loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1391 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی مطالعۀ کنترل شدۀ دوسوکور یک کِرِم ضدلک غیرهیدروکینن در درمان ملاسما

مقاله فارسي : مطالعۀ کنترل شدۀ دوسوکور یک کِرِم ضدلک غیرهیدروکینن در درمان ملاسما

مقاله انگليسي : Blackwell Publishing Inc A double-blind controlled study of a nonhydroquinone bleaching cream in the treatment of melasma

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
پیش زمینه: ملاسما نوعی ملانوز شدید اکتسابی است که غالبا بر روی صورت زنان اثر می گذارد و درمان آن با عوامل کاهندۀ پیگمنت غالبا به سختی انجام میشود.
هدف مطالعه: ارزیابی اثربخشی کرم بدون هیدروکینن (Amelan M) در برابر کرم دیگری به نام (Mela-D) به عنوان درمان ملاسما
روش ها:22 زن فرانسوی که دارای ملاسمای ترکیبی یا ملاسمای اپیدرمی دوطرفه بودند در یک آزمایش پرسپکتیو بر روی یک طرف صورت که به مدت 4 ماه در طی هفته های تابستان به طول انجامید، شرکت کردند. 12 مورد از بیماران صبح ها روزی یک بار از Amelan M به همراه کرم ضد آفتاب SPF 60  در یک طرف صورت خود و Mela-D در طرف دیگر استفاده کردند. پیگمنتاسیون به صورت آبجکتیو با استفاده از یک مگزامتر و در  ناحیه ملاسما و شاخص شدت(MASI) به صورت سابجکتیو اندازه گیری شد.
نتایج: کاهش متوسط پیگمنتاسیون در MASI  با کاربرد هر دو کرم و کاربرد صرف Amelan M با مگزامتر از نظر آماری قابل توجه بود. عوارض جانبی نیز تا حدودی مشاهده شد.
نتیجه گیری: Amelan M در مقایسه با کرم Mela D تأثیر خیلی بیشتری بر روی ملاسما داشت. حتی با وجود مشاهدۀ برخی عوارض جانبی، بیماران، آن قسمت از صورت را که با Amelan M درمان شده بود ترجیح می دادند.
کلید واژه: Amelan M، کرم بی رنگ کننده، Mela D، ملاسما، اندازه گیری آبجکتیو
مقدمه:
ملاسما که یک اختلال پیگمنتی شایع است و مشخصۀ آن گسترش لکه های بزرگ هایپرپیگمنت میباشد ،اکثرا در زنان رخ میدهد. انتشار لکه های سیاه هایپرپیگمنت محدود به ناحیۀ صورت (مرکز صورت،گونه و ناحیۀآرواره) است و می تواند تأثیر روحی روانی منفی شدید بر افراد مبتلا بگذارد.
عوامل متعددی در پدیدۀ ملاسما نقش دارند که از بین آنها میتوان به حاملگی، قرار گرفتن در معرض اشعۀآفتاب ، معالجات هورمونی، کاربرد مواد آرایشی و تأثیرات ژنتیکی و بنیادی اشاره کرد.
درمان متداول ملاسما شامل برطرف کردن هر گونه عامل سببی احتمالی که در اثر استفاده از کرم ضدآفتاب و عامل هایپوپیگمنت میباشد، غالبا همراه با سایر روش های درمانی مانند تریتینوئین، اسید کوجیک، اسید آزیلائیک یا پیلینگ سطحی انجام می گیرد.
نشان داده شده است که پیش بینی هیدروکینن(HQ) یا کرم آرایشی در مطالعات مختلف موثر واقع میشود. کاربرد HQ در اروپا یعنی محل انجام این مطالعه تأیید نمیشود.
 
کاظمی بازدید : 1637 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی روش الگوریتمی عملی جهت تشخیص اختلالات شفت مو

مقاله فارسي : روش الگوریتمی عملی جهت تشخیص اختلالات شفت مو

مقاله انگليسي : A practical algorithmic approach to diagnosing hair shaft disorders

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  20 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
شفت مو یک ساختار منحصر به فرد متشکل از کورتکس داخلی و کوتیکول خارجی حفاظتی می باشد. هر عیب و نقصی ژنتیکی یا محیطی در این ساختار معمولی می تواند منجر به تغییراتی در ویژگی های فیزیکی شود. بنابراین اگر شخصی با ناهنجاری یا تغییر در بافت ، ظاهر، کنترل پذیری یا رشد طول موی خود مواجه است، باید به اختلال شفت موی خود شک کند.
ويژگي اصلي ارزیابی بالینی اين است كه با جستجوی موهای شکسته و انجام آزمون كشش ( آزمون كشش) شکستگی مو (افزایش شکنندگی) را مشخص كنيم. بعد از انجام اين كار، از یک شیوۀ الگوریتمی برای محدود کردن تشخیص افتراقی می توان استفاده کرد: اختلالات شفت مو با شکنندگی یا بدون شکنندگی. مقداری مو به همراه آزمایشات و سئوالات جهت دار تاحدودي این امکان را به متخصصان بالینی می دهد تا عمل تشخیص را در مطب خود داشته باشند. عكسها و نكات عملي جهت نشان دادن كاربرد اين شيوۀ الگوريتمي حاصل سناريوهاي موردي رايج در تشخيص اختلالات شفت مو ميباشد.ما علاوه بر اين خلاصه اي از نقايص مولكولي كه در ايجاد ارتباط با يافته هاي باليني مي تواند مفيد و موثر باشد و پيشنهاد بالقوۀ گزينه هاي درماني را در اين مبحث گنجانديم. 
مقدمه:
تولید شفت مو در انسان از طریق هماهنگی پیچیدۀ سیگنال های بیولوژیکی در واحد مو و غدد سبابه رخ میدهد. این سیگنال های باعث دوره های سیکلی رشد می شوند و در فولیکول مو باقی می مانند. سلول های گوناگونی در طی سیکل مو بهم می پیوندند و غلاف داخلی ریشه، کوتیکول مو، کورتکس و در فیبرهای بزرگ، مدولا را تشکیل می دهد. این تفکیک سلولی به دلیل بیان ژن های اصلی کراتین مو می باشد. در طول فاز رشد فولیکول، یا آناژن، سلول های ماتریس که تقسیم فعالانه دارند، پرسۀ تشکیل شفت مو را آغاز می کنند. کورتکس مولفۀ ساختاری اصلی شفت مو از کراتینوسیت هایی که به صورت موازی به هم متصل شده اند، تشکیل شده و توسط یک پروتئین ماتریس درون سلولی محکم به هم نگه داشته میشوند.
شفت مو توسط لایۀ کوتیکول و سلول های همپوشان آن محافظت میشود. این سلول ها شبیه به توفال های روی سقف هستند. چنانچه آسیبی به کوتیکول وارد شود، کورتکس موی باز و در معرض دید استحکام خود را حفظ می کند. اما نسبت به آسیب محیطی و شکستگی حساس است. شفت مو با توجه به استحکلم،حالت ارتجاعی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر محیطی، ساختار منحصر به فردی است.هر عیب و نقص ژنتیکی یا محیطی در این ساختار عادی می تواند منجر به تغییر در ویژگی های فیزیکی مانند اپتیک، شکل و استحکام شود. تغییر این ویژگی ها از نظر بالینی به صورت تغییر در بافت (شکنندگی، یا عدم قابلیت رشد طولی مو) ، بافت، ظاهر و کنترل پذیری ملاحظه میشود.
 
کاظمی بازدید : 1346 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی بازمهندسی فرایند کسب و کار در دپارتمان قلب شناسی (کاردیولوژی)

مقاله فارسي : بازمهندسی فرایند کسب و کار در دپارتمان قلب شناسی (کاردیولوژی)

مقاله انگليسي : Business Process Re-Engineering At Cardiology Department

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  14 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
بخش بهداشت و درمان به عنوان سومین صنعت بزرگ در جهان بوده و با چندین مشکل همانند زمان انتظار زیاد برای بیماران، عدم دسترسی به اطلاعات، هزینه های بالای انتقال و اشتباهات پزشکی  مواجه می باشد. مدیران بخش بهداشت و درمان به دنبال روش های بازمهندسی فرایند برای پی بردن به بهترین فرایند برای به اجرا در آوردن کار می باشند، و چنین فرایندهایی به منظور بهینه سازی بازدهی بدون توافق بر روی کیفیت می باشد. بازمهندسی فرایند کسب و کار اشاره ای به تجدید نظر بنیادین و بازطراحی قابل توجه فرایند کسب و کار برای دستیابی به بهبود قابل توجه در ارزیابی عملکرد همزمان و حساس، همانند قیمت، کیفیت، سرعت،  دارد. بررسی کنونی در بیمارستان شرکت مراقبتی با امکانات 1000 تختی انجام شد. روش بررسی توصیفی و بررسی موردی با نظارت کامل، دقیق، و گسترده گردش بیمار، تاخیر،کمبودها در جا به جایی بیمار و گردش کار مورد استفاده قرار گرفته است. داده ها از طریق مشاهدات، مصاحبه های غیررسمی گرداوری شده و توسط آنالیز ماتریس تجزیه و تحلیل شده است. نمودارهای گردشی  در ارتباط با فعالیت های کاری مختلف دپارتمان قلب شناسی شامل گردش کار فراینده پذیرش، گردش کار در اتاق مراقبت های ویژه و ICCU، گردش کار بیمار در زمینه روش آزمایشگاهی کاتترازیسیون و صورت حساب و فرایند ترخیص ترسیم شده است. مشکلات سیستم کنونی مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادات مهم در ارتباط با ظرفیت دپارتمان قلب شناسی با نمودار گردشی توصیفی، داده شده است. 
کلیدواژه: بازمهندسی فرایند کسب و کار، دپارتمان قلب شناسی، بهداشت و درمان، نمودار گردشی
بخش بهداشت و درمان به عنوان سومین صنعت بزرگ جهان بوده و در کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته به سرعت در حال رشد می باشد. بهداشت و درمان در سرتاسر جهان با چندین مسئله روبرو می باشد.
کاظمی بازدید : 1451 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی استمرار مراقبت مامایی و افزایش وزن دوران بارداری در زنان چاق: یک آزمایش کنترل شده تصادفی

مقاله فارسي : استمرار مراقبت مامایی و افزایش وزن دوران بارداری در زنان چاق: یک آزمایش کنترل شده تصادفی

مقاله انگليسي : Continuity of midwifery care and gestational weight gain in obese women: a randomised controlled trial

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  8 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
پیش زمینه:
افزایش شیوع چاقی در زنان باردار در استرالیا و دیگر کشورهای توسعه یافته یک نگرانی مشخص و معنی دار در زمینه سلامت عمومی می باشد. چاقی زنان به عنوان یک خطر در حال افزایش می باشد که به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته است و در زمینه جلوگیری از افزایش وزن و دیگر مراقبت ها پیشنهاداتی شده است. شواهد محدودی برای حمایت کردن از رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی فعال به منظور کاهش وزن وجود دارد و ارزیابی های کمی در این زمینه صورت گرفته است. هدف اولیه این پروژه ارزیابی تاثیر پیوستگی و مداومت مراقبت مامایی و بارداری برای جلوگیری کردن از افزایش وزن در زنان چاق می باشد. اهداف ثانویه این مطالعه ارزیابی تاثیر مداوم بودن مراقبت های بارداری بر: تجربه زنان از مراقبت های بارداری، رضایت زنان از این مراقبت ها و یک سری از فاکتورهای فیزیولوژیکی است. 
روش ها/ طراحی:
دو آزمایش کنترل شده تصادفی (RCT) بر روی زنان تازه باردار شده در ویکتوریای استرالیا انجام شد. شرکت کنندگان زنانی بودند که تازه باردار شده بودند و دارای BMI بزرگ تر و مساوی 30 بودند که کمتر از 17 هفته از بارداری آنان می گذشت. زنانی که مورد بررسی قرار گرفته بودند کسانی بودند که به صورت پیوسته در مدل مراقبت بارداری شرکت می کردند و اطلاعاتی را در زمینه افزایش وزن در دوران بارداری دریافت کردند. زنانی که در گروه شاهد قرار داشتند مراقبت های روتین به همراه برخی اطلاعات مشابه در زمینه چاق شدن در دوران بارداری را دریافت می کردند. افزایش وزن در طول دوران بارداری، استانداردهای مراقبتی، اطلاعات پزشکی و بارداری از گزارشات پزشکی استخراج گشت.
کاظمی بازدید : 1532 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)

مقاله فارسي : عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)

مقاله انگليسي : Factors predisposing to the development of multiple sclerosis

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  3 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری مزمن عصبی است که در انگلستان نسبت به بسیاری از کشورها شایع تر است. عوامل ژنتیکی متعدد بر خطر ابتلا به MS و شدت این بیماری موثرند. بررسی های انجام شده حاکی از افزایش شیوع جهانی و نیز افزایش ابتلا زن ها نسبت به مردها می باشد و بر این اساس توجه بیشتری به تاثیر عوامل محیطی در بروز این بیماری معطوف شده است. در این مطالعه به بررسی برخی عوامل زمینه ساز ابتلا به MS از جمله مصرف ویتامین، مصرف سیگار و چاقی برداخته شده است. 
‏عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)
‏معمولآ در پرسش بیماران راجع به علت بیماری، منظور آنها نه شناخت اساس پاتولوژیک، بلکه کسب آگاهی نسبت به اتیولوژی بیماری میباشد. به عنوان مثال، افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) در پرسش از علت بیماری خود به اختلالات سلول T ‏و دیگر اختلالات سیستم ایمنی علاقه ای ندارند بلکه می خواهند عواملی که آنها را مستعد ابتلا به این بیماری خود ایمنی کرده است، بشناسند. در این مقاله مروری به بررسی ریسک- فاکتورهای MS پرداخته شده است. 
‏اپیدمیولوژی:
‏بروز MS در سراسر جهان در حال افزایش است و در حال حاضر میزان بروز سالانه 3.6 ‏ مورد در هر ١٠٠ ‏هزار زن و ٢ ‏مورد در هر ١٠٠ ‏هزار مرد تخمین زده می شود. بالاتر بودن نسبت ابتلا زنان به مردها (همچون بسیاری دیگر از بیماری های خود ایمنی)، در حال افزایش است بطوری که این نممبت از 1.4 ‏در سال ١٩۵۵ ‏به 2.3 ‏در سال ٢٠٠٠ ‏سیر صعودی داشته است. MS به خصوص در انگلستان شایع است بطوری که میزان بروز آن در زن ها 7.2 مورد در هر صد هزار زن و در مردها 3.1 ‏مورد در هر صد هزار مرد گزارش شده است.
کاظمی بازدید : 1363 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی همکاری نوروژنیک 3 با  فوکسا 2 برای فعال سازی اتوماتیک خصوصیات ژنتیکی

مقاله فارسي : همکاری نوروژنیک 3 با  فوکسا 2 برای فعال سازی اتوماتیک خصوصیات ژنتیکی

مقاله انگليسي : Neurogenin3 cooperates with Foxa2 to autoactivate its own expression

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
نوروژنیک 3 ،  فوکسا 2، غدد درون ریز، پانکراس (لوزالمعده)، جزایر لانگرهانس، جداسازی
پیشینه:
نوروژنیک 3 برای جداسازی غدد درون ریز پانکراس، مهم می باشد، اما مکانیسم های که به تنظیم خصوصیات ژنتیکی ان ها می پرداژند، ناشناخته می باشند. 
پیامد:
نوروژنیک 3 از طریق رونوشت به فعال سازی ژن های خود در چرخه مستقیم تنظیم خودکار همانند ژن فوکسا 2 می پردازد. 
نتیجه گیری: نوروژنیک 3 و ژن فوکسا 2 در طی تمایز غدد درون ریز همکاری دارند.
اهمیت:
 توضیح مکانیسم هایی که به کنترل خصوصیات ژنتیکی نوروژنیک 3 و نقش آن می پردازد برای درک جداسازی غدد درون ریز پانکراس و برنامه ریزی در درمان بیماری دیابت از طریق جایگزینی سلول، مهم می باشد. 
چکیده:
فاکتور رونویسی نوروژنیک 3 به عنوان تنظیم کننده اصلی ساخت غدد درون ریز پانکراس، و کمبود آن منجر به گسترش بیماری دیابت در انسان و موش شده است. در پانکراس نارس، نوروژنیک 3 به صورت ناپایدار در سطوح بالا از نظر حیطه زمان محدود برای آغاز جداسازی غدد درون ریز در سلول های بنیادی پراکنده، مد نظر قرار می گیرد. مکانیسم هایی که به کنترل این تغییرات سریع و قدرتمند در ویژگی های ژنتیکی نوروژنیک 3 می پرداژند ناشناخته هستند. در این بررسی، ما چرخه تنظیم خودکار اصلی نوروژنیک 3 را مد نظر قرار می دهیم به صورتی که این فاکتور به سرعت سطوح خودش را تحت تاثیر قرار می دهد. ما نشان می دهیم که نوروژنیک 3 در پیوند با بخش های بالادست پایدار ژن های خود، همانند حذف نشانه های رنگینه فعال و فعالسازی رونویسی توروژن  3 می باشد. علاوه بر این، نشان می دهیم که فاکتورهای چنگال سری اندودرمی فوکسال 1 و فوکسال 2 می تواند همکاری هماهنگی برای افزایش تنظیم خودکار نوروژنیک 3 در محیط آزمایشگاهی داشته باشد. به هر حال، تنها فوکسا 2 در همکاری با نوروژنیک 3 در فرآوری مربوط به پانکراس بوده، و به این ترتیب نقش اصلی را برای این فاکتور در تنظیم خصوصیات ژنتیکی بافت ژنده را نشان می دهد. همچنین علاوه بر کاهش تنظیم خودکار نوروژن 3، بازداری فوکسا 2 توسط مداخله RNA، باعث کاهش فعالیت مستقل نوروژنیک 3 برنامه توسعه غدد درون ریز در کانال های پیوندی سلول های mPAC می گردد. از این رو، این داده ها همکاری بلقوه عملکردی را بین دودمان غدد درون ریز را کشف می کنند- و به تعیین فاکتور نوروژنیک 3 و فاکتور بنیادی اندودرم گسترده فوکسا 2 در پیوند برنامه توسعه غدد درون ریز پانکراس می پرداژند.
 
کاظمی بازدید : 1429 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی تناسب اندام و ارتقای بهداشت روانی

مقاله فارسي : تناسب اندام و ارتقای بهداشت روانی

مقاله انگليسي : Physical Fitness and Enhanced Psychological Health

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
توجه زیادی به ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روانی شده است. هدف این مطالعه بررسی پیشرفت های اخیر در ورزش رو به رشد و ادبیات سلامت روانی و کشف راه های جدید برای تحقیقات آینده می باشد. مطالعه حاضر بر پژوهشی تمرکز می کند که ارتقای سلامت روان و رفاه در میان جمعیت غیربالینی را از سال 1980 مورد بررسی قرار می دهد. چهار منطقه عملکرد روانی عبارتند از : 1- تندرستی روانی و خلق و خوی ، 2- شخصیت و خودباوری ، 3- پاسخ دهی به استرس های فیزیولوژیکی و 4- شناخت. به نظر می رسد ورزش به بهبود خلق و خو و سلامت روانی به عنوان ارتقا دهنده خودباوری و عزت نفس کمک می کند. ورزش به نظر می رسد برای عملکرد شخصی کمی مناسب باشد.علاوه بر این پشتیبانی تجربی مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می کند ورزش بر پاسخ دهی به استرس و عملکرد شناختی اثر می گذارد. هر چند بهتر است تحقیق طراحی شود و رویه های موجود هم مورد نیاز است. نظریه ها در مورد ارتباط بین ورزش و عملکرد روانی ، پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه می دهد. توجه زیادی به نقش آمادگی جسمانی و ورزش در ارتقای سلامت روان و رفاه شده است. مقالات متعددی در مطبوعات حرفه ای و عمومی در ستایش فضایل ورزش بدنی منتشر شده است. رونق اقتصادی ورزش سال 1970 شاهد افزایش قابل توجه در تعداد افراد مشغول بود از جمله ورزش هوازی ، مانند رقص در حال اجرا و هوازی ( کوپر 1982 ). شوق ورزش که به سال 1990 بر می گردد، تجارت دلاری چندین واحدی ست.باشگاه های سلامت، تناسب اندام ، برنامه های ویدئویی و ... از سال 1980 وجود داشتند. کسب و کارهای متعددی در ایالات متحده بعضی از برنامه ها را برای ارتقای آمادگی جسمانی  در بین کارکنان  اجرا کرده اند ( فالکن برگ 1987 ). آنها  از  عضویت پرداخت شرکتی در محدوده بهداشت اختصاصی و باشگاه تناسب اندام برای تکمیل امکانات محیط کار طبقه بندی می شوند . این برنامه ها  نه تنها برای  بهبود و حفظ سلامت کارکنان ایجاد شده اند بلکه برای ترویج سلامت روانی و بهره وری و کاهش غیبت، ادعای بیمه و استرس ایجاد شده اند. مقالات متعددی در کسب و کار و مجلات مدیریت مربوط به تناسب اندام به عنوان راهی جهت بهبود رفتار کار کارمند ظاهر شده اند ( ادمونسون 1987 ، گلب 1985 ، هاوارد 1987 ، کلوک 1985 ) . مفهوم معروفی که ورزش نه تنها به بهبود ظاهر و سلامتی کمک می کند بلکه خلق و خو و خودباوری و بطور کلی سلامت روانی را افزایش می دهد. مردم معمولا بر ورزش به عنوان ابزاری برای حفظ منافع جسمی و روانی تکیه می کنند. مقاله حاضر ماهیت شواهد علمی این ادعاها  را آشکار می کند.
 
کاظمی بازدید : 1767 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی بیماری پسوریازیس (بیماری التهابی مزمن پوست) درمان نوین بیماری پیچیده

مقاله فارسي : بیماری پسوریازیس (بیماری التهابی مزمن پوست) درمان نوین بیماری پیچیده

مقاله انگليسي : Psoriasis: Evolving treatment for a complex disease

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
تظاهرات پوستی پسوریازیس از نظر مرفولوژی و شدت بسیار متنمع اند و درمان باید مطابق با این تنووعات انجام گیرد. عوامل بیولوژیک درمان های نوینی هستند که برای معالجه فرم های شدید بیماری بکار برده میشوند. باید توجه داشت که فرم های شدید پسوریازیس می توانند مشکلات قلبی- عروقی و نیز خطر مرگ و میر را افزایش دهند. از این رو در انواع شدید بیماری، توجه به استراتژیهای پیشگیرانه اهمیت زیادی دارد. 
‏- نکات مهم: 
‏- مطالعات 10 ‏سال گذشته نشان داده اند بین پسوریازیس و برخی اختلالات از جمله سندروم متابولیک و بیماری قلبی- عروقی ارتباط وجود دارد. به عنوان نکته قابل توجه، خطر این اختلالات با افزایش سن کاهش مییابد. بیماران در معرض خطر شامل مردان جوان مبتلا به نوع شدید پسوریازیس میباشند. 
‏- پسوریازیس پلاکی شایع ترین نوع پسوریازیس است. انواع دیگر پسوریازیس نیز وجود دارند که واکنش هر یک از آنها نسبت به درمان متفاوت میباشد و ممکن است با علایم سیستمیک متنوعی همراه باشند. 
‏- بازدارندهای TNF (عامل بافت مردگی تومور) باید به عنوان اولین رده عوامل درمانی برای معالجه آرتریت پسوریاتیک در نظر گرفته شوند. 
‏- فتوتراپی و داروهای سیستمیک از جمله متوترکسات، اسیترتین (سوریاتان) سایکلوسپورین و عوامل بیولوژیک موثرترین داروهای درمانی برای پسوریازیس متوسط تا شدید می باشند. 
‏طی سالهای اخیر شناخت بشر از پسوریازیس بسیار متحول شده است که بنوبه خود بر نحوه درمان تاثیر زیادی گذاشته است. کورتیکواستروییدهای موضعی و فتوتراپی همچنان درمان اصلی میباشند، اما عوامل بیولوژیک امید تازه ای برای بیماران با فرم های شدید بیماری محسوب میشوند. طی سالهای اخیر معلوم گردید که خطر بیماری قلبی- عروقی در مبتلایان به پسوریازیس بالاتر است اما مکانیسم دقیق این افزایش خطر همچنان ناشناخته باقی مانده است. در حال حاضر مطالعات زیادی در زمینه اساس ژنتیکی این بیماری در حال انجام میباشند. 
‏در این مقاله مروری به بررسی اپیدمیولوژی، تاثیرات پسوریازیس، پاتوژنز، فرم های کلینیکی و درمانهای پسوریازیس پرداخته شده است.
 
کاظمی بازدید : 1376 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی راهبردهای جلوگیری از زخم ها آنچه می توان از پوست جنین آموخت

مقاله فارسي : راهبردهای جلوگیری از زخم ها آنچه می توان از پوست جنین آموخت

مقاله انگليسي : Strategies for prevention of scars: what can we learn from fetal skin

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  16 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
بهبود زخم های جنینی و بدون تشکیل زخم در همان اوايل دوران بارداری رخ میدهد.  مطالعۀ مکانیسم های ترمیم بدون زخم می تواند منجر به شیوه های نوین جلوگیری از زخم شود.  کلاژن در زخم های جنینی در همان ابتدا نهشت ميكند و به صورت مشبک،  نازک و ظریف است و دارای اتصالات عرضی کمتر میباشد.  چند تفاوت مهم بین پاسخ بهبود زخم جنینی و پاسخ بعد از بارداری مشخص شده است که عبارت است از وجود التهاب کمتر، غلظت زیاد اسید هیالورونیک و نسبت زیاد کلاژن نوع 3 به نوع 1. علاوه بر این، در مقایسه با زخم های تیپیک،  نسبت مولکول های نشانه دهی دستخوش تغییر شده است مثلا نسبت زیاد عامل رشد تغییر دهنده (TGF)- b3 به TGF-b1 و -b2 ،  و متالوپروتئین های ماتریکس به بازدارنده های بافتی متالوپروتئین ها.  علاوه بر این فیبروبلاست های جنینی در مقایسه با همتاهای بالغ خود،  تولید کلاژن توسط   TGF-b1 را نشان نمی دهند. 
ژن های الگوسازی شده ( ژن های homebox) که در تشکیل اندام ها نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند.  اعتقاد بر این است  که این اولین دومینو در درمان نتنظیم روند ریزش زخم های پوستی در دوران بارداری است.  ژن های الگوساز (ژن های homeobox) که در اندام زایی نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند و تصور می شود که "اولین دومینو" در کاسکاد تنظیمی ترمیم زخم پوستی جنینی می باشند.  عوامل توصیه شدۀ بازدارندۀ زخم مانند  محافظ زخم MD, ورقه و ژل سیلیکون, Seprafilm Bioresorbable Membrane، هیالورونان توپیکال, عصاره ی پیاز،  تموکسیفن خوراکی و لیزر رنگینه ای با پالس 585nm  نیز در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرند.  با وجود اینکه شواهد کافی مستدل در مورد ارتباط سرعت درمان از طریق عوامل تجاری بازدارندۀ زخم با کاهش تشکیل زخم وجود ندارد، اما این فرضیۀ غلط همچنان رایج است.  انسان ها سهوا و از روی نا آگاهی به سمتی سوق داده می شوند که ارتباط منفی بین سرعت درمان و میزان تشکیل زخم ایجاد میکنند؛ در صورتی که چنین ارتباطی در واقعیت وجود ندارد.  با وجود اهمیت جلوگیری از زخم،FAD  در قرن 21 هیچ درمانی برای این منظور تایید نکرد.  و این امر نشانگر چالش های مهمی چون وجود راههای  تکراری است که این شیوه ها با آن روبه رو هستند. 
مقدمه:
تشکیل زخم یک مشکل بالینی عمده است که منجر به وضعیت آرایشی یا cosmesis ناخوشایند،  عدم کارکرد،  بویژه اگر بر روی مفاصل باشد، میشود و سبب تأخیر رشد بچه ها می گردد.  زخم تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی بیمار مبتلا میگذارد و با اضطراب، کناره گیری از اجتماع، و افسردگی ارتباط دارد. بنابراین،  جلوگیری از تشکیل زخم از مدت ها پیش اهمیت داشته است.  کاهش زخم نه تنها برای درماتولوژیست ها مهم است.  بلکه در سایر شرایط و موقعیت ها مانند چسبندگی و جراحت ناشی از رویه های جراحی در حفره های لگنی و بطنی،  قطع نخاع
 
کاظمی بازدید : 1520 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی درمان ویتیلیگو با پهن باند فرابنفش بی و ویتامین ها

مقاله فارسي : درمان ویتیلیگو با پهن باند فرابنفش بی و ویتامین ها

مقاله انگليسي : PTDHroenAa tRemtM eanlA.t CofO vLitOiliGgoY and THERAPEUTICS Treatment of vitiligo with broadband ultraviolet B and vitamins

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  7 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
پیشینه؛ در حالی که psoralen plus ultraviolet A (PUVA) خوراکی همچنان فراگیرترین مدالایتۀ درمانی ویتیلیگو است، گزارشات اخیر نشان داده است که ultraviolet B (UVB) باندباریک، رپیگمنتاسیون معنی دار را نیز تحریک می کند. ما در این مطالعه اثربخشی UVB باندپهن بر ویتیلیگوی پیش رونده و فعال را در بیمارانی که طی چند ماه (12 ماه یا بیشتر) در مطب پیگیری شده بودند ارزیابی کردیم. این بیماران باوجود درمان، همچنان با دپیگمنت مواجه بودند. 
روش ها؛
5 بیمار مبتلا به ویتیلیگوی پیشرونده و فعال 2-3 بار در هفته در دوز اولیۀ 20–30 mJ/cm2 در معرض UVB باندپهن قرار داده شدند. اشعه هر جلسه با توجه به تطبیق اریتمای سیمپتوماتیک یا ویزیت های از دست رفته، 210–20 mJ/cm افزایش داده شد. علاوه بر این، بیماران روزی 2 بار 500 mg ویتامین C (BID)، 121000μg BIDویتامین B و 5 mg BID اسید فولیک مصرف می کردند. پاسخ به درمان و اثرات جانبی در هر بار ویزیت ارزیابی شد. پاسخ بیمار به درمان و پیشروی بر اساس تصاویر و ارزیابی پزشک از مساحت سطح بدن (BSA)(با استفاده از Rule of 9s) درگیر، در فواصل ماهیانه سنجیده شد. تصاویر گرفته شدند و برآوردهای BSA بر اساس آزمایش فیزیکی در آغاز و پایان آزمایش انجام گرفت و توسط پزشکان درگیر در مطالعه با هم مقایسه شد.
نتایج:
UVB باندپهن، پیشروی ویتیلیگو در هر 9 بیمار را متوقف کرد و بعد از 8-12 درمان منجر به رپیگمنتاسیون زود هنگام شد (6-8 هفته). بعد از 2-8 ماه درمان، هر 9 بیمار به پاسخ خوب(15-75%) یا عالی(76-100%) دست یافتند. درصد رپیگمنتاسیون با توجه به طول درمان و محل آناتومی متغیر بود.
نتیجه گیری:
ما دراین مطالعه تنها گزارش انتشار یافته در مورد کارایی و تأثیر UVB باندپهن بر ویتیلیگوی پیش رونده و فعال تأیید و ثابت خواهیم کرد. از آنجائی که تأثیر UVB باندپهن بیشتر از UVB باندباریک است و در مقایسه با PUVA خوراکی مزیت های متعددی دارد، در نتیجه UVB باند پهن به عنوان راه دیگر درمان ویتیلیگو در آینده پیشنهاد میشود. نقش ویتامین ها در این درمان هنوز مشخص نشده است.
مقدمه:
ویتیلیگو که نوعی بیماری مادرزادی یا اکتسابی است و پاتوژنسیس آن کاملا مشخص نشده، ماکول های آملانوتی ناشی از ملانوسیت های کارکردی پوست از ویژگیهای آن به شمار می آید.
Psoralen plus ultraviolet A (PUVA) رایج ترین درمانی است که در حال حاضر برای ویتلیگو مورد استفاده قرار می گیرد اما همیشه موثر و کارآمد نیست و اثرات جانبی متعدد دارد.گزارشات اخیر نشان داده است که UVB باند باریک (311 nm) باعث رپیگمنتاسیون در هر دو نوع ویتیلیگوی ژنرالیزه و سگمنتال میشود. وسترهورف در مقایسۀ درمان ویتیلیگو با اشعۀ  UVBبا طول موج 311نانومتر در برابر PUVA توپیک به این نتیجه رسید که UVB تراپی نسبتا موثرتر است و عمل رپیگمنتاسیون را تسریع می کند،و همچنین تأثیرات جانبی کمتری دارد. بااینحال، دسترسی به  UVBتراپی باند باریک به سهولت انجام نمیگیرد و حاکی از هزینه های بسیار زیاد در آغاز کار است. در سال 1990،  کوستر و ویسکیمن در تنها گزارش معروفی که منتشر شده بود نشان دادند که UVB باند پهن نیز می توانسته در درمان ویتلیگو موثر واقع شود. در نتیجه ما اثربخشی UVB باند پهن بر ویتیلیگوی پیش رونده را مورد ارزیابی قرار دادیم.
 
کاظمی بازدید : 1292 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی بیماری آلزایمر اختلال عملکرد سیناپسی

مقاله فارسي : بیماری آلزایمر اختلال عملکرد سیناپسی

مقاله انگليسي : Alzheimers disease: synaptic dysfunction and Aβ

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  16 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
فقدان سیناپسی یکی از ویژگی های ثابت و اولیه بیماری آلزایمر(AD) است و یک رابطه ی قوی میان میزان فقدان سیناپسی و شدت دمانس (زوال عقلی) وجود دارد. بر این  اساس،پیشنهاد شده که فقدان سیناپسی، زمینه ساز اختلال حافظه آشکاری در مرحله ی اولیه ی بیماری آلزایمر است در نتیجه پلاسیتیسه برای قابلیت زنده ماندن نورونها حائز اهمیت می باشد. اختلال مداوم پلاسیتیسه، ممکن است برای از دست دادن سلولی در مراحل بعدی بیماری رخ دهد. تحقیقات گسترده و منظمی بر آمیلوید بتا پروتئین (Aβ) در آتیولوژی  بیماری آلزایمر دلالت میکند و در اینجا، شواهدی مبنی بر اینکه نانفیبریلاز ها اشکال محلولی از Aβ هستند را بررسی می کنیم که واسطه هایی از سازش سیناپسی هستند. همچنین، ارگانیسم های ممکنی از Aβ سیناپتوسیتی و اهداف بالقوه ای برای درمان را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
مقدمه:
بیماری آلزایمر، یک اختلال مغزی و پیشرونده و برگشت ناپزیر است که به آرامی مهارت های تشخیص و حافظه  را از بین میبرد .این بیماری،از شایعترین بیماری های زوال عقلی بشر است و فشاری اقتصادی و عاطفی را بر بیماران و مراقبت کنندگان و جامعه وارد میکند  .سن،مهمترین عامل خطر با شانسی برای پیشرفت دوبرابر آلزایمر،هر 5سال یکبار پس از 65 سال است .اگرچه،همچنین بیماری میتواند در اواسط زندگی خطور کند که به آن شروع زودهنگام آلزایمرمیگویند که به عنوان پیشرفت اختلال قبل از 65 سالگی اعلام میشود .خوشبختانه EOAD (شروع زودهنگام)،با تخمینی حدود 4 .2  نفر از 100 هزار نفر بین سنین 45 تا 64 سال،نادر میباشد .ظهور تغییرات شناسایی و پاتولوژی در EOAD و AD بسیار مشابه شکل دقیقی از LOAD های مشترک هستند .یه این دلیل که بسیاری از موارد EOAD دارای الگوی ارثی مندلی قوی هستند که در شناسایی محصولات ژنی درگیر در فرایند بیماری،آموزده اثبات شده اند. خصوصا،جهش های اتوزومی غالب در ADفامیلی بطور شناخته شده ای در تغییر پردازش روند پروتئین آمیلوید،همگرا ظاهر میشوند .شروع دقیق AD بالینی برای تشخیص دشوار است ولی اغلب به عنوان نقص های ظریف و متناوب در حافظه اپیزودیک آشکار میگردند .پس از گذشت چند ماه از اختلال پیشرونده ی اولین حافظه ی ضروری و غیر ضروری،سایر علائم های شناختی ظاهر میشوند و به آهستگی پیشرفت میکنند .بیش از یک دوره از سالهای زیاد ی از توسعه ی زوال عقلی،بر حوزه های رفتاری و شناختی چند گانه اثر میگذارد.
کاظمی بازدید : 1577 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی آنکیلوستوما کانینوم کالیبراسیون و مقایسه دقت تشخیصی فلوتاسیون در لوله مک مستر و فلوتاک در نمونه های مدفوع سگ

مقاله فارسي : آنکیلوستوما کانینوم کالیبراسیون و مقایسه دقت تشخیصی فلوتاسیون در لوله مک مستر و فلوتاک در نمونه های مدفوع سگ

مقاله انگليسي : Ancylostoma caninum: Calibration and comparison of diagnostic accuracy of flotation in tube McMaster and FLOTAC in faecal samples of dogs

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
ما یک کالیبراسیون فلوتاسیون  را در لوله ، مک مستر و FLOTAC به منظور  تعیین حلال بهینه ای برای فلوتاسیون (FS) و اثر نگهداری مدفوع در تشخیص آنسیلوستوما کانینوم در سگ ها ، و همچنین  مقایسه دقت سه روش کو پرومیکروسکوپیک انجام دادیم . از میان نه FS مختلف ، کلرید سدیم و نیترات سدیم  بهترین عملکرد را در تشخیص و تعیین کمیت تخم های آنسیلوستوما کانینوم نشان دادند . نمونه ها ی مدفوع ، چه نمونه های تازه وچه نمونه های  نگهداری شده در فرمالین 5٪ ، در مقایسه با نمونه های منجمد و یا نگهداری شده در فرمالین 10٪ یا سدیم استات اسید استیک فرمالین تعداد تخم های آنسیلوستوما کانینوم بیشتر را باغث شدند . FLOTAC نسبت به روش های مک مستر و فلوتاسیون در لوله، به طور مداوم در تعداد تخم های بیشتر آنسیلوستوما کانینوم در هر گرم مدفوع (EPG) و ضریب تغییرات (CV) پایین تر منجر شده است. بهترین نتایج با شرایط تعداد متوسط تخم در مدفوع (بالاترین مقدار ، به عنوان مثال 117.0 EPG) و CV (پایین ترین مقدار ، یعنی 4.8٪) با FLOTAC و با استفاده از کلرید سدیم و نمونه های نگه داری  شده مدفوع در فرمالین 5٪ به دست آمد . یافته های ما نشان می دهد که روش FLOTAC باید در تشخیص  آنسیلوستوما کانینوم در سگ در نظر گرفته شود  .
کلیدواژه: آنکیلوستوما کانینوم، سگ، تشخیص، فلوتاک، فلوتاسیون در لوله، مک مستر.
مقدمه:
کرم قلاب دار آنسیلوستوما کانینوم ، شایع ترین  گونه از جنس آنسیلوستوما است. این گونه در مناطق استوایی و مناطق گرم معتدل در سراسر جهان تولید  می شود ، در حالی که در اروپا، این گونه عمدتا در بخش جنوبی یافت میشود.  آنسیلوستوما کانینوم  یکی از مهمترین انگل های دستگاه گوارش بیماری زا در سگ ها میباشد . این نمونه میتواند  عوارضی چون  به هدر رفتن و کم خونی راسبب کردد ، و در شرایط عفونت مزمن پایدار می تواند منجر به مرگ شود هم جنین این نمونه به عنوان یک  خطر قابل توجهی برای  بهداشت عمومی محسوب میشود ، زیرا این انگل می تواند انسان را آلوده و موجب فوران های شناخته شده ای که به عنوان  لارو مهاجر  cutanea شناخته شده میشود . روشی که به طور گسترده برای تشخیص عفونت کرم قلاب دار در سگ ها مورد استفاده قرار میگیرد ، شامل کو میکروسکوپیک و بررسی  پس از مرگ سگ ها است.
کاظمی بازدید : 1582 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی سیلانیکوم انسیلوستوما: ایمن سازی با عصاره محلول کِرم و واکنش به منظور چالش کشیدن عفونت سگ ها

مقاله فارسي : سیلانیکوم انسیلوستوما: ایمن سازی با عصاره محلول کِرم و واکنش به منظور چالش کشیدن عفونت سگ ها

مقاله انگليسي : Ancylostoma ceylanicum: Immunization with Soluble Worm Extract and Responses to Challenge Infection of Dogs

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  7 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
سیلانیکوم انسیلوستوما : ایمن سازی با عصاره محلول کرم و واکنش برای به چالش کشیدن عفونت سگهاست . هنگامی که سگها  با عصاره محلول آنتی ژن بالغ سیلانیکوم انسیلوستوما واکسینه شدند، تا حدی برای به چالش کشیدن عفونت در این مدل از عفونت انسان و کرم  مقاوم میشوند . دو دوز از ایمن سازی ، که هر یک شامل  1 میلی گرم پروتئین معلق در ادجوانت کامل فروند بودند ، به یک گروه از حیوانات از 1 و 3 هفته قبل از عفونت با 5000 لارو ادغام شدند . هنگامی که با سگ های کنترل شده ای مقایسه میشوند که  به آنها همان مقدار از  دوز عفونی داده شده ، دفع تخم مدفوع و بار روده کرم بالغ در حیوانات واکسینه شده، به ترتیب 59 و 74 درصد کاهش می یابد. عفونت هیچ  اثر قابل توجهی  بر غلظتهای هموگلوبین، میانگین حجم های سلول های قرمز، تعداد کلی گلبول های سفید، سطح پلاکت، یا لنفوسیتها های خودجوش و فیتوم  آگلوتینین ناشی از تحولات در دو گروه حیوانات کنترل شده و واکسینه شده ندارد . هر دو گروه ائوزینوفیل، و لنفوسیت های سگ های واکسینه را  به منظور تحریک گذرا هم با آنتی ژن های کرم لارو وهم  بالغ گسترش دادند . پادتن های  مخصوص IgM در هر دو گروه از سگ ها پس از عفونت گذرا بودند که به طور قابل توجهی 2 هفته پس از عفونت در گروه واکسینه شده ، گسترش یافتند ، با این حال، تا 4 هفته پس از عفونت در گروه کنترل شده ، ظاهر نشدند . هر دو گروه آنتی بادیهای IgA را 1 هفته پس از عفونت گسترش دادند . آنها درگروه سگهای کنترل شده نگهداری می شدند، در تضاد با  سطوح در حیوانات واکسینه شده که 4 هفته پس از عفونت به سرعت فروکش کردند . بنابراین، زمانی که حیوانات با آنتی ژن محلول کرم بالغ قبل از تزریق آلوده میشوند ،سیستم  ایمنی حفاظتی ویژه به دست میاید .
کلمات شاخص: سیلانیکوم انسیلوستوما، کرمک، انگلی، کرم قلاب دار، انسان، سگ ها، ایمن سازی، چالش کشیدن عفونت.
 
کاظمی بازدید : 1711 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی تعریف ورزش پیلاتس: بررسی سیستماتیک

مقاله فارسي : تعریف ورزش پیلاتس: بررسی سیستماتیک

مقاله انگليسي : Defining Pilates exercise: A systematic review

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
اهداف:
توصیف ورزش پیلاتس بر اساس نوشته های قبلی همکاران و در مقایسه با تعریف های استفاده شده در مقاله ها با شرکت کنندگان سالم و افرادی با ناراحتی کم کمر.
طرح:
 بررسی سیتماتیک از مقاله انجام شد. بررسی و تحقیقی در مورد پیلاتس با حداکثر داده های کتابخانه کوکران و مدلاین و شاخص های جمعی برای پرستاران و متفقین بهداشت و سلامتی و پایگاه اطلاعاتی فیزیوتراپی ، پروکوئست: منبع سلامت و بهداشت متفقین و پرستاران، پروکوئست: پزشکی و سلامت کامل، اسکوپوس، دیسک ورزشی و وب سایت علمی انجام شد. به عنوان نتیجه، مقاله ها ملزمند تا ورزش پیلاتس را توصیف کنند و آن را در مجلات علمی به زبان انگلیسی منتشر کنند. هیچ محدودیتی در کیفیت مقالات و یا در طراحی روش وجود ندارد. بررسی محتوا برای ثبت معانی و مفاهیم کیفی ورزش پیلاتس به کار برده میشود. برای تاکید طبقه بندی های محتوا و تجهیزات و اصول سنتی پیلاتس، فراوانی محاسبه میشود. سپس فراوانی مقالات از نظر آماری با سلامت شرکت کنندگان و آنهایی که مبتلا به کمر درد هستند مقایسه میشوند.
نتایج: 119 مقاله واجد شرایط شدند. یافته ها نشان میدهند که پیلاتس یک ورزش ذهنی و جسمی است که بر قدرت و پایداری مرکزی و انعطاف پذیری و کنترل ماهیچه ها و استقرار و تنفس تمرکز دارد. تمرینات میتوانند شامل تجهیزات تخصصی باشند. موقعیت ها بطور قابل چشمگیری  از نظر آماری بیشتر با شرکت کنندگانی که مبتلا به کمر درد بودند مورد بحث قرار گرفت در مقایسه با آنهایی که از سلامت کامل برخوردار بودند.اصول پیلاتس سنتی که شامل محور و تمرکز و کنترل و دقت و جریان و تنفس است بطور میانگین در 23 درصد از مقاله ها مورد بحث قرار گرفت. به غیر از بخش تنفس  ،این اصول در مقاله هایی که در مورد افراد مبتلا به کمر دردند تاکید نشده بودند.
نتیجه گیری: انفاق نظر کلی در مورد مفاهیم ورزش پیلاتس وجود دارد و تاکید بیشتر ممکن است در افراد مبتلا به کمر درد جایگزین شود در حالی که اصول پیلاتس سنتی جدا از تنفس از اهمیت کمتری ممکن است برخوردار باشد.
کلیدواژه: پیلاتس، درد کمر کم، ورزش
مقدمه:
Clbp یا کمردرد مزمن یک بیماری شایع و ناتوان است که با پیامدهای هزینه بری برای جامعه همراه است. یک یا دو شکل از تمرینات برای کاهش درد و ناتوانی در این بیماران گزارش شده است. سه یا چهار نوع از این تمرینات پیلاتس است که تمرینی جسمی و ذهنی است و میتواند به عنوان یک دارو و در مان مکمل و ثانویه  در نظر گرفته شود.در قسمت 5 و 6 چگونگی تمرینات پیلاتس و به کارگیری انها در افراد مبتلا به کمردرد مزمن است اگرچه در نوشته ها متفاوت به نظر میرسد.در قسمت 7 و 8 تفسیر جستجوها ئ یافته هارا دشوار میسازد و تجقیقات معتبر را به سمت کارآمد بودنشان هدایت میکند.
ورزش پیلاتس توسط جوزف پیلاتس در سالهای 1920 ایجاد شد که هدفش تاکید بر کنترل حالت بدن و حرکات بدن است که با نام اصلی ان بنام کنترلوژی پیشنهاد گردیده است.تمرینات بر اساس کاربرد تجهیزات تخصصی پایه گذاری شده اند که مقاومت قابل تنظیمی را ارائه میدهد.
کاظمی بازدید : 1544 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی استفاده از فناوری نانو دارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی

مقاله فارسي : استفاده از فناوری نانو دارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی

مقاله انگليسي : From Nanotechnology to Nanomedicine: Applications to Cancer Research

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
پیشرفت های علمی به میزان قابل توجهی روش های طبی را با ارائه عینی و کمیتی برای کاوش بدن انسان و بیماری ها تقویت کرده است. این فن آوری های نوین بتازگی بهبود عمیقی بر تشخیص بیماری، تصویربرداری، درمان و پیگیری بیماران داشته است . محدودیت های تجزیه و تحلیلی امروز در سطح مقیاس نانو (یک میلیاردم متر) یک کاوش دقیق در سطح DNA، RNA، پروتئین ها و متابولیتهایی توانمند می سازد که در واقع نانو اشیاء هستند. هدف از این بررسی ترجمه در یکپارچه سازی برخی از پیشرفت های اخیر از میکرو و نانو فن آوری با پتانسیل بالا برای بهبود روش انکولوژی روزانه میباشد .
کلیدواژه: نانو دارو، سلول های تومور رایج، ذرات نانو، تاثیر ERP
مقدمه:
فناوری نانو  توسط فیزیکدان و برنده جایزه نوبل، ریچارد فاینمن در سخنرانی نیمه نهایی خود در سال 1959پیش بینی شد "مقدار زیادی اتاق در انتها وجود دارد  ". که  دانشمندان  را با ابزار جدید برای تحقیق و تفحص از اشیاء در محدوده معمول، اما نه منحصرا-1 نانومتر تا 100 نانومتر مجهز ساخت : به عنوان مثال مقیاس معمولی از مولکول های مرتبط بیولوژیکی مانند پروتئین ها، آنزیم ها، گیرنده ها، هموگلوبین و آنتی بادی ها میباشد  . فناوری نانو، که در سال 1974 ابداع شده، اشاره به مدیریت و  یا مهندسی نانو اشیاء در مقیاس مولکویل دارد ، و حداقل 2 ویژگی جالب را برای  روش موجود به ارمغان می آورد. مواد مصنوعی در مقیاس نانو ذاتا کوچک، با حداقل یک بعد در 1 محدوده 100nm هستند به طوری که می توانند موانع بیولوژیکی از جمله سد خونی مغزی، انتقال خارج از دیواره های رگ های خون و یا غشای سلولی توسط مکانیسم های مختلف جذب عبور کنند . بنابراین می توانند با پنل گسترده ای از نهادهای بیولوژیکی (به عنوان مثال از پروتئین به سلول) تداخل کنند. همچنین، نانو اشیاء خواص قابل تنظیم فیزیکی (برای مثال: الکتریکی، مغناطیسی، نوری، مکانیکی)، شیمیایی (به عنوان مثال: واکنش، نقطه ذوب) و یا خواص بیولوژیکی را نشان میدهند  که به طرز چشمگیری متفاوت از مواد مشابه در اشکال با مقیاس بزرگتر با توجه به اصلاح مکانیک کوانتومی خواص هستند: بسته به نوع کاربردها ، نانو اشیاء می تواند اشکال مختلف (کره های نانو ، نانو سیم ها، نانو تیوپ، سیم نانو به عنوان مثال) و مواد (به عنوان مثال: سیلیس، طلا، نیمه هادی ها، اکسید آهن، چربی یا پلیمری) باشد که می تواند توخالی، متخلخل و یا جامد باشد . این ویژگی ها  باعث میشوند نانو اشیاء دارای  تعامل بالا و قابلیت انتقال هستند ، و آنها را ابزاری جذاب برای طراحی بیوسنسورها ، عوامل کنتراست تصویربرداری و یا حامل های درمانی ساخت . برای سرعت بخشیدن به جنگ  بر علیه سرطان که در سال 1971 توسط رئیس جمهور ریچارد نیکسون اعلام شد ، موسسه ملی سرطان (اتحاد تکنولوژی نانو در سرطان )(http://nano.cancer.gov) در سال 2004 راه اندازی شد. یافته های عظیمی به توسعه و بهبود فن آوری های نوین نانو به منظور کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان پس از آن اختصاص داده شده است.
کاظمی بازدید : 1333 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی هورمون رشد و استخوان

مقاله فارسي : هورمون رشد و استخوان

مقاله انگليسي : Growth Hormone and Bone

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  30 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
GH یا هورمون رشد بر بافتهای متعددی از جمله کبد، ماهیچه، کلیه و استخوان اثر میگذارد. اثر GH بر ماهیچه ها و کلیه اخیرا به صورت گسترده در  غدد درون ریز توسط Florini و همکاران و فلد و هیرسبرگ مورد بررسی قرار گرفت  . از آنجا که GH دارای اثرات مهمی بر  بافت های اسکلتی است ، تمرکز ما در این مقاله بر اساس درک فعلی ما از اثرات GH در استخوان می باشد  . یک افزایش بزرگ در توده استخوانی در دوران کودکی و بلوغ با تشکیل استخوان endochondral رخ میدهد . افزایش تدریجی در توده استخوان تا حداکثر توده استخوانی در سن 20-30 سال دیده میشود.  متعاقبا توده استخوان   بااز دست دادن سریع استخوان در زنان پس از یائسگی کاهش میابد .  بازسازی استخوان توسط توازنی  میان جذب استخوان و تشکیل استخوان  تنظیم می شود . در این فرایند GH   نقش مهمی را ایفا میکند  ( 3-7 ) .  وزن خالص  توده اسکلتی به علت تشکیل جدید استخوان ناشی از GH بود که برای اولین بار در سگ های دو رگه بزرگسال نشان داده شد (8 .  ( پس از بکارگیری GH به مدت 3 ماه ، یک  افزایش 2 ٪ در توده استخوان کورتیکال یافت شد که توسط هیستومورفومتری ارزیابی گردید .  با توجه به محدودیت در تامین  GH ، تعداد محدودی از مطالعات بالینی و حیوانی  تا اواسط قرن  1980 اجرا شد وقتی که نوترکیب GH انسانی  در  دسترس قرار گرفت  . کاربرد اولیه  نوترکیب GH انسان در درمان  کمبود  رشد ذهنی کودکان  GH-   (GHD) محدود شد  . با این حال ، در حال حاضر به خوبی ثابت شده  که  GH نیز عوارض مهمی در افراد اعمال میکند ، و درمان GH از بزرگسالان GHD در حال حاضر در چند کشور تایید شده است . مطالعات اخیر ، هم در حیوانات و عم در انسان ،  نشان داده که GH   اثرات قوی در بازسازی استخوان اعمال میکند  . در این مقاله ما در مورد  نقش GH در روند رشد استخوان ها   بحث میکنیم  تا زمان حداکثر توده استخوانی بدست آید  و شواهد موجودی که  تولید درونی  GH یا درمان GH  افزایش میابد ،  ممکن است در افراد بزرگسال توده استخوان را افزایش دهد  . مطالعات اخیر مکانیسم سلولی برای GH در تنظیم رشد استخوان ها در بخش II داده شده است. 
کاظمی بازدید : 1487 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان:  یک مطالعه مقدماتی

مقاله فارسي : آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان:  یک مطالعه مقدماتی

مقاله انگليسي : Interprofessional education in primary care for the elderly: a pilot study

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
سیستم مراقبت سلامتی هلند با چالش های بزرگی در رابطه با تقاضا در مراقبت از سالمندان و مهارت های مورد نیاز پرستاران و پزشکان برای مواجه با این تقاضا روبرو میباشد  . در حال حاضر، تمرکز اصلی مراقبت های بهداشتی در هلند بر بیماری و درمان است . با این حال، سالمندان ( افراد ناتوان و ضعیف )   نیاز به مواقبت وحمایتی دارند تا وظایف روزانه و رفاهشان  را  در نظر گیرد  . بنابراین، متخصصین مراقبت های بهداشتی ، به ویژه کسانی که در مراقبت های اولیه نظیر: پزشکان و پرستاران عمومی تخصص دارند  ، با یک تغییر الگو در اهمیت درمان بیماری به ترویج سلامت ( پیری سالم ) به چالش کشیده میشوند  . برای تشخیص این تغییر در رفتار حرفه ای نیاز به تحصیلات تخصصی می باشد.  شواهد نشان می دهد که تحصیلات حرفه ای  ( IPE ) می تواند نقش مهمی را در ارتقای صلاحیت های حرفه ای به منظور ارائه مراقبت های سالمندان ایفا کند که به طور موثری ، یکپارچه و هماهنگ میباشد . با این حال ، IPE به ندرت در مراقبت های اولیه هلند مورد استفاده قرار میگرد  . بنابراین، هدف این مطالعه مقدماتی ، توسعه یک برنامه IPE برای پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی و ارزیابی   احتمال یک برنامه IPE برای حرفه ای ها با زمینه های مختلف آموزشی و تاثیر آن بر تقسیم وظایف و مسئولیت های حرفه ای است .
روش ها :
 ده پزشک عمومی و ده پرستار قراردادی از هشت شیوه مراقبتی در دو استان در شمال هلند، گرونینگن و درنته ( کل جمعیت 1.1 میلیون نفر(  در برنامه مقدماتی IPE  شرکت کردند . یک طرح از روش های مختلط که شامل روش های کمی و کیفی است برای ارزیابی برنامه  IPE مورد استفاده قرار گرفت .
نتایج  :
در طول برنامه ، وظایف و مسئولیت ها ، خصوصا، آن هایی که  مرتبط با  طرح مراقبتی هستند ، از پزشکان عمومی به  پرستاران قراردادی تغییر یافت.  نگرش شرکت کنندگان نسبت به افراد مسن ( مراقبت از آنها  ) تغییر یافت  و ابزار قراردادیی برای تنظیمات ضروری افراد مسن و بحث در مورد کاربرد داروهایشان ، به عنوان ارزش افزوده به توسعه طرح مراقبت در نظر گرفته شد .
 
کاظمی بازدید : 1354 شنبه 1395/06/06 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: اکسیداسیون الکتروکاتالیتیک برخی کربوهیدرات ها توسط پلی (1-نافتیلامین)/ نیکل و تبدیل به خمیر الکترود کربنی

عنوان انگليسي مقاله: 
Electrocatalytic oxidation of some carbohydrates by poly (1-naphthylamine) / nickel modified carbon paste electrode

رشته: زیست شناسی 

مشخصات فايل ترجمه:  14 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
روش تولید سریع  پلیمری، تجدید پذیر و پوشیده شده با سطح الکترودی پیشنهاد می شود که در حالت الکترو پلیمریزاسیون مونومری که به صورت خمیر الکترود کربن تغییر یافته قرار می گیرد. یک خمیر الکترود کربن توسط 1- نفتیلامینی که برای نشان دادن این راهکار مورد استفاده قرار میگیرد تغییر شکل میدهد. سپس یونهای Ni(II) با غوطه ور شدن الکترود تغییر یافته در یک محلول یونی 0.1 مول Ni(II) ترکیب میشوند. خصوصیات الکتروشیمیایی این الکترود تغییر شکل یافته ، رفتار اکسایش – کاهش  پایداری را در جفت های Ni(III)/Ni(II)  حتی پس از 500 چرخه ی پتانسیلی نشان میدهد. همچنین، آزمایش های  ولتا مترهای چرخشی و کرنو آمپر متریک نشان میدهد که گلوگز اکسید شده در سطح این نیکل توزیع پلیمری پیدا می کند و به الکترود کربن می چسبد.الکترود بطور موفقیت آمیزی در اکسیداسیون الکتروکاتالیتیک کربوهیدرات های گوناگون دیگر استفاده شد. در نهایت ، جریان اوج اکسیداسیون الکتروکاتالیک تمامی کربوهیدرات های آزمایش شده غلظتی بصورت خطی دارند که مقدار آنها را به راحتی می توان بدست اورد.
کلیدواژه: خمیر الکترود کربنی، 1-نافتیلامین، کربوهیدرات، الکترو پلیمریزاسیون، ولتا متری چرخشی
مقدمه:
تحقیقات اخیر نشان داده که پوشش سطح الکترودها با غشاهای پلیمری ،راهکارجالبی برای افزایش توان و میدان الکترود های تغییر یافته ی الکتروشیمیایی میباشد.(4-1).پلیمر هایی چون: پلی پیرول ،پلی تیوفن  و پلی آنیلین در تبدیل الکتروشیمیایی الکترودها به کار برده شده اند.(9-5).این رده بندی جدید مواد الکترودی برای بهبود میزان حساسیت و گزینش الکترود و برای کاهش اثرات رسوب در بسیاری از کاربردها ایجاد شده است.(11و10).
کاظمی بازدید : 1095 شنبه 1395/06/06 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: آنزیم های بیوسنتز جاسمونات ساختار و عملکرد و تنظیم

عنوان انگليسي مقاله: Enzymes in jasmonate biosynthesis – Structure, function, regulation

رشته: زیست شناسی  

مشخصات فايل ترجمه:  10 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
ژاسموناتها ، یک رده رو به رشد از مولکولهای علامت دهنده مشتق شده از چربی  با عملکردهای مختلفی اعم از آغاز واکنش های تنشی زنده و غیر زنده  به  تنظیم رشد و توسعه  گیاه می باشند. بیوسنتز ژاسموناتها ،از اسید های چرب اشباع نشده ای در غشای کلروپلاست منشا میگیرد. در اولین واکنش مولکولی کاتالیز شده ی ایپوکسیژناز، اکسیژن به منظور عملکرد مشتقات هیدروپروکسی وارد میشود. این هیدروپروکسید های اسید چرب، توسط سنتز آلن اکسید و آلن اکسید سیکلاز به اسید اکسوفیتودینوییک 12 (OPDA) و دینور OPDA (حد واسط های چرخه مسیر) تبدیل میشود. در مرحله بعدی، مشخصه ساختار حلقوی سیکلوپنتان ژاسموناتها توسط OPDA ردوکتاز تاسیس میگردد. تا همین اواخر، اسید ژاسمونیک به عنوان محصول نهایی از مسیر و به عنوان هورمون فعال زیستی بررسی شده است. این مسئله کاملا واضح است، با این حال، فعالیت بیولوژیکی برای تغییر بین متابولیسم های متفاوت اسید ژاسمونیک گسترش میابد و بخوبی فرایند بیوسنتز ترکیب میشود. همچنین روشن است که اسیدهای چرب اکسیژن دار برای انواع گسترده ای از ترکیبات فعال زیستی از جمله، ژاسمونات ها، افزایش میابند اما فقط محدود به این نیست.بررسی های اخیر در ساختار، عملکرد و تنظیم آنزیم های دخیل در بیوسنتز ژاسمونات، کمک به توضیح چگونگی تولید این تنوع می کند در حالی که ویژگی حفظ میشود.
کلیدواژه: سیکلاز اکسید الن، سنتز اکسید الن، ساختار بلور، CYP74، بیوسنتز جاسمونات، اکسی لیپین، آنزیم کاهنده اکسوفیتودنوات، اختصاصی بودن زیرلایه
کاظمی بازدید : 1116 جمعه 1395/06/05 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: مسیرهای علامت دهی هورمون در گیاهان؛ نقش اسید ژاسمونیک در سیگنال دهی سلول گیاهی

عنوان انگليسي مقاله: Hormone Signaling Pathways in Plants: The Role of Jasmonic Acid in Plant Cell Signaling

رشته:   

مشخصات فايل ترجمه:  10 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
رشد و متابولیسم  گیاه تحت تاثیر انواع محرک های زنده و غیر زنده ای قرار میگیرند که شامل حمله میکروارگانیسم ها و حشرات به خوبی تنش های نوری و محیطی هستند. چنین واکنش های  گیاهی متنوع، نیاز به یک سیستم ارتباطی دارند که از گروهی از پیام رسان های شیمیایی به نام هورمون استفاده میکنند. هورمون ها رشد و توسعه گیاه را از نظر کیفی ارتقا، مهار، و یا تغییر میدهند. این فرایند پیچیده، نیاز به سیگنال عبوری دارد که یک مسیر خاص اطلاعاتی را در سلول تعریف میکند که یک سیگنال داخلی و یا خارجی را به یک واکنش سلولی خاص ترجمه میکنند. خصوصیات جهش در مسیر واکنش هورمون نه تنها یک فرصت عالی برای درک عمل هورمون در توسعه و فیزیولوژی گیاهی فراهم می کند، بلکه همچنین کمک به تشریح ژنتیک مولکولی هورمون مسیرهای سیگنالینگ و پوشش ژن های مربوطه می کند. این مقاله سیگنالینگ هورمون گیاهی و جهش های درگیر در مسیرهای سیگنالینگ را به طور کلی، معرفی  کرده و پیشرفت های اخیر در ژنتیک مولکولی سیگنالینگ اسید ژاسمونیک بررسی می کند.
کلیدواژه: هورمون های گیاهی، سیگنال دهی ژاسمونیک، فراخوانی، گیرنده هورمون، جهش های هورمون
کاظمی بازدید : 1194 جمعه 1395/06/05 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: آغازگرهای تازه توسعه یافته برای تشخیص مایکوباکتریوم اویوم زیرگونه های پاراتوبرکلوزیس

عنوان انگليسي مقاله: Newly developed primers for the detection of Mycobacterium avium subspecies paratuberculosis

رشته: زیست شناسی  

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
نشریات جدید، وجود توالی IS900  را در مایکو مایکوباکتریوم مختلف از مایکوباکتریوم  اویوم زیرگونه های پاراتوبرکلوزیس گزارش دادند  .آغازگرهای مورد استفاده برای تشخیص   mapIS900 ، این توالی را تقویت کرده اند که باعث نتایج مثبت کاذب شد . در این مطالعه ، دو روش جدید PCR را برای تشخیص map توسعه دادیم.  روش اول بر اساسIS900  توالی با استفاده از آغازگرهای مختلفی که قبلا گزارش شده بود و  روش دوم بر اساس  f57 توالی استوار است. ویژگی این آزمون ها با تجزیه و تحلیل 190 نمونه مایکوباکتریال مورد (74 map و 116 نمونه غیر map ) بررسی قرار گرفت.  تمام map ها سویه های مثبت بودند و همه گونه های غیر map  منفی بودند . رقت های باکتری map برای ارزیابی حساسیت روشها مورد استفاده قرار گرفت . ما به حساسیت 1 CFU در هر PCR برای هر دو روش دست یافتیم. علاوه بر این، یک برنامه شبیه ساز کامپیوتر  PCR  به منظور  بررسی ویژگی  IS900 آغازگر جدید مورد استفاده قرار گرفت . ترکیبی ازدو روش PCR برای شناسایی map موثر واقع شده  اما اعتبار طیف وسیعی از نمونه های بالینی هنوز باید بررسی شود .
کلیدواژه: پاراتوبرکلوزیس، PCR، IS900;، مایکوباکتریوم  اویوم، f57
مقدمه:
بیماری پاراتوبرکلوزیسیا Johne یک بیماری مزمن و علاج ناپذیر از حیوانات اهلی و وحشی (به خصوص نشخوارکنندگان ) است که از عفونت مایکوباکتریوم avium زیرگونه پاراتوبرکلوزیس( map ) ناشی میشود . لاغری ، کاهش تولید شیر ، ادما ، کم خونی ، ناباروری و در نهایت مرگ ، علائم غالب در مرحله آخر این بیماری است .
کاظمی بازدید : 1206 جمعه 1395/06/05 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: اپرونها (دسته ای از ژنهای تنظیم شده با عملکردهای مرتبط)

عنوان انگليسي مقاله: Operons

رشته: زیست شناسی  

مشخصات فايل ترجمه:  29 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
اپرونها (دسته ای از ژنهای تنظیم شده با عملکردهای مرتبط) ویژگی های مشترکی از ژنوم های باکتریایی هستند. اخیرا دسته عملکرد ژنها در یوکاریوتهای مخمرها تا قارچ های رشته ای و گیاهان و جانوران گزارش شده است. دسته های ژنی میتوانند شامل ژنهای پارالوگوس  باشد که به احتمال زیادی توسط تکثیر ژنی ،افزایش میابد. با این حال ،نمونه های زیادی از خوشه های ژنی یوکاریوتی وجود دارد که  شامل ژنهای غیر همولوگ ولی از نظر عملکردی مرتبط  هستند که ارگانهای ژنی با ویژگی عملکردی مشابه اپرون ارائه می کند که شامل خوشه های ژنی برای  استفاده ازتابع مختلف نیتروژن و کربن در مخمرها برای تولید آنتیبیوتیک ، سموم و عوامل بیماری زا در قارچ های رشته ای ، برای تولید ترکیبات محافظتی در گیاهان و برای ایمنی ذاتی و تطبیقی  در حیوانات (منابع عمده سازگاری بافتی) میباشد.هدف این مقاله  ، بررسی ویژگی خوشه های  ژنی در یوکاریوتها و پروکاریوتها و اهمیت خوشه ها برای عملکرد موثر می باشد.
کلیدواژه: متابولیسم، محصولاتی طبیعی، انتی بیوتیک، بیماری زا، دفاع، کروماتین، رشد، مصونیت ذاتی و تطبیقی
مقدمه:
اپرونها (دسته هایی از ژنهای تنظیم شده با عملکرد مرتبط) ویژگی شناخته شده ی  ژنوم های پروکاریوتی است.بطور کلی ،ژنوم های باکتریایی و آرکیال ،شامل تعداد کم و مشخصی از اپرونهای محفوظ و تعداد بیشتری از اپرانهای نادر است.،خوشه ا ی شدن  ژنهای کار،در یوکاریوتها نیز ازمخمرها تا قارچ های رشته ای و پستانداران و نماتودها و گیاهان اتفاق میافتد.اعضای این خوشه های ژنی یوکاریوتی ،کمک به داشتن عملکرد مشترک اما نه در به اشتراک گذاری توالی شباهت، میکند. بنابراین این خوشه ها،ارگانهای ژنی تابعی را با ویژگی های مشابه اپرونها ارائه میدهد .اگرچه  ژنها بطور معمول به عنوان یک mRNA ی تک در پروکاریوتها رونویسی نمیشوند.این مقاله ،جنبه های ارگان ژنی در پروکاریوتها و یوکاریوتهایی را بررسی میکند که  برای درک اهمیت استقرار و حفاظت و نگهداری و انتشار خوشه های ژنی تابع و نیروهای تکاملی مرتبط است که ساختمان ژنوم را شکل میدهند.
کاظمی بازدید : 834 جمعه 1395/06/05 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: بافت و طرح  ارگان از چاپگر زیستی به خط ساخت زیستی ارگان

عنوان انگليسي مقاله: Organ printing: from bioprinter to organ biofabrication line

رشته:  زیست شناسی 

مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
چاپ ارگان، یا لایه به لایه ساخت زیستی رباتیک افزودنی از بافت سه بعدی عملکردی و سازه های بافت با استفاده از بافت بلوک های کروی ساختمان ، یک فنآوری به سرعت در حال در حال ظهور است که وعده برای تبدیل مهندسی بافت به صنعت پزشکی زیستی تجاری را داده است. بسیار آشکار است که صنایع مشابهی که بخوبی انجام شده به اجرای سیستم های رباتیک خودکار در مسیر ترجمه تجاری و موفقیت اقتصادی میپردازند . با این حال استفاده از چاپ گر های زیستی رباتیک به تنهایی برای توسعه مقیاس ساخت بزرگ صنعتی ارگ زیستی کافی نیست. طراحی و توسعه خط ارگان زیستی ساخت کاملا یکپارچه برای ترجمه تجاری فن آوری چاپ ارگان ضروری است. این مقاله به پیشرفت ها و چالش های اخیر در توسعه اجزای ضروری یک خط ارگان زیستی ساخت می پردازد .
مقدمه:
از آنجا که آغاز کار مفهوم چاپ بافت با استفاده از چاپگر های زیستی روباتیک برای لایه به لایه افزودنی ساخت زیستی بافت های عملکردی 3D و سازه های بافت با استفاده از بافت های کروی خودآرا دستخوش توسعه تدریجی است  و به عنوان جایگزینی معقول از پایین به بالا ی جامد به روش کلاسیک بالا به پایین و یا جامد مبتنی بر داربست در مهندسی بافت شناخته میشود .
کاظمی بازدید : 1460 دوشنبه 1395/04/07 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله:  دستورالعمل های بهداشتی در ارتباط با مصرف ماهیان و آبزیان دریاچه ای و رودخانه ها

عنوان انگليسي مقاله:  Health Advisory for Fish and Shellfish from Clear Lake, Cache Creek, and Bear Creek

رشته:    زیست شناسی - شیلات

مشخصات فايل ترجمه:  4 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
چرا OEHHA (سازمان بهداشت محیط زیست) دستورالعمل های بهداشتی جدیدی را در ارتباط با ماهیان دریاچه ای و جویبارها ارائه می دهد ؟
دستورالعمل های مربوط به مصرف ماهی در سال 1987 در ارتباط با دریاچه ها مطرح شد. از آن زمان به بعد، نمونه های بسیار زیادی از ماهیان به عنوان بخشی از این مطالعات در ارتباط با آلودگی های جیوه ای آن در دریاچه ها و نهرها جمع آوری شد. سازمان بهداشت محیط زیست (OEHHA) از اطلاعات مربوط به این بررسی ها استفاده کرد تا دستورالعمل های مربوط به این دریاچه ها و توسعه دستورالعملهای مصرف که به بازتاب دادن اطلاعات علمی حال حاضر بر روی جیوه می پردازد، را به روز کند. همچنین ماهیان از نظر داشتن جیوه در این نهرها مورد بررسی قرار گرفتند. این سازمان از نتایج مربوطه استفاده کرد تا دستورالعملهایی را در ارتباط با ماهیگیری تفریحی افراد از این مجموعه دریاچه ها ارائه دهد.
مجموعه ای از این دستورالعمل ها در ارتباط با زنان باردار و افراد 17 سال به پایین که نسبت به متیل جیوه دارای حساسیت بیشتری می باشند ( بیشترین میزان جیوه ای که در ماهیان وجود دارد) کاربرد دارد. مجموعه دوم آن زنانی که در دوران بعد از بارداری و مردان نیز کاربرد دارد.
از آن جایی که متیل جیوه، سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار می دهد، زنان باردار و کودکان زیر 17 سال برای خوردن این ماهیان می بایت نکات ایمنی را رعایت کنند.
چرا جیوه در ماهیان این مناطق یافت شد ؟
آلودگی جیوه در ماهیان یک مشکل جهانی می باشد. تشعشع توسط آتشفشان ها و نیروگاه های سوختی باعث انتشار جیوه در هوا می شوند که قبل از قرار گرفتن در درون اقیانوس ها، دریاچه ها و مخازن آب، می تواند در سرتاسر جهان پخش شود.
کاظمی بازدید : 835 پنجشنبه 1395/02/30 نظرات (0)
 
مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Autism Behavior Problems
  • عنوان فارسي مقاله: مشکلات رفتاری اوتیسم: (چه چیز موجبات طغیان کودک شما را فراهم میسازد؟)
  • مشخصات فايل مقاله: 4 صفحه word
  • مشخصات فايل ترجمه: 5 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ....
  • ترجمه چکيده مقاله:
    تحقیقات زیادی درباره چگونگی رفتار افراد مبتلا به اوتیسم با فقدان به اصطلاح "ذهنی "موجود بوده است که نشان می دهد این افراد (مبتلایان  به اوتیسم) درک نمی کنند که شما فردی با نیازهای متفاوت از آنها هستید.ممکن است این فرضیه صحیح باشد اما مدرسان، والدین و متخصصان اغلب به همان اندازه در جستجوی فقدان یافته ها هستند تا بفهمند که  نظریه احساس و قوه ادراک کودک تحت چه عنوانی نام گذاری می شود؟
    شما نمی فهمید که چرا او(کودک مبتلا به اوتیسم) یک لامپ چراغ  برق که سوسو می زند را مثل  یک رعد و برق تجسم می کند و یا اینکه به صدا در آمدن زنگ در را همانند هزار زنگ کلیسا تصور می کند.شما درک نمی کنید  و متوجه نمی شوید که چرا یک کودک ممکن است پاهای خود را قلاویز کرده ، دور کلاس درس بچرخد و نمی فهمید که چگونه ماست ، به دلیل همواری و صافی اش ، ممکن است یکی از تنها غذاهایی باشد که باعث می شود دختر شما احساس نکند که لقمه های سنگریزه می خورد.
    فرزند مبتلا به اوتیسم شما ، به سختی میتواند  به همان اندازه که شما نیاز هایش را می سنجید، او نیازهایتان را  بسنجد.او ممکن نیست به این مسئله توجه کند که امروز روز بدی برای شماست و سعی کند کمتر موجبات آزارتان باشد.احتمال دارد بی وقفه و مداوم صحبت کند چرا که  نمیتواند نشانه های خستگی را درک و تعبیر کند.
    جستجو برای مفاهیم پنهان
    این احتمال وجود دارد که بسیاری از رفتارهای کودک شما معنی و مفهوم بدیهی و روشنی را نرساند.به نظر نمیرسد که آن ها هیچ هدف روشنی داشته باشند.اما مثلا کودکتان عمدا و با این هدف که شما را عصبانی کند و به گریه بندازد مدفوع خود را پراکنده نمی سازد و در و  دیوار را با آن آلوده نمی کند.برای یک لحظه تصور کنید که رفتارهای احمقانه ای مثل این چه حسی را ایجاد خواهد کر که  فرزندتان مرتباً برایتان پیام های رمزی درباره چیزهایی که برایش مهم است،می فرستد و شغل شما در تمام مدت شکستن این رمزها و تعبیر و فهم آنهاست.
    با یک توجه خاص و متفاوت به این گونه رفتارها ، به سرنخ هایی میرسید که قبلاً نمی دیدید و نهایتاً یک روش موثر برای کمک به فرزندتان پیدا میکنید.
    کاظمی بازدید : 1011 دوشنبه 1394/12/17 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Maternal hyperuricemia in normotensive singleton pregnancy, a prenatal finding with continuous perinatal and postnatal effects, a prospective cohort study
  • عنوان فارسي مقاله: هیپراوریسمی مادر در دوران بارداری طبیعی تک قلویی ، یافته های دوران بارداری با عوارض پری ناتال مداوم و همچنین بعد از تولد، یک مطالعه به صورت همگروهی آینده نگر
  • مشخصات فايل مقاله: xxxx صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: xxxxx صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012...2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
    در این تحقیق به بررسی  رابطه هیپراوریسمی مادر با نتیجه سوء در بارداری و سوخت و ساز بدن نوزاد، عصبی و اختلالات تنفسی در زنان باردار تک قلو با فشار خون طبیعی می پردازیم .
    روش
    این مطالعه به صورت همگروهی آینده نگر چند مرکزی در 404 نفر از زنان باردار تک قلو با فشار خون طبیعی انجام شد که که برای زایمان  در بیمارستان های آموزشی ولیعصر (عج) و اکبر آبادی وابسته  دانشگاه تهران ، علوم پزشکی تهران، تهران، ایران بستری شدند. پس از ثبت نام مادر ،  سرم بند ناف برای تعیین سطح اسید اوریک گرفته شد .  در دقیقه های 1 و 5 نمره آپگار، نیاز به احیاء نوزادان و بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) ثبت شد. در صورت پذیرش NICU نمونه خون نوزادان برای تعیین اسید اوریک، قند خون و سطح بیلی روبین گرفته شد. تصویربرداری اولتراسوند داخل جمجمه نیز برای نوزادان بستری ، جهت تشخیص خونریزی های داخل صورت پذیرفت .
    هیپراوریسمی مادر (اسید اوریک استاندارد بزرگتر از سن حاملگی) به طور مستقل با (نسبت شانس (OR)، 3.17، فاصله اطمینان 95٪ (CI)، 2.1-4.79) تولد نارس همراه شد، و موارد کوچک همزمان با  سن حاملگی (OR ، 1.28، 95٪ CI، 1.04-2.57)، پذیرش NICU (OR، 1.65؛ 95٪ CI، 1.12-2.94) و IVH نوزاد (OR، 8.14؛ 95٪ CI، 1.11-87.1)بررسی خواهد شد .
    نتیجه گیری
    هیپراوریسمی مادر در زنان باردار تک قلو با فشار خون طبیعی به طور قابل توجهی با زودرس بودن  و تحویل SGA و توسعه IVH در نوزادان همراه می باشد .
    کلمات کلیدی: هایپراورسمی، اوریک اسید، نوزاد، بارداری، IVH
    کاظمی بازدید : 793 شنبه 1394/12/15 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Analysis of anti –inflammatory active fractions of Tribulus terrestris by high resolution GC-MS
  • عنوان فارسي مقاله: تجزیه و تحلیل فعالیت بخش ضد التهابی تریبولوس ترستریس
  • مشخصات فايل مقاله: 5 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 4 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2014
  • ترجمه چکيده مقاله:
    چکیده  : GC-MS با وضوح بالا  همراه با   تجزیه و تحلیل بخش ضد التهابی فعال از تریبولوس تریستریس بررسی شده است . عوارض جانبی از بخش ضد التهابی فعال تریبولوس تریستریس با استفاده از وضوح بالا علمی TM DFS GC-MS و  تجزیه و تحلیل علمی  GC-MS نشان داده می شود  وجود 25 ترکیب،که برخی از آنها با مواد  ضد التهابی  شناخته شده مورد بررسی قرار گرفته و  فعالیت یا فعالیت های دیگری را نشان می دهد که به شدت به فرآیند التهاب مرتبط می باشد .  
    کلمات کلیدی: وضوح بالا GC-MS، تریبولوس تریستریس ، بخش ضد التهابی.
    1. مقدمه
    کارخانه گیاهان بیوشیمیایی ، به عنوان یک جزء از عوارض جانبی  می باشد . از زمان بسیار قدیم، انسان قادر به دست آوردن آنها  و طبقه بندی شگرف مواد شیمیایی صنعتی است. ترکیبات طبیعی گیاهی را می توان از قسمت های مختلف گیاه مانند پوست درخت، برگ، گل، ریشه، میوه ها، دانه ها، و غیره به دست آورد ، هر بخشی از گیاه ممکن است اجزای فعال را  گاهی اوقات با غلظت متغیر داشته  باشد. داروهای مختلف گیاهی مشتق شده از عصاره گیاهان هستند که در درمان طیف گسترده ای از بیماری های بالینی استفاده می شود، هر چند دانش نسبتا کمی در مورد مکانیزم و یا عمل آنها شناخته شده است . بسیاری از محصولات گیاهی وجود دارند  که به طور گسترده ای برای درمان بیماری های التهابی تجویز می شوند. مشکلات عمده مربوط به تبدیل شده به  نسخه و سوء استفاده از داروهای ضد التهابی سنتی می باشد . علاوه بر این، بسیاری از مردم علاقه مند به دنبال استقلال بیشتر بر مراقبت های پزشکی خود هستند. بسیاری از ترکیبات گیاهی (که اغلب از خلوص غیر قابل اعتماد) ،  به راحتی در دسترس می باشند ، و  تامین داروهای  گیاهی و طبیعی از فروشگاه مواد غذایی، و همراه با  دارو  امری طبیعی می باشد.
    کاظمی بازدید : 1016 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Effects of Exercise Training on Outcomes in Women With Heart Failure
  • عنوان فارسي مقاله: اثر تمرين ورزش بر روی پيامدهاي زنان مبتلا به نارسایی قلبی
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 14 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2014
  • ترجمه چکيده مقاله:
    اهداف
    مولفان فرض کردند که زنان در آزمايش HF-ACTION (نارسایی قلبي -A آزمايش بررسی نتایج کنترل شده ازتمرينی ورزش) ثبت نام كردند و به طور تصادفی به تمرين ورزش (ET) كه به  بهبود ظرفیت عملکردی به عنوان پیک جذب اکسیژن (〖VO〗_2) اندازه گیری شده و با آنهايي که در گروه درمان معمول قرار گرفتند مقايسه شده است. علاوه بر این، آنها فرض كردند كه بهبود در پیک 〖VO〗_2 با پیش بینی مرتبط است. آنها بررسی کرد: آیا ورزش اثرات مختلفي بر روی اين بيماري (پيامد ها) زنان نسبت به مردان دارد.
    مقدمه
    شواهد کمتري به نفع ET در زنان مبتلا به نارسایی قلب (HF) در مقایسه با مردان به دلیل تعداد کمی از زنان مورد مطالعه وجود دارد.
    روشها
    HF-ACTION آزمايش تصادفی از ET در مقابل درمان معمولي در 2331 بیمار با کلاس HF II-IV و یک کسر تخلیه ای بطن چپ كوچكتر مساوي 35٪ است. تفاوتهای جنسیتي در اثر درمان به صورت تصادفی در پیامدهای بالینی از طریق استفاده از یک سری از کوکس مدلهاي مضرات نسبي مورد بررسی قرار گرفت، کنترل براي متغیرهای کمکی شناخته شده تحت تاثیر پیش بینی HF-ACTION قرار گرفت.
    کاظمی بازدید : 684 شنبه 1394/11/24 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Physical activity and exercise training in young people with cystic fibrosis: Current recommendations and evidence
  • عنوان فارسي مقاله: مقاله فعاليت جسمانی و تمرينات ورزشی در افراد جوان فيبروز سيستي : توصيه ها و مدارک و شواهد جاری
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     برخلاف تأييد فعاليت هاي جسماني (PA) ، مكمل سلامتي افراد جوان، كودكان داراي معلوليت سطح پاييني از PA را به نمايش مي گذارند. در افراد جوان با فيبروز سيستيك (CF) اهميت تمرينات ورزشي و PA روزانه توسط پزشكان باليني و تيم هاي حمايت كننده آنها، تأييد مي شود. با اين وجود، فقدان دانش مربوط به اين توصيه وجود دارد. CF يك نوع اختلال ژني نفهته است كه شش، پانكراس و غدد عرق زا را تحت تأثير قرار مي-دهد. CF بيماري ژني، كواته كنندة عمر افرادي است كه درماني براي آنها وجود ندارد. در بريتانياي كبير، CF بيش از 9000 نفر را تحت تأثير قرار مي دهد كه 4000 نفرشان زير 16 سال سن دارند. انتظار مي رود حدود نصف افراد CF بتوانند بيش از 40 سال زندگي كنند. علاوه بر درمان هاي داروئي، برنامه هاي تمرين توان بخشي يك بخش مهم درمان را شكل مي دهد. و برنامه هاي تمرين طولاني مدت، بعنوان استراتژي هاي درمان مثبت بررسي شدند. اما همه فقدان اطلاعات جزئي تجويز شده هستند. چدين بررسي و ويرايش فقدان مدارك و شواهد براساس تحقيق در PA و آموزش تمرين در افراد جوان داراي CF را برجسته مي كند. اما از يك نياز بزرگ براي درك نقش تمرين در مداخلات درماني حمايت مي كند.
    هدف اين بررسي به روز كردن خواننده در مورد سفارشات و توصيه هاي فعلي و شواهد و مدارك موجود در PA و آموزش تمرين در افراد جوان داراي CF مي باشد. اين پيشرفت ها، درك ما را از PA و آموزش تمرين در افراد جوان داراي CF مي باشد. اين پيشرفت ها، درك ما را از PA و آموزش تمرين در كودكان نوجوانان داراي CF بسط و توسعه مي دهد و همچنين تحقق آن در مديريت اين بيماري مزمن.
    کاظمی بازدید : 668 شنبه 1394/09/21 نظرات (0)
    • عنوان انگليسي مقاله: Application of Embedded System for Sightless with Diabetes
    • عنوان فارسي مقاله: کاربرد سیستم ادغام یافته برای افراد نابینای با بیماری دیابت
    • مشخصات فايل مقاله: 4 صفحه pdf
    • مشخصات فايل ترجمه: 6 صفحه word
    •  سال انتشار مقاله: 2010

    ترجمه چکيده مقاله:
    اصولاٌ برای افرادی نابینا یا ضعیف بین این امکان وجود ندارد تا بتوانند اطلاعات دقیق را از روی یک صفحه بخوانند. سیستم های تشخیص شخصی برای اندازه گیری ژلوکومتری نیز از اهمیت خاصی برخوردار اند. افراد نابینا، در زمان اندازه گیری ژلوکومتری، نیاز به شخص دیگری نیز دارند. در این مقاله، طراحی و کاربرد یک سیستم ادغام یافته ارائه شده است که به افراد نابینا اجازه ی تشخیص داده های اندازه گیری شده و استفاده از آنها را برای پروسه های درمان در آینده میدهد. این سیستم تشریحی را میتوان به هر نوع سیستم تشخیصی دیگری بکار برد. افراد کور بین یا نابینا، قادر به انجام همان بینایی ها خواهد بود.
    واژگان کلیدی: خود نظارتی ، نابینایی، دیابت، ژلوکومت 

    دانلود فايل انگليسي مقاله
    download

    دانلود فايل ترجمه مقاله
    download


    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 136
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 192
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,365
  • بازدید ماه : 848
  • بازدید سال : 52,488
  • بازدید کلی : 4,954,349