loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1248 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته مدیریت پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی

مقاله فارسي : پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی

مقاله انگليسي : Bureaucratic Complexity and Impacts of Corruption in Utilities

رشته: مدیریت

مشخصات فايل ترجمه:  15 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله کشف می کند که چگونه رابطه ی بین پیچیدگی بوروکراتیک و فساد، عملکرد را در صنایع عمومی تحت تأثیر قرار می دهد. ما در میان کشورها تغییر قابل توجهی را در عملکرد صنایع عمومی مشاهده کردیم، حتی در میان کشورهایی که به نظر بسیار شبیه می آمدند. فرضیه های ما این است که، فساد نقش مهمی در توضیح اختلاف این ملاحظات در عملکرد بازی می کند. به خصوص، فساد با یک ساختار قانونی پیچیده جفت می شود که می تواند روی عملکرد اثر منفی داشته باشد. تحلیل نقاط در اهمیت توجه به چارچوب نهادی و کیفیت نهادی، رویه های جدید بوروکراتیک را ایجاد می کند، همانطور که دستگاه های یکسان رایزنی سیاسی، به صورت متفاوتی در کشورهای مختلف کار خواهد کرد. ما پیچیدگی بوروکراتیک را به وسیله ی تعداد رویه های مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار از طریق پایگاه انجام کسب و کار اندازه گرفتیم که توسط بانک جهانی فراهم شده است.
مقدمه:                                                                             
اثر منفی فساد و کیفیت ناچیز نهادها بر بهبود اقتصادی بسیار مورد تأیید قرار گرفته است. اصلاح ساختاری یک فرایند کند هست و تغییر ساده ی رویه های رسمی، لزوماً اثر مورد انتظار را ندارد. اصلاح ساختاری عموماً ایجاب می کند که اهمیت و انگیزه ی سیاسی بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تقاضا روی رویه های اجرایی افزایش یابد. مقدمه ی بیشتر رویه های اجرایی برای تضمین رفاه مصرف کنندگان ممکن است منجر به پیچیدگی بوروکراتیک بیشتری شود. پیچیدگی بیشتر به نوبه ی خود، می تواند فرصت های جدید برای پنهان کردن فساد ایجاد کند. بنابراین علی رغم نگهداشت علاقه ی مصرف کننده، رویه های بیشتر ممکن است منجر به سطوح بالاتری از فساد و عملکرد نامرغوب بخشی شود. خواه پیچیدگی بیشتر بر بخش مصرف کننده واقع شود و خواه به عنوان وسیله ای برای پنهان کردن فساد استخراج شود، ممکن است به کیفیت عمومی ساختارها و حکومت، بستگی داشته باشد. 
مجموعه ی یکسانی از رویه ها ممکن است، منجر به نتایج متفاوت در میان کشورها شود، که به سطوح درونداد، اعتبار سیستم قانونی و ظرفیت انسان بستگی دارد. رویه های بوروکراتیک به طور خاصی به بخش صنایع همگانی وابسته اند که اغلب در انحصار طبیعی اند، که به وسیله ی صرفه جویی هایی به مقیاس و هزینه های حاشیه ای پایین مشخص می شوند. اغلب شرکت های کمی وجود دارد و انگیزه و فرصت برای نفع بردن از قدرت بازار نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است. بنابراین نیازی قوی تری برای یک قانون از طریق بوروکراسی وجود دارد.
 
کاظمی بازدید : 1063 چهارشنبه 1395/08/19 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: تفاوت های فردی در ارتباط با رضایت از پاداش شغلی و رضایت شغلی

عنوان انگليسي مقاله: Individual differences in the relationship between satisfaction with job rewards and job satisfaction

رشته: مدیریت رفتار سازمانی

سال انتشار : 2013

تعداد صفحات انگلیسی: 9

ترجمه چکيده مقاله:
اگرچه پژوهش های قبلی اغلب یک ارتباط مثبت بین رضایتمندی از دستمزد و رضایت شغلی نشان داد، ولی در مورد جهان شمولی این یافته ها اختلاف وجود دارد. تجزیه و تحلیل رگرسیون خوشه دانا در سه نمونه به طور مداوم نشان می دهد که دو نوع از افراد هر یک با رابطه های رضایت و پاداش شغلی مختلف متمایز می شوند. برای نوع اول، رضایت شغلی به رضایتمندی از پاداش مالی و روانی مربوط است در حالی که رضایت شغلی دومین نوع فقط به رضایتمندی از پاداش روانی مربوط می شود. علاوه بر این تفاوت بین فردی در مورد امنیت مالی ارزش کاری و نه شناخت مشخص شد که این امر نشان می دهد تفاوت در ارزش کاری ممکن است بر مبنای تفاوت های بین فردی در رابطه رضایتمندی از پاداش نهفته باشد. علاوه بر این افراد نوع 1 و 2 از لحاظ قصد ترک خدمت و تعهد سازمانی موثر متفاوت هستند که این امر نشان می دهد تفاوت ها در رابطه رضایتمندی از پاداش همچنین به نتایج مهم سازمانی مربوط می شود. مفاهیم نظری و عملی این یافته ها مورد بحث قرار گرفت.
کاظمی بازدید : 1261 یکشنبه 1395/03/02 نظرات (0)


عنوان  فارسي مقاله:  مقایسه عملکرد بانک های اسلامی و بانک های عادی در بازه زمانی 2004 الی 2009

عنوان انگليسي مقاله:  A comparison of performance of Islamic and conventionalbanks 2004–2009

رشته:    مدیریت - حسابداری - اقتصاد

مشخصات فايل ترجمه:  29 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
ما کارایی بانک های اسلامی و عادی را در طول سال 2004 الی 2009 مورد بررسی قرار می دهیم. استفاده از MFA ی غیرپارامتری ، تجزیه کارایی عمده ( هنگامی که کارایی بانک ها نسبت به یک مرز متداول اندازه گیری می شوند ) به دو جزء را ممکن می سازد : کارایی خالص ( کارایی بانک ها نسبت به مرز نوع بانک خودشان ) و کارایی نوع ( کارایی ای که به طرز کار مربوط می شود ). این نگرش برای مستندات بانکداری اسلامی ، موضوع جدیدی به شمار می رود. تجزیه و تحلیل در دو مرحله اجرا می گردد. مرحله اول از DEA و MFA جهت مقایسه بانک ها بر اساس کارایی عمده و مولفه هایش ( کارایی خالص و نوع ) استفاده می کند. ما دریافتیم که برحسب کارایی عمده ، بانک های اسلامی معمولا برابر با بانک های عادی ، بر حسب کارایی خالص به طور قابل توجهی بیشتر و بر حسب کارایی نوع به طور قابل توجهی کمتر هستند. مرحله دوم تجزیه و تحلیل می نماید که کدام محاسبه به وسیله محیط بانکی و خصوصیات تراز بانک ، این نتایج را تأیید می کند. کارایی نوع پایین بانک های اسلامی ممکن است به فقدان طبقه بندی فرآورده نسبت داده شود در حالی که کارایی خالص بالا توانایی بالای مدیریتی را در بانک های اسلامی منعکس می کند. این اکتشافات و یافته ها به تعدیل کنندگان و سیاست سازان مربوط می شود. به خصوص بانک های اسلامی باید مزایای حرکت به سوی یک سیستم بانکداری استاندارد را کشف کنند ، در حالی که فعالیت مدیران بانک عادی در سطح پایین تری از حد انتظار می توانست در مفاد رسوم پاداش مداوم بررسی شود. 
مقدمه:
بحران مالی اخیر منجر به مشکلاتی در بانک های عادی سراسر جهان گردید. در مقابل بانک های اسلامی به طور وسیعی از این بحران مصون بودند. مشخص شد که محیط عملیاتی کنترل شده آنها توسط قوانین شرع ، سرمایه گذاری در آن نوع از فرآورده های مالی را که بر روی بانک های عادی تاثیر گذاشتند و این بحران را تهییج نمودند ، ممنوع کرده است.
در نتیجه ارزش های سنّتی سرمایه گذاری اسلامی ، از جاذبه رو به افزایشی برای سرمایه گذاران غربی برخوردار است که آنها را به وسیله اعمال بانکداری بانک های عادی در ایجاد بحران مالی جهانی از خواب غفلت بیدار کرد. بنابراین بانک های اسلامی تنها محدود به مسلمانان آن منطقه نیستند ؛ بیش از 300 موسسه مالی اسلامی در سرتاسر 70 کشور پراکنده شده اند. بعلاوه در حال حاضر 5 بانک اسلامی در بریتانیا و 19 موسسه مالی اسلامی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد.
کاظمی بازدید : 1319 یکشنبه 1395/03/02 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله:  مدیریت ارتباط با مشتری وچهار عنصر بازار یابی

عنوان انگليسي مقاله:  Customer relation ship Management = CRM and 4 P’s

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

رشته:   مدیریت - بازاریابی

ترجمه چکيده مقاله:
مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری در یک دوره ی متوالی زمانی از آغاز پیدایش تا کنون گسترش پیدا کرده است،که ما را به سوی اصلاح عملکرد تجاری هدایت می کند در دنیای تجاری به شدت رقابتی امروز،مدیریت ارتباط با مشتری می تواند بعنوان راه حل نهایی هم برای مشتری و هم برای سازمان مطرح شود.
در مدیریت ارتباط با مشتری،مشتریان را بعنوان اجزاء خارجی در نظر نمی گیرند بلکه آن ها را بعنوان عضو داخلی تجارت در نظر گرفته و هدف ایجاد یک رابطه ی بلند مدت با آن ها می باشد . بنابراین تماس زیاد با مشتری ، تعهد و ارائه خدمت از خصیصه های ضروری مدیریت ارتباط با مشتری می باشد .
مدیریت ارتباط با مشتری یک پروسه ی مداوم شناسایی و خلق ارزش جدید با هر مشتری و سپس به اشتراک گذاشتن منفعت حاصل از آن در سراسر عمر شرکت است . این موضوع نیازمند ادراک ، تمرکز و مدیریت بر همکاری مداوم میان تولید کننده و مشتری انتخاب شده ، برای خلق دو جانبه ی ارزش و به اشتراک گذاشتن آن از طریق وابستگی و تنظیمات سازمانی است .
کارشناسان بازاریابی اظهار داشته اند که ( بخش بندی ، هدف گیری بازار و جایگاه یابی در بازار ) بخش های بازاریابی استراتژیک هستند و چهار عنصر بازاریابی ( قیمت ، محصول ، توزیع ، ترفیع ) بخش های بازاریابی تاکتیکی می باشند . عناصر آمیخته بازاریابی یک اختصار و ساده سازی بوده و این رویکرد تبادلی ( تجاری ) ، برای مدیریت ارتباط با مشتری کافی نیست .
در مدیریت ارتباط با مشتری علاوه بر چهار عنصر ذکر شده در بازاریابی ، چهار عنصر دیگر به نام های ارتباطات ، حفظ ، مراحعه ، بهبود و همچنین تکنو لوژی را به آن اضافه می کنیم .
کاظمی بازدید : 756 یکشنبه 1395/03/02 نظرات (0)

عنوان فارسی مقاله: تركيب بازاريابي اجتماعي بهينه براي رفتار صرفه جويي در مصرف انرژي بازار چيست ؟

عنوان انگلیسی مقاله: What is the optimum social marketing mix to market energy conservation behaviour: An empirical study

مشخصات فايل ترجمه: 29 صفحه word

رشته: مدیریت - اقتصاد 

ترجمه چکيده مقاله:
اين مطالعه در تلاش است تا تركيب بازاريابي اجتماعي بهينه را در مورد  رفتار صرفه جويي انرژي بازار  در دانشجويان دانشگاه هاي مالزي مشخص سازد . مجموعه اي از 2000 دانشجو از 5 دانشگاه اصلي مالزي دعوت شدند تا ان تركيب بازاريابي اجتماعي را كه ترجيح مي دهند ارائه دهند . يك تجزيه  و تحليل متقارن مبني بر انتخاب , تركيبي از 5 صفت بازاريابي اجتماعي را به منظور ترويج رفتار صرفه جويانه انرژي شناسايي كرد :اين تركيب شامل ويژگي هاي محصول , قيمت , مكان , ترويج و نگهداري پس از خريد مي باشد . هر ويژگي اين تركيب باليستي از استراتژي ها همراه است . ويژگي هاي محصول و نگهداري پس از خريد با سهم 02/27 و 12/27 به ترتيب به وسيله دانشجويان  به عنوان ويژگي هايي با بالاترين اولويت در تركيب بازاريابي اجتماعي براي رفتار صرفه جويانه انرژي انتخاب شدند .ويژگي كه كمترين ارجعيت در تركيب به ان اختصاص داده شده بود ترويج با سهم 59/11 بود . اين مطالعه ,تركيب بازاريابي اجتماعي بهينه را به مديريت دانشگاه , هنگام تصميم گيري درباره رفتار صرفه جويانه انرژي بازاريابي توسط دانشجوياني كه مصرف كنندگان اوليه انرژي در محوطه دانشگاه هستند ارائه مي دهد .علاوه بر اين , اين مطالعه به مديريت دانشگاه در تخصيص كارامد منابع كمياب در انجام مسئوليت هاي اجتماعي خود و غلبه بر كاستي هاي بازاريابي با انتخاب اميزه هاي بازاريابي مناسب كمك مي كند .
مقدمه:
جهان با مشكلات انرژي حياتي اميخته شده است , شامل تقليل منابع انرژي , تخريب اكوسيستم , افزايش قيمت انرژي و تغيير اب و هوا . الگوي ناپايدار كنوني ناكارامد بوده و سياره خالي از منابع در انتظار پيدا شدن يك راه حل جديد است . چالش اصلي در پيگيري دوام انرژي جهاني اين است كه تقاضاي انرژي رو به افزايش بايد كاهش يابد . همان طور كه گيلبرگ و پالم 2009 تاكيد كردند , جهان ما بايد انرژي كمتري براي ايجاد يك جامعه پايدار مصرف كند . يك گزينه براي كاهش مصرف انرژي , صرفه جويي در انرژي است . امروزه يك راه در دسترس ساده براي ايجاد دوام در انرژي , كنترل مصرف انرژي در ساختمان هاست.(zheng 2010 ,    (liand colombier2009در كشورهاي در حال توسعه مانند مالزي ,  اتلاف انرژي در ساختمان ها نرمال است . (muheldieng 2008). به طور كلي ,. مصرف انرژي در بخش هاي ساختماني به طور پيوسته رو به افزايش است .(saidur 2009) . 
کاظمی بازدید : 1083 پنجشنبه 1395/02/30 نظرات (0)
 
مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: A State Of The Art Opinion Mining And Its Application Domains
  • عنوان فارسي مقاله: عقیده کاوی و کاربردهای آن
  • مشخصات فايل مقاله: 6 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 10 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ...
  • ترجمه چکيده مقاله:
    شرکت‌های صنعتی و تولیدی که محصولات جدید تولید می‌کنند، می‌خواهند بدانند مشتریانشان چه احساسی نسبت به این محصولات دارند و این اطلاعات را می‌توان با مطالعه‌ی عقیده‌ها در پورتال‌های نظرسنجی بدست آورد. در عین حال، کاربران یا مشتریان نیز می‌خواهند بدانند کدام محصول را بخرند پس این نظرات را می‌خوانند و سعی می‌کنند تصمیم‌گیری کنند. دیده شده است که عقیده‌های آنلاین روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و این عقاید، غنی بودن اطلاعات را نشان می‌دهند که می‌تواند برای صنعت و مشتریان مفید باشد.
    با این حال، اینجام این کار به صورت دستی سخت و زمانبر است. به عنوان مثال، سازمان‌های تولیدی ترجیح می‌دهند اطلاعات به فرمتی باشد که برای استفاده راحت‌تر باشد، پس اتوماتیک کردن این فرایند بسیار مفید است. اینجاست که عقیده کاوی به میان می‌آید. در وب، عقاید را می‌توان به فرم متن، تصویر، صوت یا داده‌ی ویدئویی بیان کرد. این مقاله از متن کاوی فاصله می‌گیرد چون در این زمینه بسیار کار شده است. عقیده کاوی را می‌توان یک زیر اصل از زبان شناسی محاسباتی تعریف کرد که با عقیده‌ای که یک سند بیان می‌کند در ارتباط است. طبقه‌بندی احساسات تعیین کننده‌ی ذهنیت، قطبیت (مثبت و منفی) و قدرت قطبیت (مثبت ضعیف، مثبت میانه و مثبت قوی) یک متن عقیده است. عبارات مختلفی توسط محققان استفاده می‌شود تا احساسات را طبقه‌بندی کنند: عقیده کاوی، تحلیل احساسات، استخراج احساسات یا رتبه‌بندی کارا. ما در این مقاله برای سادگی از عبارات عقیده کاوی که همه‌ی این عبارات را دربر می‌گیرد استفاده می‌کنیم. 
    1.زمینه‌های مرتبط با عقیده کاوی
    استخراج اطلاعات (IE): آیا تبدیل اطلاعات متنی بدون ساختار به فرمت ساخت‌یافته که عموماً در پایگاه داده‌ها ذخیره و برای اهداف داده کاوی استفاده می‌شود، بر اساس یادگیری زبان ماشین است. داده‌های خاص، استخراج و در قالب موجود قرار می‌گیرند. این کار دقت اطلاعات بازیافتی را بهبود می‌بخشد و می‌تواند به عنوان پایه‌ای برای گروه‌بندی داده‌های استخراج شده استفاده شود.
    کاظمی بازدید : 919 چهارشنبه 1395/02/29 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Data mining to improve personnel selection and enhance human capital: A case study in high-technology industry
  • عنوان فارسي مقاله:  استفاده از داده‌کاوی برای کارمند گزینی و بهبود سرمایه‌ی انسانی: بررسی موردی در صنعت مدرن
  • مشخصات فايل مقاله: 11 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2008
  • ترجمه چکيده مقاله:
    کیفیت سرمایه‌ی انسانی برای شرکت‌های مدرن برای دستیابی به عرصه‌ی اقتصادی دانش بسیار حیاتی است. با این حال، شرکت‌های مدرن که درگیر هزینه‌های بالا هستند اغلب از استخدام افراد با استعداد سرباز می‌زنند. به علاوه طبق روش‌های مدیریتی منابع انسانی، نیاز ضروری به توسعه‌ی مؤثر مکانیزم کارمند گزینی برای یافتن استعدادهایی که مناسب‌ترین برای سازمان هستند وجود دارد. این تحقیق این خلأ را با ارائه چارچوب داده‌کاوی بر اساس درخت تصمیم و قانون‌های وابستگی پر می‌کند تا قانون‌های مفیدی برای کارمند گزینی تولید کند. نتایج می‌توانند قوانین تصمیم‌گیری را بر اساس اطلاعات پرسنلی با استفاده از کار روی عملکرد و نگه‌داری تولید کنند. مطالعه‌ی تجربی در یک شرکت نیمه رسانا انجام شد تا اطلاعات استخدام کارگران باواسطه شامل مهندسین و مدیران با کارهای عملیاتی مختلف را جمع‌آوری کند. نتایج، اهمیت تجربی این پژوهش را اثبات کرد. به علاوه، بر اساس بحث‌های داده‌کاوان و متخصصان، روش‌های خاص استخدام و کارگزینی نیز از این نتایج گرفته شده است. 
    مقدمه:
    سرمایه‌ی انسانی، یکی از صلاحیت‌های شرکت‌های مدرن است تا بتوانند به شایستگی‌های خود در زمینه‌ی اقتصادی دانش برسند. استخدام پرسنل و انتخاب باواسطه روی کیفیت کارمندان تأثیرگذار است. بنابراین، مطالعات مختلف روی رزومه، مصاحبه‌ها، سنجش عملکرد، تست‌های دانش شغلی، تست‌های کاری نمونه، تست‌های ادراکی و تست‌های شخصیتی در مدیریت منابع انسانی صورت گرفته است که به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بهتر بتوانند در مورد انتخاب پرسنل تصمیم بگیرند. در واقع، روش‌های انتخاب موجود روی کار و شغلی تمرکز می‌کنند که از طریق وظایف و کارهایی مطابق با خصوصیات ثابت آن‌ها تعریف می‌شوند. با این حال، به علت ذات در حال تغییر دانش در صنعت تکنولوژی، شغل‌ها را نمی‌توان به راحتی توصیف کرد مخصوصاً شغل‌های سطوح مدیریتی. با پیشرفت تکنولوژی و جهانی شدن آن، کارهای میان کارکردی نیز افزایش یافته‌اند در حالی که شغل‌های جدیدی نیز در حال ایجاد است.
    کاظمی بازدید : 1297 دوشنبه 1395/02/20 نظرات (0)
    مقاله حاضر ترجمه ایست با عنوان استخراج قوانین وابستگی برای بهبود کیفیت فرایند تولید در رشته های اقتصاد و مدیریت از مجله معتبر Expert Systems with Applications که در ژورنال الزویر و ساینس دایرکت ثبت گردیده است، که  فایل PDF آن به صورت رایگان از لینک زیر قابل دانلود است و برای خرید فایل WORD ترجمه مقاله از لینک پایین استفاده کنید.
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Mining association rules for the quality improvement of the production process
  • عنوان فارسي مقاله:  استخراج قوانین وابستگی برای بهبود کیفیت فرایند تولید
  • مشخصات فايل مقاله: 12 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 25 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
    افراد تحصیل کرده و شاغل معمولاً علاقه دارند توسعه‌ی روش‌ها و برنامه‌های کامپیوتری را که با کارهای مهندسی و دانش سر و کار دارند دنبال کنند. مدیریت اشتباه عملیات و زمان‌های تولید از دست رفته، مشکلات و مسائل بزرگی هستند که بهره‌وری و کیفیت سیستم‌های صنعتی و هزینه‌ی تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد. استخراج قوانین وابستگی، یک تکنیک داده‌کاوی است که برای پیدا کردن اطلاعات مفید و ارزشمند از پایگاه‌های داده بزرگ استفاده می‌شود. این مقاله، پایه‌ی مفهومی بهتری را برای توسعه‌ی برنامه‌های استخراج قوانین وابستگی ارائه می‌دهد تا دانش را از عملیات و مدیریت اطلاعات به راحتی استخراج کند. تأکید این مقاله روی بهبود فرایندهای عملیاتی است. یک مثال کاربردی، تجربه‌ی صنعتی که استخراج قوانین وابستگی در آن برای تحلیل فرایند تولید استفاده می‌شود را شرح می‌دهد. این مقاله برخی نتایج جدید و جالب در رابطه با تکنیک‌های داده کاوی و کشف دانش که روی فرایند تولید نقش دارد را گزارش می‌دهد. نتایج تجربی روی داده‌هایی که در زندگی واقعی نقش دارند نشان می‌دهد که روش پیشنهادی برای یافتن دانش مرتبط با عملیات نادرست مفید واقع می‌شود.
    مقدمه:
    کاربردهای مهندسی هوش مصنوعی نظرات محققین و شاغلین حوزه‌ی صنعت را به دلیل توانایی آن در یادگیری و درک اصول و حقایق به منظور کسب دانش و به کارگیری آن در عمل به خود جلب کرده است. پیشرفت‌های مداوم، اشاره به پیشرفت‌های رو به جلو و غیر منتظره در زمینه‌ی عملکرد سازمانی دارد  (Linderman, Schroeder, Zaheer, Liedtke, & Choo, 2004). پیشرفت در مسائلی مانند افزایش ارزش مشتری، کاهش خطاها و عیوب، بهره‌وری بهبود یافته، امنیت عملکرد چرخه‌ی زمانی و انگیزش Evans & Lindsay, 2001)). این مورد معمولاً در روش حل تدریجی مسئله رخ می‌دهد که شامل مراحل ضمنی سازی مسئله، تحلیل مسئله، تعمیم راه‌حل و یادگیری دروس است (Kamsu-Foguem, Coudert, Geneste, & Beler, 2008). روش حل مسئله، روی توصیف فرایند شناختی در کارهای عقلانی و ملاحظات شناختی که با سرمایه‌گذاری دانش روی ساختارهای خاص و قدرت بخشی به تعمیم سر و کار دارد تمرکز می‌کند (Patel, Arocha, &Kaufman, 2001). روش‌های حل مسئله نقش مهمی را در اکتساب دانش و مهندسی بازی می‌کند زیرا سطح دانش انتزاعی برای نیل به اهداف با 
    اعمال دانش توسط فرایند تدریجی جستجوی مسیر راه‌حل بسیار ارزشمند است. از این روش‌ها می‌توان برای توصیف فرایند استدلال به صورت ساختاری برای هدایت روند کسب دانش و راحت کردن تقسیم دانش و استفاده‌ی مجدد بهره جست (Benjamins & Fensel, 1998).
    کاظمی بازدید : 958 سه شنبه 1395/01/24 نظرات (0)
    این مقاله  در رشته مدیریت آموزشی به بررسی نطام آموزشی فنی و حرفه ای در کشور ترکیه می پردازد و هدف از این مقاله بررسی اطلاعاتی  درباره  نظام آموزشی فنی و حرفه ای در کشور ترکیه  است.
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: A case study of technical and vocational education in Turkey
  • عنوان فارسي مقاله: یک مطالعه موردی از آموزش فنی و حرفه ای در ترکیه
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 14 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
    هدف اصلی این مقاله، فراهم نمودن اطلاعات در مورد نظام آموزشی فنی و حرفه ای در ترکیه می باشد. پژوهش ها و بررسی های بسیاری در مورد هیئت آموزش عالی و وزارت آموزش حرفه ای صورت گرفته است که منابع این پژوهش را شکل می دهند. علاوه بر این، اجماع اندکی در خصوص چارچوب نظری موضوع برای آماده سازی معلمان قرن 21 در تدریس آموزش های فنی و حرفه ای وجود دارد. معلمان ابتدایی از چنین انگیزه هایی برای یکپارچه سازی آموزش تحصیلی و حرفه ای، انتقال از مدرسه به دانشگاه، و جمعیت های خاص آگاهند. اما در اکثر دانشکده ها یا دانشگاه ها یک نظریه مستقل و یک نظریه مبتنی بر پژوهش برای تغییر منظم و بلندمدت ارائه نشده است. ظرفیت دبیرستان ها و دانشکده های حرفه ای برای تربیت معلمانی که آماده تدریس به دانش آموزان برای رفع نیازهای کاری قرن 21 باشند، باید مورد بازسازی قرار گیرد. 
    مقدمه:
    در قرن 21، در دنیای غرب، بکارگیری و تولید دانش و تکنولوژی برای صنایع تولیدی برای رقابت ملی و بین المللی اهمیت یافته است. در کشورهای توسعه یافته، بهبود مهارت های شغلی نیروی کار اساس پیشرفت اقتصادی بوده و در مقایسه با سایر اشکال یا سطوح آموزشی توجه بین المللی بیشتری را به خود جلب نموده است. دلیل این امر می تواند این باشد که دنیای امروز به لحاظ اقتصادی و اجتماعی به سرعت در حال تغییر است. رقابت جهانی هنوز کامل نیست به عنوان مثال تجارت آزاد هنوز هم با تجارت عادلانه برابر نیست اما رقابت برای ایده ها هیچگاه تا این حد قوی نبوده است. از پرسش اساسی که اکنون کشورها از خود می پرسند این نیست که سایر کشورها چه منابعی دارند بلکه این است که نیروی کارشان تا چه حد آموزش دیده هستند. متعاقباً آنچه که بین کشورها بر مبنای سطح درآمدی شان تفاوت ایجاد کرده است، تفاوت بین جوامع در کیفیت آموزشی آن ها می باشد
    کاظمی بازدید : 957 شنبه 1395/01/14 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله:  Customer Relationships Management in Organizations
  • عنوان فارسي مقاله: مدیریت روابط با مشتری در سازمان ها
  • مشخصات فايل مقاله: 6 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 6 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در سالهای اخیر ، بازار بر حسب تقاضای کار و برنامه های کاربردی  CRM ، به خصوص در شرکت های کوچک و متوسط با مشکلاتی همراه بو ده  و این مشکلات ،مرتبط با هزینه و پیچیدگی یک درخواست (تقاضا) بود.
    CMR مخفف Customer relationship management و به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. 
    هدف عمده یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری اینست که با استفاده از فرآیند های قابل اطمینان و رویه های تعامل با مشتریان ، شرکت را در خدمات رسانی بهتر به آنها یاری دهد. 
    یک استراتژی موفق CRM تنها با نصب بسته نرم افزاری که برای پشتیبانی از فرآیند های مربوطه طراحی شده قابل پیاده سازی نیست و رویکردی کلی که شامل آموزش کارکنان، اصلاح روند کاری بر پایه نیاز های مشتریان ، گزیش سیستم های مبتنی بر فناوری اطلاعات مربوط (شامل نرم افزار و سخت افزار) در کنار کاربرد این فناوری ها می تواند شرکت را در اتخاذ یک سیاست کارا و موثر در این زمینه یاری می دهد CRM. نرم افزاری است که به جمع آوری تمامی اطلاعات در مورد مشتریان ، فروش ، تاثیر بازاریابی ، واکنش ها و رفتار بازار در کنار هم کمک می کند.کار CRM کمک به تجارت در زمینه ی استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی برای درک رفتار مشتریان و ارزش مشتریان می باشد.با بهره گیری از CRM سرویس دهی بهتری به مشتری داده می شود ، پروسه ی بازاریابی و فروش ساده تر می شود ، مشتریان جدید کشف می شوند ، و در نهایت سود بیشتری از هر مشتری عاید شرکت می شود.
    سفارشی کردن (ساخت بر اساس سفارش) می تواند مسئله ای گیج کننده باشد و واسط های فروشندگان CRM نمیتوانند میزان مطلوب و مورد دلخواهی از یکپارچه سازی را فراهم کند.مدیریت ارتباط با مشتری یک راه حل جامع و سیستماتیک است که با یکپارچه سازی مبانی ارتباط با مشتری یعنی فرآیند های بازاریابی ، فروش و خدمات پس از فروش در جهت دستیابی و حفظ رضایت مندی مشتریان ، افزایش سود آوری و ایجاد ارزش افزوده ی اقتصادی در سازمان ها نقش بسزایی دارد.
    اجرا و پیاده سازی یک سیستم CRM به اندازه ی سیستم های نرم افزار سنتی وقت نمیبرد اما ممکن است گونه های پیچیده و عظیم آن حتی تا یکسال هم طول بکشد.بعلاوه ، بسیاری از شرکت ها یکسری اطلاعات مهم و حساسی مثل خدمات مالی را نگهداری می کنند که ترجیحاً و به دلایل امنیتی ، کنترل همچین داده هایی را به طرف سومی واگذار می کنند.به همین دلیل AMR بر این باور است که تا سال 2012بازاربرنامه های کاریردی CRM تنها 12% از کل بزار CRM را به خود اختصاص می دهد.
    کاظمی بازدید : 875 سه شنبه 1395/01/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Effects of Ethical Sales Behavior Considered through Transaction Cost Theory: To Whom Is the Customer Loyal
  • عنوان فارسي مقاله: اثرات رفتار فروش اخلاقی از طریق تئوري هزينه مبادله: مشتري به چه كسي وفادار است؟ 
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 20 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در این مقاله، بر اساس تئوري هزينه مبادله و از دیدگاه مشتری، به بررسی ارتباط بین رفتار اخلاقی فروش یک فروشنده، مزاياي ادراك شده مشتري از اعتماد، و رضایت مشتری مي پردازد تا بدين وسيله مشخص سازد  مشتری به چه كسي وفادار است. نتایج به دست آمده نشان می دهد که با در نظر گرفتن هزينه مبادله، مزاياي اعتماد مشتري كه از رفتار فروش اخلاقی فروشنده ادراك شده عاملي حیاتی است كه رضایت مشتری و وفاداری او را تحت تأثير قرار مي دهد. رضایت مشتری نيز به طور قابل توجهی بر روی وفاداری او به فروشنده تأثير مستقيم دارد، اما دارای اثر مستقيم قابل توجهي بر وفاداری اش به شرکت نيست یافته ها نشان می دهند که فروشنده نقشي کلیدی در حفظ وفاداری مشتری به شرکت ايفا مي كند.
    کلید واژه ها: رفتار فروش اخلاقی ، مزيت اعتماد، رضایت مشتری، وفاداری مشتری
    مقدمه:
    در محیط رقابتی امروز، یکی از مهمترين اهدافي كه بازاريابان خدماتي مي بايست در جهت دستيابي به آن تلاش كنند، به دست آوردن، حفظ و بالا بردن سهم بازار فعلي شان و در مرتبه  بالاتر، حفظ وفاداری مشتریان به منظور ایجاد مزیت رقابتی پایدار از طریق تلاش های بازاریابی است. بنابراین از لحاظ مدیریت بازاریابی، اطمینان از وفاداری مشتری و كسب سود حاصل از افزایش عمر مشتری بسيار حائز اهميت است. به خصوص در حوزه خدمات، وفاداری مشتري به عنوان یکی از مهم ترین فاكتورها در عملیات کسب و کار شناخته مي شود. 
    در خدمات، مبادلات عموماً از طریق تعامل بين مشتری و فروشنده انجام شده، و در نتیجه فروشنده به عنوان یک کانال اصلی برای برقراری ارتباط با مشتریان در نظر گرفته مي شود. با این حال، چنین رابطه ای ممکن است توسط رفتارهای نادرست و غیرقابل اعتماد فروشنده تخریب گردد(كلي و اسكين، 1992). رفتار فروش غیراخلاقی ممکن است رضایت مشتری و اعتماد وي را دچار آسيب كند. نارضایتی و بی اعتمادی مشتریان را وادار مي كند دست به اقداماتي برای محافظت از خود بزنند و وفاداری مشتری از دست خواهد رفت. مطالعات قبلی در این زمینه، عمدتاً روي ادراكات سرپرست فروش از رفتار فروش اخلاقي فروشنده در شركت متمرکز شده است(به عنوان مثال، رمزی و همکاران. استروت، 2002). در مقابل، از ديدگاه مشتري، درك فروش اخلاقي فروشنده براي مشتریان داراي اهميت است، اينكه قصدشان از حفظ ارتباط با فروشنده چيست و چه نوع رفتار خریدي را به دنبال خواهد داشت. شرکتهاي خدمات هنوز تا رسيدن به توسعه و درک این موضوع راه دارند. تعداد كمي مطالعات مرتبط با اين وجود دارد. 
    کاظمی بازدید : 969 شنبه 1394/12/22 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The effects of telecommuting on productivity: An experimental examination. The role of dull and creative tasks
  • عنوان فارسي مقاله: تأثیرات ارتباطات از راه دور بر بهره وری: یک بررسی تجربی. نقش وظایف یکنواخت و خلاقانه
  • مشخصات فايل مقاله: 9 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 15 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    سازمان ها در تلاش برای کاهش هزینه ها و ارتقاء روحیه کارکنان، به طور روز افزونی درحال تبدیل شدن به سازمان های از راه دور هستند. گزارشات متناقضی در مورد تأثیرات کار کردن خارج از دفتر بر بهره وری وجود دارد مبنی بر اینکه مستقیماً بر رده پایین شرکت تأثیر می گذارد. این مطالعه این تناقضات را با استفاده از یک رویکرد تجربی بررسی می نماید. وظایف فردی یکنواخت و خلاقانه برای تبیین دو جو کاری متفاوت بکار گرفته شد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که تأثیرات محیط از راه دور می تواند نشانه های مثبتی برای بهره وری وظایف خلاقانه و نشانه های منفی برای بهره وری وظایف یکنواخت داشته باشد. 
    مقدمه:
    علیرغم اهمیت ارتباطات راه دور به عنوان یک روش کاری جایگزین آثار کنونی عمیقاً بررسی ننموده اند که کار خارج از دفتر چگونه بر بهره وری تأثیر می گذارد. بخشی از دلایل این امر احتمالاً به علت مشکلات عملی در یافتن شاخص های خوب برای بهره وری می باشد که برای چنین تحلیلی لازم است. علاوه بر این جدا کردن عوامل محیطی از سایر عوامل مرتبط با بهره وری می تواند کار مشکلی باشد (Nalbantian و Schotter، 1997). مطالعه حاضر برای غلبه بر برخی از این مشکلات از یک طرح تجربی ساده در ترکیب با روش های بررسی برای درک چگونگی تأثیر محیط ارتباط از راه دور بر بهره وری در وظایف یکنواخت و خلاقانه استفاده می کند. دو ماموریت مختلف برای انعکاس کارهای انجام شده در مواقعی که ارتباط راه دور میسر است، انتخاب گردید. نتایج نشان داد که برای گروه خاصی از جمعیت، کار خارج از دفتر در مواقعی که وظایف یکنواخت است، تأثیرات منفی بر بهره وری و در مواقعی که وظایف خلاقانه تر است تأثیرات مثبتی بر بهره وری وجود دارد. این نتایج بعضاً با یافته های سایر مقالات هماهنگند هرچند که سوالاتی در این مقاله باقی می ماند. 
    کاظمی بازدید : 1218 شنبه 1394/12/22 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: A new marketing strategy map for direct marketing
  • عنوان فارسي مقاله: یک نقشه استراتژی بازاریابی جدید برای بازاریابی مستقیم
  • مشخصات فايل مقاله: 9 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 23 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
    بازاریابی مستقیم یکی از موثرترین شیوه های بازاریابی بسیارکارا با هدف حداکثر کردن ارزش دوره عمرمشتریان می باشد. بسیاری از شیوه های یادگیری که به قیمت حساس هستند مشتریان با ارزش را شناسایی می کنند تا سود مورد انتظارشان را حداکثر کنند. با این حال این شیوه ها تا زمانی که سود کل را برای دوره زندگی مشتریان حداکثر می کند، نمی تواند کنترلی بر عیوب احتمالی داشته باشد. متاسفانه فعالیتهای بازاریابی بهینه برای بدست آوردن حداکثر سود اغلب در حداقل کردن عیوب احتمالی بسیار ضعیف عمل می کند، چون با این روشها بین اهداف تناقض هایی پدید می آید. در این مقاله ما روش تصمیم گیری متوالی(ترتیبی) را برای حداکثر کردن سود با در نظر گرفتن عیوب احتمالی در بازاریابی مستقیم، ارائه می کنیم. ما الگوریتم یادگیری تقویتی را می پذیریم تا فعالیتهای بازاریابی بهینه متوالی را تعیین کنیم. با این یافته ها نقشه استرتژی را طراحی می کنیم که به مدیران بازاریابی کمک می کند تا مجموعه فعالیت متوالی بهینه و کوتاهترین راه را برای رسیدن به وضعیت مورد مطلوب را شناسایی کند. در نتیجه، این استراتژی به طراحی ایده آلی برای مجموعه فعالیتهای موثر منتهی می شود. 
    کلمات کلیدی: تصمیم گیری های متوالی، یادگیری تقویتی، استراتژی بازاریابی مستقیم، مدیریت ارتباط با مشتری، نقشه استراتژی های بازاریابی
    مقدمه :
    بازاریابی مستقیم یکی از روشهای بسیار موثر برای حداکثر کردن سودهای مورد انتظار است. تعدادی از روشهای یادگیری که به قیمت حساس هستند بر مشتریان سودآوری پیش بینی شده در بازاریابی مستقیم تاکید می کنند. با این حال، هدف معمولی این روشها فقط حداکثر کردن سود کوتاه مدت مرتبط با هر مجموعه فعالیت بازاریابی است. آنها تمامی تعاملات خروجی های تصمیم گیری را نادیده می گیرند، با اینکه ممکن است توالی از تصمیمات بازاریابی در طول زمان شکل بگیرد. این استراتژی های تصمیم گیری مستقل نمی تواند ضامن حداکثر کردن سودهای کل در دوره زندگی مشتری باشد چون انها اغلب وقتی تصمیم گیری ترتیبی در طول زمان پیش بیاید، تعاملات بین نتایج تصمیم گیری را نادیده می گیرند.
    کاظمی بازدید : 991 جمعه 1394/12/21 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: PERCEIVED RISKS AND CHOICES IN ENTREPRENEURS’ NEW VENTURE DECISIONS
  • عنوان فارسي مقاله: ريسك‌هاي تشخيص داده شده و انتخاب‌ها در تصميم‌هاي كارآفرينانه بنگاه هاي جديد
  • مشخصات فايل مقاله: 18 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه:  12 word
  •  سال انتشار مقاله: 2000
  • ترجمه چکيده مقاله:
    اگر چه ريسك نقشي اساسي در اغلب تصميم‌گيري‌هاي كارآفرينانه بازي مي‌كند، تحقيقات علمي كمي به عمل آمده است كه صراحتأ شرح داده باشد كه چقدر اجزاي ريسك، درك ريسك و تمايل طبيعي كارآفرينان به پذيرش ريسك، بر انتخاب ميان تصميمات بالقوه كارآفرينانه مي‌گذارد. در اين مطالعه علمي از گروه نمونه‌اي از كارآفرينان شركت هاي تند رشد آمريكايي خواسته شد كه بين تعدادي تصميم مخاطره‌آميز فرضي انتخابهايي انجام دهند. نتايج نشان داد كه اينگونه انتخاب‌ها تحت تأثير ريسك‌هايي كه به طور ذاتي در هر تصميم جديد وجود دارد و نيز همانطور كه در الگوي نتايج پيش‌بيني‌ شده براي هر تصميم هم آورده شده است تحت تأثير درك متفاوت كارآفرينان از اين ريسك‌ها و تفاوت در تمايل آنها به پذيرش ريسك، صورت مي‌پذيرند.
    هدف نمونه ما از كارآفرينان اين بود كه تصميماتي كه داراي سطح بالايي از «تغييرپذيري» در الگوي نتايج پيش‌بيني شده‌شان هستند انتخاب نشود. اين اجتناب از «تغييرپذيري» در نتايج اين را نشان مي‌دهد كه تحليل حساسيت كه معمولأ براي شرح دادن جذابيت تصميمات جديد تجويز مي‌شود، مي‌تواند در ذات ريسك پذيري باشد و مي‌تواند سرمايه‌گذاران بالقوه را از سرمايه‌گذاري در شركت‌هاي آنان بازدارد. رويكردهاي جديد براي ارزيابي و ارائه ريسك بنگاه جديد، به غير از رويكرد سنتي بهترين حالت/ حالت مورد انتظار/ بدترين حالت ، مي‌توانند به همان اندازه كه از طريق تحقيق بازار از ميزان احتمال پذيرش بازار از كالا يا خدمت جديد بنگاه مي‌توان آگاهي يافت، مورد توصيه قرار گيرند.
    همچنين تأثيري از تفاوت در تمايل ريسك ميان كارآفرينان بر انتخاب‌هاي جديد پرمخاطره آميزشان يافتيم. اين تأثير اين مطلب را ارائه مي‌دهد كه نه تنها كارآفرينان بايد در برابر اعمال هر نوع تعصب در تصميمات پرمخاطره جديدشان محتاط باشند، بلكه سرمايه گذاراني كه از اين پس وارد بازار مي‌شوند نيز بايد ميزان تمايل كارآفرينان به ريسك پذيري را هنگام تصميم‌گيري براي سرمايه‌گذاري كاملأ مورد توجه قرار دهند.
    سرانجام اينكه، در حاليكه نمونه ما از كارآفرينان تمايل به گريز از سطوح بالاي تغييرپذيري در انتخاب‌هاي جديدشان دارند، آنها به پذيرش درجه قابل ملاحظه‌اي از خطر، يا بدترين نتيجه ممكن حاصل از تصميم‌ جديد، اشتياق دارند كه شايد اين خطر پذيري ناشي از سودهاي چشمگير بالقوه باشد
    کاظمی بازدید : 1358 جمعه 1394/12/21 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Risk and Return
  • عنوان فارسي مقاله: ریسک وبازده
  • مشخصات فايل مقاله: 20 صفحه word
  • مشخصات فايل ترجمه: 26 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ...
  • ترجمه چکيده مقاله:
    هنر سرمایه گذاری با ریسک و بازده تعریف می شود. سرمایه گذاری به معنی قبول یک مقدار ریسک به ازای یک بازده مورد انتظار است.برای هر فرد قبل از ورود به بازار سهام این نکته کاملاً مهم است تا انواع مختلف ریسک و مخاطره را شناخته و آنها را اندازه گیری کند.همچنانکه که خواهیم دید برخی از این ریسک و بازده ها دارای تنوع هستند و برخی دیگر به این گونه نیستند.مطمئن شوید که شما آماده پرداخت برای رسیک اضافی هستید.
    زمانیکه یک سرمایه گذار یک دارایی را خریداری میکند (سهام ، اوراق قرضه ، یک شرکت ، اثر هنری و غیره ) این داراییها دارای یک بازده مورد انتظار هستند.برخی از سرمایه گذاران این بازده را بر حسب درصد مشخص میکنند در حالیکه دیگران امیدوارند که این بازده به صورت مثبت باشد.بازده مورد انتظار از نظر ریاضی به صورت درآمد +سرمایه پرداخت شده تعریف می شود.سهام خاص که عموماً در بخش تکنولوژی وجود دارند هیچ بازده (سود قابل تقسیم ) ندارند زیرا آنها تمامی سودها را در موسسه سرمایه گذاری می کنند. در مورد رشد این سهام بازده مورد انتظار شما همان سرمایه است. به خاطر داشته باشید که سرمایه گذاری همانند یک خیابان دو طرفه است که بین سرمایه گذار و شرکتی که شما می خواهید در آن سرمایه گذاری کنید قرار گرفته است. اگر شما سهام یک شرکت (یا اوراق قرضه آنها) را خریداری کنید ، آنها به شما بابت این کار یک پاداش مناسب را می دهند که می توانید آن را ردر جای دیگر سرمایه گذاری کنید. بنابراین بازده مورد انتظار بابت سرمایه گذاری یک سرمایه گذار باعث ایجاد یک سطح ریسک برای دارایی می شود.ریسک انواع مختلفی دارند که عبارتند از:
    ریسک سیستماتیک:
    این ریسکی است که نمی توانید آنرا متنوع کنید.زمانی که شما یک دارایی را خریداری می کنید عوامل متعددی در پی آن قرار می گیرند که می توانند بر بازده سرمایه گذاری (به صورت منفی یا مثبت )اثر بگذارند : نرخ ریسک سرمایه گذاری مجدد ، مخاطره بازار ، نرخ ریسک مبادله ، و ریسک قدرت خرید (تورم ) . هیچ راهی برای اینکه در دوره نوسان بتوانید از یک سهام خاص محافظت بکنید وجود ندارد. لطفاً به این نکته توجه داشته باشید که اگر چه شما نمی توانید در برابر این مخاطرات حفاظتی داشته باشید ولی راههایی وجود دارند که از انها دوری نمایید
    کاظمی بازدید : 1079 جمعه 1394/12/21 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Developing an integrated model of TQM and HRM on KM activities
  • عنوان فارسي مقاله: ایجاد مدل ترکیبی از مدیریت کیفیت جامع و مدیریت منابع انسانی در فعالیت های مدیریت دانش
  • مشخصات فايل مقاله: 14 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 19 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
    اهداف هدف این مقاله ایجاد یک مدل ترکیبی از مدیریت کیفیت جامع (TQM) و مدیریت منابع انسانی (HRM) به منظور روشن ساختن تاثیر عملکرد TQM و HRM بر فعالیت های مدیریت دانش (KM) است.
    روش شناسی تئوری مدیریت دانش به عنوان یک نقطه آغازین برای ایجاد مدل مفهومی ترکیبی در مورد ارتباط ویژگی های TQM و HRM عمل می کند. بر مبنای پیشینه تئوریک گسترده موجود، سه عملکرد TQM و سه عملکرد HRM در رفتار یک سازمان به منظور آزمایش تأثرات عملیات TQM و HRM بر فعالیت های مدیریت دانش مطرح شده اند. 
    دستاوردها این یافته ها مبنایی را برای ایجاد یک مدل پیشرفته HRM، TQM و مدیریت دانش فراهم می آورند.
    الزامات عملیاتی دستاورد های عملیاتی این مطالعه می تواند برای مدیران تجاری که می خواند فعالیت های مدیریت دانش را از طریق پیاده سازی وظایف HRM و TQM که فعالیت های مدیرت دانش را پشتیبانی می کنندريال ارتقاء دهند، قابل استفاده است.
    ارزش این مقاله به وسیله ایجاد یک مدل ترکیبی از HRM و TQM به عنوان یک مثال روش شناسی که می تواند برای شناسایی درجه تأثیر HRM و TQM بر فعالیت های مدیریت دانش قابل استفاده باشد، سهم قابل توجهی داشته است. سازمان ها می توانند از این چارچوب به منظور انجام پیش آزمایش های اندازه گیری خود و سپس ارزیابی مجدد تأثیرات هر یک از تغییرات HRM و TQM استفاده نمایند.
    کلامات کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دانش، نوع مقاله مقاله ادراکی 
    مقدمه
    در چند دهه اخیر، کیفیت جامع (TQM) و مدیریت منابع انسانی (HRM) به دلیل تآثیرشان بر عملکرد سازمانی و فردی، در تحقیقات مدیریت و کسب و کار، موضوعات مهمی محسوب شده اند (Ooi, et al., 2007). تحقیقات تجربی پیشین (مانند تحقیقات بوسلی  و ویل ) تأثیرات معنا داری را از TQM و HRM بر عملکرد سازمانی بیان می کند. اکثر بررسی های صورت گرفته بر TQM و HRM، بر تأثیراتشان بر سطح سازمانی تمرکز داشته اند (Boselie and Wiele, 2002; Choi and Eboch, 1998;Arthur, 1994)
    کاظمی بازدید : 923 جمعه 1394/12/21 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: verification of the effectiveness of the Integrated Product Development paradigm for the development of sports equipment A case study
  • عنوان فارسي مقاله: تائید اثربخشی الگوی توسعه محصول یکپارچه برای یک مطالعه موردی توسعه تجهیزات ورزشی
  • مشخصات فايل مقاله: 6 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 10 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2010
  • ترجمه چکيده مقاله:
    لوازم ورزشی شرکت ها با چالش های مهمی روبرو هستند. برای موفقیت در بازار ضروری است که به دنبال یک ساختار نظامند فرایند توسعه محصول باشیم.یک روش بالقوه، پارادایم توسعه محصول یکپارچه (IPD) است. در این مقاله تحقیق عملی داخلی (IAR) به منظور بررسی اثر IPD در یک مطالعه موردی،مورد استفاده قرار گیرد.در این مقاله نشان داده شده که IPDیک پارادایم توسعه بالقوه برای صنعت کالاهای ورزشی برای حمایت از روند توسعه سیستماتیک برای توسعه محصول موفق در ورزش است. 
    کلمات کلیدی:صنعت کالاهای ورزشی ، توسعه محصول، توسعه یکپارچه محصول، الگو ، عمل پژوهش داخلی، اسنوبرد الزام آور، صدمات اسنوبورد؛
    مقدمه : 
    لوازم ورزشی شرکت ها با چالش های مهمی روبرو هستند:
    1-باتوجه به چارچوب اقتصادی رکوداقتصادی جهانی،به نظرمیرسد یک ضربه شدید در بازار کالاهای ورزشی داشته باشد. بازار جهانی همچنان بدون چالش و در سال 2008 در 219 میلیارد € (284 میلیارددلار) [1] باارزششدهاست. این یکسال سختی بود، به عنوان اولین کاهش درمحمول ههای تولیدکننده ازسال 2003 مشهوداست. وباتوجه به عدم اطمینان اقتصادی قریب به اتفاق در حال حاضر، برای گفتن اینکه سال 2009 بهتر خواهد بود ، سخت هست. به گفته تام کاو ، رئیس انجمن سازندگان لوازم ورزشی (SGMA) [2]. علاوه بر این، شرکت هایی با فن آوری بالا وارد بازار کالاهای ورزشی می شوند [3]، که مازاد بر تشدید وضعیت بازار رقابتی است.
    2. علاوه بر چارچوب اقتصادی، افزایش استفاده از فن آوری های جدید (به عنوان مثال، مواد جدید)، پیچیدگی رو به رشد محصولات (به عنوان مثال: قطعات محصول)، از اهمیت زیبایی شناسی محصول، و کوتاه شدن چرخه عمر و نوآوریمحصول و عواملبیشتر [4،5]، که بر فرایند توسعه محصول از تجهیزات ورزشی موثر است. برای موفقیت در چنین محیط بازاری ضروری است که به دنبال محصول با ساختار سیستماتیک فرایند توسعه باشیم [5، 6].فرایند سیستماتیک R&D مربوط به موفقیت محصول، هزینه محصول و کیفیت محصول است [7، 8، 9]. با این حال، کسری بودجه را می توان با توجه به پارادایم توسعه سیستماتیک برای توسعه محصول تجهیزات ورزشی هم در پژوهش و هم در عمل مشاهده کرد.
    کاظمی بازدید : 1098 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله:  What"s Your Strategy for Managing Knowledge
  • عنوان فارسي مقاله: استراتژي شما براي مديريت دانش چيست؟
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه word
  • مشخصات فايل ترجمه: 16 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 1999
  • ترجمه چکيده مقاله:
    مديريت دانش چيز جديدي نيست . درواقع ،از صدها سال قبل که مالکان شرکتهاي فاميلي و يا پيشه وران زبده تجارت حرفه اي خود رابه طور کامل و دقيق به فرزندان و شاگردان خويش انتقال مي داده اند، مديريت دانش وجودداشته است . اما، تا سال 1990 که مديران عالي سازمانها شروع به بحث درباره مديريت دانش کردند چيزي به اين نام وجود نداشت . به همان اندازه که زيربناهاي اقتصاد صنعتي از حالت وابستگي به منابع طبيعي به سمت وابستگي به سرمايه هاي فکري تغيير حالت پيدا مي کرد، مديران نيز ناگزير از آن بوده اند تا به بررسي دانش زيربنايي کسب وکارشان وچگونگي استفاده از آن بپردازند. درست درهمين زمان ، افزايش شبکه هاي کامپيوتري امکان طبقه بندي ، ذخيره سازي و استفاده برابر افراد از انواع مهم دانش را به گونه اي آسانترو ارزانتر از گذشته امکان پذير ساخت . نويسندگان مقاله هانسن ، نوريا و تايرني اقدامات مديريت دانش را در چندين صنعت موردمطالعه قرار دادند. در اين راستا، آنها کارشان را با مطالعه مديريت دانش شرکتهاي مشاوره اي شروع کردند. زيرا، "دانش " سرمايه اصلي مشاوران بوده و اين شرکتها در زمره اولين شرکتهايي بودند که به مديريت دانش توجه کرده و در اين زمينه سرمايه گذاريهاي کلاني انجام داده بودند. همچنين آنها در بين اولين شرکتهايي بودند که دريک حجم وسيع درپي استفاده از تکنولوژي اطلاعات به منظور تسخير و گسترش آن برآمده اند. از سوي ديگر، به نظر محققان فوق ، تجارب اين شرکتها که در ارتباط با تجارب تمامي شرکتهايي بود که به نيروي انساني خبره و جريانهاي فکري وابسته بودند،مي توانست درمورد اينکه چه کارهايي در زمينه مديريت دانش انجام شده و چه کارهايي انجام نشده آنها را راهنمايي کند. هانسن و همکارانش دريافتند که مشاوران يک روش متحدالشکل را براي مديريت دانش تعقيب نمي کنند بلکه آنها از دو استراتژي متفاوت دراين زمينه استفاده مي کنند که عبارتند از: استراتژي کدگذاري"Codification Strategy" و استراتژي شخصي سازي "Personalization Strategy".
    کاظمی بازدید : 909 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The Relationship between Budget Deficits and Capital Inflows: Further Econometric Evidence
  • عنوان فارسي مقاله: رابطه بين كسورات بودجه ووروديهاي سرمايه اي:شواهد اقتصادي بيشتر
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 1996
  • ترجمه چکيده مقاله:
    اين تحقيق اكثر فدرال را روي وردريهاي سرماه اي ايالات متحده گزارش مي كند .با توسعه كارهاي قبلي بهمني- اسكويي وپايسته (1994)مابر منطقي بودن حداكثر احتمال جديد عرضه شده بوسيله جانسن (1988)وجانسن ژوليوس (1990)براي انجام آزمايشات Cointegrationتاكيد مي كنيم .نتايج يك رابطه بلند مدت رابين كسورات بودجه و وردريهاي سرمايه نشان مي دهد .بعلاوه يافته هاي حاصل از مدلسازي خطا اصلاح نشان مي دهد كه ناتعادلهاي موقتي (كوتاه مدت )در بازارهاي مالي به سرعت اصلاح ميشوند وبنابراين مشخص ميشود كه بازارهاكارآمد هستند .
    مقدمه:
    دريكي از نسخه هاي اين مجله بهمني اسكويي وپاسته (1994)نشان داده اند كه كسورات بودجه در ايالات متحده باعث جريانات ورودي سرمايه اي در دوره 88-1973شده است .با استفاده از روش انتگرال گيري مضاعف دو مرحله اي براساس باقيمانده انجل –گانگر (1987)ومدل خطا اصلاح آنها كشف كردند كه كسورات بودجه وجريانات ورودي هم انباشته هستند .آنها رابطه بين كسورات بودجه وجريانات ورودي سرمايه را براساس نرخ بهره افزايش يافته حاصل از وام گيري عمومي وبهبود انتظارات را براساس رشد اقتصادي يافته حاصل از محركهاي بودجه ،مشخص كنند. شواهد ارائه شده بوسيله بهمني اسكويي وپاسته (كه بعد از اين به آنها BPگفته ميشود)سهم قابل توجهي در شناخت ما از اثر كسورات بودجه در اقتصادايفا مي كنند .هدف از اين يادداشت آن است كه شواهد بيشتري را روي رابطه بين كسورات بودجه وجريانهاي ورودي با استفاده از آزمايش اطلاعات به كمك روش Cointegrationجديدي كه بوسيله جانسن (1988)وجانسن وژوليوس(1990)ارائه شده است ،مطرح كنند.
    کاظمی بازدید : 846 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Intellectual Capital: An Evolutionary Change in Management Accounting Practices 
  • عنوان فارسي مقاله: سرمایه فکری :تغییری تکاملی در راهکارهای حسابداری مدیریت 
  • مشخصات فايل مقاله: 24 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 32 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2004
  • ترجمه چکيده مقاله:
    از آن به طور وسیع به عنوان سرمایه فکری یاد می شود.بنابراین تخصص ،تجربه،روابط خوب با میزان استفاده از تکنولوژی منابعی در این علم هستند که به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکتها محسوب می شوند,در حالیکه به عنوان یک ارزش رشد کرده و در ادبیات شرکتها مورد توجه قرار گیرد .سنجش و گزارش دهی که سرمایه فکری برای اهداف خارجی بدست می دهد ،میتواند فاصله کمی با آنچه درحسابداری مدیریت به آن اشاره شد دارد،داشته باشد.
    این تحقیق در واقع تاثیر سرمایه فکری را بر جریان حسابداری مدیریت شرکتهایی که درجه و فرمی از سرمایه فکری را به نحوی دارا هستند،می آزماید.شرکتهایی که ما مورد بررسی قرار می دهیم شرکتهایی هستند که سرمایه گذاری زیادی بر روی این موضوع کرده اند و اینکه آیا مایلند بر سنجشهای غیر مالی تاکید بیشتری کنند و یک سبک که مربوط به حسابداری نباشد را بپذیرند و بیشتر بر روی استراتژی تمرکز کنند و به امور مالی و جریانهای مالی کمتر بپردازند
    به عنوان نمونه شرکتهایی را که توانایی بهتری در خنگام مواجهه با امور غیر قابل پیش بینی اقتصادی و تغییرات بازار به جهت دستیابی به سطوح بالای عملکرد دارند,بررسی کردیم.
    بعضی نتایج اولیه ارائه شده انقلابی را در حسابداری مدیریت شرکتهایی ایجاد کرد که سرمایه گذاری زیادی را در بخش سرمایه معنوی انجام دادند.آنها شامل:سنجش عملکرد و استفاده از سنجشهای مالی و غیر مالی و تاکید بر برنامه ریزی و کنترل ،و نوع بودجه بندی ،استراتژی ارزیابی سرمایه گذاری ها،مدیریت ریسک و انتظارات عملکرد بودند.این یافته ها جهت پی گیری بیشتر از طریق مصاحبه با مدیران عالی شرکتهایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند مورد بحث قرار گرفت.
    ابتدا گزارشات این تحقیق از طریق مصاحبه با مدیران عالی حسابداری و غیر حسابداری در بیش از 100 شرکت بزرگ که سطوح بالا و پایین سرمایه فکری را درار بودند ،بررسی شد.این مطالعه هم در نقش اطلاعات حسابداری مدیریت و هم در نقش حسابداری مدیریت پی گیری شد.
    واژه های کلیدی:
    سرمایه فکری،دانش,حسابداری مدیریت،سنجش عملکرد مالی و غیر مالی،بودجه بندی،ارزیابی سرمایه گذاری سرمایه استراتژیک،مدیریت ریسک.
    مقدمه:
    دانش و اطلاعات امزوزهبهترین ابزار علم اقتصاد هستند,جاییکه علم اقتصاد متهورانه عمل می کند،فزونی استفاده از اطلاعات علمی و تکنولوژی به چشم می خورد.شرکتهای دانش محور نسبت بزرگی از سرمایه شان را در دارایی نامحسوس خود دارندو این برای امور مالی و هم برای حسابداری مدیریت شرکتهایی که به طور سنتی و به قدر کافی سرمایه و عملکرد نا محسوسشان را در وضعیتهای مختلف مالی منعکس نکردند، یک چالش واقعی بشمار می رود .
    کاظمی بازدید : 791 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The implications of the new capital adequacy rules for portfolio management of credit assets
  • عنوان فارسي مقاله: مفاهيم قواعد جديد كفايت سرمايه براي مديريت پورتفوليوي دارائيهاي اعتباري
  • مشخصات فايل مقاله: 18 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2001
  • ترجمه چکيده مقاله:
    درطي چند سال گذشته يك بحث گسترده بين افراد متخصص و دانشگاهيان راجع به اينكه آيا يك روش مديريت پورتفوليو مي تواند با بانكها در مديريت بهتر ريسك سرمايه كمك كند و اينكه چگونه روش مديريت پورتفوليو براي سهام داران ارزش ايجاد مي كند، وجود داشته است . در اين مقاله ، نويسندگان مي گويند كه چهار محرك وجود دارد كه بانكها را ملزم مي كنند كه به هنگام مديريت دارائي هاي اعتباري از حالت معاملاتي به يك روش كه بيشتر شبيه به مديريت پورتفوليو است حركت كنند. اين چهار محرك عبارتند از : تغييرات ساختاري در بازارهاي اعتباري ، ناكارآمدي انتقال ريسك به بازارهاي وام دهي ، افزايش سطح بدهي در ايالات متحده و تغييرات پيشنهاد شده براي كفايت سرمايه . نويسندگان در ادامه هيچ تغيير همزماني در قواعد مربوط به كفايت سرمايه مشاهده نكردند به عنوان اولين قدم آنها به سمت همگرايي بين ريسك سرمايه و ترتيب سرمايه براي ريسك سرمايه حركت كرده اند اين تغييرات مستلزم آن است كه بانكها به تلاشهاي خود براي ايجاد اولين كلاس از مهارتها و توانمنديهاي مديريت پورتفوليو شتاب دهند ، به كسب بهترين روش مديريت پورتفوليوي اعتباري از طريق فرصتهاي جذاب براي ايجاد ارزش سهامداران و قادر شدن بانكها در رقابت موفقيت آميز ، پاداش داده مي شود.
    كلمات كليدي : قواعد سرمايه، مديريت پورتفوليو ، ريسك اعتباري
    1-دلايل عمل : نياز به ايجاد توانمنديهاي مفهومي مديريت پورتفوليوي اعتباري 
    مديريت ريسك اعتبار در معرض تغييرات عمده قرار گرفته است . اين تغييرات باعث تحت تأثير قرار گرفتن روند رقابت در بازارهاي اعتباري ، ايجاد فرصتهايي براي بانكهايي كه اولين مزيت ها را حفظ مي كنند ، مي شود .
    يكي از فرصتهاي ايجاد شده ، حوزه مديريت پورتفوليوي اعتباري است . در حالي كه بسياري از بانكها اولين تجربيات خود را با اين مفهوم جديد ايجاد كرده اند و مسئوليت هاي سازماني را براي اجراي آن تنظيم كرده اند ما تصور مي كنيم كه نياز زيادي براي شتاب دادن به اين تلاشها وجود دارد علي الخصوص ما چهار محرك كليدي را مشاهده مي كنيم كه باعث حركت سريع بانها به سوي يك موقعيت رقابتي تر ميشود.
    2-محرك كليدي شماره 1 : تغييرات ساختاري در بازارهاي اعتباري
    در طي چند سال گذشته بازارهاي جهاني اعتباري تغييرات شگرفي داشته اند آنها اصولاً مسير و رقابت را در بازارهاي اعتباري تغيير داده اند و استراتژي هاي جديدي رابراي حفظ رقابت الزامي كرده اند ما چهار تغيير ساختاري مهم را شناسايي كرده ايم:
    افزايش رقابت مخصوصاً در بازارهاي اعتباري سطح پائين.
    بطور كلي رقابت در بازارهاي اعتباري بقا را افزايش داده است.
    کاظمی بازدید : 1249 پنجشنبه 1394/12/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: FACTS about GASB
  • عنوان فارسي مقاله:  حقايق در مورد گسب GASB
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2002-2003
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در سال 1984 هيئت استانداردهاي سود دولت (گسب ) بر طبق شالوده سود مالي(فاف) تشكيل شد تا استاندارد هاي آن گزارش هاي آمادگي ظاهري مالي اين را هدايت مي كنند. شالوده ، براي انتخايب اعضاي گسب و هيئت مشاور مسئول است. و براي فاليتهاي آنها و تمرين و توجه كلي آنها به استثناي قطعنامه مسائل فني گسب تأمين بودجه مي كند. وظيفة گسب مهم است زيرا گزارش ظاهري مالي ميتواند مسئوليت مالي را نسبت به مردم شرح دهد و اساس سرمايه گذاري ، اعتبار و بسياري از قانونگذاران و تصميمات منظم و با قاعده مي باشد.
     مأموريت هيأت استاندارد هاي سود دولت 
    مأموريت هيئت استانداردهاي سود دولت اين است كه استانداردهاي سود دولت محلي و كشوري و گزارشات مالي را كخ بصورت زير خواهد بود ، تأييد و اصلاح كند.
    ـ اطلاعات سودمند را براي استفاده كنندگان گزارشات مالي باعث مي‌شود.
    ـ عموم را راهنمايي و تعليم و تربيت مي‌كند كه اين شامل توليد كنندگان، حسابرسان و استفاده كنندگان گزارشات مالي مي‌باشد كاربردها و استفاده كنندگان سود دولتي و گزارش مالي
    استانداردهاي مالي و سود براي عملكرد موثر و قابل اجراي سيستم دموكراتيك دولت ضروري هستند.
    ـ گزارش مالي يك نقش مهم را در انجام وظيفه دولت ايفا مي‌كند تا آشكارا پاسخگو باشد.
    ـ گزارش مالي دولتهاي محلي و كشوري عادتا مسئوليت را ارزيابي مي‌كنند و تصميمات اقتصادي، اجتماعي و سياسي اتخاذ مي‌كنند.
    گزارشات مالي اولين استفاده كنندگان دولت محلي و كشوري موارد زير مي‌باشد.
    ـ دولت ابتدا در مقابل شهروندان خود مسئول است.
    ـ بطور مستقيم نمايندة شهروندان، قانونگذار و هيئت مراقب مي‌باشد و
    ـ بودجه دولت را تهيه مي‌كند يا در فرآيندهاي دارايي، ماليات دهندگان، دولتهاي ديگر، سرمايه‌گذاران، اعتبار دهندگان، دادن تعهدات مالي و متخصص تجزيه شركت و دخالت مي‌كند.
    همچنين مديران استفاده كنندگان گزارشات مالي هستند، آيا آنها استفاده كنندگان اول را كه وابسته هستند مورد بررسي قرار مي‌دهند يا آيا آنها آماده‌اند كه به اطلاعات دروني دسترسي يابند.
    کاظمی بازدید : 1044 چهارشنبه 1394/12/19 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: AHP- and simulation-based budget determination procedure for public building construction projects
  • عنوان فارسي مقاله: روش تعیین بودجه مبتنی بر AHP و شبیه سازی برای پروژه های ساخت و ساز عمومی
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 21 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2008
  • ترجمه چکيده مقاله:
    بودجه پروژه های ساخت و ساز عمومی، درصد بالایی از بودجه سالیانه دولت را در بر می گیرد. از این رو، تعیین بودجه پروژه ها بصورت عینی و واقعی، توجه خاص مأموران(متصدیان) دولتی را در تخصیص اثربخش این بودجه می طلبد. با این وجود، قوانین و مقررات تایوان برای تعیین بودجه پروژه های ساخت و ساز تنها بصورت کیفی فرایند اداری دولتی را توصیف می کنند. در غیاب یک روش سیستماتیک کمی، مأموران و متصدیان دولت عموماً بودجه پروژه ها را بر اساس تجارب شخصی شان تعیین می کنند، و در نتیجه نتایج بودجه ریزی غیر قابل اعتماد هستند. این تحقیق یک روش جدید به منظور تعیین بودجه پروژه های ساخت ارائه می کند. روش پیشنهادی مدل ارزشیابی چند معیاره مبتنی بر AHP را با مدل هزینه مبتنی بر شبیه سازی ترکیب می کند. AHP منعکس کننده ارزشیابی مأموران با توجه به معیارهای تعیین بودجه است. آیتم های هزینه ای، متغیرها هستند. مدل هزینه، یک توزیع هزینه تجمعی ایجاد می کند که بر اساس آن مرزهای بودجه پروژه مشخص می گردد. نقاط قوت روش پیشنهادی از طریق کاربرد آن در یک پروژه در تایوان تشریح شده است.
    کلمات کلیدی: بودجه؛ هزینه؛ شبیه سازی؛ فرایند تحلیل سلسله مراتبی؛ پروژه ساخت و ساز عمومی
    1. مقدمه
    بودجه های پروژهای ساخت و ساز عمومی اغلب سهم بزرگی از بودجه های سالیانه را در بسیاری از کشورها در برمی گیرند. برای مثال، بودجه ساخت و ساز عمومی در تایوان تقریباً 1.33 بیلیون دلار امریکا در سال 2002 بوده است، که چیزی در حدود 25%  کل بودجه دولت مرکزی بوده است. کمیته ساخت و ساز عمومی(PCC)، بزرگترین آژانس دولتی مرتبط با ساخت و ساز در تایوان، مسئول تعیین بودجه پروژه های ساخت و ساز عمومی است که بالغ بر 1515152 دلار امریکاست( هر دلار امریکا معادل 33 دلار جدید تایوان است).
    کاظمی بازدید : 1107 چهارشنبه 1394/12/19 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Strategic orientation of management accounting - A case study
  • عنوان فارسي مقاله: موقعيت استراتژيكي حسابداري مديريت
  • مشخصات فايل مقاله: 45 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 77 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در سال 2009، AstraZeneca آخرین مورد از چهار محرومیت متوالی عناوین تجاری دارویی محلی را متوقف نمود، بیشتر این محرومیت ها در هیئت پزشکی خانوار متوسط سوئدی، مثلاً Alvedon1 بود. بیشتر محصولات محروم شده بیش از 50 سال در بازار حضوری فعال تجربه کرده بودند. با این وجود، خدمات داخلی و خارجی همواره این سئوال را مطرح می کنند که چرا AstraZeneca محصولاتی با گردش ثابت وجوه نقدی را محروم نمود، به ویژه زمانی که کمپانی به زودی با انقضای جواز دیگر محصولات مهمش رو برو می شد. در پاسخ به این انتقاد، این گونه استدلال گردید که ارزیابی استراتژیک نشان داده بود که آینده این محصولات در AstraZeneca به موازات استراتژی شرکتی قرار نداشت.
    این قبیل محصولات نه با جواز تحت حفاظت قرار گرفته نه مثل محصولات اصلی AstraZeneca، پیشگام و جلودار توسعه دارویی بودند. این فرایند ارزیابی را می توان استراتژیک تلقی نمود زیرا پاسخی به تغییر شرایط استراتژیک داخلی و خارجی به شمار می رفت. در این مقاله ، استعمال حسابداری مدیریت در این فرایند ارزیابی بررسی شده است. " سیموند"  بر کاربرد حسابداری مدیریت در زمینه استراتژیک به عنوان یک موضوع تحقیقاتی جالب توجه در سال 1980 تاکید نمود در این سال او حسابداری مدیریت استراتژیک (SMA) را معرفی نمود(لانگفیلد- اسمیت، 2008). این فکر و تصور حاکی از آن است که حسابداری مدیریت باید اطلاعات وابسته به زمینه های استراتژیک را لحاظ نماید.
    از آنجایی که فرایند ارزیابی از نوع استراتژیک بود، در نتیجه مطالعه و بررسی نحوه به کارگیری حسابداری مدیریت در آن فرایند جالب توجه می باشد. بنابراین، هدف این پایان نامه شناخت و آگاهی از نحوه استفاده و به کارگیری حسابداری  مدیریت در زمینه استراتژیک می باشد. برای نیل به این مهم، سئوالات تحقیق زیر مطرح گردید:
    کاربرد حسابداری مدیریت برای تاکید بر جنبه های استراتژیک در فرایند ارزیابی AstraZeneca ؟ 
    در سالهای اخیر رشته SMA در جمع جامعه آکادمیک توجه زیادی را به طرف خود جلب کرده است. این علاقه از طریق تحقیق هنجاری اولیه و سپس مطالعات تجربی تجلی یافته است. بیشتر تحقیقات تجربی بر کاربرد تکنیک های حسابداری و شرایط استعمال آنها تاکید کرده است (" تیلمن و گودارد"، 2008). از قابلیت کاربرد عملی SMA انتقاد شده و SMA افسانه و اختراع تخیل آکادمیک نامیده شده است (لورد،1996).
    کاظمی بازدید : 1394 دوشنبه 1394/12/17 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله:  Dynamic effects of business cycles on business relationships
  • عنوان فارسي مقاله: تاثیرات پویای چرخه های تجاری بر روابط تجاری
  • مشخصات فايل مقاله: 15 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 16 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    هدف- هدف این مقاله شناسائی تاثیرات چرخه های تجاری بر روابط صنعتی تجارت با تجارت(b-to-b) در صنایع بسیار سبک است.
    طرح/ روش شناسی/ دیدگاه - این مقاله مطالعه موردی دقیق Outotec plc ، ارائه دهنده برجسته تکنولوژی برای صنایع فلزات و معادن است.
    یافته ها- این مطالعه تغییرات رابطه تجاری همانند غلبه بین بخش ها و ماهیت تعاونی و رقابتی تناوب رابطه را طی یک چرخه تجاری شناسائی می کند.
    کاربردهای عملی- این بررسی روشهای معتدل سازی اثرات چرخه های تجاری را در صنایع بسیار سبک از منظر یک ارائه دهنده تکنولوژی مبتنی بر پروژه شناسائی می کند.
    اصالت/ ارزش- در حالی که تعداد زیادی پژوهش اقتصادکلان در مورد چرخه ها و بررسی هائی نیز در مورد چرخه های تجاری ویژه صنعت ( صنعت- ویژه) وجود دارد، این مطالعه نمونه نادری از تحقیق ویژه کمپانی بر ابقای چرخه های تجاری است.
    کلمات کلیدی : چرخه های تجاری، تجارت پروژه، مدیریت رابطه ، محیط تجاری سبک، بازاریابی تجارت با تجارت.
    نوع مقاله: مقاله پژوهشی.
    مقدمه
    چرخه های تجاری برجسته ترین پدیده های حیات تجاری اند. این چرخه ها برای اقتصاددانان تمرین های فکری بسیار هیجان انگیزی فراهم می آورند ولی برای مدیران وشرکتها یکی از سخت ترین چالش هائی هستند که باید به منظور موفقیت و حتی بقا بر آنها غلبه کنند. بسیاری ازکمپانی های عمل کننده در بالادست زنجیره ارزش، با گردش پذیری شدید مواجه می شوند، چرا که حتی کوچکترین نوسانات بازارهای نهائی آنها منجر به چیزی می شود که اثر شلاقی نام دارد. چون تغییرات بسیار جزئی در تقاضای مشتری ، نوسانات وسیعی در طول زنجیره تامین ایجاد می نماید. این اثر، شرکت  ها را در بسیاری از صنایع دچار نوسان کرده به جای پیشرفت تدریجی رو به جلو، منجر به تغییر جهت  مسیر آنها می شود.
    هر مرحله از چرخه تجاری مسائل و چالش های مدیریتی خاص خود را ایجاد می کند. علاوه بر این،نادیده انگاشتن امر بازبینی و مرور چرخه طی یک دوره شاید چند ساله آسان است چون مدیران تمایل به بقا از طریق گزارش سالیانه دارند. 
    کاظمی بازدید : 1159 دوشنبه 1394/12/17 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Electronic new Product Development - a conceptual framework
  • عنوان فارسي مقاله: چارچوبی مفهومی برای گسترش محصولات جدید به شیوه الکترونیکی
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 15 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2002
  • ترجمه چکيده مقاله:
    عصر اقتصاد دانشی امروز با دوره های حیات کوتاه محصولات، نیازهای متغیر مشتریان و فرآیند های کسب و کار پیچیده شناخته می شود، به گونه ای که مدیریت دانش (Knowledge Management یا KM) به عنوان عنصری کلیدی در گسترش محصولات جدید محسوب می گردد. در این مقاله، تعامل میان پنج حوزه فعالیت مختلف در KM را به تفصیل مورد بحث قرار می دهیم. پس از آن، مفهومی نوین از گسترش محصولات جدید به صورت الکترونیکی (E-NPD) را ارائه خواهیم نمود. E-NPD عبارت است از نقطه همگرایی ارتباطات مشتریان، فرآیند کسب و کاری، کاربرد های سازمانی فناوری اطلاعات، و سامانه های مدیریت دانش که برای ادامه سیر خلاقیت در سازمان از طریق مدل های کسب و کار جدید در محیط اقتصادی دانش پایه ضروری است. در این مقاله، بر پایه یک مطالعه موردی در محیط صنعتی فناورانه، نشان خواهیم داد که همگرایی KM و گسترش محصولات جدید به صورت قابل توجهی کارایی بهتری در گسترش محصولات جدید ایجاد کرده و به تبع آن توانسته باعث موفقیت محصولات جدید شود. در این زمینه، با توضیح ساختار E-NPD می توانیم بهبود قابل توجه NPD را با بهره گیری از KM نتیجه گیری کنیم. 
    با وجود رقابت فزاینده در محیط اقتصادی که جهانی، سازمان های موفق باید بتوانند بنیاد دانشی خود را گسترش دهند و مهارت های جدیدی را ایجاد کنند. سازمان هایی که نتوانند این هدف را برآورده سازنند از رقابت عقب خواهند ماند. تاریخ نشان می دهد که سازمان های پیشرو در یک نسل به ندرت در نسل های آینده نیز می توانند پیشرو باشند. سازمان ها برای نگه داری مزیت رقابتی کنونی خود باید بر روی گرایش کلی مشتریان، سازمان های شبکه محور، سازمان مجازی و چابک و سازمان دانش محور حفظ کنند. تمامی این مفاهیم به مدیریت دانش (KM) مرتبط اند. در دهه گذشته، پیشرفت سریع فناوری، تغییر نیازهای مشتریان باعث کاهش طول عمر محصولات و یکپارچه سازی بازارهای جهانی شده که چالشی بزرگ برای فرآیند های NPD به وجود آورده است. مدیریت دانش در حوزه کسب و کار پاسخ های خوبی پس داده است اما همگرایی آن با گسترش محصولات جدید کم تر مورد بررسی و بحث قرار گرفته است. 
    کاظمی بازدید : 880 دوشنبه 1394/12/17 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Relationship between management information systemsand corporate performance
  • عنوان فارسي مقاله: رابطه میان سیستم های اطلاعاتی مدیریت و عملکرد شرکت های بزرگ
  • مشخصات فايل مقاله: 12 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 30 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2014
  • ترجمه چکيده مقاله:
    بررسی  متون  در حوزه ی سیستم های اطلاعاتی مدیریت (IS) موفق ، شواهد تجربی را  ایجاد  کرده و نشان می دهد  که سرمایه گذاری تنها  در IS و ابزارهای جدید مدیریت (NMT)، نتایج بهتری را  در کسب و کار به همراه ندارد . مقاله حاضر با هدف کمک به توسعه  دانش موجود در زمینه عوامل توضیحی  با اجرای موفق  IS، به طبقه بندی این عوامل از طریق تجزیه و تحلیل خوشه ای می پردازد و از نمونه ای از شرکت های اسپانیایی با توجه به ارزیابی مدیران مالی آنها (CFOs) از کیفیت این سیستم ها و کاربرد آنها برای اهداف استراتژیک استفاده می کند. این طبقه بندی برای پاسخ به سه سوال مفید است: آیا شرکت هایی که به سیستم های اطلاعاتی خود امتیاز بهتری می دهند، عملکرد خود را نیز بهبود می بخشند؟
     چگونه کیفیت و استراتژی سیستم های اطلاعاتی، نتایج را تحت تاثیر قرار می دهد؟ آیا رابطه مثبتی بین استفاده از NMT ها و بهبود عملکردها  وجود دارد؟ از طریق آزمون غیر پارامتری کروسکال والیس و حداقل مربعات جزئی (PLS) نتایج مدل به دست آمده و پرسش اول را تایید می کنند و نشان می دهند که کیفیت و استراتژی IS بر بهبود سودآوری شرکت ها تاثیر مثبتی دارد. رگرسیون منطقی نشان دهنده تعامل بین استفاده از NMT ها و رویکرد استراتژیک سیستم های اطلاعاتی با اثرات مثبت بر بهبود سودآوری می باشد. نتایج حاصل از این مطالعه دارای پیامدهای قابل توجه و با اهمیتی برای شرکت ها بوده و نشان می دهند که سرمایه گذاری در سیستم های اطلاعاتی و NMT ها باید با موارد صحیحی از استراتژی همراه شود.
    واژگان کلیدی: سیستم های اطلاعاتی مدیریت، ROI، خوشه، PLS، تکنیک های جدید مدیریت 
    کاظمی بازدید : 867 شنبه 1394/12/15 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Enhancing employee outcomes: The interrelated influences of managers' emotional intelligence and leadership style
  • عنوان فارسي مقاله: بهبود بازده کارکنان؛ تأثیرات وابسته هوش عاطفی مدیران و سبک رهبری
  • مشخصات فايل مقاله: 27 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 30 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    هدف- هدف این مقاله، بررسی تأثیرات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند است. به ویژه، این مقاله در جستجوی بررسی اثرات تعدیلی بالقوه ی سبک رهبری تحولی بر روابط بین هوش عاطفی مدیران و نتایج(خروجی های) کارمند به مانند عملکرد کارمند، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و استرس(فشار) شغلی می باشد.
    طراحی، روش شناسی، رویکرد- این مطالعه در دو سازمان بزرگ در شانگهای چین و بر جامعه ی آماری متشکل از مدیران و زیردستان به تعداد323 نفر انجام شده. هوش عاطفی از طریق مقیاس هوش عاطفی ونگ   و سبک رهبری به واسطه ی پاسخنامه چندعاملی رهبری  سنجیده شدند. 
    نتایج- یافته ها نشان دادند که سبک رهبری تحولی مدیران به شدت رابطه ی بین هوش عاطفی مدیران و رضایت شغلی کارمند را تعدیل می کند. با این وجود، سبک رهبری تحولی مدیران هیچ گونه اثر تعدیلی ای را بر رابطه  بین هوش عاطفی مدیران و عملکرد کارمند، تعهد سازمانی و استرس شغلی گزارش نکرده است. 
    اصالت/ارزش-یافته های این مطالعه به بینش های موجود در رابطه با ارتباطات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند کمک می کند و نشان می دهد شدت تاثیر هوش عاطفی مدیران بر رضایت شغلی باید از طریق یک متغیر سوم، رهبری تحولی نشان داده شود. 
    واژگان کلیدی- هوش عاطفی، رهبری تحولی، عملکرد کارمند
    نوع مقاله- پژوهشی
    مقدمه
    سبک رهبری یکی از خصوصیات بسیار مهم مدیران است. یکی از مؤثرترین سبک های رهبری شناسایی شده، سبک رهبری تحولی است(تا مبادله ای). Borns(1978) یک رهبر تحول بخش را کسی می داند که به دنبال انگیزه های بالقوه در کارمندان، برآوردن نیازهای بالاتر و درگیر ساختن تمام کارمندان است. به عبارت دیگر رهبر تحولی، رهبری است که به دنبال رابطه ای از تقلید متقابل و ارتقاء است که کارمندان را تا سطح رهبری پیش می برد. علاوه بر این، Borns ادعا کرد که سبک رهبری تحولی «زمانی اتفاق می-افتد که یک یا چند نفر با دیگران، به روشی همکاری می کنند که رهبران و کارمندان (پیروان) یکدیگر را تا بالاترین سطح انگیزش و اخلاقیات ارتقاء می دهند.» در سال 1985، Brown Bass مطابق با مطالعه Born(1978) بیان کرد که رهبران تحولی قادر به برانگیختن پیروانشان به انجام وظیفه، بیشتر از آنچه در حالت عادی از آن ها انتظار می رود، هستند. 
    کاظمی بازدید : 989 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Impact of quality antecedents on taxpayer satisfaction with online tax-filing systems—An empirical study
  • عنوان فارسي مقاله: تاثیر سوابق کیفی بر رضایت مالیات دهنده از سیستم های آنلاین ثبت مالیاتی – یک مطالعه تجربی
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 21 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2010
  • ترجمه چکيده مقاله:
    این مقاله بر رضایت مشتری از سیستم ثبت مالیات آنلاین که به منظور ثبت اظهارنامه های مالیات بر درامد شخصی است مطالعه میکند. کیفیت سیستم ثبت مالیات آنلاین در برگیرنده کیفیتهای خدمات، سیستم واطلاعات است که سوابق رضایت کاربر از هر سیستمی است . برای سنجش کیفیت سیستم ثبت مالیات آنلاین یک مدل سنجش درجه دوم با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی مرتبه بالاتر امتحان شد. تحلیل عامل سلسله مراتبی ، کیفیت سیستم اطلاعاتی مدل مورد سنجش را در زمینه تحقیق پشتیبانی کرد . تحلیل مسیر با استفاده از مدل معادلات ساختاری تایید شد که در نتیجه سوابق کیفی به شدت بر رضایت مالیات دهنده از سیستم ثبت مالیات آنلاین اثر گذاشتند . عوامل کیفیت سیستم و کیفیت اطلاعات در سنجش رضایت مالیات دهنده مهمتر از کیفیت خدمات بودند که نشاندهنده این است که خروجی های سیستم و توانایی پردازش برای مالیات دهنده از اهمیت بیشتری برخوردار است . براساس یافته ها ، مفاهیم مربوط به سیستم ثبت مالیات آنلاین مورد بحث قرار گرفت . در نهایت محدودیتها هم ارائه شدند .
    کلمات کلیدی : سیستم ثبت مالیات آنلاین ، رضایت مالیات دهنده ، کیفیت اطلاعات ، کیفیت سیستم ، تحلیل عامل درجه دوم
    1- مقدمه:
    با ظهور تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات ( ICTs ) رقابت شدید و رشد سریعی در بسیاری از وظایف و فرایندهای سازمانی به وجود آمده است . بسیاری ازسازمانها و نمایندگان دولتی استفاده بالقوه از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات را برای تحویل خدمات کاوش میکنند . امروزه دولت الکترونیک از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات برای ارتقا مشارکت شهروندی، انتشار اطلاعات، فراهم کردن خدمات و اداره کردن سیستمهای دولتی استفاده میکند . قابلیتهای دولت به شهروند ( G2C ) دولت به تجارت ( G2B ) و دولت به دولت ( G2G ) دارند تبدیل به قابلیتهای معمولی میشوند .
    کاظمی بازدید : 1131 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Human resource outsourcing: Market and operating performance effects of administrative HR functions
  • عنوان فارسي مقاله: برون سپاری منابع انسانی : بازار و تاثیرات عملکردهای اجرایی توابع منابع انسانی اداری
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 20 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    این مطالعه با استفاده از روش مطالعه رویداد و بررسی رگرسیون دو مرحله  ای بر روی نمونه ای از شرکت هایی که قراردادهای برون سپاری منابع انسانی (HRO) را اعلام میکنند ،  ارتباط بین HRO اداری و بازار سرمایه سطح شرکت و عملکرد دراز مدت را توسط کنترل اطلاعات مالی آرشیوی برای  endogeneity و بهینگی تصمیم برون سپاری مورد بررسی قرار میدهد. .نتایج به دست آمده نشان می دهد که حقوق بازار سرمایه پاسخی مثبت به شرکت های مشتری که اعلام کننده  HRO اداری، به ویژه شرکت های خدمات و آن دسته از وظایف HR تراکنشی برون سپاری میدهد . در تجزیه و تحلیل های آماری دیگر نشان می دهد که برون سپاری با بهینگی کمتر بطور منفی با عملکرد دراز مدت مرتبط است زمانی که  به عنوان سرمایه و بازگشت عامل بر روی دارایی های اندازه گیری شده است.این مطالعه منجر به نوشته های برون سپاری توسط کمیت عملکرد برون سپاری دقیق تر از طریق داده های مالی آرشیوی و به کارگیری آزمون های تجربی بازار سرمایه میشود .علاوه بر این، برای بهبود تصمیم گیری برون سپاری در بررسی اثرات عملکرد دراز مدت کنترل میشود .این مقاله بر HR، به عنوان یک تابع مهم در درون شرکت و ارزش های افزایش یافته در شرکت متمرکز می باشد.
    کلیدواژه: برون سپاری منابع انسانی اداری، واکنش بازار سرمایه، اجرای عملیاتی، مطالعه رویداد 
    1.مقدمه
    منابع انسانی برون سپار شرکت ها (HR) خدماتی را برای صرفه جویی در هزینه ها، بهره وری، بهبود خدمات، دسترسی به منابع انسانی متخصص و انعطاف پذیری افزایش یافته را ارائه میدهد . اقتصاد هزینه معاملات (TCE) همراه با بازار سرمایه و نظریه های مبتنی بر منابع نشان دهنده ارتباطی میان خدمات برون سپاری منابع انسانی و به طور کلی عملکرد شرکت است. با این حال  نه تنها نوشته های برون سپار موجود ارتباط تجربی میان منابع انسانی برون سپار (HRO) و عملکرد شرکت را ایجاد نکرده اند، حتی پیوندی میان برابری بازار سرمایه با آنچه  تاسیس شده را ایجاد نکرده اند . پژوهش HRO  اولیه در درجه اول به تصمیم مشتری در برون سپاری، ویژگی های مشتریان برون سپاری، روابط برون سپاری، و تاثیر برون سپاری بر کارکنان مرتبط میشود . با دادن اثر گسترده ای از عملکرد HR در شرکت ، درک تاثیر تصمیم برون سپاری برای مدیران مایل به بهبود سودآوری و بازار سهام حیاتی است. مدیریت نیروی کار یک شرکت به طور موثر و استراتژیک می تواند ارزش سهام را به بیش از 10 تا 20 درصد افزایش دهد. این منابع اهمیت اقتصادی سیستم HR است. خدمات برون سپاری HR به طور بالقوه می تواند خدمات بهره وری سازمانی و عملکرد HR ، را بخوبی  صرفه جویی قابل توجه در هزینه ها بهبود بخشد.
    کاظمی بازدید : 1130 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Leadership across hierarchical levels: Multiple levels of management and multiple levels of analysis
  • عنوان فارسي مقاله: رهبری در سطوح سلسله مراتب: مدیریت سطوح چند گانه مديريت و تحلیل سطوح چندگانه
  • مشخصات فايل مقاله: 19 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 27 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
     ما تفاوتهاي فرايند تأثير رهبري، ادراكات و تأثيرات تحليل هاي چند سطحي بين رهبري كاريزماتيك و پاداش اقتضايي دور و نزديك را در سه سطح مراتب در 13 شركت كره اي بررسي كرديم. داده هاي چند منبعي نشان داد تعهد پيرو به رهبر و نتايج گرايشي، رفتاري و عملكردي پيرو در موقعيت هاي نزديك را ميانجي گري مي كند اما در روابط دور اينگونه نيست. رهبري در سطوح بالاتر مديريت به طور مستقيم با رهبري در سطح پايين بعدي ارتباط داشت كه در مقابل به نتايج پيروان در پايين ترين رده مربوط بود. متغيرهاي چندگانه درون و ميان تحليل ها تأثيرات چند سطحي را نشان داد كه ار نظر فاصله رهبر-پيرو و براي تفاوت هاي علايق با هم متفاوتند
    كلمات كليدي: فاصله رهبر-پيرو، رهبري كاريزماتيك و پاداش اقتضايي-متغيرهاي چندگانه و بيان تحليل ها
    رهبري سازماني يك فرايند متصل ميان اعضاي مختلف سازمان در سطوح سلسله مراتبي را نشان مي دهد (ليكرت1961). رهبري نزديك ميان رهبري مركزي و پيروان بي واسطه وي در موقعيت هاي مختلف موضوع تحقيقات گسترده بوده است. اما درك ما از رهبري دور ميان يك رهبر و پيرواني كه به طور مستقيم به وي گزارش نمي¬دهند بسيار محدودتر است (آنتونياكيس و آرتور،2000؛ آورليو،ژو، كووبهايتس،2004؛ والدمن و يامارينو،1999) و به چندين ضلع در رهبري اشاره مي كند. اول، محققان رهبري مايل اند فرض كنند كه رهبري در رده هاي بالاتر نمايانگر روابط دور رهبر-پيرو است. گرچه سطوح سلسله مراتب رهبر الزاما فاصله رهبر و پيرو را نشان نمي دهد، مديران عامل و تيم هاي مديران ارشد و رئيس جمهوران امريكا و اعضاي كابينه گواه اين مسئله هستند (شمير،1995) رهبري رده بالاتر كه توسط پيروان نزديك درك شده اند ممكن است واقعا نشان دهنده رهبري در يك فاصله نباشد و ادراك رهبري و تأثيرات آن ممكن است در مورد پيروان دور اجرايي نباشد. دوم، ادبيات وسيع در مورد رهبري كاريزماتيك به دليل اينكه بر ويژگي هاي شخصي رهبر تأكيد مي كند و بنابراين از تشخيص رهبري بر پايه يك رابطه اجتماعي ميان رهبر و پيرو باز مي ماند، مورد استفاده فرار گرفته است (هاول و شمير،‌2005). تشخيص تفاوت ها در رفتار رهبري و فرايندهاي تأثير ميان موقعيت هاي نزديك و دوربايد از طريق توضيح اين كه چرا آن رفتارها و فرايندها به آن موقعيت ها مربوط هستند از لحاظ شكل دهي ادراك پيروان و تغيير طرز تلقي متعاقب، تكميل شود.
    کاظمی بازدید : 1027 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The Relationship between Customer Satisfacation and Shareholder Value
  • عنوان فارسي مقاله: رابطه بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار
  • مشخصات فايل مقاله: 13 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 16 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     این مقاله به مطالعه رابطه بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار می پردازد. در بخش اول مقاله رابطه بین دو متغیر بصورت نظری بررسی می شود و سپس به شکل تجربی ارزیابی می گردد. داده های مربوط به رضایت مشتری از پایگاه اطلاعاتی آمریکایی شاخص رضایت مشتری (ACSI)‌ گرفته شده است. ارزش سهام دار نیز بر اساس q‌ توبین سنجیده شده است. نمونه مزبور شامل 99 شرکت با داده ACSI‌ و q‌ توبین از 2002-1994 می باشد. نتایج این مطالعه دیدگاههای در مورد رابطه بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار می دهد. اولاً رابطه مثبتی بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار وجود دارد. ثانیاً این رابطه متاثر از آشفتگی های بازارهای مالی بعد از شروع سال 2000 نبوده است. ثالثاً یک فاصله زمانی سه ربعی بین رضایت مشتری و قوی ترین تاثیر آن بر ارزش سهامدار وجود دارد. رابعاً به نظر می رسد که یک سطح بهینه از رضایت مشتری وجود دارد که در صورت افزایش بیش از حد نابود خواهد شد.
    کلمات کلیدی: رضایت مشتری- ارزش سهامدار – q‌ توبین
    مقدمه
    در طی دو دهه اخیر ارزش سهامدار عمدتاً بعنوان شاخص برای موفقیت یک شرکت بکار رفته است. سمت گیری گسترده ارزش سهام دار به سرعت روش اتخاذ تصمیم اشتراکی را تغییر داده است. بر این اساس استراتژیهای بازار در راستای هر گونه تصمیم مدیریتی بواسطه توانایی آنها در تقویت ارزش سهامدار ارتقاء یافته و دیگر شیوه های سنتی از قبیل سهم بازار رشد فروش یا بازگشت سرمایه دخالتی ندارند. از سوی دیگر رضایت مشتری موضوعی در تئوری و عمل است. این نکته کاملاً پذیرفته شده است که ارائه خدمات و محصولات مرغوب منجر به رضایت مشتری و این به نوبه خود منجر به افزایش سود بیشتر خواهد شد. بسیاری از شرکت ها برای بهبود موقعیت رقابتی خود از برخی اشکال برنامه رضایت مشتری در توسعه نظارت و ارزیابی کالا و خدمات خود استفاده کرده، استراتژیهای برای تقویت رضایت ارائه داده و بر اساس میزان رضایت پاداشی به کارکنان خود می دهند. با این حال شرکت ها منابعی برای بهبود رضایت مشتری اختصاص خواهند داد و این زمانی است که تأثیر ایجاد شده از نظر مالی رضایت بخش باشند. نکته جالب این است که تنها چند مقاله به بررسی رضایت مشتری با ارزش سهامدار پرادخته اند. بنابراین هدف از مقاله حاضر بررسی دقیق تر ارتباط بین رضایت مشتری و ارزش سهامدار می باشد. ابتدا این رابطه به لحاظ نظری بررسی می شود. سپس یک مطالعه تجربی با داده های حاصل از ACSI و داده q توبین برای 99 شرکت بین سالهای 2002 -1994 اجرا می شود.  
    کاظمی بازدید : 1067 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Self-gifting guilt: an examination of self-gifting motivations and post-purchase regret
  • عنوان فارسي مقاله: احساس گناه پس از خرید:بررسی انگیزه و حسرت پس از خرید
  • مشخصات فايل مقاله: 12 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 21 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     هدف:
    احساس گناه پس از خرید یک فرایند نمایشی است که در آن مصرف کنندگان در خرید محصولات برای خود قائل هستند. تا به امروز تعیین و ارتباط بین حوزه پشیمانی پس از خرید ناشی از این رفتار تحقیقاتی انجام نگرفته است. هدف از این مقاله بررسی و شناسایی و سوابق این موضوع و اثر تاسف بعد از خرید را بررسی می کند. طراحی،روش شناسی،رویکرد: این مطالعه ادعا می کند که دو مورد لذت بردن از خرید و زیاده روی در رفتارهای هدیه با تاسف همراه است. در مجموع از 307 خریدار که پاسخ آنها به یک سری از اظهارات در مورد رابطه بین سابقه رفتار خود هدیه و تاسف س از خرید آن جمع آوری شده است. خود هدیه یک ساختار چند بعدی است که متشکل از درمان،جشن و پاداش و لذت بردن است. بررسی تحلیل عامل و مدل سازی AMOS مسیر فعال روابط بین صفات مصرف کننده را در جهت لذت بردن از خرید و زیاده روی در آن را بررسی می کند.
    یافته ها: خریداران با لذت بردن و با مقدار زیاد خود هدیه ای به دلایل مختلف درگیر هستند. ارتباط قوی و مثبتی بین لذت بردن خریداران و پاداش و انگیزه خودهدیه ای شناسایی شده. تنها تاسف در مورد خرید خود هدیه ای در درمان و جشن ها بیشتر مشهود است.
    محدودیت های تحقیق:
    محدودیت عمده برای محدوده سنی 18تا45 سال است که به این معنی است که افراد مسن تر از نسل خریداران حذف شده اند. این مطالعه بر اهمیت تغییرات در رفتارهای خود هدیه ای و تاسف مصرف کننده بعد از خرید اشاره دارد.
    اصالت و ارزش:
    این تحقیق اولین بررسی در مورد نگرش لذت باورانه از خرید و مفاهیم انگیزه خود هدیه ای و تاثیر آن بر تاسف بعد از خرید است .
    کاظمی بازدید : 958 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Option pricing under the Merton model of the short rate
  • عنوان فارسي مقاله: انتخاب قیمت گذاری تحت مدل نرخ کوتاه مدت مرتون
  • مشخصات فايل مقاله: 9 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
     مطالعه اخیر در مورد قیمت گذاری به صورت کلی خطر مربوط به نرخ آزاد و یا کوتاه مدت را در طول دوره انتخاب ثابت فرض کرده است. در این مطالعه ما ماهیت اتفاقی و تصادفی مربوط به نرخ کوتاه مدت مدل ارزش گذاری انتخاب شده را ایجاد کردیم و فرمول های خاصی را برای ارزش اسمی اروپایی به دست آوردیم و گزینه هایی را نیز برای سرمایه یا موجودی ذخیره در زمانی که نرخ با استفاده مدل Merton کاهش می یابد را قرار دادیم. با استفاده از این مدل انتخابی به عنوان یک بنچ مارک یا نقطه مرجع، آنالیزهای عددی ما به طور کلی مدل را بیش از ارزش اسمی به وسیله پول، با ارزش گذاری متوسط پلی و ارزش گذاری کم پولی نشان داد. آنالیزهای ما به صورت مستقیم قابل گسترش و بسط دادن به ارزش اسمی های آمریکایی برای سهام پرداختی تقسیم نشده و برای ارائه دادن اروپایی به وسیله خاصیت تعادل قرار دادن نام می باشد.
    کلمات کلیدی: انتخاب قیمت گذاری، مدل نرخ کوتاه مدت مرتون، مدل انتخابی Black-Scholes، ارزش گذاری متمایل
    کاظمی بازدید : 1097 شنبه 1394/12/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Short-term debt maturity, monitoring and accruals-based earnings management
  • عنوان فارسي مقاله: سر رسید بدهی های کوتاه مدت، نظارت و مدیریت درآمدها مبتنی بر اقلام تعهدی
  • مشخصات فايل مقاله: 16 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 25 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     اکثر مطالعات پیشین، مبتنی بر یک رابطه مثبت بین بدهی و مدیریت درآمد، مطابق با تئوری بحران مالی است. با این حال، شواهد تجربی در مورد نظریه بحران مالی متفاوت است. جنبه دیگری از مطالعات اینگونه استدلال می کند که وام دهندگان به افرادی که بدهی کوتاه مدت دارند، به ویژه هنگامی که اعتبار شرکت در شک و تردید نیست، نقش نظارت بر مدیریت را ایفا می کنند. به منظور بررسی پیامدهای این استدلال ها بر انگیزه های مدیریت درآمد مدیران، ما نمونه ای از شرکت های ایالات متحده را در طول دوره سال های 2003-2006 مورد بررسی قرار دادیم و از این طریق دریافتیم که بدهی کوتاه مدت به گونه مثبتی با مدیریت درآمد مبتنی بر اقلام تعهدی (اندازه گیری شده توسط اقلام تعهدی اختیاری)، مطابق با تئوری بحران مالی در ارتباط است. ما همچنین دریافتیم که این رابطه برای شرکت هایی که از اعتبار بالاتری برخوردار هستند به طور قابل توجهی ضعیف تربوده (به عنوان مثال رتبه بندی شرکت های سرمایه گذاری)، و با مزایای نظارت و اهمیت دلایل بحران مالی برای مدیریت درآمد نیز سازگار است. کلمات کلیدی: مدیریت سود مبتنی بر اقلام تعهدی، بدهی کوتاه مدت، نظارت، هزینه های نمایندگی
    کاظمی بازدید : 1134 شنبه 1394/12/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: An exploration investigation on the role of industrial market information on the success of negotiations
  • عنوان فارسي مقاله: نقش سيستم اطلاعاتی بازار صنعتی بر اثربخشی مذاكرات
  • مشخصات فايل مقاله: 6 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 21 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در عصر حاضر یکی از بارزترین و موثرترین عوامل رشد و توسعه شرکتها و موسسات اطلاعات و مکانیزمهای اطلاع رسانی میباشد به هیچ تردیدی اطلاعات در سازمانها مبنای تمام فعالیتهاست لذا انجام وظایف و تحقق اهداف سازمانی فقط از طریق تسریع و تسهیل جریان اطلاعات و ایجاد اطلاعات و ایجاد شبکه های ارتباطی صحیح و کارآمد امکان پذیر میباشد در سراسر تاریخ هم دولتها و هم سازمانها به کسب اطلاعات به منظور ایجاد تغییر و همچنین شناخت ساختار اولیه مناسب برای جامعه و سازمان علاقه نشان داده اند مطمئنا اگر اهداف دیگری در کارنباشد هر دو تشکیلات وسیعی را برای جمع آوری اطلاعات به منظور تداوم بخشیدن به نظم امور نیاز دارند مفهوم اطلاعات بر این باور تاکید دارد که چیز با ارزشی به فردی یا سازمانی منتقل گشته لذا از آنجائی که افراد به منابع اطلاعاتی چندگانه متوسط شده و حجم و سرعت تولید اطلاعات همواره رو به افزونی است ایجاد تنوع در سیستمهای اطلاعاتی که بطور تخصصی تر به پردازش ذخیره و انتقال داده ها کمک نماید ضروری است در بررسی تکنولوژی مدیریت در سازمان مروری بر سیر تکوین آن میتواند دیدگاه دقیق تری را به پژوهشگر ارائه دهد که در ادامه بحث به آن پرداخته شده است پس بدون هیچ تردیدی می توان اذعان داشت که هیچ سازمانی و ساختاری بدون داشتن سیستمی که بتواند خون اطلاعات را در رگ سازمان بدرستی و بدون لخته انتقال دهد در عصر حاضر توان دقیق در امورات خود را ندارد و چه بسا منوزی نیز باقی بماند در این راستا سیستمهای اطلاعاتی بازاریابی ومذاکرات بعنوان یک نظام هماهنگ که بتواند به تسریع انجام خدمات رسانی به مصرف کنندگان که همانا ایشان همیشه حرف اول را می زنند بسیار نقش حیاتی را دارا میباشند
    هدف از این مقاله، بررسی تأثیر پارامترهای سیستم اطلاعاتی بر اثر بخشی مذاکرات است که باعث توسعه درک بهتر مدیران و بهره برداری موثر از سیستم اطلاعاتی با هدف افزایش انعطاف پذیری و مزیت رقابتی، آگاهی از موقعیت بازار و رقبا و کاهش هزینه ها می شود. در این مقاله، با طراحی دیدگاهی مبتنی بر این پارامترهای، به توسعه یک چارچوب نظری برای توضیح اینکه چگونه عوامل سیستم اطلاعاتی بر اثربخشی مذاکرات اثر دارد، می پردازیم.
    در این مقاله با تمرکز بر داده های گرد آوری شده از سازمان صنعت و معدن به مطالعه وبررسی آنها برای یافتن مولفه های موثر اثربخشي مذاكرات ،از روش تحلیل عاملی استفاده شده است از اینرو در مجموع 22 متغیرکه از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی17متغیر مورد تایید قرار گرفت که از آن میان 6 مولفه با عناوین مدیریت منابع سازمان ، استراتژی يکپارچگي نرم افزارهای سازمانی ، مولفه های ارتباطات ،عامل نفوذ ،پیشینه های ادراکی ، رویکرد فرآیندیشناسایی و ارایه گردیده است .
    واژگان کلیدی : سيستم اطلاعاتي، فناوری اطلاعات ، مذاکرات ، بازار صنعتی
    کاظمی بازدید : 936 شنبه 1394/12/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله:  Strategic planning—a comparison of high and low technology manufacturing small firms
  • عنوان فارسي مقاله: برنامه ریزی استراتژیک - مقایسه ای بین شرکت های کوچک تولیدی با سطح تکنولوژی بالا و پایین
  • مشخصات فايل مقاله: 11 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 24 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2005
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در این مقاله بیان می کنیم که شرکت ها بر اساس سطح تکنولوژی که در تولیدات و فرایندهایشان بکار می برند به دو دسته کلی تقسیم می شوند.شرکت های با تکنولوژی بالا و پایین .همچنین بیان می شود که سطح تکنولوژی بکار رفته تاثیر بسزایی در فرایند برنامه ریزی استراتژیک کلی و محرک های اصلی ان (رهبری و فرهنگ سازمانی که منجر به عملکردهای مختلف می شوند) را در شرکت دارد. با تکیه بر نمونه ای که 194 هیئت مدیره و مدیران اجرایی ارشد شرکتهای تولیدی با اندازه کوچک و متوسط را مورد بررسی قرار داد ، نتیجه گرفتیم که شرکتهای با تکنولوژی بالا اهمیت بیشتری برای مدلهای رهبری منابع انسانی و افرین قائل شدند. این دو سبک رهبری رابطه مستقیمی با برنامه ریزی استراتژیک و شاخص های عملکرد استفاده شده دارند.از طرف دیگر، شرکتهای با تکنولوژی پایین تمایل بیشتری به سبک رهبری تعاملی دارند که این سبک رهبری رهبطه مستقیمی با مشخصات استراتژی داخلی و شاخص های عملکرد کوتاه مدت دارد. بطور مشابه نتیجه گرفتیم که مدلهای فرهنگی نیز رابطه مستقیمی با استراتژی و شاخص های عملکرد در هر دو نوع شرکت دارد.نهایتا عملکرد کلی هر دو نوع شرکت نشان می دهد که شرکتهای با تکنولوژی بالاتر عملکرد بهتری نسبت به شرکتهای با تکنولوژی پایین تر دارند. یافته ها بیان می کنند که شرکتهای با تکنولوژی پایین می توانند در رویارویی با محیط خارجی،همانند شرکتهای با تکنولوژی بالا با موفقیت عمل کنند،در صورتی که برنامه ریزی استراتژیکشان، سبک رهبری و فرهنگ سازمانی خود را تغییر دهند.
    کلیدواژه: فناوری بالا، طرح راهبردی، رهبری، فرهنگ، عملکرد
    کاظمی بازدید : 1080 چهارشنبه 1394/12/05 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: STUDY REGARDING THE TRADITIONAL BUDGETING VERSUS SUSTENABLE PERFORMANCE BUDGETING
  • عنوان فارسي مقاله: مطالعه با توجه به بودجه بندی سنتی در مقابل کارایی بودجه بندی قابل تحمل
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 14 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     بودجه ها اندازه ای از کارایی مالی را فراهم می سازند که موسسه عمومی یا یک شرکت امیدوار است تا از فعالیت هایش به دست آورد. به وسیله برنامه ریزی فعالیت های آن ها، مدیران امیدوار برای مشارکت کردن بالقوه مسائل می شوند و به وسیله روشی مسائل می توانند قابل حل گردند. معرفی کردن کارایی براساس بودجه بندی تغییرات را تعیین می کند و همچنین در مدیریت کردن بودجه مورد استفاده قرار می گیرد که نشان دهنده تغییر عمیق مانند کل بخش عمومی و یا دولتی از نظر فرهنگی و ذهنی می باشد. این تغییر عمده در بیشتر کشورها باید به وسیله روش های سیستماتیک در کار موجود دولتی به صورت ساختار سازمانی قانونی از موسسات دولتی و منابع انسانی مورد حمایت قرار بگیرد. مطالعه سیاست های اصلی و فعالیت های بودجه بندی را در مقابل بودجه بندی برای کارایی قابل تحمل و بحث های مکانیسم های جدید برای تخصیص دادن بسیار موثر منابع مربوط به بودجه و کنترل را نشان می دهد که نیازمند رسیدن به دستورات جدید گسترش یافته بخش عمومی برای فراهم ساختن ارتقا قابل تحمل و استراتژیک می باشد.
    کلمات کلیدی: بودجه بندی سنتی، برنامه بودجه بندی، سیاست های بودجه ای قابل تحمل و فعالیت های اجرایی
    کاظمی بازدید : 1011 چهارشنبه 1394/12/05 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The development of the Activity-Based Costing method: A comparison between France and China
  • عنوان فارسي مقاله: مقاله توسعه روش هزینه یابی برمبنای فعالیت: مقایسه بین فرانسه وچین
  • مشخصات فايل مقاله: 9 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2011
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در فرانسه مانند آمریکا هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)به عنوان چاره ای برای بحران حسابداری مدیریت در نظرگرفته می شود. درحال حاضر سطح اشاعه در فرانسه به همان اندازه مهم است كه درکشورهای انگلوساکسون است . تعجبی ندارد هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)در کشورهای توسعه یافته غربی نسبت به چین بيشتر است است. محققان چینی قرن 21 در دهه 1990 تحقیق درباره هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)را شروع کردند و ما می توانیم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)اجرا شده در موسسات تولیدی و پس از آن درصنایع خدماتی را مشاهده کنیم . ما همچنین می توانیم تشابه بین موقعیت های چینی و فرانسوی را تشخیص دهیم. در فرانسه ، ما برخی مقاومت ها ی روش آنگلوساکسون در مدیریت شرکت ها را مشاهده کردیم كه درآغاز روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC)به شدت مورد انتقاد قرارگرفت .
    کلید واژه: حسابداری مدیریت، روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت ، مقایسه چین و فرانسه
    کاظمی بازدید : 742 جمعه 1394/11/30 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The influence of organizational culture and conflict on market orientation
  • عنوان فارسي مقاله: اثر مربوط به فرهنگ سازمانی و ناسازگاری آن بر روی جهت گیری بازار
  • مشخصات فايل مقاله: 11 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 33 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2010
  • ترجمه چکيده مقاله:
     هدف- اهداف این مطالعه بازبینی کردن سه نوع فرهنگ شناسایی شده می باشد که عبارتند از: بروکراسی یا دیوان سالاری، حمایت کننده و حامی و ابتکاری یا نو، سپس یک مدل برای توصیف کردن چگونگی روابط بین میانجی گذرهای تاسازگار درون سازمانی در بین این فرهنگ ها و جهت گیری بازار را ارتقا می دهیم. طراحی/ روش شناسی/ دیدگاه- از طراحی داده ها مربوط به بیش از 200 مدیر به صورت مشارکتی استفاده می شود، یک مدل مربوط به اثرات میانی ناسازگاری نیز مورد آزمایش قرار گرفته است. یافته ها- در این مطالعه فهمیده شد که ناسازگاری میانی مربوط به روابط بین فرهنگ و جهت گیری بازار وجود دارد. یافته ها همچنین پیشنهاد می کنند که ناسازگاری به صورت مثبتی مرتبط با سازمان های بروکراسی یا دیوان سالاری بوده است و به صورت منفی مرتبط با سازمان های ابداعی و حمایتی بوده اند. کاربردها و اجرا شدن های عملی- نتایج اشاره به پتانسیل پنهانی دارد که برخی از سازمان ها ممکن است در زمینه حفظ کردن جهت گیری بازار یا در زمینه تلاش کردن برای جهت دار کردن بازار با آن رو به رو شوند. نتایج پیشنهاد می کنند که سازمان های ابداعی و حمایتی با احتمال کمتری تجربه مربوط به ناسازگاری کار غیر معمول را دارند و بنابراین ممکن است قادر باشند به شکل بهتری جهت گیری بازار را حفظ کنند. ابتکار/ ارزش- مطالعه یک مدل را پیشنهاد می دهد که براساس روابط بین فرهنگ سازمانی و جهت گیری بازار مربوط به مطالعه قبل به وسیله آزمایش کردن نقش میانی ناسازگاری توسعه و گسترش یافته است. با در نظر گرفتن ناسازگاری، مطالعه بینشی را نسبت به اهمیت روابط متقابل فرهنگی، ناسازگاری و جهت گیری بازار را پیشنهاد می دهد
    کلمات کلیدی: فرهنگ سازمانی، ناسازگاری، جهت گیری بازار

    تعداد صفحات : 2

    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 216
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 314
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 12
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,487
  • بازدید ماه : 970
  • بازدید سال : 52,610
  • بازدید کلی : 4,954,471