loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 2642 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه مدیریت زنجیره تامین الکترونیک: دیدگاه چند مرحله ای

مقاله فارسي : استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه مدیریت زنجیره تامین الکترونیک: دیدگاه چند مرحله ای

مقاله انگليسي : Audit pricing and nature of controlling shareholders: Evidence from France

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  28 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (e-SCM) ، شکل  مشخصی از سیستم های درون سازمانی است ، که به طور کلی به عنوان یکی از استراتژی های مهم برای ایجاد مزیت های رقابتی در نظر گرفته میشود  . اشاعه  e-SCM در میان شرکای تجاری برای کاربرد نهایی و تاثیر موفق عملکردش حائز اهمیت است  . با این حال، فرایند  اشاعه  در ماهیت خود فرایند ی  پیچیده و پویا است و در طول زمان مالکیت تکاملی را در گیر میسازد . نظریه اشاعه نوآوری (IDT) بر اساس  بررسی موثر فرایند اشاعه  با مراحل مختلف تعریف شده است . علاوه بر این ، مطالعات قبلی  به نتایج بی معنایی در عملکرد با قابلیت IT با توجه به اندازه گیری های  ناکافی دست یافته اند . کارت امتیازی متوازن (BSC) با فرمت SCM ، چهار دیدگاه عملکرد را ترکیب میکند که  برای غلبه بر این مشکل مناسب است. در خصوص IDT و BSC ، این مطالعه یک چارچوب جدیدی را برای بررسی روابط بین ساختار مرحله ای و بر اساس BSC می باشد. داده ها از پرسشنامه جمع آوری شده اند . نتایج نشان می دهد که در چهار دیدگاه BSC تفاوت معنی داری میان  اشاعه  خارجی و دو مرحله اولیه ، پذیرش و اشاعه  داخلی وجود دارد . علاوه بر این، تمامی چهار دیدگاه  بخوبی در مرحله اشاعه  خارجی تحقق مییابند . مفاهیم  برای مدیران و محققان مورد بحث قرار میگیرد. 
کلیدواژه: مدیریت زنجیره تامین الکترونیک، سیستم های درون سازمانی، نظریه اشاعه نوآوری، کارت امتیازدهی متوازن، عملکرد سازمانی
 1 : مقدمه:
سازمان های کسب و کار با یک محیط پیچیده تر و رقابتی  بیشتری نسبت به قبل از دوران اینترنت مواجه میشوند . بسیاری از سازمان ها  کم کم به این اهمیت پی میبرند  که باید به عنوان بخشی از زنجیره تامین در برابر سایر زنجیره رقابتی داشته باشند ، که به سرعت منعکس کننده تغییر نیاز های مشتریان باشد . مدیریت زنجیره تامین (SCM) تریتب مهمی است که شرکای کسب و کار را به استفاده از محصولات و خدمات خود به طور موثر و در نهایت ایجاد یک رابطه دراز مدت قادر می سازد . SCM  می تواند به طور گسترده به عنوان هماهنگی های موثر بر مواد، محصول، تحویل، پرداخت، و جریان اطلاعات بین شرکت و شرکای تجاری تعریف شود  . بنابراین، ترتیب SCM  پیچیده و پویا ست در حالی که شامل جریان کار های مختلفی در سراسر مرزهای درون سازمانی است. بنابراین حمایت از فناوری اطلاعات (IT)، خصوصا ، اینترنت و فن آوری های ارتباطی ، برای شیوه های ممکن  SCM ضروری می باشد  .  SCM الکترونیکی (E-SCM) به عنوان اجرای فیزیکی فرایند SCM با حمایت از IT تعریف میشود  در حالی که تلاش برای تمایز مفهوم SCM است . با این حال ، E-SCM ، اگر چه هنوز هم در مراحل آغازین  خود  و با نرخ بالای شکست گزارش در نظر گرفته میشود ، با این حال کلید موفقیت نهایی فرایند SCM محسوب میشود.
 
کاظمی بازدید : 1762 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری مسئولیت اجتماعی شرکتها و اجتناب از مالیات : دیدگاه و بازتابها

مقاله فارسي : مسئولیت اجتماعی شرکتها و اجتناب از مالیات : دیدگاه و بازتابها

مقاله انگليسي : Corporate social responsibility and tax avoidance: A comment and reflection

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  28 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله پاسخی  به Sikka’s ‘Smoke and Mirrors و مسئولیت اجتماعی شرکت ها و خودداری از پرداخت مالیات است. ما بر این باوریم که Smoke and Mirrors (از این پس به صورت  S & M نوشته میشود ) به شناسایی حیطه ای با اهمیت قابل توجه میپردازند ، اما به دلایلی میتواند  گمراه کننده و مشکل ساز باشد . اولین دلیل این است که ، تمایز مهم میان اجتناب از مالیات و فرار از پرداخت مالیات را تفسیر میکند . علیرغم کاربرد اصطلاح (اجتناب از مالیات در عنوان) برای نتیجه گیری  ، این مقاله غالبا متکی بر تعداد انگشت شماری از نمونه های مربوط به تقلب، فریب و فساد است ، که معمولا رفتارهایی همراه  با" فرار از پرداخت مالیات " هستند. در رابطه با مسئولیت اجتماعی شرکت ها، باید توضیح دهیم  که چرا این تمایز حاثز اهمیت بوده و مسیرهایی را برای تحقیقات آینده در این زمینه پیشنهاد میکند . دلیل دوم این است که  ، مقاله ی Sikka تحقیقات وسیع موجود در انطباق مالیاتی، اجتناب از مالیات شرکت های بزرگ و ارتباط آن با CSR را نادیده می گیرد. دلیل سوم، گزارش نادرست آمارهای کلیدی در شکاف مالیاتی انگلستان و ایالات متحده است که در نهایت، گفتگوی قویتر در مورد واکنش قابل توجه به اجتناب از مالیات شرکت های بزرگ را حذف میکند ، که توسط سازمان های مالیاتی متعدد و سازمان های بین المللی مانند سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ترویج یافته است . در حالی که در مقاله حاضر، علاوه بر بیان مزایای S & M،به بیان  مشکلات ذکر شده در بالا و جستجوی راه حلی برای آنها و شناسایی مناطق دیگری از نگرانی و تشویق بیشتر در این زمینه میپردازیم.
کلیدواژه: شرکت های حسابداری، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، اجتناب از مالیات، فرار از مالیات، شکاف مالیاتی
مقدمه و انگیزه:
این مقاله پاسخی به مقاله اخیر سیکا ( مسئولیت های اجتماعی سازمانها و اجتناب از مالیات ) است که در مجلات علمی منتشر گردید.در بخش  4  از s&m  بیان شده که هدف مقاله ، ارائه پژوهشی تشویقی به خواسته های شرکت های اجتماعی مسئول انجام شده توسط بررسی  وظایف مالیاتی شان و پرداخت مالیات های توافقی دموکراتیک است که ارائه دهنده litmus test برای ادعا عای مسئولیت های اجتماعی است.در بخش 1 از s&m ادعایی وجود دارد که آن را مورد بررسی قرار میدهمیم از این جهت که توجه علمی نسبتا کمی بع پرداخت مالیات های توافقی دمکراتیک صورت گرفته است. در بحث ساخت هرآنچه که در دستیابی به نتیجه گیری حاثز اهمیت است ، که در رابطه با شرکتهایی است که راهکارهایی را برای اهداف مناسب در جهت سرمایه گذاری بر سرمایه های اجتماعی گسترش میدهد ، در نتیجه s&m به توصیف تعدادی نمونه از شرکتهایی میپردازد که در فعالیتهایی شرکت میکنند که استانداردهای رفتاری را کاهش میدهند که ممکن است برای جامعه از نظر منطقی مورد انتظار باشد  این نمونه ها که در s&m افزوده شده در برگیرنده انرون و ، WorldCom و بانک Deutsche، که به عنوان نمونه هایی از فریب و کلاهبرداری و یا فساد شناخته شده اند  . بسیاری از نمونه های ارائه شده در S & M نشان دهنده انواع مختلف جنبه های تقلب، فریب و یا فساد اند  که به طور داوطلبانه  توسط شرکت ها یا سازمان شناخته نشده اند.
 
کاظمی بازدید : 1914 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری آیا حق تصدی حسابرس سیاست محافظه کاری حسابداری را تحت تاثیر قرار می دهد؟

مقاله فارسي : آیا حق تصدی حسابرس سیاست محافظه کاری حسابداری را تحت تاثیر قرار می دهد؟

مقاله انگليسي : Does auditor tenure affect accounting conservatism? further evidence

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
تنظیم کنندگان حسابداری در مورد تهدیدات بلقوه روابط بلند مدت حسابرس- مشتری در ارتباط با استقلال حسابرس نگرانی هایی دارند، که منجر به کیفیت حسابرسی پایین تری شده است. جنکینز و ولوری ( که در ادامه جی وی نامیده می شود)، ارتباط مثبتی را بین سیاست محافظه کاری در درآمدهای گزارش شده و مدت رابطه حسابرس- مشتری مستند کرده اند. هدف اصلی بررسی این می باشد تا به بسط نظرات جی وی با ارائه شواهدی که ارتباط بین سیاست محافظه کاری و حق تصدی حسابرس برای تمام شرکت ها منحصر به فرد نمی باشد، بپردازد. مشخصا، این بررسی نشان می دهد که رابطه مثبت تنها برای شرکت های بزرگ یا شرکت هایی که قویا توسط حسابرسان مورد ارزیابی قرار می گیرند وجود دارد، درحالیکه برای شرکت های کوچکتر یا شرکت هایی که کمتر توسط حسابرسان مورد ارزیابی قرار می گیرند، ارتباط منفی قابل توجهی را بین دوره تصدی حسابرس و محافظه کاری مشاهده کرده ام.  در مجموع یافته ها نشان می دهد، اهمیت مشتری نقش مهمی را در رابطه بلند مدت مشتری- حسابرس ایفا می کند. رابطه بلند مدت مشتری- حسابرس تهدید بیشتری را در مورد استقلال حسابرس برای مشتریان کوچکتر تحمیل می کند که کمتر توسط حسابرسان نسبت به مشتریان بزرگتر مورد ارزیابی قرار می گیرد. از این رو، این بررسی، حمایتی از تنظیم کنندگانی که نگرانی هایی در مورد تاثیر منفی بلقوه تصدی حسابرسی و کیفیت حسابرس و حاکمیت چرخش اجباری موسسات حسابداری دارند، انجام می دهد.
1. مقدمه:
ورشکستگی شرکت های معروف که در اوایل قرن اخیر روی داده است، نگرانی هایی را در مورد صورت وضعیت های مالی شرکت ایجاد کرده است. در حالیکه اکثر افراد موافق این امر می باشند که مسئولیت اصلی مهیا کردن صورت وضعیت های مالی دقیق، بر عهده مدیریت و هیات مدیره شرکت می باشد، پرسش هایی در مورد کیفیت و استقلال حسابرسان بیرونی مطرح شده است. تنظیم کننده ها و استانداردگذاران تلاشی را به منظور بالا بردن کیفیت حسابرسی از طریق قوانینی که تاثیری بر روی استقلال حسابرسان دارد، انجام داده اند. برا نمونه قانون ساربانس- اوکسلی سال 2002 ( از این پس SOX نامیده می شود)، مستقیما ارائه خدمات غیرحسابرسی را که توسط حسابرسان بیرونی مشتری به اجرا در می آید، محدود می کند. تصدی حسابرسان همچنین به عنوان موضوع مداخله تنظیم کننده گان (AICPA, 1992; SOX, 2002) ، با این نگرانی که ارتباط بلندمدت بین شرکت ها و حسابرسانشان، سطحی از آشنایی که استقلال حسابرس را دچار خدشه و کیفیت حسابرسی را کمتر می کند، به وجود می آورد. این نگرانی مسسئله جدیدی نمی باشد. بیش از 40 سال پیش، ماتز و شرف (1961، صفحه 208) اظهار کرده اند که: تهدید واقعی در ارتباط با این استقلال به صورت کند، تدریجی، و تحلیل موقتی از بی علاقگی در صداقت می باشد- حسابرس مسئول می بایست دائما دستیارانش را از اهمیت و مفهوم عملیاتی استقلال آگاه کند.
 
کاظمی بازدید : 1398 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری تاثیرات بر روی تصمیم گیری های شغلی ترک تحصیل کرده ها- کاربردهای مربوط به حرفه حسابداری

مقاله فارسي : تاثیرات بر روی تصمیم گیری های شغلی ترک تحصیل کرده ها- کاربردهای مربوط به حرفه حسابداری

مقاله انگليسي : Influences on school leavers’ career decisions – Implications for the accounting profession

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  19 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
بررسی ها نشان داده است که داانش آموزان در طی دوران آموزش متوسطه شان، انتخاب های شغلی شان را انجام می دهند و در ارتباط با بسیاری از آرمان های شغلی و اموزشی کاملا به ثبات در سال آخر مدرسه شان می رسند. از آنجایی که موفقیت آینده حرفه حسابداری بستگی به توانایش برای جذب دانش اموزان با استعداد دارد، نمی بایست اهمیت دانش اموزان مدرسه ای را در بکارگیری انگیزه شان نادیده گرفت. پرسشنامه ای که از پاسخ دهندگان خواسته بود تا به درجه بندی اهمیت 26 فاکتور، ترکیبی از پژوهش در مورد تصمیم حرفه ای انتخاب شغلی بپردازند، توسط ترک تحصیل کنندگان ایرلندی تکمیل شد. آن ها رضایت شغلی به همراه شرایط کاری خوب و استعداد شغلی را به عنوان مهمترین معیار در زمان انتخاب شغل مد نظر قرار دادند. دانش آموزانی که قصد دنبال کردن حرفه حسابداری را داشتند، اعتبار و مزایای مالی را مهمتر از کسانی مد نظر قرار دادند که به چنین شغلی نمی اندیشیدند، در حالیکه گروه دیگر رتبه بندی تعادل کار- زندگی، مسئولیت مدنی و درک نفس را مهمتر مد نظر قرار می دادند. پاسخ دهندگان اظهار داشنتد که والدین و معلم درسی آن ها تنها کسانی می باشند که تصمیمات شغلی ان ها را تحت تاثیر قرار می دهند که دوستان، خویشاوندان، سخنگوی مهمانی ها و بطور قابل توجه استاد راهنمای شغلی، هیچ تاثیری ندازند.
کلیدواژه: انتخاب های شغلی، حرفه حسابداری، ترک تحصیل کننده ها
مقدمه:
کارگیری داشنجویان با کیفیت بالا برای موفقیت آینده حرفه حسابداری دارای اهمیت زیادی می باشد ( ویلدر و استاک، 2004). استخدام دانش آموزان رتبه اول کلاس در این حرفه باعث قانونمند کردن و بالا رفتن موقعیت حرفه ایشان می شود ( انیست و کیرکام، 2007). به هر حال در اقتصاد جهانی امروز، طیفی از فرصت های شغلی متناوب در دسترس دانش آموزان با استعداد بالا می باشد. بنابراین نیاز است که حرفه حسابداری در صورتی که بخواهد به جذب بخشی از دانش آموزان مستعد بپردازد،  با رقابت پذیری بالایی همراه باشد. روش کلیدی که می توان به این امر دست یافت، دستیابی به درک بالا فاکتورهایی می باشد که انتخاب های شغلی دانش آموزان را مشخص می کند. اگرچه مجموعه مهمی از پژوهش هایی وجود دارد که به بررسی تاثیرات کلیدی انتخاب های شغلی دانش آموزان  یا انتخاب های اصلی شان پرداخته است، این اثر به عنوان نمونه تمرکزش را بر روی دانش آموزان سال سوم قرار داده و ترک تحصیل کننده ها را نادیده گرفته است. ( بررسی های مربوط به جدول را مشاهده کنید). به هر حال چندین دلیل موجه وجود دارد که چرا حرفه حسابداری می بایست عوامل تعیین کننده انتخاب شغلی ترک تحصیل کننده ها را مد نظر قرار دهند.
 
کاظمی بازدید : 1388 چهارشنبه 1396/02/06 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری بررسی موضوع پولشویی

مقاله فارسي : بررسی موضوع پولشویی

مقاله انگليسي : MONEY LAUNDERING

رشته: حسابداری

مشخصات فايل انگلیسی30 صفحه pdf

مشخصات فايل ترجمه:  37 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مقدمه:
ایجاد گروه های جرم سازمان یافته در جامعه مان در مسیر شبکه پیچیده مجرمانانه قرار گرفته است. تهددهای گسترده و دامنه دار آن باعث تحلیل رفتن، حاکمیت دولت ها، ثبات اقتصادی، ساختارهای مالی و نظام قضایی کیفری می شود. این مورد به عنوان جرم فراملی پولشویی می باشد که به سازماندهی گروه های جرم همانند سندیکاهای مواد مخدر، قاچاق تسلیحات و حوزه های رو به رشد دیگر فعالیت های مجرمانه پرداخته، تا حضورشان را دائمی کرده، فعالیت هایشان را گسترده کرده، و حضورشان را در سبک مافیایی نهادینه کنند.
به صورت پوششی، گروه های جرم سازمان یافته، می بایست به پولشویی حاصل از جرایم خود به دو دلیل اصلی بپردازند: ابتدا اینکه، ردپای پول می تواند به عنوان شاهدی علیه ارتکاب شوندگان جرم باشد. دوم اینکه، پول به خودی خود می تواند موضوع سوء ظن، پیگیری و تشنج باشد. به هر حال پولشویی دارای سه مرحله پویا می باشد:
1- انتقال وجوه ناشی از ارتباط مستقیم با جرم 
2- پنهان سازی ردپا برای خنثی کردن پیگیری های قضایی
3- در دسترس قرار دادن مجدد پول برای مجرمان با ماهیت شغلی و جغرافیایی که از نظرها پنهان می باشد. 
به این دلیل که پولشویی و کاربردهای آن اخیرا به آگاهی جهانیان رسیده است، همچنان تعاریف متعددی منتسب به آن وجود دارد. در این میان این تعاریف عبارتند از:
a) دستکاری ارقام پول از منابع غیرقانونی با استفاده از ابزارهایی که به نظر برسد پول از منابع قانونی است.
b) تبدیل یا انتقال اموال با آگاهی از اینکه چنین اموالی حاصل از اعمال مجرمانه بوده، که هدف مخفی کردن یا پوشش ماهیت غیرقانونی اموال یا کمک به افرادی که مشارکتی در ارتکاب چنین جرم هایی داشته، یا جرایم برای فرار از عواقب اقدمام شان، می باشد.
C) پنهان سازی یا پوشش ماهیت حقیقی، منبع، مکان، موقعیت، حق جا به جایی، با توجه به مالکیت اموال، با آگاهی از این موضوع که چنین اموالی از اعمال مجرمانه حاصل شده باشد.
d) اکتساب، تملک یا استفاده از اموال با اطلاع از زمان دریافت از اینکه چنین اموالی از اعمال مجرمانه یا اقدام مشارکت در چنین قانون شکنی هایی بدست آمده باشد.
e) جا به جایی پول بدست آمده توسط گروه های جرم سازمان یافته از فعالیت های مجرمانه به سمت سرمایه گذاری کسب و کار نیمه قانونی، سرمایه گذاری مجدد برای مشروع کردن کسب و کار تا زمانی که ردپای منشا مجرمانه کسب آن، از بین رفته تا عواید مشابه حاصل از آن در دسترس گروه های جرم سازمان یافته قرار گیرد.
  
کاظمی بازدید : 1381 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری عوامل تعیین کننده انتخاب نرم افزار حسابداری: مدل پیشنهادی

مقاله فارسي : عوامل تعیین کننده انتخاب نرم افزار حسابداری: مدل پیشنهادی

مقاله انگليسي : The Determinates Of Selecting Accounting Software: A Proposed Model

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  29 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب تبدیل به موضوع مهمی برای سازمان ها شده است. انتخاب نرم افزار حسابداری نامناسب به عنوان فاجعه بزرگی بوده، که منجر به زیان های مالی مهم، و احتمالا حتی ورشکستگی می گردد. قبل از دسترسی به نرم افزار، عوامل مهم ویژه ای همانند نیازهای حال و آینده کاربر، نوع کسب و کار، اندازه کسب و کار، ویژگی ها و مشخصات نرم افزار حسابداری، محیط و زیرساخت فناوری اطلاعات ، و اعتبار فروشنده می بایست مد نظر قرار گیرد. هدف این مقاله بررسی، تحلیل و ارزیابی عوامل اصلی یک سازمان می باشد که می بایست در تصمیمش برای انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب مد نظر قرار دهد. این مقاله به معرفی چارچوب نظری یکپارچه عوامل اصلی می پردازد که انتخاب بسته نرم افزاری مناسب برا برای سازمان، تحت تاثیر قرار می دهد. مدل پیشنهادی به سازمان کمک می کند ت به انتخاب مناسب ترین نرم افزار حسابداری بپردازد که تا نیازهای حال و آینده اش را برای اطلاعات و گزارش های مالی و غیر مالی برآورده سازد.
A. مقدمه و ماهیت مسئله:
این مسئله مورد بحث می باشد که ما مسیر طولانی را از سیستم های حسابداری " دفتر و قلم" (سنتی) پیموده ایم. بسته های نرم افزاری حسابداری برای بسیاری از سازمان ها در ثبت معاملات کسب و کار، آماده سازی صورت وضعیت مالی و تحلیل عملیات رایج شده است. نرم افزار حسابداری، حسابداران را از ثبت دستی و ارائه داده های مالی خلاص کرده است. با استفاده از نرم افزار حسابداری، معاملات مالی سریعتر و دقیق تر و با هزینه نسبتا پایین تری ثبت می گردند. علاوه بر این، بسته های نرم افزاری حسابداری بازدهی عملیاتی کلی را از طریق بهبود کمیت و کیفیت دسترسی اطلاعات مدیریتی، افزایش داده است ((Collins, 1999; Fisher and Fisher, 2001 and Abu-Musa, 2004). 
سال ها پیش، زمانی که کامپیوترهای شخصی بوجود آمدند، نرم افزار حسابداری نسبتا ساده بود. تنها نقش آن اتوماتیک کردن فعالیت حسابداری دوطرفه و ایجاد ترازنامه ساده بود. زمانی که کامپیوترها پیشرفته تر شدند و پایگاه های داده یکپارچه استانداردسازی شده، توسعه دهندگان نرم افزار حسابداری، وظایف بیشتری را افزودند- که عبارتند از حسابداری هزینه، برنامه ریزی منابع ساخت، مدیریت منابع مشتری،منابع لانسانی، و صوذت پرداخت (Jones, 2002). 
هنری (1997)، تایید کرده است که کاهش مداوم قیمت فناوری اطلاعات و دسترس پذیری روزافزون نرم افزار حسابداری استاندارد منجر به این شده است که کسب و کارهای بیشتری در هر اندازه، تمام یا بخشی از وظایف حسابداری شان را خودکار کنند. علاوه بر این، به منظور کاربر پسند بودن ان ها، نرم افزار حسابداری نیازمند دانش کم افراد در مورد حسابداری برای کاربرد اثربخش آن می باشد.
 
کاظمی بازدید : 1787 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری رابطه بین تنوع محصول کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

مقاله فارسي : رابطه بین تنوع محصول کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

مقاله انگليسي : The relationship between product diversity usage of advanced manufacturing technologies and activity-based costing adoption

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله ، ارتباط بین تنوع محصول ، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید ( AMT ) و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) را بررسی کند.  نظریه به شدت نشان می دهد که تنوع محصول عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC است . تا به امروز، نتایج حاصل از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC به طور کلی بی نتیجه بوده ، با این حال ، نشان می دهد که ممکن است یا هیچ رابطه ای قوی وجود نداشته باشد  ، یا این که مسائل روش شناختی ممکن است همواره محققین  را از یافتن آن باز دارند .  با استفاده از مجموعه داده های پاسخ های نظر سنجی از 191 شرکت تولیدی متوسط هلندی، این مقاله به بررسی دوباره ای از  رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC   پرداخت . با ارتقای اندازه گیری تنوع محصول و تمایز بین پذیرش و کاربرد  ABC ، به بررسی این موضوع میپردازد  که آیا این رابطه منحنی (U شکل معکوس) است و یا با استفاده از  AMT تعدیل شده  است . این مقاله  با کمک به نوشته ها نشان می دهد که ، مطابق با نظریه ، تنوع محصول ، به طور متوسط ، ارتباط مثبتی با پذیرش و کاربردABC  دارد .ولی این روابط در واقع U شکل معکوس و هستند و ارتباط با کاربرد ABC بطور منفی با استفاده از AMT تعدیل میشود  .
کلیدواژه: طرح نظام هزینه، هزینه یابی مبتنی بر فعالیت؛ تنوع محصول، فن آوری های پیشرفته تولید
1: معرفی:
عمدتا مشخص شده که به منظور بهینه بودن ، شیوه های هزینه یابی باید ارتباط نزدیکی با فرآیندهای کاری پایه در یک شرکت داشته باشد   . در نتیجه ، فرایندهای کاری پیچیده تر نیاز به سیستم های هزینه پیچیده تری ( از نظر فرایندهای  جذب اعمال شده) برای تسخیر آنها دارد  . بر این اساس ، از دیدگاه اقتصادی عقلانی نظری ، پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) توسط شرکت ها باید به طور عمده توسط عوامل تکنولوژیکی هدایت شود ، که یکی از این عوامل که به عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC معروف است تنوع محصول میباشد .   Abernethy) ، Lillis برانل و کارتر ، 2001  و آل Omiri و Drury ، 2007) . تنوع محصولات به شرایطی اشاره میکند که در آن  محصولات  در جایگاه خواسته های مختلف قرار میگیرند و یا فعالیت های یک شرکت  در جایگاه خواسته های مختلف در منابع آن قرار دارند  ، و به طور کلی از علل مهم تحریف هزینه های محصول توسط  سیستم های هزینه یابی در نظر گرفته میشود . (کوپر، 1988 . کاپلان و کوپر 1998(  . از زمان معرفی آن در مقالات در اواخر دهه 1980  ، جریانات متعددی از تحقیقات تجربی در مورد ABC توسعه یافته  اند ، که یکی از این تحقیقات مهم  در زمینه عوامل پذیرش ABC است (آندری گاسلین، 1997 .  (   Krumwiede 1998 , نتایج حاصل از این پژوهش ، که در آن تاثیر بسیاری از عوامل بالقوه مورد مطالعه قرار گرفته ، به طور کلی بی نتیجه بوده است.
 
کاظمی بازدید : 1442 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری اصول حسابداری ماليات بر ارزش افزوده : مفاهيم و موضوعات

مقاله فارسي : اصول حسابداری ماليات بر ارزش افزوده : مفاهيم و موضوعات

مقاله انگليسي : Value Added Tax Accounting : Concepts And Issues

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  5 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
محاسبۀ ماليت بر ارزش افزوده (VATA) يكي از مفاهيم نوظهوراست كه در زمينۀ VISION 2020 مورد تأييد فراوان صنعت، تجارت،حرفه،مديريت آكادميك، سياستمداران و غيره قرار گرفت. بگونه ايي كه VATA به عنوان منبع درآمد ثابت،عامل سرمايه گذاري، ايمن در برابر فشارهاي اعمال نفوذ تلقي مي شود و رشد اقتصادي را تضمين مي كند كه اين از معرفي موفقيت آميز VATA توسط كشورهاي توسعه يافته مشهود است.مفاهيم و موضوعات در اين مقاله مطرح  شده است تا در مورد VATA اطلاعاتي ارائه دهد و سوء تفاهم ها پيرامون VATA برطرف شود و در نهايت توجه و مشاركت بخش هاي مختلف جامعه براي تحكيم و قدرت بخشيدن به سيستم VATA جلب شود.
كليدواژه: مالیات بر ارزش افزوده (VATA )، موضوعات،مقاومت، اجرا ،سياسي،هماهنگي، اساسنامه
محاسبۀ ماليات بر ارزش افزوده: مفاهيم و موضوعات
الزامات مجموعه و محيط اقتصادي رقابتي تغيير يافتۀ حاضر
رويه ها و سيستم هاي حسابداري براي مواجه با سيستم صنعت دستخوش تغييرات متعدد شده است و گسترۀ آن روز به روز گسترده تر ميشود.در طي اين فرآيند تغيير،مفاهيم و موضوعات مختلفي پديدار شده اند كه در امر حسابداري نقش داشته اند. حسابداري ماليات بر ارزش افزوده (VATA) يكي از مفاهيم تازه ظهوري است كه كه در زمينۀ VISION 2020 مورد تأييد فراوان صنعت، تجارت،حرفه،مديريت آكادميك، سياستمداران و غيره قرار گرفت. بگونه ايي كه VATA به عنوان منبع درآمد ثابت ،عامل سرمايه گذاري، ايمن در برابر فشارهاي اعمال نفوذ تلقي مي شود و رشد اقتصادي را تضمين مي كند كه اين از معرفي موفقيت آميز VATA توسط كشورهاي توسعه يافته مشهود است.بالاخص، بانك جهاني مجري گارگاه هايي بوده است كه كشورهاي در حال توسعه را به سمت تكميل و اجراي سيستم VATA هماهنگ و منطبق در تمام كشورها سوق مي دهد و در اين مسير مشاركت فعال تاجران، سياستمداران، بروكرات ها، صاحبان مشاغل، دانشگاهيان و غيره حضور دارند. در اين رابطه، و موضوعات در اين مقاله مطرح  شده است تا در مورد VATA اطلاعاتي ارائه دهد و سوء تفاهم ها پيرامون VATA برطرف شود و در نهايت توجه و مشاركت بخش هاي مختلف جامعه براي تحكيم و قدرت بخشيدن به سيستم VATA جلب شود.
کاظمی بازدید : 1261 یکشنبه 1395/03/02 نظرات (0)


عنوان  فارسي مقاله:  مقایسه عملکرد بانک های اسلامی و بانک های عادی در بازه زمانی 2004 الی 2009

عنوان انگليسي مقاله:  A comparison of performance of Islamic and conventionalbanks 2004–2009

رشته:    مدیریت - حسابداری - اقتصاد

مشخصات فايل ترجمه:  29 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
ما کارایی بانک های اسلامی و عادی را در طول سال 2004 الی 2009 مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از MFA ی غیرپارامتری ، تجزیه کارایی عمده ( هنگامی که کارایی بانک ها نسبت به یک مرز متداول اندازه گیری می شوند ) به دو جزء را ممکن می سازد : کارایی خالص ( کارایی بانک ها نسبت به مرز نوع بانک خودشان ) و کارایی نوع ( کارایی ای که به طرز کار مربوط می شود ). این نگرش برای مستندات بانکداری اسلامی ، موضوع جدیدی به شمار می رود. تجزیه و تحلیل در دو مرحله اجرا می گردد. مرحله اول از DEA و MFA جهت مقایسه بانک ها بر اساس کارایی عمده و مولفه هایش ( کارایی خالص و نوع ) استفاده می کند. ما دریافتیم که برحسب کارایی عمده ، بانک های اسلامی معمولا برابر با بانک های عادی ، بر حسب کارایی خالص به طور قابل توجهی بیشتر و بر حسب کارایی نوع به طور قابل توجهی کمتر هستند. مرحله دوم تجزیه و تحلیل می نماید که کدام محاسبه به وسیله محیط بانکی و خصوصیات تراز بانک ، این نتایج را تأیید می کند. کارایی نوع پایین بانک های اسلامی ممکن است به فقدان طبقه بندی فرآورده نسبت داده شود در حالی که کارایی خالص بالا توانایی بالای مدیریتی را در بانک های اسلامی منعکس می کند. این اکتشافات و یافته ها به تعدیل کنندگان و سیاست سازان مربوط می شود. به خصوص بانک های اسلامی باید مزایای حرکت به سوی یک سیستم بانکداری استاندارد را کشف کنند ، در حالی که فعالیت مدیران بانک عادی در سطح پایین تری از حد انتظار می توانست در مفاد رسوم پاداش مداوم بررسی شود. 
مقدمه:
بحران مالی اخیر منجر به مشکلاتی در بانک های عادی سراسر جهان گردید. در مقابل بانک های اسلامی به طور وسیعی از این بحران مصون بودند. مشخص شد که محیط عملیاتی کنترل شده آنها توسط قوانین شرع ، سرمایه گذاری در آن نوع از فرآورده های مالی را که بر روی بانک های عادی تاثیر گذاشتند و این بحران را تهییج نمودند ، ممنوع کرده است.
در نتیجه ارزش های سنّتی سرمایه گذاری اسلامی ، از جاذبه رو به افزایشی برای سرمایه گذاران غربی برخوردار است که آنها را به وسیله اعمال بانکداری بانک های عادی در ایجاد بحران مالی جهانی از خواب غفلت بیدار کرد. بنابراین بانک های اسلامی تنها محدود به مسلمانان آن منطقه نیستند ؛ بیش از 300 موسسه مالی اسلامی در سرتاسر 70 کشور پراکنده شده اند. بعلاوه در حال حاضر 5 بانک اسلامی در بریتانیا و 19 موسسه مالی اسلامی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد.
کاظمی بازدید : 596 یکشنبه 1395/03/02 نظرات (0)

عنوان فارسي مقاله: اثر پیش بینی جریان وجه نقد بر کیفیت تعهدی و معیار غلبه

عنوان انگليسي مقاله: The effect of cash flowforecasts on accrual quality and benchmark beating

مشخصات فايل ترجمه: 45صفحه word

رشته: حسابداری - اقتصاد 

ترجمه چکيده مقاله:
هنگامی كه تحلیل گران پیش بینی هایی را در مورد درامد و عملکرد جریان وجه نقد ارائه می دهند ،  آن ها به طور ضمنی پیش بینی هایی را در خصوص کل عوامل تعهدی ارائه داده اند. فرض بر این است که افزايش  هزینه های مورد انتظار و شفافیت به دست امده از دستکاری عوامل تعهدی  ,در درامد مدیریتی استفاده شده است. به عنوان یک نتیجه،  ما پیش بینی کردیم و دریافتیم که کیفیت تعهدی ,بهبود يافته و تمایل شرکت ها براي مواجهه یا غلبه بر کاهش معیاردرامدي پس از ارائه پیش بینی جریان نقدی كاهش مي يابد. ما همچنین پیش بینی کرده و دریافتیم که شرکت ها به سمت مکانیسم های معيار غلبه دیگر تغییر جهت می دهند ، مانند دستکاری فعالیتهای واقعی و  راهنمایی درآمدي در واکنش به ارائه پیش بینی های جریان وجه نقد .
مقدمه:
وقتی که تحلیلگران،  پیش بینی های را در مورد هم درامد و هم جریان های نقدی عملیاتی ارائه می دهند  ، در واقع آنها به طور ضمنی  پیش بینی را در مورد کل عملکردهای عوامل تعهدی ارائه داده اند. بنابراین،با پیش بینی جریان نقدی ،  احزاب خارجی شرکت به اسانی قادر خواهند بود  شگفتي درآمدی را نسبت  به بخش مربوط به جریان های نقدی غیر منتظره و بخش مربوط به اقلام تعهدی غیر طبیعی بروز دهند. ما فرض می کنیم که پیش بینی جریان نقدی،  شفافیت دستکاری تعهدی استفاده شده در مدیریت درآمد را افزایش می دهد. همانطور که پیش بینی جریان نقدی،  شفافیت مدیریت درآمد های فرصت طلبانه را افزایش می دهد، بنابراین احتمال تكرار و مداخلات تنظیمی , به نوبه خود، افزایش هزینه های مورد انتظار را به شرکت و مدیران درگیر در مدیریت درآمد های فرصت طلب تحمیل می کند. مدیریت، کمتر احتمال دارد دستکاری تعهدی را به عنوان  هزینه های مورد انتظار درگیر شدن  در مدیریت درآمد درمیان افزایش عوامل تعهدی در نظر بگيرد ..
ما فرض می کنيم که با افزایش شفافیت دستکاری تعهدی، پیش بینی های جريان وجه نقد تحلیلگران براي محدود كردن مدیریت درامد موثر که باعث افزایش کیفیت تعهدی مي گردد به كارگرفته مي شود .ما همچنين پيش بيني مي كنيم كه كاهش دستكاري تعهدي , و ايجاد پيش بيني هاي جريان وجه نقد , احتمال اين را كه يك شركت به اهداف درامدي بپيوندد يا با ان ها تداخل داشته باشد كاهش مي دهد.
کاظمی بازدید : 1031 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The real effects of financial constraints :Evidence from a financial crisis
  • عنوان فارسي مقاله: اثرات واقعی عوامل بازدارنده مالی : شواهدی از یک بحران مالی
  • مشخصات فايل مقاله: 18 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 39 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2010
  • ترجمه چکيده مقاله:
     ما مدیر عاملان شرکت ( مقام های ارشد اجرائی ) مالی را در اروپا و آسیا آمریکا ، مستقیماً برای اینکه ارزیابی کنیم بنگاههای اقتصادی آنها در طول بحران مالی جهانی که در سال 2008 دچار عوامل بازدارنده شده اند معتبر هستند ( دارای اعتبار ) هستند یا خیر مورد بررسی قرار دادیم همچنین ما در مورد اینکه آیا طرح ها و روند های مخارجی شرکت شرطی متفاوت روی این بررسی بر اساس مقیاسی از عوامل بازدارنده مالی دارد مطالعاتی نیز انجام دادیم شواهد و مدارک بدست آمده نشان می دهد که بنگاههای اقتصادی بازدارنده تخفیف های عمده تری در مخارج فنی و تکنولوژی استخداو م اشتغال و مخارج مربوط به سرمایه دارد . بنگاههای اقتصادی بازدارنده همچنین از طریق پول نقد بیشترین سرمایه مشتریان را از بین می برد . و در نتیجه شدیداً روی ستون های از اعتبار برای ترساندن بانک ها که دسترسی را در آینده محدود خواهد کرد و سرمایه های بیشتری را برای سرمایه گذاری و عملکرد آنها به کار می گیرد اثر می گذارد . همچنین ما دریافتیم که ناتوانی ( عدم توانایی ) برای وام گیری ظاهرا باعث شده که بسیاری از بنگاههای اقتصادی فرصت های سرمایه گذاری مهمی را با 86 درصد از عوامل بازدارنده در ایالات متحده آمریکا از دست بدهند . مدیر عاملان شرکت می گویند که سرمایه های آنها در طرح های مهم در طول بحران اعتبار از سال 2008 محدود شده است . بیش از نیمی از مسولان می گویند که ( گفتند که ) آنها سرمایه های برنامه ریزی شده خودشان را یا کنسل کرده اند یا آنها را به تعویق انداخته اند . نتایج ما همچنین در اروپا و آسیا ادامه داشت و در خیلی از موارد در علم اقتصاد قوی تر نشان داده شده تجزیه و تحیل های ما نیز به مجموع دارایی ها و دانش در باره اثری از عوامل بازدارنده معتبر روی وضع بنگاه اقتصادی اضافه شد .
    مقدمه :
    در اواخر سال 2008 ، بازارهای ( محل خرید و فروش ) مالی جهانی ، در میان بحران اعتبار از تاریخ بود . در این بخش ما یک دیدگاه کلی و منحصر به فرد روی اثراتی از بحران روی تصمیمات  واقعی که توسط شرکت های سهامی اطراف دنیا ایجاد می شود فراهم کرده ایم ما 050/1 مدیر عاملان شرکت و مدیران اجرائی را در 39 کشور در شمال آمریکا ، اروپا و آسیا در ماه سپتامبر 2008 موارد بررسی قرار دادیم . بحران فراگیر به ما اجازه می دهد تا اقدام هایی از بنگاههای اقتصادی را که از نظر مالی دچار عوامل بازدارنده شده اند با آن دسته از واحدهای تجاری که کمتر دچار عوامل بازدارنده شده اند ، مورد مقایسه قرار دهیم . ما چندین هدف و موضوع را دنبال کرده ایم اول ، ما بررسی میزانی از عوامل بازدارنده را ایجاد کردیم 
    کاظمی بازدید : 909 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The Relationship between Budget Deficits and Capital Inflows: Further Econometric Evidence
  • عنوان فارسي مقاله: رابطه بين كسورات بودجه ووروديهاي سرمايه اي:شواهد اقتصادي بيشتر
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 1996
  • ترجمه چکيده مقاله:
    اين تحقيق اكثر فدرال را روي وردريهاي سرماه اي ايالات متحده گزارش مي كند .با توسعه كارهاي قبلي بهمني- اسكويي وپايسته (1994)مابر منطقي بودن حداكثر احتمال جديد عرضه شده بوسيله جانسن (1988)وجانسن ژوليوس (1990)براي انجام آزمايشات Cointegrationتاكيد مي كنيم .نتايج يك رابطه بلند مدت رابين كسورات بودجه و وردريهاي سرمايه نشان مي دهد .بعلاوه يافته هاي حاصل از مدلسازي خطا اصلاح نشان مي دهد كه ناتعادلهاي موقتي (كوتاه مدت )در بازارهاي مالي به سرعت اصلاح ميشوند وبنابراين مشخص ميشود كه بازارهاكارآمد هستند .
    مقدمه:
    دريكي از نسخه هاي اين مجله بهمني اسكويي وپاسته (1994)نشان داده اند كه كسورات بودجه در ايالات متحده باعث جريانات ورودي سرمايه اي در دوره 88-1973شده است .با استفاده از روش انتگرال گيري مضاعف دو مرحله اي براساس باقيمانده انجل –گانگر (1987)ومدل خطا اصلاح آنها كشف كردند كه كسورات بودجه وجريانات ورودي هم انباشته هستند .آنها رابطه بين كسورات بودجه وجريانات ورودي سرمايه را براساس نرخ بهره افزايش يافته حاصل از وام گيري عمومي وبهبود انتظارات را براساس رشد اقتصادي يافته حاصل از محركهاي بودجه ،مشخص كنند. شواهد ارائه شده بوسيله بهمني اسكويي وپاسته (كه بعد از اين به آنها BPگفته ميشود)سهم قابل توجهي در شناخت ما از اثر كسورات بودجه در اقتصادايفا مي كنند .هدف از اين يادداشت آن است كه شواهد بيشتري را روي رابطه بين كسورات بودجه وجريانهاي ورودي با استفاده از آزمايش اطلاعات به كمك روش Cointegrationجديدي كه بوسيله جانسن (1988)وجانسن وژوليوس(1990)ارائه شده است ،مطرح كنند.
    کاظمی بازدید : 846 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Intellectual Capital: An Evolutionary Change in Management Accounting Practices 
  • عنوان فارسي مقاله: سرمایه فکری :تغییری تکاملی در راهکارهای حسابداری مدیریت 
  • مشخصات فايل مقاله: 24 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 32 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2004
  • ترجمه چکيده مقاله:
    از آن به طور وسیع به عنوان سرمایه فکری یاد می شود.بنابراین تخصص ،تجربه،روابط خوب با میزان استفاده از تکنولوژی منابعی در این علم هستند که به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکتها محسوب می شوند,در حالیکه به عنوان یک ارزش رشد کرده و در ادبیات شرکتها مورد توجه قرار گیرد .سنجش و گزارش دهی که سرمایه فکری برای اهداف خارجی بدست می دهد ،میتواند فاصله کمی با آنچه درحسابداری مدیریت به آن اشاره شد دارد،داشته باشد.
    این تحقیق در واقع تاثیر سرمایه فکری را بر جریان حسابداری مدیریت شرکتهایی که درجه و فرمی از سرمایه فکری را به نحوی دارا هستند،می آزماید.شرکتهایی که ما مورد بررسی قرار می دهیم شرکتهایی هستند که سرمایه گذاری زیادی بر روی این موضوع کرده اند و اینکه آیا مایلند بر سنجشهای غیر مالی تاکید بیشتری کنند و یک سبک که مربوط به حسابداری نباشد را بپذیرند و بیشتر بر روی استراتژی تمرکز کنند و به امور مالی و جریانهای مالی کمتر بپردازند
    به عنوان نمونه شرکتهایی را که توانایی بهتری در خنگام مواجهه با امور غیر قابل پیش بینی اقتصادی و تغییرات بازار به جهت دستیابی به سطوح بالای عملکرد دارند,بررسی کردیم.
    بعضی نتایج اولیه ارائه شده انقلابی را در حسابداری مدیریت شرکتهایی ایجاد کرد که سرمایه گذاری زیادی را در بخش سرمایه معنوی انجام دادند.آنها شامل:سنجش عملکرد و استفاده از سنجشهای مالی و غیر مالی و تاکید بر برنامه ریزی و کنترل ،و نوع بودجه بندی ،استراتژی ارزیابی سرمایه گذاری ها،مدیریت ریسک و انتظارات عملکرد بودند.این یافته ها جهت پی گیری بیشتر از طریق مصاحبه با مدیران عالی شرکتهایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند مورد بحث قرار گرفت.
    ابتدا گزارشات این تحقیق از طریق مصاحبه با مدیران عالی حسابداری و غیر حسابداری در بیش از 100 شرکت بزرگ که سطوح بالا و پایین سرمایه فکری را درار بودند ،بررسی شد.این مطالعه هم در نقش اطلاعات حسابداری مدیریت و هم در نقش حسابداری مدیریت پی گیری شد.
    واژه های کلیدی:
    سرمایه فکری،دانش,حسابداری مدیریت،سنجش عملکرد مالی و غیر مالی،بودجه بندی،ارزیابی سرمایه گذاری سرمایه استراتژیک،مدیریت ریسک.
    مقدمه:
    دانش و اطلاعات امزوزهبهترین ابزار علم اقتصاد هستند,جاییکه علم اقتصاد متهورانه عمل می کند،فزونی استفاده از اطلاعات علمی و تکنولوژی به چشم می خورد.شرکتهای دانش محور نسبت بزرگی از سرمایه شان را در دارایی نامحسوس خود دارندو این برای امور مالی و هم برای حسابداری مدیریت شرکتهایی که به طور سنتی و به قدر کافی سرمایه و عملکرد نا محسوسشان را در وضعیتهای مختلف مالی منعکس نکردند، یک چالش واقعی بشمار می رود .
    کاظمی بازدید : 1249 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: FACTS about GASB
  • عنوان فارسي مقاله:  حقايق در مورد گسب GASB
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2002-2003
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در سال 1984 هيئت استانداردهاي سود دولت (گسب ) بر طبق شالوده سود مالي(فاف) تشكيل شد تا استاندارد هاي آن گزارش هاي آمادگي ظاهري مالي اين را هدايت مي كنند. شالوده ، براي انتخايب اعضاي گسب و هيئت مشاور مسئول است. و براي فاليتهاي آنها و تمرين و توجه كلي آنها به استثناي قطعنامه مسائل فني گسب تأمين بودجه مي كند. وظيفة گسب مهم است زيرا گزارش ظاهري مالي ميتواند مسئوليت مالي را نسبت به مردم شرح دهد و اساس سرمايه گذاري ، اعتبار و بسياري از قانونگذاران و تصميمات منظم و با قاعده مي باشد.
     مأموريت هيأت استاندارد هاي سود دولت 
    مأموريت هيئت استانداردهاي سود دولت اين است كه استانداردهاي سود دولت محلي و كشوري و گزارشات مالي را كخ بصورت زير خواهد بود ، تأييد و اصلاح كند.
    ـ اطلاعات سودمند را براي استفاده كنندگان گزارشات مالي باعث مي‌شود.
    ـ عموم را راهنمايي و تعليم و تربيت مي‌كند كه اين شامل توليد كنندگان، حسابرسان و استفاده كنندگان گزارشات مالي مي‌باشد كاربردها و استفاده كنندگان سود دولتي و گزارش مالي
    استانداردهاي مالي و سود براي عملكرد موثر و قابل اجراي سيستم دموكراتيك دولت ضروري هستند.
    ـ گزارش مالي يك نقش مهم را در انجام وظيفه دولت ايفا مي‌كند تا آشكارا پاسخگو باشد.
    ـ گزارش مالي دولتهاي محلي و كشوري عادتا مسئوليت را ارزيابي مي‌كنند و تصميمات اقتصادي، اجتماعي و سياسي اتخاذ مي‌كنند.
    گزارشات مالي اولين استفاده كنندگان دولت محلي و كشوري موارد زير مي‌باشد.
    ـ دولت ابتدا در مقابل شهروندان خود مسئول است.
    ـ بطور مستقيم نمايندة شهروندان، قانونگذار و هيئت مراقب مي‌باشد و
    ـ بودجه دولت را تهيه مي‌كند يا در فرآيندهاي دارايي، ماليات دهندگان، دولتهاي ديگر، سرمايه‌گذاران، اعتبار دهندگان، دادن تعهدات مالي و متخصص تجزيه شركت و دخالت مي‌كند.
    همچنين مديران استفاده كنندگان گزارشات مالي هستند، آيا آنها استفاده كنندگان اول را كه وابسته هستند مورد بررسي قرار مي‌دهند يا آيا آنها آماده‌اند كه به اطلاعات دروني دسترسي يابند.
    کاظمی بازدید : 982 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Accounting research and the public interest
  • عنوان فارسي مقاله: تحقيق حسابداري و منفعت عمومي
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 9 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2005
  • ترجمه چکيده مقاله:
    هدف اين مقاله با هدف معرفي موضوعي خاص آغاز مي شود.
    طراحي/ اسلوب شناسي/ معبر (راه انجام كاري) اين مقاله در خصوص تنوعي از راه هاي كاوش ارتباط بين حسابداري و منفعت عمومي بحث نموده و به صورت اجمالي مشمول اين موضوع در مقالات را مرور مي كند.
    يافته ها غيركاربردي (نامناسب)
    اصالت/ ارزش اين مقاله با دليل ثابت مي كند كه تحقيق حسابداري مي تواند به واسطه زير سئوال بردن تصور منفعت عمومي و به واسطة ملاحظه نه تنها چگونگي شكل دهي منفعت عمومي توسط حسابداري، بلكه به واسطه ملاحظه چگونگي تشكيل حسابداري توسط منافع عمومي گوناگون آشكار گردد.
    كلمات كليدي- منفعت عمومي، تحقيق حسابداري، ساختار اجتماعي
    نوع مقاله مرور كلي
    "منفعت عمومي" عبارتي است كه ما به عنوان محققين حسابداري آن را با حسابداري با استفاده از انعكاس مرتبط مي كنيم. وقتي دربارة حسابداري و جامعه صحبت مي كنيم به صورت غيرارادي هنجارها به موضوع راه مي يابند، و لذا طبيعي مي دانيم كه به اين مسئله پافشاري كنيم كه حسابداري بايستي در خدمت منفعت عمومي باشد. اين زمينه به واسطه ي ادعاهاي سنتي مبني بر حفاظت حرفه حسابداري از مصالح عمومي، و به واسطه ي تئوريهاي ريزاقتصادي و به شيوه جديدي كه تا اندازه زيادي مبناي تحقيقات حسابداري را تشكيل مي دهند و حسابداري را به واسطة اطلاعات شفاف و قابل اعتماد براي سرمايه گذاران در جهت كمك به ارتقا و رفاه اجتماعي در نظر مي گيرند، تقويت شده است. هرچند، تحقيق حسابداري كه تصور منفعت عمومي را زير سئوال برده باشد به ندرت وجود دارد. محققين به ندرت مقصود از "منفعت عمومي" را مورد خطاب قرار داده يا چگونگي ارتباط حسابداري با آن را مورد سئوال قرار مي دهند. محققين (تحقيق كننده در خصوص) باور عمومي، به واسطه ي نمونه هاي ريز اقتصادي شان، مايلند تا ارتباط يك طرفه اي را بين حسابداري و منفعت عمومي فرض كنند، ارتباطي كه در آن حسابداري "بهتر" (يعني قابل اعتمادتر، صادقانه تر، قابل مقايسه تر، به موقع تر، و مانند آن) براي رفاه اجتماعي بيشتر ايجاد مي شود. حتي محققين منتقد هم برخي اوقات اين ارتباط يك طرفه را مي پذيرند اگرچه آنها معمولاً معتقدند كه اين ارتباط خراب شده است براي فراتر رفتن از اين اجماع و آشكار كردن تحقيق درباره "منفعت عمومي" در نظر گرفتن حسابداري و منفعت عمومي به عنوان قانوني دوطرفه مفيد است (در مقايسه با Neu، در آينده نزديك مي آيند) حسابداري آنقدر كه ترجمه (نسخه) فوق واقعي و مخصوصي از منفعت عمومي بسازد، در خدمت آن نيست و اين "منفعت عمومي" مخصوص به نوبة خود مي طلبد و ايجاد مي كند حسابداري را كه نيازمند آن است. اينكه چگونه اين فعل و انفعال اتفاق مي افتد يك سئوال تجربي است. مقدر است تا تحقيق در اين حوزه تجربي به كار گرفته شود، تا زمينه هاي پرسش را در مكانيزمها و تصورات بجايي كه حسابداري و منفعت عمومي را به هم مرتبط مي كند و در مكانيزمها و تصوراتي كه اين موضوع خاص با هم جمع مي كرده است آشكار كند. 
    کاظمی بازدید : 969 چهارشنبه 1394/12/19 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Online reporting: accounting in cybersociety
  • عنوان فارسي مقاله: حسابداري در جامعه الكترونيكي
  • مشخصات فايل مقاله: 6 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 8 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2006
  • ترجمه چکيده مقاله:
    هدف اين مقاله با هدف معرفي موضوعي خاص آغاز مي شود.
    طراحي/ اسلوب شناسي/ طريقه اين مقاله تمركز روي موضوع خاصي را معرفي مي كند، ظهور پديدة گزارش (دهي) آن لاين و موضوعاتي كه آن پديده در ارتباط با حسابداري بوجود مي آورد و به صورت خلاصه مشاركت مقالات در آن موضوع را مرور مي كند.
    يافته ها يافته هاي مبتني بر اينكه مقالات در خصوص اين موضوع، درك از نقطه تلاقي و اثرپذيري بين گزارش آن لاين و حسابداري را توسعه مي دهد.
    اصالت/ ارزش اين مقاله مشاركت هاي مربوط به موضوع را در موقعيت نامعلومي (مبهمي) قرار مي دهد كه به موجب آن گزارش آن لاين به صورتي انتقادي، تغييري و زمينه اي به لحاظ واقعيت ها و پتانسيل ها، فهميده مي شود.
    كلمات كليدي- عملياتهاي آن لاين، اينترنت، وب جهاني، اطلاعات حسابداري، تحقيقات.
    نوع مقاله مرور كلّي
    ظهور وب به عنوان يك منبع اطلاعاتي و به عنوان يك وسيله ارتباطي، به صورت گسترده اي به عنوان يك پديدة كليدي در زمان ما، شناخته شده است. وب نمونة مشهودي از جهاني سازي و ظهور صرفه جويي هاي همراه با معرفت (آگاهي) است (هلال وتِيلُر 1999؛ لِيمر ولارين، 1999). هلال وتيلُر (1999)، تأكيد مي كنند كه زمينة اقتصادي و اجتماعي جهاني چقدر در حال متفاوت شدن است و تهديدات و فرصتهايي كه اين تحول عرضه مي كند در نتيجة آنچه آنها در عين حالي كه يكي شدن "جهان" در يك بازار جهاني به واسطة وجوه امري دانش، تحت تأثير قرار مي گيرد"، مي بينند. (هلال وتيلر 1999، صفحه 63). از نظر اين مؤلّفين اين تغييرات يك انقلاب اطلاعاتي را كه ايجاد كنندة سيستم هاي جديد اقتصاد سياسي است، تشكيل مي دهند. آنها استدلال مي كنند، توانايي ما جهت "كنترل اطلاعات" كه "بصورت غيردقيق در يك عامل يك ميليوني ضرب شده" در دهه هاي اخير از قرن گذشته در جريان بوده است تا به واسطه ضرب در يك ميليون تاي ديگر زودتر از زمان معمول، افزايش يابد. 
    کاظمی بازدید : 1044 چهارشنبه 1394/12/19 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: AHP- and simulation-based budget determination procedure for public building construction projects
  • عنوان فارسي مقاله: روش تعیین بودجه مبتنی بر AHP و شبیه سازی برای پروژه های ساخت و ساز عمومی
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 21 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2008
  • ترجمه چکيده مقاله:
    بودجه پروژه های ساخت و ساز عمومی، درصد بالایی از بودجه سالیانه دولت را در بر می گیرد. از این رو، تعیین بودجه پروژه ها بصورت عینی و واقعی، توجه خاص مأموران(متصدیان) دولتی را در تخصیص اثربخش این بودجه می طلبد. با این وجود، قوانین و مقررات تایوان برای تعیین بودجه پروژه های ساخت و ساز تنها بصورت کیفی فرایند اداری دولتی را توصیف می کنند. در غیاب یک روش سیستماتیک کمی، مأموران و متصدیان دولت عموماً بودجه پروژه ها را بر اساس تجارب شخصی شان تعیین می کنند، و در نتیجه نتایج بودجه ریزی غیر قابل اعتماد هستند. این تحقیق یک روش جدید به منظور تعیین بودجه پروژه های ساخت ارائه می کند. روش پیشنهادی مدل ارزشیابی چند معیاره مبتنی بر AHP را با مدل هزینه مبتنی بر شبیه سازی ترکیب می کند. AHP منعکس کننده ارزشیابی مأموران با توجه به معیارهای تعیین بودجه است. آیتم های هزینه ای، متغیرها هستند. مدل هزینه، یک توزیع هزینه تجمعی ایجاد می کند که بر اساس آن مرزهای بودجه پروژه مشخص می گردد. نقاط قوت روش پیشنهادی از طریق کاربرد آن در یک پروژه در تایوان تشریح شده است.
    کلمات کلیدی: بودجه؛ هزینه؛ شبیه سازی؛ فرایند تحلیل سلسله مراتبی؛ پروژه ساخت و ساز عمومی
    1. مقدمه
    بودجه های پروژهای ساخت و ساز عمومی اغلب سهم بزرگی از بودجه های سالیانه را در بسیاری از کشورها در برمی گیرند. برای مثال، بودجه ساخت و ساز عمومی در تایوان تقریباً 1.33 بیلیون دلار امریکا در سال 2002 بوده است، که چیزی در حدود 25%  کل بودجه دولت مرکزی بوده است. کمیته ساخت و ساز عمومی(PCC)، بزرگترین آژانس دولتی مرتبط با ساخت و ساز در تایوان، مسئول تعیین بودجه پروژه های ساخت و ساز عمومی است که بالغ بر 1515152 دلار امریکاست( هر دلار امریکا معادل 33 دلار جدید تایوان است).
    کاظمی بازدید : 1037 چهارشنبه 1394/12/19 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: AN ACCOUNTING STUDY OF PERFORMANCE AND RISK FOR FINANCIAL FIRMS DURING THE CREDIT CRISIS
  • عنوان فارسي مقاله: بررسی ریسک و کارایی حسابداری شرکتهای مالی در طول بحران بدهی
  • مشخصات فايل مقاله: 82 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 49 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
    1-1-بحران بدهی 
    بحران بدهی سال 2007- 2005 به عنوان بدترین نگرانی موجود در ایالات متحده از رکود اقتصادی بزرگ در طی دهه ی 1930 شناخته شد. از آنجا که تاثیر کلی بحران های بدهی مشخص نیست، تقاضا برای بررسی تفاوت های میان شرکت های مالی کنترل کننده ی بحران قوی است. این تحقیق به بررسی کارایی متمرکز بر مشخصات شرکت ها و شرکت های مالی می پردازد. اولین بند از مقاله بر تاثیر کارایی بر موقعیت ریسک ایجاد شده با انگیزه های سهام سرمایه مربوط می شود. دومین بند هم بر تاثیر کارایی ریسک مدیریت با ساختار شرکت و سیستم مدیریت حسابداری مربوط می شود.
    1-2-ریسک های غیر قابل مشاهده: 
    می توان گفت که انتخاب ریسک شرکت و توانایی مدیریت ریسک آنها ، تفاوت در کارایی را در طی بحران بدهی شرح می دهد. با این وجود، ریسک های غیر قابل مشاهده ی شرکت ها بر کارایی آنها اثر می گذارد. این تحقیق بر این فرض است که بحران اعتباری شوک منفی بر سیستم مالی می باشد. این شوک موقعیت ریسک و مدیریت را از طریق کارایی آن نشان می دهد، یعنی شرکت هایی که ریسک بالاتری دارند و یا مدیریت ریسک ضعیف تری دارند ، بدتر عمل می کنند. 
    کاظمی بازدید : 1107 چهارشنبه 1394/12/19 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Strategic orientation of management accounting - A case study
  • عنوان فارسي مقاله: موقعيت استراتژيكي حسابداري مديريت
  • مشخصات فايل مقاله: 45 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 77 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در سال 2009، AstraZeneca آخرین مورد از چهار محرومیت متوالی عناوین تجاری دارویی محلی را متوقف نمود، بیشتر این محرومیت ها در هیئت پزشکی خانوار متوسط سوئدی، مثلاً Alvedon1 بود. بیشتر محصولات محروم شده بیش از 50 سال در بازار حضوری فعال تجربه کرده بودند. با این وجود، خدمات داخلی و خارجی همواره این سئوال را مطرح می کنند که چرا AstraZeneca محصولاتی با گردش ثابت وجوه نقدی را محروم نمود، به ویژه زمانی که کمپانی به زودی با انقضای جواز دیگر محصولات مهمش رو برو می شد. در پاسخ به این انتقاد، این گونه استدلال گردید که ارزیابی استراتژیک نشان داده بود که آینده این محصولات در AstraZeneca به موازات استراتژی شرکتی قرار نداشت.
    این قبیل محصولات نه با جواز تحت حفاظت قرار گرفته نه مثل محصولات اصلی AstraZeneca، پیشگام و جلودار توسعه دارویی بودند. این فرایند ارزیابی را می توان استراتژیک تلقی نمود زیرا پاسخی به تغییر شرایط استراتژیک داخلی و خارجی به شمار می رفت. در این مقاله ، استعمال حسابداری مدیریت در این فرایند ارزیابی بررسی شده است. " سیموند"  بر کاربرد حسابداری مدیریت در زمینه استراتژیک به عنوان یک موضوع تحقیقاتی جالب توجه در سال 1980 تاکید نمود در این سال او حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) را معرفی نمود(لانگفیلد- اسمیت، 2008). این فکر و تصور حاکی از آن است که حسابداری مدیریت باید اطلاعات وابسته به زمینه های استراتژیک را لحاظ نماید.
    از آنجایی که فرایند ارزیابی از نوع استراتژیک بود، در نتیجه مطالعه و بررسی نحوه به کارگیری حسابداری مدیریت در آن فرایند جالب توجه می باشد. بنابراین، هدف این پایان نامه شناخت و آگاهی از نحوه استفاده و به کارگیری حسابداری  مدیریت در زمینه استراتژیک می باشد. برای نیل به این مهم، سئوالات تحقیق زیر مطرح گردید:
    کاربرد حسابداری مدیریت برای تاکید بر جنبه های استراتژیک در فرایند ارزیابی AstraZeneca ؟ 
    در سالهای اخیر رشته SMA در جمع جامعه آکادمیک توجه زیادی را به طرف خود جلب کرده است. این علاقه از طریق تحقیق هنجاری اولیه و سپس مطالعات تجربی تجلی یافته است. بیشتر تحقیقات تجربی بر کاربرد تکنیک های حسابداری و شرایط استعمال آنها تاکید کرده است (" تیلمن و گودارد"، 2008). از قابلیت کاربرد عملی SMA انتقاد شده و SMA افسانه و اختراع تخیل آکادمیک نامیده شده است (لورد،1996).
    کاظمی بازدید : 1056 سه شنبه 1394/12/18 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Brand personality factor based models
  • عنوان فارسي مقاله: مدل های مبتنی بر عامل شخصیت نام تجاری : یک بررسی انتقادی
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 19 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    شخصیت نام تجاری به طور فزاینده به یک مفهوم مهم با تئوری نام تجاری تبدیل شده و پژوهش های مبتنی بر عامل ، روشی است که  به طور گسترده در مطالعه شخصیت نام تجاری مورد استفاده قرار می گیرد . برخی از جنبه های مدل عامل اولیه مورد انتقاد قرار گرفته که، منجر به تحول و توسعه ای در روش های بکاربرده شده در گسترش مدل عامل شده است. با این حال، مشکلات متعددی باقی مانده که هنوز به آنها رسیدگی نشده ، و سوالاتی را در مورد اینکه این مدلها دقیقا چه چیزی را  اندازه گیری می کنند ایجاد کرده است .این مقاله به معرفی و بیان مشکلات سردرگمی های دسته ای ، دامنه تغییرات با معنی و مشکل انتخاب توصیفگر می پردازد .در انجام این کار، این مقاله به گسترش انتقاد های موجود در مورد روش های پژوهش عامل شخصیت تجاری پرداخته، و پرسشهایی را در مورد اعتبار مدلهایی مبتنی بر عامل برمی انگیزد. این مقاله با توصیه ای نتیجه گیری می کند که محققان شخصیت نام تجاری ارزیابی مجددی رابر مدل های خود و مفهوم شخصیت نام تجاری انجام داده و شخصیت نام تجاری به ریشه های خود در روش های کیفی تصویری باز می گردد .
    کلیدواژه: شخصیت نام تجاری، روش های پژوهش محور، ارزشیابی حساس
    کاظمی بازدید : 819 سه شنبه 1394/12/18 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Concept and Relevance of Income
  • عنوان فارسي مقاله: مفهوم و مربوط بودن سود
  • مشخصات فايل مقاله: 35 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 44 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2002
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در سال هاي اخير افراد زيادي از اصول سنتي پذيرفته شده تحقق، تطابق و تخصيص انتقاد کرده اند. به علاوه پروژه عملکرد گزارشگري در هيات تدوين استانداردهاي بين المللي (IASB) متمايل به تعويض مفهوم فعلي سود خالص به نفع مفهوم جديد سود جامع با منع بازگرداني ساير سودهاي جامع جانشين است.
    از سوي ديگر، سودمندي و مربوط بودن سود خالص به طور مکرر در تحقيقات تجربي ثابت شده است. به نظر مي رسد حسابداران لزوما در چرخه دانشگاهي دانش عمومي را به طور صحيح ياد نمي گيرند. اين موضوع يکي از انگيزه هاي اين مقاله براي بازبيني شواهد تجربي مربوط بودن سود خالص است.
    اين مقاله يک بررسي مجدد براي تاييد مفهوم سود خالص از طريق مقايسه آن با مفاهيم مشابه (که رابطه نزديکي با سود خالص دارند) انجام مي دهد. اين بررسي شامل 2 قسمت است. قسمت اول در بخش 2 با تمرکز بر تخصيص حسابداري، جريان هاي نقدي را با سود خالص مقايسه مي کند. اين مقايسه بر علت وجودي اندازه گيري سود با تخصيص جريان هاي نقدي تاکيد دارد. قسمت دوم در بخش 3 به مقايسه سود جامع را با سود خالص با تمرکز بر تفاوت هاي اين دو (براي مثال ساير سودهاي جامع) مي پردازد. اگر چه به طور غير مستقيم اما اين مقاله معناي اصلي سود خالص را با تفکيک ساير سودهاي جامع از آن بررسي مي کند.
    با مروري بر اين مقاله مي توان به نتايج زير دست يافت. اولا اگر چه تعهدات به خاطر تحت تاثير قرار گرفتن به وسيله اختيارات مديريت مورد انتقاد واقع مي شوند، اما آنها منابع اطلاعاتي با ارزشي براي سرمايه گذاران به شمار مي رود. اين يک تئوري دانشگاهي پذيرفته شده متداول است که از طريق مقايسه ميان ارزش مربوط سود و وجه نقد مکررا تاييد شده است. دوما ما نتوانستيم شواهدي مبني بر اينکه ساير سودها جامع داراي ارزش مربوط باشند، پيدا کنيم. اگر چه براي پاسخ نيازهاي اطلاعاتي حسابداران و تحليل گران مورد انتظارات در مجموع سود خالص به دست آمده بر اساس تحقق، تطابق و تخصيص سودمندي بيشتري در مقايسه با جريان هاي نقدي و سود جامع دارد.
    کلیدواژه: درآمد خالص، اقلام تعهدی، درآمد، وجوه در گردش، سود جامع، رابطه ارزش
    کاظمی بازدید : 880 دوشنبه 1394/12/17 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Relationship between management information systemsand corporate performance
  • عنوان فارسي مقاله: رابطه میان سیستم های اطلاعاتی مدیریت و عملکرد شرکت های بزرگ
  • مشخصات فايل مقاله: 12 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 30 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2014
  • ترجمه چکيده مقاله:
    بررسی  متون  در حوزه ی سیستم های اطلاعاتی مدیریت (IS) موفق ، شواهد تجربی را  ایجاد  کرده و نشان می دهد  که سرمایه گذاری تنها  در IS و ابزارهای جدید مدیریت (NMT)، نتایج بهتری را  در کسب و کار به همراه ندارد . مقاله حاضر با هدف کمک به توسعه  دانش موجود در زمینه عوامل توضیحی  با اجرای موفق  IS، به طبقه بندی این عوامل از طریق تجزیه و تحلیل خوشه ای می پردازد و از نمونه ای از شرکت های اسپانیایی با توجه به ارزیابی مدیران مالی آنها (CFOs) از کیفیت این سیستم ها و کاربرد آنها برای اهداف استراتژیک استفاده می کند. این طبقه بندی برای پاسخ به سه سوال مفید است: آیا شرکت هایی که به سیستم های اطلاعاتی خود امتیاز بهتری می دهند، عملکرد خود را نیز بهبود می بخشند؟
     چگونه کیفیت و استراتژی سیستم های اطلاعاتی، نتایج را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا رابطه مثبتی بین استفاده از NMT ها و بهبود عملکردها  وجود دارد؟ از طریق آزمون غیر پارامتری کروسکال والیس و حداقل مربعات جزئی (PLS) نتایج مدل به دست آمده و پرسش اول را تایید می کنند و نشان می دهند که کیفیت و استراتژی IS بر بهبود سودآوری شرکت ها تاثیر مثبتی دارد. رگرسیون منطقی نشان دهنده تعامل بین استفاده از NMT ها و رویکرد استراتژیک سیستم های اطلاعاتی با اثرات مثبت بر بهبود سودآوری می باشد. نتایج حاصل از این مطالعه دارای پیامدهای قابل توجه و با اهمیتی برای شرکت ها بوده و نشان می دهند که سرمایه گذاری در سیستم های اطلاعاتی و NMT ها باید با موارد صحیحی از استراتژی همراه شود.
    واژگان کلیدی: سیستم های اطلاعاتی مدیریت، ROI، خوشه، PLS، تکنیک های جدید مدیریت 
    کاظمی بازدید : 1151 جمعه 1394/12/14 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Financial crises in efficient markets: How fundamentalists fuel volatility
  • عنوان فارسي مقاله:  بحران مالی در بازارهای کارامد ، نقش بنیادگرایان در ایجاد نوسانات
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    زمانی که بحران مالی رخ می دهد ، دیدگاه سنتی چنین است که سفته بازان سرزنش می شوند ، در حالی که تحلیگران فاندامنتال به عنوان افرادی موفق در شناسایی حباب ها و محافظت در مقابل نوسانات بیش از حد در مقابل بحران ها شناحته می شوند. این مقاله یک مدل قیمت گذاری دارایی را که شامل دو نوع معامله گر عقلائی است را ارائه می کند : معامله گران سفته باز کوتاه مدت و فاندامنتال های بلندمدت. که فرض می شود هر دو به مجموعه مشابه از دسترسی دارند. در حقیقت نه تنها نوسانات بیش از حد وجود دارد بلکه فاندامنتال ها سبب تقویت این امر می شوند. بازارهای کارا با حضور تعداد کمی سفته باز نوسان بیشتری دارند تا بازار کارا با حضور تعداد بیشماری سفته باز. همچنین قانونگذاران باید برای محدود کردن سفته بازان اقدام کنند ، زیرا این امر می تواند به کاهش بی ثباتی کمک کند.
    کلیدواژه: بازارهای کارا، سفته باز، بنیادگرایان، حباب احتکار، نقدینگی
    مقدمه :
    در مفروضات بازار کارا چنین بیان می شود که بازار کارا فاقد حباب است. برای بررسی و تایید این فرضیه به بررسی بازارهای مالی کارا می پردازیم که افراد و سرمایه گذاران دسترسی همگنی به اطلاعات دارند ، اما انتظارات و افق سرمایه گذاری افراد متفاوت است . باید توجه داشت در بازارهای مالی بی ثباتی یک قاعده است تا اینکه یک استثنا باشد.در مورد نوسانات بیش از حد ، تحقیقات بسیاری انجام شده است. در تمام ادبیات تحقیق فرض شده است که همه معامله گران ، سفته بازان با دید کوتاه مدت هستند و فرض وجود معامله گرانی با افق سرمایه گذاری متفاوت را نداشته اند.
    این مقاله محدودیت های مقالات پیشین را حذف می کند و نشان می دهد که چگونه سفته بازان کوتاه مدت ممکن است سبب ایجاد حباب یا سقوط در بازارهای کارا شوند . بحث در مورد عوامل موثر بر ایجاد و از بین رفتن ثبات از مباحث تاریخی مالی نوین است. 
    بحث مذکور به روش امروزی توسط فریدمن آغاز شد و وی بیان داشته که سفته بازان و بورس بازان نمی توانند نرخ تبادل را در بازارها تغییر دهند.
    کاظمی بازدید : 989 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Impact of quality antecedents on taxpayer satisfaction with online tax-filing systems—An empirical study
  • عنوان فارسي مقاله: تاثیر سوابق کیفی بر رضایت مالیات دهنده از سیستم های آنلاین ثبت مالیاتی – یک مطالعه تجربی
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 21 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2010
  • ترجمه چکيده مقاله:
    این مقاله بر رضایت مشتری از سیستم ثبت مالیات آنلاین که به منظور ثبت اظهارنامه های مالیات بر درامد شخصی است مطالعه میکند. کیفیت سیستم ثبت مالیات آنلاین در برگیرنده کیفیتهای خدمات، سیستم واطلاعات است که سوابق رضایت کاربر از هر سیستمی است . برای سنجش کیفیت سیستم ثبت مالیات آنلاین یک مدل سنجش درجه دوم با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه بالاتر امتحان شد. تحلیل عامل سلسله مراتبی ، کیفیت سیستم اطلاعاتی مدل مورد سنجش را در زمینه تحقیق پشتیبانی کرد . تحلیل مسیر با استفاده از مدل معادلات ساختاری تایید شد که در نتیجه سوابق کیفی به شدت بر رضایت مالیات دهنده از سیستم ثبت مالیات آنلاین اثر گذاشتند . عوامل کیفیت سیستم و کیفیت اطلاعات در سنجش رضایت مالیات دهنده مهمتر از کیفیت خدمات بودند که نشاندهنده این است که خروجی های سیستم و توانایی پردازش برای مالیات دهنده از اهمیت بیشتری برخوردار است . براساس یافته ها ، مفاهیم مربوط به سیستم ثبت مالیات آنلاین مورد بحث قرار گرفت . در نهایت محدودیتها هم ارائه شدند .
    کلمات کلیدی : سیستم ثبت مالیات آنلاین ، رضایت مالیات دهنده ، کیفیت اطلاعات ، کیفیت سیستم ، تحلیل عامل درجه دوم
    1- مقدمه:
    با ظهور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات ( ICTs ) رقابت شدید و رشد سریعی در بسیاری از وظایف و فرایندهای سازمانی به وجود آمده است . بسیاری ازسازمانها و نمایندگان دولتی استفاده بالقوه از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات را برای تحویل خدمات کاوش میکنند . امروزه دولت الکترونیک از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات برای ارتقا مشارکت شهروندی، انتشار اطلاعات، فراهم کردن خدمات و اداره کردن سیستمهای دولتی استفاده میکند . قابلیتهای دولت به شهروند ( G2C ) دولت به تجارت ( G2B ) و دولت به دولت ( G2G ) دارند تبدیل به قابلیتهای معمولی میشوند .
    کاظمی بازدید : 902 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Digital Auditing
  • عنوان فارسي مقاله: حسابرسی دیجیتالی
  • مشخصات فايل مقاله: 19 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    چکیده ترجمه:
    این مقاله صورت حساب را در استاندارد های حسابرسی (SAS) به مدرک حسابرسی شماره ای NO.106 را به طور مختصر بیان می کند.
    اهمیت اینکه چرا صورت حساب های مالی باید به طور منصفانه و در تطابق با اصول  حسابداری به طور کلی پذیرفته شده (GAAP) را توضیح می دهد. همچنین توضیح می دهد که چرا روش های حسابرسی و حسابداری باید در تطابق با استاندارد های حسابرسی به طور کلی پذیرفته شده (GAAS) باشد. با تکنولوژی پیشرفته امروزه، تکنیک های حسابرسی و حسابداری به کمک کامپیوتر (CAAT) کمک و مددکار عالی برای حسابرسان بوده است. علی رغم آن ، حسابرسان نیاز به اتخاذ روش حسابرسی جدیدی برای بدست آوردن مدارک دیجیتالی دارند. روش حسابرسی باید طبقه بندی حساسیت یا مهم بودن اطلاعات دیجیتالی را مورد خطاب قرار دهد. این مخصوصأ مهم است ، اگ موسسه در معرض قانون Gram-Leach-Bliley GLB) ) یا Sarbanes-Oxley سال 2002 قرار گیرد. بیشتر فعالیت های قانونی علیه حسابرسان از فقدان مدارک صلاحیت دار مانند واقعه Price wather Lous Coopers International Limited (PwC)  ناشی شده است.
    چالشی برای تعیین این است که مدارک دیجتالی جمع آوری شده توسط حسابرسان کافی و صلاحیت دار است. این مقاله ، بعضی تکنیک ها برای جمع آوری و ارزیابی شواهد دیجیتالی ارائه می کند.
    کلمات اصلی : مدارک حسابرسی ، دفاع از بدهی با جدیت لازم ، اظهار نامه های مدیریتی
    کاظمی بازدید : 957 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The Case for Global Accounting Standards: Arguments and Evidence
  • عنوان فارسي مقاله: مروری بر استانداردهای حسابداری جهانی
  • مشخصات فايل مقاله: 17 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 22 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    این مقاله خلاصه ی مباحثات را برای مجموعه ی عادی استاندارد های حسابداری و نیروهایی که پذیرش استانداردهای گزارشگری بین المللی مالی (IFRS) را افزایش داده اند، تهیه می کند. استفاده ی گسترده از IFRS از  سال 2005، فرصتی برای بررسی عملی مزایای  فراهم می کند. من نتایج بررسی هایی که برای ارزیابی نقش  هم در بازار های سرمایه ی توسعه یافته و هم در بازارهای سرمایه ی در حال توسعه مناسب هستند را به طور خلاصه بیان می کنم. 
    مقدمه:
    مزایای مورد انتظار استانداردهای حسابداری ترغیب کننده هستند. استفاده از یک مجموعه از استانداردهای با کیفیت بالا توسط شرکت ها در سر تا سر جهان، پتانسیلی برای بهبود قابلیت مقایسه و شفافیت اطلاعات مالی دارد و هزینه های تهیه ی صورتحساب های مالی را کاهش می دهد. هنگامی که استانداردها با دقت زیاد و به طور یکنواخت به کار برده شده اند، شرکای بازار سرمایه اطلاعاتی با کیفیت زیاد خواهند داشت و می توانند تصمیم های بهتری بگیرند. بنابراین بازارها حساب های بسیاری مؤثرتری را تخصیص خواهند داد و واحدهای تجاری می توانند به یک هزینه ی پایین سرمایه دست یابند. این مباحثات برای حمایت از پذیرش استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی(IFRS) را برای گزارش گری مالی برای واحدهای تجاری لیست شده ی تلفیقی در ایالت عضو اتحادیه ی اروپا (EU) استفاده کرده اند (EC 1606/2002) . حوزه های قضایی دیگر دلایل مشابهی را برای پذیرش IFRS (Brownسال 2001 را ببینید) با بازتاب تقاضا برای استانداردهای با کیفیت بالا ذکر کردند که می توانند کیفیت و قابلیت مقایسه ی گزارشگری مالی را بهبود دهند و گسترش بازارهای سرمایه ی ملی و تجمیع بازارهای بین المللی را ترویج دهند. 
    کاظمی بازدید : 1098 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Long-term debt maturity and financing constraints of SMEs during the Global Financial Crisis
  • عنوان فارسي مقاله: سر رسید بدهیهای بلندمدت ومحدودیت های تامین مالی شرکتهای متوسط درطول بحران مالی جهانی
  • مشخصات فايل مقاله: 16 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 21 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     ما با استفاده ازبحران مالی اخیر به بررسی محدودیتهای تامین منابع مالی شرکتهای متوسط(SMEها) دربلژیک پرداختیم . فرض ما بر این است که تابه حال شرکتهای متوسط بابخش بزرگی از سر رسیدبدهیهای بلندمدت درآغازبحران برای تمدید وام به علت شوک منفی اعتباری که از خود نشان دادند با مشکل مواجه شده اند ،واز اینرو کمترمیتواننند سرمایه گذاری نماید .ما تنوع قابل توجهی درساختارسررسید بدهیهای بلندمدت پیدا نمودیم . شرکتهایی که درآغازبحران دارای بخش بیشتری ازسر رسیدهای بدهیهای بلندمدت بوده اند،درسال آینده افت قابل توجه بیشتری را درسرمایه گذاری سال 2009 تجربه نموده اند . این اثرتوسط شرکتهای سابق که به احتمال زیاد از لحاظ توان مالی محدودیت دارند .مطابق با تاثیرسببی شوک اعتباری ایجاد شده برای سرمایه گذاریهای شرکتهای بزرگ،ما هیچ تاثیری در دوره های '' بی اثر "که بدون ایجاد شوک اعتباری منفی بود نیز ندیدیم .
    لغات کلیدی : شرکتهای خصوصی متوسط. محدودیتهای تامین مالی.سر رسیدبدهیهای بلندمدت .بحران مالی جهانی. بلژیک
    مقدمه: 
    درجهانن ظری بابازارهای سرمایه کامل،یک شرکت همیشه قادرخواهد بودتا بودجه های لازم را با قیمتی عادلانه بهدست آورد (مودیلیانیومیلر، 1958).بااینحال،دنیای واقعی ''ناقص'' میباشد وبرخی ازاین نقصها عبارتند ازانتخاب نامناسب،خطرات اخلاقی ،ودرگیریهای نمایندگی، که ممکن است دسترسی به تأمین مالی خارجی را محدود نماید (به عنوان مثال،هولم استورموتیرول1997؛جافیوراسل 1976؛جنسنو مک لین 1976؛مایرزو ماجلوف1984؛استیگلیتزوویس 1981).در نتیجه ،تصمیم گیریهای سرمایه گذاری شرکتها ممکن است با دردسترس بودن سرمایه گذاری خارجی محدود شود.احتمال بیشتری دارد تا خصوصا شرکتهای فعال متوسطنسبت به شرکتهای بزرگ ذکر شده تحت تاثیر محدودیتهای تامین منابع مالی قرار بگیرند،چرا که انتخاب نامناسب،خطرات اخلاقی ومشکلات سهمیه بندی اعتباری تمایل به برجسته تربودن را برای شرکتهای متوسط خصوصی نسبت به شرکتهای بزرگ ذکرشده بیشتر میکند (مثل،بک وهمکاران 2008؛استیگلیتزووایس 1981،برگروعادل1998؛هیتینووانانن2006).
    کاظمی بازدید : 974 شنبه 1394/12/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Residual income risk, intrinsic values, and share prices.
  • عنوان فارسي مقاله: ريسك سود مازاد، ارزش‌های ذاتی و قيمت‌های سهام
  • مشخصات فايل مقاله: 29 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 48 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2003
  • ترجمه چکيده مقاله:
     تحقيقات تجربي حسابداري شواهد نسبتاً كمي در مورد اين كه آيا از نظر ريسك ، اختلافات مقطعي سودي حسابداري با اختلافات مقطعي در قيمت‌هاي سهام، ارتباط دارند يا نه؟ ارائه مي‌دهد. ما با توجه به ريسك يا خطر مربوط به ارقام حسابداري دو پرسش را مطرح مي‌كنيم:
    1 ـ آيا ارزيابي‌هاي خطر مربوط به حسابداري (يعني خطر نظام مند و تغيير پذيري كل در مجموعه زماني بهره مازاد حقوق صاحبان سهام شركت) با ارزيابي بازار و برآورد خطر حقوق صاحبان سهام ارتباطي دارد يا نه؟
    2 ـ اگر اين چنين است، پس آيا اين ارزيابي‌ها به صورت افزايشي با ارزشيابي بازار و ارزيابي خطر حقوق صاحبان سهام در وراي ديگر عوامل قابل بررسي و مشاهده، نظير عوامل موجود در الگوي سه عامل French, Fama (1992) ارتباط دارند؟ ما بر مبناي يك معيار اساسي حسابداري در مورد ريسك قيمت بازار اختلاف ميان قيمت واقعي سهام و الگوي ارزشيابي سود مازاد بر پايه برآورد ارزش سهام و با استفاده از نرخ بهره بد ون ريسك را ارزيابي مي‌كنيم. نتايج ما حاكي از آن است كه هم ريسك سيستماتيك و هم مجموع تغيير پذيري در بهره مازاد حقوق صاحبان سهام به طور ناقص تفاوت قيمت گذاري را نشان مي‌دهد، و تأثير توضيحي مجموع تغيير پذيري به عوامل فاما و فرنچ ـ بقاي بازار، اندازه شركت و نسبت ارزش بازار به ارزش دفتري ـ افزوده مي‌شود. اصطلاحات كليدي: سود بازار، معيارهاي ريسك حسابداري، صرف ريسك ضمني، ارزشيابي حقوق صاحبان سهام.
    کاظمی بازدید : 1097 شنبه 1394/12/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Short-term debt maturity, monitoring and accruals-based earnings management
  • عنوان فارسي مقاله: سر رسید بدهی های کوتاه مدت، نظارت و مدیریت درآمدها مبتنی بر اقلام تعهدی
  • مشخصات فايل مقاله: 16 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 25 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     اکثر مطالعات پیشین، مبتنی بر یک رابطه مثبت بین بدهی و مدیریت درآمد، مطابق با تئوری بحران مالی است. با این حال، شواهد تجربی در مورد نظریه بحران مالی متفاوت است. جنبه دیگری از مطالعات اینگونه استدلال می کند که وام دهندگان به افرادی که بدهی کوتاه مدت دارند، به ویژه هنگامی که اعتبار شرکت در شک و تردید نیست، نقش نظارت بر مدیریت را ایفا می کنند. به منظور بررسی پیامدهای این استدلال ها بر انگیزه های مدیریت درآمد مدیران، ما نمونه ای از شرکت های ایالات متحده را در طول دوره سال های 2003-2006 مورد بررسی قرار دادیم و از این طریق دریافتیم که بدهی کوتاه مدت به گونه مثبتی با مدیریت درآمد مبتنی بر اقلام تعهدی (اندازه گیری شده توسط اقلام تعهدی اختیاری)، مطابق با تئوری بحران مالی در ارتباط است. ما همچنین دریافتیم که این رابطه برای شرکت هایی که از اعتبار بالاتری برخوردار هستند به طور قابل توجهی ضعیف تربوده (به عنوان مثال رتبه بندی شرکت های سرمایه گذاری)، و با مزایای نظارت و اهمیت دلایل بحران مالی برای مدیریت درآمد نیز سازگار است. کلمات کلیدی: مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی، بدهی کوتاه مدت، نظارت، هزینه های نمایندگی
    کاظمی بازدید : 1011 چهارشنبه 1394/12/05 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The development of the Activity-Based Costing method: A comparison between France and China
  • عنوان فارسي مقاله: مقاله توسعه روش هزینه یابی برمبنای فعالیت: مقایسه بین فرانسه وچین
  • مشخصات فايل مقاله: 9 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2011
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در فرانسه مانند آمریکا هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)به عنوان چاره ای برای بحران حسابداری مدیریت در نظرگرفته می شود. درحال حاضر سطح اشاعه در فرانسه به همان اندازه مهم است كه درکشورهای انگلوساکسون است . تعجبی ندارد هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)در کشورهای توسعه یافته غربی نسبت به چین بيشتر است است. محققان چینی قرن 21 در دهه 1990 تحقیق درباره هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)را شروع کردند و ما می توانیم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)اجرا شده در موسسات تولیدی و پس از آن درصنایع خدماتی را مشاهده کنیم . ما همچنین می توانیم تشابه بین موقعیت های چینی و فرانسوی را تشخیص دهیم. در فرانسه ، ما برخی مقاومت ها ی روش آنگلوساکسون در مدیریت شرکت ها را مشاهده کردیم كه درآغاز روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)به شدت مورد انتقاد قرارگرفت .
    کلید واژه: حسابداری مدیریت، روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ، مقایسه چین و فرانسه
    کاظمی بازدید : 984 پنجشنبه 1394/11/29 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Accruals and the performance of stock returns following external financing activities
  • عنوان فارسي مقاله: اقلام تعهدی و عملکرد بازده سهام بر اساس فعالیت های تامین مالی خارجی
  • مشخصات فايل مقاله: 16 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 38 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2011
  • ترجمه چکيده مقاله:
     دراین این مقاله ارتباط بین تامین مالی نابه هنجار خارجی و اقلام تعهدی نابه نجار به وسیله تمرکز جداگانه بر روی اقلام تعهدی سرمایه در گردش و اقلام تعهدی بلند مدت مورد بررسی قرار گرفت. ما فهمیدیم که تامین مالی خارجی و اقلام تعهدی پرتفوی کاهش خطر، نه تنه امولد بازده بالاتری است بلکه همچنین فرصتهای آماری آربیتراژی را تشکیل می دهد.تجزیه و تحلیل سطح پرتفولیو و سطح شرکتها از طریق رگرسیون مقطعی نشان می دهد که توانایی معیارهای تامین مالی خارجی در پیش¬بینی بازده سهام همچنان پس ازکنترل اقلام تعهدی سرمایه در گردش به قوت خود باقیست . به هر حال این توانایی با کنترل اقلام تعهدی بلند مدت به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. نتایج ما با شکست سرمایه گذاران برای تشخیص سرمایه گذاری بیش از حد مرتبط با فعالیت و یا مدیریت فرصت طلبانه عایدی ها مطابقت دارد.
    کلمات کلیدی: فعالیتهای تامین مالی خارجی، اقلام تعهدی، بازده سهام.
    مقدمه:
    بسیاری از مطالعات انجام شده بیانگر رابطه منفی بین فعالیتهای تامین مالی شرکتها و بازده سهام در آینده است که اصطلاحاً تامین مالی نابه هنجار نامیده می شود. فعالیتهای افزایش (توزیع)سرمایه با کم(زیاد)شدن بازده در آینده همراه است. این رابطه طیف گسترده ای از فعالیت های تامین مالی خارجی و حتی کل فعالیتهای تامین مالی را تشکیل می دهد. در ارتباط با این مطالعات، مستندات پژوهشی زیادی نیز وجود دارد که بیانگر رابطه منفی میان سطح اقلام تعهدی حسابداری و بازده سهام در آینده است که اصطلاحاً اقلام تعهدی نابه هنجار نامیده می شود: شرکتها همراه افزایش(کاهش) اقلام تعهدی ،بازده کمتر(بیشتری)را تجربه می کنند.این ارتباط شامل اقلام تعهدی سرمایه در گردش و اقلام بلندمدت و کل اقلام تعهدی می باشد. مطالعات اخیر توسط کوهن (2006)، ، ریچاردسون و اسلوان (2008) ، و وانگ (2010) و ریچاردسون و اسلوان (2003) بیانگرارائه تلاشی سیستماتیک برای بررسی ارتباط بین این نابه هنجاری در بازار است.
    کاظمی بازدید : 928 سه شنبه 1394/11/27 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Understanding Risk and Return, the CAPM, and the Fama-French Three-Factor Model
  • عنوان فارسي مقاله: شناخت ریسک و بازده ، مدل قیمت گذاری اموال سرمایه ای و مدل سه عاملی فاما فرنچ
  • مشخصات فايل مقاله: 14 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 27 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     ریسک و بازده:
    مفهوم عمومی: انتظار بازده بالاتر داشتن مستلزم پذیرش ریسک بیشتر است.
    بسیاری از سرمایه گذاران به این نکته توجه دارند که پذیرش ریسک بالاتر برای دریافت بازده های بالاتر الزامی است. در این مقاله ما دو مدل مهم را برای توضیح این رابطه بکار گرفته وآنها را توضیح می دهیم. آنگاه توضیح خواهیم داد که چگونه این ابزارها می توانند بوسیله سرمایه گذاران برای ارزیابی داراییهایی همانند اوراق قرضه مورد استفاده قرار گیرند.
    چرا باید شرکتهای با ریسک بالاتر درآمدهای بالاتری هم داشته باشند ؟ مسلمً یک سرمایه گذار به ازای پذیرش ریسک بالاتر ، نیاز به بازده پیش بینی شده بالاتری دارد. و ما در واقع این ارتباط را با بررسی بازده های بلند مدت تاریخی سهام، اوراق قرضه و داراییهای با ریسک کمتر ، همانگونه که در اولین نمودار آمده است ، مشاهده می کنیم.
    برای درک این مطلب ، فرض کنید که یک سرمایه گذاری که پیش بینی شده است یک میلیون دلار را بطور مستمر و سالانه ایجاد کند ، انجام گرفته است. یک فرد برای یک چنین دارایی چقدر حاضر است بپردازد؟ پاسخ به نامشخص بودن یا ریسک پذیری گردش وجوه نقد بستگی دارد. با مشخص بودن کامل شرایط که در آن گردش وجوهخ نقد بهنگام قرارداد کاملاض مشخص می شود ، یک سرمایه گذار دارایی را با نرخ بدون ریسک در نظر خواهد گرفت . همچنانکه میزان نا مشخصی افزایش می یابد ،بازده مورد نیاز برای جبران ریسک افزایش می یابد و در نتیجه در قیمت پایینتری سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری است ، زیرا ریسک بالاتر مستلزم دادن تخفیف است.
    بعلاوه اقتصاد دانان فرض می کنند که سرمایه گذاران ریسک گریز هستند ، به این معنا که آنها حاضرند از بخشی از بازده چشم پوشی کنند ( و حتی حاضرند کمتر از ارزش فعلی بازده آتی پیش بینی شده را دریافت کنند ) تا ریسک را کاهش دهند. اگر این فرض درست باشد،انتظار داریم سرمایه گذاران برای جبران ریسک اضافی پذیرفته شده بواسطه نگهداری داراییهای ریسک پذیرتر ، بازده بیشتری را تقاضا کنند.
    کاظمی بازدید : 1009 سه شنبه 1394/11/27 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Pricing emerging market stock returns: An update
  • عنوان فارسي مقاله: بازده سهام قیمت گذاری شده در بازارهای نوظهور
  • مشخصات فايل مقاله: 13 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 19 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009-2010 
  • ترجمه چکيده مقاله:
     این مقاله چگونگی تاثیرگذاری مدل های جهانی بر قیمت گذاری متقابل بازده سهام در بازارهای نوظهوردر سالهای اخیر رامورد بررسی قرار می دهد. ما از آزمون کان استفاده کردیم.نتایج ما نشان می دهد که مدلهای شرطی و عوامل ارزی عملکرد بهتری نسبت به مدلهای غیر شرطی و مدلهای تک عاملی داشته و تفاوت هایی درمدلها در مجموعه دو دوره از داده های ما وجود دارد. پیامد مهم این مقاله برای سرمایه گذاران بین المللی این است که هیچ یک از نتایج ما هنگامی که ما به صورت نادرست به تخصیص مدل وهمچنین استفاده از مدلهای جایگزین که خصوصا برای تکمیل مدلCAPM استفاده می کنیم ،اهمیت ندارد .
    کلمات کلیدی: بازارهای نوظهور، قیمت گذاری دارایی های سرمایه ای
    1. مقدمه
    سهام بازارهای نوظهور(EM)،در مطالعات اخیر به عنوان بازارهایی با بازده متوسط به بالا اما ارتباط کم با بازارهای توسعه یافته مشخص شده اند اما توانایی خود را برای بهبود کارایی در میانگین واریانس برای سرمایه گذارانی که به دنبال تنوع پرتفولیو هستند را ارتقا داده اند. به هرحال برای کاهش عدم اطمینان سرمایه گذاری، ریسک و بازده در یک خط همراه با توسعه بازار قرار دارند.این مقاله آزمایش می کند که چگونه مدلهای جهانی در قیمت گذاری بازده سهام بازارهای نوظهور در دوره آزادسازی اخیر و در دودوره پیاپی در داده های ما موثر بوده اند.مطالعات انجام شده در بازارهای توسعه یافته شواهدی در حمایت از مدل جهانی قیمت گذاری دارایی ها است. آنها فهمیدند که دربازارهای نوظهور حمایت کمتری ازپیش بینی کننده های جهانی ریسک وجود دارد. بیکرت و هاروی یک افزایش در ارتباط بین بازارهای نوظهور و توسعه بازارهای سرمایه ، در دوره پس از آزادسازی یافتند. آنها نشان دادند که بتا بازارهای نوظهور همراه پرتفولیو جهانی قبل و بعدازآزادسازی به طور متوسط ، دوونیم افزایش داشته است، که نشان دهنده افزایش قابل ملاحظه حساسیت بازارهای نوظهور برای ریسک بازار جهانی می باشد
    کاظمی بازدید : 802 سه شنبه 1394/11/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: A case study of economic value added in target costing
  • عنوان فارسي مقاله: ارزش افزوده اقتصادی در هزینه گذاری هدف
  • مشخصات فايل مقاله: 17 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 45 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
     با توجه اینکه مسئله ی هزینه یابی هدف و حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) در سطح قابل ملاحظه ای مورد توجه حسابداران قرار گرفته است، ولی پژوهش های تجربی انگشت شماری در رابطه با این مسائل از سوی محققین صورت گرفته است. علاوه بر این، مسئله ی ارزش افزوده نیز در سطح شرکتی مورد توجه پژوهش های بسیار کمی قرار گرفته است. هدف این مقاله این بوده که با استفاده از تحلیلِ چگونگی بکار گیری EVA (یا همان ارزش افزوده اقتصادی) در سیستم هزینه یابی هدف، مسئله ی حسابداری مدیریت و مدیریت مبتنی بر ارزش را مورد بررسی قرار دهیم. این مسئله، سؤالات مهمی در خصوص امکان نمایش آبشاری EVA از سطح پایین تا سطح محصول، و همچنین سازگاری در مواجهه با مشتری و سهام دار و البته با تمرکز بر روی مدیریت کارائی را به همراه دارد. از این رو شواهد و مدارکی را فراهم نموده ایم مبنی بر اینکه هزینه یابی هدف میتواند به منظور تعدیل و تنظیم این دیدگاه ها استفاده شده و در زمانی که آنرا با سایر تکنیک های SMA ترکیب می¬سازیم.، میتواند آنرا به عنوان یک پلی که فرمولاسیون استراتژی را به اجرای استراتژی و تولید سود متصل می¬سازد، در نظر گرفت.
    کلید واژه: هزینه یابی هدف، مدیریت کارائی، EVA، مطالعه ی موردی
    کاظمی بازدید : 1166 یکشنبه 1394/11/04 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Central Government Accounting and Financial Reporting: a Comparison between France, Italy and the European Union
  • عنوان فارسي مقاله: حسابداری دولت مرکزی و گزارشگری مالی : مقایسه ای بین فرانسه، ایتالیا و اتحادیه اروپا
  • مشخصات فايل مقاله: 16 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 38 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در سال های اخیر، بسیاری از کشورها به منظور پاسخگویی به نیاز به شفافیت، پاسخگویی و مقایسه، به اصلاحات سیستم حسابداری دولتی و گزارشگری مالی خود، در سطح مرکزی و همچنین در سطح محلی، پرداخته اند. علاوه بر این، هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری بخش دولتی ، اولین مجموعه استانداردهای حسابداری را انتشار نموده که به طور خاص به بخش دولتی اختصاص دارد؛ اما پذیرش این استانداردها اجباری نیست، لذا تمام اصلاحات بخش دولتی مبتنی بر آنها نمی باشند. با توجه به اینکه مدل حسابداری دولتی و گزارشگری مالی استانداردی وجود ندارد، این مقاله قصد دارد بر دقت و توجه قاره اروپا تمرکز نماید: اولاً، حسابداری دولت مرکزی و سیستم های مالی گزارشگری دو کشور اروپایی (فرانسه و ایتالیا) را به منظور مقایسه این دو سیستم و با تاکید بر شباهت ها و تفاوت آنها و توجه خاص به اصلاحات اخیراً انجام شده تجزیه و تحلیل می نماید ؛ ثانیاً، از آنجا که فرانسه و ایتالیا عضو اتحادیه اروپا هستند، ارزیابی می نماید که آیا مدل های حسابداری مرکزی این دو کشور در راستای سیستم اتحادیه اروپا قرار دارد یا خیر.
    واژه های کلیدی: حسابداری بخش دولتی ، حسابداری تعهدی، گزارشگری مالی دولت مرکزی.
    1. مقدمه
    در دهه های گذشته تحولات ژرفی صورت گرفته و بخش دولتی توسط آن درگیر شیوه نوین سنجی، تعیین تغییرات مربوطه در مدل های کاری و نقش ایفا شده در جامعه شده است. این امر یک مسئله عقلانی و نوین می باشد و در بسیاری از زمینه ها پیشرفت نموده، در بسیاری از ابعاد بخش دولتی اشاره و آغاز شده و با ویژگی ها و زمان بندی های مختلف در کشورهای توسعه یافته و کشورهای در حال گسترش یافته است. سازمانهای دولتی مختلف (محلی، ملی، فراملی و بین المللی) و همچنین حوزه های مختلف مداخله دولتی و خدمات دولتی درگیر این امر شده اند.
    کاظمی بازدید : 919 یکشنبه 1394/11/04 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: EVOLUTION AND FUTURE OF ENVIRONMENTAL MARKETING
  • عنوان فارسي مقاله: تکامل و آینده بازاریابی محیطی
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 14 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
     بازاریابی محیطی(که بطور متداول به عنوان بازاریابی سبز شناخته شده است) به فرایند فروش محصولات و/ یا خدمات مبتنی بر منافع محیطی اشاره می نماید. چنین محصول یا خدمتی می تواند با محیط سازگار باشد یا به شیوه ای سازگار با محیط ایجاد و بسته بندی شود. در تکامل بازاریابی سبز بسیار تعریف و تجمید شده سه مرحلة طولانی وجود دارد. مرحله اول به عنوان مرحلة بوم شناختی معروف گشته است. مرحله دوم مرحله محیطی نامیده شده است. مرحله سوم نیز به عنوان مرحله پایدار نامیده شده است. متاسفانه، رویکرد بازاریابی سبز تا حد زیادی برای ایجاد نقطه نظر های متفاوت در مصرف کنندگان، توسط خانه های مشترک(corporate house) به عنوان یک شاهکار تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته است. موفقیت آتی در مادیت زدایی محصول و خدمات پایدارتر برای اجتناب از کوته نظری در بازاریابی سبز کوتاه، به طور متقاعد کننده ای به برقراری ارتباط و ارائه ارزش مطلوب به مصرف کننده در بازار بستگی خواهد داشت.
    واژه های کلیدی: بازاریابی سبز، بوم شناختی، پایدار، بازار.
    1. مقدمه
    اصطلاح بازاریابی محیطی (که بطور متداول به عنوان بازاریابی سبز شناخته شده است) در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990 اهمیت یافت. این نوع بازاریابی زمانی در اروپا آغاز شد که یک سری محصولات خاص برای جو زمین مضر شناخته شدند. در نتیجه، محصولات جدید «سبز» نشان دادند که خسارت کمتری به محیط وارد می نمایند. انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) اولین کارگاه آموزشی «بازاریابی بوم شناختی» را در سال 1975 برگزار نمود. این اقدامات و مذاکرات این کارگاه منجر به ایجاد یکی از کتاب های بازاریابی سبز تحت عنوان «بازاریابی بوم شناختی» شد.
    کاظمی بازدید : 983 پنجشنبه 1394/11/01 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Issues in Accrual Accounting and Budgeting by Government
  • عنوان فارسي مقاله: مسائل مربوط به حسابداری تعهدی و بودجه ریزی توسط دولت
  • مشخصات فايل مقاله: 16 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 28 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2005
  • ترجمه چکيده مقاله:
     پذیرش سیستم حسابداری و بودجه ریزی تعهدی در برنامه اصلاحات مشترک المنافع بخش دولتی در طول 20 سال گذشته امری محوری بوده است. این اصلاحات در نشریاتی چون وزارت اقتصاد(Department of Finance) (DOF، 1994) ، کمیسیون ملی حسابرسی (1996)؛ گاتری و پارکر (1998)؛ وانا و کلی و فورستر (2000) توضیح داده شده است. آنها با تحسین و وعده بسیار برای بهبود بهره وری مدیریت منابع و اثربخشی در ارائه سیاست و افزایش شفافیت یافته در مورد اطلاعات و پاسخگویی به مجلس و عموم مردم اعلام شده اند. با این حال، در حالی که پیشرفت های مهمی در این موضوع ایجاد شده است، نگرانی های قابل توجهی در مورد سیستم های جدید باقی می ماند که مشکلات زیادی ایجاد می نمایند. ویژگی های اصلی سیستم های سنجش مالی جدید و مشکلات ایجاد شده توسط آنها در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. مشکلات ناشی از کنارگذاشتن حسابداری نقدی سابق و سیستم بودجه ریزی(CABS) در نتیجة معرفی حسابداری تعهدی و معرفی همزمان دو سیستم بطور واضح متفاوت حسابداری تعهدی و بودجه ریزی (AABS)- سیستم استانداردهای حسابداری استرالیا(AAS) و سیستم آمار های مالی دولت (GFS)- ایجاد شده اند. ادعا شده است که:
    • سیستم CAB باید به دلیل ارائه اطلاعات لازم برای مدیریت سیاست های مالی و پول نقد دولت مجدداً معرفی شود؛
    • تنها باید از یک سیستم AAB استفاده شود.
    • سیستم روز رسانی شده GFS ، باید به دلیل ارائه اطلاعات مورد نیاز توسط دولت ها پذیرفته شده و سیستم AAS باید به دلیل رابطه محدود نمودن با محیط دولت ها متوقف شود.
    • سیستم CAB باید به عنوان مولفة جدایی ناپذیر سیستم AABطراحی شود.
    این مقاله با بررسی اجمالی نقش حسابداری در نتیجه اطلاعات مدیریت مالی و سیستم گزارش دهی دولت و ماهیت و نقش دولت برای اثبات نیاز به اطلاعات مالی آن آغاز می شود. سپس ماهیت هر یک از سه سیستم حسابداری و نوع اطلاعات ارائه شده توسط هر یک را بررسی می نمایم و در ادامه نتیجه گیری و توصیه های من قرار دارد. این مقاله به فعالیت های بخش عمومی دولت در مورد ثروت عمومی و اطلاعات به طور منظم منتشر شده در صورت وضعیت های مالی دولت محدود شده است. در حالی که در آن اشاره ای به دولت های ایالتی و منطقه ای نمی شود، اما اصول یکسانی برای آنها اعمال می شود.
    کاظمی بازدید : 753 چهارشنبه 1394/10/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله:  Does Auditor Industry Specialization Improve Audit Qualit
  • عنوان فارسي مقاله:   آیا ویژه گری صنعت حسابرس، بهبود کیفیت حسابرسی را به همراه دارد؟
  • مشخصات فايل مقاله: 39 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 32 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012-2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در این مطالعه، بررسی خواهد شد که آیا ویژه گری صنعت حسابرس، که با استفاده از سهم بازار صنعت داخلی حسابرس اندازه گیری شده است، کیفیت حسابرسی را بهبود داده می دهد یا خیر. پس از تطابق مشتریان مربوط به حسابرسین ویژه گر و غیر ویژه گر بر روی ابعادی خاص و همچنین بر روی اندازه و صنعت، هیچ مدرکی حاکی از تفاوت در نماینده های کیفیت-حسابرسی بین این دو گروه حسابرس وجود ندارد. نتایج نمونه ی تطابق یافته نیز به وسیله ی بکار گیری تأثیرات ثابت مشتریان در مدل های اصلی، و بررسی نمونه ای از مشتریانی که حسابرسین خود را عوض می کنند، و همچنین با استفاده از نماینده های جایگزین که با هدف اتخاذ دانش صنعت حسابرسی طراحی شده اند، مورد تصدیق قرار می گیرد.شواهد ترکیبی در این مطالعه، حاکی از این است که سهم بازار صنعت داخلی حسابرسی، یک شاخص قابل اطمینانی از کیفیت حسابرسی نیست.این یافته ها حاکی از این نیست که دانش صنعت برای حسابرسین مهم نیست، بلکه حاکی از این است متودولوژی استفاده شده در مطالعات آرشیو ، تأثیرات ویژه گری صنعت حسابرسی را از صفات کلاینت به صورت کامل بررسی نمیکنند.1.مقدمهشرکت های حسابداری، به تشخیص اهمیت ویژه گری صنعت در فراهم کردن حسابرسی های با کیفیت و سازماندهی فعالیت های بیمه ای خود در خطوط صنعت پرداخته اند. یک گزارش از ایالت متحده حاکی از این است که بازار حسابرسی که در سال 2008 میلادی در دفتر حسابداری دولت ایالت متحده وضع شده بود، اهمیت ویژه گری صنعت را مطرح ساخته بود و خاطر نشان کرده بود که یک شرکتی که دارای تخصص صنعتی است، ممکن است از مشخصه های آن به وسیله ی توسعه ی سرویس های مرتبط با حسابرسی که برای مشتریان خاص است ، از آن بهره ببرد(GAP[2008]). برای مثال، PriceWter خاطر نشان کرده است که روش حسابرسی که ما استفاده میکنیم، در خودر اتخاذ اندازه و ماهیت سازمان می باشد و دانش صنعت را برای ما به ارمغان می-آورد(pcw[2010]). درک مزایای خبره گری صنعت حسابرسی، برای شرکت های عامی که از بین حسابرسین انتخاب میشوند، با توجه به بازار رقابتی ایالت متحده، و با توجه به شرکت های حسابرسی که با هدف ایفای سرویس های با کیفیت و در عین حال حفظ موقعیت رقابتی خود در هر صنعت ایجاد شده اند، بدیهی است.

    کاظمی بازدید : 888 پنجشنبه 1394/09/19 نظرات (0)
    • عنوان انگليسي مقاله: The Role of Internal Audit in Fraud Prevention and Detection
    • عنوان فارسي مقاله:  نقش حسابرسی داخلی در تشخیص و پیشگیری از تقلب
    • مشخصات فايل مقاله: 9 صفحه pdf
    • مشخصات فايل ترجمه: 16 صفحه word
    •  سال انتشار مقاله: 2014

    ترجمه چکيده مقاله:
     اهداف این مقاله فقط تش ریح مختصری از نقش حسابرسی داخلی در تشخیص تقلبات احتمالی نیست بلکه پررنگ نمودن اهمیت آن در پیشگیری از تقلب‌ها در هر بنگاه اقتصادی می‌باشد. علاوه بر آن تحلیل‌ها بطور ویژه مزایای یک حسابرسی داخلی را برای مدیریت یک بنگاه اقتصادی و شرکایش وجامعه در کل خاطرنشان می‌سازند. بااین موضوع شروع می‌کنیم که حسابرسان, دشمنان یک بنگاه اقتصادی نیستند. باید بخاطر آورد که حسابرسی داخلی یک عملکرد یاری کننده به راهبری بنگاه بمنظور مدیریت بهتر فعالیت‌های مربوطه می‌باشد. حسابرسی داخلی در مورد تصمیمات اخذ شده توسط رهبری, داوری و قضاوت می‌کند تا از عملکرد مؤثر و عادی فعالیت‌های مدیریتی اطمینان یابدو هدف از این کار هم ایحاد ارزش افزوده می‌باشد.
    واژگان کلیدی: حسابرسی داخلی, تقلب, حسابرس، روش شناسی تحقیق متدلوژی پژوهشی همچنانکه در این مقاله پیشنهاد داده‌ایم براین امر متمرکز شده‌ایم که نحقیقات خود را جهت تحلیل و سیستماتیک نمودن نوشتار مکتوب در این حوزه قرار دهیم همچنین به قوانین تعیین کننده فعالیت‌های حسابرسی داخلی که در سطح ملی و بین المللی منتشر شده هم توجه نموده‌ایم. برای هدایت مطاله خود, در حد تلاشمان روش‌های مختلف تحقیق را رویکرد خود قرار دادیم. از یک تحلیل کمی و مقداری سود بردیم و بر روی یک روش مقایسه بین حسابرسی داخلی و تقلب تمرکز نمودیم و از روش سنتز و ترکیب جهت کسب نتایج و راه حل‌های مربوطه, برای تشریح و ارزیابی موقعیت‌ها بعلاوه محدودیت‌ها و خصوصیات حسابرسی داخلی استفاده نموده‌ایم. 

    دانلود فايل انگليسي مقاله
    download

    دانلود فايل ترجمه مقاله
    download


    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 66
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 98
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,271
  • بازدید ماه : 754
  • بازدید سال : 52,394
  • بازدید کلی : 4,954,255