loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1016 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  
  • عنوان پروژه : Power former جدیدترین ژنراتور سنکرون و شبیه سازی جریان های فالت
  • گرايش : مهندسی برق- شبکه های انتقال و توزیع
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  100
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     Pf جديد ترين ماشين سنكرون فشار قوي است كه بدون نياز به كليد ژنراتور (Generator C.B) ، ترانسفورماتور افزاينده و تجهيزات جانبي آن ، توان الكتريكي را مستقيماٌ به شبكه انتقال ، تحويل مي دهد . Pf يك ژنراتور AC سه فاز با يك روتور معمولي است . تفاوت قابل مقايسه آن با ژنراتور هاي معمولي در طرز قرار گرفتن سيم پيچ هاي استاتور مي باشد ايده جديد بكار گرفته شده ، استفاده از كابل به عنوان سيم پيچ استاتور مي باشد . توليد توان در سطوح مختلف ولتاژهاي شبكه انتقال ، توسط اين ماشين ، مديون پيشرفت در فناوري و ساخت كابلهايي مي باشد كه جايگزين شينه بندي در استاتور ژنراتورهاي متعارف شده است . Pf بعنوان مولد در ژنراتورهاي آبي ( هيدروژنراتورها ) و همچنين نيروگاههاي حرارتي ( توربوژنراتورها ) مي تواند مورد استفاده قرار گيرد . در شكل (1) برش عرضي يك توربو پاورفورمر نشان داده شده است . Pf در مقايسه با ژنراتورهاي معمولي در ولتاژ بالا و جريان پايين كار مي كند به عبارت ديگر اساس كار پاورفورمر بر مبناي افزايش ولتاژ و كاهش جريان مي باشد . ماكزيمم ولتاژ خروجي اين ژنراتور با تكنولوژي كابل محدود مي گردد كه در حال حاضر با توجه به تكنولوژي بالاي ساخت كابلها ، مي توان ولتاژ آنرا تا سطح KV400 طراحي نمود . هادي استفاده شده در Pf بصورت دوار است در حاليكه در ژنراتورهاي معمولي اين هادي بصورت مستطيلي مي باشد . در نتيجه ميدان الكتريكي در Pf يكنواخت تر خواهد بود . ابعاد سيم پيچ بر اساس ولتاژ سيستم و ماكزيمم قدرت ژنراتور تعيين مي گردد. در Pf لايه خارجي كابل در تمام طول كابل زمين مي گردد . اين امر موجب مي شود كه ميدان الكتريكي در طول كابل محدود گردد و ديگر مانند ژنراتورهاي معمولي ، نياز به كنترل ميدان در ناحيه انتهايي سيم پيچ نباشد . مزاياي زمين كردن كابل سيم پيچ استاتور،اين است كه ديگر خطر كرنا يا تخليه جزئي در هيچ ناحيه اي از سيم پيچ وجود ندارد و همچنين ايمني افراد بهره بردار و يا تعمير كار افزايش مي يابد. سر بنديها و اتصالات معمولاً در فضاي خالي مورد دسترس در محل انجام مي گيرد. بنابراين محل اين اتصالات در يك نيروگاه نسبت به نيروگاه ديگر متفاوت مي باشد. اما در هر حال اين اتصالات در خارج از هسته استاتور مي باشد. براي مثال اتصالات و سربندي ها ممكن است زير ژنراتور و يا خارج از قاب استاتور انجام گيرد. بدين ترتيب اتصالات و سر بندي ها ، مشكلات ناشي از ارتعاشات و لرزشهاي بوجود آمده در ماشينهاي معمولي را نخواهند داشت.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 951 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی اثر اضافه ولتاژهای ناشی از صاعقه روی خطوط انتقال
  • گرايش : مهندسی برق قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  83
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     صاعقه بزرگترين عامل خروج خطوط انتقال و توزيع هوائي است. داده‌هاي حاصل از يك دوره 14 ساله شركت‌هاي برق در ايالات متحده و كانادا در طول 25000 مايل خط انتقال نشان مي‌دهد كه صاعقه تقريباً در 26% خروج‌ها در خطوط kV230 و حدود 65% خروج‌ها در خطوط kV345 عامل اساسي بوده است. يك مطالعه مشابه در بريتانيا، در يك دوره 14 ساله، شامل 50000 عيب در خطوط توزيع نشان مي‌دهد كه صاعقه در 47% خروج‌ها در خطوط kV33 و بالاتر، عامل اصلي بوده است. با توجه به آنچه كه مورد بررسي قرار گرفت خطوط انتقال انرژي الكتريكي، متشكل از برج‌هاي فولادي، سيم‌هاي زمين، كندوكتورهاي فاز واقع در دشت‌ها، مناطق كوهستاني، بيابان‌ها، بيشه‌زارها، مزارع كشاورزي و غيره مناسب‌ترين و كوتاهترين وسيله را جهت تخليه جوي بارهاي الكتريكي به زمين تشكيل مي‌دهند، به طوري كه تخليه جوي در مناطق كوهستاني و دشت‌ها به سمت اين خطوط منحرف گشته، از طريق آنان به زمين تخليه مي‌گردد. تخليه بر كليه قسمت‌ها و اجزاء خطوط انتقال انرژي امكان‌پذير بوده، در هر قسمت با پديده‌ها و عكس‌العمل‌هاي متفاوتي همراه باشد. به طور كلي مي‌توان گفت كه منظور از مطالعه صاعقه و اضافه ولتاژ پيش‌بيني عوامل مخرب و با توجه به اين پيش‌بيني حفاظت و ايزولاسيون و در نظر گرفتن سيم زمين مناسب مقرون به صرفه مي‌باشد اين پارامترها در مناطق آب و هوايي مختلف متفاوت مي‌باشد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1231 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : مدلسازی طراحی ، تحلیل و پیاده سازی ، با اهدف ، بهینه سازی ابـعاد ، بـازده و چـگالی وزنـی نـیـرو، در موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات: 104
  • + همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در این پژوهش مدلسازی طراحی و بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی انجام شد. بدین منظور ابتدا ساختارهای مختلف این موتور بررسی شد و ساختار مورد نظر در این پژوهش و کاربرد آن به طور مفصل شرح داده شد. سپس به مدلسازی ساختار مذکور پرداخته شد. با توجه به اینکه در زمینه این موتور اطلاعات کمی منتشر شده است مدل ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه الگوریتم طراحی تهیه شد و به کمک برنامه ای در محیط متلب طراحی موتور خطی انجام شد و خصوصیات مورد نظر آن توسط مدل ارائه شده در محیط ANSYS با استفاده از روش اجزاء محدود تست شد. سپس موتور طراحی شده با انتخاب اهداف مختلفی بهینه سازی گردید. نتایج عمده به دست آمده در این پژوهش به شرح زیر است:
    1.    بررسی ساختارهای مختلف موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی به طور منسجم ارائه شد و در مورد هر ساختار تا حدودی بحث گردید.
    2.    در بخش مدلسازی عمده تمرکز بر روی مدلسازی مغناطیسی قرار گرفت. مدل لایه ای بسیار مناسبی ارائه گردید که با توجه به در نظر گرفتن ساختار غیر همگن بخش الکترومگنت های موتور می توان گفت اولین مدل لایه ای مناسب ارائه شده برای این موتور است. مدل ارائه شده به جهت سادگی و فرمول بندی مناسب می تواند برای پژوهش های آینده در زمینه این موتور به عنوان مرجع مناسبی تلقی شود زیرا که مدلسازی پایه تحقیقات دیگر موتور است. هارمونیک های مختلف میدان در مدل مذکور در نظر گرفته شده است که مزیت دیگر آن به حساب می آید. به جرات می توان گفت این فصل از پایان نامه وقت گیر ترین و پر دقدقه ترین موضوع این پژوهشش بوده است زیرا که بقیه فصول بر پایه آن بنا گردیده است. مدل به دست آمده با مدل دیگری که تعمیم مدل موتور سنکرون آهنربای دائم خطی است نیز مقایسه گردید. مقایسه نتایج هر دو روش با نتایج حاصل از مدل روش اجزا محدود حاکی از دقیق تر و کامل تر بودن مدل لایه ای ارائه شده در این پژوهش است. هامونیک های مختلف به دست آمده توسط این روش نیز تطابق بسیار مناسب و زیادی با نتایج حاصل از روش اجزاء محدود دارند که دلیل دیگری بر دقت زیاد مدل مذکور می باشد.
    3.    الگوریتم معینی که روند طراحی و ترتیب به کار گیری روابط را مشخص کند در مراجعی مورد بررسی قرار گرفت وجود نداشت لذا علاوه بر تعمیم برخی از روابط از موتورهای گردان به موتورهای خطی و استفاده از برخی از روابط موتور سنکرون آهنربای دائم خطی این الگوریتم ارائه شد. به دلیل سادگی و وقت گیر نبودن مدل لایه ای ارائه شده در بخش قبل در الگوریتم طراحی که مستلزم تکرار زیاد است از مدل مذکور استفاده شد.
    4.    کار نسبتا جدید دیگری که در بخش طراحی مورد توجه قرار گرفت استفاده از مدل روش اجزاء محدود در حلقه کم تکرار الگوریتم طراحی در کنار مدل لایه ای استفاده شده در حلقه پر تکرار آن می باشد. مزیت این روش استفاده از دقت زیاد روش اجزاء محدود در کنار سرعت نسبتا مطلوب روند طراحی است.
    5.    در زمینه بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی نیز جای کار بسیاری وجود دارد. در این پژوهش دو تابع هدف مهم چگالی وزنی نیرو و حاصلضرب بازده در ضریب توان را به طور جداگانه و به طور ترکیبی مورد بهینه سازی قرار دادیم. بهینه سازی بازده در ضریب توان منجر به کاهش ابعاد و هزینه اینورتر مورد استفاده می گردد و بهینه سازی چگالی وزنی نیرو امکان استفاده بهتر از مواد مصرفی در موتور را به دست می دهد. در بهترین حالت توانستیم چگالی وزنی نیرو را 9.3 درصد و حاصلضرب بازده در ضریب توان را 1.43 درصد بهبود دهیم.
    6.    با بهینه سازی ابعاد موتور علاوه بر به دست آوردن مشخصات الکتریکی مطلوب موتور و کم کردن هزینه توانستیم قدرت شتاب گیری مناسبی را نیز برای موتور فراهم کنیم. این در حالی است که میزان بار قابل حمل بر روی موتور قابل توجه بوده و کاملا مناسب مقاصد حمل و نقل است. برای هر موتور این میزان حدود 20 تن است. این در حالی است که برای مقاصد حمل و نقل معمولا در دو طرف وسیله نقلیه موتور خطی تعبیه می شود و در هر طرف وسیله نیز تعداد آن بیشتر از یکی است که بستگی به کاربرد دارد
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1108 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی استاندارد طراحی روشنایی معابر
  • گرايش : برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  36
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در این فصل از گزارش،طبقه بندی راههای شهری توضیح داده می شود.به کمک این طبقه بندی می توان هر یک از راهها را در یک گروه خاص قرار داد و ضوابط مربوط به آن گروه را برای راه مورد نظر به کاربرد.این طبقه بندی بر اساس آیین نامه طراحی هندسی معابر شهری،مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی،انجام شده و ضوابط و مقررات تامین روشنایی راهها و خیابانها نیز بر مبنای همین طبقه بندی تعیین گشته است و بنابراین آشنایی با این طبقه بندی به منظور طراحی سیستم روشنایی معابر کاملا ضروری است. در فصل سوم گزارش ضوابط به حداقل شدت روشنایی و ضریب یکنواختی معابر مختلف بر اساس طبقه بندی مذکور توضیح داده شده است.

    ادامه مطلب، فهرست زیر را دانلود کنید....
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1354 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی سیستم ارتینگ دکل های انتقال و توزیع برق
  • گرايش : مهندسی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  136
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     1-1-فلسفه و تاريخچه ارت
    سیستم الکترومغناطیسی تلگراف راه دور که از سال ۱۸۲۰ مورد استفاده قرار می‌گرفت از دو یا چند سیم برای انتقال پیام‌ها به صورت پالس‌های الکتریکی استفاده می‌کرد. سپس این موضوع روشن شد (احتمالا به وسیله دانشمند آلمانی استین‌هیل) که از زمین می‌توان به عنوان مسیر برگشت برای کامل کردن مدار پیام‌ها استفاده کرد؛ به این ترتیب نیازی به سیم بازگشت نخواهد بود اما این روش در طول مسیرهای درون‌قاره‌ای که در سال ۱۸۶۱ بین سنت ژوزف، میسوری و ساکرامنتو کالیفرنیا ایجاد شده بود یک مشکل داشت. در طول فصل‌های خشک سال به علت خشک بودن زمین مقاومت آن به شدت افزایش می‌یافت که باعث اختلال در کارکرد تلگراف می‌شد. بعدها زمانی که تلفن می‌رفت تا جایگزین تلگراف شود این نکته روشن شد که جریانی که به وسیله شبکه‌های قدرت، خطوط راه‌آهن برقی و دیگر مدارهای تلفن و تلگراف ایجاد می‌وشد موجب ایجاد اختلال در سیگنال‌های فرستاده شده می‌شود و به این ترتیب استفاده از سیستم‌های دو سیمه دوباره جایگزین شد.
    1-2-ارتباطات رادیویی
    اتصال الکتریکی به زمین می‌تواند به عنوان یک مبدا پتانسیل الکتریکی برای سیگنال‌های بسامد رادیویی در نوع خاصی از آنتن مورد استفاده قرار گیرد. قسمتی که مستقیما با زمین در ارتباط است می‌تواند از یک جسم ساده مانند یک میله هادی که در زمین فرورفته تشکیل شده باشد و یا از اتصال با لوله‌های فلزی آب ایجاد شده باشد (در این موارد این خطر وجود دارد که بعدها لوله‌ها با لوله‌های پلاستیکی تعویض شوند). یک الکترود زمین ایده‌آل باید صرف نظر از میزان جریانی که به زمین وارد می‌شود یا از آن خارج می‌شود هنواره ولتاژی برابر صفر داشته باشد. در واقع میزان مقاومت یک سیستم زمین است که می‌تواند کیفیت آن را مشخص می‌کند و این کیفیت را می‌توان به راه‌های مختلفی افزایش داد برای مثال با افزایش سطح در تماس الکترود با زمین، افزایش عمق دفن الکترود، استفاده از میله‌های الکترود متعدد، افزایش رطوبت زمین، افزایش میزان مواد معدنی رسانا در خاک و یا افزایش سطح پوشیده شده به وسیله سیستم زمین می‌توان مقاومت زمین را کاهش داد.برخی سیستم‌های آنتن‌های فرستنده در VLF، LF، MF و یا پایین‌تر از رنج SW برای عملکرد مناسب خود نیازمند یک زمین خوب هستند. برای مثال یک آنتن عمودی تک قطب نیازمند یک سیستم زمین است که معمولاً از شبکه‌ای به هم پیوسته از سیم‌ها که به طور شعاعی از مرکز به فاصله تقریبا برابر با طول آنتن دور می‌شوند، تشکیل شده‌است. در برخی موارد این سامانه زمین در بیرون تقویت می‌شود تا از تلفات جلوگیری شود.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1393 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : اصول تولید و انتقال و توزیع انرژی الکتریکی
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  109
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     با توجه به افزايش جمعيت و همچنين پراكندگي جمعيت در نقاط مختلف كشور و با گسترش بهره برداري از برق، تقاضاهاي مصرف كنندگان از سيستم هاي توزيع نيرو نيز بيشتر و متنوع تر شده است. اين سيستم ها نه تنها مجبورند كه تعداد زيادي از مصرف كنندگان شهري را سرويس بدهند بلكه بايد بارهاي انفرادي از جمله صنايع و كارگاه هاي توليدي، چاه هاي آب كشاورزي، مناطق دوردست روستائي را نيز تحت پوشش نيرو رساني قرار دهند كه در اين حالت، نياز به نظارت و رسيدگي دقيق تر و طراحي جامع تري را از لحاظ رعايت افت ولتاژ و كيفيت برق با قابليت اطمينان بالا در سرويس دهي را مي طلبد، از سوي ديگر امروز مصرف كنندگان، چنان قابليت اطميناني از سرويس دهي خواستارند كه در آن، دفعات قطع برق كمتر و مدت خاموشي در زمانهاي كوتاه تر باشد. بنابراين توجه به امر طراحي، احداث، تأمين و تعمير، و نگهداري سيستم هاي توزيع، خود يك محبت علمي روز شده و براي رعايت اصول فني و اقتصادي در اين شاخه از صنعت برق نياز روز افزوني به چشم مي خورد. از آن جاي كه مراكز توليد انرژي برق با توجه به رشد صنعت برق از مراكز مصرف فاصله گرفته اند و از طرفي برق رساني به نقاط دور دست به عنوان يك هدف درآمده است لذا برخي از شبكه هاي توزيع به لحاظ جغرافيائي جهت تأمين روستاهاي دور دست و برخي مراكز و مصارف صنعتي(بالاجبار در نقاط دور افتاده هستند) احداث شده اند، بطوريكه نگهداري و تأمين اين گونه شبكه ها با مشكل جدي همراه است و تدابير ويژه اي طلب مي كند. لذا در اين پروژه راهكارهاي مناسب علمي و عملي جهت تأمين و بهره برداري صحيح و مقرون به صرفه با مقايسه انواع منابع انرژي ارائه شده، تا با حفظ اصول كلي با كمترين مشكلات مواجه شويم.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1368 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی انرژی خورشیدی
  • گرايش :  تحقیقات علمی
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  72
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در شرايط كنوني، تلاش در جهت خودكفايي و رفع وابستگي هاي تكنولوژي كشورمان، يكي از مبرمترين وظايف آحاد ملت ايران است و هركس بنابه موقعيت خويش بايستي در اين راستا گام بردارد. يكي از صنايع كشور كه پيشرفت ديگر صنايع در گرو پيشرفت و توسعه آن است، صنعت برق مي باشد. نيروگاههاي موجود توليد برق از تكنولوژي بسيار بالايي برخوردارند، به طوري كه در حال حاضر طراحي و ساخت آنها در انحصار چند كشور خاص مي باشد. با توجه به اينكه رسيدن به اين تكنولوژي در آينده نزديك براي مان مقدور نيست، اين سؤال پيش مي آيد كه براي تأمين انرژي بدون نياز به تكنولوژي وارداتي چه بايد كرد؟ برج نيرو پاسخ مناسبي است به اين سؤال چرا كه از يك سو بحران انرژي را حل كرده و از سوي ديگر با داشتن تكنولوژي ساده و در عين حال مناسب براي شرايط اقليمي كشورمان مي تواند ما را در تأمين انرژي موردنياز ياري نمايد. در ابتدا پيش گفتاري در مورد بحران انرژي در جهان آورده شده و در ادامه آن مقايسه اي اجمالي بين انواع انرژيهاي موجود و لزوم استفاده از انرژي خورشيد مورد بررسي قرار گرفته است. در فصل اول پس از آشنايي مقدماتي با برج نيرو، مختصري در مورد كيفيت ساختماني اجزاء برج و عملكرد آنها بيان شده و نهايتاً امكانات بهره برداري اضافي و افزايش راندمان در برجهاي نيرو مطرح شده است. فصل دوم به تئوري تشعشع خورشيد اختصاص داده شده. در اين قسمت با توجه به نيازي كه مشاهده گرديد ابتدا مكانيزم پديده تشعشع و قوانين مربوط به آن به طور خيلي مختصر گفته شده است. در ادامه مطلب، تشعشع خورشيد و عواملي كه برروي شدت تشعشع آن اثر مي گذارند و نهايتاً پوشش ها بررسي شده اند. فصل سوم شامل محاسبات دودكش است. در اين فصل فشار رانش دودكش، دماي هواي خروجي از دودكش، تلفات دودكش و بالاخره راندمان دودكش مطرح شده است. در فصل چهارم به بررسي تئوريك توربين پرداخته شده است. ابتدا با داشتن افت فشار در دوطرف پروانه قدرت ماكزيمم توربين محاسبه شده و سپس با داشتن قدرت ماكزيمم، فاكتور بتز، براي اين نوع توربين خاص بدست آمده است. نهايتاً توان واقعي و نيروي وارد بر پره ها، مورد بررسي قرار گرفته اند. فصل پنجم شامل اطلاعات مختصري در مورد كلكتور است. در اين فصل به بررسي بالانس انرژي در كلكتور، پرداخته شده است. همچنين مقايسه اي بين بالانس انرژي برجهاي نيرو و ساير نيروگاههاي خورشيدي انجام شده است. فصل ششم به ارزيابي اقتصادي برجهاي نيرو اختصاص داده شده. در اين قسمت ابتدا، هزينه مخصوص اجزاء مختلف (دودكش، توربين، كلكتور) و سپس هزينه مخصوص كل پروژه براي دو نوع پوشش شيشه اي و پلاستيكي مورد بررسي قرار گرفته است. در ادامه برخي از مزيتهاي برج نيرو نسبت به ساير نيروگاهها، بيان شده است. در فصل آخر مشخصات و نتايج حاصل از اولين برج نيروي آزمايشي كه در مانزانارس اسپانيا احداث گرديده آورده شده است. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6900 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1217 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی شبکه های توزیع
  • گرايش : مهندسی الکتروتکنیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  45
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     انواع شبكه ها
    شبكه شعاعي يا باز، شبكه هاي مسدود يا رينگ يا حلقوي، شبكه مركب يا تار عنكبوتي.
    الف) شبكه هاي شعاعي يا باز شبكه هاي شعاعي
    شبكه هايي هستند كه در آنها هر مصرف كننده فقط از يك طرف تغذيه مي شود. در اين شبكه اگر قسمتي از شبكه معيوب گردد مصرف كنندگان تا برطرف شدن نقص بدون برق خواهند بود بنابراين مقدار خاموشي آنها بيشتر است. افت ولتاژ در انتهاي شبكه هاي باز نسبتاً زياد مي باشد اين شبكه براي نقاط كم جمعيت و روستاها كه قطع برق باعث خسارت مالي فراواني نمي شود استفاده مي گردد.
    ب) شبكه هاي مسدود يا رينگ يا حلقوي
    شبكه رينگ شبكه اي است كه در آن هر مصرف كننده از دو طرف تغذيه مي شود. ضريب اطمينان چنين شبكه اي به طور توجهي بالا مي باشد زيرا از كار افتادن يكي از دو منبع تغذيه و يا قسمتي از خط تغذيه كننده شبكه همواره از سمت ديگر انرژي مي گيرد بنابراين ضريب اطمينان اين نوع شبكه بيشتر است. اين شبكه ها در شهرها و نقاط نسبتاً پر اهميت استفاده مي شود.
    ج ) شبكه هاي مركب يا تار عنكبوتي
    شبكه هايي هستند كه توسط آنها هر مصرف كننده حداقل از سه طرف تغذيه مي گردد و ظريب اطمينان اين شبكه ها بسيار بالا است و از نظر اقتصادي بسيار گران تمام مي شود. موارد استعمال اين شبكه ها براي شهرهاي بزرگ و نقاط حساس كه خاموشي آنها بسيار گران تمام مي شود، مي باشد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1161 چهارشنبه 1394/11/07 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی انواع آسانسور ها
  • گرايش : برق قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  124
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     هم اكنون در كشور تعداد ساختمان هاي مجهز به سيستم آسانسور به طور روزافزون در حال افزايش است، بيش از هر زمان ديگري نياز به معرفي و شناخت دقيق اجزا و قطعات تشكيل دهنده ي اين صنعت وجود دارد. اين پايان نامه حاصل گرداوري موضوعاتي از كتابها، مجلات و سايت هاي مرتبط با صنعت آسانسور مي باشد. اگرچه مطالب اين پايان نامه براي مهندسان برق، الكترونيك، مكانيك، تاسيسات معماري در نظر گرفته شده اما شرح و توضيحات به گونه اي است كه براي مجريان و نصابان آسانسور و ديگر علاقه مندان نيز مفيد است. تاریخچه صنعت آسانسور در جهان: آدمی همواره کوشیده است برخی شیوه های ساده برای بلند کردن خود و موارد مورد استعمال و بار خود را بالا ببرد. یکی از نخستین آسانسور ها که اختراع آن ثبت شده به وسیله ریاضیدان پر آوازه، ارشمیدس در حدود ۲۵۳ ق. م بود. آسانسور وی یک بلند کن دستی بود که برای حمل یک مسافر طراحی شده بود. در مصر باستان احتمالا نمونه ای از نیروی بلند کردن به وسیله بردگان برای ساختمان اهرام استفاده می کردند. آورده اند که چنگیز خان مغول برای رفتن به طبقات بالای یک ساختمان از آسانسور استفاده می کرد ولی این آسانسور را نیروی بردگان و اسیران بالا و پایین می برد. اما تا زمانی که آدمی ساختمان های خیلی بلند نساخته بود نیازی به آسانسور نداشت و از وقتی آسانسور مورد نیاز احساس گشت که کار ایجاد بناهای بلند آغاز گرديد. پایه گذار علمی و طراح آسانسور امروزی دانشمند و ریاضیدان بزرگ اتوود است که با ساختن ماشین اتوود که عبارت بود از دو وزنه که با یک نخ به یکدیگر مربوط می شدند و روی قرقره ها بالا و پایین می رفتند توانست طرح ابتدایی یک آسانسور را ارائه دهد اما اولین آسانسور به شکل امروزی که دارای ترمز ایمنی بود توسط اوتیس در آمریکا ساخته و آزمایش شده و سپس بعد از آن دیگران نیز به ساخت انواع آسانسور دست زدند و صنعت آسانسور شکل گرفت. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1129 چهارشنبه 1394/11/07 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی اثرات هارمونيک های ولتاژ و جريان بر روی ترانسفورماتورهای قدرت
  • گرايش : مهندسی برق قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  94
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
    در سيستم هاي قدرت پيشرفته انرژي الكتريكي توسط ژنراتورهاي سه فاز توليد مي شود كه پس از انتقال به صورت سه فاز توزيع مي شود . به دلايل اقتصادي از ايستگاه تا مصرف ولتاژ چندين بار افزايش و كاهش مي يابد .در هر باز افزايش و كاهش ولتاژ ت سه فاز موردنياز است . بدين جهت در سيستم هاي قدرت سه فاز از تعداد زيادي ترانسفورماتور سه فاز استفاده مي شود . براي هر تبديل ولتاژ از مقداري به مقدار ديگر ممكن است از سه واحد ترانسفورماتور تك فاز يا يك واحد ترانسفورماتور سه فاز استفاده شود . در ترانسفورماتورهاي قدرت و توزيع جريان تحريك تنها درصد كوچكي ( 2 تا 6%) از جريان نامي است . پديده هارمونيك در ترانسفورماتورهاي قدرت بسيار مهم است . زيرا تحت شرايط معيني هارمونيك هاي جريان تحريك باعث عمل عمدي تجهزات حفاظتي مي گردند ممكن است باعث تداخل در مدارهاي مخابراتي شوند . نظر به اين مسئله مهندسين مخابرات و سيستم انرژي بايد قادر به بررسي و حذف چنين شرايط باشند . از اين رو هارمونيك در ترانسفورماتور از اهميت ويژه اي برخوردار است . اولين مورد از مشكلات اعوجاجات هارمونيكي در سال 1893 در شهر هارتفورد امريكا پيش آمد،به اين صورت كه يك موتور الكتريكي با گرم شدن زياد باعث خرابي عايقبندي خود شد. پس از آزمايشات معلوم شد كه علت اين امر تشديد ايجاد شده در خط انتقال ، ناشي از وجود هارمونيكها بوده است. مشكل بعدي ،يك ژنراتور سه فاز 125 هرتز با ولتاژ 8/3 كيلوولت ساخت شركت جنرال الكتريك امريكا بود. در اين موردهمه محاسبات با تقريبهاي خوبي انجام شده بودولي بازهم تشديد در خط انتقال بود . با محاسبه اندوكتانس و ظرفيت خازني خط انتقال و احتمالاً اندوكتانس بار،مشاهده شد كه در فركانس حدود 1600 هرتز ( هارمونيك سيزدهم‌ ) در خط تشديد ايجاد مي شود.شكل موجهاي ولتاژ ژنراتور نيروگاه و موتور سنكرون داراي مؤلفه هاي هارمونيكي قابل توجه بودند. اين فرايند محاسبات واندازه گيري توسط يك موج نماي ساده در آن سال انجام شد كه شكل موج را به صورت نقطه به نقطه از طريق قطع و وصل مرتب يك زبانه ،نمونه گيري مي كرد. امروزه با استفاده از هارمونيك سنجهاي ديجيتال و با بكارگيري الگوريتم هاي سريع " تبديل فوريه گسسته " مي توان بصورت بدون وقفه اعوجاجات هارمونيكي را اندازه گيري كرد. دو سال بعداز اولين مورد مشاهده مشكلات هارمونيكي ، شركتهاي وستينگهاوس و جنرال الكتريك، طرحهاي جديدي را براي ژنراتورها معرفي نمودند كه در اين طرح ها، از سيم پيچهاي غير متمركز در آرميچر استفاده كردند و به تبع آن شكل موج را بهبود بخشيده و به اصطلاح سينوسي تر كردند. مشكل ديگر هارمونيكها در شكل موج ژنراتورها ، مربوط به جريان بسيار زياد نول ژنراتورهايي بود كه به صورت موازي نصب و مستقيماً زمين مي شدند. امروزه اين مساله كاملاً شناخته شده است و مربوط به هارمونيك سوم ولتاژ و صفر بودن توالي اين هارمونيك در ماشينهايي مي باشد كه به صورت ستاره بسته شده اند. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9400 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 922 چهارشنبه 1394/11/07 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی و شبیه سازی پایدار سازی سیستم قدرت
  • گرايش : مهندسی برق قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  191
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در اين پروژه، به تحليل خطي سيستم هاي قدرت تك ماشينه متصل به شين بينهايت كه براي مطالعه پايداري حالت ماندگار و پايداري ولتاژ مورد نياز است، مي پردازيم. در موارد متعددي، ناپايداري و سر انجام از بين رفتن سنكرونيزم با بوجود آمدن اغتشاشات در سيستم شروع مي شود كه منجر به رفتار نوساني شده و در صورتي كه اين نوسانات ميرا نشوند، نهايتا" تقويت مي شوند. اين مسأله مقدار زيادي به شرايط كار سيستم وابسته است. حتي نوسانات با فركانس هاي پايين در صورتي كه ميرا نشوند، به دليل آن كه باعث محدوديت انتقال توان در خطوط انتقال مي شوند و در مواردي موجب وارد شدن فشار بر محور مكانيكي مي گردد، نامطلوب هستند. منشأ ايجاد نوسانات بين ناحيه اي مشكل است. در سال هاي اخير تحقيقات گسترده اي در اين زمينه صورت گرفته است و توجه قابل ملاحظه اي بر روي فروپاشي ولتاژ ديناميكي معطوف گشته است. هدف از اين پروژه علاوه بر تحليل خطي مقوله پايداري سيگنال كوچك، شبيه سازي سيستم و طراحي پايدارساز، با استفاده از برنامه رياضي MATLAB مي باشد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1352 سه شنبه 1394/11/06 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی اثر خطای اتصالی در هادی های CTC
  • گرايش : مهندسی برق قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  85
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     طراحي ترانسفورماتور يعني آماده سازي نقشه‌هاي اجرايي ترانسفورماتور اولین گام در ساخت آن است. براي شروع كار محاسبه و طراحی حداقل مشخصات زير بايد ارائه شود:
    -قدرت نامي ترانسفورماتور
    -ولتاژهاي فشار قوي و ضعيف و گروه برداري
    -امپدانس اتصال كوتاه، تلفات بي باري و بارداري
    -ارتفاع، دما، درصد رطوبت نسبي و آلودگي محيط نصب
    -استانداردها 
    در بعضي مواقع پاره‌اي مشخصات ويژه نيز اعمال مي‌نمايند به عنوان مثال محدوديت در چگالي شار يا چگالي جريان و يا محدوديت در ابعاد فيزيكي ترانسفورماتور. پس از دريافت اطلاعت و بر اساس مدارك موجود قسمت فعال ترانسفورماتور شامل سيم پيچيها، هسته و مواد عايقي محاسبه مي‌وند. مدارك و استانداردهاي مورد استفاده ديگر عبارتند از VDE و DIN و IEC.
    -منظور از ترانسفورماتور نرمال ترانسفورماتور هايي مي‌باشند كه به طور گسترده در شبكه توزيع مصرف دارند و بدين جهت به طور گسترده توليد مي‌شوند . ترانسفورماتورهای 200kVA و 100 50 و 25 ، گروه برداري Yzn5 و نسبت ولتاژي 20kV 4%/0.4kV -ترانسهاي ويژه داراي شرايط خاصي هستند كه توسط مشتري ارائه مي‌شوند و توليدي محدود دارند. ترانسفورماتور هاي توزيع عموماً داراي سيستم خنك كنندگي ONAN و Tap changer به صورت Off Load مي‌باشند كه براي رديف‌ 20 كيلوولت، سه پله و براي رديف 30 كيلو ولت، پنج پله مي‌باشند.  

     ادامه دارد...
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1308 سه شنبه 1394/11/06 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : تحلیل و شبیه سازی کدهای CDMA به منظور کاهش تداخل بین کاربران
  • گرايش : مهندسی برق (گرایش مخابرات)
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  74
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     دسترسی چندگانه تقسیم کد از تکنولوژی طیف گسترده به وجود می آید . سیستم های طیف گسترده در حین عمل کردن حداقل تداخل خارجی ، چگالی طیفی کم و فراهم کرده توانایی دسترسی چندگانه از تداخل عمدی سیگنالها جلوگیری می کند که عملیات سیستمی با تداخل دسترسی چندگانه و نویز آنالیز می شود . احتمال خطای بیت در مقابل تعداد متنوعی از کاربران و سیگنال به نویز متفاوت محاسبه می شود . در سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد برای گسترده کردن به دنباله تصادفی با معیارهای کیفیت اصلی برای تصادفی کردن نیاز داریم . سیگنال گسترده شده بوسیله ضرب کد با شکل موج چیپ تولید می-شود و کد گسترده بوجود می آید .
    بوسیله نسبت دادن دنباله کد متفاوت به هر کاربر ، اجازه می دهیم که همه کاربران برای تقسیم کانال فرکانس یکسان به طور همزمان عمل کنند . اگرچه یک تقریب عمود اعمال شده بر دنباله کد برای عملکرد قابل قبولی به کار می رود . بنابراین ، سیگنال کاربران دیگر به عنوان نویز تصادفی بعضی سیگنال کاربران دیگر ظاهر می شود که این تداخل دستیابی چندگانه نامیده می شود . تداخل دستیابی چندگانه تنزل در سرعت خطای بیت و عملکرد سیستم را باعث می شود . تداخل دستیابی چندگانه فاکتوری است که ظرفیت و عملکرد سیستم های دسترسی چندگانه تقسیم کد را محدود می کند . تداخل دستیابی چندگانه به تداخل بین کاربران دنباله مستقیم مربوط می شود .
    تداخل نتیجه آفستهای زمان تصادفی بین سیگنالهاست که همزمان با افزایش تعداد تداخل طراحی شده . بنابراین ، آنالیز عملکرد سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد باید برحسب مقدار تداخل دستیابی چندگانه اثراتش در پارامترهایی که عملکرد را اندازه گیری می کند وارد می شود .
    در بیشر جاها روش عادی تقریب گوسی و واریانس مورد استفاده قرار می گیرد . ما عملکرد سرعت خطای بیت سیستم دسترسی چندگانه تقسی کد را مورد بررسی قرار می دهیم . تقریب گوسی استاندارد استفاده شده برای ارزیابی عملکرد احتمال خطای بیت در سیستم دسترسی چندگانه تقسیم کد است . این تقریب به دلیل ساده بودن در بسیاری جاها مورد استفاده است .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 7400 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1164 سه شنبه 1394/11/06 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : خواص الکتریکی نانولوله های کربنی
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  82
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     پس از کشف نانولوله های کربنی توسط ایجیما و همکارانش بررسی های بسیار زیادی بر روی این ساختارها در سایر علوم انجام شده است. این ساختارها به دلیل خواص منحصر به فرد مکانیکی و الکتریکی که از خود نشان داده اند جایگزین مناسبی برای سیلیکون و ترکیبات آن در قطعات الکترونیکی خواهند شد. در اینجا به بررسی خواص الکتریکی نانولوله های کربنی زیگزاگ که به عنوان یک کانال بین چشمه و دررو قرار داده شده پرداختیم و نحوه-ی توزیع جریان در ترانزیستورهای اثر میدانی را در شرایط دمایی و میدان های مختلف بررسی کرده ایم. از آنجایی که سرعت خاموش و روشن شدن ترانزیستور برای ما در قطعات الکترونیکی و پردازنده های کامپوتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، انتخاب نانولوله ای که تحرک پذیری بالایی داشته باشد بسیار مهم است. نتایج بررسی ها نشان می دهد تحرک پذیری الکترون در نانولوله های کربنی متفاوت به ازای میدان های مختلفی که در طول نانولوله ها اعمال شود، مقدار بیشینه ای را خواهد گرفت. بنا بر این در طراحی ترانزیستورها با توجه به مشخصه های هندسی ترانزیستور و اختلاف پتانسیلی که بین چشمه و دررو آن اعمال می شود باید نانولوله ای را انتخاب کرد که تحرک پذیری مناسبی داشته باشد.
    واژه های کلیدی نانولوله ی کربنی، ترانزیستور اثر میدانی، مدل ثابت نیرو ، تحرک پذیری الکترون
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8200 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1035 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : رباتیک
  • گرايش : مهندسی برق الکترونیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  126
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     اتوماسيون در بخشهاي مختلف صنعت و كارهاي توليدي در چند دهه اخير ظهور پيدا كرده است و روز به روز نيز در حال توسعه مي باشد. بيش از چند دهه از ظهور كارخانجات كاملاً مكانيزه كه در آنها تمامي پروسه ها اتوماتيك بوده و نيروي انساني در آن نقش اجرائي ندارد، نمي گذرد. اما در چند ساله اخير شاهد بوجود آمدن كارخانجات مكانيزه اي بوده ايم كه طراحي، ساخت و نحوه كار آنها واقعاً حيرت انگيز است. ايده و دانش كنترل اتوماتيك و استفاده از سيستمهاي مكانيزه در كارخانجات به جنگ جهاني دوم مي رسد. اما تحولات عظيم و چشمگير آن در سالهاي اخير بوقوع پيوسته است. رباتها جديدترين مرحله تلاش انسان جهت صنايع اتوماتيك به شمار مي روند. رباتها آن دسته از ماشينهاي ساخت بشر هستند كه لزوماً حركتهايي شبيه انسان ندارند ولي توان تصميم گيري و ايجاد و كنترل فعاليتهاي از پيش تعيين شده را دارند. شكل 1 : نمونه اي از استفاده از ربات در صنعت
    2- تعريف ربات
    دو تعريف موجود در رابطه با كلمه ربات از قرار زير مي باشند[9] :
    1- تعريفــي كه توسطConcise Oxford Dic. صورت گرفتــه است؛ ماشيني مكانيكي با ظاهر يك انسان كه باهوش و مطيع بوده ولي فاقد شخصيت است. اين تعريف چندان دقيق نيست، زيرا تمام رباتهاي موجود داراي ظاهري انساني نبوده و تمايل به چنين امري نيز وجود ندارد.
    2- تعريفي كه توسط مؤسسه ربات آمريكا صورت گرفته است؛ وسيله اي با دقت عمل زياد كه قابل برنامه ريزي مجدد بوده و توانايي انجام چند كار را دارد و براي حمل مواد، قطعات، ابزارها يا سيستم هاي تخصصي طراحي شده و داراي حركات مختلف برنامه ريزي شده است و هدف از ساخت آن انجام وظايف گوناگون مي باشد.
    3- دسته بندي رباتها رباتها در سطوح مختلف دو خاصيت مشخص را دارا مي باشند :
    1- تنوع در عملكرد
    2- قابليت تطبيق خودكار با محيط
    به منظور دسته بندي رباتها لازم است كه قادر به تعريف و تشخيص انواع مختلف آنــــــها باشيم. سه دسته بندي مختلف در مورد رباتها وجود دارد. دسته بندي اتحاديــــــه رباتهاي ژاپني، دسته بندي مؤسسه رباتيك آمريكا و دسته بندي اتحاديه فرانسوي رباتهاي صنعتي . . .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1113 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : محل یابی خطا در شبکه های توزیع
  • گرايش : مهندسی برق الکترونیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  88
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     مصرف کنندگان نهایی انرژی الکتریکی همواره خواستار دریافت مداوم برق با کیفیت مناسب هستند . بنابراین در بهره برداری از شبکه های توزیع دو اصل اساسی ذیل مطرح می گردد :
    1-    تداوم ارائه سرویس به مصرف کنندگان
    2-    حفظ کیفیت مناسب سرویس
    1-1-1-تداوم ارائه سرویس به مصرف کنندگان :
    فعالیت اصلی مراکز حوادث شرکتهای توزیع در تداوم توزیع انرژى الکتریکی به شبکه فشار ضعیف می باشد ارائه سرویس به مصرف کنندگان برق به دلایل مختلف ممکن است با اختلال مواجه گردد. غیر از مواردی مانند اعمال خاموشیهای ناشی از کمبود انرژی برق ، اغلب موارد مربوط به شبکه توزیع است . مهمترین عوامل عدم تداوم کار عادی شبکه توزیع عبارتند از :
    1-حوادث غیر مترقبه مانند صدمه دیدن کابلها ، شکستگی تیرها ، آسیب دیدگی تجهیزات ناشی از برخورد وسایل نقلیه ، شرایط جوی و....
    2-عدم توانایی در تامین بار مصرف کنندگان به دلیل اضافه بار خطوط با ترانسفورماتور ها و ....
    3-تعمیر یا سرویس تجهیزات
    2-1-1- حفظ کیفیت مناسب سرویس :
    ارائه سرویس مداوم به مصرف کنندگان کافی نمی باشد بلکه کیفیت این سرویس نیز بسیار با اهمیت است . این کیفیت از دو جنبه برای بهره بردار ( شرکت توزیع ) و مصرف کننده حائز اهمیت است :
    الف – کاهش تلفات شبکه توزیع تا حد ممکن ( از دید بهره بردار )
    ب- تامین ولتاژ مناسب در پستهای 4/0 کیلو ولت (از دید مصرف کننده )
    هدف اساسی دیسپاچینگ توزیع ، تداوم سرویس و ارتقای کیفیت سرویس می باشد . با توجه به مطالب فوق سعی شده است روشهای فعلی مراکز حوادث به منظور دستیابی به هدف مذکور مورد بررسی قرار گیرند و در عین حال نقش سیستم دیسپاچینگ توزیع برای کمک به تعیین تداوم و کیفیت سرویس تبیین گردد . برای روشن شدن مطلب توضیح مختصری درباره طراحی و بهره برداری از شبکه توزیع ایران ضروری می باشد . 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 997 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان تحقیق : پول شویی از دیدگاه کنوانسیون پالرمو 2000
  • گرايش : حقوق - اقتصاد
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  35
  • قسمتي از متن تحقیق :
     سوالات تحقیق
    1- قانون مبارزه با پول‌شویی چه راهکارهایی را برای مبارزه با جرم پول‌شویی پیش‌بینی کرده است؟
    2- تبعات زیان‌بار جرم پول‌شویی برای نظام اقتصادی کشور چیست؟
    فرضیه‌های تحقیق
    قانون مبارزه با پول‌شویی چه راهکارهایی را برای مبارزه با جرم پول‌شویی پیش‌بینی کرده است؟
    بر اساس ماده 4 اين قانون «شوراي عالي مبارزه با پولشويي» با رياست و مسئوليت وزير امور اقتصادي و دارايي و عضويت وزراي بازرگاني، اطلاعات، کشور و رئیس بانک مرکزي تشکيل شد که از وظايف آن مي‌توان به جمع‌آوري و کسب اخبار و اطلاعات مرتبط تجزيه و تحليل و طبقه‌بندي فني و تخصصي آنها در مواردي که قرينه‌اي بر تخلف وجود دارد، طبق مقررات و يا ارزيابي گزارش‌هاي دريافتي و ارسال به قوه‌قضائيه در مواردي که به احتمال قوي صحت دارد، اشاره کرد.نوري با اشاره به اينکه بحث تصويب قوانين همان قدر ارزش دارد که بحث اجراي آن، ادامه مي‌دهد: قوانين زيادي در طول سال تصويب مي‌شود، اما اينکه اين قانون تا چه حد کاراست، تا ميزان زيادي بستگي به ضمانت‌اجراي آن دارد. در قانون مبارزه با پولشويي، نه‌تنها براي اين جرم، مجازات تعيين شده است، بلکه کساني نيز که از اجراي اين قانون شانه خالي کنند، مجازات مي‌شوند. همه اشخاص حقيقي و حقوقي که اين قانون را اجرا نکنند، بر حسب مورد، به 2 تا 5 سال انفصال از خدمت مربوط محکوم مي‌شوند. البته شايد در اين قانون نواقص مهمي وجود داشته باشد، اما مهمتر از آن، اين است که بالاخره اين پديده نيز در ايران جرم شناخته شد و براي آن مجازات تعيين شد. مسلما اگر همه افراد موارد پيش‌بيني در قانون را عمل کنند به «عنوان مثال احراز هويت ارباب رجوع و يا نگهداري سوابق مربوط به شناسايي ارباب رجوع» کارايي اين قانون بسيار بيشتر خواهد شد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1095 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان تحقیق : آدم ربایی از منظر حقوقی
  • گرايش : حقوق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  27
  • قسمتي از متن تحقیق :
     جرم آدم ربایی و مخفی کردن دیگری دو مصداق از جرایم علیه اشخاص است که علاوه بر سلب آزادی و صدمات بدنی که ممکن است به مجنی علیه وارد شود، بیشتر شخصیت معنوی قربانی جرم، مورد تعرض قرار می گیرد. این جرم که به صورت خاص، یک ماده و به صورت عام، چند ماده از قانون مجازات اسلامی را به خود اختصاص داده و در منابع قوانین کیفری ایران، مصوبات فراوانی در مورد آن دیده می شود، کمتر در نوشته های حقوقی، مورد کنکاش وبررسی قرار گرفته است. این مقاله سعی دارد ضمن بررسی عناصر عمومی و اختصاصی این دو جرم، به وضعیت قوانین و مقررات موجود هم اشاره شود تا ناسخ و منسوخ و عام و خاص این مقررات مشخص شود و این مطلب، بخش زیادی از مقاله را به خود اختصاص خواهد داد؛ زیرا ابهامهای فراوانی در این زمینه وجود دارد که نیازمند تنقیح جدی می باشد. همچنین تبیین دیدگاههای فقهی، ارتباط این دو جرم با جرایم مشابه (مانند توقیف و حبس غیرقانونی) علل تشدید مجازات، شروع در جرم و تعلیق مجازات از مباحث دیگری است که بخشی از مقاله را به خود اختصاص خواهند داد.
    واژگان کلیدی:
    آدم ربایی، مخفی کردن دیگری، سرقت، توقیف غیر قانونی، آزادی شخصی، سلب آزادی تن دیگری، ربودن طفل.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 5800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 849 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : طراحی و پياده سازی كنترلگر موقعيت برای روبات كشسان ‌مفصل با لحاظ مسئلة اشباع عملگر
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  157
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در اين پژوهش مسئلة كنترل روبات كشسان‌مفصل با لحاظ محدوديت اشباع عملگر مورد بررسي دقيق قرار گرفته است. بدين منظور با استفاده از دو رويکرد مختلف روشهايي براي حل آن ارائه شده است. در ادامه با استفاده از شبيه‌سازيهاي مختلف عملكرد روشهاي ارائه شده بررسي و سپس پايداري مقاوم ساختار پيشنهادي به صورت نظري اثبات شده است. در پايان صحت ادعاهاي نظري با پياده‌سازي عملي بر روي يك روبات كشسان‌مفصل دو درجه آزادي مورد تأييد قرار گرفته است. در اين پژوهش دو مجموعه نوآوري به انجام رسيده است. در مجموعة اول ابتدا يك روش كلي با عنوان «حلقة ناظر» براي برخورد با مسئلة اشباع ارائه شده است. اين روش بر روي سيستمهاي مختلفي پياده شده تا نشان داده شود كه مستقل از مدل مي‌باشد. سپس يك ساختار كنترل تركيبي همراه با حلقة ناظر براي روباتهاي كشسان‌مفصل ارائه شده تا نشان داده شود كه روش ارائه شده براي كاربرد اصلي مورد نظر پروژه (يعني روبات كشسان‌مفصل) عملكرد مناسبي را در حضور اشباع ايجاد مي‌كند. در ادامة اين پژوهش به اثبات نظري پايداري براي ساختار «تركيبي + ناظر» پرداخته‌ايم. سپس براي اينكه قابليت پياده‌سازي روش ارائه شده نشان داده شود آن را بر روي يك روبات كشسان‌مفصل كه در راستاي همين پژوهش طراحي و ساخته شده است پياده نموده‌ايم. مجموعه نوآوري دوم ارائة رويكرد ديگري براي مقابله با اثرات اشباع در روباتهاي كشسان‌مفصل بر پاية روشهاي بهينة چند منظوره مبتني بر نرمهاي H2 و H است. در اين روشها براي مقاوم بودن كنترلگر از بهينه‌سازي H سود جسته و براي كم كردن دامنة كنترل و جلوگيري از اشباع عملگر، نرم سيگنال كنترلي نيز در فرايند بهينه‌سازي در نظر گرفته شده است. براي طراحي عددي از تبديل مسئله به LMI و روشهاي عددي متناظر با آن استفاده شده است. همچنين جهت نشان دادن كاراييِ روش در عمل، پياده‌سازي آن بر روي روبات مذكور انجام پذيرفته است.
    كلمات كليدي: روبات كشسان‌مفصل، اشباع عملگر، كنترل تركيبي، حلقة ناظر، روش كنترل H2/H∞، منطق فازي.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1052 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : طراحی و ساخت داستگاه ic tester
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  117
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     اغلب در ساخت و طراحي وسايل الكترونيكي نياز داريم كه آي سي هاي به كار رفته در مدارات الكترونيكي مورد نظر را تست كرده و از صحت يا خرابي آنها اطلاع دقيقي حاصل نماييم و احيانا در مورد خراب بودن آي سي ها پايه ي خراب شده آنها را بيابيم. ساخت و طراحي وسيله اي كه اين عمل تست را انجام دهد ، هدف اصلي اين پرو‍ژه مي باشد. كه در اين پروژه يك سري از آي سي هاي خانواده CMOS سري 4000 و 74XX هست مي شوند و از سالم يا خراب بودن پايه ها اطلاعات دقيقي را به استفاده كننده ارائه مي نمايد. براي شروع كار با مدارهاي مجتمع تا حد مورد نياز آشنايي پيدا مي كنيم.. در بخش سخت افزاري توضيحاتي در مورد المان هاي به كار رفته شده در اين مدار داده شده است. در بخش نرم افزاري با يك زبان برنامه نويسي كه بتواند اطلاعات را از طريق كيبورد به مدار ارسال كرده و بعد از دريافت و پردازش در آن زبان برنامه نويسي نتيجه را گزارش دهد ، آشنا مي شويم. با توجه به قابليت هاي زبان برنامه نويسي C و نزديكي اين زبان به زبان ماشين ، قسمت نرم افزاري اين پروژه را توسط اين زبان انجام خواهيم داد. ما با طراحي سيستم تست كننده ي آي سي در حقيقت قدم هاي مقدماتي و اصولي در جهت رسيدن به طراحي هاي پيچيده تر را برداشته ايم ، كه با توجه به عملكرد سخت افزاري و نرم افزاري اين پروژه به راحتي مي توان آن را طبق طرح پيشنهادي تعميم داده و براي تست كردن آي سي هاي ديگر به كار برد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1427 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : كابلها و عيب يابي كابلها
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  117
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در اين فصل به نكاتي در مورد انتخاب كابل پرداخته شده است و ضرايب و جـداول لازم جهت بدست آوردن مقدار جريان نامي كابل تحت شرايط مختلف آورده شده است. براي بهره بـــرداري اقتصـادي از كــابلها ، انتخاب بهينه سطح مقطع از اهميت خاصي برخوردار است . در اين بخش عوامل موثر در انتخاب كابل مورد بررسي قرار مــي گيرند. لازم به ذكــر است كه بــراي انتخاب بهينه سطـح مقطع محاسبـــه تلفات و محاسبات اقتصادي نيــز لازم مي باشد كــه در اينجا به آن پرداخته نشده است.
    1-1- معيارهاي انتخاب كابل
    معيارهاي انتخاب كابل را مي توان بصورت زير تقسيم بندي نمود :
    الف- ولتاژ نامي
    ب- انتخاب سطح مقطع با توجه به ظرفيت جريان دهي كابل
    ج- در نظر گرفتن افت ولتاژ مجاز
    د- تحمل جريان اتصال كوتاه توسط كابل
    1-2- ولتاژ نامي ولتاژ نامي كابـل بايستــي متناسب با سيستمي كه كابل در آن مورد استفاده قرار مي گيرد باشد. با توجه به جلد اول و دوم استاندارد كابـلهاي مورد استفاده در شبكه توزيع اين ولتــاژ بايستي مطابق جدول زير باشد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 900 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : اتصال زمین الکتریکی و حفاظت (ارتینگ)
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  87
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در تمام تأسیسات الکتریکی به خصوص تأسیسات فشار قوی، زمین کردن یکی از مهمترین و اساسی ترین اقداماتی است که برای رفاه و سلامتی واصولا ًًًادامه زند گی اشخاص که به نحوی با این تجهیزات در تماس هستند و حتی در خارج از پست در رفت و آمد می باشند باید با دقت هر چه تمام تر وبا توجه به قواعد قوانینی که بدین منظور تدوین شده اند انجام گیرد. در تأسیسات برق دو نوع زمین کردن وجود دارد که یکی را زمین کردن حفاظتی ودیگری را زمین کردن الکتریکی می نامیم.
     زمین از موادی تشکیل شده که غالبا ً هادی الکتریسیته هستند به خصوص در حا لتی که مرطوب باشند . بنابراین اگر شخصی که روی زمین قرار دارد با جسمی که نسبت به زمین دارای پتانسیل است تماس حاصل نماید به علت برقرار شدن جریان دچار برق گرفتگی خواهد شد . در این پروژه سعی شده انواع روشهای زمین کردن و محاسبات آنها بطور مختصر ارائه گردد. جهت هرگونه اطلاع بیشتر می توان به استاندارد VDE , 141 مراجعه نمود.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 903 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : طراحی وساخت مدار محافظ وسايل برقی
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  76
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     ين پروژه مربوط به ساخت و بررسي مدار محافظ وسايل برقي مي باشد كه يك مدار كاملا الكترونيكي مي باشد و براي محافظت از وسايل برقي اعم از يخجال ، تلويزيون ، كامپيوتر و ... به كار مي رود. اهميت اين دستگاه در اين است كه اگر اين دستگاه را سر راه برق شهر و وسيله برقي قرار ندهيم بر اثر نوسانات برق شهر ممكن است دستگاه آسيب ببيند . اين مدار از آپ امپ ، آي سي رگولاتور ولتاژ ، ترانس ، ترانزيستور ، ديود ومقاومت هاي الكتريكي تشكيل شده است . مراحل ساخت اين پروژه شامل تعيين كردن نقشه مدار مورد نظر ، پياده سازي روي كيت الكتريكي، نصب قطعات و نصب بر روي يك وسيله الكتريكي مي باشد .
    مقدمه:
    دستگاه محافظ وسايل برقي دستگاهي است كه علاوه بر ساده بودن از نظر مداري و اين كه فاقد مدارات ميكرو و نرم افزاري مي باشد ولي هم اكنون در ادارات و منازل جايگاه مهمي در مورد جلوگيري از سوختن و عدم آسيب ديدگي لوازم برقي بر عهده دارد . اين دستگاه وسايل برقي را از نوسانات برق شهر حفظ مي كند يعني اگر ولتاژ برق شهر به زير 180 ولت يا بالاي 240 ولت برسد ، اين دستگاه از طريق قطعات و در نهايت رله ، برق تغذيه وسيله برقي را قطع خواهد كرد و مانع از سوختن و يا آسيب ديدگي دستگاه مي شود . براي قطع و وصل شدن رله و در نهايت وسيله برقي ، يك حد مشخص ولتاژ در مدار مورد نياز است تا به رله اعمال شود . اين حدود ولتاژ توسط يك آپ امپ به شماره LM124 تعيين مي شود كه در ادامه به بررسي اين مطلب مي پردازيم .. همچنين در ابتداي مدار يك ترانس كاهنده قرار دارد كه برق 220 ولت شهر را به 12 ولت كاهش مي دهد و از اين ولتاژ در مدار استفاده مي شود و زماني كه 220 ولت اعمالي به مدار كاهش يا افزايش بيش از حد پيدا كرد ، مدار محافظ ، وسيله برقي را خاموش خواهد كرد . اين مدار در چند نوع مختلف در بازار طراحي و ساخته شده است كه ما در اين جا به بررسي نوع خاصي از اين وسيله مي پردازيم .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 7600 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 848 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : رله و حفاظت در سیستم های قدرت
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  287
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     دستیابی به یک سیستم قدرت با امنیت کاری مناسب ازاهداف ضروری و بسیار مهم صنعت برق می باشد.از طرفی بروز اختلالات بزرگ و تهدید آمیز برای این سیستم اجتناب ناپذیر است. لذا چگونگی پرهیز از این مشکل و رسیدن به نقطه کار مناسب پس از وارد شدن اختلال به سیستم برای مهندسان برق به صورت دقدقه ای جدی در آمده است. گستردگی شبکه های برق و مدل های پیچیده عناصر قدرت پایداری سیستم را از حالت ساده شبکه های کوچک خارج ساخته و عوامل مختلفی را دراثر گذاری بر پایداری این شبکه ها دخیل نموده است . عملکرد و رفتار یک سیستم قدرت در یک رژیم کاری مشخص متشکل از کلیه ویژگی های رفتاری می باشد که سیستم از خود نشان می دهد و با شناخت آن ها می توان عملکرد سیستم را بررسی نمود. برای یک سیستم قدرت در حال بهره برداری چنانچه کلیه متغیر های بهره برداری از قبیل دامنه ولتاژ شین ها-زاویه فاز شین ها – جریان و توان عبوری از خطوط – توان تولیدی ژ نراتورها و... نسبتا ثابت باشند در این صورت گوییم که سیستم قدرت در حالت تعا دل بوده و این حالت کاری را حالت کار در رژیم ماندگار گوییم. اما چنانچه در یک سیستم قدرت به طور ناگهانی امپدانس اتصال دو نقطه از شبکه نسبت به زمین کاهش یافته و برابر یا نزدیک صفر گردد اصطلاحا گویند که در آن نقطه از شبکه اتصال کوتاه اتفاق افتاده و سیستم قدرت از رژیم ماندگاری به رژیم گذرای اتصال کوتاه منتقل گردیده است. همچنین اگر در یک سیستم در حال بهره برداری بطور نا گهانی خطا واختلالی روی دهد که برای یک دوره بسیار کوتاه باعث افزایش ویا کاهش انرژی جنبشی ژنراتورهای سنکرون گردد و پس از رفع خطا در یک نقطه تعادل جدید مستقر گردد به این دوره تغیرات انرژی جنبشی واحدها و برقراری تعادل جدید در آنها دوره و رژیم کاری پایداری گذرا گفته می شود. در هنگام وقوع پدیده های ذکر شده تغیراتی در شبکه صورت خواهد گرفت که در این رابطه مهندسان باید بتوانند به سوالات کلی که در مورد چگونگی برخورد با این پدیده ها ایجاد می شود پاسخ دهند .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 754 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : ربات مسيرياب -هفت سنسور
  • گرايش : کامپیوتر (سخت افزار)
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  58
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     اتوماسيون در بخشهاي مختلف صنعت و كارهاي توليدي در چند دهه اخير ظهور پيدا كرده است و روز به روز نيز در حال توسعه مي باشد. بيش از چند دهه از ظهور كارخانجات كاملاً مكانيزه كه در آنها تمامي پروسه ها اتوماتيك بوده و نيروي انساني در آن نقش اجرائي ندارد، نمي گذرد. اما در چند ساله اخير شاهد بوجود آمدن كارخانجات مكانيزه اي بوده ايم كه طراحي، ساخت و نحوه كار آنها واقعاً حيرت انگيز است. ايده و دانش كنترل اتوماتيك و استفاده از سيستمهاي مكانيزه در كارخانجات به جنگ جهاني دوم مي رسد. ما تحولات عظيم و چشمگير آن در سالهاي اخير بوقوع پيوسته است. رُبات یا روبوت وسیله‌ای مکانیکی جهت انجام وظایف مختلف است. یک ماشین که می‌تواند برای عمل به دستورات مختلف برنامه‌ریزی گردد و یا یک سری اعمال ویژه انجام دهد. مخصوصا آن دسته از کارها که فراتر از حد توانایی‌های طبیعی بشر باشند. این ماشینهای مکانیکی برای بهتر به انجام رساندن اعمالی از قبیل احساس کردن درک نمودن و جابجایی اشیا یا اعمال تکراری شبیه جوشکاری تولید می‌شوند.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1047 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : شرح دستگاه آنالایزر
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  114
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     امــروزه بهران مصرف برق شايد مسئله اي مشكل سـاز براي آينده كشورمـان باشد ، با كاهش و صـرفه جويي در مصـرف برق شايد بتوان نيمي از اين مشكل را حل نمود ، اما با كمي تدبير مي توان كمك بزرگي به آينده و اقتصاد نمود . ساخت دستگاه آنالايزر (VCA005) تنها گامي در بهينه سازي مصرف انرژي مي باشد ، اين دستگاه با آناليز كامل از مصـرف انرژي نموداري بصورت ماكزيمم و مينيمم مصرف در اختيار كاربر قرار مي دهـد ، بنابراين كارير قادر خواهد بود ايرادات مصرف برق را شناسايي نموده و سعي در رفع اشكالات نمايد . بنابراين از اين طريق خواهيم توانست كمك شاياني در بهتر مصرف نمودن انرژي انجام دهيم . با نصب اين دستگاه در كارنجات و رفع ايرادات احتمالي كه بوسيله آناليز برق شناسايي خواهد شد ميتوان گامي بزرگ در بهينه سازي مصرف برق و اقتصاد كشور برداشت . اميدوارم با راهنمايي و كمك اساتيد محترم و ساخت دستگاه فوق الذكر توانسته باشم كمكي هر چند كوچك به اقتصاد كشورم كرده باشم .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 802 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : مطالعه و شبیه سازی آنتنهای تلفن همراه
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  66
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     انتقال امواج الکترومغناطيسي مي تواند توسط نوعي از ساختارهاي هدايت کننده امواج (مانند يک خط انتقال يا يک موجبر) صورت گيرد و يا مي تواند از طريق آنتنهاي فرستنده و گيرنده بدون هيچ گونه ساختار هدايت کننده واسطه اي انجام پذيرد. عوامل مختلفي در انتخاب بين خطوط انتقال يا آنتنها دخالت دارند. بطور کلي خطوط انتقال در فرکانسهاي پايين و فواصل کوتاه عملي هستند. با افزايش فواصل و فرکانسها تلفات سيگنال و هزينه‌هاي کاربرد خطوط انتقال بيشتر ميشود و در نتيجه استفاده از آنتنها ارجحيت مي يابد(1). در حدود سالهاي 1920 پس از آنکه لامپ تريود براي ايجاد سيگنالهاي امواج پيوسته تا يک مگاهرتز بکار رفت، ساخت آنتنهاي تشديدي (با طول موج تشديد) مانند دوقطبي نيم موج امکان يافت و در فرکانسهاي بالاتر امکان ساخت آنتنها با ابعاد و اندازه ي فيزيکي در حدود تشديد (يعني نيم طول موج) فراهم شد. قبل از جنگ دوم جهاني مولدهاي سيگنال مگني‌ترون و کلايسترون و مايکروويو (در حدود يک گيگاهرتز) همراه با موجبرهاي توخالي اختراع و توسعه يافتند. اين تحولات منجر به ابداع و ساخت آنتنهاي بوقي شد. در خلال جنگ دوم جهاني يک فعاليت وسيع طراحي و توسعه براي ساخت سيستم‌هاي رادار منجر به ابداع انوع مختلف آنتنهاي مدرن مانند آنتنهاي بشقابي (منعکس کننده) عدسي‌ها و آنتنهاي شکافي موجبري شد(1). امروزه گستره وسيعي از انواع مختلف آنتنها در مخابرات سيار و سيستمهاي بيسيم در حال استفاده اند و کماکان رقابت در زمينه کوچک کردن ابعاد آنتنها و بهينه کردن مشخصات تشعشعي آنها ادامه دارد. در اين بخش به‌طور خلاصه به مرور اصول، تعاريف مشخصات تشعشعي آنتنها پرداخته شده است.
     جمع بندی
    در اين پژوهش سعي شده است آنتني طراحي شود که ضمن دارا بودن ابعاد کوچک تا حد ممکن مستقل از حضور اجسام در اطراف آنتن باشد. در فصل نخست اين گزارش کميت ها و تعاريف اوليه آنتن‌ها تا حد ممکن تعريف شد و سپس در فصل دوم نحوه عملکرد آنتن هاي تلفن همراه و انواع آنها و همچنين محل قرارگيري آنتن در تلفن همراه مورد بررسي قرار گرفت. در فصل سوم منحصرا آنتن هاي PIFA مورد بررسي و تحليل قرار گرفته‌اند و در پايان فصل روش تحليل آنتن PIFA در اين پژوهش توضيح داده شده است. در فصل چهارم نحوه طراحي آنتن دو باند مورد نظر اين پژوهش که از نوع PIFA است به صورت گام به گام توضيح داده شده است. سپس يکي از مشخصات تشعشعی آنتن (VSWR) در دو باندMHz 900 و MHz1800 در دو حالت خاص براي گوشي تلفن همراه يکي در حالت عادي و يکي در حالتي که يک جعبه رسانا به ابعادmm 50×mm54×mm10 به جعبه گوشي اضافه شده است با يکديگر مقايسه گردیده است. با توجه به نمودارها مي توان نتيجه گرفت که تقريبا حضور اجسام رسانا در اطراف آنتن بي تاثير است. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 7800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1032 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : كنترل و هدايت از راه دور توسط SMS در سيستم موبايل
  • گرايش : مهندسی برق - کامپیوتر
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  85
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در سال 1957 نخستين ماهواره يعني اسپوتنيك توسط اتحاد جماهير شوروي سابق به فضا پرتاب شد. در همين دوران رقابت سختي از نظر تسليحاتي بين دو ابر قدرت آن زمان جريان داشت و دنيا در دوران جنگ سرد به سر مي برد. وزارت دفاع آمريكا در اكنش به اين اقدام رقيب نظامي خود، آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته يا آرپا (ARPA) را تاسيس كرد. يكي از پروژه هاي مهم اين آژانس تامين ارتباطات در زمان جنگ جهاني احتمالي تعريف شده بود. در همين سال ها در مراكز تحقيقاتي غير نظامي كه در امتداد دانشگاه ها بودند، تلاش براي اتصال كامپيوترها به كاربران سرويس مي دادند. در اثر اهميت يافتن اين موضوع آژانس آرپا (ARPA) منابع مالي پروژه اتصال دو كامپيوتر از راه دور به يكديگر را در دانشگاه MIT بر عهده گرفت. در اواخر سال 1960 اولين شبكه كامپيوتري بين چهار كامپيوتر كه دوتاي آنها در MIT ، يكي در دانشكده كاليفرنيا و ديگري در مركز تحقيقاتي استنفورد قرار داشتند، راه اندازي شد. اين شبكه آرپانت (ARPA net ) نامگذاري شد. در سال 1965 نخستين ارتباط راه دور بين دانشگاه MIT و يك مركز ديگر نيز بر قرار گرديد. در سال 1970 شركت معتبر زيراكس، يك مركز تحقيقاتي در پالوآلتو تاسيس كرد. اين مركز در طول سالها مهمترين فناوري هاي مرتبط با كامپيوتر را معرفي كرده است و از اين نظر به يك مركز تحقيقاتي افسانه اي بدل گشته است. اين مركز تحقيقاتي كه پارك (PARC) نيز ناميده مي شود. به تحقيقات در زمينه شبكه هاي كامپيوتري پيوست، تا اين سال ها شبكه آرپانت به امور نظامي اختصاص داشت، اما در سال 1972 به عموم معرفي شد. در اين سال شبكه آرپانت مراكز كامپيوتري بسياري از دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي را به هم متصل كرده بود. در سال 1972 نخستين نامه الكترونيكي از طريق شبكه منتقل كرديد. در اين سال ها حركتي غير انتفاعي به نام MERIT كه چندين دانشگاه بنيان گذار آن بودند، مشغول توسعه روش هاي اتصال كاربران ترمينال ها به كامپيوتر مركزي يا ميزبان بود. مهندسان پروژه MERIT در تلاش براي ايجاد ارتباط بين كامپيوترها، مجبور شدند تجهيزات لاز را خود طراحي كنند. آنان با طراحي تجهيزات واسطه براي ميني كامپيوتر OECPOP نخستين بستر اصلي يا Backbone شبكه هاي كامپيوتري را ساختند. تا سال‌ها نمونه هاي اصلاح شده اين كامپيوتر با نام PCP يا Primary Communications Processor نقش ميزبان را د رشبكه ها ايفا مي كرد. نخستين شبكه از اين نوع كه چندين ايالت را به هم متصل مي كرد Michnet نام داشت.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1063 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی انواع تجهيزات خانواده FACTS
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  59
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     این نوشتار عهده دار معرفی ادوات جدید سیستم های مدرن انتقال انرژی می‌باشد که تحول زیادی را در بهره‌برداری و کنترل سیستمهای قدرت ایجاد خواهد کرد. با رشد روز افزون مصرف،سیستمهای انتقال انرژی با بحران محدودیت انتقال توان مواجه هستند.این محدودیتها عملاً بخاطر حفظ پایداری و تامین سطح مجاز ولتاژ بوجود می‌آیند.بنابراین ظرفیت بهره‌برداری عملی خطوط انتقال بسیار کمتر از ظرفیت واقعی خطوط که همان حد حرارتی آنهاست ، می‌باشد.این امر موجب عدم بهره برداری بهینه از سیستم‌های انتقال انرژی خواهد شد.یکی از راههای افزایش ظرفیت انتقال توان‌،‌احداث خطوط جدید است که این امر هم چندان ساده نیست ومشکلات فراوانی را به همراه دارد. با پیشرفت صنعت نیمه هادیها و استفاده آنها در سیستم قدرت،مفهوم سیستم های انتقال انرژی انعطاف‌پذیر(FACTS) مطرح شد که بدون احداث خطوط جدید بتوان از ظرفیت واقعی سیستم انتقال استفاده کرد. پیشرفت اخیر صنعت الکترونیک در طراحی کلیدهای نیمه هادی با قابلیت خاموش شدن و استفاده از آن در مبدل های منبع ولتاژ در سطح توان و ولتاژ سیستم قدرت علاوه بر معرفی ادوات جدیدتر،تحولی در مفهوم FACTS بوجود آورد و سیستمهای انتقال انرژی را بسیار کارآمدتر و موثرتر خواهد کرد . برای درک بهتر و شناساندن مشخصات برجسته این ادوات درقدم اول لازم است مشکلات موجود سیستم های انتقال انرژی شناسائی شوند.آنگاه راه حل های کلاسیک برای رفع آنها بیان می شوند.مبدل‌های منبع ولتاژ،که ساختار کلیه ادوات جدید FACTS بر آن استوار است در بخش بعدی مورد بحث قرار می گردد و در خاتمه نسل جدید ادوات FACTS معرفی می شوند . 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 868 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : سيستم هاي كنترل گسترده پست هاي فشار قوي
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  80
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     به علت ساختار شبكه هاي توزيع، گستردگي و در معرض عوامل محيطي بودن آنها بسياري از خاموشيهاي اعمال شده به مشتركين ناشي از حوادث اين شبكه هامي باشد. روش عيب يابي فعلي در شبكه هاي توزيع به علت عدم وجود تجهيزات حفاظتي و مانيتورينگ مناسب و نيز نبودن امكان كنترل از راه دور زمانبر بوده و بصورت سعي و خطا مي باشد.اين مسئله باعث برخي آسيبهاي احتمالي به تجهيزات شبكه و مشتركين نيز مي گردد. افزايش اطلاعات از وقايع سيستم اتوماسيون شبكه هاي توزيع در سالهاي اخير مورد توجه قرار گرفته است كه با اجراي آن اطلاعاتي نظير عملكرد تجهيزات حفاظتي، وضعيت كليدها و مقادير ولتاژ و جريان در مركز قابل مشاهده بوده و امكان ارسال فرمان براي تجهيزات وجود دارد. در اين پروژه سعي شده است معرفي جامعي از سيستمهاي اتوماسيون ومانيتورينگ پست ارائه گردد. در فصل دوم از پروژه به شرح كلي سيستمهاي اتوماسيون پست(SAS) پرداخته شده است و همچنين انواع سيستمهاي پست همراه با مزاياي آنها نيز بيان شده است. در فصل سوم، پيشرفته ترين سيستم اتوماسيون پست(SAS570) بطور كامل شرح داده شده است و به توزيع مواردي از قبيل خصوصيات، طراحي تجهيزات و وظايف اين سيستم پرداخته شده است. اجزاي سيستم اتوماسيون پست بسيار زياد وگسترده است و صحبت در مورد تمامي آنها نياز به تاليف چندين كتاب دارد ولي بطور خلاصه چند جزء مهم سيستم اتوماسيون پست در فصل چهارم آورده شده است. در فصل پنجم به شرح كاملي از سيستم مانيتورينگ پست(530 SMS) پرداخته شده است. اميد است اين پروژه بتواند ديد جديدي نسبت به تكنولوژي پيشرفته اتوماسيون و مانيتورينگ به شما ارائه كند.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 7800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 860 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : راه‌اندازی موتور BLDC با استفاده از DTC
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  113
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     موتورهاي Dc بدون جاروبک(BLDC)
    در اين بخش در مورد ويژگي‌ها، انواع و اساس عملکرد موتورهاي DC بدون جاروبک مغناطيس دائم (PM BLDC) بحث مي‌گردد.
    1- تعريف موتور BLDC موتور BLDC در مراجع مختلف داراي تعاريف متفاوتي مي‌باشد. استاندارد انجمن ملي سازندگان تجهيزات الکتريکي (NEMA)ف موتور BLDC را اين‌گونه تعريف مي‌نمايد: يک موتور بدون جاروبک، ماشين دوار خود سنکروني است که داراي روتور مغناطيس دائم بوده و از موقعيت‌هاي مشخصي از شافت دوار روتور، جهت کموتاسيون الکترونيکي استفاده مي‌شود. اين موتور مي‌تواند همراه با درايوهاي الکترونيکي مربوطه به‌صورت مجتمع باشد يا اين‌که موتور از درايو مربوطه جدا باشد. KUSKO نيز تعريف زير را بيان مي‌کند[12]:
    يک موتور که داراي سيم‌پيچي استاتور بوده و يک موتورم مغناطيس دائم برجسته از جنس آهن نرم دارد. سيم‌پيچ‌هاي استاتور از يک منبع تغذيه اوليه DC و به توسط يک ماتريس از سوئيچ‌هاي حالت جامد تغذيه گشته و عمل کنترل با استفاده اط سنسورهاي وضعيت و با منطقي مشخص انجام مي‌شود.در غياب يک ريگلاتور، سرعت موتور متناسب با ولتاژ DC اوليه مي‌باشد. موتور BLDC اساساً داراي ساختاري مشابه يک مغناطيس دوار همراه با يک مجموعه از هادي‌هاي حامل جريان مي‌باشد. از اين‌نظر، مشابه با يک موتور کموتاتور DC معکوس شده نيز مي‌باشد که مغناهطيس مي‌چرخد اما هادي‌هاي جريان، ايستان باقي مي‌مانند. در هر دو حالت، براي ثابت‌ماندن جهت گشتاور در يک جهت، جريان در هادي‌ها مي‌بايست در هر زمان که يک قطب مغناطيسي از روبروي آن عبور مي‌کند، پلاريته‌اش نيز معکوس شود. در يک موتور کموتاتور DC، معکوس شدن پلاريته با کموتاتور و جاروبک‌ها انجام مي‌شود. چون کموتاتور نسبت به روتور ثابت مي‌باشد، لحظات سوئيچ زني به‌طور اتوماتيکن با تغيير پلاريته ميدان مغناطيسي هادي‌ها سنکرون مي‌گردد. در يک موتور BLDCف معکوس شدن پلاريته با کليد‌زني ادوات الکترونيک قدرت انجام مي‌گردد. پروسه‌ کموتاسيون در هر دو نوع ماشين، شبيه به هم بوده و سنکرون با وضعيت روتور مي‌باشد و لذا معادلات ديناميکي مربوطه و مشخصه‌هاي سرعت-گشتاور آن‌ها يکسان مي‌باشند.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1049 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : ریموت کنترل جرثقیل چهار کاناله
  • گرايش : مهندسی برق (کنترل)
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  80
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در صنایع، یکی از مهمترین موضوعات برای افزایش محصول، کاهش هزینه تولید و بالا بردن راندمان و بهره وری، بهبود و توسعه روش های جابجایی و انتقال مواد در کارگاه ها و کارخانه ها می باشد. در میان سیستمهای جابجایی و انتقال مواد، جرثقیل ها نقشی اساسی و استراتژیک را بازی می کنند. انتخاب یک جرثقیل متناسب با شرایط کاری، علاوه بر اینکه باعث تسریع امور، افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها می شود می تواند ایمنی در کارگاه را نیز تامین کند. از سوی دیگر، خرید جرثقیلی که کارایی آن بیش از نیاز کارگاه صنعتی باشد موجب اتلاف سرمایه خواهد بود. همین امر به روشنی بیان می دارد مشاوره، طراحی و ساخت جرثقیل متناسب با کار از چه اهمیتی برخوردار است. هنگام طراحی جرثقیل، نکات زیر باید مدنظر قرار گیرند:
    1-نوع جرثقیل و طرز عملکرد آن (جرثقیل سقفی، دروازه ای، بازویی و ...)
    2- تعداد و دفعات بارگیری
    3- حداکثر وزن جابجا شده
    4- شرایط کاری و پیش بینی مدت زمان عمر جرثقیل
    5- حالت های اعمال بار، ابعاد کالای قابل جابجایی
    6- شرایط محیطی و شرایط ویژه (دهانه جرثقیل، ارتفاع بالابری، طول مسیر و ...)
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 7800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 798 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : CLEARANCE در خطوط هوایی و پست های فشارقوی
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  75
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     علت انتخاب موضوع پروژه خود به اين نام اين بوده است كه به علت زياد بود انواع كابلها در سطح شهرهاي مختلف و رعايت نشدن بعضي از استاندارد هاي فواصل در طول اين كابل ها و بروز حوادث مختلف( از قبيل پاره شدن خطوط و اختشاش در فازها به علت وجود ميدانهاي اضافي در يك فاز كه در فصل هاي بعد به آن خواهيم پرداخت ) به علت رعايت نكردن اين استاندارد ها اينجانب را به آن داشت كه با تحقيق و جستجو در كتابها و سايتهاي مختلف تا بتوانم پروژه خود را به پايان برسانم که اين مطلب را به عنوان هدف اين پروژه انتخاب کرده ام.
    چشم انداز کلي اين پروژه :
    قابل ذکر است که در اين پروژه دو استاندارد کلي به کار برده شده ، اولين استاندارد مربوط به استاندارد بين المللي ايمني برق است با نام NESC (National Electrical Safty Code) که به ايمني برق و همچنين به فواصل استاندارد الکتريکي در شهرها و روستا ها مي پردازد و استاندارد دومي بيشتر استاندارد بين المللي مهندسي با نام IEC (International Electrotechnical commission که استاندارد هاي مهندسي برق بوده و براي افزايش بازدهي در خط مهم مي باشد . البته استاندارد IEEE هم يک استاندارد بين المللي بوده و مخفف Institute Of Electrical And Electronical Engineering , Inc است که در برخي موارد در متن از آن استاندارد هم غافل نبوده ايم . فصل آخر اين کتاب به نرم افزار PLS_CADD و PLS_CADD/LITE اختصاص داده شده است که بيشتر به استاندارد هاي موجود در خط با انواع استاندارد هاي IEC , IEEE مي باشد .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1067 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : اتصال کوتاه ژنراتور آسنکرون
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  130
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در اوايل قرن بيستم به اين واقعيت پي برده شد كه ماشين القايي بعد از قطع ولتاژ خط ممكن است در حالت تحريك باقي بماند ولي براي ايجاد چنين تحريكي شرايط خاصي مورد نياز بود. محققان بعد از پژوهش و تحقيق در يافتند كه با اتصال خازنهايي به ترمينال موتور القايي در حال چرخش (توسط توان مكانيكي بيروني) شرط تحريك پايدار بوجود آمده و ولتاژ بطور پيوسته توليد مي شود. بنابراين يك سيستم توليد جديدي متولد شد كه در آن ولتاژ خروجي شديداً به مقدار خازن تحريك و سرعت روتور و بار بستگي دارد. اين نوع توليد تا سالهاي 1960-1970 به فراموشي سپرده شد و مطالب كمي در مورد آن نوشته شد. علت اين بي توجهي در اهميت عملي كم چنين توليدي مستتر بود. چرا كه ژنراتور القايي به تنهايي توانايي كنترل ولتاژ و فركانس توليدي را ندارد. از اين رو ژنراتورهاي سنكرون در واحدهاي توليدي بکار گرفته و هرساله مقدار زيادي سوخت صرف توليد برق ac مي شود. طبيعي است با استفاده روزافزون از آلترناتورهاي سنكرون، آنهااز نظر مقادير نامي، روشهاي خنك سازي، تكنولوژي ساخت و مدلسازي اين ژنراتورها دستخوش رشد و تحول شدند، اما ساختار اساسي آنها بدون تغيير ماند ولي بدليل نگراني از نرخ كاهش شديد منابع انرژي تجديدناپذير و به طبع آن صعود چشمگير قيمت نفت از يك طرف و ظهور و رشد قطعات نيمه هادي قدرت و پيشرفت كنترل صنعتي از طرف ديگر ژنراتور القايي بازگشت مجددي يافت. از اين رو علاقمندي زيادي براي استفاده از انرژي هاي تجديدپذير، مثل باد جهت جايگزيني سوخت و كاهش نرخ مصرف سوخت ايجاد شد و توجه به ژنراتور القايي به خاطر مزاياي زيادي كه دارد بيشتر شد. در سالهاي اخير كاربرد ژنراتور القايي در توليد برق از توربینهای بادي و آبی کوچک مورد توجه زيادي قرار گرفته است. چرا كه سادگي نگهداري و كاهش منابع انرژي فسيلي و توانايي ژنراتور القايي براي تبديل توان مكانيكي از فاصله وسيعي از سرعت روتور موجب شده تا به فكر جايگزيني انرژي باد به جاي سوختهاي فسيلي بيافتند و انبوه تحقيقات در اين زمينه نشانگر توانايي آن در رفع مشكلات حاضر است.  
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1352 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : پست هاي گازي GIS
  • گرايش : مهندسی برق - قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  136
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     با توجه به افزايش مصرف, توليد انرژي الكتريكي بايستي در ارتباط كامل با نحوه توزيع و پخش انرژي آن باشد. در مراكز شهري چگالي انرژي موجب گشته تا با توجه به كمبود فضا و ايمني لازم در سيستم, بكار گيري پستهاي GIS در مقايسه با انواع ديگر پستها در كشور ما مورد بررسي و توجه قرار گيرد كه اين اهميت چه از نظر فني و چه از نظر اقتصادي و با توجه به روند تكنولوژي در آينده مورد توجه ما مي باشد و همچنين انرژي مورد نياز انواع مختلف مصرف كننده ها در هر موقعيت و به هر ميزان, تنها از طريق شبكه هايي امكان پذير است كه كليه مراكز مصرف و توليدشان با يكديگر در ارتباط كامل و به هم پيوسته باشد. با احداث شبكه هاي سراسري كه ظرفيت مناسب و كافي دارند, مي توانيم يك تبادل انرژي بين مراكز مصرف كننده ها و توليد كنندگان داشته باشيم. كه جهت اين تبادل انرژي نياز به افزايش ولتاژ و سپس كاهش آن مي باشد كه در اين خصوص ايستگاههاي فشار قوي مناسب اين مشكل را بر طرف كرده و گام اساسي در جهت پيش برد اين مساله برداشته است. و با توجه به محدوديت هاي محيطي و نامناسب بودن وضعيت جوي و استراتژيكي منطقه اين امكان را به ما مي دهد كه با احداث و توسعه پست هاي فشارقوي از نوع بسته GIS اين تبادل انرژي را به نحو مطلوبي در مراكز مصرف و حوزه شهري داشته باشيم كه در اين ميان مسئله اقتصادي در اين مراكز از اهميت ويژه اي برخوردار بوده كه پستهاي سربسته GIS تا حدودي به اين مسائل جواب گو مي باشد.
    اين پايان نامه شامل ده فصل, مي باشد كه در فصل اول به بررسي عايق هاي گازي SF6 كه در پستهاي سربسته گازي بيشترين كاربرد را دارد مي پردازيم. در فصل دوم به نقش و نوع پستهاي فشار قوي در شبكه هاي انتقال و پخش انرژي و همچنين سطح ولتاژهاي موجود در ايران بحث مي شود. در فصل سوم به نقش و اساس پستهاي GIS و همچنين تكنولوژي سيستمهاي GIS, مزايا و معايب پستهاي GIS در صنعت برق اشاره مي شود. سيستمهاي GIS داخلي (indoor) و بيروني (out door) و همچنين هزينه هاي مربوط به احداث آنها در فصل چهارم آورده شده است. بررسي جنبه هاي اقتصادي سيستمهاي GIS از نظر هزينه و فاكتورهاي موثر در آن و ارزيابي پروژه از لحاظ اقتصادي و نيز مقايسه سيستم هاي GIS با AIS در فصل پنجم بحث شده است. در فصل ششم به عيب يابي و تعميرات تجهيزات پستهاي GIS پرداخته مي شود. نحوه نگهداري پستهاي GIS نيز در فصل نهم بحث شده است و فصل آخر به نتيجه گيري كلي و پيشنهادات اختصاص دارد. در ضمن نمونه اي از تجهيزات انواع پستهاي GIS در ضميمه هاي يك و دو آورده شده است.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1039 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : تاثیر خازن گذاری درشبکه های توزیع
  • گرايش : مهندسی برق - گرایش انتقال وتوزیع
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  95
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در شبکه ، توان غیر مؤثر که در غاصر غیر فعال تطیر مقاومتهای سلفی و خازنی توان غیر مؤثر ظاهر می شود و شبکه رفت و بر گشت می کند و کاری انجام نمی دهد . در شبکه های الکتریکی به هنگام بهره گیری از خاص سلفی و خازنی در ایجاد میدانهای مغناطیسی و الکتریکی توان غیر مؤثر در شبکه ها ظاهر می شود . این امر موجب می شود که مولد 4 نتوانند در جریان نامی ، توان مفید کامل به شبکه تحویل دهند. یک مدارالقایی توان اکتیو جذب می کند و مدارهای مغناطیسی تحریک شده بوسیله جریان متناوب توان راکتیو با شبکه رد وبدل می کنند . بنابر این از این جهت که توان راکتیو برای تولید فشار مغناطیسی لازم است مورد توجه قرار میگیرد. از طرف دیگر در مدار های ظرفیتی جریان از ولتاژ جلو افتاده و تولید توان راکتیو می نمایند . در شبکه های قدرت برای تولید توان راکتیو مکرراً از خازن استفاده میشود. سلف با تغییرات آنی جریان و ولتاژ مخالفت می کند . سلف انرژی الکتریکی را بصورت میدان مغناطیسی در خود ذخیره و به مدار باز بر می گرداند. توان مصرفی در خازن و سلف صفر است به همین دلیل اگر توان راکتیو در شبکه سلفی بوده از خازن برای پایین آوردن توان راکتیو استفاده می کنند و بلعکس
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9400 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 795 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه :  تجهیزات حفاظتی پست وشبکه های توزیع
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  105
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در پستهای توزیع و شبکه های توزیع مهمترین نقش را سیستمهای حفاظتی به عهده دارند چون تجهیزات اصلی پست در معرض خطاهایی هستند که در کارکرد عادی اجزاء اختلال ایجاد می‌نماید، به همین منظور حفاظت، نقش اساسی را در پست ایفا نموده تا سیستم در شرایط عادی که بیشترین سرمایه‌گذاری در این حالت است بدون خطاهای الکتریکی یا پرسنل به کار خود ادامه دهد، به همین منظور رله‌های حفاظتی مختلفی وجود دارند که هر کدام براساس وظیفه‌ی تعیین شده که در شرایط خطا برای شبکه پیش‌بینی شده است عمل می‌نمایند، همچنین باید در نظر گرفت که در حفاظت اساسی یک شبکه نقش کلیدهای قدرت شامل سکیسونرها و دیژنکتور وریکلوزر و سکشنالایزر همچنین برقگیر و موجگیر نقشی انکارناپذیر است، ضمن اینکه یک شبکه سالم در مقابل برخورد صاعقه بایستی محفوظ بماند که سیستم شیلدینگ این حفاظت را به واسطه طراحی صحیح سیستم زمین به عمل می‌آورد که این طراحی مناسب نه تنها به دلیل حافظت از صاعقه که می‌توان گفت اساس حفاظت در یک شبکه می‌باشد، پس باید بررسی‌های دقیق جهت یک طراحی سیستم زمین مناسب و ایده‌آل صورت گیرد.


     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 9800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 722 جمعه 1394/11/02 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : تحليل و بررسی و محاسبه عوامل ايجاد كننده تلفات قدرت در شبكه های انتقال و فوق توزيع
  • گرايش : مهندسی برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات: 91
  • + همراه با یک فایل پاورپوینت ٣١ صفحه ای برای ارائه در کلاس
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     همانطور كه مي دانيد امروزه بقاي صنعت و زندكي مدرن بدون استفاده از انرژي الكتريكي امكان پذير نيست . اين انرژي براي رسيدن به مصرف كننده از سه بخش توليد ، انتقال وتوزيع تشكيل شدهاست . باتوجه به رشدروز افزون جمعيت و بالا رفتن فرهنگ استفاده از انرژي الكتريكي ، شبكه هاي برق رساني در چند دهه اخير رشد سريعي داشته اند كه اين رشد مستلزم رشد همزمان روشهاي مهندسي طراحي وتوسعه مي باشد ، متاسفانه در بخش توزيع به دليل طراحي هاي تلفات و افت انرژي زياد مي باشد كه سرچشمه اين مشكلات عدم وجود برنامه اي مدرن براي پيش بيني نيازهاي آتي شبكه مي باشد . چه بسا شبكه هايي كه بدون در نظر گرفتن پارامترهاي آينده نگري طراحي شده و با گذشت زمان و رشد بار ، كارآيي لازم را نداشته باشد و باعث ايجاد تلفات و اختلالاتي در شبكه شود براي نمونه طي برنامه اول و دوم توسعه در كشور شعار روستاهاي بي برق كشور مطرح گرديد كه علي رغم تبعات مثبت اقدام فوق در طي اين سالها كيلومترها شبكه توزيع ، بدون پيش بيني قبلي و حتي برآورد فني و اقتصادي احداث گرديد كه در دراز مدت باعث بروز مشكلاتي خواهد شد . سعي داريم در اين پروژه راهكارهاي مهندسي براي جلوگيري از اين قبيل مشكلات و بهينه كردن شبكه براي جلوگيري از اين قبيل مشكلات و بهينه كردن شبكه توزيع و فوق توزيع با استفاده ازپيش بيني هاي فني ارائه كنيم كه نتيجه آن كاهش تلفات و صرفه جوئي قابل توجهي خواهد بود . در شبكه هاي برق رساني درصد قابل توجهي از توان و انرژي توليدي نيروگاه ها در مسير توليد تا مصرف به هدر مي روند ، كه مقدار اين تلفات به پارامترهاي متعددي از جمله بافت شبكه، نوع تجهيزات ، چگالي بار ، نوع مصرف و سهم هر يك در كل ، شكل منحني مصرف و شرايط آب و هوائي منطقه وابسته مي باشد . تنوع و تعدد عوامل موثر در مقدار تلفات سبب مي شود كه مقدار آن حتي در دو شبكه به ظاهر مشابه و با پيك مصرف يكسان ، متفاوت باشد ..
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1018 جمعه 1394/10/11 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : توليد برق از طريق جزر و مد
  • گرايش : مهندسی برق 
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  142
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     رشد رو به تزايد مصرف منابع غيرقابل تجديد انرژي و افزايش آلودگي هاي ناشي از بهره برداري هاي بي رويه، توازن اين ذخائر پايان پذير را به مخاطره افكنده و در اين رابطه، بررسي راهكارهاي عملي استفاده از منابع جديد انرژي (انرژي‌هاي تجديدپذير ) در دستور كار محققان و دانشمندان قرار داده است. حفظ سلامت محيط زيست و قابليت بازيافت طبيعي دو خصوصيت مهمي است كه در گزينش نهايي اين منابع مورد توجه بوده و در اين راستا، جذب انرژي مفيد از اقيانوس ها، درياها و رودخانه ها بعنوان يكي از پاكيزه ترين منابع بكر به جهان معرفي گرديده است. بحران انرژي در دهه 1970 ميلادي، فكر دانشمندان را به سوي منابع انرژي مستقل از سوخت فسيلي كشانده كه از آن جمله استفاده از انرژي پايان ناپذير نهفته در درياها مي باشد. در اين پايان نامه به چگونگي توليد برق از جزر و مد درياها بعنوان يكي از انرژيهاي پايان ناپذير نهفته در دريا اشاره شده است. در فصل اول سعي شده تا ابتدا مختصري درباره انرژيهاي قابل حصول از درياها گفته شود تا خواننده اين پايان نامه يك ديد كلي درباره انرژيهاي دريايي پيدا نمايد. در فصل دوم در مورد جزر و مد و چگونگي به وجود آمدن جزر و مد و پارامترهاي موثر در جزر و مد مطالبي ارائه گرديده است. در فصل سوم به شرايط لازم مكاني، براي ايجاد نيروگاههاي جزر و مدي و نكات اساسي طراحي نيروگاههاي جزر و مدي اشاره شده است. در فصل چهارم به روشهاي مختلف توليد برق از طريق نيروي جزر و مدي، همچنين به عنوان نمونه دو نيروگاه جزر و مدي لارنس فرانسه و آناپوليس كانادا كه در حال حاضر از آنها براي توليد برق استفاده مي شود اشاره شده است. و در نهايت به بررسي سواحل ايران براي استفاه از انرژي جزر و مدي براي توليد برق پرداخته شده است. در فصل پنجم هم ترجمه مقاله اي آمده است كه به كوشش حقير انجام شده است.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 14500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1022 جمعه 1394/10/11 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : انواع سنسورها و اهميت كاربرد آنها
  • گرايش : مهندسی برق 
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  69
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     با پيشرفت سريع تكنيك اتوماسيون و پيچده تر شدن پروسه هاي صنعتي و كاربرد روز افزون اين شاخه از تكنيك نياز شديدي به كاربرد سنسورهاي مختلف كه اطلاعات مربوط به عمليات توليد را درك و بر اساس اين اطلاعات مقتضي صادر گردد ، احساس مي شود . سنسورها به عنوان اعضاي حسي يك سيستم، وظيفه جمع آوري و با تبديل اطلاعات را به صورتي كه براي يك سيستم كنترل و با اندازه گيري قابل تجزيه و تحليل باشد به عهده دارند . در سالهاي اخير سنسورها به صورت يك عنصر قابل تفكيك سيستمهاي مختلف صنعتي مورد استفاده قرار گرفته و پيشرفت سريعي در جهت جوابگويي به تقاضاهاي صنعت در اين شاخه از علم الكترونيك انجام پذيرفته است. سنسورها جهت تبديل عوامل فيزيكي مانند حرارت ، فشار ، نيرو ، طول ، زاويه چرخش ، دبي و غيره به سيگنالهاي الكتريكي بكار برده مي شوند و به همين منظور سنسورهاي مختلفي كه قابليت ‌تبديل اين عوامل را به جريان برق دارا مي باشند، ساخته شده اند . يك سنسور را مي توان با خصوصيات زير تعريف نمود . - سنسور به عنوان تبديل كننده اطلاعات فيزيكي به سيگنالهايي، كه مي توان از آنها به عنوان سيگنالهاي كنترل استفاده نمود . عمل مي كنند . - يك سنسور نبايد حتماً يك سيگنال الكتريكي توليدنمايد . مانند سنسورهاي پنيوماتيكي و...
    - سنسورها در دو نوع مختلف وجود دارند .
    الف )با تماس مكانيكي مانند كليد قطع و وصل ، تبديل كننده هاي فشاري و...
    ب) بدون تماس مكانيكي مانند سنسورهاي نوري و يا حرارتي و ...
    - سنسورها مي توانند بعنوان چشمهاي كنترل كننده يك سيستم مورد استفاده قرار گرفته و وظيفه مراقبت از پروسه و اعلام خرابي و يا نقص يك سيستم را به عهده بگيرند . در كنار كلمة سنسور با واژه هاي زير نيز در صنعت روبرو هستيم .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download

    تعداد صفحات : 2

    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 154
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 216
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,389
  • بازدید ماه : 872
  • بازدید سال : 52,512
  • بازدید کلی : 4,954,373