loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1249 چهارشنبه 1395/07/28 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: بررسی خواص مکانیکی بتن فومی در محیط با دمای بالا

عنوان انگليسي مقاله: Mechanical properties of foamed concrete exposed to high temperatures

رشته: عمران - مهندسی مواد  

مشخصات فايل ترجمه:  46 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله نتایج حاصل از یک مطالعه تجربی و تحلیلی را در  بررسی خواص مکانیکی فوم بتنی در معرض دمای بالا گزارش میدهد. دو چگالی بتن فومی، 650 و 1000 kg/m3، ساخته شدند و با بررسی های اضافی بر چگالیهای 800، 1200 و 1400 kg/m3 برای داده های اضافی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تجربی دائما ثابت میکند که کاهش سختی بتن فومی در دماهای بالا عمدتا پس از  90 درجه سانتیگراد بدون در نظر گرفتن چگالی رخ می دهد وقتی که آب منبسط می شود و از جسم متخلخل تبخیر میشود.از مقایسه نتایج تجربی این پژوهش با تعدادی از مدل های پیش بینی برای مقاومت معمولی بتن ، این تحقیقات نشان داده که خواص مکانیکی بتن فومی میتواند با استفاده از خواص مکانیکی مدل ها برای وزن نرمال بتن داده شده پیش بینی شود که خواص مکانیکی بتن فومی از سیمان پرتلند CEM1 نتیجه میشود.
کلیدواژه: بین فومی، خواص مکانیکی، دمای بالا، دمای مرتفع، مدل بتن، مدل پیش بینی قدرت، تنش- کرنش، بتن در آنش
مقدمه
بتن فومی یک ماده سبک وزن متشکل از رب سیمان پرتلند یا ماتریس فیلر سیمان (ملات) با ساختار یکنواخت توزیع شده در منافذ می باشد که با ورود مکانیکی هوا به شکل حباب های کوچک دارای حجم کل حداقل 20٪ میباشد. بتن فومی می تواند به صورتی طراحی شود که دارای هر گونه تراکمی در محدوده 400-1600 kg/m3 باشد.که تعدادی از ویژگی های جالب مانند: عایق کاری مناسب حرارتی و صوتی، خود جریان  و تولید آسان را دارا میباشد. اگرچه بتن فومی دارای خواص مکانیکی کمی در مقایسه با بتنی با مقاومت معمولی است، ولی ممکن است به عنوان پارتیشن یا دیوار تحمل بار در  ساختار های مسکونی استفاده شود.قبل از اینکه بتواند برای استفاده اش  به عنوان باربر مواد در صنعت ساختمان سازی در نظر گرفته شود ، لازم است اطلاعات معتبری مبنی بر خواص مکانیکی بتن فومی در محیط و دمای افزایش یافته  برای کمیت ارزیابی عملکرد مقاومتی اش در برابر آتش سوزی بدست آید. بتن فومی ممکن است  بصورت سه فاز مواد با خمیر سیمان، دانه ها (ماسه) و حفره های هوا در نظر گرفته شود.
کاظمی بازدید : 1235 چهارشنبه 1395/07/28 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: اثر چرخه های ذوب و انجماد بر استحکام فشاری محصور نشده خاک رس تقویت شده با الیاف

عنوان انگليسي مقاله: The influence of freeze-thaw cycles on the unconfined compressive strength fiber-reinforced clay

رشته: عمران - مهندسی مواد

مشخصات فايل ترجمه: 8 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
چرخه ذوب انجماد  یک فرایند هوازدگی است که اغلب در آب و هوای سرد رخ میدهد. در حالت فریز، شرایط ترمودینامیکی در دمای زیر ° C  0 منجر به  انتقال آب و یخ میشود  .در نتیجه، خواص مهندسی خاک مانند نفوذپذیری ،محتوای آب ، رفتار تنش کرنش ، قدرت کم ، مدول های الاستیک ، انسجام ، و زاویه اصطکاک ممکن است تغییر کند . مطالعات پیشین بر تغییر خواص فیزیکی و مکانیکی خاک با توجه به چرخه  ذوب و انجماد متمرکزشده است . در این مقاله، اثر چرخه های انجماد و ذوب بر مقاومت فشاری خاک رس تقویت شده با الیاف انجام شده است.  برای این منظور ، خاک رس کائولینیت تقویت شده با الیاف فولاد و پلی پروپیلن در آزمایشگاه فشرده شده و در معرض حداکثر 10 سیستم بسته چرخه انجماد و ذوب قرار گرفته اند. سپس مقاومت فشاری محصور نشده نمونه های تقویت شده و تقویت نشده ، تعیین می شود. نتایج این مطالعه نشان میدهد که برای خاک بررسی شده ، افزایش در تعداد چرخه های ذوب انجماد منتج به کاهش مقاومت فشاری محصور نشده نمونه های خاک رس با 20-25٪  ، میشود . علاوه بر این ، گنجاندن فیبر در نمونه های خاک رس ، افزایش مقاومت فشاری بتن محصور نشده خاک و کاهش یخ زدگی را بدنبال دارد. علاوه بر این، نتایج حاصل از این مطالعه نشان میدهد که فیبراضافی ، مقاومت خاک در برابر چرخه های ذوب انجماد را کاهش نمی دهد ، علاوه بر این ، این مطالعه نشان می دهد که افزودن 3 درصد الیاف پلی پروپیلن باعث افزایش مقاومت فشاری محصور نشده خاک قبل و بعد از چرخه انجماد ذوب از 60٪ به 160 ٪ و کاهش یخ زدگی با 70 ٪ .میشود .
کلیدواژه: چرخه های ذوب و انجماد، خاک کائولینیت، فیبرهای فولاد، فیبرهای پلی پروپیلن
1 . مقدمه
در آب و هوای سرد ، خاک در معرض چرخه های انجماد ذوب قرار میگیرد که در مهندسی منطقه سرد مهم هستند . وقوع چرخه های انجماد ذوب در خاکهای ریز دانه منجر به تغییر در حجم ، قدرت، تراکم ، چگالی، محتوای آب مایع ، ظرفیت تحمل  و ساختارمیشود  . در مناطق پرمافراست مانند کانادا، مشخص شده که خاکریزی ساخته شده بر خاک هایی که هرگز چرخه انجماد ذوب را تجربه نکرده بودند تنها در طول یک سال به علت از دست دادن ظرفیت تحمل ( Leroueil و همکاران، 1991) آسیب دیده بود. همچنین مشخص شد  که سدهای بزرگراه تازه ساخته شده ای که برای چند سال اسفالت نشده مانده بودند به علت چرخه های انجماد ذوب( Eigenbrod ، 1996) آسیب دیده بودند .
کاظمی بازدید : 915 جمعه 1394/12/21 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Shear Capacity of Reinforced Concrete Beam with Different Cross Section Types of Lateral Reinforcement on Minimum Ratio
  • عنوان فارسي مقاله: ظرفیت برشی تیر بتن مسلح با سطح مقطع های متفاوت و آرماتور جانبی در حداقل نسبت
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
    هدف از این پژوهش تعیین ظرفیت برشی یک تیر بتن مسلح با سطح مقطع های متفاوت و آرماتور جانبی است. نمونه های مورد استفاده در این پژوهش از یک تیر بتن مسلح با پهنای mm 100 و ارتفاع mm 150 و (f_c ) ́=18 MPa ساخته شده اند. این تیر دارای یک آرماتور تنشی 2#2 در ته تیر و یک آرماتور 2#2 در وجه فوقانی تیر است تا وضعیت آرماتور برشی حفظ شود. آرماتور برشی با mm 4ϕ آرماتور فولادی فراهم شده که به فاصله mm 200-150 از هم در میانه تیر قرار دارند. این آرماتور برشی نسبت حداقل محدودیتی که در ACI 318-08 مشخص شده را رعایت می کند. نتایج آزمون حاکی از آن بودند که ظرفیت برشی هیچ تفاوت معناداری در سطح مقطع های متفاوت آرماتور برشی ندارد. اما خاموت های باز را می توان به عنوان راه حل عملی در زمینه ساخت و ساز مد نظر قرار داد.
    کلمات کلیدی: تیر، بتن مسلح، آرماتور برشی، پیچش، آرماتور تنشی
    مقدمه:
    بتن تنش ضعیفی دارد و اگر آرماتور مناسبی وجود نداشته باشد تیر بتنی از هم خواهید پاشید. تنش های کششی به علت تنش محوری، خمش، چرخش یا ترکیبی از این نیروها در تیرها حاصل می شود. مکان ترک ها در تیر بتنی به جهت تنش های اصلی بستگی دارد. برای عمل ترکیبی تنش های نرمال و برشی، حداکثر تنش قطری در فاصله ای به اندازه تقریبا d از وجه حامل به وجود می آید. فاصله d اندازه ای از انتهای فیبر فشرده سازی تا مرکز آرماتور تنشی طولی است. ترک های خمشی- برشی رایج ترین نوع ترک در تیرهای بتنی مسلح است. یک ترک خمشی به صورت عمودی در تیر گسترش می یابد؛ سپس ترک انحنا یافته هنگامی از بالای تیر تشکیل می شود که تنش های برشی در آن منطقه گسترش یابند. در مناطقی با تنش های برشی بالا، تیرها را باید با خاموت یا با میله های خم شده تقویت نمود تا تیرهای داکتیلی به دست آید که در صورت وقوع شکست ترک نمی خورند. اگر آرماتور برشی فراهم نشود، شکست تردی بدون علامت هشدار دهنده ای رخ خواهد داد
    کاظمی بازدید : 1142 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Elasto-Plastic Stresses in Thick Walled Cylinders
  • عنوان فارسي مقاله: تنش الاستو پلاستیک در جداره ضخیم سیلندر
  • مشخصات فايل مقاله: 5 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 16 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2003
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در طراحی بهینه یک لوله اسلحه مدرن دو هدف اصلی وجود دارد. 1-افزایش مقاومت به وزن و 2-افزایش عمر خستگی آن است. می تواند از طریق ایجاد یک میدان تنش پسماند در دیواره سیلندر به وجود امده که یک فرایند شناخته شده به عنوان اوتوفریتیژ است. این اغلب برای دستگاه های لوله ای جهت تنظیمات نهایی اوتوفریتیژ لازم است. چرا که در برخی از تنش های پسماند مورد نظر حذف می شود. به منظور دستیابی به توزیع تنش پسماند مناسب به صورت یک کار عملی فونمیزز مفروضات زیر را در  پژوهش حاضر جهت تجزیه و تحلیل معیار عملکرد فونمیزز،کرنش سختی ایزوتروپیک در منطقه پلاستیک را در رابطه با نظریه پراندل-رئوس و با در نظر گرفتن اثر تنش صفحه بائو شینگر در نظر گرفتیم  تنش های تدریجی با استفاده از محاسبه روش اختلاط محدود که به موجب آن دیواره سیلندر با N حلقه که با یک فاصله مشخصΔr  از هم جدا هستند،بررسی شد. ماشین کاری انجام شد که با از بین بردن حلقه ها از هردو طرف سیلندر بوده که در نهایت به شکل نهایی رسیدند.
    پس از توسعه نظری روش و نوشتن یک برنامه کامپیوتری مناسب محاسبات انجام شده و همبستگی خوبی با نتایج تجربی مشاهده شد. نتایج عددی نیز در مقایسه با سایر راه حل های تحلیلی و تجربی ارتباط بسیار خوبی را در رابطه با شکل واندازه بدست داد.
    مقدمه:
    افزایش نسبت مقاومت به وزن و عمر خستگی طولانی هدف اصلی از طراحی بهینه لوله اسلحه مدرن می باشد. این را می توان از طریق ایجاد یک میدان تنش پسماند در دیواره لوله که یک فرایند شناخته شده به عنوان اوتوفریتیز است را انجام داد. دوفرایند خودکار اصلی وجود دارد. یکی فرایند هیدرواستاتیک است که براساس استفاده از فشار هیدرواستاتیک بالا می باشد که در داخل لوله اعمال می شود و دومی سنبه کاری است که در ان از سنبه بزرگ برای سوراخ کردن لوله و در نتیجه انبساط آن استفاده می شود. تنش پسماند یک اثر فشاری برروی سطح داخلی سیلندر دارد. افزایش فشار الاستیک را در سیلندر به همراه داشته و سرعت رشد ترک ها را کم می کند. علاوه براین گاهی اوقات سیلند را به ابعاد نهایی می رساند که باعث کاهش تنش پسماند می شود. از انجا که اطالعات اولیه برای محاسبه فشار قدرت الاستیک و عمر خستگی از یک توزیع دقیق باقیمانده تنش است. یک راه حل نظری برای این تنش باید به عنوان یک مسیر عملی باشد. 
    کاظمی بازدید : 1341 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Coupled model for the non-linear analysis of anisotropic sections
    subjected to general 3D loading. Part 1: Theoretical formulation
  • عنوان فارسي مقاله: مدل ترکيبي براي تحليل غير خطي بخش هاي ناهمسان مربوط به بار کشش سه بعدي (3D) کلي - بخش اول: فرمول تئوري
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 33 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2006
  • ترجمه چکيده مقاله:
    مدل عددي براي تحليل ترکيبي بخش هاي مقطعي با شکل دلخواه حاصل از مواد ناهمسان و ناهمگن تحت بار کشش ترکيبي سه بعدي درست شده است؛ فرمول بندي مي شود. اين نظريه به طور کامل از ملاحظات تعادلي مشتق شده است و بر پايه انطاق انحراف بخش هاي سه بعدي و فرضيه بخش سطح قديمي استوار است. صفات و خصوصيات سه بعدي همانند ماتريس سختي بخش (seetion stiffiness) که تاثيرات ترکيبي بين نيروهاي نرمال و مماسي را به علت ناهمساني کروي ماده انعکاس مي دهند، بدست مي آيد. کرنش و تنش هاي قديمي به عنوان متغيرهاي ورودي و خروجي نگهداري مي شوند. مدل مفروض به صورت يک قانون ساختاري براي المان هاي فريم در تحليل يک ساختار کامل مناسب است. 
    1- مقدمه
    سياري از المان هاي ساختاري هدفي براي ترکيب نيروهاي محوري و برشي و خميدگي و پخشي هستند. براي ره گيري دقيق پاسخ چنين اعضايي بايستي تعال بين نيروهاي مماسي و نرمال در نظر گرفته شود، مخصوصاً اگر شکست، خميدگي و شکستگي يا ساير خواص غير خطي ماده روي دهد. 
    بسياري از مول هاي تحليل کنوني توانايي دريافت نتايج ترکيبي بر پايه فرمول هاي المان محدود دو بعدي (2D) و سه بعدي (3D) را دارند که زمان بوده و به طور کلي براي استفاده در مسائل مهندسي مناسب نيستند. از طرف ديگر فرمول هاي مهندسي بر پايه المان هاي تيروستون (beam- column) که از مفهوم برش مقطعي استفاده مي کنند و با نيروهاي تعميم يافته و تبديلات رفتار مي کنند به طور کلي زماني که پديد غير خطي منظور مي شود نتايج ترکيبي ذکر شده لحاظ نمي شود. 
    کاظمی بازدید : 1212 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Stress analysis of non-conventional composite pipes
  • عنوان فارسي مقاله: تحلیل های تنش لوله های مرکب غیر معمول
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 15 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2007
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در این تحقیق، تحلیل های تنش و گسیختگی لوله های مرکب گوشه دار انجام شدهاست. پنج شکل مختلف از لوله های دایره ای، مثلثی، مستطیلی، پنج ضلعی و شش ضلعی مورد توجه قرار گرفته است. تنوع رأس تنش مماسی روی زوایای مختلف شعاع پشتبند، جهت یابی فیبر تحت فشار درونی و بارگیری چرخشی بررسی شده است. روش های تحلیل های گسیختگی از تنش های بنیادی و ملاک های Tsai - wu استفاده می کند.
    واژه های کلیدی: لوله های مرکب غیر معمول برش عرضی لوله های مستطیلی، نیمه دایره ای، مثلثی، پیج ضلعی و شش ضلعی روی المان محدود. تحلیل گسیختگی. پیچش.
    مقدمه
    در این تحقیق، لوله با شکل های برش عرضی در شکل 1 نشان داده شده: 1) دایره 2) مستطیل 3) مثلث 4) پنج ضلعی 5) شش ضلعی. علت این انتخاب مخصوص از شکل های برش عرضی، افزایش حدود کاربرد راه حل های لوله کشی می باشد که برای موقعی که فضا محدود است. به مجموعه های لوله توجه خاصی داده شده است یعنی لوله های چندگانه که می تواند جمع شود برای یک شکل مربعاستاندارد و دایره ای مناسب است ( شکل 2 ). در این حالت، چهار لوله مثلثی شکل یا دو لوله مستطیلی شکل می توان داخل یک شکل مربع جمع شود و دو لوله نیمه دایره ای می تواند داخل یک شکل دایره ای جمع شود. این کار باعث لوله کشی چند کاربردی در بخش تجاری می شود در حالی که چند کابردی به معنای درآمد حاصل از تقلیل هزینه است. 
    کاظمی بازدید : 1239 یکشنبه 1394/12/09 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Structural stability
  • عنوان فارسي مقاله: پایداری سازه ها
  • مشخصات فايل مقاله: 13 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 27 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2000
  • ترجمه چکيده مقاله:
     این مقاله قصد دارد استحکام ساختمان های زمین پهن را، از لحاظ کشسانی و غیر کشسان مورد بررسی قرار دهد. واکنش های ایستا و حرکتی، حرکت های خطی و غیر وخطی، معابر انرژی، جنبه های ترمودینامیکی، توانایی خزیدن و شکستکی از بی ثباتی های رایج اند. نظریه ی استحکام در رشته های گوناگون مهندسی و علوم عملی دارای اهمیت است و تاریخچه ی انتظام نیز بطور خلاصه بیان شده است. ضمیمه های کلی بطور مختصر آورده شده اند و گرایش های مفید اخیر مخصوصا توانایی تحلیل مدلهای آسیب دیده و شکسته دارای اهمیت هستند.
    1- مقدمه
    استحکام بیانگر یک مشکل بنیادی در مکانیزم های خاک است، که باید ساختمان ها را در مقابل متلاشی شدن و فرو ریختن تایید کند. تئوری استحکام دارای اهمیت زیادی در مهندسی ساختمان، مهندسی جو، مهندسی هسته ای، مهندسی ساحل، اقیانوس و مهندسی قطب شمال است و نقش مهمی را در مشکلات مساحت ساختمان ها و مهندسی مواد و فیزیکی ایفا می کند.
    اهمیت این موضوع با توجه به تاریخچه ی متلاشی شده و فرو ریختن ساختمان ها که ناشی از اهمال یا سوء تفاهم در طراحی جنبه های استحکام است، آشکار می شود. از مشهورترین این ساختمان ها شاید فرو ریختن پل تاکومانارو در سال 1940 باشد که به دلیل بی ثباتی های آب و هوایی بود.
    و نیز فرو ریختن کلی هارت فورد آرنا در سال 1978 و ساختار زنبوری بالای تئاتر دانشگاه پست در همان سال و فرو ریختن پل فولادی در ملبورن چند سال قبل از آن ها فرو ریختن برج خنک سازی پل فری از مشهورترین ساختمان های فرو ریخته هستند.
    تجزیه وتحلیل استحکام در مکانیزم های خاک با راه حل پیشنهادی رایولر که یک راه حل برای خم کردن ستون کشسان بود آغاز شد. (1744) 
    کاظمی بازدید : 1187 سه شنبه 1394/11/27 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: NONLINEAR CREEP BUCKLING ANALYSIS OF INITIALLY IMPERFECT SHALLOW SPHERICAL SHELLS
  • عنوان فارسي مقاله: خزش غیر خطی و تحلیل کمانش کم عمق: پوسته کروی ناقص
  • مشخصات فايل مقاله: 12 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 33 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 1980
  • ترجمه چکيده مقاله:
     تغییر شکل خزش و کمانش بار خزش برای پوسته کروی متقارن کم عمق بدون عیب و نقض اولیه باشد. برای خزش غیر خطی، هر دو کرنش سخت شدن و زمان سخت شدن جزء قوانین تجزیه و تحلیل می باشد. نتایج نشان می دهد که بازده کرنش سختی بهتر از زمان سخت شدن می باشد. نتایج همچنین نشان می دهد که نقض اولیه نقش مهمی در کاهش خزش کمانش بار بازی می کند. هنگامی که با داده های تجربی نمونه آزمایش مقایسه می شود. دیده می شود که حرکت بسیار کوچکی به سمت کرویت مشاهده می شود. که به منظور یک پیش بینی رضایت بخش در هر دو خزش کمانش بار و خزش تغییر شکل است. علاوه براین به طور کامل تجزیه و تحلیل باید براساس یک مدل خزش ریاضی باشد. که شامل خزش اولیه، ثانویه و خزش سوم می باشد.
    مقدمه :
    به خوبی شناخته شده است که ساختار دیواره نازک مواد در اثر تغییر شکل ناشی از خزش در راستای وجود بارهای ثابت در زمان کافی بوده است. برای پوسته کروی یکنواخت وقتی بارگذاری انجام می شود. آن به زمان بستگی داشته و شکست بستگی به طور زمان دارد. زمان به عنوان عامل شکست نیز می تواند نام گذاری شود چرا که خزش در زمان مشخص در حین اعمال بار بوده و شکست ساختار اتفاق می افتد. محاسبه بار همراه با تغییر شکل خزش برای پوسته کروی کم عمق متقارن دلیل اصلی تحقیق زیر می باشد. عنصر کلیدی درگیر در تجزیه و تحلیل خزش ناشی از کمانش انتخاب معادلات ساختاری برای توصیف رفتار خزش مواد می باشد. انتخاب مناسب باید یک تقریب خوب برای آزمون ارائه دهد. اگر معادلات فوق تنها نشان دهنده خزش ثانویه بتشند یک رابطه خطی بین کرنش خزش و تابع زمان به وجود خواهد آمد. و روش راه حل های مقابله با این وضعیت بسیار آسان است. از سوی دیگر معادله اگر خزش اول و یا سوم را نشان دهد. نتایج به صورت غیر خطی خواهد بود. دو روش به طور گسترده جهت رسیدگی به این موضوع تصویب شده است. یکی وضعیت زمان سخت شدن و دیگری قوانین کرنشی سختی است. به طور کلی پیش بینی در این دو براساس روش های کاملا متفاوت بوده و انتخاب بین آنها باید در مقایسه پیش بینی های خود با داده های تجربی خود دارد. یکیدیگر از عناصر کلیدی عیوب اولیه است. که در بسیاری از مواقع به طور مستقیم منجر به عدم دقت در فرآیند تولید می شود. نشان داده شده است. 
    کاظمی بازدید : 1313 دوشنبه 1394/11/26 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: BRIEF NOTE CREEP-STABILITY ANALYSIS OF VISCOELASTIC CYLINDRICAL SHELLS
  • عنوان فارسي مقاله: مروری مختصر بر تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک در پوسته های استوانه ای
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 17 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 1986
  • ترجمه چکيده مقاله:
     این مقاله به تجزیه و تحلیل خزش، ثبات ویسکو الاستیک پوسته استوانه ای تحت فشار محوری پرداخته است. خواص مکانیکی مواد توسط معادلات ساختاری براساس نظریه ویسکوالاستیک خطی از نظر پیچیدگی اپراتورهای جدایی ناپذیر پرداخته است. راه حل تحلیلی تقریبی برای این مشکل توسط استفاده از روش اصلاح شبه الاستیک ارائه شده است در نتیجه شرایط بی ثباتی برای پوسته فرموله شده است نشان داده شده است. که برای مواد ویسکوالاستیک با خزش محدود محدودیت بارگذاری در ساختار پایدار وجود دارد و مقدار بار بالا ممکن است منجر به کمانش در زمان بحرانی شود.
    1- مقدمه :
    ثبات خزش پوسته های دایره ای استوانه توسط پژوهش گران متعددی مورد مطالعه با استفاده از مفاهیم مختلف و قوانین اساسی انجام شده است. تعدادی از تحقیقات با استفاده از روش عیوب به این نتیجه رسیده اند. که در شرایط خزش عیوب اولیه با گذشت زمان توسعه یافته و منجر به فروپاشی ساختار می شود. مهم در این تجزیه و تحلیل این است که معمولا تغییر شکل نامحدود و تا نرخ آن بی نهایت تعریف می شود. برخی از این مطالعات متوسط هوفی و کویشن در سال های اخیر توجه زیادی را توسط برنامه های کاربردی به پژوهش در زمینه خزش متمرکز کرده است. به طور خاص خزش در پوسته استوانه ای به عنوان یک فرآیند لحظه ای بوده که شامل شرایط بنیادی و وابسته به زمان به عنوان تنیمات تعادل است به این ترتیب زمان بحرانی در ارتبازط با اولین بارگذاری است نتایج حاصل از این مطالعات بستگی به محصولات اساسی به عنوان خزش در ساختار است. مقاله حاضر در رابطه با تجزیه و تحلیل پوسته استوانه ای مدور است که خواص مواد توسط معادلات ساختاری ویسکوالاستیک خطی به صورت تئوری تعریف شده باشد. با استفاده از این مفهوم دو شاخه ای شدن مقادیر ویژه به صورت خطی فرموله شده و با استفاده از روش راه حل شبه الاستیک با بهره گیری از مفهوم الاستیک وابسته به زمان به عنوان یک مدل ویسکوالاستیک واقعی است. این رویکرد در تجزیه و تحلیل خزش ثبات ساختار ویسکوالاستیک را مورد بحث قرار می دهد. 
    کاظمی بازدید : 1101 چهارشنبه 1394/11/14 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: DAMAGE DETECTION OF STRUCTURES UNDER EARTHQUAKE EXCITATION USING DISCRETE WAVELET ANALYSIS
  • عنوان فارسي مقاله: شناسایی خسارت های وارده بر سازه در اثر تحریکات زلزله با استفاده از تحلیل موجک های گسسته
  • مشخصات فايل مقاله: 16 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: xxxxx صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012 - 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     يك شيوه‌ي قابل قبول براي شناسايي ميزان صدمات وارده به سازه در اثر زمين لرزه كه شيوه‌ي تبديل موجك‌هاي گشته نام دارد در اين مقاله معرفي شده است. عملكرد اين شيوه‌ي پيشنهادي بر اساس تغييرات ناگهاني در پاسخ به لرزش‌ها و تحليل جا به جايي و يا واكنش‌هاي سرعتي با استفاده از تحليل موجك‌هاست. هم چنين، شيوه‌ي ديگري كه عملكرد اين شيوه‌ي پيشنهادي بر اساس تغييرات ناگهاني در پاسخ به لرزش‌ها و تحليل جابه جايي و يا واكنش‌هاي سرعتي با استفاده از تحليل موجك‌هاست. هم چنين، شيوه‌ي ديگري كه عملكرد آن نيز بر اساس همين موجك‌هاست، ارائه شده كه راه حل مربوط به مشكل شناسايي صدمات وارده است و مانع از انتشار جابه جايي‌ها و واكنش‌هاي مربوط به سرعت مي‌شود. عملكرد شيوه‌ي پيشنهادي براي جلوگيري از انتشار امواج و كشف صدمات وارده با استفاده از مدل معيار IASC-ASCE كه مدل كار گروهي بوده و سلامت سازه را بررسي مي‌كند، سنجيده مي‌شود. نتايج به دست آمده نشان مي‌دهند كه شيوه‌ي پيشنهادي مي‌تواند جاوي اطلاعات سودمندي براي پيش گيري از آسيب‌هاي وارده باشد كه با استفاده از واكنش سازه در برابر لرزه‌ها محقق مي‌شود.
    كلمات كليدي:
    آشكار سازي آسيب‌ها، جلوگيري از انتشار امواج، تبديل موجك‌ها، واكنش در برابر لرزه‌ها، تحريكات زمين لرزه‌اي.
    کاظمی بازدید : 919 سه شنبه 1394/11/13 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Simulation study of damage detection in steel shear frame buildings using impulse response and wavelet analysis
  • عنوان فارسي مقاله: مطالعه‌ي شبيه سازي شده‌ي شناسايي خسارت‌ها در ساختمان‌هاي داراي ستون بندي فولادي با استفاده از واكنش‌هاي لحظه‌اي و تحليل موجك‌ها
  • مشخصات فايل مقاله: 21 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 17 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
     چارچوب‌هاي سازه‌اي هر دو نوع رفتار ارتجاعي و پلاستيكي رااز خود نشان مي‌دهند كه نوع رفتار آنها وابسته به بار وارده بر آنهاست. در مراحل اوليه‌ي تخريب زمين لرزه سيستم سازه‌اي در فاز ارتجاعي خود باقي مي‌ماند اما هنگامي كه اين تخريب و بار وارده بيشتر مي‌شود، اين ستون بندي‌ها سازه را در مقابل ريزش حفظ مي‌كنند. تعيين زمان و محل وقوع اين خسارت‌ها بسيار مهم است. هدف كلي شيوه‌هاي قبلي همانند فوريه، فوريه ي سريع و يا تبديل موجك‌ها يافتن زمان و مكان ايجاد اين مفصل‌هاي تكيه گاهي است. اين كار با استفاده از تغيير در محدوده‌ي واكنش‌ها و استفاده از ويژگي‌هاي ارتعاشي سيستم‌هايي همانند فركانس لرزش و يا مدهاي لرزش سازه صورت مي‌گيرد. گر چه، اين شيوه‌ها، در كاربردهاي اوليه بسيار مؤثر نيستند زيرا ويژگي‌هاي لرزشي به طور عمده‌اي درابتداي تشكيل مفصل‌هاي تكيه‌گاهي تغيير نمي‌كنند. دراين تحقيق، از توانايي تبديل موجك‌ها در به دست آوردن اطلاعات بومي درباره‌ي سيگنال‌ها براي تعيين زمان و مكان تشكيل مفصل‌هاي تكيه گاهي استفاده مي‌شود. اين سيگنال‌ها براي تعيين زمان و مكان تشكيل مفصل‌هاي تكيه گاهي استفاده مي‌شود. اين سيگنال‌ها همان واكنش‌هاي ثبت شده سازه‌ي در حال لرزش مي‌باشند. نتايج به دست آمده نشان مي‌دهند كه شيوه‌ي پيشنهادي مي‌تواند در تعيين زمان و مكان خسارت بدون استفاده از شيوه‌ها و مفاهيم پيچيده، مؤثر مي‌باشند.
    واژه‌هاي كليدي:
    شناسايي خسارت‌ها، مفصل‌هاي پلاستيكي، واكنش‌هاي لحظه‌اي. چارچوب برش
    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 235
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 347
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 13
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,520
  • بازدید ماه : 1,003
  • بازدید سال : 52,643
  • بازدید کلی : 4,954,504