loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1545 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی

مقاله فارسي : افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی

مقاله انگليسي : Dynamic Stability Enhancement of Power System using Fuzzy Logic Based Power System Stabilizer

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
سیستم قدرت یک سیستم دینامیکی است و دائما در معرض اغتشاشات است .
این مهم است که این اختلالات  سیستم را به شرایط ناپایدار نبرد. برای این منظور، سیگنال های اضافی به دست آمده از انحراف، انحراف تحریک و قدرت شتاب به داخل تنظیم کننده های ولتاژ.تزریق شده است. دستگاه این سیگنالها را به  به عنوان پایدار کننده سیستم. قدرت فراهم می کند استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت  در بهره برداری از سیستم های قدرت الکتریکی بزرگ بسیار رایج شده است. PSS معمولی که با استفاده از جبران پس پیش ، که در آن گین  تنظیم طراحی شده برای شرایط عملیاتی خاص، تحت شرایط بارگذاری مختلف عملکرد ضعیف می دهد بنابراین طراحی یک پایدار کننده که می تواند  عملکرد خوب در تمام نقاط عملیاتی از سیستم های قدرت الکتریکی ارائه کند بسیار دشوار است.به تلاش برای پوشش طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی،  کنترل منطق فازی به عنوان یک راه حل ممکن برای  غلبه بر این مشکل، پیشنهاد شده است. در نتیجه با استفاده از اطلاعات زبانشناس و اجتناب از یک مدل ریاضی سیستم پیچیده، در حالی که عملکرد خوب تحت شرایط عملیاتی مختلف می دهد.
مقدمه:
سیستم قدرت یک سیستم پویا است.  به طور مداوم  با توجه به  تغییرات زاویه ولتاژ ژنراتور در معرض اغتشاشات است.  هنگامی که این اختلالات برداشته شود،یک شرایط عملیاتی حالت پایدار اصلاحی جدید رسیده است. مهم است که این اغتشاشات سیستم به  شرایط ناپایدار نمی برد. اغتشاشات ممکن از حالت محلی محدوده فرکانس 0.7 تا 2 هرتز دارند. و یا از حالت های درون ناحیه ای  محدوده فرکانس در 0.8 تا0.1 هرتز ، دارند.این نوسانات به دلیل ویژگی های میرایی ضعیف ناشی از  تنظیم کننده های ولتاژ مدرن با گین زیاد هستند .تنظیم گین زیاد از طریق کنترل تحریک دارای یک اثر مهم  حذف کردن گشتاور هماهنگ سازی است اما آن میرایی گشتاور منفی را تحت تاثیر قرار میدهد. برای جبران اثر کار برکنار شده از تنظیم کننده های ولتاژ در سیستم تحریک، سیگنال های اضافی به عنوان یک سیگنال ورودی در فیدبک برای تنظیم کننده های ولتاژ پیشنهاد شده اند.سیگنال های اضافی عمدتا مشتق شده از انحراف سیستم تحریک ، انحراف سرعت یا شتاب قدرت هستند. این با قرار دادن یک سیگنال در برقراری ثبات دری داخل نقطه اتصال جمع بندی مرجع ولتاژ سیستم تحریک انجام شده است  .
کاظمی بازدید : 1174 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک طرح حفاظتی جدید برای حفاظت از ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر ناپایداری گذرا

مقاله فارسي : طرح حفاظتی جدید برای حفاظت از ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر ناپایداری گذرا

مقاله انگليسي : A Novel Protective Scheme to Protect Small-Scale Synchronous Generators Against Transient Instability

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  24 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
اخیرا نصب ژنراتورهای کوچک در شبکه های توزیع، به علت مزیت های متعددی که دارند، افزایش یافته است. یکی از مسائل مهم مربوط به این ژنراتورهای توزیع شده، تاثیر خطاهای سیستم بر پایداری گذرای آنها است. به علت ثابت اینرسی کم ژنراتورهای مقیاس کوچک و عملکرد آهسته ی رله های حفاظتی شبکه های توزیع، ایجاد ناپایداری گذرا برای این ژنراتورها  کاملا محتمل است. در این مقاله، رفتار دینامیک ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر خطاهای سیستم و حساسیت آن ها به پارامترهای سیستم مورد بررسی قرار می گیرند. سپس یک روش حفاظتی عملی با استفاده از اضافه جریان موجود و رله های کمبود ولتاژ پیشنهاد می شود و به مزیت ها و معایب آن اشاره می شود. در ادامه، بر اساس اطلاعات به دست آمده از تحلیل حساسیت، یک رله ی حفاظتی جدید برای حفاظت ژنراتورها در برابر ناپایداری پیشنهاد می شود. رله ی پیشنهادی از یک ژنراتور قدرت فعال برای تعیین زمان مناسب برای قطع کردن ژنراتور استفاده می کند. نتایج شبیه سازی عملکرد مطمئن و مقاومت رله پیشنهادی در برابر ناپایداری های گذرای سیستم تایید می کنند. علاوه براین، الگوریتم پیشنهادی با ژنراتورهایی با قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار، هم سازگار است. 
اصطلاحات شاخص سیستم حفاظتی تولید پراکنده  (DG)؛ تولید پراکنده؛ قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار  (FRT)؛ پایداری گذرا.
I.مقدمه:
تولید پراکنده (DG) به عنوان یک منبع توان الکتریکی که مستقیما به شبکه ی توزیع یک سیستم قدرت متصل می شود، تعریف می شود [1]. این روزها نصب DG ها در سیستم های قدرت به دلیل مزایایی که دارند، از جمله کاهش افت، پیک سایی، خدمات کمکی، کیفیت توان بالاتر، زمان ساخت کوتاه تر شان، احتمال افت بار کمتر و هم چنین تعویق انتقال، جایگزینی توزیع، مسائل مقررات زدایی و نگرانی های زیست محیطی، رو به افزایش است [2]-[5].  با این حال، اتصال داخلی DG ها برخی تغییرات را به سیستم های توزیع موجود تحمیل می کند و می تواند در سیستم های قدرت ناپایداری ایجاد کند و حتی منجر به قطع برق شود [6],[7]. وقتی DG بطور موازی با سیستم  شبکه ی برق کار کند، رویه ی حفاظتی سیستم های توزیع سنتی  را بهبود می دهد . رله کردن مناسب و تنظیم DG می توانند مهم ترین لوازم تعیین کننده برای جلوگیری از ناپایداری ژنراتور باشند.
 
کاظمی بازدید : 851 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مطالعه انواع پارامترهای ماشین سنکرون برای اشباع: یک روش عددی

مقاله فارسي : مطالعه انواع پارامترهای ماشین سنکرون برای اشباع: یک روش عددی

مقاله انگليسي : A study of the variation of synchronous machine parameters due to saturation: a numerical approach

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  19 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله انواع پارامترهای اساسی مدارهای مشابه دو محوری ماشین سنکرون را به منظور اشباع مغناطیسی شرح می دهد. حالت های مغناطیسی مختلف ماشین با استفاده از راه حل های مگنت استاتیک عنصر محدود حاصل می شود. بدین طریق الگوهای نفوذپذیر اجزای قابل اشباع ماشین، ذخیره و در برنامه ی عنصر محدود خاصی استفاده می شود که پاسخ فرکانسی ثابت (SSFR) ماشین را ایجاد می کند. سپس از الگوریتم ژنتیک هیبرید با توانایی یافت اکسترمم های کلی استفاده می شود تا به پارامترهای دو ساختار مداری مشابه در محور d برسد. این فرایند برای هر حالت مغناطیسی تکرار می شود تا اینکه انواع پارامترها مشخص شود. برای تایید حالت های مغناطیسی ماشین، ویژگی مدار باز با ویژگی محاسبه شده از مدل عنصر محدود مقایسه می شود. برای تایید، پارامترهای مدار مشابه محور d شناسایی می شود و در شبیه سازی یک ماشین سنکرون دارای اتصال کوتاه اتخاذ می شوند ونتایج ان با نتایج بدست امده از برنامه ی گذرای عنصر محدود مقایسه می شود.
کلیدواژه: پاسخ فرکانس ثابت، مدل سازی اجزای محدود، الگوریتم ژنتیک هیبرید، ماشین های سنکرون
1.مقدمه:
پیش بینی صحیح عملکرد ماشین سنکرون گامی مهم در طراحی ، تحلیل و عملکرد الکتریک سیستم های قدرت است[1]. چندین روش برای ساختن روش عملی پیچیده ی ماشین سنکرون بکار برده شده:
الف- مدارهای مشابه دو محور[2] ، ب- مدارهای مشابه مغناطیسی [3] و ج- مدل سازی عنصر محدود [4]. اجرای روش مشابه دو محوری اسان است و نیازمند منابع کامپیوتری کمی می باشد اما بدست اوردن پارامترهای  ان حتی برای کوچکترین (سنتی) مدار مشابه دو محوری [5] مشکل است. مدارهای مشابه مغناطیسی، عملکرد دائمی و گذرای ژنراتورهای سنکرون را شبیه سازی می کنند[6]. این مدارها دقیق تر از روش سنتی دومحوری هستند زیرا ماهیت توزیع شده میدان مغناطیسی درون ماشین را با دقت بیشتری توصیف می کنند. بااین وجود، دانش قبلی از مسیرهای شار برای تعیین مقاومت های مغناطیسی مدل لازم است. مدل سازی عنصر محدود[7] بعنوان یکی از قوی ترین ابزارهای شبیه سازی ژنراتور سنکرون می باشد، اما نیاز به کامپیوترهای بالاست.
کاظمی بازدید : 872 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک  اصل طراحی جاذب های موج تک لایه یا دو لایه حاوی مواد چپگرد

مقاله فارسي : اصل طراحی جاذب های موج تک لایه یا دو لایه حاوی مواد چپگرد

مقاله انگليسي : Design principle of single- or double-layer wave-absorbers containing left-handed materials

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  13 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مدلهای فیزیکی جاذب های مایکروویو تک یا دو لایه حاوی مواد چپگرد (LH)  و همچنین قواعد اصلی طراحی و روش های طراحی آنها ارائه شده است. از لحاظ تئوری فرمولی محاسبه شده که می تواند در روشهای طراحی ارائه شده مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت، یک مثال طراحی ارائه می شود. نتایج بدست آمده می توانند برای محققان و طراحانی که در زمینه ی تئوری، تکنولوژی و مهندسی جاذب مایکروویو کار می کنند مفید باشند. 
1.مقدمه:
در سالهای اخیر، فن آوریهای رادار با استفاده از فرستنده های توان بالا و با پهنای باند وسیع به صورت چشمگیری توسعه یافته اند، بنابراین به اهمیت فن آوریهای «نهان Stealth» برای فرار از ردیابی رادار نیز افزوده شده ست. یکی از فن آوریهای نهانی که مورد استفاده قرار می گیرند، جاذب های مایکروویو هستند که می توانند بیشتر انرژی موجی که به سطوح آنها برخورد می کند را جذب کرده و آن را به شکلهای دیگر انرژی تبدیل کنند تا حداقل انعکاس برای کاهش سطح مقطع راداری (RCS) هدف را داشته باشند. برای کاهشRCS تکنیک های متعددی پیشنهاد شده است، این تکنیک ها بصورت کلی به سه قسمت تقسیم می شوند: شکل دادن به هدف، مواد جاذب رادار (RAM) و ساختاری جاذب رادار (RAS). از میان آنها، RAS امیدوارکننده ترین تکنیک است، RAS ساختارهایی هستند که بدون تداخل با پروفیل های خارجی تنظیم شده توسط طراحان هواپیما، دو تابع باربر و جذب انرژی EM را دارا می باشند. 
محققان و مهندسان چندین دهه است که در زمینه ی تکنیک های جذب مایکروویو تلاش های بسیاری می نمایند و در حدود هزاران مقاله در این زمینه منتشر شده است. در اینجا نمی خواهیم فهرستی ازاین مقالات بیاوریم زیرا هدف اصلی این مقاله بحث در مورد کاربردهای مواد LH در جاذبها می باشد. 
تا کنون، خواص گزارش شده ی جاذبها از جنبه های پهنای باند فرکانس جذب، بازدهی جذب موج، چگالی یا وزن ساختارها و مواد جذب موج چندان رضایتبخش نبوده است. از اینرو، همچنان به کار بیشتر در این زمینه نیاز داریم. یک کاری که می توان انجام داد استفاده از جاذبهای موج با قابلیت است که بتوانند باندهای موج متری، سانتی متری، میلیمتری و حتی مادون قرمز را پوشش دهند.
 
کاظمی بازدید : 1027 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک تاثیر سیستم تحریک و برنامه ریزی و مطالعات سیستم بر میراسازی رله حالت جامد

مقاله فارسي : تاثیر سیستم تحریک و برنامه ریزی و مطالعات سیستم بر میراسازی رله حالت جامد

مقاله انگليسي : Effect of Exciter and PSS on SSR Damping

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  20 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این پژوهش تاثیر سیستم تحریک و پایدارساز سیستم قدرت  بر میراسازی نوسانات زیرسنکرون مورد ارزیابی قرار‌می‌گیرد. سیستم مورد بررسی از یک سیستم تک ماشینه متصل به باس محدود تشکیل شده و ضریب میراسازی منفی به عنوان معیاری برای بررسی نوسانات زیرسنکرون انتخاب شده‌است. بدین منظور ابتدا مختصرا به سیستم‌های تحریک ac و ST پرداخته و به ساختار هریک اشاره می‌شود. سپس سیستم مورد بررسی معرفی و پارامترهای آن ذکر می‌شود. در قسمت بعد به شبیه‌سازی برای سه نوع سیستم تحریک IEEE،AC1,AC2و,ST1 در غیاب و حضور پایدارساز سیستم قدرت انجام می‌شود و ورودی‌های خطای فرکانس و توان الکتریکی به آن اعمال و نتایج شبیه‌سازی مقایسه می‌شوند. در نهایت به عنوان  پیشنهاد برای بهبود عملکرد سیستم قدرت با پایدارساز سیستم قدرت با ورودی خطای فرکانس، ساختار PSS4B ارائه و نتایج شبیه‌سازی به عنوان تاییدی بر این موضوع استخراج می‌شود.
مقدمه:
آن‌چه روشن است این است که یک سیستم تحریک با پاسخ سریع در بالا بردن گشتاور سنکرون کننده نقش بسزایی دارد اما ممکن است سبب ایجاد میراسازی منفی گردد. نوسانات زیرسنکرون همواره مساله‌ای اساسی در سیستم قدرت بوده و و همواره مطالعات زیادی را به خود اختصاص داده‌است.تعداد زیادی از مقالات کنترل تحریک،از PSS به‌عنوان ابزاری برای میراسازی نوسانات زیر سنکرون،استفاده نموده‌است.اما کمتر از نقش سیستم‌های تحریک صحبتی به میان آمده است. . 3نوع گروه بندی اصلی برای سیستم تحریک وجود دارد:
1-سیستم تحریک استاتیک منبع پتانسیل.در این نوع، زمان پاسخ ولتاژ تحریک بسیار کوتاه است.
 
کاظمی بازدید : 935 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل جریان شاخه رگ برای تقطیع وثبت با فراصوت دوپلر رنگی و پرتونگاری کامپیوتری

مقاله فارسي : مدل جریان شاخه رگ برای تقطیع وثبت با فراصوت دوپلر رنگی و پرتونگاری کامپیوتری

مقاله انگليسي : Flow model with vessel tree for segmentation and registration with color Doppler ultrasound and CT

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مدارهای فانتوم بسیاری برای اعضای انسان به طور تجاری در دسترس هستند یا برای اهداف علمی طراحی شده اند. هیچ کدام از اینها احتمال تصویربرداری با فراصوت دوپلر رنگی (CDU) و پرتونگاری کامپیوتری(CT) ترکیب نمی کنند، درحالیکه شاخه های رگهایی با دوشاخه هایی به عنوان مسیرهای طبیعی تولید می کنند. 
ما یک مدل جریان با شاخه رگهایی طراحی، ساخته و ارزیابی کرده ایم که میتواند توسط CDU و CT تصویر برداری شود. این به سمت پیشرفت و ارزیابی قابل بازتولید تقطیع و ثبت کار تحت شرایط واقعی می باشد. نمایش رنگی رگها در CDU در مقایسه با نمایش سیاه و سفید B-Mode فرآیند تقطیع لازم را ساده و پابرجا می سازد. لوله استفاده شده که از چندین دو شاخه ساخته شده، یک شاخه رگی ساده شده را نشان می دهد و می تواند با شاره های شبیه سازی شده به خون مختلف عمل کند.
قابلیت استفاده و مقدار عملی مدل نسبت به مشخصه های شارش و قابل رویت بودن دوشاخه ای ها آزموده شده است و در آزمایشهایی با تجهیزات CDU و CT موجود تایید شده است.
1.مقدمه:
فراصوت یک روش بسیار محبوب برای روبش و آزمون بافت ها و ساختارهای اعضای زنده بدون یک اقدام تهاجمی، فرکانس رادیویی اثرات ثانویه مضر می باشد. در زمانی که کاربرد محدود نیست، فراصوت یک روش ارجح برای تصویربرداری زنده اعضایی مانند کبد و مثانه است. چندین گروه تحقیقاتی روی ثبت دقیق داده های حجم فراصوت بوسیله پرتونگاری کامپیوتری CT قبل از عمل داده ها هستند. هدف پوشش دادن اطلاعات مهم روی داده های تصویر زنده است. یک روش مسیر گذاری عبارت است از ثبت مسیرهای طبیعی مانند دوشاخه ها و نوک های شاخهرگی. تا زمانیکه الگوریتم ثبت از تعداد کافی شکل های حساس تهیه شده و آشکارسازی این شکل ها سریع و دقیق است، یک همبستگی بین روشهای مختلف مانند CT و فراصوت امکان پذیر است. این داده های CT تهیه شده با داده های طرح ریزی پیش از عمل ترکیب شده و عمل جراحی می تواند به واسطه افزایش داده های فراصوت تجدید شده، همراهی شود. نکته مهم چنین روشی سازگاری آن با حرکت عضو تغییر شکل بافت است.
کاظمی بازدید : 943 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک نظارت کنترل کننده یکپارچه پخش توان مبتنی بر فازی برای نوسانات فرکانسی توان

مقاله فارسي : نظارت کنترل کننده یکپارچه پخش توان مبتنی بر فازی برای نوسانات فرکانسی توان

مقاله انگليسي : FUZZY BASED UPFC CONTROL FOR POWER FREQUENCY OSCILLATIONS

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
 این مقاله بهینه سازی و هماهنگی کنترل کننده میرایی ادوات FACTS متداول (به عنوان مثال کنترل کننده جریان توان پیوسته) در سیستم قدرت چند ماشینه را ارائه می کند. طراحی این کنترل کننده بر پایه  تجزیه و تحلیل در حوزه زمان است و با استفاده از کنترل کننده های متداول دیگر (PSS و (FUZZY برای میرایی نوسانات توان (بین ناحیه ای) الکترومکانیکی فرکانس پایین پیاده سازی شده است. برای اولین بار به روش طراحی دقیق کنترل کنندهUPFC  پرداخته شده است. در مرحله اول، پارامترهای کنترل کننده جریان توان پیوسته بهینه شده اند، و سپس PSS  و کنترل کننده منطق فازی ترکیبی برای  هماهنگی با ادوات FACTS ارائه شده است. شبیه سازی های دیجیتال به منظور بررسی امکان پذیر بودن طرح کنترل پیشنهادی انجام شده اند. شبیه سازی بر روی سیستم قدرت چند ماشینه  IEEE با 12 باس انجام شده  و نتایج نشان می دهد که روش میرایی پیشنهادی قابل پیاده سازی است و سیستم فازی مبتنی برUPFC  از دیگر کنترل کننده های متداول عملکرد رضایت بخش ارائه می کند و اهداف طراحی تحقق می یابد. 
کلیدواژه: کنترل کننده جریان توان ، PSS، منطق فازی ترکیبی، میرایی و پایداری. 
I.مقدمه:
با مهم تر شدن کنترل جریان توان در طول خط انتقال و در نتیجه برای پاسخگویی به نیازهای  انتقال توان، انواع مختلف ادوات FACTS مانند جبرانساز استاتیک (STATCOM)، کنترل کننده جریان توان پیوسته (UPFC)، جبرانساز استاتیک کنترل شده تریستوری (TCSC)، و غیره برای نشان دادن اثر خود در بهبود ولتاژ و پایداری زاویه و کاهش نوسانات الکترو میکانیکی در سیستم های قدرت به هم پیوسته.  مورد مطالعه قرار گرفته اند.  در چندین ادوات  FACTS مورد مطالعه برای پایداری سیستم قدرت، STATCOM و UPFC عملکرد قابل توجهی در میرایی چند مدل نوسانات فرکانس پایین در سیستم های قدرت به هم پیوسته ارائه می کنند. .  افزایش مبادلات توان آب و برق  بیش از یک  شبکه ثابت ، حتی تحت شرایط عملیاتی نامی نوسانات بین ناحیه ای به احتمال زیاد اتفاق می افتد.  برای سال های زیادی از پایدار کننده های سیستم قدرت  (PSSs)  یکی از رایج ترین کنترل های معمول  برای میرا کردن نوسانات و برای جبران میرایی منفی تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک استفاده شده است.
 
کاظمی بازدید : 916 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک کنترل کننده مدل لغزشی فازی برای سیستم قدرت تک ماشینه باس بی نهایت SMIB

مقاله فارسي : کنترل کننده مدل لغزشی فازی برای سیستم قدرت تک ماشینه باس بی نهایت SMIB

مقاله انگليسي : FUZZY SLIDING MODE CONTROLLER FOR POWER SYSTEM SMIB

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  18 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله، یک روش ترکیب منطق فازی و کنترل کننده مدل لغزش  برای کنترل مقاوم سیستم قدرت تک ماشینه باس بی نهایت (SMIB) ارائه شده است. هدف از این مطالعه برای غلبه بر برخی ضعف های پایدار کننده سیستم قدرت متداول (CPSS)، پایدار کننده سیستم قدرت منطق فازی (FPSS)  و کنترل کننده مدل  لغزش (SMC).است. وقتی  PSS متداول به کار گرفته شده است، آن عملکرد ضعیف منجر می شود  SMCمی تواند برای رسیدن به ثبات مقاوم در سیستم قدرت مورد استفاده قرار گیرد. اگر چه، در حضور عدم قطعیت بزرگ، بهره سوئیچینگ بالاتر مورد نیاز است، که دامنه بالاتر چترینگ تولید کند. در این مطالعه، یک کنترل کننده منطق فازی مستقیم طراحی شده است و کنترل کننده مدل لغزشی  برای جبران کردن خطاهای تقریب فازی اضافه شده است. نتایج شبیه سازی به وضوح اثربخشی و اعتبار روش ارائه شده، از لحاظ همگرایی، زمان و دقت.را نشان می دهد
کلیدواژه: پایدار کننده سیستم قدرت، کنترل کننده منطق فازی، کنترل مدل لغزشی، ماشین سنکرون
1.مقدمه:
طراحی و استفاده از تثبیت کننده های سیستم قدرت موضوع توسعه مداوم برای سالهای زیادی بوده است [1]. بیشترین PSS  مورد استفاده در سیستم های قدرت الکتریکی بکار بردن رویکرد تئوری کنترل خطی بر اساس یک مدل خطی ساختار ثابت از سیستم قدرت است و بنابراین در شرایط عملیاتی خاص تنظیم شده است.
 ازجمله پارامتر ثابت  PSS ، به نام PSS  متداول (CPSS)، به طور گسترده ای در سیستم های قدرت استفاده می شود، اغلب نتایج رضایت بخش بیش از یک طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی فراهم نمی شود [2].
کنترل کننده مدل لغزشی (SMC) یک نوع خاص از سیستم های کنترل ساختار متغیر است که به عنوان یک کنترل مقاوم طراحی شده است برای درایو و سپس محدود کردن  سیستم در تابع سوئیچینگ نهفته است. اگر چه در حضور عدم قطعیت های بزرگ و یا بهره سوئیچینگ بالاتر مورد نیاز است که دامنه بالاتر از چترینگ تولید کند. منطق فازی به طور قوی درکاربردهای کنترل پدید آمده است.
کاظمی بازدید : 780 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک گسترش ظرفیت تولید در بازارهای آزاد برق:روش تصادفی MPEC

مقاله فارسي : گسترش ظرفیت تولید در بازارهای آزاد برق:روش تصادفی MPEC

مقاله انگليسي : Generation Capacity Expansion in Liberalized Electricity Markets: A Stochastic MPEC Approach

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  18 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله به ارائه مدلی دو سطحی جهت کمک به شرکت های تولیدی در اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری در راستای بازاریابی برای ظرفیت تولید بلند مدت آنها، با در نظر گرفتن عدم قطعیت موجود در چگونگی سرمایه گذاری سایر شرکتهای تولیدی می پردازد. فرمولاسیون دو سطحی، جداسازی تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری و تولید را مجاز می دارد، همانگونه که اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری  شرکتهای سرمایه گذاری تولید [برق] منفرد، به عنوان سطح بالاتر و با هدف حداکثر کردن در آمد مورد انتظار در نظر گرفته می شود و تصمیم گیری در مورد تولید که توسط تمام شرکتها انجام می شود به عنوان سطح پایین تر در نظر گرفته می شود. سطح پایین تر، تعادل موجود در بازار انحصاری  را، از طریق فرمولاسون پاسخ قیمت تخمینی نشان می دهد که می تواند درجات مختلف رفتار بازار استراتژیک را، مانند رقابت کامل، انحصار کورنات (cournot) و حالتهای بین این دو (بینابین) را  به دست دهد .
[در این مقاله،] با جایگزینی سطح پایینتر با شرایط KKT  آن، مدل دو سطحی  به عنوان یک MPEC فرموله و به یک MILP  تبدیل و انتقال داده شده است. نتایج بدست آمده از مطالعه موردی (study case) ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است.
مقدمه:
در نتیجه آزاد سازی بازارهای برق، عمل تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری  در زمینه ظرفیت تولید، نسبت به آنچه که پیش از این در یک چارچوب متمرکز انجام می‌گرفت، پیچیده تر شده است.  شرکت های تولید کننده [برق] هم اکنون در معرض سطوح بالاتر ریسک قرار داشته، لازم است که رفتار استراتژیک رقبای خود را در بازارهای ناقص بررسی، و از عهده عدم قطعیت های ناشی از تصمیم گیریهای تنظیمی، قیمت های سوخت، تقاضا، رفتار رقابتی در بازار برق، و میزان آب جاری برآیند. در چارچوب های تنظیمی، از آنجا که تصمیم گیریهای مربوط به توسعه  ظرفیت تولید معمولا توسط یک برنامه ریزی مرکزی صورت می گیرد، پیشبینی آنها ساده تر و در نتیجه با ثبات تر است. تکنیکهای اصلی جهت مدل کردن این نوع تصمیمات، روش های تصمیم گیری چند ضابطه ای [1] است که اغلب به یک مسئله مینیمم سازی کاهش می یابد. برای مطالعه جزییات بیشتر می توان به مرجع [2] مراجعه کرد.
 
کاظمی بازدید : 735 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک پروژکتور لیزری سینمای خانگی

مقاله فارسي : پروژکتور لیزری سینمای خانگی

مقاله انگليسي : Home Built Laser Projector

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  18 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
به نظر من همه تاثیر لیزرها را در سکوهای نمایش، سالن رقص و جشن ها مشاهده کرده اند. دو دسته در ارتباط با تاثیر لیزر وجود دارد. یکی اثر پرتو می باشد، این مورد، پرتوهای لیزر را که در هوا سیر می کنند، به بیننده نشان می دهد. دومی اثر بر روی صفحه نمایش می باشد، این مورد تصاویر لیزری را که بر روی صفحه با جا به جایی نقاط لیزری ترسیم می گردند، نشان می دهد. مورد اول نسبت به دومی ترجیح داده می شود. اثر پرتو بسیار هیجان انگیز می باشد، به صورتی که بسیاری از نمایش های نور لیزری این مورد را نشان می دهد. تجهیزات لیزری که در نمایش های نور لیزری کار می کنند، به نام پروژکتور لیزری می باشند.
این موارد به عنوان پروژه های چالش انگیز برای برای ساخت پروژکتور لیزر با درجه بندی تخصصی می باشد. مهمترین جزء مورد استفاده در پروژکتورهای لیزری به نام واحد لیزری می باشند. لیزر He-Ne (هلیوم- نئون) در عصر امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، لیزر گازی ترکیبی چند رنگی، در حال حاضر برای پروژکتورهای لیزری گران قیمت مورد استفاده قرار می گیرد و لیزرهای نیمه هادی به عنوان تجهیزات لیزری جدیدی می باشند که اخیرا مورد استفاده قرار گرفته اند. به هر حال واحد لیزری بسیار هزینه بردار بوده و لیزر گازی He-Ne (هلیوم- نئون) نمی تواند به طور مستقیم مدوله شود، به صورتی که نمی توانم در ارتباط با خرید واحد ایزر و مدولاتور تصممی بگیرم. در سه ماه اول سال 2004، مدول لیزری نیمه هادی قابل قبولی از کیوریستو دنشی خریداری شد و تصمیم را برای آغاز این پروژه که مدت ها در ذهن داشتم گرفتم.
 
کاظمی بازدید : 771 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک بررسی اثرات ذخیره انرژی در مولد های توزیع برق

مقاله فارسي : بررسی اثرات ذخیره انرژی در مولد های توزیع برق

مقاله انگليسي : Impacts of Energy Storage in Distributed Power Generation: A Review

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  14 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
غالباً مولد های توزیع در قالب سیستم های تجدید پذیر تولید برق جهت تولید انرژی پاک استفاده می شوند، با این وجود ذخیره ی انرژی، به خاطرماهیت تناوبی و غیر قابل پیش بینی بودن این سیستم ها،  مورد استفاده واقع می شود تا از صحت وجود بار در هر زمان اطمینان حاصل شود. راه های ممکن بسیاری برای ذخیره انرژی وجود دارد که رایج ترین و البته برترین آنها از لحاظ تکنولوژی، باتری ها هستند که موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. این مقاله به بررسی اهمیت و ضرورت باتری های موجود در سیستم های (دی جی) مخصوصاً سیستم های تجدید پذیر تولید برق می پردازد. این مقاله به انواع مختلف باتری اشاره دارداما تاکید بیشتر آن بر باتری های اسید سربی است. به منظورتبدیل باتری ها به سیستم های تجدیدپذیر انرژی، باید سیستم وذخیره سازی انرژی برای تست ضربه و همچنین بهینه سازی اندازه سیستم از لحاظ هزینه و بهره وری شبیه سازی شوند. از آن جا که باتری در این سیستم ها دارای اهمیت خاصی است، اطمینان از حداکثر طول عمرآن بسیار مهم است. بر این اساس از یک رگولاتور(کنترل کننده) استفاده می شود تا چرخه زمانی بارداری و بی باری باتری کنترل شود. در حال حاضر روش های بسیاری در طراحی باتری ها و همچنین تکنیک هایی برای کنترل شان در سیستم ها وجود دارد. ما در این مقاله به بعضی از این روش ها خواهیم پرداخت. 
کلیدواژه: انواع باتری، ذخیره سازی انرژی ، باتری اسید سربی، مولد توزیع، کنترل کننده باتری. 
1. مقدمه:
سیستم های تجدید پذیرتولید برق بیشتربا مفهوم مولدهای توزیع تولید برق کاربرد دارند. با نزدیک شدن به پایان ذخائر محدود سوخت فسیلی، بشر ناگزیرشد تا با استفاده ی کمتر ازآن ها به دنبال راه های بیشتری در تولید برق بدون استفاده ازاین ذخائر باشد. با توجه به اثرات نا محدود سوزاندن سوخت های فسیلی بر طبیعت، گام هایی به سمت روش های غیرمخرب  طبیعت برای تولید انرژی برداشته شد. این روش تولید برق مزایای بسیاری به خصوص برای مناطق دورافتاده که به علت فاصله به شبکه برق دسترسی نداشته و هزینه های توسعه آن بسیار بالاست، دارد.
کاظمی بازدید : 821 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک طراحی پایدار کننده سیستم قدرت با استفاده از سیگنال های محلی و سراسری

مقاله فارسي : طراحی پایدار کننده سیستم قدرت با استفاده از سیگنال های محلی و سراسری

مقاله انگليسي : Power System Stabilizer Design Using Local and Global signals

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله امکان اجرای منطق فازی مبنی بر پایدار کننده سیستم قدرت  با ورودی های محلی و راه دور ارائه شده است. با استفاده از سیگنال های سراسری با پشتیبانی سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) و اندازه گیری گسترده (WAM) احتمال چشم انداز جهانی سیستم قدرت و میرایی بهتر برای ناحیه بین نوسانات را افزایش می دهد. ما دو ورودی کنترل کننده منطق فازی برای بررسی کردن اتخاذ کرده ایم ورودی محلی سیگنال ژنراتور ، انحراف سرعت روتور برای میرایی نوسانات حالت محلی استفاده شده است. سیگنال های سراسری به دست آمده از WAM، مانند فرکانس دیفرانسیل ناحیه یا  انحراف توان موثر خط ارتباطی برای میرایی ناحیه بین نوسانات استفاده شده است. در این مطالعه، هر دو سیگنال گذرا و سیگنال کوچک تحلیل پایداری 
برای تعیین عملکرد سیستم مورد مطالعه استفاده شده اند.
کلمات کلیدی: منطق فازی،پایدار کننده سیستم قدرت،واحد اندازه گیری فازور،
 اندازه گیری های گسترده.
  .1مقدمه
با افزایش بارگذاری خطوط انتقال طولانی، پایداری دینامیکی و گذرا پس از یک خطای بزرگ به طور فزاینده مهم است، و آنها می توانند یک عامل محدود کننده در انتقال توان شوند. شرایط عملیاتی بار گذاری شده می تواند احتمال ناحیه بین نوسانات میان کنترل مناطق مختلف و حتی سیستم پشتیبان را افزایش بدهد PSSs حد پایداری سیستم قدرت و گسترش قابلیت انتقال توان با افزایش میرایی سیستم بوسیله نوسانات فرکانس پایین همراه با حالت های الکترومکانیکی را تقویت می کند
کاظمی بازدید : 756 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک تطبیق نسبت کنترل شده یکپارچه توان و کنترل دسترسی متوسط در شبکه های مش بی سیم

مقاله فارسي : تطبیق نسبت کنترل شده یکپارچه توان و کنترل دسترسی متوسط در شبکه های مش بی سیم

مقاله انگليسي : Integrated Power Controlled Rate Adaptation and Medium Access Control in Wireless Mesh Networks

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله، مدل برنامه نویسی ریاضی و الگوریتم های تخصیص به منظور به حداقل رساندن مدت زمانبدی توان تطبیق و زمانبندی پیوند نسبت تطبیق در شبکه های بی سیم TDMA-فضایی ، توسعه داده می شود. مسئله مربوطه، مستلزم زمانبندی مشترک بهینه انتقال ها، در مسیر ارتباطی با دسترسی چندگانه بوده که در ادغام با تخصیص همزمان سطوح توان انتقال و نسبت داده در بین پیوندهای فعال بوده، درحالیکه سطوح نسبت سیگنال به تداخل، به علاوه نویز(SINR) در گیرنده های مربوطه، مد نظر قرار می گیرد. ما اثبات می کنیم که این مسئله می تواند به صورت برنامه مختلط عدد صحیح (MILP) مدلسازی شده و نشان می دهیم که موارد ذکر شده، راه حلی را ارائه می دهد که شامل سطوح توان انتقال بوده و به شدت دارای بهینگی پارتو (Pareto-Optimal) می باشند. خاطر نشان می کنیم که این مسئله به صورت NP کامل می باشد. برای مقایسه، از فرمول MILP برای محاسبه زمانبندی بهینه برای شبکه های با تعداد کمی از پیوندهای مشخص شده و تعداد محدودی از سطوح نسبت داده استفاده می کنیم. ما به توسعه و بررسی الگوریتم ذهنی با پیچیدگی چندجمله ای برای حل مشکل، به طور موثر و قابل محاسبه می پردازیم. این الگوریتم بر مبنای ایجاد  نمودار تداخل تطبیق نسبت کنترل شده توان، می باشد. به این ترتیب، زمانبندی مورد نظر، با استفاده از الگوریتم حریصانه برای ایجاد مجموعه مستقلی از این نمودار حاصل می شود. بر مبنای تحلیل های سیستم، برای شبکه های توضیحی کوچکتر نشان می دهیم که، رفتار عملکرد توسط الگوریتم های ذهنی مد نظر قرار می گیرد تا معمولا  در 75 درصد از موارد حاصل شده توسط زمانبند بهینه قرار گیرند. همچنین نشان می دهیم که عملکرد الگوریتم ذهنی مورد نظر ما به طور میانگین، 20% بهتر از موارد حاصل شده تحت الگوریتم های قبلی بوده که برای استفاده تحت توان انتقالی ثابت و زمانبندی پیوند نسبت ثایت ایجاد شده اند..
کلیدواژه: نظریه ضوابط- نمودار، بهینه سازی ترکیبی، کنترل دسترسی متوسط، کنترل توان، انطباق نسبت
کاظمی بازدید : 655 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل سازی موتور القایی اشباع شده به وسیلۀ سیگنال های تزریقی فرکانس بالا

مقاله فارسي : مدل سازی موتور القایی اشباع شده به وسیلۀ سیگنال های تزریقی فرکانس بالا

مقاله انگليسي : Modeling of Saturated Induction Machines With Injected High-Frequency Signals

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله اثرات تزریق کردن سیگنال هاي اضافی به درون موتور القایی به منظور کنترل سرعت را بررسی می نماید. مدل جدید اشباع، قادر خواهد بود که تعامل بین سیگنالهای اضافی و اشباع هسته موتور که بر روی شار تولید کنندۀ گشتاور تاثیر دارند، را بیان نماید. در ابتدا ضریب اشباع متغیر به منظور مدل کردن سطح اشباع متغیر که به واسطه اشباع ایجاد شده است را بیان مي کند. یک سیگنال ولتاژ متعادل نیز به تغذیه معمولی اضافه شده است تا اثرات چنین سیگنالهای اضافی بر موتور القایی اشباع شده بررسی گردد. نتایج شبیه سازی چنین مدلی در حالات بدون بار و بار کامل به همراه اندازه گیریهای آزمایشگاهی ارائه شده است . 
کلمات شاخص : هارمونیکهای شار فاصله هوایی- تخمین موقعیت شار- مدل q-d مدل سازی حالت اشباع – کنترل بدون حسگر . 
مقدمه: 
تزریق مولفه های سیگنال ( ) فرکانس بالا به فرمان جریانی یک اینورتر مدولاسیون پالس از يك ولتاژ منبع  (PWM ) در حال حاضر یکی از بیشترین موارد مطالعه و بررسی روشهای کنترل سرعت موتورهای القایی (IM ) ، بدون نیاز به موقعیت شفت یا حسگر سرعت (بدون حسگر) می باشد. به سادگی می توان نشان داد که تزریق سیگنالهای فرکانس بالاي هارمونیکهای ولتاژ و جریان اضافی ایجاد می کند. که اطلاعات مورد نیاز جهت کنترل بدون حسگر را به دست می آورد مرجع (1).
کاظمی بازدید : 851 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل سازی ماشین های سنکرون با استفاده از اشباع مغناطیسی

مقاله فارسي : مدل سازی ماشین های سنکرون با استفاده از اشباع مغناطیسی

مقاله انگليسي : Modeling of synchronous machines with magnetic saturation

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله به بررسی روشی که بر گرفته ازمدل های چندگانه ی ماشین های سنکرون رتور اشباع شده است، می پردازد که بر اساس انتخاب های مختلف متغیرهای فضای حالت می باشد. با بررسی جریان ها و شارهای ماشین مثل بردارهای سرعت، مدل های d-q احتمالی مورد بحث قرار می گیرند و ثبت می شوند. در نتیجه چندین مدل جدید کشف و ارائه می شوند. مشخص است که تعداد کل مدل های d-q برای ماشین سنکرون با میراگر های اصلی 64 تاست که نتیجتا بیشتر از حد معمول است.این مدل ها به سه گروه تقسیم می شوند: جریان، شار و مدل های ترکیبی. مدل های ترکیبی قسمت عمده ای را در بردارند . از اینرو از حق انتخاب بیشتری برخوردارند. این مقاله در خصوص اشباع مغناطیسی نیز روشی را ارائه می دهد تا انتخاب متغیرهای تغییر حالت را توضیح دهد. این روش شامل شرح جزئیات مدل اشباع با جریان های سیم پیچی همچون متغیرهای اصلی است وتمام متغیرهای دیگر نیز با کمک مهارت های ریاضی معمول از ان منتج می شوند. این مقاله به توانایی روش پیشنهادی در توسعه ی مدل های جدید موجود تاکید دارد. در خواست ثابت کردن ارزش روش و هم ارزی بین تمام مدل ها گزارش می شود.
کلیدواژه: ماشین سنکرون، مدل سازی، بردارهای فضای حالت، اشباع شار اصلی
1.مقدمه:
وقتی اشباع مغناطیسی در ماشین های ac استنتاج می شود، تئوری اشباع شار اصلی در نمودارهای d-q در بهترین حالت [8-1] باقی می مانند. بدلیل سادگی در ماشین های سنکرون و اسنکرون چه در حالت موتوری و چه در حالت ژنراتوری بیشترین کاربرد را دارد.
اگرچه در مقایسه با روش های دیگر، امروزه  این روش بعنوان روشی جهانی برای معرفی اشباع اهن محسوب می شود و صحت ان با پیشگویی کاربردهای ماشین ac پیچیده تضادی ندارد. این امر ارزش چک کردن مثالهای [14-9] را دارد.
البته وقتی که پدیده ی محلی نیز باید مانند بعضی از موارد عیب شناسی بررسی شود، به مرزهایش می رسد. برای این منظور باید فرمول، abc ، و معادلات اولیه با مسائل مشخصی  بکار روند[17-15] . به همین دلایل، تئوری اشباع شار اصلی در نمودارهای d-q به توجه بیشتری نیاز دارد.
کاظمی بازدید : 747 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل سازی تجزیه و تحلیل و محل بهینه کنترل کننده یکپارچه جریان توان برای به حداقل رساندن تلفات توان حقیقی

مقاله فارسي : مدل سازی تجزیه و تحلیل و محل بهینه کنترل کننده یکپارچه جریان توان برای به حداقل رساندن تلفات توان حقیقی

مقاله انگليسي : Modeling Analysis and Optimal Location of UPFC for Real Power Loss Minimization

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مفهوم جدید سیستم انتقال  AC انعطاف پذیر (FACTS) تغییرات اساسی در عملکرد و کنترل سیستم قدرت را به ارمغان می آورد. یک روش جدید با استفاده از ادوات FACTS در ارتباط با پیشرفت در تکنولوژی نیمه هادی باز می شود فرصت هایی جدید برای کنترل قدرت و افزایش ظرفیت قابل استفاده از خطوط انتقال موجود هستند. کنترل کننده جریان توان پیوسته برای کنترل زمان واقعی و جبران سازی دینامیکی سیستم های انتقال ابداع شده است، ارائه انعطاف پذیری چند منظوره مورد نیاز  برای حل کردن بسیاری از مشکلات پیش روی تحویل توان به صنعت است. در چارچوب مفاهیم انتقال توان سنتی، UPFC  قادر به کنترل است، به طور همزمان و یا به صورت انتخابی تمام پارامترهای موثر بر جریان  توان در خط انتقال و این قابلیت منحصر به فرد نشانگر  صفت "واحد" در نام خود است. UPFC می تواند به طور مستقل هر دو توان اکتیو و راکتیو در خط را کنترل کند.
کلمات کلیدی:  UPFC، توان راکتیو،facts
1.مقدمه:
در طول سال ها، روشن شده است که حداکثر ظرفیت عملیاتی مطمئن از سیستم انتقال    اغلب نه بر اساس  ولتاژ و پایداری زاویه ای بلکه در محدودیت های فیزیکی است. و نیز در سال های اخیر نگرانی های اکولوژیکی و هزینه های نصب و راه اندازی بالا محدودیت های بیش از ساخت نیروگاه های جدید و خطوط هوایی در بسیاری از کشورها قرار داده اند، در نتیجه به اجبار سیستم موجود به طور موثر تر به جای احداث خطوط جدید استفاده می شود، صنعت گرایش به سوی توسعه فن آوری و یا دستگاه هایی که  باعث افزایش ظرفیت شبکه انتقال در عین حفظ و یا حتی بهبود پایداری شبکه دارد. [1] هدف اصلی ما   برای پاسخگویی به تقاضای بار الکتریکی قابل اطمینان است در حالی که به طور همزمان  کیفیت خاص محدودیت های اعمال شده بر روی منبع تغذیه را برآورده کند.
 
کاظمی بازدید : 765 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدلسازی و شبیه سازی نوع جدیدی از فیلتر تداخل الکترومغناطیسی برای ماژول های الکترونیکی برق مجتمع

مقاله فارسي : مدلسازی و شبیه سازی نوع جدیدی از فیلتر تداخل الکترومغناطیسی برای ماژول های الکترونیکی برق مجتمع

مقاله انگليسي : Modelling and Simulation of the New Type of EMI Filter for Integrated Power Electronics Modules

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
تداخل الکترومغناطیسی ( EMI) در فرکانس های رادیویی (RF) در ماژول های مبدل الکترونیکی برق مجتمع و فشرده را می توان با استفاده از فیلترهای پایین گذر خط انتقال پراتلاف کنترل نمود. این مقاله نتایج شبیه سازی های عددی ارائه شده در ساختار فیلتر مرجع 1 را با کمی اصلاحات نشان می دهد. تابع انتقال، توزیع جریان و توزیع میدان الکترومغناطیسی مورد ملاحظه قرار می گیرند. ساختارها در شبیه ساز الکترومغناطیسی تمام موج تحلیل می شوند. همچنین دستورالعمل هایی برای تحقیقات بیشتر ارائه می گردد.
1.مقدمه:
در مقاله زیر نمونه هایی از یک فیلتر پایین گذر تخت جدید بررسی می شود. ساختارها در شکل 1 ، 2، ، 4 و 5 نشان داده شده اند. کاربرد اصلی ساختارهای پیشنهادی، ممانعت از تداخل RF-EMI در دستگاه های الکترونیکی برقی است. این تداخل ها عمدتا در مبدل های پر قدرت مجتمع یافت می شوند (چگالی توان 13 W/cm3 و بالاتر). تداخلات ناشی از جفت شدگی الکترومغناطیسی بین دستگاه های الکترونیکی در طی سوئیچینگ و نیز حاصل از القای مغناطیسی و الکتریکی در دستگاه های الکترونیکی و در بسته ماژول است. در حال حاضر، ساختارهای مورد استفاده در فیلترهای صنعت هوافضا با کابل های هم محور مجتمع می شوند. با فناوری های جدید، نیاز به طراحی فیلترهای پایین گذر تخت، کوچک و جدید برای ماژول های الکترونیکی  قدرتی مجتمع (IPEMs) احساس می شود.
مازول های اشاره شده با توان های کیلوواتی و چگالی توان های بالا را می توان منبعی از تداخلات فراوان RF-EMI دانست. فیلترهای جدید برای  ماژول های فرکانس رادیویی باید سه پیش نیاز اصلی را برآورده نمایند: 1) چون ساختار باید کوچک باشد، سرعت موج الکترومغناطیسی باید به کسری از مقدار سرعت فضای آزاد آن کاهش یابد، 2) ساختار باید از نظر الکتریکی و مکانیکی بتواند به توان های از  1 kW  تا  10 kW در  300 V  تا  500 V  و   30A بپردازد، 3) شیب قطع فیلتر باید تا حد ممکن زیاد باشد (مثلا بیشتر از 40 dB/decade).
 
کاظمی بازدید : 707 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک سیستم های یکپارچه با استفاده ازاینورتر سه پایه جهت تغذیه مجزای دو موتور

مقاله فارسي : سیستم های یکپارچه با استفاده ازاینورتر سه پایه جهت تغذیه مجزای دو موتور

مقاله انگليسي : Monolithic Systems Using Standard Three-Leg Inverter Supplying Independently Two Motors

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله توپولوژی سیستم درایو دو موتور را بطور سری بیان می کند. این پیکر بندی جهت کنترل دو موتور بطور مجزا با یک اینورتر طراحی شده این سیستم به طور بالقوه راه حلی برای کاربردهای که نیازبه کنترل یک موتور سه فاز توان بالا و یک موتور تکفاز توان پایین دارند میباشد. این سیستم ها در این اثر به نام سیستم های یکپارچه می باشند. زیرا ماشین ها و و اینورتور سه پایه به صورت محصول مشابهی مد نظر قرار گرفته اند. سیستم های یکپارچه به عنوان راه حل صنعتی قابل دوام بلقوه ای برای کاربردهایی که نیازمند توان بالا (ماشین سه فار و یک ماشین با توان پایین ( ماشین تک فاز) مد نظر قرار می گیرند. علاوه بر این مقاله 1) ارتباط مشخصات سیستم   2) تفکیک مدولاسیون پهنای پالس  3)استراتژی کنترل 4) آنالیز جریان ولتاژ 5) طراحی ماشینهای القای غیر معمول جهت بهبود عملکرد سیستم یکپارچه  6) شبیه سازی ونتایج تجربی
مقدمه:
در سالهای اخیر تمایل به ادغام موتور و مبدل فرکانسی به یک واحد بسیاری از مقالات قابل مشاهده است. یکپارچه سازی جهت کاهش تشعشعات الکترومغناطیسی کاهش سایر نصب وهزینه و غیره یک روش جایگزینی جهت کاهش هزینه های نصب و راه اندازی استفاده ازتوپو لوژی مبدل باحداقل تعداد اجزا می باشد بنابراین مطالعه این نوع توپولوژی از عناصر مهم الکترونیک قدرت میباشد بخاطر این که می تواند راه حل های مختلفی برای کاهش پروسه تبدیل انرژی فقط کیفیت توان ارایه می کند.
در برخی موارد کاهش اجزا با اتصال موازی کردن دو قطعه جزء در میان شبکه بارها یا ماشین ها بدست می آید در موارد دیگر مبدل سه پایه شایعترین اینورتر های تجاری ساخته شده را نشان می دهد.
 
کاظمی بازدید : 1051 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل چند کاره ذخیره سازی یونی-لیتیومی و تبدیل ولتاژ نوری انرژی خورشیدی

مقاله فارسي : مدل چند کاره ذخیره سازی یونی-لیتیومی و تبدیل ولتاژ نوری انرژی خورشیدی

مقاله انگليسي : MULTIFUNCTIONALMODULE LITHIUM-IONSTORAGE AND PHOTOVOLTAlC CONVERSION OF SOLAR ENERGY

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
حجم عظیمی از تحقیقات انجام شده در زمینه ی فتوولتاییک (انرژی الکتریکی حاصل از تابش نور) به گسترش ابداعات و خلاقیت ها در زمینه تکنولوژی مدل پایه اختصاص یافت است. اکنون کاربرد یک تابع ذخیره ساز انرژی بعنوان یک منبع تأمین توان الکتریکی غیر دائمی که بتواند بین بکارگیری منبع انرژی و تولید آن تعادل برقرار کند مدنظر است. یک سیستم فتوولتاییک در صورتی پدید می آید که تمام قسمت های تشکیل دهنده آن از جمله: صفحه خورشیدی، باتری، مبدل ها، بخش کنترلی الکتریکی و کابلها در یک مجموعه ی واحد کنار هم قرار بگیرند. تکنولوژی های متنوعی در زمینه ی باتری های بکار رفته در سیستم های فتوولتاییک فعلی وجود دارد که مشخصات شارژ و دشارژ مختص به خود را دارند. به نظر می رسد که تکنولوژی یون- لیتیوم به دلیل انرژی مفید بالا، چگالی انرژی زیاد، قابلیت شارژ کامل، طول عمر زیاد و منحنی توان خروجی استوانه ای یا منشوری، می تواند بهترین گزینه جهت طراحی باتری باشد. جهت بهینه سازی عملکرد باتری، شرایط گوناگونی مورد نیاز می باشد و با کنترل سیستم های زیرمجموعه، مجموعه مدل باتری و نیز ساختار پایه ای باتری، این بهینه سازی قابل دسترسی خواهد بود. سیستم مدیریت الکتریکی که در این مقاله ارائه گردیده، قصد دارد با مطرح نمودن پیشنهاداتی به بهینه نمودن عملکرد و نیز پروسه ی ساخت یک باتری کمک کند تا هم قابلیت اطمینان را در باتری بالا برده و هم هزینه ها را حداقل نماید. از سوی دیگر جهت رسیدن به یک سیستم مدیریت الکتریکی بهینه شده، بایستی مطالعاتی درباره ی الگوریتم توان بهینه ی شارژ و دشارژ در یک باتری یون- لیتیوم صورت پذیرد. این مقاله شکل جدیدی از یک مدل ترکیبی با چندین تابع مجتمع ساز را شرح داده و جهت نیل به این هدف از باتری یون-لیتیوم و الگوریتم های کنترلی جدید بهره گرفته است.
مقدمه:
مضمون تحقیقات ما یک پروژه ملی است که از ائتلاف دو آزمایشگاه محقق در زمینه انرژی خورشیدی , مصالح ذخیره انرژی و ساختار سیستم , و یک شرکت صنعتی متخصص در زمینه باتری ها  را تشکیل می شود. این پروژه به آژانس تحقیقات فرانسه (ANR) وابسته است . هدف کار ما این است که عملی بودن یک ایده جدید در زمینه سیستم های چند کاره ولتاژ نوری را نمایش دهیم . امروزه انرژی ولتاژ نوری (PV) سطح بالایی از امکانات رشد تکنیکی را دارد و دارای  راه حلهای جدیدی در قبال  مسئله مصرف کلی  انرژی می باشد .  به دلیل اینکه نیروی ولتاژ نوری در مبحثی درحال رشد سریع است, در نتیجه می تواند جهت استفاده در کاربرد های متفاوتی مورد بررسی قرار گیرد.
 
کاظمی بازدید : 780 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک کنترل کننده پیشگویانه عصبی از یک کنترل بار فرکانس دو ناحیه ای برای سیستم قدرت به هم پیوسته

مقاله فارسي : کنترل کننده پیشگویانه عصبی از یک کنترل بار فرکانس دو ناحیه ای برای سیستم قدرت به هم پیوسته

مقاله انگليسي : Neural predictive controller of a two-area load frequency control for interconnected power system

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مقاله حاضر كنترل بار فركانس  (LFC) را براى بهبود عملكرد ديناميك سيستم قدرت در محدوده وسيعى از شرايط اجرايى بررسى مي كند.اين مطالعه طراحى و كاربرد كنترل كننده پيش بینی شبكه عصبى  (NN-MPC) را در سيستم هاى قدرت بار فركانس دو ناحیه ای مطرح كرده است. كنترل کننده پيشگويانه مدل شبكه عصبى (NN-MPC)  پيش بينى مطمئن شبكه عصبى را با عملكرد خوب كنترل پيشگويانه مدل با استفاده از levenberg  غيرخطى-بهينه سازى marquardt تركيب مي كند.  كنترل كننده از انحراف خطاى ناحیه توان محلى به عنوان سيگنال فیدبک استفاده كرده است.  براى اثبات اثر كنترل كننده مطرح شده، سيستم قدرت دو ناحیه ای در محدوده وسيعى از شرايط اجرايى و تغيير پارامترهاى سيستم شبيه سازى شده است.  علاوه بر اين، عملكرد كنترل كننده مطرح شده با كنترل كننده منطقى فازى (LFC)  از طريق مطالعات شبيه سازى مقايسه شده است.  نتايج به دست آمده اثر و برترى روش مطرح شده را توضيح ميدهند.
كليد واژه: كنترل كننده پيشگويانه عصبی، كنترل پيشگويانه مدل، كنترل منطقى فازى، كنترل بار فركانس دو ناحیه ای
١. مقدمه: 
سيستم هاى قدرت بزرگ  معمولا از زیر سیستم های بهم پیوسته تشکیل شده اند.. ارتباط بين ناحیه های كنترل با استفاده از خطوط ارتباطی انجام شده است. هر بخش ژنراتور يا مولتى ژنراتور خود را داردو مسئول بار خود و تعاملات برنامه ريزى شده با بخش¬هاي مجاور است. زیرا سيستم قدرت معين بارگذاري هرگز ثابت نيست و براى اطمينان از كيفيت تأمين انرژى، كترل كننده فركانس بار براى حفظ فركانس سيستم در مقدار  عددى مطلوب مورد نياز است. دريافت شده است كه تغييرات در انرژى واقعى عمدتا بر فركانس سيستم اثر مى گذارند و انرژى مكانيكى ورودى به ژنراتورها براى كنترل فركانس انرژى الكتريكى ورودى استفاده شده است. در سيستم قدرت آزاد شده، هر ناحیه كنترل شامل انواع مختلف ناپايدارى ها و اختلالات مختلف در نتيجه افزايش پيچيدگى، مدل سازى سيستم، خطاها و تغيير ساختار سيستم قدرت است. سيستم قدرت خوب طراحى شده و اجرا شده بايد از عهده ى تغييرات در بار و اختلالات سيستم بر آيد و سطح بالا و قابل قبول كيفيت انرژى را در زمان حفظ ولتاژ و فركانس در محدوده هاى قابل تحمل فراهم آورد[1-3]
در طول دهه هاى اخير، استراتژى هاى مختلف كنترل براى LFC مطرح شده اند[10-1] اين تحقيق در نتيجه ى اين واقعيت است كه LFC تابع مهم را در فعاليت سيستم قدرت مى سازد كه هدف اصلى تنظيم انرژى خروجى هر ژنراتور در سطوح مطرح شده در زمان حفظ نوسانات فركانس در محدوده هاى پيش تعريف شده است. طرح هاى انطباقى و محكم براى برقرارى ارتباط با تغييرات در سيستم تحت استراتژى هاى LFC توسعه يافته اند [4-7]. الگوريتم متفاوت در[8] براى بهبود عملكرد سيستم هاى  قدرت چند ناحیه ای مطرح شده است. با در نظر گرفتن سيستم قدرت چند  ناحیه ای بر اساس LFC به عنوان طرح كنترل نامتمركز براى سيستم چند خروجى ، چند ورودى ، در [9] نشان داده شده است كه گروهى از كنترل كننده هاى محلى با پارامترهاى نتظيم شده ميتوانند ثبات و عملكرد كلى سيستم را تظمين كنند.
کاظمی بازدید : 707 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل سازی عددی پاسخ های Z-TEM (هوایی AFMAG) برای دستورالعمل استراتژی های اکتشاف

مقاله فارسي : مدل سازی عددی پاسخ های Z-TEM (هوایی AFMAG) برای دستورالعمل استراتژی های اکتشاف

مقاله انگليسي : Numerical modeling of Z-TEM (airborne AFMAG) responses to guide exploration strategies

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  10 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
اکتشاف معدنی با استفاده ازZ-TEM یا Z- Axis Tipper Electromagnetics ، یک سیستم AFMAG هوایی، بوسیله مدلسازی عددی انواع هدف بررسی می شود. مدلسازی عددی برای برنامه ریزی نقشه برداری در بررسی ارتفاع نقشه برداری، فاصله خطی و پاسخ های مورد انتظار هدف ها مورد استفاده قرار می گیرد. دانستن پاسخ Z-TEM یک نوع رسوب کشف شده، به تفسیر نتایج کمک می کند. مدلسازی عددی نشان می دهد که سیستم Z-TEM برای رسوب های عمیق و بزرگ از حساسیت پائین تا بالا مثل مس و رسوبات SETEX مناسب می باشد.
مقدمه:
Z-TEM بصورت تجاری از سال 2007 مورد استفاده قرار گرفت.  Exploration Syndicate and Geotech. تعدادی از نقشه برداری های تجاری و نمایش ها را که استراتژی کشف بر اساس انتخاب بهترین ناحیه را که خود بر اساس ارزیابی مدل های زمین شناسی و ارزیابی مناسب بودن Z-TEM برای نوع هدف خاصی می باشند را ارائه داده است.
Z-TEM زمین های فعال و طبیعی یا غیر فعال، زمین را به عنوان منبع انرزی ارسال شده استفاده می کنند. این زمین های طبیعی مسطح هستند و به علت رفتارشان در حالت پخش و انتشار، افقی هستند. هر زمین EM قائم بوسیله هدایت الکتریکی در زمین تولید می شود. سیستم Z-TEM  زمین EM قائم در امتداد خطوط نقشه برداری اندازه گیری می کند و از ایستگاه اصلی برای اندازه گیری زمین های افقی استفاده می کند.
مدلسازی عددی پاسخ های Z-TEM روی رسوبات به این منظور انجام می شود که با توجه و بررسی پاسخ های دریافتی از رسوبات، به تفسیر داده پرداخت. داده همچنین برای تعیین پارامترهای اخذ داده مانند فاصله خطی، فرکانس یا تکرارهای استخراج شده و ارتفاع نقشه برداری استفاده می شود. به این منظور تعدادی از رسوبات کلاس جهانی به عنوان رسوب مس SPENCE و رسوب سولفید حجیمRed Dog SEDEX برای شبیه سازی عددی انتخاب می شود.
 
کاظمی بازدید : 874 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک قرار دادن خازن بهینه و اندازه در سیستم های توزیع نامتعادل با بررسی هارمونیک با استفاده از بهینه سازی ازدحام ذرات

مقاله فارسي : قرار دادن خازن بهینه و اندازه در سیستم های توزیع نامتعادل با بررسی هارمونیک با استفاده از بهینه سازی ازدحام ذرات

مقاله انگليسي : Optimal Capacitor Placement and Sizing in Unbalanced Distribution Systems With Harmonics Consideration Using Particle Swarm Optimization

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
نصب خازن های شنت در سیستم های توزیع مستلزم قرار دادن بهینه  و اندازه است. بیشتر هارمونیک ها به سیستم های توزیع تزریق شده است .اضافه کردن خازن های شنت ممکن است.منجر به اغتشاش سطوح بالا خط شود. مشکل قرار دادن خازن و به اندازه کردن یک ,مشکل غیر خطی  بهینه سازی است، با جایابی و توان نامی در خازن های شنت مقادیر گسسته می شوند. هدف به حداقل رساندن هزینه کل از لحاظ اتلاف توان حقیقی ان هم از خازن های شنت در حین عملیات جبران کننده و محدودیت های کیفیت توان است.این مقاله برای حل این مشکل بهینه سازی با استفاده از ازدحام ذرات را پیشنهاد می کند(PSO). یک روش گسسته ازPSO  ترکیب شده با یک توزیع شعاعی الگوریتم جریان قدرت  (RDPF) به صورت یک الگوریتم هايبريد PSOاست .(HPSO) قبلا به کار گرفته شده استبه عنوان یک بهینه ساز جهانی برای پیدا کردن راه حل بهینه جهانی، در حالی که اخیرا برای محاسبه تابع هدف و برای بررسی محدودیت های ولتاژ باس استفاده شده است.شامل وجود هارمونیک ها، توسعه HPSOبا یک الگوریتم جریان توان هارمونیک یکپارچه شده است. (HPF)
پیشنهاد(HPSO-HPF ) مبتنی بر  روشی تست شده در IEEE13باسسیستم توزع شعاعی است. (13-Bus-RDS) یافته ها به وضوح ضرورت شامل هارمونیکها در قرار دادن خازن بهینه و اندازه برای جلوگیری از هر گونه مشکلات احتمالی وابسته به هارمونیک ها را ثابت می کند.
 واژهای کلیدی –هارمونیک ها، ازدحام ذرات، خازن های شنت.
I.مقدمه:
خازن های شنت معمولا در سیستم های توزیع به منظور کاهش تلفات، بهبود پروفیل ولتاژ، و آزادسازی ظرفیت سیستم استفاده می شود.دستیابی به مزایای این چنینی در میان مزایای دیگر تا حد زیادی در مورد چگونگی  این خازن های شنت بهینه نصب شده بستگی دارد. مطالعات نشان داده اند.که حدود 13٪ از توان تولید شده به عنوان مصرف در سطح توزیع اتلاف می شود. علاوه بر این، با مصرف بارها، پروفیل ولتاژ تمایل به افت می کند همراه توزیع  سوخت در زیر محدودیت ها عامل قابل قبولی است. همراه با تلفات توان و افت ولتاژ، رشد فزاینده ای در برق تقاضا نیاز به ارتقاء زیرساخت های  سیستم های توزیع شده است. خازن های شنت می توانند کمک بزرگی در افزایش عملکرد سیستم های توزیع کنند سیستم های توزیع ذاتا به چند دلیل مجزا نامتعادل هستند.
 
کاظمی بازدید : 810 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مبدل آنالوگ به دیجیتال خط لوله ای ADC

مقاله فارسي : مبدل آنالوگ به دیجیتال خط لوله ای ADC

مقاله انگليسي : Pipelined Analog-to-Digital converter ADC

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  11 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مجموعه ای از تکنیک های توان پایین برای تشخیص طرح توان پایین در مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) خط لوله مطرح شده است. این تکنیک ها شامل حذف S/H فعال، به اشتراک گذاری تقویت کننده عملیاتی (اوپامپ)  بین چندین بیت در هر مرحله مجاور، تکنیک تقویت کننده توان پایین، بازدهی بالا، نوسان بالا می باشند. همچنین، توپولوژی نمونه برداری جدید برای به حداقل رسانی خطای دستگاه توسط انطباق ثابت زمانی بین دو مسیر سیگنال ورودی مطرح شده است. همه این مهارت ها توسط شبیه سازی در طرح ADC  40MHz 11-bit 1.8V در فرایند CMOS 0.18 µm با انتشار توان 21mW، نسبت سیگنال به نویز و اغتشاش (SNDR) به اندازه 65 دسی بل، تعداد موثر بیت (ENOB) 10.5-bit، محدوده داینامیک آزاد کاذب (SFDR) 78dB ، اغتشاش هارمونیک کل (THD) -75.4-dB، نسبت سیگنال به نویز (SNR) 64.5 dB و رقم شایستگی (FOM) 0.18 pJ/step ، بررسی می شوند. 
کلیدواژه: مبدل آنالوگ به دیجیتال، ADC خط لوله ای، امپلی فایر با نوسان بالا، توان پایین، SHA پایین، خط لوله، به اشتراک گذاری تقویت کننده عملیاتی. 
1.مقدمه:
مبدل های آنالوگ به دیجیتال توان پایین (ADC) با وضوح 10-12 بیت و نرخ های نمونه برداری ده ها مگاهرتز به صورت یکی از مولفه های مهم در کاربردهای تجاری قابل حمل یا اجرا شده با باتری مانند ارتباطات داده ای و سیستم های پردازش سیگنال تصویر شناخته می شوند. اخیرا، تکنولوژی های توان پایین زیادی پیشنهاد می شوند و در طرح های متععد مورد بررسی قرار می گیرند. با این حال، معماری جاگذاری زمان براحتی توسط عدم انطباق های آفست (جبران) و بهره همانند خطاهای شکاف بین کانال های جاگذاری محدود می شود. کارایی معماری شبه دیفرانسیلی در مقایسه با معماری کاملا دیفرانسیلی، به ولتاژ حالت رایج، زیرلایه یا نویز منبع توان حساس می باشد.
 
کاظمی بازدید : 907 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک ماتریس کنترل پی- کیو مبدل مبتنی بر کنترل کننده یکپارچه پخش توان با استفاده از روش کنترل توان مستقیم

مقاله فارسي : ماتریس کنترل پی- کیو مبدل مبتنی بر کنترل کننده یکپارچه پخش توان با استفاده از روش کنترل توان مستقیم

مقاله انگليسي : P-Q Control Matrix Converter Based UPFC By Direct Power Control Method

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در سال های اخیر، با توجه به مشکلات محیطی و اقتصادی، ساخت ماشین جدید قدرت و خط انتقال مشکل شده است. از این رو بهتر است به منظور افزایش قابلیت انتقال قدرت از خطوط انتقال موجود را تا محدوده حرارتی به جای ساخت خطوط انتقال جدید استفاده کرد. برای بالا بردن توانایی قدرت، کنترل کننده FACTS مانند SSC، TCSC، SVC  توسعه یافته است. اما این کنترل کننده ها به طور جداگانه نمی توانند توان واقعی و راکتیو را جبران کنند. از این رو کنترل کننده  به نام، کنترل جریان توان یکپارچه (UPFC) با استفاده از دو کنترل کننده سری و شنت با یک لینک خازن DC مشترک توسعه داده شده است. این خازن معایبی مانند قابلیت اطمینان مؤثر، هزینه بالا و غیره را دارد. این مقاله یک توپولوژی جدید برای UPFC  بر اساس طرحی ماتریس مبدل پیشنهاد می کند. مبدل های ماتریس   (MCS)  اجازه می دهد که مبدل توان ac/ac مستقیم بدون لینک های ذخیره انرژی dc  بنابراین  MC مبتنی برUPFC (MC-UPFC)  حجم و هزینه را کاهش می دهد، کاهش تلفات توان خازن، همراه با قابلیت اطمینان بالاتر است. مبانی نظری کنترل توان مستقیم (DPC)  بر اساس روش های کنترل مدل لغزشی برای مدل دینامیکیMC-UPFC  از جمله فیلتر ورودی تاسیس شده اند. در نتیجه، توان اکتیو و راکتیو خط، همراه با تغذیه AC توان راکتیو، می تواند به طور مستقیم با انتخاب مبدل ماتریس مناسب کنترل شده  و حالت سویچینگ پاسخ دینامیکی و حالت پایدار را تضمین می کند.
I. مقدمه:
مفهوم  UPFC اصلی، در دهه نود توسط L.Gyugyi ، معرفی شد. [1] شامل دو مبدل AC-DC با استفاده از گیت خاموش کردن تریستوری  (GTO) است، پشت سرهم از طریق لینک  DC  مشترکشان با استفاده از ولتاژ بالا ذخیره سازی DC خازن ها متصل شده اند. این ترتیبات می تواند به عنوان مبدل قدرت سوئیچینگ AC-AC برگشت پذیر ایده آل عمل کند، که در آن توان  می تواند در هر دو جهت بین ترمینال های AC  دو مبدل جریان داشته باشد خازن های لینک DC برخی از قابلیت ذخیره انرژی برای مبدل های  پشت سر هم که به کنترل جریان توان کمک می کندرا  فراهم می کنند.
کاظمی بازدید : 827 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک خدمات جانبی کنترل کننده- تثبیت کننده های قدرت

مقاله فارسي : خدمات جانبی کنترل کننده- تثبیت کننده های قدرت

مقاله انگليسي : PSS-control as an ancillary service

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  24 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله به منظور افزایش ثبات سیستم که عمل کنترل توسط پارامتر های  تثبیت کننده های قدرت (PSS) ارائه شده است عمل می شود  و به عنوان یکی از خدمات جانبی سیستم در نظر گرفته میشود . برای این اثر در ازای خدماتی که ارائه می دهد ، نیاز به تدوین و روش های  مکانیسم های مناسب برای ثبات های مالی که رد ژنراتور وجود دارد بکار می رود و ، در عین حال ، نیز برای شناسایی PSS اصلی  برای ثبات سیستم و همچنین کسانی که می تواند حتی موجب آسیب  رسیدن به ثبات کلی سیستم شوند بررسی می شوند. تعاونی نظریه الگوریتم با استفاده از رویکرد مبتنی بر معیار ارزش شپلی در این مقاله بکار رفته و برای شناسایی نقش حاشیه ای هر یک از PSS استفاده می شود. با تلاش های زیاد  کنترل کامل بدست می آید. بر این اساس، به تشریح روش تخصیص مناسب از پرداخت به مقادیر در هر  ژنراتور برای  ارائه PSS  می باشیم .
کلیدواژه: خدمات جانبی کنترل کننده، تئئوری بازی تعاونی، تثبیت کننده های سیستم توان، خدمات کنترل pss، ارزش شارپلی
 1. مقدمه:
سیستم تثبیت کننده برق (PSS) که به طور گسترده ای به عنوان دستگاه کنترل پذیرفته شده است  و برای اطمینان از ثبات سیستم ضروری می باشد ، به رسمیت شناخته شده است ، به ویژه ثبات سیگنال پدیده کوچک می باشد . الگوریتم ها  را نصب کرده  و در برنامه های عملی سیستم قدرت بزرگ بکار می برند که بسیار تاثیر گذار است  [1]. مقدار زیادی از کارمقاله که در اصل موضوع مربوط به گزارش تنظیم پارامترهای بهینه PSS با استفاده از روش های مختلف آنالیز مودال کلاسیک و خطی کنترل مطلوب می باشد [2] ، و ساختار متغیر تطبیقی به روش اخیر که شامل تکنیک های هوش مصنوعی می باشد می پردازد.
کاظمی بازدید : 947 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک تنظیم توان کنترل کننده پی اس اس به منظور افزایش پایداری سیستم قدرت

مقاله فارسي : تنظیم توان کنترل کننده پی اس اس به منظور افزایش پایداری سیستم قدرت

مقاله انگليسي : Robust Tuning of the PSS Controller to Enhance Power System Stability

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  13 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
هدف از این مقاله به چند منظور است طراحی از تک ماشین پایدار کننده های سیستم قدرت(PSSs)  با استفاده از اصلاح  الگوریتم جهش قورباغه (MSFLA). توانایی روش پیشنهاد شده  برای تنظیم بهینه با حضور  CPSSs  به طور گسترده استفاده شده است.  طراحی پارامترهای  PSSs   به یک مشکل تبدیل شده است برای مشکل  بهینه سازی با چند تابع هدف شامل ضریب میرایی مطلوب و  نسبت میرایی مطلوب از روش های سیستم قدرت که توسط الگوریتم MSFLA حل شده است. توانایی روش پیشنهاد شده  در یک سیستم قدرت تک ماشین تحت  شرایط عملیاتی متفاوت و اختلالات تایید شده  است. نتایج روش پیشنهاد شده در مقایسه با الگوریتم ژنتیک  (GA) مبنی بر تنظیم PSS  از طریق برخی از شاخص های عملکرد،عملکرد قوی خود را آشکار میکند.
کلمات کلیدی:  طراحی PSS، اصلاح الگوریتم جهش  قورباغه (MSFLA)، بهینه سازی چند هدفه، الگوریتم ژنتیک(GA).
I.مقدمه:
یکی از جنبه های مهم در سیستم الکتریکی عملیات پایداری سیستم های قدرت می باشد.
این مسئله را این واقعیت که در سیستم قدرت باید  فرکانس و سطح ولتاژ ، تحت هر گونه اختلال، مانند افزایش ناگهانی بار، از دست دادن یک ژنراتور یا سويچينگ نادرست از یک خط انتقال در طول یک خطا حفظ شود تشکیل می دهند. [1]
در سیستم های قدرت  در هنگام  و بعد از یک اختلال کوچک یا بزرگ در  سیستم نوسانات فرکانس پایین (به ترتیب از 0.1-2.5 هرتز) روی می دهد ،  به خصوص در میان شرایط بارگذاری زیاد3]. [2،اگر میرایی مناسب وجود نداشته باشد این نوسانات ممکن است ادامه داشته  وزیاد شوند و باعث تجزیه سیستم شوند [4]. PSSs موثر ترین  ابزار  برای میرایی فرکانس پایین نوسانات و افزایش پایداری سیستم های قدرت است[5].
کاظمی بازدید : 698 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک شبیه سازی مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موج بر تضعیف معمولی برای تکانه الکترومغناطیسی

مقاله فارسي : شبیه سازی مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موج بر تضعیف معمولی برای تکانه الکترومغناطیسی

مقاله انگليسي : Simulation of Shielding Characteristic of a Typical Decay Waveguide Window for EMP

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این تحقیق مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موج بر تضعیف معمولی را برای EMP (تکانه الکترومغناطیسی) شبیه سازی می کند. در گذشته اغلب محققان در زمینه حفاظت الکترومغناطیسی عمدتا بر جفت کردن دریچه روی حفره مستطیلی  تمرکز کرده اند. در مقابل، تمرکز این مقاله بر ان نیست بلکه بر مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موجبر تضعیف معمولی برای EMP می باشد. تاثیر ان بر جفت شدگی EM و حفاظ سازی به دلیل نفوذ از طریق دریچه های پشت آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در اینجا پالس نمایی دوبل معروف در شبیه سازی EMP فرودی به کار رفته است. روش موج تمام با ترکیب محدود برای قدرت میدان در نقاط مختلف در پشت پنجره موج بر میرا به کار گرفته شده است. به علاوه نفوگرام ها برای نشان دادن کل مشخصه حفاظ سازی به دست می آیند. در نهایت نتایج شبیه سازی با داده های آزمایشی تایید می گردند.
1.مقدمه:
حفاظ سازی یک مرحله اصلی در ساخت و بهبود سازگارپذیری الکترومغناطیسی دستگاه های فعال و غیرفعال است (1-2). چند نوع دستگاه های حفاظتی در میدان حفاظ سازی الکترومغناطیسی وجود دارند. در بین آنها، پنجره موجبر میرا یکی از اجزای رایج در کاربردهای حفاظ سازی است (3). مشاهده پذیری صفحه نمایش ها یا لامپ های وضعیت و ال ای دی ها مورد نیاز است ولی اغلب با وارد شدن یک ناپیوستگی در حفاظ و آسیب متعاقب در عملکرد آن همراه است. پنجره موجبر تضعیف یک راه موثر برای کاهش چنین تنزل عملکرد است و معمولا از طریق یک لایی روی کانتور آنها قرار داده می شود. گرچه دیگر تکنیک ها نیز وجود دارند مثل روش های مبتنی بر لحیم کردن یا جوشکاری.
 
کاظمی بازدید : 1032 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک  تکنیک های کاهش اندازه با استفاده از دیواره کوتاه، پین کوتاه و پچ چندلا برای دستیابی به آنتن های پچ میکرواستریپ پهنای باند بالا با اندازه کوچک

مقاله فارسي : تکنیک های کاهش اندازه با استفاده از دیواره کوتاه، پین کوتاه و پچ چندلا برای دستیابی به آنتن های پچ میکرواستریپ پهنای باند بالا با اندازه کوچک

مقاله انگليسي : size reduction techniques using shorting wall،shorting pin and the folded patch to obtain small size wide bandwidth microstrip patch antennas

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  37 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در بسیاری از موارد کاربردی، برای ابعاد آنتن پچ (تکه ای) میکرواستریپ مناسب می باشد تا بخش کوچکی از طول موج فضای آزاد باشند. طول رزونانس آنتن پچ (تکه ای) میکرواستریپ تقریبا   می باشد که   طول موج زیرلایه دی الکتریک می باشد. اندازه پچ می تواند با استفاده از مواد زیرلایه با ثابت دی الکتریک بالا کاهش یابد. به هر حال آنتن پچ (تکه ای)، دارای پهنای باند امپدانس کم بوده و این موارد انگیزه ای را برای جستجوی روش های دیگر کاهش اندازه ایجاد می کند. 
با قرار دادن دیواره کوتاه در امتداد نول میدان الکتریکی در سرتاسر پچ، طول رزونانسی می تواند توسط فاکتور دو کاهش یابد. بخش هایی که توسط پچ اشعال شده اند، در صورتی که نسبت طول به عرض یکسان نگه داشته شود [1-5]، توسط فاکتور چهار کاهش می یابند. تکنیک دیگر برای کاهش طول رزونانس، افزودن پین های کوتاه در مجاورت فید ( تغذیه) می باشد. پین کوتاه به صورت خازنی در اتصال با جریان رزونانس پچ بوده، که به طور موثری باعث بالا رفتن گذردهی زیرلایه می گردد. نشان داده شده است که پین های کوتاه قرار داده شده به طور مناسب، می تواند باعث کاهش طول رزونانس پچ مدّور توسط فاکتور سه و سطح پچ توسط فاکتور نه شود. با این وجود، روش دیگر استفاده از پچ چندلا می باشد [5-8].  
در این فصل تکنیک های کاهش اندازه با استفاده از دیواره کوتاه، پین کوتاه و پچ چندلا ابتدائا معرفی می شود. تکنیک های گستره پهنای باند از اسلات U، میله پتانسل L، و پچ های پیل اتمی استفاده کرده و سپس برای دستیابی به آنتن های پچ میکرواستریپ پهنای باند بالا با اندازه کوچک، شرح داده می شود.
 
کاظمی بازدید : 825 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک برنامه های انرژی خورشیدی فضایی و فناوری انتقال توان بی سیم میکروویو

مقاله فارسي : برنامه های انرژی خورشیدی فضایی و فناوری انتقال توان بی سیم میکروویو

مقاله انگليسي : space solar Power Programs and Microwave wireless Power Transmission Technology

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مفهوم قرار دادن بی شماری از سیستم های ماهواره ای انرژی خورشیدی (SPS) در فضا، معرف یکی از چند گزینه فناوری جدید می باشد که توان ظرفیت مبتنی بر سلامت زیست محیطی و در مقیاس بالا را در بازارهای جهانی ایجاد می کند. در ایالات متحده مفهوم سیستم های ماهواره ای انرزی خورشیدی (SPS) در سطح گسترده ای در اواخر دهه 70 توسط سازمان انرژی ایالات متحده (DOE) و سازمان ملی هوا فضا (NASA) مورد بررسی قرار گرفت. اخیرا ، موضوع انرژی خورشیدی فضایی (SSP) توسط ناسا از سال 1995 تا 1997 در " مطالعات نگاه تازه" و در طی 1998 در بررسی "تعریف مفهومی SSP" مجددا مورد بررسی قرار گرفت. در نتیجه چنین تلاش هایی، در سال 1999 تا 2000، برنامه فناوری و جستجوی اکتشافی انرژی خورشیدی فضایی (SERT) را به عهده گرفت که تحقیق و توسعه فناوری راهبردی مقدماتی  را برای فعال کردن سیستم های SSP چندمگاواتی و بزرگ و انتقال توان بی سیم (WPT)  را برای ماموریت های دولتی و بازارهای تجاری ( در فضا و زمین) آغاز کرد. در طی سال های 2001 تا 2002، ناسا، برنامه توسعه فناوری و مفهوم SSP  به نام (SCTM) [1]  را به همراه برنامه SERT ، با تاکید خاص بر روی شناسایی فناوری های جدید و با نفوذ بالا را که امکان پیشرفت عملی بودن سیستم های SERT آینده را ایجاد می کرد، دنبال کرد.
علاوه بر این، در سال 2001، شورای پژوهش ملی ایالات متحده (NRC)، گزارش مهمی را منتشر کرد که نتایج مرتبط به نقشه راه  بررسی های مشترک فناوری و پژوهش راهبردی SSP ناسا را ارائه می داد. 
یکی ار فناوری های کلیدی مورد نیاز برای توانمند ساختن کاربرد آینده SSP/SPS در ارتباط با سیستم WPT (فناوری بسته پهنای باند) می باشد. پیشرفت در آنتن ها و رکتانس هذی آرایه ای فازی، پایه های اصلی سیستم WPT تحقق پذیر را ایجاد کرده است. این مولفه های اصلی شامل مبدل dc-RF در فرستنده، سیستم کنترل شعاعی مسیر برگشت و دریافت رکتنا می باشد. هر یک از موضوعات مختصرا مورد بررسی قرار می گیرد، و نتایج حاصل از برنامه SERT که در سیستم SPS  5.8-GHz مورد بررسی قرار گرفته است، ارائه می گردد.
این مقاله، خلاصه ای از نتایج حاصل شده از تلاش های SSP ناسا را به همراه خلاصه ای از وضعیت توسعه فناوری میکروویو WPT، ارائه می دهد.
کاظمی بازدید : 831 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک بررسی کاربرد انرژی خورشیدی در ساختمان های سبز

مقاله فارسي : بررسی کاربرد انرژی خورشیدی در ساختمان های سبز

مقاله انگليسي : Study of Solar Energy Usage in Green Buildings

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  8 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
امروزه با توجه به رشد جمعیت در دنیا، شاهد رشد بخش صنعت هستیم.خصوصاً صنعت ساخت و ساز ساختمان، پس از یک طرف با افزایش مصرف سوخت مواجه هستیم که نتیجه ی آن تولید غیر قابل کنترل آلاینده های زیست محیطی ساختمانی است و از سوی دیگر، عدم رعایت استاندارد ها و عدم وجود عایق در بسیاری از ساختمان ها منجر به افزایش مصرف سوخت شده که این افزایش در مصرف سوخت ناشی از نقص فنی ساختمان ها و لوازم خانگی است و شرایط فعلی افزایش مصرف سوخت را بدتر کرده است. به همین دلیل در سال های اخیر محققین موفق به حل بسیاری از مشکلات موجود به کمک انرژی خورشیدی و دستیابی به نتایج مطلوب آن، شده اند. در این بررسی، عوامل مهمی همچون عدم تولید گازهای گلخانه ای، کاهش سوخت مصرفی معمولی، دوستی با محیط زیست و استفاده از انرژی پاک و امن می تواند به عنوان دلیلی بر توجیه کاربرد انرژی خورشیدی در صنعت ساخت و ساز ساختمان در نظر گرفته شود.(ساختمان های خورشیدی).
کلیدواژه: ساختمان سبز، تصفیه ی هوا، انرژی خورشیدی
1.مقدمه:
مصرف و اتلاف انرژی در بیشتر ساختمان های موجود فراتر از حد مجاز است که این نتیجه ی عدم رعایت قوانین موجود و کدهای حرفه ای است. تقریباً تمامی ساختمان های موجود در کشور ها برای غلبه بر گرما و سرما در فصول مختلف سال از سوخت فسیلی بهره می برند و عدم استفاده از پنجره های ایزوله و دو جداره و درزگیر ها و جهت نامناسب ساختمان، مصرف سوخت فسیلی را بالا برده و متناسب با آن شاهد افزایش آلاینده ها و آلودگی هوا هستیم که از نظر اقتصادی، دولت متحمل هزینه های سنگین خواهد شد.با این حال جامعه ی پیشرفته نیاز به استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر طبیعی را دارد، خصوصاً در صنعت ساخت و ساز ساختمان و این صنعت را در دستیابی به توسعه ی پایدار بسیار مهم می داند.با توجه به خواص ویژه ی انرژی خورشیدی همچون درجه خلوص، ایمنی بالا، بهای بسیار پایین و قابلیت اطمینان، این انرژی به عنوان یکی از راه حل های مناسب برای این منظور استفاده می شود.
 
کاظمی بازدید : 852 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک  تجزیه گرمایی حفاظ های مغناطیسی برای گرمایش القایی

مقاله فارسي : تجزیه گرمایی حفاظ های مغناطیسی برای گرمایش القایی

مقاله انگليسي : Thermal analysis of magnetic shields for induction heating

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
برای طراحی حفاظ های مغناطیسی برای گرمایش القایی، نه تنها آنالیز القای میدان مغناطیسی مفید می باشد، بلکه همچنین رفتار دمایی حفاظ نیز مفید می باشد. مورد اخیر توسط افت های الکترومغناطیسی و تابش گرمایی حاصل از قطعه کار گرم می شود. مدل عنصر متناهی متقارن محوری، گرمایی-الکترومغناطیسی مزدوج، برای بررسی دمای حفاظ برای گرمایش القایی متقارن محوری استفاده می شود که تاثیر شعاع، طول، ضخامت و ماده ی حفاظ را روی فاکتور حفاظ مغناطیسی و دما نشان می دهد. همچنین اثر فرکانس و ابعاد قطعه کار مورد بررسی قرار می گیرد. مدل از طریق اندازه گیری القای مغناطیسی، جریان های القا شده در حفاظ و دمای حفاظ روی راه اندازی آزمایشگاهی، تایید می گردد. دما به صورت غیرقابل قبولی برای حفاظ های نزدیک به سیم پیچ القایی، بالا می باشد، مخصوصا درصورتی که طول حفاظ کمتر از طول قطعه کار می باشد. گرچه بررسی برای یک هندسه گرمایش القایی خاص انجام می گیرد، مقاله اثر پارامترهایی مانند هندسه، ماده و فرکانس را روی دمای حفاظ نشان می دهد، طوریکه نتایج برای دیگر پیکربندی های گرمایش القایی نیز قابل استفاده می باشند.
کلیدواژه: استحفاظ، تحلیل عوامل متناهی، بهینه سازی
1.مقدمه:
در مسائل طراحی حفاظ مغناطیسی، اهداف بهینه سازی معمولا کمینه سازی میدان در ناحیه از پیش تعریف شده – منطقه هدف – و کمینه سازی افت های الکترومغناطیسی در حفاظ می باشند. با این حال، دربرگیری جنبه های گرمایی نیز مفید می باشد: حفاظ ممکن است به علت افت های الکترو مغناطیسی و تابش گرما از قطعه کار به دمای بالایی برسد. دما باید برای جلوگیری از آسیب ها هنگام لمس کردن حفاظ محدود شود. در این مقاله، محدودیت دمای حفاظ یک هدف طراحی دیگر می باشد. تجزیه گرمایی برای حفاظ غیرفعال مسی و گرمایش القایی با جریان تحریکی سینوسی انجام می گیرد، ولی برای گرمایش القایی ضربه ای و برای فعال سازی حفاظ ها نیز قابل استفاده می باشد.
کاظمی بازدید : 882 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک کنترل مسیر ردیابی غیر خطی عملکرد کامل کشتی با اختلال

مقاله فارسي : کنترل مسیر ردیابی غیر خطی عملکرد کامل کشتی با اختلال

مقاله انگليسي : Trajectory Tracking Control of Nonlinear Full Actuated Ship with Disturbances

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  16 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله بر حسب تکنیک پسگام بناین نهاده شده و یک طرح از هر کنترل کننده ردیابی خط سیر مرجع را برای وسیله های شناور در سطح تحت تاثیر اختلالات محیطی متغیر در زمان نامشخص را ارائه می کند. مدلهای ریاضی از حرکت غیر خطی کشتی های سطح آب شامل کوریولیس و ماتریس متمرکز و بخش میرا کننده غیر خطی، می شود. رویتگر طرح تامین یک تخمین از اعوجاجات نامشخص میباشد. نتایج شبیه سازی یک مدل کشتی نشانگر منطقی بودن  کنترل  گشتاور و کنترل نیرو(قدرت) است وعملکرد آنها در حالت گذرا و حالت پایدار رضایت بخش هستند. این ثابت شده که قانون کنترل ردیابی خط سیر مطرح شده میتواند نتایج حلقه بسته سیستم تعقیب خط سیر از کشتی نهایتا به حالت جهانی محدود شود و همچنین حصول هدف از ردیابی خط سیر فرم جهانی محدودیت همه سیگنالهای سیستم را تضمین می کند. خواص قانون کنترل مطرح شده تایید میگردد.
کلیدواژه: کنترل مسیر ردیابی کشتی، ناظر اختلال، پسگام، غیرخطی
مقدمه:
در حال حاظر کنترل سطح شناورها، یک مشکل برای تاسیسات دریائی است، که برای سالها  به طور ویژه ای مورد توجه مهندسان کنترل(جمعیت کنترل کننده)بوده است. این امر برای امنیت در هدایت، ذخیره انرژی و کاهش تلفات جهت مسیر یابی کشتی،ضروریست.اتو پایلوت برای هدایت تجهیزات کشتی یک واژه معمولی است که نمیتواند هدایت کامل آن را براورده کند، زیرا بایاسها به طور مستقیم کنترل نمیشوند.با توسعه علم و تکنولوژی و بویژه ظهور DGPSحل مشکلات دنبال کردن خط سیر کشتی،با دقت بالا ممکن شده است.
کاظمی بازدید : 893 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل گذرای ماشین های القایی با خطای دور در سیم بندی استاتور

مقاله فارسي : مدل گذرای ماشین های القایی با خطای دور در سیم بندی استاتور

مقاله انگليسي : Transient Model for Induction Machines With Stator Winding Turn Faults

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  10 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
یک مدل گذرای یک ماشین القایی با خطای دور در سیم بندی استاتوربا بکارگیری قضیه تبدیل چهارجوب مرجع حاصل شده است. نمایش فضای حالت معادلات دینامیکی شرایط مناسبی برای شبیه سازی دیجیتال فراهم می کند . مدارهای معادل حالت دائمی بر اساس  مولفه های توالی (sequence ) جریان خط که بعنوان یک تابع از شدت خطا قابل تخمین هستند بدست می آیند. نتایج ازمایشگاهی و تجربی برای اعتبار و تایید  مدار معادل منتجه بیان شده است .
کلیدواژه: عیب شناسی خطای دور- مدل گذرای ماشین القایی -  مولفه توالی منفی ( مدل حالت دائمی ماشین ) -  خطای دور سیم بندی استاتور 
مقدمه:
یک خطای دور در سیم پیچی استاتور در یک ماشین القایی موجب میشود که در دورهای اتصال کوتاه شده جریان گردشی بزرگی بوجود آید که تقریبا دو برابر جریان رتورقفل  می باشد .  اگر خطا کشف نشود می تواند منتشر شود  و منجر به خطای فاز به زمین یا خطای فاز- فاز شود. شارش جریان زمین  منجر به آسیبهای جبران ناپذیر به هسته میشود که حتی ممکن است ماشین از کار بیفتد . بعلاوه تشخیص اولیه ی خطای دور بمنظور اجتناب از شرایط عملکرد زیان آور و خطرناک و کاهش زمان تلفات ضروری است .
مدل سازی ماشین های القایی به همراه خطای دور در استاتور اولین گام در پیشرفت طرح های مربوط به تشخیص خطای دور میباشد{1}- {4}. این مدل ها  یک مصالحه بین پیچیدگی و قابلیت اطمینان را به نمایش می گذارند . استفاده از مدل ها برای تشخیص خطا محدود میباشد ,  به خاطر آنکه حتی از لحاظ نظری اینکه مدل همه مشخصاتی غیر ایده آلی که در ماشین واقعی وجود دارد را شامل شود غیر ممکن است.
 
کاظمی بازدید : 783 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC ) بر مبنای کنترلرهای دمپینگ برای میرایی نوسانات فرکانس پایین در یک سیستم قدرت

مقاله فارسي : کنترلر یکپارچه عبور توان (UPFC ) بر مبنای کنترلرهای دمپینگ برای میرایی نوسانات فرکانس پایین در یک سیستم قدرت

مقاله انگليسي : Unified Power Flow Controller (UPFC) Based Damping Controllers for Damping Low Frequency Oscillations in a Power System

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  19 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
انتقال انرژی در یک سیستم قدرت یکپارچه با پایداری گذرا ̨  پایداری ولتاژ و پایداری سیگنال کوچک مقید شده است. این قیدها یک بهره برداری کامل از خطوط انتقال قابل دسترس را محدود می کند. سیستم انتقال   انعطاف پذیر تکنولوژی است که اصلاحات مورد نیاز عوامل خطوط انتقال را به منظور بهره برداری کامل از تسهیلات خطوط انتقال موجود را فراهم می کند و از اینرو شکاف بین محدودیت پایداری و محدودیت حرارتی را به حداقل می رساند.
اخیرا پژوهشگران مدلهای دینامیک   را به منظور طراحی کنترل کننده های مناسب برای سیلان توان ̨  ولتاژ و کنترلرهای دمپینگ ارایه کرده اند.  ̨  یک مدل خطی اصلاح شده ای از یک سیستم قدرت با نصب   ارایه داده است. او نتیجه اصلی مربوط به طراحی کنترلر دمپینگ،یعنی ̨  انتخاب شرایط عملکرد قوی برای طراحی کنترلر دمپینگ را نشان داده است ; و انتخاب پارامترهای   (مثل   و ) تا برای بدست آوردن دمپینگ مطلوب تطبیق داده شوند.
 یک فرآیند سیستماتیک برای طراحی کنترلر های دمپینگ ارایه نداده بودند. به علاوه ̨  به نظر نمی رسد تلاشی برای تعیین مناسبتر پارامتر های کنترل  ̨  به منظور رسیدن به یک کنترلر قوی  به عمل آورده باشد.
کاظمی بازدید : 789 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای در فناوری تراشه هاى نيمه هادى اکسيد فلزى تکميلى 65 نانومتری

مقاله فارسي : جمع کننده کامل 1 بیتی زیر آستانه ای در فناوری تراشه هاى نيمه هادى اکسيد فلزى تکميلى 65 نانومتری

مقاله انگليسي : 1 Bit Sub Threshold Full Adders in 65 nm CMOS Technology

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  13 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله، جمع کننده کامل (FA) نوینی ارائه می‌گردد که برای عملکرد با توانهای بسیار پایین بهینه سازی شده است. مدار مذکور، بر پایه گیتهای XOR اصلاح شده‌ای طراحی گشته که با هدف کمینه سازی مصرف توان در ناحیه زیرآستانه‌ای عمل می کنند. نتایج شبیه سازی شده با مدلهای استاندارد CMOS 65 نانومتر انجام شده است. نتایج شبیه سازی، یک بهبود 5 تا 20 درصدی را در بازه فرکانسی 1Khz تا 20MHz و ولتاژهای تغذیه زیر 0.3V نشان میدهد.
1-مقدمه: 
تغییر مقیاس ولتاژ تغذیه  یکی از موثرترین راهها در کاهش مصرف توان مدارهای دیجیتال است.کارایی این روش بعلتوجود رابطه درجه دوم میان مصرف توان دینامیک و ولتاژ تغذیه می باشد. اما در این روش، عملکرد مدار به خاطر رابطه معکوس تاخیر مدار با سطح جریان کاهش می یابد. به همین علت، ولتاژ آستانه را در فرایندهای زیرمیکرونی عمیق برای رفع این مشکل کاهش می دهند. کاهش ولتاژ آستانه، منجر به افزایش نمایی جریان زیرآستانه  می‌گردد که امکان استفاده از این ناحیه (زیرآستانه) را در مدارهای منطقی ارزیابی  - با کران نویز قابل قبول می دهد. بدون اعمال روشهای خاص، عملکرد زیرآستانه ای سبب کاهش سرعت پاسخگویی (به سبب کاهش جریان) می شود. جریان مورد ارزیابی در این حالت، جریانی است که در ولتاژ گیت سورس کوچکتر یا مساوی ولتاژ آستانه و ولتاژ تغذیه نزدیک به ولتاژ آستانه رخ می دهد.
 
کاظمی بازدید : 771 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک روش جاروب رو به عقب برای حل پخش بار در شبکه های توزیع

مقاله فارسي : روش جاروب رو به عقب برای حل پخش بار در شبکه های توزیع

مقاله انگليسي : A backward sweep method for power flow solution in distribution networks

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  27 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در اینجا، یک روش برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی یا مش شده ضعیف، که بارهای وابسته به ولتاژ را تغذیه می کنند، توسعه داده شده است. فرآیند راه حل، بصورت تکراری می باشد، و در هر مرحله، بارها از طریق امپدانس هایشان شبیه سازی شده اند. بنابراین، در هر تکرار، لازم است که یک شبکه ی ساخته شده از امپدانس ها را، حل کرد؛ براین این نوع شبکه ها، می توان همه ی ولتاژها و جریان ها را بصورت توابع خطی از یک جریان مجهول (در سیستم شعاعی)، یا دو جریان مجهول برای هر مش مستقل (برای سیستم های مش شده)، بیان کرد. این روش، "رو به عقب" نام گذاری شده است؛ زیرا در صورت شبکه شعاعی، معادلات تکی، و در صورت شبکه های مش، سیستم خطی معادلات که این جریان های مجهول در قالب آنها ظاهر می شوند را می توان با آغاز از گره های پایانی سیستم شعاعی، یا از گره های پایانی شبکه شعاعی شده (با ایجاد برش در شبکه های مش، ایجاد می شود)، تعیین کرد. پس از این که چکیده-وار روش b/f _که هم اکنون پرکاربردترین تکنیک برای حل شبکه های توزیع است_ را تشریح کردیم، روش شناسی راه حل ارایه شده ی خود را، هم برای سیستم های شعاعی و هم برای سیستم های مش شده (حلقه ای)، بطور دقیق ارایه می دهیم. سپس، روشی را که با آن می توان نقاط PV را لحاظ کرد، توصیف خواهد شد.
در پایان، نتایج بدست آمده از حل برخی شبکه هایی که پیش از این در نوشتجات مورد بررسی قرار گرفته بودند، توسط دیگر روش ها ارایه می شوند، تا عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. 
کاربرد این روش، بازده ی آن را در حل شبکه های توزیع با حلقه ها و نقاط PV زیاد، نشان می دهد. 
کلیدواژه: روش رو به عقب/ رو به جلو، شبکه های توزیع مش و شعاعی، گره های pv، گردش بار
1.مقدمه:
روشی که هم اکنوان برای تجزیه و تحلیل سیستم های توزیع شعاعی ارایه می شود، روش رو به عقب/ رو به جلو (b/f) نام دارد، که برای بارهای با جریان ثابت، پاسخ را در یک تکرار، و برای بارهای نوع دیگر (بار توان ثابت، مرکب، یا غیره)، در 1 تکرار یا بیشتر، پاسخ را می یابد.
به خوبی می دانیم که سه گونه از روش b/f وجود دارد _که طبق نوع کمیت های الکتریکی که در هر تکرار، از گره های ترمینال شروع شده، و تا گره های منبع (جاروب رو به عقب) ادامه دارند، با هم متفاوت هستند_ محاسبه می شوند.
کاظمی بازدید : 771 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF

مقاله فارسي : تقویت کننده ی شبه تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF

مقاله انگليسي : A CMOS Inverter-Based Class-AB Pseudo Differential Amplifier for HF Applications

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  13 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله یک تقویت کننده ی شبه- تفاضلی کلاس-AB برمبنای اینورتر CMOS برای کاربردهای HF، با استفاده از مدار ساده rail-to-rail CMFB را ارایه می دهد. مدار ارایه شده، دارای دو اینورتر CMOS و فیدبک حالت-مشترک مکمل (CMFB) _که خود متشکل از آشکارساز حالت-مشترک حالت جریان و تقویت کننده های ترنز-امپدانسی (transimpedance)، بوده_ می باشد. این مدار با استفاده از فناوری CMOS 0.18 نانومتری تحت ولتاژ منبع 1 ولت، طراحی شده است، و نتایج شبیه سازی نشان می دهند که نوسان خروجی rail to rail با استفاده از گین حالت-مشترک پایین (-15 dB)، بدست می آید. نوسان خروجی مدار 0.7 v می باشد. تلفات توان مدار 0.96 میکرووات می باشد. 
کلیدواژه: تقویت کننده ی شبه تفاضلی ، و فیدبک حالت-مشترک، کلاس-AB، اینورتر CMOS
1.مقدمه:
امروزه، یک مدار آنالوگ با کارکرد خوب _عمدتا بسبب پیشرفت ساختن مدار مجتمع فراوان با سیستم های مداری پیچیده، و نیاز به وسایل قابل حمل با منبع باطری_ بایسته شده است. اگرچه، کاهش منبع ولتاژ در مدارات آنالوگ باعث کاهش عملکرد زیادی می شود، و بنابراین، ترفندهای تازه ای برای طراحی نیاز است تا مدارات آنالوگ با پهنای باند، بهره، و خطی بودن کافی را بدست آورد.
تقویت کننده ی هدایت عرضی (OTA)، یکی از پایه ای ترین سلول ها _از آنجایی که OTA کاربرد زیادی در بسیاری از مدارات آنالوگ مانند تقویت کننده عملیاتی، مقایسه گرهای ولتاژ، مبدل های A-D و D-A و فیلترهای فرکانس بالا، دارد_ می باشد. روش های زیادی هم با استفاده از پیکربندی کاملن تفاضلی و هم با استفاده از پیکربندی شبه تفاضلی، برای طراحی OTA ولتاژ پایین [1-4] ارایه شده اند. FD بطور معمول، مبنی بر یک جفت تفاضلی با یک منبع جریان tail است، درحالی که PD مبنی بر دو اینورتر مستقل، بدون منبع جریان tail می باشد.
 
کاظمی بازدید : 752 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک  ترکیب الگوریتم ژنتیک و الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات برای یافتن اندازه و مکان بهینۀ تولید پراکنده در سیستم‌های توزیع

مقاله فارسي : ترکیب الگوریتم ژنتیک و الگوریتم بهینه‌سازی ازدحام ذرات برای یافتن اندازه و مکان بهینۀ تولید پراکنده در سیستم‌های توزیع

مقاله انگليسي : A combination of genetic algorithm and particle swarm optimization for optimal DG location and sizing in distribution systems

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  21 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
منابع تولید پراکنده (DG) به علت تقاضای روبروی رشد انرژی دارای اهمیت زیادی در سیستم‌های توزیع می‌گردند. مکان‌ها و توانمندی‌های منابع تولید پراکنده تاثیر عمیقی در تلفات سیستم در شبکه توزیع داشته‌اند. در این مقاله، یک ترکیب نوینی از الگوریتم ژنتیک  (GA)/ بهینه‌سازی ازدحام ذرات  (PSO) برای جایابی و یافتن اندازه بهینه تولید پراکنده در سیستم‌های توزیع معرفی می‌شود. هدف این است که تلفات توان شبکه کمینه شده، تنظیم ولتاژ بهتری صورت گرفته و پایداری ولتاژ در چارچوب قیود عملکردی و امنیتی سیستم در سیستم‌های توزیع شعاعی حاصل شود. یک تحلیل تشریحی روی سیستم‌های 33 و 39 باس انجام شده است تا کارائی روش ارائه شده نشان داده شود. 
کلیدواژه: منابع تولید پراکنده، الگوریتم ژنتیک، گمارش، بهینه‌سازی ازدحام ذرات، اتلاف
1.مقدمه:
سیستم‌های توزیع معمولا جهت تسهیل کارکرد به صورت طبیعی شعاعی هستند. سیستم‌های توزیع شعاعی  (RDSs) تنها در یک نقطه که همان پست باشد تغذیه می‌شوند. این پست، توان (برق) را مراکز تولید مرکزی و از طریق شبکه انتقال دریافت می‌کند. کاربران نهائی برق نیز توان الکتریکی را از پست و از طریق سیستم توزیع شعاعی که یک شبکه پسیو است دریافت می‌کنند. لذا، عبور توان در سیستم توزیع شعاعی به صورت یک‌طرفه است. نسبت R/X بالا در خطوط توزیع منجر به افت ولتاژ بزرگ، پایداری ولتاژ کوچک و افزایش تلفات توان می‌شود. در شرایط بارگذاری بحرانی در برخی نواحی صنعتی خاص، سیستم توزیع شعاعی به علت مقدار کم شاخص پایداری ولتاژ، در بیشتر گره‌های خود یک فروپاشی ناگهانی ولتاژ را تجربه می‌کند.
 
کاظمی بازدید : 795 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک روش کنترل بردار ورودی و جایگزینی گیت ترکیب شده، برای کاهش جریان نشتی

مقاله فارسي : روش کنترل بردار ورودی و جایگزینی گیت ترکیب شده، برای کاهش جریان نشتی

مقاله انگليسي : A Combined Gate Replacement and Input Vector Control Approach for Leakage Current Reduction

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  36 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
کنترل بردار ورودی(IVC) تکنیک معروفی برای کاهش توان نشتی است. این روش، از اثر پشته های ترانزیستوری در دروازه های منطقی (گیت) CMOS با اعمال مینیمم بردار نشتی(MLV) به ورودی های اولیه ی مدارات ترکیبی، در طی حالت آماده بکار استفاده می کند. اگرچه، روش IVC (کنترل بردار ورودی)، برای مدارات با عمق منطقی زیاد کم تاثیر است، زیرا بردار ورودی در ورودی های اولیه تاثیر کمی بر روی نشتی گیت های درونی در سطح های منطقی بالا دارد.ما در این مقاله یک تکنیک برای غلبه بر این محدودیت ارایه می کنیم؛ بدین سان که گیت های درونی با بدترین حالت نشتی شان را با دیگر گیت های کتابخانه جایگزین می کنیم، تا عملکرد صحیح مدار را در طی حالت فعال تثبیت کنیم. این اصلاح مدار، نیاز به تغیر مراحل طراحی نداشته، ولی دری را به سوی کاهش بیشتر نشتی وقتی که روشMLV (مینیمم بردار نشتی) موثر نیست باز می کند. آنگاه ما، یک روش تقسیم و غلبه که جایگزینی گیت های را مجتمع می کند، یک الگوریتم جستجوی بهینه MLV برای مدارات درختی، و یک الگوریتم ژنتیک برای اتصال به مدارات درختی، را ارایه می کنیم. نتایج آزمایشی ما بر روی همه مدارات محک MCNC91، نشان می دهد که  1) روش جایگزینی گیت، به تنهایی می تواند 10% کاهش جریان نشتی را با روش های معروف، بدون هیچ افزایش تاخیر و کمی افزایش سطح، بدست آورد:  2) روش تقیسم و غلبه، نسبت به بهترین روش خالص IVC 24% و نسبت به روش جایگذاری نقطه کنترل موجود 12% بهتر است:  3) در مقایسه با نشتی بدست آمده از روش MLV بهینه در مدارات کوچک، روش ابتکاری جایگزینی گیت و روش تقسیم-و-غلبه، به ترتیب می توانند بطور متوسط 13% و 17% این نشتی را کاهش دهند.
کلیدواژه: جایگزینی گیت، کاهش نشتی، مینیمم بردار نشتی
1.مقدمه:
همزمان با کوچک شدن فناوری VLSI و ولتاژ منبع/آستانه، توان نشتی در مدارات CMOS امروزه دارای اهمیت بیشتر و بیشتر شده است. به عنوان مثال، در طراحی ها نشان داده شده است که توان نشتی زیرآستانه می تواند به بزرگی 42% توان کل تولید فرآیند 90 نانومتری شرکت داشت باشد [11]. بدین ترتیب، روش های زیادی اخیرا برای کاهش مصرف توان نشتی ارایه شده اند. فرآیند ولتاژ آستانه دوگانه، از وسایل با ولتاژ آستانه بیشتر، به همراه مسیرهای غیر بحرانی، استفاده می کند تا جریان نشتی را ضمن تثبیت عملکرد، کاهش دهد [16]. روش های CMOS ولتاژ آستانه چندگانه (MTCMOS)، یک وسیله با ولتاژ Vth بالا را بطور سری با مدار با Vth پایین قرار داده، و یک ترانزیستور sleep می سازد.
کاظمی بازدید : 732 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک تکنیک پخش بار بهینه جریان-توان پیوندی یا هیبرید

مقاله فارسي : تکنیک پخش بار بهینه جریان-توان پیوندی یا هیبرید

مقاله انگليسي : A Hybrid Current-Power optimal Power Flow Technique

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  33 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله یک مدل پخش بار بهینه (OPF) با جریان-توان پیوندی مبنی بر تزریق جریان معادل (ECI) ارایه شده، و نیز الگوریتم نقطه داخلی پیشبینی کننده-تصحیح کننده (PCIPA)، به منظور بکارگیری OPF (پخش بار بهینه) برای حل مسایل برنامه نویسی غیر خطی (NLP) عنوان شده است. همچنین روش ارایه شده را می توان به دو زیر مساله، تجزیه کرد. نتایج محاسباتی باس های IEEE 9 تا 300 نشان دادند که الگوریتم ارایه شده می تواند با بهبود تعداد تکرارها، ذخیره سازی های حافظه، و زمان CPU، باعث بهبود عکلکرد شود.
اصطلاحات مربوطه:  تزریق جریان معادل، برنامه نویسی غیرخطی، پخش بار بهینه، الگوریتم نقطه داخلی پیشبینی کننده-تصحیح کننده.
1.مقدمه:
پخش بار بهینه برای نخستین بار در سال 1962 مورد بحث قرار گرفت [1] و مدت ها طول کشید تا به یک الگوریتم پرکاربدی که در کاربردهای روزانه بکار رود، تبدیل شود [2] و [3]. OPF را می توان نه تنها در برنامه ریزی سیستم بکاربرد، بلکه می توان آن را در عملکرد لحظه ای سیستم های قدرت، در محیط حذف نظارت دولت نیز اعمال کرد. مرجع [4]، یک معرفی کلی از تکنیک های روش-تکرار-لامبدا، روش گرادیان، روش نیوتون، و برنامه نویسی خطی (LP) به منظور حل مسایل OPF ارایه داده است. 
با انتشار Karmarkar [5] در سال 1984، الگوریتم های نقطه ی داخلی (IPA) زیادی برای برنامه نویسی خطی و برنامه نویسی درجه دوم (QP) ارایه شده است. در سال های اخیر، الگوریتم نقطه داخلی اولیه دوگانه، بطور گسترده به منظور حل مسایلی همچون OPF [6]، [7]، پیشبینی حالت [8]، OPF با امنیت محدود [9]، و پخش بار راکتیو بهینه [10] بکار رفته است. نتایج عددی نشان می دهند که PCIPA توانایی زیادی برای حل مسایل عملکرد و برنامه ریزی سیستم قدرت در مقایسه با روش های مرسومی همچون روش نیوتون [11] دارد.
 

تعداد صفحات : 4

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 223
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 322
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 13
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,495
  • بازدید ماه : 978
  • بازدید سال : 52,618
  • بازدید کلی : 4,954,479