loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1422 سه شنبه 1395/07/27 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: کهکشان ها

عنوان انگليسي مقاله: Galaxies

رشته: زمین شناسی-هوا فضا  

مشخصات فايل ترجمه: 11 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
کهکشان‌ها سامانه‌ هایی بزرگ و با اندازه و مرزی مشخّص هستند که از ستاره ها، بقایای ستاره‌نماها (شبه ستاره‌ ها)، ماده تاریک، گازها و گرد غبارهای میان ستاره‌ای که با نیروهای گرانشی به گرد هم آمده‌اند، تشکیل یافته‌اند. کوچکترین کهکشان‌ها دارای پهنایی برابر با چند صد سال نوری، شامل نزدیک به ۱۰ میلیون ستاره هستند. بزرگترین کهکشان‌ها تا ۳ میلیون سال نوری پهنا دارند و شامل بیش از ۱۰۰۰۰۰ میلیارد ستاره هستند. ماده تاریک در اخترشناسی و کیهانشناسی، ماده ای فرضی است که چون از خود شید(نور) (امواج الکترومغناطیسی) گسیل یا بازتاب نمی‌کند، نمی توان آن را مستقیماً دید اما از اثرات گرانشی موجود بر روی اجسام مرئی، همانند ستاره‌ها و کهکشان‌ها، می‌توان به وجود آن پی برد. درک و تجسم ماده تاریک آسان نیست اما در دانش ستاره شناسی حائز اهمیت است.
بزرگی، ویژگی‌ها، ریخت شناسی، دسته بندی
نام کهکشان به انگلیسی: Galaxy برگرفته شده از ریشه یونانی آن Galaxias به معنی شیری است و کهکشان راه شیری به انگلیسی: Milky Way galaxy ریشه این نام می‌باشد. کهکشان‌ها از دید بزرگی و شمار ستاره‌ها دارای طیف گسترده‌ای هستند، کهکشان‌های کوتوله در نزدیک ۱۰ میلیون ستاره [۶] و کهکشان‌های غول آسا تا سقف ۱۰۰ تریلیون ستاره [۷] دارند،[۸] کلیه ستارگان یک کهکشان در مدار خود، به دور مرکز تراکم کهکشان می‌گردند. کهکشان‌ها ممکن است از جندین سامانه ستاره‌ای، خوشه‌های ستاره‌ای و ابرهای میان ستاره‌ای جورواجور تشکیل شده باشند. خورشید یکی از ستارگان کهکشان راه شیری است؛ منظومه شمسی یا سامانه خورشیدی دربرگیرندهٔ زمین و همه اجزاء آن است که همگی در مدارشان به گردخورشید می‌چرخند. اشکال کهکشان‌ها بر پایه شیوه‌ای دسته بندی می‌شود که برپایه شیوه دسته بندی ستاره شناس آمریکایی، ادوین هابل (۱۸۸۹-۱۹۵۳)، شکل یافته‌است. درباره فراگشت (تکامل) کهکشان‌ها داده‌های استوار کمی در دست است.
کاظمی بازدید : 1208 سه شنبه 1395/07/27 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: سخت شدن بلوک های خاک رس در طول چرخه های انجماد و ذوب

عنوان انگليسي مقاله: Hardening of clayey soil blocks during freezing and thawing cycles

رشته: زمین شناسی - مهندسی مواد  

مشخصات فايل ترجمه: 9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
با توجه به فقدان منابع مرتبط با رفتار  بلوک های خاک رس در معرض چرخه های انجماد ، ذوب، کار اکتشافی در این بلوک به منظور مطالعه اثرات چرخه انجماد ذوب در خواص مکانیکی آنها انجام شده است  .  از آنجا که بلوک ها  تثبیت شده نیستند ، روش ها بطور مرسوم برای چرخه های انجماد ، ذوب بکار برده میشود ، به گونه ای که در آن نمونه ها غوطه ور شده و  با این  مورد مطالعه سازگار میشوند: نمونه ها  با قرار گرفتن در یک محیط مرطوب به مدت 1 هفته ( 20 ° C و 95٪ (RH  (رطوبت نسبی )  مرطوب شده  و پس از آن بدون هیچ گونه رطوبت مجدد بین چرخه  ها در معرض  چرخه انجماد ذوب قرار میگیرند . تغییرات وزن و سرعت موج متراکم نشان داد که چرخه های انجماد ، ذوب  منجر به خشک شدن نمونه ها میشود  . عواقب ناشی از این چرخه ها در خصوصیات بلوک های خاک خشکی و سخت شدن نمونه ها میباشد .  این سختی توسط مطالعه خصوصیات مکانیکی بلوک های خاک رس (مدول ها و مقاومت فشاری  مشخص شد.
کلیدواژه: بلوک های خاک رس، چرخه های انجماد و ذوب، سخت شدن خشک کردن، 
مقدمه:
زمین یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است و هنوز هم به طور گسترده در بسیاری از کشور های جهان مورد استفاده قرارمی گیرد. حتی امروزه ، یک سوم از جمعیت انسانی در خانه های خاکی زندگی می کند که  در کشورهای در حال توسعه این رقم بیش از نیم است . (   Minke ، ( 2006     در کشورهای پیشرفته، به عنوان مثال، در جنوب غربی فرانسه، خاک عمدتا  برای ساخت و ساز تا سال 1870   مورد استفاده قرار گرفت  . پس از این تاریخ ، سیمان توسعه پیدا کرد و برای ساخت و ساز ترجیح داده شد  .
کاظمی بازدید : 1204 سه شنبه 1395/07/27 نظرات (0)

عنوان  فارسي مقاله: رفتار زینتر یا تف جوشی و توسعۀ ساختار میکروسکوپی هیدرواکسید آلومینیوم هندی

عنوان انگليسي مقاله: sintering Behaviour and Microsructure Development Indian Bauxite

رشته: زمین شناسی  

مشخصات فايل ترجمه:  7 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در مطالعۀ رفتار زینتر و توسعۀ فاز با دمای زینتر که آغاز آن از 1000-1650 درجۀ سانتیگراد است از دو نوع بوکسیت (هیدرواکسید آلومینیوم) هندی با ناحالصی های گوناگون استفاده شد. در توسعۀ فاز و تعیین مشخصات میکروساختار از پراش پرتوایکس و میکروسکوپ الکترونی اسکن کننده استفاده شد. مشخص شد که هر دو نمونۀ زینتر نه تنها دارای مقدار قابل توجهی فاز شیشه ای هستند، بلکه مقدار قابل توجهی فاز FeAlTiO5 ذوب پایین (low melting) نیز در آنها وجود دارد. حضور فاز شیشه ای و فاز FeAlTiO5 با ذوب پایین (low melting)عمدتا مسئول خواص دمای بالای نامرغوب بوکست هستند. نمونه های بوکسیت RUL با دمای 1450 درجۀ سانتی گراد را به نمایش می گذارند. جلوگیری از فازهای ذوب پایین باعث می شود که دمای RUL به >1600℃ افزایش یابد.
مقدمه:
هند از نظر ذخایر بوکسیت، رتبۀ پنجم را در دنیا دارد (حدود 5%) بوکسیت هند با ناخالص فراوان مواجه است. ناخالص ها عمدۀ موجود در بوکسیت شامل  و Cao می باشد.این ناخالصی ها فازها ذوب پایین در دمای بالا را شکل می دهند که به خواص دمای بالا آسیب می رساند. کشورهای چین، گینه و برزیل عرضه کنندگان اصلی بروکسیت برای موارد نسوز(refractory) در صحنۀ بین المللی به شمار می روند. 
بوکسیت نسوز با کیفیت باید دارای نسوزی بالقوه (~1840℃) باشد. بطوریکه بتوان از نقطۀ اوتکتیک در نمودار فاز Al2O3-SiO2 به این کیفیت بالا پی برد. نمودار فاز Al2O3-SiO2 دو جزء اصلی شکل خالص آنها را نشان می دهد.
کاظمی بازدید : 1211 دوشنبه 1394/12/10 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: The Relationship Between Shear Wave Velocity,temperature,attenuation and viscosity in the shallow part the mantle
  • عنوان فارسي مقاله: رابطه سرعت برشی,درجه حرارت ،روابط کاهندگی و ویسکوزیته در قسمت کم عمق از گوشته
  • مشخصات فايل مقاله: 14 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 30 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
    توموگرافی امواج سطحی با استفاده از اساس سرعت امواج مابین 4-1 دوره بوده وبین 160-50 می باشد.. پروتکل ما 250 کیلومتر ورزولوشن عمودی از50 کیلومتر به عمق 300کیلومتر در گوشته است. مدل جدید ما    . PM-V2-2012 بوده  و مقدار 106 *3  لرزه ثبت شده است که موافق با پروتکل مدل قبلی است این است که با نخمین دما از مدل های ورقه اقیانوسی و با فشار و برآورد درجه حرارت از ترکیب مواد معدنی گارنت پریدوتیت مقدار SV(P,T) براساس مشاهدات ژئو فیزیکی محاسبه شد . اینها در مرحله بعد مورد استفاده به منظور برآورد مدل برشی و مشتقات آن با توجه به دماو فشار مورد استفاده قرار خواهد گرفت که باید با آزمایشهای آزمایشگاهی به یک توافق منطقی برسد. در درجه حرارت بالا یک آرامش رخ می دهد. که باعث موج برشی وبه فرکانس بستگی دارد. این رفتار  عامل یک ویسکوزیته برای بدست آوردن زمان آرامش ماکسول است که این رفتار آرام از یک بعد فرکانسی شرح داده شده است که بستگی به انرژی فعال سازیE و مقدار حجم V دارد و مقادیر آنها از مدل ها ژئوفیزیکی در آزمایشهای آزمایشگاهی در درجه خحرارت بالا توافق دارد. در نتیجه این مدل برای تعیی ضخامت لایه لیتوسفر در موج برشی ایجاد شده از تغییرات سرعتی استفاده می شود. این پروتکل دو عامل را با توجه به مدل های قبلی بهبود داده است وبه وضوح حل لیتوسفر ضخیم را در  زیر کمربند درونی فعال که در حال حاضر کوتاه است را نشان می دهد. همین عبارت اجازه می دهد که مقدار روابط کاهندگی موج برشی و ویسکوزیته آن برآورد شود.
    کلیدواژه ها: توموگرافی امواج سطحی ،درجه حرارت گوشته،ضخامت لایه لیتوسفر،روابط کاهندگی موج برشی و ویسکوزیته گوشته.
    1-مقدمه:
    ارتباط سرعت موج برشی در مقابل افزایش کاهندگی کاهش کی یابد و کاهش ویسکوزیته در گوشته فوقانی زمین تقریبا در  90 سال گذشته شناخته شده است.(گوتنبرگ 1950.ص76) این اثرات در آستونسفر بیشتر آشکار می باشد که در  آن درجه حرارت گوشته به درجه حرارت ذوب می رسد. شکل 1-A یک حالت ثابت ژئوترم را نشان می دهد. لایه ی نزدیک به سطح که در آن گرما از طریق هدایت منتقل می شود به عنوان یک لایه مرزی مکانیکی شناخته شده است(MBL) این است که توسط یک فاصله در لایه مرزی حرارتی (TBL) بخشی از حرارت به صورت هم رفتی از گوشته فوقانی منتقل می شود. در اعماق بیشتر گرادیان دما در ایزونتروپیک همرفتی است. بدون ناپیوستگی در عردو درجه حرارت شیب می تواند در هر نقطه رخ دهد.
    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 102
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 138
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,311
  • بازدید ماه : 794
  • بازدید سال : 52,434
  • بازدید کلی : 4,954,295