست آورند،در آينده دربسياري زمينه هاازگردونه رقابت اقتصادي خارج مي شوند چرا كه ازجمله مهمترين شاخصه هاي قابليت اقتصادي درآينده،توانايي خروج موفقيت آميزازبحران انرژي است و ازنانوتكنولوژي به منزله سلاحي جديد براي مقابله با اين بحران ياد مي شود. در این پایان نامه پس از معرفی مختصری ازعلم نانو و تعاریف آن از منابع مختلف به کاربرد نانو در صنعت برق و الکترونیک می پردازیم. امید است با مطالعه مطالب موجود در این پایان نامه توانسته باشم تا حدودی حق مطلب را ادا کرده و خواننده آشنایی نسبی با کاربرد نانو در صنعت و بویژه صنعت برق پیدا کرده باشد.
    واژگان کلیدی: کاربرد نانو، نانو، نانو تکنولوژی،نانو الکترونیک
    نانوتكنولوژي يا به عبارتي فناوري مادون ريز در دو دهه اخير پيشرفتهايي را در تكنولوژي وسايل و مواد با ابعاد بسيار كوچك به دست آورده است و به سوي تحولي فوق العاده كه تمدن بشري را تا پايان اين قرن دگرگون خواهد كرد، پيش مي رود. براي احساس اندازه هاي مادون ريز ، قطر موي سر انسان را كه يك دهم ميلي متر است در نظر بگيريد ، يك نانو متر 100 هزار برابر كوچك تر است. تكنولوژي و مهندسي در قرن جديد با وسايل اندازه گيري و توليداتي سر و كار خواهند داشت كه چنين ابعاد مادون ريزي دارند . در حال حاضر پروسه هايي در ابعاد چند مولكولي قابل طراحي و كنترل است . همچنين خواص مكانيكي ، شيميايي ، الكتريكي ، مغناطيسي ، نوري و ... مواد در لايه ها در حدود ابعاد نانو متر قابل درك و تحليل و سنجش است . اين تكنولوژي در قرن حاضر مسيري را طي مي كند كه در آن مواد مادون ريز را بايد تركيب كرد تا دانه هاي بزرگ تر و كارآمد به وجود آورد . درست همان روشي كه در طبيعت براي توليد كردن حاكم است . مجموعه هاي طبيعي ، تركيبي از دانه هاي مادون ريز قابل تشخيص با خواص مشابه و يا متفاوت با اندازه هاي در حدود نانو است . اكثر تحقيقات در فناوري هاي مادون ريز هم اكنون در درمان بيماري ها و يا دست يافتن به مواد جديد به ظهور رسيده است و موارد بسياري در مرحلة تحقيقات كاربردي و آزمايشي است . اكنون ساخت رايانه هاي بسيار كوچك تر و ميليون ها بار سريع تر در دستور كار شركت هاي تحقيقاتي قرار دارد .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8800 تومان
    download



    کاظمی بازدید : 1439 جمعه 1394/05/23 نظرات (0)

    جزئیات بیشتر این محصول:

    • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
    • عنوان کامل: منبع تغذیه سوئیچینگ
    • دسته: رشته مهندسی برق - گرایش الکترونیک
    • فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات: ۶۴

    چکیده: 

    این پروژه در مورد منابع تغذیه سوئیچینگ با کنترل جریان می باشد. این نوع کنترل در نسل جدید منابع تغذیه سوئیچینگ کاملأ رواج یافته است. این پایان نامه در مورد انواع منابع تغذیه سوئیچینگ و مزایا و معایب هر یک از آنها و تفاوتهای بین انواع مختلف کنترل با حلقه های فیدبک و معرفی و طرز کار آی سی های PWM با کنترل جریان از

    شرکتهای مختلفی همچون: MICROCHIP – ON SEMICONDUCTOR –TEXAS INSTRUMENT و غیره پرداخته است.

    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 174
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 245
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,418
  • بازدید ماه : 901
  • بازدید سال : 52,541
  • بازدید کلی : 4,954,402