loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1249 چهارشنبه 1395/07/28 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: بررسی خواص مکانیکی بتن فومی در محیط با دمای بالا

عنوان انگليسي مقاله: Mechanical properties of foamed concrete exposed to high temperatures

رشته: عمران - مهندسی مواد  

مشخصات فايل ترجمه:  46 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله نتایج حاصل از یک مطالعه تجربی و تحلیلی را در  بررسی خواص مکانیکی فوم بتنی در معرض دمای بالا گزارش میدهد. دو چگالی بتن فومی، 650 و 1000 kg/m3، ساخته شدند و با بررسی های اضافی بر چگالیهای 800، 1200 و 1400 kg/m3 برای داده های اضافی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تجربی دائما ثابت میکند که کاهش سختی بتن فومی در دماهای بالا عمدتا پس از  90 درجه سانتیگراد بدون در نظر گرفتن چگالی رخ می دهد وقتی که آب منبسط می شود و از جسم متخلخل تبخیر میشود.از مقایسه نتایج تجربی این پژوهش با تعدادی از مدل های پیش بینی برای مقاومت معمولی بتن ، این تحقیقات نشان داده که خواص مکانیکی بتن فومی میتواند با استفاده از خواص مکانیکی مدل ها برای وزن نرمال بتن داده شده پیش بینی شود که خواص مکانیکی بتن فومی از سیمان پرتلند CEM1 نتیجه میشود.
کلیدواژه: بین فومی، خواص مکانیکی، دمای بالا، دمای مرتفع، مدل بتن، مدل پیش بینی قدرت، تنش- کرنش، بتن در آنش
مقدمه
بتن فومی یک ماده سبک وزن متشکل از رب سیمان پرتلند یا ماتریس فیلر سیمان (ملات) با ساختار یکنواخت توزیع شده در منافذ می باشد که با ورود مکانیکی هوا به شکل حباب های کوچک دارای حجم کل حداقل 20٪ میباشد. بتن فومی می تواند به صورتی طراحی شود که دارای هر گونه تراکمی در محدوده 400-1600 kg/m3 باشد.که تعدادی از ویژگی های جالب مانند: عایق کاری مناسب حرارتی و صوتی، خود جریان  و تولید آسان را دارا میباشد. اگرچه بتن فومی دارای خواص مکانیکی کمی در مقایسه با بتنی با مقاومت معمولی است، ولی ممکن است به عنوان پارتیشن یا دیوار تحمل بار در  ساختار های مسکونی استفاده شود.قبل از اینکه بتواند برای استفاده اش  به عنوان باربر مواد در صنعت ساختمان سازی در نظر گرفته شود ، لازم است اطلاعات معتبری مبنی بر خواص مکانیکی بتن فومی در محیط و دمای افزایش یافته  برای کمیت ارزیابی عملکرد مقاومتی اش در برابر آتش سوزی بدست آید. بتن فومی ممکن است  بصورت سه فاز مواد با خمیر سیمان، دانه ها (ماسه) و حفره های هوا در نظر گرفته شود.
کاظمی بازدید : 1235 چهارشنبه 1395/07/28 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: اثر چرخه های ذوب و انجماد بر استحکام فشاری محصور نشده خاک رس تقویت شده با الیاف

عنوان انگليسي مقاله: The influence of freeze-thaw cycles on the unconfined compressive strength fiber-reinforced clay

رشته: عمران - مهندسی مواد

مشخصات فايل ترجمه: 8 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
چرخه ذوب انجماد  یک فرایند هوازدگی است که اغلب در آب و هوای سرد رخ میدهد. در حالت فریز، شرایط ترمودینامیکی در دمای زیر ° C  0 منجر به  انتقال آب و یخ میشود  .در نتیجه، خواص مهندسی خاک مانند نفوذپذیری ،محتوای آب ، رفتار تنش کرنش ، قدرت کم ، مدول های الاستیک ، انسجام ، و زاویه اصطکاک ممکن است تغییر کند . مطالعات پیشین بر تغییر خواص فیزیکی و مکانیکی خاک با توجه به چرخه  ذوب و انجماد متمرکزشده است . در این مقاله، اثر چرخه های انجماد و ذوب بر مقاومت فشاری خاک رس تقویت شده با الیاف انجام شده است.  برای این منظور ، خاک رس کائولینیت تقویت شده با الیاف فولاد و پلی پروپیلن در آزمایشگاه فشرده شده و در معرض حداکثر 10 سیستم بسته چرخه انجماد و ذوب قرار گرفته اند. سپس مقاومت فشاری محصور نشده نمونه های تقویت شده و تقویت نشده ، تعیین می شود. نتایج این مطالعه نشان میدهد که برای خاک بررسی شده ، افزایش در تعداد چرخه های ذوب انجماد منتج به کاهش مقاومت فشاری محصور نشده نمونه های خاک رس با 20-25٪  ، میشود . علاوه بر این ، گنجاندن فیبر در نمونه های خاک رس ، افزایش مقاومت فشاری بتن محصور نشده خاک و کاهش یخ زدگی را بدنبال دارد. علاوه بر این، نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد که فیبراضافی ، مقاومت خاک در برابر چرخه های ذوب انجماد را کاهش نمی دهد ، علاوه بر این ، این مطالعه نشان می دهد که افزودن 3 درصد الیاف پلی پروپیلن باعث افزایش مقاومت فشاری محصور نشده خاک قبل و بعد از چرخه انجماد ذوب از 60٪ به 160 ٪ و کاهش یخ زدگی با 70 ٪ .میشود .
کلیدواژه: چرخه های ذوب و انجماد، خاک کائولینیت، فیبرهای فولاد، فیبرهای پلی پروپیلن
1 . مقدمه
در آب و هوای سرد ، خاک در معرض چرخه های انجماد ذوب قرار میگیرد که در مهندسی منطقه سرد مهم هستند . وقوع چرخه های انجماد ذوب در خاکهای ریز دانه منجر به تغییر در حجم ، قدرت، تراکم ، چگالی، محتوای آب مایع ، ظرفیت تحمل  و ساختارمیشود  . در مناطق پرمافراست مانند کانادا، مشخص شده که خاکریزی ساخته شده بر خاک هایی که هرگز چرخه انجماد ذوب را تجربه نکرده بودند تنها در طول یک سال به علت از دست دادن ظرفیت تحمل ( Leroueil و همکاران، 1991) آسیب دیده بود. همچنین مشخص شد  که سدهای بزرگراه تازه ساخته شده ای که برای چند سال اسفالت نشده مانده بودند به علت چرخه های انجماد ذوب( Eigenbrod ، 1996) آسیب دیده بودند .
کاظمی بازدید : 1208 سه شنبه 1395/07/27 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: سخت شدن بلوک های خاک رس در طول چرخه های انجماد و ذوب

عنوان انگليسي مقاله: Hardening of clayey soil blocks during freezing and thawing cycles

رشته: زمین شناسی - مهندسی مواد  

مشخصات فايل ترجمه: 9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
با توجه به فقدان منابع مرتبط با رفتار  بلوک های خاک رس در معرض چرخه های انجماد ، ذوب، کار اکتشافی در این بلوک به منظور مطالعه اثرات چرخه انجماد ذوب در خواص مکانیکی آنها انجام شده است  .  از آنجا که بلوک ها  تثبیت شده نیستند ، روش ها بطور مرسوم برای چرخه های انجماد ، ذوب بکار برده میشود ، به گونه ای که در آن نمونه ها غوطه ور شده و  با این  مورد مطالعه سازگار میشوند: نمونه ها  با قرار گرفتن در یک محیط مرطوب به مدت 1 هفته ( 20 ° C و 95٪ (RH  (رطوبت نسبی )  مرطوب شده  و پس از آن بدون هیچ گونه رطوبت مجدد بین چرخه  ها در معرض  چرخه انجماد ذوب قرار میگیرند . تغییرات وزن و سرعت موج متراکم نشان داد که چرخه های انجماد ، ذوب  منجر به خشک شدن نمونه ها میشود  . عواقب ناشی از این چرخه ها در خصوصیات بلوک های خاک خشکی و سخت شدن نمونه ها میباشد .  این سختی توسط مطالعه خصوصیات مکانیکی بلوک های خاک رس (مدول ها و مقاومت فشاری  مشخص شد.
کلیدواژه: بلوک های خاک رس، چرخه های انجماد و ذوب، سخت شدن خشک کردن، 
مقدمه:
زمین یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و هنوز هم به طور گسترده در بسیاری از کشور های جهان مورد استفاده قرارمی گیرد. حتی امروزه ، یک سوم از جمعیت انسانی در خانه های خاکی زندگی می کند که  در کشورهای در حال توسعه این رقم بیش از نیم است . (   Minke ، ( 2006     در کشورهای پیشرفته، به عنوان مثال، در جنوب غربی فرانسه، خاک عمدتا  برای ساخت و ساز تا سال 1870   مورد استفاده قرار گرفت  . پس از این تاریخ ، سیمان توسعه پیدا کرد و برای ساخت و ساز ترجیح داده شد  .
کاظمی بازدید : 1150 چهارشنبه 1395/05/13 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله:  مرز مارتنزيتي، براساس اندازه گيري هاي مغناطسي و آزمون هاي خميدگي لايۀ طولي براي نمودار WRC-1992

عنوان انگليسي مقاله:  A Martensite Boundary on the WRC-1992 Diagram

رشته:  مکانیک  

مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
خط  مرز مارتنزيت بالاي از نمودار شافلر براي  فلزات جوش فولاد ضدزنگ را مي توان به نمودار WRC-1992 جابجا كرد. با اينحال، اندازه گيري هاي مغناطيسي و آزمون ها خميدگي لايۀ طولي  فلزات جوش تطابق خوب و مفيد با اين مرز را نشان نمي دهد. بسياري از تركيبات رسوب اكي والان هاي كروم و نيكل كمتر از اكي والان مرز مارتنزيت جابجا شدۀ شافلر هچ گونه مارتنزيت رسوب شده را نشان نمي دهد و آزمون خميدگي لايۀ طولي  2T را پشت سر مي گذراند. براساس اندازه گيري هاي مغناطيسي و آزمون هاي خميدگي تقريبا 100 تركيب فلزي جوش كه به صورت رسوبات قوسي غوطه ور تك عبور بر روي فولاد نرم ASTM A36 بدست آمد، مرز مارتنزيتي جديدي براي افزودن به نمودار WRC-1992 پيشنهاد مي شود. اين مرز تركيباتي كه نسبت به مارتنزيت واكنش نشان نمي دهند و  آزمون خميدگي لايۀ طولي  2T را پشت سر مي گذرانند را از تركيباتي كه وجود مارتنزيت رسوب شده را نشان مي دهند و در آزمون خميدگی شكست مي خورند، جدا مي كند. از آنجا كه منگنز در نمودار WRC-1992 قسمتي از اكي والان كروم و اكي والان نيكل نيست،  خط مختص سطح Mn لحاظ شده در آزمون ها –تقربا 1%،  ميباشدكه براي كلاد كردن (پوشاندن) قسمت اعظم فولاد ضد زنگ و موقعيت هاي اتصال فلزي غيرمشابه مناسب است. اين خط احتمالا براي رسوباتي كه محتوي Mn خيلي زياد هستند،  نقش محافظتي ايفا مي كند. 
كليدواژه: مارتنزيت، فولاد ضدرزنگ، فلز جوش، نمودار WRC-1992، پوشش(كلاد)، اتصال فلز غيرمشابه
مقدمه:
نمودار WRC-1992 (مرجع 1) براي فلزات جوش فولاد ضد زنگ توسط موسسۀ بين المللي جوشكاري (IIW)به عنوان دقيق ترين و مرجح ترين نمودار تشكيل به منظور برآورد و پيش بيني فريت در فلزات جوش فولاد ضدزنگ فريتي- آستنيتي دولايه و ظاهرا آستنيتي به رسميت شناخته شده است (مرجع 2).  در نتيجه،  اين نمودار با ASME Boiler and Pressure Vessel Code همراه با ضميمۀ 1994زمستان آن ثبت شد. علاوه بر صحت پيش بيني كنندگي بهتر از نمودار DeLong (مرجع 4)،  نمودار WRC-1992 گسترۀ پيش بيني را تا ماكسيسمم 100 FN گسترش مي دهد. بااينحال، نمودار شافلر خيلي قديمي (مرجع 5) مطابق شكل 1،  همواره برا پش بيني فريت در پوشاندن (كلاد) و اتصال فلز غيرمشابه (مرجع 6) در قسمت هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد.
کاظمی بازدید : 1286 دوشنبه 1395/04/07 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: بررسي خواص مكانيكي اتصالات غير مشابه خال جوشي فولادهاي ضد زنگ و گالوانيزه

عنوان انگليسي مقاله: Exploring the Mechanical Properties of Spot Welded Dissimilar Joints for Stainless and Galvanized Steels  

رشته:  مکانیک - جوشکاری  

مشخصات فايل ترجمه:  21 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
قابليت جوش خوردگي خال جوش اتصالات فلزي غيرمشابه بين فولادهاي ضدزنگ و فولادهاي زنگ  بررسي شد. هدف از اين مطالعه تعيين پارامترهاي خال جوش اتصالات فلزي غيرمشابه و تعيين ويژگي خواص مكانيكي اتصالات بود. بررسي هاي متالورژيكي، اندازه گيرهاي ريزسختي ، آزمايشات پوسته شدن، آزمايشات برش لبه روي لبه، آزمايشات كشش عرضي، و آزمايشات ترك خوردگي تنشي انجام شد. 
مشخص شد كه در اتصالات فلزي غيرمشابه بين فولاد ضدزنگ و فولاد زنگ پذیر، بار ترك نمونه هاي تنش عرضي تقريبا 72-78% نمونه هاي برش لبه رو لبه بود. تكه فلز جوش اتصالات فلزي غيرمشابه كاملا مارتنزيت بود. اما به اندازۀ كافي نرم و شكل  بود كه نوع شكست در هر دو آزمايش تنش عرضي و برش لبه روي لبه، شكست توپ وار باشد. در مورد آزمايش خستگي خوردگي، اتصالات جوش خوردۀ خال جوش، سطوح مختلف استحكام مواد پايه بر استحكام خستگي خوردگي هيچ تأثيري نداشت. اما بر ضخامت ورق فلزي تأثير بسزايي داشت. استحكام نمونه جوش خوردۀ خال جوش با افزايش ضخامت ورقۀ فلزي افزاش يافت. پوشش الكتريكي نمونه هاي آزمون بر خواص خستگي خوردگي اتصالات جوش خوردۀ خال جوش تأثير نداشت. آزمايشات ترك خوردگي تنشي نشان داد كه اتصالات فلزي غير مشابه فولاد ضدزنگ EN 1. 4318 و فولاد زنگ پذير روي اندود ZStE260BH نسبت به شكنندگي هيدروژن در محلول كلريد سديم در دماي 3. 5% اتاق حساس هستند. كراكينگ يا ترك خوردگي قابل قياس در اتصالات فولاد ضدزنگ در هنگام پيوند كووالانسي به روي نيز مشاهده شد. دليل شكنندگ هيدروژن جوشهاي فلزي غيرمشابه اين است كه قطعۀ فلزي جوش كاملا مارتنزيت است و پتانسيل خوردگي به دليل روكش كاري روي كم است. 
كليد واژه: جوشكاري خال جوش، اتصالات فلز غيرمشابه، فولاد ضدزنگ، فولاد زنگ پذير، اتصالات جوش خوردۀ خال جوش
مقدمه:
جوش هاي فلزي غيرمشابه در ساختمان جوش خورده معمولا و رايج هستند و عملكرد آنها غالبا براي كارايي كل ساختار ضروري است. جوش خوردگي فلز غيرمشابه شامل اتصال دو يا چند فلز يا آلياژ مختلف به هم مي باشد. چند نوع جوش فلزي غيرمشابه وجود دارد و اتصال فولاد ضدزنگ به فولاد زنگ ناپذر رايج ترين نوع  آن است. 
کاظمی بازدید : 1079 یکشنبه 1395/03/02 نظرات (0)


عنوان  فارسي مقاله:  چغرمگي ضربه ای بار شياردار تقويت كننده تی ام تی كم آلياژ پراستحكام

عنوان انگليسي مقاله:  Impact toughness of high strength low alloy TMT reinforcement ribbed bar

رشته:  مهندسی مواد  

مشخصات فايل ترجمه:  7 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
چغرمگي ضربه ای شكاف V شكل Charpy ريبارهاي TMT با تنش سليم 600Mpa داراي آلياژهاي مس، فسفروس، كروم و موسيبرون ارزيابي شده است. نمونه هاي Charpy زيراندازه (Subsize) از ريباري كه لبه مارتنزيت را دست نخورده و سالم نگه مي دارد ماشين كاري شد. ريبار مس – فسفروس چغرمگي 35J در دماي اتاق را نشان داد. چغرمگي ريبارهاي مس – thermex و مس – كروم 25J بود. چغرمگي پاین فولاد فسفروس به استحكام بخشي محلول جامد و تفكيك فسفروس به gra در مرزها نسبت داده مي شود. به دليل مقاومت خوردگي برتر، ريبار TMT مس – فسفروس به عنوان ماده كانديد در بخش ساخت و ساز به شمار مي رود.
كليدواژه: چغرمگي ضربه ای Charpy، ريبار TMT، فسفروس، اتقال انعطاف پذير – شكننده، تفكيك مرزدانه
مقدمه:
آزمون ضربه Charpy 
جهت ارزشيابي چغرمگي ضربه ای از مواد توليد شده. با مقياس صنعتي (mass – produced) مثل پليت كاري، چكش كاري، محصول بار، سازه جوش خورده و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد. استاندارد ASTM (1990 ASTM) E23، ساير استانداردهاي بين المللي و استاندارد هندي (BIS 1998) ISI757 رويه آماده سازي نمونه و آزمون ضربه پاندولي مواد فنري را تشريح مي كنند. اين آزمون براي انتخاب و گزينش مواد، كنترل كيفيت و به عنوان ابزار پيگيري تكامل شكنندگي بسيار با ارزش است. از مزاياي آزمون Charpy اين است كه شيوه آزموني سريع است كه سرمايه گذاري كمي را مي طلبد. اندازه نمونه هاي آزمون كوچك است و ماشين كاري آن ها راحت تر است. از داده هاي آزمون Charpy مي توان در پيش بيني عملكرد ماده در وضعيت كار و تعمير استفاده كرد. اين شيوه باعث توليد مجدد و تكثير انتقال انعطاف پذيري به شكنندگي فولاد در حدود همان دمای كه در ساختارهاي مهندسي مشاهده مي گردد، مي شود. از نظر دانشمندان علوم هسته ای اين شيوه در مطالعه آسيب مربوط به پرتوافكني بسيار مفيد و باارزش است
کاظمی بازدید : 571 یکشنبه 1395/03/02 نظرات (0)


عنوان  فارسي مقاله:  عملكرد فولادهاي كم آلياژ پراستحكام جوش خورده در محيط هاي ترش

عنوان انگليسي مقاله:  Performance of Welded High-Strength Low-Alloy Steels in Sour Environments

رشته:    مهندسی مواد

مشخصات فايل ترجمه:  24 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
حساسيت ترك تنش سولفيد (SSC) خط لولۀ فولاد X70 و X80 API جوش خوردۀ قوسي فلز گاز با استفاده از آزمون NACE TM0177(روش A) اصلاح شده و استاندارد بررسي شد. دو تنش كاربردي و سه غلظت سولفيد هيدروژن نامحلول (H2S) مورد استفاده قرار گرفت.تأثير سختي جوش پيك يا اوج با استفاده از سه وضعيت جوش مورد بررسي و آزمايش قرار گرفت.جوش هاي متعددي كه الزام HRC 22 را برآورده مي ساختند در SSC با شكست مواجه شدند.جوش هاي داراي سختي بيش از 248 HV در غلظت هاي كم H2S نسبت به SSC مقاوم تر بودند.منطقۀ تفكيك خط مركز (CSR) كه در فولاد لولۀ مشاهده شد نقش مهمي در SSC و حساسيت ترك جوش هاي القا شده توسط هيدروژن(HIC) داشت. فلز   X80د ر مقادير  سختي كمتر به د ليل نرم شن موضعي و متمركز در طي جوشكاري و تغيير شكل پلاستيكي بعي به محض بارگيري مستعدتر و حساس تر بود. قياس قطعات جوش خورده حين كار نشان داد كه الزامات NACE MR0175 براي جوش هاي فولاد كم الياژ با استحكام بالا ر تماس مستقم با محيط ترش قرار ندارند.
كليد واژه ها:شكنندگي هيدروژن،آزمون ترك سولفيد هيدروژن، خطوط لوله،فولاد،ترك تنش سولفيد،جوش
مقدمه:
نشان داده شده است كه فولادهاي با سختي بيش از HRC 22 نسبت به ترك تنشي سولفيد (SSC) در محيط هاي سرويس شور مستعد هستند. ترك تنشي سولفيد شكلي از شكنندگي هيدروژن (HE) است. مواد مناسب سرويس ترش موجود در فهرست NACE MRO175 مطابق با مقاومتشان به SSC در كاربردهاي ميداني واقعي يا در آزمون لابراتوري كه با استفاده از شيوه آزموني NACE TMO177 عمل مي كنند، مي باشند. بسياري از فولادهاي كم آلياژ پراستحكام (HSLA) از NACE MRO175 به ويژه در وضعيت a.s - welded هم به دليل سختي زياده ماده اوليه و همينطور شكل گيري مناطق جوش با سختي بالا در ناحيه گرماديده جوش (HAZ) منع مي شوند. مناطق HAZ حساسيت زياد به SSC در محيط هاي لابراتور و سرويس را نشان داده اند. به دليل چغرمگي ذاتي كه فولادهاي HSLA تأمين مي كنند، اندام NACE MRO175 براي اين دسته از آلياژها كاملاً محافظه كارانه است.
وضعيت محل گاز و نفت به طور فزاينده ترش مي شود (غلظت زياد سولفيد هيدروژن [H 2 s] و استفاده از درجات HSLA پراستحكام تر در وضعيتي كه NACE MRO175 به عنوان قانون زيست محيطي اعمال شود متوقف مي گردد. عملكرد جوش هاي دور خط لوله كه جهت اتصال تكه لوله ها در ميدان مورد استفاده قرار مي گيريد، مفيد فايده خواهد بود.
کاظمی بازدید : 1030 شنبه 1394/12/22 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Oxo-Anion Modified Oxides
  • عنوان فارسي مقاله: اکسیدهای اصلاح شده Oxo-Anion
  • مشخصات فايل مقاله: 17 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 32 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ...
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در واکنش دو یا چند عنصر کاتالیزور دو غایت را می توان یافت: شکل گیری یک ماده مرکب یا یک محلول جامد متشکل از همگن ترین نوع واکنش در مقابل شکل گیری یک نمونه سطحی غیر مرطوب روی یک پایه ثابت به عنوان نوع حداقل واکنش. برای کاتالیزورهای تقویت شده معمولاً هدف تجزیه گونه های فعال است؛ یکپارچگی ساختاری نگهدارنده بدون تغییر باقی می ماند هرچند که ممکن است واکنش های قوی در سطح نگهدارنده و فاز ناپیوسته رخ دهد (به بخش 3.2.5 مراجعه نمایید). از این رو اکسیدهای اصلاح شده آنیون نظیر زیرکونیوم سولفات یا تنگستن یا تیتانیوم سولفات را می توان به راحتی به عنوان سیستم های نگهدارنده و به طور خاص به عنوان اسیدهای تثبیت شده در نظر گرفت. اما در یک مسیر آماده سازی خاص، عنصر دوم (سولفات، تنگستن) در مرحله آماده سازی افزوده می شود و در زمان متبلور شدن اکسید شبکه ای در طی عملیات گرمایی آماده می شود. در نتیجه، ویژگی های بافتی و ساختاری (خواص زیرکونیوم یک فاز شیمیایی خاص) اکسید شبکه ای به شدت تحت تأثیر قرار دارد. اگر عناصر بعدی نظیر ارتقاء دهنده ها افزوده شوند، وضعیت پیچیده تر می شود. هرچند که این محصول ممکن است یک اکسید کاربردی سطحی در نظر گرفته شود، سیستم ها با واکنش قوی عنصر و عامل تابعی و شبکه شناخته می شوند که به هدایت دوجانبه ساختارشان منجر می گردد. محصول نهایی به طور ایده آل تنها حاوی اکسید شبکه ای به صورت فاز متبلور است. این ویژگی این سیستم ها را از کاتالیزورهای هم رسوب شده نظیر Ni/Al2O3 و  Cu/ZnO که با ترکیب اولیه عناصر شناخته می شوند، متمایز می سازد اما محصول نهایی که پس از یک مرحله تقلیل بدست آمد، متشکل از فازهای جداگانه است که به طور مجزا با تجزیه نوری قابل شناسایی هستند. بنابراین اکسیدهای Oxo-anion اصلاح شده را می توان به عنوان طبقه جداگانه ای از کاتالیزورها در نظر گرفت. 
    2.3.9.1.2 انواع مواد و نکات قابل توجه
    سیستم رابطی که در این فصل مورد بحث قرار گرفت، زیرکونیوم سولفات می باشد اما سایر گونه های این نوع کاتالیزور نیز که عبارتند از سایر آنیون ها و سایر اکسیدها مورد بحث قرار می گیرند. زیرکونیو سولفات نخستین بار در اختراع هولم و بیلی در سال 1962 توصیف گردید. علاقه شدید به این سیستم سال ها بعد در دو مقاله هینو و آراتا به اوج خود رسید که آن را در دمای اتاق گزارش نمودند که تحت شرایطی است که به لحاظ ترمودینامیکی با ایزومر مورد نظر ساطگاری دارد.
    کاظمی بازدید : 923 چهارشنبه 1394/12/19 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: SIMPLE METHODS FOR THE INVESTIGATION OF THE ROLE OF BIOFILMS IN CORROSION
  • عنوان فارسي مقاله:  روش های ساده برای بررسی نقش بیوفیلم ها در خوردگی
  • مشخصات فايل مقاله: 28 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 39 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2000
  • ترجمه چکيده مقاله:
    خوردگي مواد صنعتي تحت تاثير ميكروبي
    شبکه خوردگی زیستی
    1 اصول میکروبیولوژیکی
    Iwona Beech and Hans-Curt Flemming
    1.1.  MIC چیست؟ 
    MIC مخفف کلمه " خوردگی تحت تأثیر ميكروبي" است. این اشاره به اين احتمال دارد که میکروارگانیسم ها در خراب شدن(زوال) مواد فلزي (و همچنین غیر فلزی) دخالت دارند. MIC یک مکانیسم خوردگی تازه نیست، بلکه ادغام آن بر نقش میکروارگانیسم ها در فرآیندهای خوردگی است. بنابراین، فرایند ذاتا غیر جاندار می تواند با اثرات بیولوژیکی  تحت تاثیر قرار بگيرد. یک تعریف مناسب از MIC، که در گروه عملياتي 1 توسعه یافته، به شرح زیر است:
    " خوردگي تحت تأثیر میکروبی (MIC) اشاره به نفوذ میکروارگانیسم ها در روند فرآیندهای خوردگی فلزات، ناشی از میکروارگانیسم پیوسته به اینترفیس ها (معمولا به نام" بیوفیلم ") دارد. پیش نیازها برای MIC حضور میکروارگانیسم ها است. در صورتی که خوردگی تحت تاثیر فعالیت های خود باشد، الزامات بیشتر: (I) یک منبع انرژی، (II) یک منبع کربن، (III) دهنده الکترون (IV) پذیرنده الکترون و (V) آب است ".
    نقش MIC اغلب نادیده گرفته میشود در صورتی كه یک مکانیزم غیر جاندار توضیح خوردگی مشاهده شده را بتواند استناد كند.  MIC، به عنوان یک پدیده قابل توجه است، بنابراین شک و تردید ، به خصوص در میان مهندسان و شیمی دان ها با درک کمی برای رفتار میکروارگانیسم ها نگریسته شده است. روند کند در ایجاد اهمیت MIC در آسیب تجهیزات هم ناشی از کمبود تکنیک های تحلیلی برای شناسایی، مشخص کردن محل و کنترل واکنش های خوردگی بر روی سطوح فلزی با پروسه های میکروبی سطحی همراه است. در این میان، MIC تبدیل شده به طور فزاینده در طول دهه گذشته اذعان (تاييد) شده است (برای بررسی: see Little و همکاران، 1990؛ ویدلا، 1991، 1996؛ Lewandowski و همکاران، 1994؛ Heitz و همکاران، 1996؛ Borenstein، 1998، راش، 1999؛ Geesey و همکاران، 2000). در برخی موارد، MIC به "جوکر" تبدیل شده در مواردی که هیچ توضیح الکتروشیمیایی قابل قبول برای یک مورد خوردگی داده شده وجود ندارد. به منظور درک بهتر که تحت آن شرایط MIC امکان پذیر است، برخی از سوالات اساسی در این مقدمه پاسخ داده شده است.
    کاظمی بازدید : 971 سه شنبه 1394/12/18 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: 59Corrosion Inhibitors
  • عنوان فارسي مقاله: 59 مهار كننده های خوردگی (بازدارنده های فساد تدريجی)
  • مشخصات فايل مقاله: 17 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 23 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 1999
  • ترجمه چکيده مقاله:
    بازدارنده های خوردگی یک ماده شیمیایی هستند و زمانی که در غلظت های کوچک به محیط اضافه شوند باعث به حداقل رسيدن خوردگی مي شوند و یا از خوردگی جلوگیری مي كنند [1].
    مهار کننده های خوردگی برای محافظت فلزات از خوردگی، ماندد حفاظت موقت در هنگام انبار شدن و حمل و نقل و همچنین حفاظت در محل استفاده می شود ، مورد نیازهستند، برای مثال، جلوگیری از خوردگی که ممکن است در نتيجه‌ي تجمع مقدار کمی از مرحله تهاجمی باشد. یکی از نمونه ها آب شور است، در یک مرحله غیر تهاجمی، مانند نفت. یک مهار کننده کارآمد(مؤثر) با محیط زیست سازگار است، برای استفاده مقرون به صرفه است، و اثر مطلوب هنگامی که در غلظت های کوچک وجود داشته باشد تولید می كند.
    راندمان مهارکننده، P، داده شده به صورت:
     (1)                                     p = (w_0  - w/w_0) x 100 
    که در آن w_0 نرخ خوردگی در غیاب بازدارنده است، و w نرخ خوردگی در همان محیط با مهار کننده اضافه شده است.
    B. طبقه بندی مهارکننده
     انتخاب مهارکننده بر روی فلز و محیط زیست است. طبقه بندی کیفی مهار کننده در شکل 1 ارائه شده است. مهارکننده را می توان با شرايط تهويه‌ي زیست محیطی و مهار کننده های رابط طبقه بندی كرد.
    1. شرايط تهويه‌ي زیست محیطی (تميز كردن (جاذب))
     خوردگی را می توان با حذف گونه های خورنده در محیط کنترل كرد. مهارکننده هایي که باعث کاهش خوردگی در محیط ها توسط تميز كردن(مهار) مي شوند مواد تهاجمی شرايط تهويه‌ي زیست محیطی يا جاذب(تميز كردن) نامیده می شوند. در محلول های نزدیک به خنثی و قلیایی، کاهش اکسیژن يك واکنش معمول کاتدی است. در این مواقع، خوردگی را می توان با کاهش میزان اکسیژن با استفاده از جاذب (به عنوان مثال، هیدرازین [2]) کنترل كرد.
    کاظمی بازدید : 1212 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Stress analysis of non-conventional composite pipes
  • عنوان فارسي مقاله: تحلیل های تنش لوله های مرکب غیر معمول
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 15 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2007
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در این تحقیق، تحلیل های تنش و گسیختگی لوله های مرکب گوشه دار انجام شدهاست. پنج شکل مختلف از لوله های دایره ای، مثلثی، مستطیلی، پنج ضلعی و شش ضلعی مورد توجه قرار گرفته است. تنوع رأس تنش مماسی روی زوایای مختلف شعاع پشتبند، جهت یابی فیبر تحت فشار درونی و بارگیری چرخشی بررسی شده است. روش های تحلیل های گسیختگی از تنش های بنیادی و ملاک های Tsai - wu استفاده می کند.
    واژه های کلیدی: لوله های مرکب غیر معمول برش عرضی لوله های مستطیلی، نیمه دایره ای، مثلثی، پیج ضلعی و شش ضلعی روی المان محدود. تحلیل گسیختگی. پیچش.
    مقدمه
    در این تحقیق، لوله با شکل های برش عرضی در شکل 1 نشان داده شده: 1) دایره 2) مستطیل 3) مثلث 4) پنج ضلعی 5) شش ضلعی. علت این انتخاب مخصوص از شکل های برش عرضی، افزایش حدود کاربرد راه حل های لوله کشی می باشد که برای موقعی که فضا محدود است. به مجموعه های لوله توجه خاصی داده شده است یعنی لوله های چندگانه که می تواند جمع شود برای یک شکل مربعاستاندارد و دایره ای مناسب است ( شکل 2 ). در این حالت، چهار لوله مثلثی شکل یا دو لوله مستطیلی شکل می توان داخل یک شکل مربع جمع شود و دو لوله نیمه دایره ای می تواند داخل یک شکل دایره ای جمع شود. این کار باعث لوله کشی چند کاربردی در بخش تجاری می شود در حالی که چند کابردی به معنای درآمد حاصل از تقلیل هزینه است. 
    کاظمی بازدید : 1206 پنجشنبه 1394/11/29 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Nonlinear Viscoelastic Analysis of Thick Walled Cylindrical Composite Pipes
  • عنوان فارسي مقاله: تحلیل غیر خطی ویسکو الاستیک ضخامت جداره لوله های کامپوزیتی
  • مشخصات فايل مقاله: 41 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 19 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     این مقاله تجزیه وتحلیل اثر ماتریس رفتار ویسکوالاستیک را در رفتار مکانیکی سیلندر چند لایه ضخیم لایه ضخیم انجام داده است. قسمت اصلی در این کار این است که تا ارائه راه حل های تقریبی تحلیلی برای محاسبه وابسته به زمان را در تنشهای داخل در سراسر ضخامت سیلندر در چارچوب تئوری ویسکوالاستیسه غیر خطی را ارائه دهد. سازه در نظر گرفته شده ضخیم و چندلایه بوده و در طول سیلندر ناهمسانگرد بوده و در معرض بازگذاری متقارن مکانیکی قرار دارد. در چنین شرایطی راه حل الاستیک دقیق آن وجود دارد که به طور طبیعی تعادل، فشار، جابجایی و سازگاری را با شرایط مرزی توسط معادلات شاختاری و بارگذاری ارضاء می کند. با توجه به تغییرات تنش مداوم در طول ضخامت سیلندر پیشنهاد راه حل های ویسکوالاستیک غیر خطی با متوسط تنش برای محاسبه عوامل الاستیک و ویسکو الاستیک غیر خطی در هر لایه است. علاوه براین راه حل با فرض بدست آمده گونه های خزش در هرلایه از طریق ضخامت ثابت بدست می آید. این الگوریتم همگرا و دقیق زمان به عنوان راه حل است که تعداد لایه های مصنوعی افزایش یافته باشد. برای ویسکوالاستیک خطی راه حل پیشنهادی ثابت برای مطابقت با راه حل های دقیق شناخته شده برای مواد ویسکوالاستیک ایزوتروپیک 1 ارائه شده است. در نهایت چند مورد نوآوری در حال اجرا برای نشان دادن اهمیت این پدیده کشش ویسکو در زمینه تنشهای داخل در طول چندلایه ضخیم سیلندر را ارائه شده است.
    کلمات کلیدی : کامپوزیت پایه پلیمری (PMCS) – خزش – الاستیسه، تحلیل مدل سازی – استحکام.
    مقدمه:
    سیلندر تو خالی و یا سیلندر با عناصری ساختاری معمول در بسیاری از برنامه های کاربردی از جمله لوله های آب، سیستم لوله کشی و سفت درایو استفاده می شود. تلاش برای بهبود تولید نفت امکان استفاده از رایژر های شاخته شده از کامپوزیتهای زمینه پلیمری را در عملیات های نفتی در دور از ساحل در اکتشافهای در عمق پیش از کیلومتر به کار می روند. در نتیجه افزایش استفاده از کامپوزیتهای پایه پلیمری و مواد مرکب پلیمری در برنامه های کاربردی مهندسی عمران به کار رفته است که علاقه شدیدی به مشکلات تجزیه و تحلیل تنش در سازه های کامپوزیتی چند لایه دارد. بسیاری از آثار تحلیلی در مورد تجزیه و تحلیل تنش در پوسته های کامپوزیتی در طول سالهای گذشته انجام شده است. این با افزایش استفاده از پوسته های کامپوزیتی در ارتباط با بسیاری از برنامه های کاربردی مانند سازه های مهندسی عمران و صنعت هوانوردی شده است. 
    کاظمی بازدید : 1174 پنجشنبه 1394/11/29 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Innovative coupled fluid–structure interaction model for carbon nano-tubes conveying fluid by considering the size effects of nano-flow and nano-structure
  • عنوان فارسي مقاله: مدل ساختار مایع تعاملی برای نانو لوله های کربنی با در نظرگرفتن اثر اندازه نانو جریان و نانو ساختار
  • مشخصات فايل مقاله: 11 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 20 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در این مقاله معادله حرکت لوله های انتقال سیال بررسی شده است. ما با استفاده از اصول مکانیک سیالات مانند مدل استوکس و همچنین چندین معیار در زمینه تعامل ساختار مایع(FSI) استفاده کرده ایم و نشان می دهد که ویسکوزیته جریان سیال باید در معادله حرکت سیال صدق کند. براساس این نتیجه ما می توانیم یک مدل ابتکاری برای ارتعاشات نانولوله های کربنی (CNT) ها را با استفاده از سرعت لغزش جریان سیال بر دیواره های CNT ارائه نموده و همچنین از نظریه زنجیره اثر اندازه نانوجریان و نانو ساختار را بررسی کردیم. بنابراین ابتکار در معادله FSI نشان می دهد که نانو لوله برای انتقال نانوجریان برای سرعت های بالاتر پایدارتر است. به عبارت دیگر به طور متوسط سرعت برای جریان سیال که در آن بی ثباتی اتفاق می افتد باید در مقایسه با سرعت بحرانی پیش بینی شده توسط مدل های مورد استفاده مانند پلاگین و نظریه های زنجیره کلاسیک کارساز باشد.
    کلیدواژه ها: تعامل ساختار مایع(FSI) ، بی ثباتی واگرایی،سرعت جریان بحرانی،عدد نودسن،پارامتر ویسکوزیته،تئوری نظریه زنجیره وابسته به حجم.
    1-مقدمه:
    نانو لوله های کربنی در حال تبدیل شدن به مواد نانو الکتریک،نانودستگاه ها و نانوکامپوزیت ها برای استفاده در نانوپیپت ها،دیسک ها،راکتورها و دستگاه های فیلتراسیون مایع،حمل و نقل یون،دستگاه های داروسازی و میکروسکوپ های هدایت یون است. در این راستا تعداد قابل توجهی از مطالعات به افشای رفتار ارتعاشی از جمله نانوساختارها و انتقال سیال توسط آنها انجام شده است. در این تحقیق ما یک ارزیابی مجدد برای محاسبات مدل سازی CNT های چسبناک را با برخی از دیدگاه های تازه را انجام داده ایم. و سعی می کنیم به منظور توسعه آن قدم برداریم و معادله ای را با در نظر گرفتن شرایط لغزش برروی دیواره ناولوله ارائه دهیم. مورد مطالعه جریان مایعات چسبناک از طریق CNT و ایجاد یک توازن جدید حرکت لوله های انتقال مایع با درنظرگرفتن اثرویسکوزیته است. آنها دریافتند که یک نانولوله انتقال یک سیال لزج را در برابر کمانش لرزش ناشی از یک نانولوله غیر چسبناک را دارد. مدل سازی محاسباتی مایع چسبناک منتقل شده از CNT توسط خوسرویان و رفیعی تبار ارائه شده است. و پس از آن اصلاح معادله FSI و فاش کردن اثر ویسکوزیته جریان سیال در لرزش و بی ثباتی نانولوله ها باعث نادیده گرفتن می شود.
    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 158
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,331
  • بازدید ماه : 814
  • بازدید سال : 52,454
  • بازدید کلی : 4,954,315