loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 3990 جمعه 1396/06/24 نظرات (2)
مشخصات فايل:
  • عنوان پروژه : بررسی سیستم سوخت رسانی انژکتوری
  • گرايش : مکانیک خودرو
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت powerpoint  و قابل ويرايش
  • تعدا اسلايد:  2 عدد فایل پاورپوینت در 43 و 39 اسلاید + 1 فایل Word در 32 صفحه
  • قسمتي از متن پروژه :
    انژکتور (injector) که معادل فارسی آن افشانه یا اسپره کننده است دراوایل قرن بیستم توسط رابرت بوش بنیانگذار کمپانی عظیم بوش (bosch) درآلمان اختراع شد. انژکتور هرچند امروزه درتمام موتورهای درونسوز شامل بنزینی ودیزل -گازسوزودوگانه سوز کابرد دارد ولی در ابتدا صرفاً برای استفاده درموتورهای دیزل طراحی شد. انژکتور درواقع نقطه تمایز موتور دیزل با بنزینی است و اساس موتردیزل راتشکیل می دهد. بطور خلاصه می توان گفت انژکتور در واقع یک شیر پودر کننده سوخت بر روی هوای ورودی(موتور بنزینی) یا متراکم شده( موتور دیزل) می باشد.

    قيمت فايل اصلي و کامل اسلايدها با فرمت پاورپوينت ppt: فقط 5000 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 2642 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه مدیریت زنجیره تامین الکترونیک: دیدگاه چند مرحله ای

    مقاله فارسي : استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه مدیریت زنجیره تامین الکترونیک: دیدگاه چند مرحله ای

    مقاله انگليسي : Audit pricing and nature of controlling shareholders: Evidence from France

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل ترجمه:  28 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (e-SCM) ، شکل  مشخصی از سیستم های درون سازمانی است ، که به طور کلی به عنوان یکی از استراتژی های مهم برای ایجاد مزیت های رقابتی در نظر گرفته میشود  . اشاعه  e-SCM در میان شرکای تجاری برای کاربرد نهایی و تاثیر موفق عملکردش حائز اهمیت است  . با این حال، فرایند  اشاعه  در ماهیت خود فرایند ی  پیچیده و پویا است و در طول زمان مالکیت تکاملی را در گیر میسازد . نظریه اشاعه نوآوری (IDT) بر اساس  بررسی موثر فرایند اشاعه  با مراحل مختلف تعریف شده است . علاوه بر این ، مطالعات قبلی  به نتایج بی معنایی در عملکرد با قابلیت IT با توجه به اندازه گیری های  ناکافی دست یافته اند . کارت امتیازی متوازن (BSC) با فرمت SCM ، چهار دیدگاه عملکرد را ترکیب میکند که  برای غلبه بر این مشکل مناسب است. در خصوص IDT و BSC ، این مطالعه یک چارچوب جدیدی را برای بررسی روابط بین ساختار مرحله ای و بر اساس BSC می باشد. داده ها از پرسشنامه جمع آوری شده اند . نتایج نشان می دهد که در چهار دیدگاه BSC تفاوت معنی داری میان  اشاعه  خارجی و دو مرحله اولیه ، پذیرش و اشاعه  داخلی وجود دارد . علاوه بر این، تمامی چهار دیدگاه  بخوبی در مرحله اشاعه  خارجی تحقق مییابند . مفاهیم  برای مدیران و محققان مورد بحث قرار میگیرد. 
    کلیدواژه: مدیریت زنجیره تامین الکترونیک، سیستم های درون سازمانی، نظریه اشاعه نوآوری، کارت امتیازدهی متوازن، عملکرد سازمانی
     1 : مقدمه:
    سازمان های کسب و کار با یک محیط پیچیده تر و رقابتی  بیشتری نسبت به قبل از دوران اینترنت مواجه میشوند . بسیاری از سازمان ها  کم کم به این اهمیت پی میبرند  که باید به عنوان بخشی از زنجیره تامین در برابر سایر زنجیره رقابتی داشته باشند ، که به سرعت منعکس کننده تغییر نیاز های مشتریان باشد . مدیریت زنجیره تامین (SCM) تریتب مهمی است که شرکای کسب و کار را به استفاده از محصولات و خدمات خود به طور موثر و در نهایت ایجاد یک رابطه دراز مدت قادر می سازد . SCM  می تواند به طور گسترده به عنوان هماهنگی های موثر بر مواد، محصول، تحویل، پرداخت، و جریان اطلاعات بین شرکت و شرکای تجاری تعریف شود  . بنابراین، ترتیب SCM  پیچیده و پویا ست در حالی که شامل جریان کار های مختلفی در سراسر مرزهای درون سازمانی است. بنابراین حمایت از فناوری اطلاعات (IT)، خصوصا ، اینترنت و فن آوری های ارتباطی ، برای شیوه های ممکن  SCM ضروری می باشد  .  SCM الکترونیکی (E-SCM) به عنوان اجرای فیزیکی فرایند SCM با حمایت از IT تعریف میشود  در حالی که تلاش برای تمایز مفهوم SCM است . با این حال ، E-SCM ، اگر چه هنوز هم در مراحل آغازین  خود  و با نرخ بالای شکست گزارش در نظر گرفته میشود ، با این حال کلید موفقیت نهایی فرایند SCM محسوب میشود.
     
    کاظمی بازدید : 1762 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری مسئولیت اجتماعی شرکتها و اجتناب از مالیات : دیدگاه و بازتابها

    مقاله فارسي : مسئولیت اجتماعی شرکتها و اجتناب از مالیات : دیدگاه و بازتابها

    مقاله انگليسي : Corporate social responsibility and tax avoidance: A comment and reflection

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل ترجمه:  28 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    این مقاله پاسخی  به Sikka’s ‘Smoke and Mirrors و مسئولیت اجتماعی شرکت ها و خودداری از پرداخت مالیات است. ما بر این باوریم که Smoke and Mirrors (از این پس به صورت  S & M نوشته میشود ) به شناسایی حیطه ای با اهمیت قابل توجه میپردازند ، اما به دلایلی میتواند  گمراه کننده و مشکل ساز باشد . اولین دلیل این است که ، تمایز مهم میان اجتناب از مالیات و فرار از پرداخت مالیات را تفسیر میکند . علیرغم کاربرد اصطلاح (اجتناب از مالیات در عنوان) برای نتیجه گیری  ، این مقاله غالبا متکی بر تعداد انگشت شماری از نمونه های مربوط به تقلب، فریب و فساد است ، که معمولا رفتارهایی همراه  با" فرار از پرداخت مالیات " هستند. در رابطه با مسئولیت اجتماعی شرکت ها، باید توضیح دهیم  که چرا این تمایز حاثز اهمیت بوده و مسیرهایی را برای تحقیقات آینده در این زمینه پیشنهاد میکند . دلیل دوم این است که  ، مقاله ی Sikka تحقیقات وسیع موجود در انطباق مالیاتی، اجتناب از مالیات شرکت های بزرگ و ارتباط آن با CSR را نادیده می گیرد. دلیل سوم، گزارش نادرست آمارهای کلیدی در شکاف مالیاتی انگلستان و ایالات متحده است که در نهایت، گفتگوی قویتر در مورد واکنش قابل توجه به اجتناب از مالیات شرکت های بزرگ را حذف میکند ، که توسط سازمان های مالیاتی متعدد و سازمان های بین المللی مانند سازمان همکاری اقتصادی و توسعه ترویج یافته است . در حالی که در مقاله حاضر، علاوه بر بیان مزایای S & M،به بیان  مشکلات ذکر شده در بالا و جستجوی راه حلی برای آنها و شناسایی مناطق دیگری از نگرانی و تشویق بیشتر در این زمینه میپردازیم.
    کلیدواژه: شرکت های حسابداری، مسئولیت اجتماعی شرکت ها، اجتناب از مالیات، فرار از مالیات، شکاف مالیاتی
    مقدمه و انگیزه:
    این مقاله پاسخی به مقاله اخیر سیکا ( مسئولیت های اجتماعی سازمانها و اجتناب از مالیات ) است که در مجلات علمی منتشر گردید.در بخش  4  از s&m  بیان شده که هدف مقاله ، ارائه پژوهشی تشویقی به خواسته های شرکت های اجتماعی مسئول انجام شده توسط بررسی  وظایف مالیاتی شان و پرداخت مالیات های توافقی دموکراتیک است که ارائه دهنده litmus test برای ادعا عای مسئولیت های اجتماعی است.در بخش 1 از s&m ادعایی وجود دارد که آن را مورد بررسی قرار میدهمیم از این جهت که توجه علمی نسبتا کمی بع پرداخت مالیات های توافقی دمکراتیک صورت گرفته است. در بحث ساخت هرآنچه که در دستیابی به نتیجه گیری حاثز اهمیت است ، که در رابطه با شرکتهایی است که راهکارهایی را برای اهداف مناسب در جهت سرمایه گذاری بر سرمایه های اجتماعی گسترش میدهد ، در نتیجه s&m به توصیف تعدادی نمونه از شرکتهایی میپردازد که در فعالیتهایی شرکت میکنند که استانداردهای رفتاری را کاهش میدهند که ممکن است برای جامعه از نظر منطقی مورد انتظار باشد  این نمونه ها که در s&m افزوده شده در برگیرنده انرون و ، WorldCom و بانک Deutsche، که به عنوان نمونه هایی از فریب و کلاهبرداری و یا فساد شناخته شده اند  . بسیاری از نمونه های ارائه شده در S & M نشان دهنده انواع مختلف جنبه های تقلب، فریب و یا فساد اند  که به طور داوطلبانه  توسط شرکت ها یا سازمان شناخته نشده اند.
     
    کاظمی بازدید : 1914 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری آیا حق تصدی حسابرس سیاست محافظه کاری حسابداری را تحت تاثیر قرار می دهد؟

    مقاله فارسي : آیا حق تصدی حسابرس سیاست محافظه کاری حسابداری را تحت تاثیر قرار می دهد؟

    مقاله انگليسي : Does auditor tenure affect accounting conservatism? further evidence

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    تنظیم کنندگان حسابداری در مورد تهدیدات بلقوه روابط بلند مدت حسابرس- مشتری در ارتباط با استقلال حسابرس نگرانی هایی دارند، که منجر به کیفیت حسابرسی پایین تری شده است. جنکینز و ولوری ( که در ادامه جی وی نامیده می شود)، ارتباط مثبتی را بین سیاست محافظه کاری در درآمدهای گزارش شده و مدت رابطه حسابرس- مشتری مستند کرده اند. هدف اصلی بررسی این می باشد تا به بسط نظرات جی وی با ارائه شواهدی که ارتباط بین سیاست محافظه کاری و حق تصدی حسابرس برای تمام شرکت ها منحصر به فرد نمی باشد، بپردازد. مشخصا، این بررسی نشان می دهد که رابطه مثبت تنها برای شرکت های بزرگ یا شرکت هایی که قویا توسط حسابرسان مورد ارزیابی قرار می گیرند وجود دارد، درحالیکه برای شرکت های کوچکتر یا شرکت هایی که کمتر توسط حسابرسان مورد ارزیابی قرار می گیرند، ارتباط منفی قابل توجهی را بین دوره تصدی حسابرس و محافظه کاری مشاهده کرده ام.  در مجموع یافته ها نشان می دهد، اهمیت مشتری نقش مهمی را در رابطه بلند مدت مشتری- حسابرس ایفا می کند. رابطه بلند مدت مشتری- حسابرس تهدید بیشتری را در مورد استقلال حسابرس برای مشتریان کوچکتر تحمیل می کند که کمتر توسط حسابرسان نسبت به مشتریان بزرگتر مورد ارزیابی قرار می گیرد. از این رو، این بررسی، حمایتی از تنظیم کنندگانی که نگرانی هایی در مورد تاثیر منفی بلقوه تصدی حسابرسی و کیفیت حسابرس و حاکمیت چرخش اجباری موسسات حسابداری دارند، انجام می دهد.
    1. مقدمه:
    ورشکستگی شرکت های معروف که در اوایل قرن اخیر روی داده است، نگرانی هایی را در مورد صورت وضعیت های مالی شرکت ایجاد کرده است. در حالیکه اکثر افراد موافق این امر می باشند که مسئولیت اصلی مهیا کردن صورت وضعیت های مالی دقیق، بر عهده مدیریت و هیات مدیره شرکت می باشد، پرسش هایی در مورد کیفیت و استقلال حسابرسان بیرونی مطرح شده است. تنظیم کننده ها و استانداردگذاران تلاشی را به منظور بالا بردن کیفیت حسابرسی از طریق قوانینی که تاثیری بر روی استقلال حسابرسان دارد، انجام داده اند. برا نمونه قانون ساربانس- اوکسلی سال 2002 ( از این پس SOX نامیده می شود)، مستقیما ارائه خدمات غیرحسابرسی را که توسط حسابرسان بیرونی مشتری به اجرا در می آید، محدود می کند. تصدی حسابرسان همچنین به عنوان موضوع مداخله تنظیم کننده گان (AICPA, 1992; SOX, 2002) ، با این نگرانی که ارتباط بلندمدت بین شرکت ها و حسابرسانشان، سطحی از آشنایی که استقلال حسابرس را دچار خدشه و کیفیت حسابرسی را کمتر می کند، به وجود می آورد. این نگرانی مسسئله جدیدی نمی باشد. بیش از 40 سال پیش، ماتز و شرف (1961، صفحه 208) اظهار کرده اند که: تهدید واقعی در ارتباط با این استقلال به صورت کند، تدریجی، و تحلیل موقتی از بی علاقگی در صداقت می باشد- حسابرس مسئول می بایست دائما دستیارانش را از اهمیت و مفهوم عملیاتی استقلال آگاه کند.
     
    کاظمی بازدید : 1398 چهارشنبه 1396/02/13 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری تاثیرات بر روی تصمیم گیری های شغلی ترک تحصیل کرده ها- کاربردهای مربوط به حرفه حسابداری

    مقاله فارسي : تاثیرات بر روی تصمیم گیری های شغلی ترک تحصیل کرده ها- کاربردهای مربوط به حرفه حسابداری

    مقاله انگليسي : Influences on school leavers’ career decisions – Implications for the accounting profession

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل ترجمه:  19 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    بررسی ها نشان داده است که داانش آموزان در طی دوران آموزش متوسطه شان، انتخاب های شغلی شان را انجام می دهند و در ارتباط با بسیاری از آرمان های شغلی و اموزشی کاملا به ثبات در سال آخر مدرسه شان می رسند. از آنجایی که موفقیت آینده حرفه حسابداری بستگی به توانایش برای جذب دانش اموزان با استعداد دارد، نمی بایست اهمیت دانش اموزان مدرسه ای را در بکارگیری انگیزه شان نادیده گرفت. پرسشنامه ای که از پاسخ دهندگان خواسته بود تا به درجه بندی اهمیت 26 فاکتور، ترکیبی از پژوهش در مورد تصمیم حرفه ای انتخاب شغلی بپردازند، توسط ترک تحصیل کنندگان ایرلندی تکمیل شد. آن ها رضایت شغلی به همراه شرایط کاری خوب و استعداد شغلی را به عنوان مهمترین معیار در زمان انتخاب شغل مد نظر قرار دادند. دانش آموزانی که قصد دنبال کردن حرفه حسابداری را داشتند، اعتبار و مزایای مالی را مهمتر از کسانی مد نظر قرار دادند که به چنین شغلی نمی اندیشیدند، در حالیکه گروه دیگر رتبه بندی تعادل کار- زندگی، مسئولیت مدنی و درک نفس را مهمتر مد نظر قرار می دادند. پاسخ دهندگان اظهار داشنتد که والدین و معلم درسی آن ها تنها کسانی می باشند که تصمیمات شغلی ان ها را تحت تاثیر قرار می دهند که دوستان، خویشاوندان، سخنگوی مهمانی ها و بطور قابل توجه استاد راهنمای شغلی، هیچ تاثیری ندازند.
    کلیدواژه: انتخاب های شغلی، حرفه حسابداری، ترک تحصیل کننده ها
    مقدمه:
    کارگیری داشنجویان با کیفیت بالا برای موفقیت آینده حرفه حسابداری دارای اهمیت زیادی می باشد ( ویلدر و استاک، 2004). استخدام دانش آموزان رتبه اول کلاس در این حرفه باعث قانونمند کردن و بالا رفتن موقعیت حرفه ایشان می شود ( انیست و کیرکام، 2007). به هر حال در اقتصاد جهانی امروز، طیفی از فرصت های شغلی متناوب در دسترس دانش آموزان با استعداد بالا می باشد. بنابراین نیاز است که حرفه حسابداری در صورتی که بخواهد به جذب بخشی از دانش آموزان مستعد بپردازد،  با رقابت پذیری بالایی همراه باشد. روش کلیدی که می توان به این امر دست یافت، دستیابی به درک بالا فاکتورهایی می باشد که انتخاب های شغلی دانش آموزان را مشخص می کند. اگرچه مجموعه مهمی از پژوهش هایی وجود دارد که به بررسی تاثیرات کلیدی انتخاب های شغلی دانش آموزان  یا انتخاب های اصلی شان پرداخته است، این اثر به عنوان نمونه تمرکزش را بر روی دانش آموزان سال سوم قرار داده و ترک تحصیل کننده ها را نادیده گرفته است. ( بررسی های مربوط به جدول را مشاهده کنید). به هر حال چندین دلیل موجه وجود دارد که چرا حرفه حسابداری می بایست عوامل تعیین کننده انتخاب شغلی ترک تحصیل کننده ها را مد نظر قرار دهند.
     
    کاظمی بازدید : 1388 چهارشنبه 1396/02/06 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری بررسی موضوع پولشویی

    مقاله فارسي : بررسی موضوع پولشویی

    مقاله انگليسي : MONEY LAUNDERING

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل انگلیسی30 صفحه pdf

    مشخصات فايل ترجمه:  37 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    مقدمه:
    ایجاد گروه های جرم سازمان یافته در جامعه مان در مسیر شبکه پیچیده مجرمانانه قرار گرفته است. تهددهای گسترده و دامنه دار آن باعث تحلیل رفتن، حاکمیت دولت ها، ثبات اقتصادی، ساختارهای مالی و نظام قضایی کیفری می شود. این مورد به عنوان جرم فراملی پولشویی می باشد که به سازماندهی گروه های جرم همانند سندیکاهای مواد مخدر، قاچاق تسلیحات و حوزه های رو به رشد دیگر فعالیت های مجرمانه پرداخته، تا حضورشان را دائمی کرده، فعالیت هایشان را گسترده کرده، و حضورشان را در سبک مافیایی نهادینه کنند.
    به صورت پوششی، گروه های جرم سازمان یافته، می بایست به پولشویی حاصل از جرایم خود به دو دلیل اصلی بپردازند: ابتدا اینکه، ردپای پول می تواند به عنوان شاهدی علیه ارتکاب شوندگان جرم باشد. دوم اینکه، پول به خودی خود می تواند موضوع سوء ظن، پیگیری و تشنج باشد. به هر حال پولشویی دارای سه مرحله پویا می باشد:
    1- انتقال وجوه ناشی از ارتباط مستقیم با جرم 
    2- پنهان سازی ردپا برای خنثی کردن پیگیری های قضایی
    3- در دسترس قرار دادن مجدد پول برای مجرمان با ماهیت شغلی و جغرافیایی که از نظرها پنهان می باشد. 
    به این دلیل که پولشویی و کاربردهای آن اخیرا به آگاهی جهانیان رسیده است، همچنان تعاریف متعددی منتسب به آن وجود دارد. در این میان این تعاریف عبارتند از:
    a) دستکاری ارقام پول از منابع غیرقانونی با استفاده از ابزارهایی که به نظر برسد پول از منابع قانونی است.
    b) تبدیل یا انتقال اموال با آگاهی از اینکه چنین اموالی حاصل از اعمال مجرمانه بوده، که هدف مخفی کردن یا پوشش ماهیت غیرقانونی اموال یا کمک به افرادی که مشارکتی در ارتکاب چنین جرم هایی داشته، یا جرایم برای فرار از عواقب اقدمام شان، می باشد.
    C) پنهان سازی یا پوشش ماهیت حقیقی، منبع، مکان، موقعیت، حق جا به جایی، با توجه به مالکیت اموال، با آگاهی از این موضوع که چنین اموالی از اعمال مجرمانه حاصل شده باشد.
    d) اکتساب، تملک یا استفاده از اموال با اطلاع از زمان دریافت از اینکه چنین اموالی از اعمال مجرمانه یا اقدام مشارکت در چنین قانون شکنی هایی بدست آمده باشد.
    e) جا به جایی پول بدست آمده توسط گروه های جرم سازمان یافته از فعالیت های مجرمانه به سمت سرمایه گذاری کسب و کار نیمه قانونی، سرمایه گذاری مجدد برای مشروع کردن کسب و کار تا زمانی که ردپای منشا مجرمانه کسب آن، از بین رفته تا عواید مشابه حاصل از آن در دسترس گروه های جرم سازمان یافته قرار گیرد.
      
    کاظمی بازدید : 1381 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری عوامل تعیین کننده انتخاب نرم افزار حسابداری: مدل پیشنهادی

    مقاله فارسي : عوامل تعیین کننده انتخاب نرم افزار حسابداری: مدل پیشنهادی

    مقاله انگليسي : The Determinates Of Selecting Accounting Software: A Proposed Model

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل ترجمه:  29 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب تبدیل به موضوع مهمی برای سازمان ها شده است. انتخاب نرم افزار حسابداری نامناسب به عنوان فاجعه بزرگی بوده، که منجر به زیان های مالی مهم، و احتمالا حتی ورشکستگی می گردد. قبل از دسترسی به نرم افزار، عوامل مهم ویژه ای همانند نیازهای حال و آینده کاربر، نوع کسب و کار، اندازه کسب و کار، ویژگی ها و مشخصات نرم افزار حسابداری، محیط و زیرساخت فناوری اطلاعات ، و اعتبار فروشنده می بایست مد نظر قرار گیرد. هدف این مقاله بررسی، تحلیل و ارزیابی عوامل اصلی یک سازمان می باشد که می بایست در تصمیمش برای انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب مد نظر قرار دهد. این مقاله به معرفی چارچوب نظری یکپارچه عوامل اصلی می پردازد که انتخاب بسته نرم افزاری مناسب برا برای سازمان، تحت تاثیر قرار می دهد. مدل پیشنهادی به سازمان کمک می کند ت به انتخاب مناسب ترین نرم افزار حسابداری بپردازد که تا نیازهای حال و آینده اش را برای اطلاعات و گزارش های مالی و غیر مالی برآورده سازد.
    A. مقدمه و ماهیت مسئله:
    این مسئله مورد بحث می باشد که ما مسیر طولانی را از سیستم های حسابداری " دفتر و قلم" (سنتی) پیموده ایم. بسته های نرم افزاری حسابداری برای بسیاری از سازمان ها در ثبت معاملات کسب و کار، آماده سازی صورت وضعیت مالی و تحلیل عملیات رایج شده است. نرم افزار حسابداری، حسابداران را از ثبت دستی و ارائه داده های مالی خلاص کرده است. با استفاده از نرم افزار حسابداری، معاملات مالی سریعتر و دقیق تر و با هزینه نسبتا پایین تری ثبت می گردند. علاوه بر این، بسته های نرم افزاری حسابداری بازدهی عملیاتی کلی را از طریق بهبود کمیت و کیفیت دسترسی اطلاعات مدیریتی، افزایش داده است ((Collins, 1999; Fisher and Fisher, 2001 and Abu-Musa, 2004). 
    سال ها پیش، زمانی که کامپیوترهای شخصی بوجود آمدند، نرم افزار حسابداری نسبتا ساده بود. تنها نقش آن اتوماتیک کردن فعالیت حسابداری دوطرفه و ایجاد ترازنامه ساده بود. زمانی که کامپیوترها پیشرفته تر شدند و پایگاه های داده یکپارچه استانداردسازی شده، توسعه دهندگان نرم افزار حسابداری، وظایف بیشتری را افزودند- که عبارتند از حسابداری هزینه، برنامه ریزی منابع ساخت، مدیریت منابع مشتری،منابع لانسانی، و صوذت پرداخت (Jones, 2002). 
    هنری (1997)، تایید کرده است که کاهش مداوم قیمت فناوری اطلاعات و دسترس پذیری روزافزون نرم افزار حسابداری استاندارد منجر به این شده است که کسب و کارهای بیشتری در هر اندازه، تمام یا بخشی از وظایف حسابداری شان را خودکار کنند. علاوه بر این، به منظور کاربر پسند بودن ان ها، نرم افزار حسابداری نیازمند دانش کم افراد در مورد حسابداری برای کاربرد اثربخش آن می باشد.
     
    کاظمی بازدید : 1787 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری رابطه بین تنوع محصول کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

    مقاله فارسي : رابطه بین تنوع محصول کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

    مقاله انگليسي : The relationship between product diversity usage of advanced manufacturing technologies and activity-based costing adoption

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    این مقاله ، ارتباط بین تنوع محصول ، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید ( AMT ) و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) را بررسی کند.  نظریه به شدت نشان می دهد که تنوع محصول عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC است . تا به امروز، نتایج حاصل از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC به طور کلی بی نتیجه بوده ، با این حال ، نشان می دهد که ممکن است یا هیچ رابطه ای قوی وجود نداشته باشد  ، یا این که مسائل روش شناختی ممکن است همواره محققین  را از یافتن آن باز دارند .  با استفاده از مجموعه داده های پاسخ های نظر سنجی از 191 شرکت تولیدی متوسط هلندی، این مقاله به بررسی دوباره ای از  رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC   پرداخت . با ارتقای اندازه گیری تنوع محصول و تمایز بین پذیرش و کاربرد  ABC ، به بررسی این موضوع میپردازد  که آیا این رابطه منحنی (U شکل معکوس) است و یا با استفاده از  AMT تعدیل شده  است . این مقاله  با کمک به نوشته ها نشان می دهد که ، مطابق با نظریه ، تنوع محصول ، به طور متوسط ، ارتباط مثبتی با پذیرش و کاربردABC  دارد .ولی این روابط در واقع U شکل معکوس و هستند و ارتباط با کاربرد ABC بطور منفی با استفاده از AMT تعدیل میشود  .
    کلیدواژه: طرح نظام هزینه، هزینه یابی مبتنی بر فعالیت؛ تنوع محصول، فن آوری های پیشرفته تولید
    1: معرفی:
    عمدتا مشخص شده که به منظور بهینه بودن ، شیوه های هزینه یابی باید ارتباط نزدیکی با فرآیندهای کاری پایه در یک شرکت داشته باشد   . در نتیجه ، فرایندهای کاری پیچیده تر نیاز به سیستم های هزینه پیچیده تری ( از نظر فرایندهای  جذب اعمال شده) برای تسخیر آنها دارد  . بر این اساس ، از دیدگاه اقتصادی عقلانی نظری ، پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) توسط شرکت ها باید به طور عمده توسط عوامل تکنولوژیکی هدایت شود ، که یکی از این عوامل که به عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC معروف است تنوع محصول میباشد .   Abernethy) ، Lillis برانل و کارتر ، 2001  و آل Omiri و Drury ، 2007) . تنوع محصولات به شرایطی اشاره میکند که در آن  محصولات  در جایگاه خواسته های مختلف قرار میگیرند و یا فعالیت های یک شرکت  در جایگاه خواسته های مختلف در منابع آن قرار دارند  ، و به طور کلی از علل مهم تحریف هزینه های محصول توسط  سیستم های هزینه یابی در نظر گرفته میشود . (کوپر، 1988 . کاپلان و کوپر 1998(  . از زمان معرفی آن در مقالات در اواخر دهه 1980  ، جریانات متعددی از تحقیقات تجربی در مورد ABC توسعه یافته  اند ، که یکی از این تحقیقات مهم  در زمینه عوامل پذیرش ABC است (آندری گاسلین، 1997 .  (   Krumwiede 1998 , نتایج حاصل از این پژوهش ، که در آن تاثیر بسیاری از عوامل بالقوه مورد مطالعه قرار گرفته ، به طور کلی بی نتیجه بوده است.
     
    کاظمی بازدید : 1442 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته حسابداری اصول حسابداری ماليات بر ارزش افزوده : مفاهيم و موضوعات

    مقاله فارسي : اصول حسابداری ماليات بر ارزش افزوده : مفاهيم و موضوعات

    مقاله انگليسي : Value Added Tax Accounting : Concepts And Issues

    رشته: حسابداری

    مشخصات فايل ترجمه:  5 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    محاسبۀ ماليت بر ارزش افزوده (VATA) يكي از مفاهيم نوظهوراست كه در زمينۀ VISION 2020 مورد تأييد فراوان صنعت، تجارت،حرفه،مديريت آكادميك، سياستمداران و غيره قرار گرفت. بگونه ايي كه VATA به عنوان منبع درآمد ثابت،عامل سرمايه گذاري، ايمن در برابر فشارهاي اعمال نفوذ تلقي مي شود و رشد اقتصادي را تضمين مي كند كه اين از معرفي موفقيت آميز VATA توسط كشورهاي توسعه يافته مشهود است.مفاهيم و موضوعات در اين مقاله مطرح  شده است تا در مورد VATA اطلاعاتي ارائه دهد و سوء تفاهم ها پيرامون VATA برطرف شود و در نهايت توجه و مشاركت بخش هاي مختلف جامعه براي تحكيم و قدرت بخشيدن به سيستم VATA جلب شود.
    كليدواژه: مالیات بر ارزش افزوده (VATA )، موضوعات،مقاومت، اجرا ،سياسي،هماهنگي، اساسنامه
    محاسبۀ ماليات بر ارزش افزوده: مفاهيم و موضوعات
    الزامات مجموعه و محيط اقتصادي رقابتي تغيير يافتۀ حاضر
    رويه ها و سيستم هاي حسابداري براي مواجه با سيستم صنعت دستخوش تغييرات متعدد شده است و گسترۀ آن روز به روز گسترده تر ميشود.در طي اين فرآيند تغيير،مفاهيم و موضوعات مختلفي پديدار شده اند كه در امر حسابداري نقش داشته اند. حسابداري ماليات بر ارزش افزوده (VATA) يكي از مفاهيم تازه ظهوري است كه كه در زمينۀ VISION 2020 مورد تأييد فراوان صنعت، تجارت،حرفه،مديريت آكادميك، سياستمداران و غيره قرار گرفت. بگونه ايي كه VATA به عنوان منبع درآمد ثابت ،عامل سرمايه گذاري، ايمن در برابر فشارهاي اعمال نفوذ تلقي مي شود و رشد اقتصادي را تضمين مي كند كه اين از معرفي موفقيت آميز VATA توسط كشورهاي توسعه يافته مشهود است.بالاخص، بانك جهاني مجري گارگاه هايي بوده است كه كشورهاي در حال توسعه را به سمت تكميل و اجراي سيستم VATA هماهنگ و منطبق در تمام كشورها سوق مي دهد و در اين مسير مشاركت فعال تاجران، سياستمداران، بروكرات ها، صاحبان مشاغل، دانشگاهيان و غيره حضور دارند. در اين رابطه، و موضوعات در اين مقاله مطرح  شده است تا در مورد VATA اطلاعاتي ارائه دهد و سوء تفاهم ها پيرامون VATA برطرف شود و در نهايت توجه و مشاركت بخش هاي مختلف جامعه براي تحكيم و قدرت بخشيدن به سيستم VATA جلب شود.
    کاظمی بازدید : 1287 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته آمار رویکردهای راه حل نقطه محور بر مبنای روش محدودیت

    مقاله فارسي : رویکردهای راه حل نقطه محور بر مبنای روش محدودیت

    مقاله انگليسي : Point-Based Solution Approaches Based on the E-Constraint Method

    رشته: آمار

    مشخصات فايل ترجمه:  15 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    در بخش 4.1 کار خود را با شرح این مورد آغاز می کنیم که چگونه می توان راه حل کیفی را برای مسائلی با محدودیت های محدب پیدا کنیم. در بخش 4.2 الگوریتم دو مرحله ای را نشان می دهیم که به طور موثر به توزیع نقاط بر روی نمودار پارتو با هدف رسیدن به بهترین برآورد زمانی که تنها تعداد محدودی از نقاط (سبد سرمایه) می توانند محاسبه شوند، می پردازیم. در بخش 4.3 به این بحث می پردازیم که آیا مسئله فرمولبندی سه نوع مسئله ( مسئله با حداکثر کاردینالیته، آستانه خرید، یا محدودیت 5-10-40) می بایست به منظور امکان پذیر کردن کاربرد حل کننده مختلط عدد صحیح با عملکرد بالای تجاری موجود، اصلاح گردد، و اگر کار انجام گیرد، این اصلاحات باید چگونه باشند. بخش 4.4 روش مستدلی را برای هر یک از محدودیت های غیرجزئی ارائه می کند، که با توجه به کران پایین سود قابل پیش بینی، هدفش محاسبه سبد سرمایه ای با کمترین واریانس می باشد. این استدلال بر روی 7 مسئله مبنا تست شده است، و نتایج حاصل شده در بخش 4.5 ارائه و تحلیل شده است. همچنین در این بخش، گزارشی در مورد آزمایشاتی می دهیم که برآوردی را در ارتباط با کارایی رویکرد دومرحله ای برای توزیع نقطه ای می دهد. با توضیح مختصری در بهخش 4.6 به نتیجه گیری می پردازیم. 
    4.1 اندازه گیری عملکرد:
    اندازه گیری عملکرد در زمینه های چندمنظوره مشکل می باشد، زیرا مستلزم مقایسه مرزهای کامل یا تخمین های مربوطه و نه تنها راه حل ها/ سبد سرمایه گذاری های (پورتفولیو) مجزا می باشد. چندین اندازه گیری عملکرد احتمالی، به عنوان مثال جانسن و جاز کیویچ (HJ98) یا زیتزلر و همکارانش مورد بحث قرار می گیرد. در ادامه، به قضاوت در مورد مرزهای ایجاد شده توسط انحراف از مرز ایده ال پرداخته، که به عنوان مرزهای کارآمد مسئله بدون محدودیت های غیربرجسته تعریف می گردد. این مرز ایده ال به عنوان کران بالا در مورد عملکرد بوده و می تواند به طور موثر توسط برنامه ریزی پارامتری تابع هدف درجه دوم ، برای مثال الگوریتم های نشان داده شده در فصل 3، محاسبه گردد. به منظور اندازه گیری انحراف، به محاسبه سطح بین مرزهای حاصل شده و مرز ایده ال می پردازیم. یکی از مشکلات مربوط به روش های مبتنی بر سطح، تعریف واریانس بیشینه و مرزهای برگشت کمینه برای محاسبه سطح می باشد، شکل 4.3 را مشاهده کنید. اگر این مقادیر دور از هم باشند، سبد سرمایه گذاریهای بینهایت دارای تاثیر زیادی بر روی کیفیت راه حل می شوند. اگر آن ها نزدیک به هم باشند، بعضی از بخش های مرزی احتمالا قطع می گردد. چون مرزها مناسب واضح نمی باشند، در اینجا دو مقدار را گزارش می کنیم: بخش هایی که از واریانس بیشینه و سبد سرمایه گذاریهای حاصل شده کمینه از مرزهای ایده ال ( سطح دلتا ایده ال)؛ و واریانس بیشینه و بازده کمینه هر دارایی در جهانی های موجود، استفاده می کنند.
    کاظمی بازدید : 1358 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته آمار مدال بهینه سازی واریانس- میانگین

    مقاله فارسي : مدل بهینه سازی واریانس- میانگین

    مقاله انگليسي : The Mean-Variance Optimization Model

    رشته: آمار

    مشخصات فايل ترجمه:  14 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    در بخش اول این فصل، مختصرا به توضیح اصول اقتصادی خواهیم پرداخت که مبنای انتخاب پورتفولیو (سبد سرمایه گذاری) واریانس- میانگین می باشد. مقدم ای مشابه آنچه که ما در اینجا ارائه کردیم در بسیاری از مرجع های استاندارد در مورد اقتصاد مالی ( نظرات هانگ و لیتزنبرگر [HL88] ، یا لروی و ورنر [LW01] را مشاهده کنید) یا در کتاب هایی از مارکویتچ [Mar59, Mar87] یافت می شود.
    بخش 2.2 به معرفی مدل واریانس – میانگین برای انتخاب سبد سرمایه گذاری می پردازد. این بخش شامل دو معیار بهینه سازی ( واریانس و پیش بینی بازده) و تعداد قراردادی معادلات و نامعادلات خطی می باشد. سه روش مختلف از اینکه چگونه به محاسبه راه حل برای این مدل بپردازیم، ارائه شده است: روش محدودیت Ɛ، روش وزنی، و برنامه ریزی پارامتری تابع هدف درجه دوم. در بخش 2.3 به شرح اندازه گیری پراکندگی احتمالی علاوه بر واریانس می پردازیم که بهتر مفهوم ریسک را نشان بدست می دهد، و بخش 2.4 به شرح ماهیت مسائل پایه ای می پردازد که برای آزمون مابقی مقاله مورد استفاده قرار می دهیم. در بخش 2.5، که نتیجه گیری این فصل می باشد، به طبقه بندی آن ها و تحلیل تاثیرشان بر روی مشکلات فرایند بهینه سازی می پردازیم. 
    2.1 مبانی انتخاب سبد سرمایه گذاری (پورتفولیو)
    در اقتصاد بازاری، تقریبا هر کسی به طور منظم می بایست به حل اختلاف مسائلی بپردازد که در مرکز انتخاب سبد سرمایه گذاری قرار دارد. چه کاری می توان با مقدار پول مورد نظر به منظور دسترسی به بیشترین میزان رفاه کلی انجام داد. شرح این مسئله بسیار مبهم است. به منظور مدیریت آن به طور کمّی، چندین فرضیه دیگر، ساده سازی، و استانداردسازی می بایست صورت گیرد. 
    در علم اقتصاد، " رفاه" اغلب به کمک تابع فایده u اندازه گیری می شود: Y R، که نشان دهنده بازده احتمالی Y برای رویدادی با ارقام حقیقی می باشد. ارزش تابع هدف بالاتر، نشان دهنده میزان بالاتری از رفاه می باشد. 
    اولین فرضیه ای که مطرح می کنیم- و نسبتا کلی مکی باشد- این است که سرمایه گذار تنها علاقمند به سود مالی می باشد. انگیزه های دیگر همانند، اولویت سرمایه گذاری هایی که از نظر اخلاقی بی عیب می باشند، مد نظر قرار نگرفته اند. 
    موارد ساده سازی شده مهم دیگر، فرضیه ای می باشد که فرایند سرمایه گذاری می تواند به عنوان مدل تک- دوره ای بیان شود.
     
    کاظمی بازدید : 1391 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی مطالعۀ کنترل شدۀ دوسوکور یک کِرِم ضدلک غیرهیدروکینن در درمان ملاسما

    مقاله فارسي : مطالعۀ کنترل شدۀ دوسوکور یک کِرِم ضدلک غیرهیدروکینن در درمان ملاسما

    مقاله انگليسي : Blackwell Publishing Inc A double-blind controlled study of a nonhydroquinone bleaching cream in the treatment of melasma

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    پیش زمینه: ملاسما نوعی ملانوز شدید اکتسابی است که غالبا بر روی صورت زنان اثر می گذارد و درمان آن با عوامل کاهندۀ پیگمنت غالبا به سختی انجام میشود.
    هدف مطالعه: ارزیابی اثربخشی کرم بدون هیدروکینن (Amelan M) در برابر کرم دیگری به نام (Mela-D) به عنوان درمان ملاسما
    روش ها:22 زن فرانسوی که دارای ملاسمای ترکیبی یا ملاسمای اپیدرمی دوطرفه بودند در یک آزمایش پرسپکتیو بر روی یک طرف صورت که به مدت 4 ماه در طی هفته های تابستان به طول انجامید، شرکت کردند. 12 مورد از بیماران صبح ها روزی یک بار از Amelan M به همراه کرم ضد آفتاب SPF 60  در یک طرف صورت خود و Mela-D در طرف دیگر استفاده کردند. پیگمنتاسیون به صورت آبجکتیو با استفاده از یک مگزامتر و در  ناحیه ملاسما و شاخص شدت(MASI) به صورت سابجکتیو اندازه گیری شد.
    نتایج: کاهش متوسط پیگمنتاسیون در MASI  با کاربرد هر دو کرم و کاربرد صرف Amelan M با مگزامتر از نظر آماری قابل توجه بود. عوارض جانبی نیز تا حدودی مشاهده شد.
    نتیجه گیری: Amelan M در مقایسه با کرم Mela D تأثیر خیلی بیشتری بر روی ملاسما داشت. حتی با وجود مشاهدۀ برخی عوارض جانبی، بیماران، آن قسمت از صورت را که با Amelan M درمان شده بود ترجیح می دادند.
    کلید واژه: Amelan M، کرم بی رنگ کننده، Mela D، ملاسما، اندازه گیری آبجکتیو
    مقدمه:
    ملاسما که یک اختلال پیگمنتی شایع است و مشخصۀ آن گسترش لکه های بزرگ هایپرپیگمنت میباشد ،اکثرا در زنان رخ میدهد. انتشار لکه های سیاه هایپرپیگمنت محدود به ناحیۀ صورت (مرکز صورت،گونه و ناحیۀآرواره) است و می تواند تأثیر روحی روانی منفی شدید بر افراد مبتلا بگذارد.
    عوامل متعددی در پدیدۀ ملاسما نقش دارند که از بین آنها میتوان به حاملگی، قرار گرفتن در معرض اشعۀآفتاب ، معالجات هورمونی، کاربرد مواد آرایشی و تأثیرات ژنتیکی و بنیادی اشاره کرد.
    درمان متداول ملاسما شامل برطرف کردن هر گونه عامل سببی احتمالی که در اثر استفاده از کرم ضدآفتاب و عامل هایپوپیگمنت میباشد، غالبا همراه با سایر روش های درمانی مانند تریتینوئین، اسید کوجیک، اسید آزیلائیک یا پیلینگ سطحی انجام می گیرد.
    نشان داده شده است که پیش بینی هیدروکینن(HQ) یا کرم آرایشی در مطالعات مختلف موثر واقع میشود. کاربرد HQ در اروپا یعنی محل انجام این مطالعه تأیید نمیشود.
     
    کاظمی بازدید : 1637 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی روش الگوریتمی عملی جهت تشخیص اختلالات شفت مو

    مقاله فارسي : روش الگوریتمی عملی جهت تشخیص اختلالات شفت مو

    مقاله انگليسي : A practical algorithmic approach to diagnosing hair shaft disorders

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  20 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    شفت مو یک ساختار منحصر به فرد متشکل از کورتکس داخلی و کوتیکول خارجی حفاظتی می باشد. هر عیب و نقصی ژنتیکی یا محیطی در این ساختار معمولی می تواند منجر به تغییراتی در ویژگی های فیزیکی شود. بنابراین اگر شخصی با ناهنجاری یا تغییر در بافت ، ظاهر، کنترل پذیری یا رشد طول موی خود مواجه است، باید به اختلال شفت موی خود شک کند.
    ويژگي اصلي ارزیابی بالینی اين است كه با جستجوی موهای شکسته و انجام آزمون كشش ( آزمون كشش) شکستگی مو (افزایش شکنندگی) را مشخص كنيم. بعد از انجام اين كار، از یک شیوۀ الگوریتمی برای محدود کردن تشخیص افتراقی می توان استفاده کرد: اختلالات شفت مو با شکنندگی یا بدون شکنندگی. مقداری مو به همراه آزمایشات و سئوالات جهت دار تاحدودي این امکان را به متخصصان بالینی می دهد تا عمل تشخیص را در مطب خود داشته باشند. عكسها و نكات عملي جهت نشان دادن كاربرد اين شيوۀ الگوريتمي حاصل سناريوهاي موردي رايج در تشخيص اختلالات شفت مو ميباشد.ما علاوه بر اين خلاصه اي از نقايص مولكولي كه در ايجاد ارتباط با يافته هاي باليني مي تواند مفيد و موثر باشد و پيشنهاد بالقوۀ گزينه هاي درماني را در اين مبحث گنجانديم. 
    مقدمه:
    تولید شفت مو در انسان از طریق هماهنگی پیچیدۀ سیگنال های بیولوژیکی در واحد مو و غدد سبابه رخ میدهد. این سیگنال های باعث دوره های سیکلی رشد می شوند و در فولیکول مو باقی می مانند. سلول های گوناگونی در طی سیکل مو بهم می پیوندند و غلاف داخلی ریشه، کوتیکول مو، کورتکس و در فیبرهای بزرگ، مدولا را تشکیل می دهد. این تفکیک سلولی به دلیل بیان ژن های اصلی کراتین مو می باشد. در طول فاز رشد فولیکول، یا آناژن، سلول های ماتریس که تقسیم فعالانه دارند، پرسۀ تشکیل شفت مو را آغاز می کنند. کورتکس مولفۀ ساختاری اصلی شفت مو از کراتینوسیت هایی که به صورت موازی به هم متصل شده اند، تشکیل شده و توسط یک پروتئین ماتریس درون سلولی محکم به هم نگه داشته میشوند.
    شفت مو توسط لایۀ کوتیکول و سلول های همپوشان آن محافظت میشود. این سلول ها شبیه به توفال های روی سقف هستند. چنانچه آسیبی به کوتیکول وارد شود، کورتکس موی باز و در معرض دید استحکام خود را حفظ می کند. اما نسبت به آسیب محیطی و شکستگی حساس است. شفت مو با توجه به استحکلم،حالت ارتجاعی، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر محیطی، ساختار منحصر به فردی است.هر عیب و نقص ژنتیکی یا محیطی در این ساختار عادی می تواند منجر به تغییر در ویژگی های فیزیکی مانند اپتیک، شکل و استحکام شود. تغییر این ویژگی ها از نظر بالینی به صورت تغییر در بافت (شکنندگی، یا عدم قابلیت رشد طولی مو) ، بافت، ظاهر و کنترل پذیری ملاحظه میشود.
     
    کاظمی بازدید : 1346 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی بازمهندسی فرایند کسب و کار در دپارتمان قلب شناسی (کاردیولوژی)

    مقاله فارسي : بازمهندسی فرایند کسب و کار در دپارتمان قلب شناسی (کاردیولوژی)

    مقاله انگليسي : Business Process Re-Engineering At Cardiology Department

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  14 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    بخش بهداشت و درمان به عنوان سومین صنعت بزرگ در جهان بوده و با چندین مشکل همانند زمان انتظار زیاد برای بیماران، عدم دسترسی به اطلاعات، هزینه های بالای انتقال و اشتباهات پزشکی  مواجه می باشد. مدیران بخش بهداشت و درمان به دنبال روش های بازمهندسی فرایند برای پی بردن به بهترین فرایند برای به اجرا در آوردن کار می باشند، و چنین فرایندهایی به منظور بهینه سازی بازدهی بدون توافق بر روی کیفیت می باشد. بازمهندسی فرایند کسب و کار اشاره ای به تجدید نظر بنیادین و بازطراحی قابل توجه فرایند کسب و کار برای دستیابی به بهبود قابل توجه در ارزیابی عملکرد همزمان و حساس، همانند قیمت، کیفیت، سرعت،  دارد. بررسی کنونی در بیمارستان شرکت مراقبتی با امکانات 1000 تختی انجام شد. روش بررسی توصیفی و بررسی موردی با نظارت کامل، دقیق، و گسترده گردش بیمار، تاخیر،کمبودها در جا به جایی بیمار و گردش کار مورد استفاده قرار گرفته است. داده ها از طریق مشاهدات، مصاحبه های غیررسمی گرداوری شده و توسط آنالیز ماتریس تجزیه و تحلیل شده است. نمودارهای گردشی  در ارتباط با فعالیت های کاری مختلف دپارتمان قلب شناسی شامل گردش کار فراینده پذیرش، گردش کار در اتاق مراقبت های ویژه و ICCU، گردش کار بیمار در زمینه روش آزمایشگاهی کاتترازیسیون و صورت حساب و فرایند ترخیص ترسیم شده است. مشکلات سیستم کنونی مورد بررسی قرار گرفته و پیشنهادات مهم در ارتباط با ظرفیت دپارتمان قلب شناسی با نمودار گردشی توصیفی، داده شده است. 
    کلیدواژه: بازمهندسی فرایند کسب و کار، دپارتمان قلب شناسی، بهداشت و درمان، نمودار گردشی
    بخش بهداشت و درمان به عنوان سومین صنعت بزرگ جهان بوده و در کشورهای در حال توسعه و کشورهای توسعه یافته به سرعت در حال رشد می باشد. بهداشت و درمان در سرتاسر جهان با چندین مسئله روبرو می باشد.
    کاظمی بازدید : 1451 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی استمرار مراقبت مامایی و افزایش وزن دوران بارداری در زنان چاق: یک آزمایش کنترل شده تصادفی

    مقاله فارسي : استمرار مراقبت مامایی و افزایش وزن دوران بارداری در زنان چاق: یک آزمایش کنترل شده تصادفی

    مقاله انگليسي : Continuity of midwifery care and gestational weight gain in obese women: a randomised controlled trial

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  8 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    پیش زمینه:
    افزایش شیوع چاقی در زنان باردار در استرالیا و دیگر کشورهای توسعه یافته یک نگرانی مشخص و معنی دار در زمینه سلامت عمومی می باشد. چاقی زنان به عنوان یک خطر در حال افزایش می باشد که به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفته است و در زمینه جلوگیری از افزایش وزن و دیگر مراقبت ها پیشنهاداتی شده است. شواهد محدودی برای حمایت کردن از رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی فعال به منظور کاهش وزن وجود دارد و ارزیابی های کمی در این زمینه صورت گرفته است. هدف اولیه این پروژه ارزیابی تاثیر پیوستگی و مداومت مراقبت مامایی و بارداری برای جلوگیری کردن از افزایش وزن در زنان چاق می باشد. اهداف ثانویه این مطالعه ارزیابی تاثیر مداوم بودن مراقبت های بارداری بر: تجربه زنان از مراقبت های بارداری، رضایت زنان از این مراقبت ها و یک سری از فاکتورهای فیزیولوژیکی است. 
    روش ها/ طراحی:
    دو آزمایش کنترل شده تصادفی (RCT) بر روی زنان تازه باردار شده در ویکتوریای استرالیا انجام شد. شرکت کنندگان زنانی بودند که تازه باردار شده بودند و دارای BMI بزرگ تر و مساوی 30 بودند که کمتر از 17 هفته از بارداری آنان می گذشت. زنانی که مورد بررسی قرار گرفته بودند کسانی بودند که به صورت پیوسته در مدل مراقبت بارداری شرکت می کردند و اطلاعاتی را در زمینه افزایش وزن در دوران بارداری دریافت کردند. زنانی که در گروه شاهد قرار داشتند مراقبت های روتین به همراه برخی اطلاعات مشابه در زمینه چاق شدن در دوران بارداری را دریافت می کردند. افزایش وزن در طول دوران بارداری، استانداردهای مراقبتی، اطلاعات پزشکی و بارداری از گزارشات پزشکی استخراج گشت.
    کاظمی بازدید : 1532 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)

    مقاله فارسي : عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)

    مقاله انگليسي : Factors predisposing to the development of multiple sclerosis

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  3 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری مزمن عصبی است که در انگلستان نسبت به بسیاری از کشورها شایع تر است. عوامل ژنتیکی متعدد بر خطر ابتلا به MS و شدت این بیماری موثرند. بررسی های انجام شده حاکی از افزایش شیوع جهانی و نیز افزایش ابتلا زن ها نسبت به مردها می باشد و بر این اساس توجه بیشتری به تاثیر عوامل محیطی در بروز این بیماری معطوف شده است. در این مطالعه به بررسی برخی عوامل زمینه ساز ابتلا به MS از جمله مصرف ویتامین، مصرف سیگار و چاقی برداخته شده است. 
    ‏عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)
    ‏معمولآ در پرسش بیماران راجع به علت بیماری، منظور آنها نه شناخت اساس پاتولوژیک، بلکه کسب آگاهی نسبت به اتیولوژی بیماری میباشد. به عنوان مثال، افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) در پرسش از علت بیماری خود به اختلالات سلول T ‏و دیگر اختلالات سیستم ایمنی علاقه ای ندارند بلکه می خواهند عواملی که آنها را مستعد ابتلا به این بیماری خود ایمنی کرده است، بشناسند. در این مقاله مروری به بررسی ریسک- فاکتورهای MS پرداخته شده است. 
    ‏اپیدمیولوژی:
    ‏بروز MS در سراسر جهان در حال افزایش است و در حال حاضر میزان بروز سالانه 3.6 ‏ مورد در هر ١٠٠ ‏هزار زن و ٢ ‏مورد در هر ١٠٠ ‏هزار مرد تخمین زده می شود. بالاتر بودن نسبت ابتلا زنان به مردها (همچون بسیاری دیگر از بیماری های خود ایمنی)، در حال افزایش است بطوری که این نممبت از 1.4 ‏در سال ١٩۵۵ ‏به 2.3 ‏در سال ٢٠٠٠ ‏سیر صعودی داشته است. MS به خصوص در انگلستان شایع است بطوری که میزان بروز آن در زن ها 7.2 مورد در هر صد هزار زن و در مردها 3.1 ‏مورد در هر صد هزار مرد گزارش شده است.
    کاظمی بازدید : 1363 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی همکاری نوروژنیک 3 با  فوکسا 2 برای فعال سازی اتوماتیک خصوصیات ژنتیکی

    مقاله فارسي : همکاری نوروژنیک 3 با  فوکسا 2 برای فعال سازی اتوماتیک خصوصیات ژنتیکی

    مقاله انگليسي : Neurogenin3 cooperates with Foxa2 to autoactivate its own expression

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    نوروژنیک 3 ،  فوکسا 2، غدد درون ریز، پانکراس (لوزالمعده)، جزایر لانگرهانس، جداسازی
    پیشینه:
    نوروژنیک 3 برای جداسازی غدد درون ریز پانکراس، مهم می باشد، اما مکانیسم های که به تنظیم خصوصیات ژنتیکی ان ها می پرداژند، ناشناخته می باشند. 
    پیامد:
    نوروژنیک 3 از طریق رونوشت به فعال سازی ژن های خود در چرخه مستقیم تنظیم خودکار همانند ژن فوکسا 2 می پردازد. 
    نتیجه گیری: نوروژنیک 3 و ژن فوکسا 2 در طی تمایز غدد درون ریز همکاری دارند.
    اهمیت:
     توضیح مکانیسم هایی که به کنترل خصوصیات ژنتیکی نوروژنیک 3 و نقش آن می پردازد برای درک جداسازی غدد درون ریز پانکراس و برنامه ریزی در درمان بیماری دیابت از طریق جایگزینی سلول، مهم می باشد. 
    چکیده:
    فاکتور رونویسی نوروژنیک 3 به عنوان تنظیم کننده اصلی ساخت غدد درون ریز پانکراس، و کمبود آن منجر به گسترش بیماری دیابت در انسان و موش شده است. در پانکراس نارس، نوروژنیک 3 به صورت ناپایدار در سطوح بالا از نظر حیطه زمان محدود برای آغاز جداسازی غدد درون ریز در سلول های بنیادی پراکنده، مد نظر قرار می گیرد. مکانیسم هایی که به کنترل این تغییرات سریع و قدرتمند در ویژگی های ژنتیکی نوروژنیک 3 می پرداژند ناشناخته هستند. در این بررسی، ما چرخه تنظیم خودکار اصلی نوروژنیک 3 را مد نظر قرار می دهیم به صورتی که این فاکتور به سرعت سطوح خودش را تحت تاثیر قرار می دهد. ما نشان می دهیم که نوروژنیک 3 در پیوند با بخش های بالادست پایدار ژن های خود، همانند حذف نشانه های رنگینه فعال و فعالسازی رونویسی توروژن  3 می باشد. علاوه بر این، نشان می دهیم که فاکتورهای چنگال سری اندودرمی فوکسال 1 و فوکسال 2 می تواند همکاری هماهنگی برای افزایش تنظیم خودکار نوروژنیک 3 در محیط آزمایشگاهی داشته باشد. به هر حال، تنها فوکسا 2 در همکاری با نوروژنیک 3 در فرآوری مربوط به پانکراس بوده، و به این ترتیب نقش اصلی را برای این فاکتور در تنظیم خصوصیات ژنتیکی بافت ژنده را نشان می دهد. همچنین علاوه بر کاهش تنظیم خودکار نوروژن 3، بازداری فوکسا 2 توسط مداخله RNA، باعث کاهش فعالیت مستقل نوروژنیک 3 برنامه توسعه غدد درون ریز در کانال های پیوندی سلول های mPAC می گردد. از این رو، این داده ها همکاری بلقوه عملکردی را بین دودمان غدد درون ریز را کشف می کنند- و به تعیین فاکتور نوروژنیک 3 و فاکتور بنیادی اندودرم گسترده فوکسا 2 در پیوند برنامه توسعه غدد درون ریز پانکراس می پرداژند.
     
    کاظمی بازدید : 1427 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی تناسب اندام و ارتقای بهداشت روانی

    مقاله فارسي : تناسب اندام و ارتقای بهداشت روانی

    مقاله انگليسي : Physical Fitness and Enhanced Psychological Health

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    توجه زیادی به ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روانی شده است. هدف این مطالعه بررسی پیشرفت های اخیر در ورزش رو به رشد و ادبیات سلامت روانی و کشف راه های جدید برای تحقیقات آینده می باشد. مطالعه حاضر بر پژوهشی تمرکز می کند که ارتقای سلامت روان و رفاه در میان جمعیت غیربالینی را از سال 1980 مورد بررسی قرار می دهد. چهار منطقه عملکرد روانی عبارتند از : 1- تندرستی روانی و خلق و خوی ، 2- شخصیت و خودباوری ، 3- پاسخ دهی به استرس های فیزیولوژیکی و 4- شناخت. به نظر می رسد ورزش به بهبود خلق و خو و سلامت روانی به عنوان ارتقا دهنده خودباوری و عزت نفس کمک می کند. ورزش به نظر می رسد برای عملکرد شخصی کمی مناسب باشد.علاوه بر این پشتیبانی تجربی مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می کند ورزش بر پاسخ دهی به استرس و عملکرد شناختی اثر می گذارد. هر چند بهتر است تحقیق طراحی شود و رویه های موجود هم مورد نیاز است. نظریه ها در مورد ارتباط بین ورزش و عملکرد روانی ، پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه می دهد. توجه زیادی به نقش آمادگی جسمانی و ورزش در ارتقای سلامت روان و رفاه شده است. مقالات متعددی در مطبوعات حرفه ای و عمومی در ستایش فضایل ورزش بدنی منتشر شده است. رونق اقتصادی ورزش سال 1970 شاهد افزایش قابل توجه در تعداد افراد مشغول بود از جمله ورزش هوازی ، مانند رقص در حال اجرا و هوازی ( کوپر 1982 ). شوق ورزش که به سال 1990 بر می گردد، تجارت دلاری چندین واحدی ست.باشگاه های سلامت، تناسب اندام ، برنامه های ویدئویی و ... از سال 1980 وجود داشتند. کسب و کارهای متعددی در ایالات متحده بعضی از برنامه ها را برای ارتقای آمادگی جسمانی  در بین کارکنان  اجرا کرده اند ( فالکن برگ 1987 ). آنها  از  عضویت پرداخت شرکتی در محدوده بهداشت اختصاصی و باشگاه تناسب اندام برای تکمیل امکانات محیط کار طبقه بندی می شوند . این برنامه ها  نه تنها برای  بهبود و حفظ سلامت کارکنان ایجاد شده اند بلکه برای ترویج سلامت روانی و بهره وری و کاهش غیبت، ادعای بیمه و استرس ایجاد شده اند. مقالات متعددی در کسب و کار و مجلات مدیریت مربوط به تناسب اندام به عنوان راهی جهت بهبود رفتار کار کارمند ظاهر شده اند ( ادمونسون 1987 ، گلب 1985 ، هاوارد 1987 ، کلوک 1985 ) . مفهوم معروفی که ورزش نه تنها به بهبود ظاهر و سلامتی کمک می کند بلکه خلق و خو و خودباوری و بطور کلی سلامت روانی را افزایش می دهد. مردم معمولا بر ورزش به عنوان ابزاری برای حفظ منافع جسمی و روانی تکیه می کنند. مقاله حاضر ماهیت شواهد علمی این ادعاها  را آشکار می کند.
     
    کاظمی بازدید : 1766 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی بیماری پسوریازیس (بیماری التهابی مزمن پوست) درمان نوین بیماری پیچیده

    مقاله فارسي : بیماری پسوریازیس (بیماری التهابی مزمن پوست) درمان نوین بیماری پیچیده

    مقاله انگليسي : Psoriasis: Evolving treatment for a complex disease

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    تظاهرات پوستی پسوریازیس از نظر مرفولوژی و شدت بسیار متنمع اند و درمان باید مطابق با این تنووعات انجام گیرد. عوامل بیولوژیک درمان های نوینی هستند که برای معالجه فرم های شدید بیماری بکار برده میشوند. باید توجه داشت که فرم های شدید پسوریازیس می توانند مشکلات قلبی- عروقی و نیز خطر مرگ و میر را افزایش دهند. از این رو در انواع شدید بیماری، توجه به استراتژیهای پیشگیرانه اهمیت زیادی دارد. 
    ‏- نکات مهم: 
    ‏- مطالعات 10 ‏سال گذشته نشان داده اند بین پسوریازیس و برخی اختلالات از جمله سندروم متابولیک و بیماری قلبی- عروقی ارتباط وجود دارد. به عنوان نکته قابل توجه، خطر این اختلالات با افزایش سن کاهش مییابد. بیماران در معرض خطر شامل مردان جوان مبتلا به نوع شدید پسوریازیس میباشند. 
    ‏- پسوریازیس پلاکی شایع ترین نوع پسوریازیس است. انواع دیگر پسوریازیس نیز وجود دارند که واکنش هر یک از آنها نسبت به درمان متفاوت میباشد و ممکن است با علایم سیستمیک متنوعی همراه باشند. 
    ‏- بازدارندهای TNF (عامل بافت مردگی تومور) باید به عنوان اولین رده عوامل درمانی برای معالجه آرتریت پسوریاتیک در نظر گرفته شوند. 
    ‏- فتوتراپی و داروهای سیستمیک از جمله متوترکسات، اسیترتین (سوریاتان) سایکلوسپورین و عوامل بیولوژیک موثرترین داروهای درمانی برای پسوریازیس متوسط تا شدید می باشند. 
    ‏طی سالهای اخیر شناخت بشر از پسوریازیس بسیار متحول شده است که بنوبه خود بر نحوه درمان تاثیر زیادی گذاشته است. کورتیکواستروییدهای موضعی و فتوتراپی همچنان درمان اصلی میباشند، اما عوامل بیولوژیک امید تازه ای برای بیماران با فرم های شدید بیماری محسوب میشوند. طی سالهای اخیر معلوم گردید که خطر بیماری قلبی- عروقی در مبتلایان به پسوریازیس بالاتر است اما مکانیسم دقیق این افزایش خطر همچنان ناشناخته باقی مانده است. در حال حاضر مطالعات زیادی در زمینه اساس ژنتیکی این بیماری در حال انجام میباشند. 
    ‏در این مقاله مروری به بررسی اپیدمیولوژی، تاثیرات پسوریازیس، پاتوژنز، فرم های کلینیکی و درمانهای پسوریازیس پرداخته شده است.
     
    کاظمی بازدید : 1375 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی راهبردهای جلوگیری از زخم ها آنچه می توان از پوست جنین آموخت

    مقاله فارسي : راهبردهای جلوگیری از زخم ها آنچه می توان از پوست جنین آموخت

    مقاله انگليسي : Strategies for prevention of scars: what can we learn from fetal skin

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  16 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    بهبود زخم های جنینی و بدون تشکیل زخم در همان اوايل دوران بارداری رخ میدهد.  مطالعۀ مکانیسم های ترمیم بدون زخم می تواند منجر به شیوه های نوین جلوگیری از زخم شود.  کلاژن در زخم های جنینی در همان ابتدا نهشت ميكند و به صورت مشبک،  نازک و ظریف است و دارای اتصالات عرضی کمتر میباشد.  چند تفاوت مهم بین پاسخ بهبود زخم جنینی و پاسخ بعد از بارداری مشخص شده است که عبارت است از وجود التهاب کمتر، غلظت زیاد اسید هیالورونیک و نسبت زیاد کلاژن نوع 3 به نوع 1. علاوه بر این، در مقایسه با زخم های تیپیک،  نسبت مولکول های نشانه دهی دستخوش تغییر شده است مثلا نسبت زیاد عامل رشد تغییر دهنده (TGF)- b3 به TGF-b1 و -b2 ،  و متالوپروتئین های ماتریکس به بازدارنده های بافتی متالوپروتئین ها.  علاوه بر این فیبروبلاست های جنینی در مقایسه با همتاهای بالغ خود،  تولید کلاژن توسط   TGF-b1 را نشان نمی دهند. 
    ژن های الگوسازی شده ( ژن های homebox) که در تشکیل اندام ها نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند.  اعتقاد بر این است  که این اولین دومینو در درمان نتنظیم روند ریزش زخم های پوستی در دوران بارداری است.  ژن های الگوساز (ژن های homeobox) که در اندام زایی نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند و تصور می شود که "اولین دومینو" در کاسکاد تنظیمی ترمیم زخم پوستی جنینی می باشند.  عوامل توصیه شدۀ بازدارندۀ زخم مانند  محافظ زخم MD, ورقه و ژل سیلیکون, Seprafilm Bioresorbable Membrane، هیالورونان توپیکال, عصاره ی پیاز،  تموکسیفن خوراکی و لیزر رنگینه ای با پالس 585nm  نیز در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرند.  با وجود اینکه شواهد کافی مستدل در مورد ارتباط سرعت درمان از طریق عوامل تجاری بازدارندۀ زخم با کاهش تشکیل زخم وجود ندارد، اما این فرضیۀ غلط همچنان رایج است.  انسان ها سهوا و از روی نا آگاهی به سمتی سوق داده می شوند که ارتباط منفی بین سرعت درمان و میزان تشکیل زخم ایجاد میکنند؛ در صورتی که چنین ارتباطی در واقعیت وجود ندارد.  با وجود اهمیت جلوگیری از زخم،FAD  در قرن 21 هیچ درمانی برای این منظور تایید نکرد.  و این امر نشانگر چالش های مهمی چون وجود راههای  تکراری است که این شیوه ها با آن روبه رو هستند. 
    مقدمه:
    تشکیل زخم یک مشکل بالینی عمده است که منجر به وضعیت آرایشی یا cosmesis ناخوشایند،  عدم کارکرد،  بویژه اگر بر روی مفاصل باشد، میشود و سبب تأخیر رشد بچه ها می گردد.  زخم تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی بیمار مبتلا میگذارد و با اضطراب، کناره گیری از اجتماع، و افسردگی ارتباط دارد. بنابراین،  جلوگیری از تشکیل زخم از مدت ها پیش اهمیت داشته است.  کاهش زخم نه تنها برای درماتولوژیست ها مهم است.  بلکه در سایر شرایط و موقعیت ها مانند چسبندگی و جراحت ناشی از رویه های جراحی در حفره های لگنی و بطنی،  قطع نخاع
     
    کاظمی بازدید : 1520 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی درمان ویتیلیگو با پهن باند فرابنفش بی و ویتامین ها

    مقاله فارسي : درمان ویتیلیگو با پهن باند فرابنفش بی و ویتامین ها

    مقاله انگليسي : PTDHroenAa tRemtM eanlA.t CofO vLitOiliGgoY and THERAPEUTICS Treatment of vitiligo with broadband ultraviolet B and vitamins

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  7 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    پیشینه؛ در حالی که psoralen plus ultraviolet A (PUVA) خوراکی همچنان فراگیرترین مدالایتۀ درمانی ویتیلیگو است، گزارشات اخیر نشان داده است که ultraviolet B (UVB) باندباریک، رپیگمنتاسیون معنی دار را نیز تحریک می کند. ما در این مطالعه اثربخشی UVB باندپهن بر ویتیلیگوی پیش رونده و فعال را در بیمارانی که طی چند ماه (12 ماه یا بیشتر) در مطب پیگیری شده بودند ارزیابی کردیم. این بیماران باوجود درمان، همچنان با دپیگمنت مواجه بودند. 
    روش ها؛
    5 بیمار مبتلا به ویتیلیگوی پیشرونده و فعال 2-3 بار در هفته در دوز اولیۀ 20–30 mJ/cm2 در معرض UVB باندپهن قرار داده شدند. اشعه هر جلسه با توجه به تطبیق اریتمای سیمپتوماتیک یا ویزیت های از دست رفته، 210–20 mJ/cm افزایش داده شد. علاوه بر این، بیماران روزی 2 بار 500 mg ویتامین C (BID)، 121000μg BIDویتامین B و 5 mg BID اسید فولیک مصرف می کردند. پاسخ به درمان و اثرات جانبی در هر بار ویزیت ارزیابی شد. پاسخ بیمار به درمان و پیشروی بر اساس تصاویر و ارزیابی پزشک از مساحت سطح بدن (BSA)(با استفاده از Rule of 9s) درگیر، در فواصل ماهیانه سنجیده شد. تصاویر گرفته شدند و برآوردهای BSA بر اساس آزمایش فیزیکی در آغاز و پایان آزمایش انجام گرفت و توسط پزشکان درگیر در مطالعه با هم مقایسه شد.
    نتایج:
    UVB باندپهن، پیشروی ویتیلیگو در هر 9 بیمار را متوقف کرد و بعد از 8-12 درمان منجر به رپیگمنتاسیون زود هنگام شد (6-8 هفته). بعد از 2-8 ماه درمان، هر 9 بیمار به پاسخ خوب(15-75%) یا عالی(76-100%) دست یافتند. درصد رپیگمنتاسیون با توجه به طول درمان و محل آناتومی متغیر بود.
    نتیجه گیری:
    ما دراین مطالعه تنها گزارش انتشار یافته در مورد کارایی و تأثیر UVB باندپهن بر ویتیلیگوی پیش رونده و فعال تأیید و ثابت خواهیم کرد. از آنجائی که تأثیر UVB باندپهن بیشتر از UVB باندباریک است و در مقایسه با PUVA خوراکی مزیت های متعددی دارد، در نتیجه UVB باند پهن به عنوان راه دیگر درمان ویتیلیگو در آینده پیشنهاد میشود. نقش ویتامین ها در این درمان هنوز مشخص نشده است.
    مقدمه:
    ویتیلیگو که نوعی بیماری مادرزادی یا اکتسابی است و پاتوژنسیس آن کاملا مشخص نشده، ماکول های آملانوتی ناشی از ملانوسیت های کارکردی پوست از ویژگیهای آن به شمار می آید.
    Psoralen plus ultraviolet A (PUVA) رایج ترین درمانی است که در حال حاضر برای ویتلیگو مورد استفاده قرار می گیرد اما همیشه موثر و کارآمد نیست و اثرات جانبی متعدد دارد.گزارشات اخیر نشان داده است که UVB باند باریک (311 nm) باعث رپیگمنتاسیون در هر دو نوع ویتیلیگوی ژنرالیزه و سگمنتال میشود. وسترهورف در مقایسۀ درمان ویتیلیگو با اشعۀ  UVBبا طول موج 311نانومتر در برابر PUVA توپیک به این نتیجه رسید که UVB تراپی نسبتا موثرتر است و عمل رپیگمنتاسیون را تسریع می کند،و همچنین تأثیرات جانبی کمتری دارد. بااینحال، دسترسی به  UVBتراپی باند باریک به سهولت انجام نمیگیرد و حاکی از هزینه های بسیار زیاد در آغاز کار است. در سال 1990،  کوستر و ویسکیمن در تنها گزارش معروفی که منتشر شده بود نشان دادند که UVB باند پهن نیز می توانسته در درمان ویتلیگو موثر واقع شود. در نتیجه ما اثربخشی UVB باند پهن بر ویتیلیگوی پیش رونده را مورد ارزیابی قرار دادیم.
     
    کاظمی بازدید : 1292 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی بیماری آلزایمر اختلال عملکرد سیناپسی

    مقاله فارسي : بیماری آلزایمر اختلال عملکرد سیناپسی

    مقاله انگليسي : Alzheimers disease: synaptic dysfunction and Aβ

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  16 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    فقدان سیناپسی یکی از ویژگی های ثابت و اولیه بیماری آلزایمر(AD) است و یک رابطه ی قوی میان میزان فقدان سیناپسی و شدت دمانس (زوال عقلی) وجود دارد. بر این  اساس،پیشنهاد شده که فقدان سیناپسی، زمینه ساز اختلال حافظه آشکاری در مرحله ی اولیه ی بیماری آلزایمر است در نتیجه پلاسیتیسه برای قابلیت زنده ماندن نورونها حائز اهمیت می باشد. اختلال مداوم پلاسیتیسه، ممکن است برای از دست دادن سلولی در مراحل بعدی بیماری رخ دهد. تحقیقات گسترده و منظمی بر آمیلوید بتا پروتئین (Aβ) در آتیولوژی  بیماری آلزایمر دلالت میکند و در اینجا، شواهدی مبنی بر اینکه نانفیبریلاز ها اشکال محلولی از Aβ هستند را بررسی می کنیم که واسطه هایی از سازش سیناپسی هستند. همچنین، ارگانیسم های ممکنی از Aβ سیناپتوسیتی و اهداف بالقوه ای برای درمان را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.
    مقدمه:
    بیماری آلزایمر، یک اختلال مغزی و پیشرونده و برگشت ناپزیر است که به آرامی مهارت های تشخیص و حافظه  را از بین میبرد .این بیماری،از شایعترین بیماری های زوال عقلی بشر است و فشاری اقتصادی و عاطفی را بر بیماران و مراقبت کنندگان و جامعه وارد میکند  .سن،مهمترین عامل خطر با شانسی برای پیشرفت دوبرابر آلزایمر،هر 5سال یکبار پس از 65 سال است .اگرچه،همچنین بیماری میتواند در اواسط زندگی خطور کند که به آن شروع زودهنگام آلزایمرمیگویند که به عنوان پیشرفت اختلال قبل از 65 سالگی اعلام میشود .خوشبختانه EOAD (شروع زودهنگام)،با تخمینی حدود 4 .2  نفر از 100 هزار نفر بین سنین 45 تا 64 سال،نادر میباشد .ظهور تغییرات شناسایی و پاتولوژی در EOAD و AD بسیار مشابه شکل دقیقی از LOAD های مشترک هستند .یه این دلیل که بسیاری از موارد EOAD دارای الگوی ارثی مندلی قوی هستند که در شناسایی محصولات ژنی درگیر در فرایند بیماری،آموزده اثبات شده اند. خصوصا،جهش های اتوزومی غالب در ADفامیلی بطور شناخته شده ای در تغییر پردازش روند پروتئین آمیلوید،همگرا ظاهر میشوند .شروع دقیق AD بالینی برای تشخیص دشوار است ولی اغلب به عنوان نقص های ظریف و متناوب در حافظه اپیزودیک آشکار میگردند .پس از گذشت چند ماه از اختلال پیشرونده ی اولین حافظه ی ضروری و غیر ضروری،سایر علائم های شناختی ظاهر میشوند و به آهستگی پیشرفت میکنند .بیش از یک دوره از سالهای زیاد ی از توسعه ی زوال عقلی،بر حوزه های رفتاری و شناختی چند گانه اثر میگذارد.
    کاظمی بازدید : 1577 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی آنکیلوستوما کانینوم کالیبراسیون و مقایسه دقت تشخیصی فلوتاسیون در لوله مک مستر و فلوتاک در نمونه های مدفوع سگ

    مقاله فارسي : آنکیلوستوما کانینوم کالیبراسیون و مقایسه دقت تشخیصی فلوتاسیون در لوله مک مستر و فلوتاک در نمونه های مدفوع سگ

    مقاله انگليسي : Ancylostoma caninum: Calibration and comparison of diagnostic accuracy of flotation in tube McMaster and FLOTAC in faecal samples of dogs

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    ما یک کالیبراسیون فلوتاسیون  را در لوله ، مک مستر و FLOTAC به منظور  تعیین حلال بهینه ای برای فلوتاسیون (FS) و اثر نگهداری مدفوع در تشخیص آنسیلوستوما کانینوم در سگ ها ، و همچنین  مقایسه دقت سه روش کو پرومیکروسکوپیک انجام دادیم . از میان نه FS مختلف ، کلرید سدیم و نیترات سدیم  بهترین عملکرد را در تشخیص و تعیین کمیت تخم های آنسیلوستوما کانینوم نشان دادند . نمونه ها ی مدفوع ، چه نمونه های تازه وچه نمونه های  نگهداری شده در فرمالین 5٪ ، در مقایسه با نمونه های منجمد و یا نگهداری شده در فرمالین 10٪ یا سدیم استات اسید استیک فرمالین تعداد تخم های آنسیلوستوما کانینوم بیشتر را باغث شدند . FLOTAC نسبت به روش های مک مستر و فلوتاسیون در لوله، به طور مداوم در تعداد تخم های بیشتر آنسیلوستوما کانینوم در هر گرم مدفوع (EPG) و ضریب تغییرات (CV) پایین تر منجر شده است. بهترین نتایج با شرایط تعداد متوسط تخم در مدفوع (بالاترین مقدار ، به عنوان مثال 117.0 EPG) و CV (پایین ترین مقدار ، یعنی 4.8٪) با FLOTAC و با استفاده از کلرید سدیم و نمونه های نگه داری  شده مدفوع در فرمالین 5٪ به دست آمد . یافته های ما نشان می دهد که روش FLOTAC باید در تشخیص  آنسیلوستوما کانینوم در سگ در نظر گرفته شود  .
    کلیدواژه: آنکیلوستوما کانینوم، سگ، تشخیص، فلوتاک، فلوتاسیون در لوله، مک مستر.
    مقدمه:
    کرم قلاب دار آنسیلوستوما کانینوم ، شایع ترین  گونه از جنس آنسیلوستوما است. این گونه در مناطق استوایی و مناطق گرم معتدل در سراسر جهان تولید  می شود ، در حالی که در اروپا، این گونه عمدتا در بخش جنوبی یافت میشود.  آنسیلوستوما کانینوم  یکی از مهمترین انگل های دستگاه گوارش بیماری زا در سگ ها میباشد . این نمونه میتواند  عوارضی چون  به هدر رفتن و کم خونی راسبب کردد ، و در شرایط عفونت مزمن پایدار می تواند منجر به مرگ شود هم جنین این نمونه به عنوان یک  خطر قابل توجهی برای  بهداشت عمومی محسوب میشود ، زیرا این انگل می تواند انسان را آلوده و موجب فوران های شناخته شده ای که به عنوان  لارو مهاجر  cutanea شناخته شده میشود . روشی که به طور گسترده برای تشخیص عفونت کرم قلاب دار در سگ ها مورد استفاده قرار میگیرد ، شامل کو میکروسکوپیک و بررسی  پس از مرگ سگ ها است.
    کاظمی بازدید : 1582 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی سیلانیکوم انسیلوستوما: ایمن سازی با عصاره محلول کِرم و واکنش به منظور چالش کشیدن عفونت سگ ها

    مقاله فارسي : سیلانیکوم انسیلوستوما: ایمن سازی با عصاره محلول کِرم و واکنش به منظور چالش کشیدن عفونت سگ ها

    مقاله انگليسي : Ancylostoma ceylanicum: Immunization with Soluble Worm Extract and Responses to Challenge Infection of Dogs

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  7 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    سیلانیکوم انسیلوستوما : ایمن سازی با عصاره محلول کرم و واکنش برای به چالش کشیدن عفونت سگهاست . هنگامی که سگها  با عصاره محلول آنتی ژن بالغ سیلانیکوم انسیلوستوما واکسینه شدند، تا حدی برای به چالش کشیدن عفونت در این مدل از عفونت انسان و کرم  مقاوم میشوند . دو دوز از ایمن سازی ، که هر یک شامل  1 میلی گرم پروتئین معلق در ادجوانت کامل فروند بودند ، به یک گروه از حیوانات از 1 و 3 هفته قبل از عفونت با 5000 لارو ادغام شدند . هنگامی که با سگ های کنترل شده ای مقایسه میشوند که  به آنها همان مقدار از  دوز عفونی داده شده ، دفع تخم مدفوع و بار روده کرم بالغ در حیوانات واکسینه شده، به ترتیب 59 و 74 درصد کاهش می یابد. عفونت هیچ  اثر قابل توجهی  بر غلظتهای هموگلوبین، میانگین حجم های سلول های قرمز، تعداد کلی گلبول های سفید، سطح پلاکت، یا لنفوسیتها های خودجوش و فیتوم  آگلوتینین ناشی از تحولات در دو گروه حیوانات کنترل شده و واکسینه شده ندارد . هر دو گروه ائوزینوفیل، و لنفوسیت های سگ های واکسینه را  به منظور تحریک گذرا هم با آنتی ژن های کرم لارو وهم  بالغ گسترش دادند . پادتن های  مخصوص IgM در هر دو گروه از سگ ها پس از عفونت گذرا بودند که به طور قابل توجهی 2 هفته پس از عفونت در گروه واکسینه شده ، گسترش یافتند ، با این حال، تا 4 هفته پس از عفونت در گروه کنترل شده ، ظاهر نشدند . هر دو گروه آنتی بادیهای IgA را 1 هفته پس از عفونت گسترش دادند . آنها درگروه سگهای کنترل شده نگهداری می شدند، در تضاد با  سطوح در حیوانات واکسینه شده که 4 هفته پس از عفونت به سرعت فروکش کردند . بنابراین، زمانی که حیوانات با آنتی ژن محلول کرم بالغ قبل از تزریق آلوده میشوند ،سیستم  ایمنی حفاظتی ویژه به دست میاید .
    کلمات شاخص: سیلانیکوم انسیلوستوما، کرمک، انگلی، کرم قلاب دار، انسان، سگ ها، ایمن سازی، چالش کشیدن عفونت.
     
    کاظمی بازدید : 1711 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی تعریف ورزش پیلاتس: بررسی سیستماتیک

    مقاله فارسي : تعریف ورزش پیلاتس: بررسی سیستماتیک

    مقاله انگليسي : Defining Pilates exercise: A systematic review

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    اهداف:
    توصیف ورزش پیلاتس بر اساس نوشته های قبلی همکاران و در مقایسه با تعریف های استفاده شده در مقاله ها با شرکت کنندگان سالم و افرادی با ناراحتی کم کمر.
    طرح:
     بررسی سیتماتیک از مقاله انجام شد. بررسی و تحقیقی در مورد پیلاتس با حداکثر داده های کتابخانه کوکران و مدلاین و شاخص های جمعی برای پرستاران و متفقین بهداشت و سلامتی و پایگاه اطلاعاتی فیزیوتراپی ، پروکوئست: منبع سلامت و بهداشت متفقین و پرستاران، پروکوئست: پزشکی و سلامت کامل، اسکوپوس، دیسک ورزشی و وب سایت علمی انجام شد. به عنوان نتیجه، مقاله ها ملزمند تا ورزش پیلاتس را توصیف کنند و آن را در مجلات علمی به زبان انگلیسی منتشر کنند. هیچ محدودیتی در کیفیت مقالات و یا در طراحی روش وجود ندارد. بررسی محتوا برای ثبت معانی و مفاهیم کیفی ورزش پیلاتس به کار برده میشود. برای تاکید طبقه بندی های محتوا و تجهیزات و اصول سنتی پیلاتس، فراوانی محاسبه میشود. سپس فراوانی مقالات از نظر آماری با سلامت شرکت کنندگان و آنهایی که مبتلا به کمر درد هستند مقایسه میشوند.
    نتایج: 119 مقاله واجد شرایط شدند. یافته ها نشان میدهند که پیلاتس یک ورزش ذهنی و جسمی است که بر قدرت و پایداری مرکزی و انعطاف پذیری و کنترل ماهیچه ها و استقرار و تنفس تمرکز دارد. تمرینات میتوانند شامل تجهیزات تخصصی باشند. موقعیت ها بطور قابل چشمگیری  از نظر آماری بیشتر با شرکت کنندگانی که مبتلا به کمر درد بودند مورد بحث قرار گرفت در مقایسه با آنهایی که از سلامت کامل برخوردار بودند.اصول پیلاتس سنتی که شامل محور و تمرکز و کنترل و دقت و جریان و تنفس است بطور میانگین در 23 درصد از مقاله ها مورد بحث قرار گرفت. به غیر از بخش تنفس  ،این اصول در مقاله هایی که در مورد افراد مبتلا به کمر دردند تاکید نشده بودند.
    نتیجه گیری: انفاق نظر کلی در مورد مفاهیم ورزش پیلاتس وجود دارد و تاکید بیشتر ممکن است در افراد مبتلا به کمر درد جایگزین شود در حالی که اصول پیلاتس سنتی جدا از تنفس از اهمیت کمتری ممکن است برخوردار باشد.
    کلیدواژه: پیلاتس، درد کمر کم، ورزش
    مقدمه:
    Clbp یا کمردرد مزمن یک بیماری شایع و ناتوان است که با پیامدهای هزینه بری برای جامعه همراه است. یک یا دو شکل از تمرینات برای کاهش درد و ناتوانی در این بیماران گزارش شده است. سه یا چهار نوع از این تمرینات پیلاتس است که تمرینی جسمی و ذهنی است و میتواند به عنوان یک دارو و در مان مکمل و ثانویه  در نظر گرفته شود.در قسمت 5 و 6 چگونگی تمرینات پیلاتس و به کارگیری انها در افراد مبتلا به کمردرد مزمن است اگرچه در نوشته ها متفاوت به نظر میرسد.در قسمت 7 و 8 تفسیر جستجوها ئ یافته هارا دشوار میسازد و تجقیقات معتبر را به سمت کارآمد بودنشان هدایت میکند.
    ورزش پیلاتس توسط جوزف پیلاتس در سالهای 1920 ایجاد شد که هدفش تاکید بر کنترل حالت بدن و حرکات بدن است که با نام اصلی ان بنام کنترلوژی پیشنهاد گردیده است.تمرینات بر اساس کاربرد تجهیزات تخصصی پایه گذاری شده اند که مقاومت قابل تنظیمی را ارائه میدهد.
    کاظمی بازدید : 1544 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی استفاده از فناوری نانو دارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی

    مقاله فارسي : استفاده از فناوری نانو دارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی

    مقاله انگليسي : From Nanotechnology to Nanomedicine: Applications to Cancer Research

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    پیشرفت های علمی به میزان قابل توجهی روش های طبی را با ارائه عینی و کمیتی برای کاوش بدن انسان و بیماری ها تقویت کرده است. این فن آوری های نوین بتازگی بهبود عمیقی بر تشخیص بیماری، تصویربرداری، درمان و پیگیری بیماران داشته است . محدودیت های تجزیه و تحلیلی امروز در سطح مقیاس نانو (یک میلیاردم متر) یک کاوش دقیق در سطح DNA، RNA، پروتئین ها و متابولیتهایی توانمند می سازد که در واقع نانو اشیاء هستند. هدف از این بررسی ترجمه در یکپارچه سازی برخی از پیشرفت های اخیر از میکرو و نانو فن آوری با پتانسیل بالا برای بهبود روش انکولوژی روزانه میباشد .
    کلیدواژه: نانو دارو، سلول های تومور رایج، ذرات نانو، تاثیر ERP
    مقدمه:
    فناوری نانو  توسط فیزیکدان و برنده جایزه نوبل، ریچارد فاینمن در سخنرانی نیمه نهایی خود در سال 1959پیش بینی شد "مقدار زیادی اتاق در انتها وجود دارد  ". که  دانشمندان  را با ابزار جدید برای تحقیق و تفحص از اشیاء در محدوده معمول، اما نه منحصرا-1 نانومتر تا 100 نانومتر مجهز ساخت : به عنوان مثال مقیاس معمولی از مولکول های مرتبط بیولوژیکی مانند پروتئین ها، آنزیم ها، گیرنده ها، هموگلوبین و آنتی بادی ها میباشد  . فناوری نانو، که در سال 1974 ابداع شده، اشاره به مدیریت و  یا مهندسی نانو اشیاء در مقیاس مولکویل دارد ، و حداقل 2 ویژگی جالب را برای  روش موجود به ارمغان می آورد. مواد مصنوعی در مقیاس نانو ذاتا کوچک، با حداقل یک بعد در 1 محدوده 100nm هستند به طوری که می توانند موانع بیولوژیکی از جمله سد خونی مغزی، انتقال خارج از دیواره های رگ های خون و یا غشای سلولی توسط مکانیسم های مختلف جذب عبور کنند . بنابراین می توانند با پنل گسترده ای از نهادهای بیولوژیکی (به عنوان مثال از پروتئین به سلول) تداخل کنند. همچنین، نانو اشیاء خواص قابل تنظیم فیزیکی (برای مثال: الکتریکی، مغناطیسی، نوری، مکانیکی)، شیمیایی (به عنوان مثال: واکنش، نقطه ذوب) و یا خواص بیولوژیکی را نشان میدهند  که به طرز چشمگیری متفاوت از مواد مشابه در اشکال با مقیاس بزرگتر با توجه به اصلاح مکانیک کوانتومی خواص هستند: بسته به نوع کاربردها ، نانو اشیاء می تواند اشکال مختلف (کره های نانو ، نانو سیم ها، نانو تیوپ، سیم نانو به عنوان مثال) و مواد (به عنوان مثال: سیلیس، طلا، نیمه هادی ها، اکسید آهن، چربی یا پلیمری) باشد که می تواند توخالی، متخلخل و یا جامد باشد . این ویژگی ها  باعث میشوند نانو اشیاء دارای  تعامل بالا و قابلیت انتقال هستند ، و آنها را ابزاری جذاب برای طراحی بیوسنسورها ، عوامل کنتراست تصویربرداری و یا حامل های درمانی ساخت . برای سرعت بخشیدن به جنگ  بر علیه سرطان که در سال 1971 توسط رئیس جمهور ریچارد نیکسون اعلام شد ، موسسه ملی سرطان (اتحاد تکنولوژی نانو در سرطان )(http://nano.cancer.gov) در سال 2004 راه اندازی شد. یافته های عظیمی به توسعه و بهبود فن آوری های نوین نانو به منظور کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان پس از آن اختصاص داده شده است.
    کاظمی بازدید : 1333 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی هورمون رشد و استخوان

    مقاله فارسي : هورمون رشد و استخوان

    مقاله انگليسي : Growth Hormone and Bone

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  30 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    GH یا هورمون رشد بر بافتهای متعددی از جمله کبد، ماهیچه، کلیه و استخوان اثر میگذارد. اثر GH بر ماهیچه ها و کلیه اخیرا به صورت گسترده در  غدد درون ریز توسط Florini و همکاران و فلد و هیرسبرگ مورد بررسی قرار گرفت  . از آنجا که GH دارای اثرات مهمی بر  بافت های اسکلتی است ، تمرکز ما در این مقاله بر اساس درک فعلی ما از اثرات GH در استخوان می باشد  . یک افزایش بزرگ در توده استخوانی در دوران کودکی و بلوغ با تشکیل استخوان endochondral رخ میدهد . افزایش تدریجی در توده استخوان تا حداکثر توده استخوانی در سن 20-30 سال دیده میشود.  متعاقبا توده استخوان   بااز دست دادن سریع استخوان در زنان پس از یائسگی کاهش میابد .  بازسازی استخوان توسط توازنی  میان جذب استخوان و تشکیل استخوان  تنظیم می شود . در این فرایند GH   نقش مهمی را ایفا میکند  ( 3-7 ) .  وزن خالص  توده اسکلتی به علت تشکیل جدید استخوان ناشی از GH بود که برای اولین بار در سگ های دو رگه بزرگسال نشان داده شد (8 .  ( پس از بکارگیری GH به مدت 3 ماه ، یک  افزایش 2 ٪ در توده استخوان کورتیکال یافت شد که توسط هیستومورفومتری ارزیابی گردید .  با توجه به محدودیت در تامین  GH ، تعداد محدودی از مطالعات بالینی و حیوانی  تا اواسط قرن  1980 اجرا شد وقتی که نوترکیب GH انسانی  در  دسترس قرار گرفت  . کاربرد اولیه  نوترکیب GH انسان در درمان  کمبود  رشد ذهنی کودکان  GH-   (GHD) محدود شد  . با این حال ، در حال حاضر به خوبی ثابت شده  که  GH نیز عوارض مهمی در افراد اعمال میکند ، و درمان GH از بزرگسالان GHD در حال حاضر در چند کشور تایید شده است . مطالعات اخیر ، هم در حیوانات و عم در انسان ،  نشان داده که GH   اثرات قوی در بازسازی استخوان اعمال میکند  . در این مقاله ما در مورد  نقش GH در روند رشد استخوان ها   بحث میکنیم  تا زمان حداکثر توده استخوانی بدست آید  و شواهد موجودی که  تولید درونی  GH یا درمان GH  افزایش میابد ،  ممکن است در افراد بزرگسال توده استخوان را افزایش دهد  . مطالعات اخیر مکانیسم سلولی برای GH در تنظیم رشد استخوان ها در بخش II داده شده است. 
    کاظمی بازدید : 1487 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته پزشکی آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان:  یک مطالعه مقدماتی

    مقاله فارسي : آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان:  یک مطالعه مقدماتی

    مقاله انگليسي : Interprofessional education in primary care for the elderly: a pilot study

    رشته: پزشکی

    مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    سیستم مراقبت سلامتی هلند با چالش های بزرگی در رابطه با تقاضا در مراقبت از سالمندان و مهارت های مورد نیاز پرستاران و پزشکان برای مواجه با این تقاضا روبرو میباشد  . در حال حاضر، تمرکز اصلی مراقبت های بهداشتی در هلند بر بیماری و درمان است . با این حال، سالمندان ( افراد ناتوان و ضعیف )   نیاز به مواقبت وحمایتی دارند تا وظایف روزانه و رفاهشان  را  در نظر گیرد  . بنابراین، متخصصین مراقبت های بهداشتی ، به ویژه کسانی که در مراقبت های اولیه نظیر: پزشکان و پرستاران عمومی تخصص دارند  ، با یک تغییر الگو در اهمیت درمان بیماری به ترویج سلامت ( پیری سالم ) به چالش کشیده میشوند  . برای تشخیص این تغییر در رفتار حرفه ای نیاز به تحصیلات تخصصی می باشد.  شواهد نشان می دهد که تحصیلات حرفه ای  ( IPE ) می تواند نقش مهمی را در ارتقای صلاحیت های حرفه ای به منظور ارائه مراقبت های سالمندان ایفا کند که به طور موثری ، یکپارچه و هماهنگ میباشد . با این حال ، IPE به ندرت در مراقبت های اولیه هلند مورد استفاده قرار میگرد  . بنابراین، هدف این مطالعه مقدماتی ، توسعه یک برنامه IPE برای پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی و ارزیابی   احتمال یک برنامه IPE برای حرفه ای ها با زمینه های مختلف آموزشی و تاثیر آن بر تقسیم وظایف و مسئولیت های حرفه ای است .
    روش ها :
     ده پزشک عمومی و ده پرستار قراردادی از هشت شیوه مراقبتی در دو استان در شمال هلند، گرونینگن و درنته ( کل جمعیت 1.1 میلیون نفر(  در برنامه مقدماتی IPE  شرکت کردند . یک طرح از روش های مختلط که شامل روش های کمی و کیفی است برای ارزیابی برنامه  IPE مورد استفاده قرار گرفت .
    نتایج  :
    در طول برنامه ، وظایف و مسئولیت ها ، خصوصا، آن هایی که  مرتبط با  طرح مراقبتی هستند ، از پزشکان عمومی به  پرستاران قراردادی تغییر یافت.  نگرش شرکت کنندگان نسبت به افراد مسن ( مراقبت از آنها  ) تغییر یافت  و ابزار قراردادیی برای تنظیمات ضروری افراد مسن و بحث در مورد کاربرد داروهایشان ، به عنوان ارزش افزوده به توسعه طرح مراقبت در نظر گرفته شد .
     
    کاظمی بازدید : 1324 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر اقتباس دولت الكترونيك در سه كشور آمريكاي لاتين: آرژانتين و برزيل و مكزيك

    مقاله فارسي : اقتباس دولت الكترونيك در سه كشور آمريكاي لاتين: آرژانتين و برزيل و مكزيك

    مقاله انگليسي : Adoption of e-government in three Latin American countries: Argentina Brazil and Mexico

    رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

    مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    اين مقاله اقتباس دولت الكترونيك در سه كشور آمريكاي لاتين: آرژانتين، برزيل و مكزيك را مورد بحث قرار مي دهد. تحقيق ابتدا يك چارچوب مفهومي براي بررسي ايجاد و خدمات دولت الكترونيك را ارايه مي‌كند كه براي ارزيابي اقتباس آن در اين سه اقتصاد مهم آمريكاي لاتين اعمال شده است. يافته هاي تحقيق مي تواند هر كشور به عنوان مدلي براي توسعه موفق و همچنين اجراي دولت الكترونيك در يك كشور در حال توسعه غير صنعتي را معرفي كند. تجزيه و تحليل هم چنين در جستجوي يافتن يك خلا در مطالعه دولت الكترونيك در كشورهاي كمتر توسعه يافته مي باشد كه بخش آن ها تلاش مي كنند در اين جنبه حياتي از توسعه دولت ديجيتال به همتايان توسعه يافته خود برسند. 
    کلیدواژه: دولت الكترونيك؛ آمريكاي لاتين؛ سياست ارتباطات راه دور. 
    درآغاز قرن 21، برنامه هاي كاربردي دولت الكترونيك آماده انتقال ارتباطات دولتي هستند اگر چه پتانسيل عملياتي آن ها عمدتاً ناكافي است. دانشگاهيان پيشنهاد مي كنند كه مداليته ميانجي آنلاين به عنوان پيوندي از تكنولوژي هاي ارتباطي چند گانه مي تواند كاركردهاي ارتباطات دولتي را به طور سريع تر، ارزان تر وكارامدتر نسبت به ابزارهاي آفلاين تسهيل كند. با اين وجود گذر از فرموليزه كردن سياست براي اجرا هنوز هم در بسياري از كشورهاي در حال توسعه وجود دارد كه تاكيد دارد كه دولت الكترونيك يك سيستم فني اجتماعي بسيار پيچيده است كه وابستگي زيادي به بلوغ تشكيلاتي كلي، چارچوب هاي قانوني وملاحظات اجتماعي فرهنگي دارد. 
    بحث برانگيز تر اين موضوعات اگر چه آشناترين آن نيز مي باشد دسترسي عموم به فرايند سياسي است. با اين وجود در حالي كه برنامه هاي كاربردي دولت الكترونيك حوزه هايي همچون نگهداري ثبت ها، خصوصا در غرب را دچار تحول كرده اند اما بسياري از كشورها براي نگهداري بخش اعظم مكاتبات دولتي روزانه خود هنوز هم به كانال هاي آفلاين وابسته هستند. 
    بنابراين دولت الكترونيك به جاي آن‌كه يك خروجي اصلي براي ارتباطات دولتي محسوب شود در حد يك گزينه باقي مي ماند. با مروري بر ويژگي "تاخير در انتشار" ديگر تعاملات آنلاين اقتباس دولت الكترونيك تابعي از محدوديت ها در كارآمدي كانال ارتباطي و هم چنين موضوعات مرتبط با اطمينان، محرمانه بودن و امنيت مي باشد.
     
    کاظمی بازدید : 1358 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر هوش مصنوعی

    مقاله فارسي : هوش مصنوعی

    مقاله انگليسي : Artificial intelligence

    رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

    مشخصات فايل ترجمه:  26 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    اگر چه تعریف دقیق و واضحی از AI وجود ندارد ( حتی برای هوش ) ولی می توان تعریفی از ماشینی که بتواند فکر کند و یا مثل انسان عمل کند که می تواند یاد بگیرد و در علوم مختلف برای حل مسائل استفاده می شود. برای تولید پژوشگران AI ، مشتاقانه ، مغز انسان را مورد مطالعه قرار می دهند تا بفهمند چگونه کار می کند .
    مغز انسان شامل 10 تا 100 بیلیون سلول عصبی است و هر کدام از این اعصاب به 10 تا 10000 عصب دیگر متصل می شوند. یک سلول مغز به تنهایی خیلی کندتر از یک میکرو پروسسور عمل می کند و یک عمل ساده ای دارد . و ساختارکلی آن این است که یک ورودی بگیرد و بک خروجی بدهد  و اگر جمع آنها از یک مقدار تجاوز نکند . گرچه موازی است با عمل آن ، اما مغز  بشر عملکردی دارند که کامپیوتر امروزی هنوز به آن دسترسی ندارند حتی با این سرعت پیشرفت دراین رشته ، تقریبا 20 سال با سوپر کامپیوتر هایی که با این قدرت برابری کنند فاصله داریم .
    به عبارت دیگر با استفاده از چند روش سعی شده است که به مدل مغز برسند که در برخی موارد موفقیت آمیز بوده است. و تنها آزمایش برای هوش ، TURING TEST است که فکر ساختن این ماشین هنوز هم در اذهان وجود دارد .
    2.چرا دستیابی به AI مشکل است؟
    این افکار به اندلزه مشکل AI نیست ، و من می خواهم  ثابت کنم که تنها گونه با هوش بشریت است ( دقیقا برعکس گفته ها ی بالا ) من میخواهم نشان بدهمکه تمام عقاید در مورد AI با احتیاج به یک تغییر به منظور هدیت یک بخش نتیجه دارند .
    منابع :
    امروزه AI تمرکز خوذ را کلا بر روی مغز کرده است . اگر شما به بدن بشر توجه کنید ، در صورتی که شما نمی توانید یک سلول عصبی را در بدن تر سیم کنید ، بیشتر عملکرد آن در ستون فقرات انجام می شود . برا ی مثال ، کشیدن دست هنگامی دست به یک چیز داغ برخورد می کند به منظور کاهش صدمه ، که یک عمل حیاتی است . تنها راه برا ی انجام این کار توسط عکس العمل غیر ارادی و بدون دخالت مغز است.
    کاظمی بازدید : 1601 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر امكانات ارتباطي براي سيستم هاي پردازشگر تراکنش هاي توزيعي

    مقاله فارسي : امكانات ارتباطي براي سيستم هاي پردازشگر تراکنش هاي توزيعي

    مقاله انگليسي : Communication Facilities for Distributed Transaction-Processing Systems

    رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

    مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    سيستم هاي پردازشگر تراکنش هاي توزيعي بايستي وظايفي نظير همزماني، بازيابي، و همتاسازي را مديريت نمايند. يك روش براي بالا بردن كارايي و اعتبار آنها، افزايش پيمانه اي بودن نرم افزار است كه بدين معناست كه اجزاي مجزا بايد در فضاهاي آدرس جداگانه اجرا شوند تا اينكه تفكيك سخت افزاري امكانپذير شود. اين ساختار مزايايي پديد مي آورد ولي نياز به خدمات ارتباطي پردازش داخلي (IPC) موثر دارد.
    ما در تحقيق مان ، كه در دانشگاه پوردو  انجام شد، جهت پشتيباني از ارتباطات موثر در معماري هاي قراردادي نظير حافظه مجازي، ماشين هاي تك پردازشگر بدون هيچگونه پشتيباني خاص سخت افزار  IPC، مكانيزم ها و الگوهايي را بررسي نموده ايم. ( برخي از كامپيوترهاي بزرگ، دستيار سخت افزاري دارند كه مي توان بطور همزمان به بيش از يك فضاي نشاني دسترسي داشت.)
    ما طراحي هاي ارتباطي در زمينه ي سيستم Raid ، يك سيستم پايگاه داده ي توزيعي قدرتمند و وفق پذير براي پردازش واكنش ها را بررسي نموده ايم. سيستم Raid در پوردو بر روي ايستگاه هاي كاري سان طبق سيستم عامل يونيكس در يك شبكه ي ناحيه محلي توسعه يافت.
    در Raid ، هر جزء منطقي اصلي بعنوان يك سرور اجرا مي شود كه فرايندي در يك فضاي نشاني جداگانه مي باشد. سرورها از طريق يك زيرسيستم ارتباطي سطح بالا با ساير فرايندها تعامل دارند. درحال حاضر، Raid داراي شش سرور براي مديريت واكنش ها مي باشد: ميانجي كمكي (UI)، گرداننده ي حركت (AD)، مدير دستيابي (AM)، كنترل كننده ظرفيت اتمي (AC)، كنترل كننده همزماني (CC)، كنترل كننده ي همتاسازي (RC). يك سرور جداگانه، oracle،  سرويس نام سطح بالا را ارئه مي دهد.
    نرم افزار ارتباطي Raid ،كه Raidcomm ناميده مي شود، به سبب دانشي كه ما از طريق ساير سيستم ها و تجربيات خودمان كسب نموده ايم، توسعه يافته است كه در بخش هاي بعدي خلاصه مي شوند. نسخه ي اول، Raidcomm V.l، در سال 1986 گسترش يافت. با استفاده از UDP/IP (پروتكل نمودار داده ها ي كاربر/ پروتكل اينترنت)، بر روي دستگاه IPC مبتني بر سوكت SunOS اجرا مي گردد، و يك ميانجي مكان يابي مستقل و تميزي را بين سرورها بوجود مي آورد. بمنظور تعيين واسط هاي سرور برحسب ساختارهاي داده ي قراردادي، ما از استاندارد نمايش داده هاي خارجي، XDR ، استفاده نموديم.
     
    کاظمی بازدید : 1821 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر سیستم های اطلاعاتی لجستیک و حمل و نقل در ترکیه از منظر دولت الکترونیکی

    مقاله فارسي : سیستم های اطلاعاتی لجستیک و حمل و نقل در ترکیه از منظر دولت الکترونیکی

    مقاله انگليسي : Logistics and transportation information systems in Turkey: e-government perspectives

    رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

    مشخصات فايل ترجمه:  26 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    هدف- هدف این مقاله، پژوهش کلی روي «نرم افزارهاي حمل و نقل» و بررسي عوامل حیاتی موفقیت نرم افزارهاي حمل و نقل الکترونیکی در ترکیه است.
    طراحی/ روش شناسی/ رویکرد- بر اساس بررسی ادبیات در نرم افزار های کاربردی دولت الکترونیکی، این مقاله درک نظری از عوامل حیاتی موفقیت در نرم افزار های کاربردی حمل و نقل الكترونيكي ايجاد مي كند. 
    یافته ها- با توجه به «عوامل حياتي موفقیت» در حمل و نقل وابسته به خدمات دولت الکترونیکی ترکیه، فرصتهاي شناسايي شده شامل افزایش فعالیت های لجستیکی و حمل و نقل، وجود استراتژی سيستم هاي اطلاعاتي ملی در خصوص نرم افزار های کاربردی، پذيرش استانداردهای بین المللی و اتحادیه اروپا، آگاهی صنعت حمل و نقل از اهمیت فناوری اطلاعات، مقررات جدید برای فناوری اطلاعات، اولویتها در ارائه مشوق های مالي براي پروژه های فناوری اطلاعات مبتنی بر نوآوری، هستند. تهدیدهاي شناسايي شده شامل استفاده نامناسب از خدمات حمل و نقل الکترونیکی به دلیل مشکلات امنیتی و حریم خصوصی، نياز به منابع مالی قابل توجه، ماهيت پراکنده وجوه سازمان ها، تعداد محدود ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در نرم افزار های حمل و نقل، مقدار ناکافی تحقیق و توسعه (R&D) و نیاز به منابع مالی قابل توجه، هستند كه به عنوان تهدید برای خدمات دولت در بخش حمل و نقل شناسايي شده¬اند. 
    محدودیتهای/پیامدهای پژوهش- این مقاله فقط برای کاربردهای الکترونیکی حمل و نقل در ترکیه در نظر گرفته شده است. 
    مفهوم عملی- نتایج می تواند برای توسعه سیاست هایی برای افزایش پذيرش دولت الکترونیکی استفاده شود. 
    اصالت / ارزش–روش عوامل حياتي موفقيت، الزامات مورد نیاز برای توسعه سیاستهاي دولت الکترونیکی را نشان مي دهد. 
    کلمات کلیدی- حمل و نقل، سیستم های اطلاعاتی، ترکیه.
    نوع مقاله– مقاله مفهومی
    مقدمه:
    سیستم های اطلاعاتي، در همه نوع سازماني سه نقش حیاتی دارند: پشتيباني از عملیات کسب و کار، پشتيباني از تصمیم گیریهای مدیریتی و ايجاد مزیت رقابتی استراتژیک. بكارگيري و اجراي فناوری اطلاعات اخيراً تاثير قابل توجهی در عرصه لجستیک و حمل و نقل داشته است. به همين خاطر؛ عملیات كسب و كار، نحوه مشاركت بالا و پایین دستی در زنجیره تأمین و نحوه رابطه با مشتریان در حال تغییراست. بر اين موضوع تاکید شده است که جريان اطلاعات از طریق IT بين همه بخشهاي زنجیره تأمین، عملکردها را بهبود خواهد داد (دیزنی و همکاران ، 2004). IT به عنوان ابزاري برای افزایش رقابت در لجستيك، ارتقاء يافته است.
     
    کاظمی بازدید : 2238 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر  فناوری اطلاعات و الکترونیک چیست؟

    مقاله فارسي : فناوری اطلاعات و الکترونیک چیست؟

    مقاله انگليسي : What is electronic and information technology

    رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

    مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    فناوری اطلاعات و الکترونیک واژه ای است که در سال 1998 در لایحه اصلاحی نمایندگان به بخش 508 از قانون نوسازی یکار گرفته شد. بخش 508 ملزم میکند که فناوری اطلاعات و الکترونیک که توسعه یافته ، بدست آمده ، وجود دارد یا بوسیله دولت فدرال مورد استفاده قرار گرفته است بایست قابل دسترسی باشد.
    فناوری اطلاعات و الکترونیک شامل سخت افزار و نرم افزار رایانه ، سیستمهای عامل ، اطلاعات مبتنی بر وب و کاربردهای آن ، تلفنها و سایر محصولات ارتباطی ، تجهیزات ویدئویی و محصولات مولتی مدیا ، کیوسکهای اطلاعاتی، و محصولات اداری همانند ماشینهای فتوکپی و نمابرمی باشد.
    به طور رسمی به تمامی این تجهیزات عموماً به سادگی "فناوری اطلاعات" یا "IT" اطلاق می شود. با اینحال،از دیدگاه قانونی، نیازی به توسعه تعریف فعلی دولت فدرال از فناوری اطلاعات احساس می شود که بایستی انسجام تعریف اولیه را نیز حفظ کند.
    اداره فدرال از طرف  Architectural and Transportation Barriers Compliance Board (Access Board) مسئول انتشار این تعریف شده است. در اینجا تعریف رسمی از "فناوری اطلاعات والکترونیک" و" فناوری اطلاعات" ارائه شده که توسط بخش استانداردهای دسترسی به فناوری اطلاعات و الکترونیک هیئت Access منتشر شده است.
    فناوری اطلاعات والکترونیک:
    شامل فناوری اطلاعات و هرگونه تجهیز یا سیستم ارتباط داخلی یا زیر سیستمی از تجهیز است که در ایجاد ، تغییر یا تکثیر داده ها یا اطلاعات بکار گرفته می شوند. واژه فناوری اطلاعات والکترونیک شامل محصولات ارتباطی ( همانند تلفنها)،کیوسکهای اطلاعاتی و ماشینهای معاملاتی ، سایتهای شبکه جهانی اطلاعات ،و تجهیزات اداری همانند دستگاههای کپی و ماشینهای فاکس می باشد ولی محدود به اینها نیز نمی باشد.این واژه در بر گیرنده هر ماشینی که شامل فناوری اطلاعات است و بعنوان بخش داخلی محصول بکار گرفته می شود و عملیات اصلی همانند دریافت،ذخیره سازی،تغییر،مدیریت، جابجایی،کنترل ، نمایش،سوئیچینگ،مبادله،ارسال یا دریافت اطلاعات یا داده ها را انجام نمی دهد ، نیست .
     
    کاظمی بازدید : 1248 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته مدیریت پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی

    مقاله فارسي : پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی

    مقاله انگليسي : Bureaucratic Complexity and Impacts of Corruption in Utilities

    رشته: مدیریت

    مشخصات فايل ترجمه:  15 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    این مقاله کشف می کند که چگونه رابطه ی بین پیچیدگی بوروکراتیک و فساد، عملکرد را در صنایع عمومی تحت تأثیر قرار می دهد. ما در میان کشورها تغییر قابل توجهی را در عملکرد صنایع عمومی مشاهده کردیم، حتی در میان کشورهایی که به نظر بسیار شبیه می آمدند. فرضیه های ما این است که، فساد نقش مهمی در توضیح اختلاف این ملاحظات در عملکرد بازی می کند. به خصوص، فساد با یک ساختار قانونی پیچیده جفت می شود که می تواند روی عملکرد اثر منفی داشته باشد. تحلیل نقاط در اهمیت توجه به چارچوب نهادی و کیفیت نهادی، رویه های جدید بوروکراتیک را ایجاد می کند، همانطور که دستگاه های یکسان رایزنی سیاسی، به صورت متفاوتی در کشورهای مختلف کار خواهد کرد. ما پیچیدگی بوروکراتیک را به وسیله ی تعداد رویه های مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار از طریق پایگاه انجام کسب و کار اندازه گرفتیم که توسط بانک جهانی فراهم شده است.
    مقدمه:                                                                             
    اثر منفی فساد و کیفیت ناچیز نهادها بر بهبود اقتصادی بسیار مورد تأیید قرار گرفته است. اصلاح ساختاری یک فرایند کند هست و تغییر ساده ی رویه های رسمی، لزوماً اثر مورد انتظار را ندارد. اصلاح ساختاری عموماً ایجاب می کند که اهمیت و انگیزه ی سیاسی بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تقاضا روی رویه های اجرایی افزایش یابد. مقدمه ی بیشتر رویه های اجرایی برای تضمین رفاه مصرف کنندگان ممکن است منجر به پیچیدگی بوروکراتیک بیشتری شود. پیچیدگی بیشتر به نوبه ی خود، می تواند فرصت های جدید برای پنهان کردن فساد ایجاد کند. بنابراین علی رغم نگهداشت علاقه ی مصرف کننده، رویه های بیشتر ممکن است منجر به سطوح بالاتری از فساد و عملکرد نامرغوب بخشی شود. خواه پیچیدگی بیشتر بر بخش مصرف کننده واقع شود و خواه به عنوان وسیله ای برای پنهان کردن فساد استخراج شود، ممکن است به کیفیت عمومی ساختارها و حکومت، بستگی داشته باشد. 
    مجموعه ی یکسانی از رویه ها ممکن است، منجر به نتایج متفاوت در میان کشورها شود، که به سطوح درونداد، اعتبار سیستم قانونی و ظرفیت انسان بستگی دارد. رویه های بوروکراتیک به طور خاصی به بخش صنایع همگانی وابسته اند که اغلب در انحصار طبیعی اند، که به وسیله ی صرفه جویی هایی به مقیاس و هزینه های حاشیه ای پایین مشخص می شوند. اغلب شرکت های کمی وجود دارد و انگیزه و فرصت برای نفع بردن از قدرت بازار نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است. بنابراین نیازی قوی تری برای یک قانون از طریق بوروکراسی وجود دارد.
     
    کاظمی بازدید : 1545 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی

    مقاله فارسي : افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی

    مقاله انگليسي : Dynamic Stability Enhancement of Power System using Fuzzy Logic Based Power System Stabilizer

    رشته: برق و الکترونیک

    مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    سیستم قدرت یک سیستم دینامیکی است و دائما در معرض اغتشاشات است .
    این مهم است که این اختلالات  سیستم را به شرایط ناپایدار نبرد. برای این منظور، سیگنال های اضافی به دست آمده از انحراف، انحراف تحریک و قدرت شتاب به داخل تنظیم کننده های ولتاژ.تزریق شده است. دستگاه این سیگنالها را به  به عنوان پایدار کننده سیستم. قدرت فراهم می کند استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت  در بهره برداری از سیستم های قدرت الکتریکی بزرگ بسیار رایج شده است. PSS معمولی که با استفاده از جبران پس پیش ، که در آن گین  تنظیم طراحی شده برای شرایط عملیاتی خاص، تحت شرایط بارگذاری مختلف عملکرد ضعیف می دهد بنابراین طراحی یک پایدار کننده که می تواند  عملکرد خوب در تمام نقاط عملیاتی از سیستم های قدرت الکتریکی ارائه کند بسیار دشوار است.به تلاش برای پوشش طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی،  کنترل منطق فازی به عنوان یک راه حل ممکن برای  غلبه بر این مشکل، پیشنهاد شده است. در نتیجه با استفاده از اطلاعات زبانشناس و اجتناب از یک مدل ریاضی سیستم پیچیده، در حالی که عملکرد خوب تحت شرایط عملیاتی مختلف می دهد.
    مقدمه:
    سیستم قدرت یک سیستم پویا است.  به طور مداوم  با توجه به  تغییرات زاویه ولتاژ ژنراتور در معرض اغتشاشات است.  هنگامی که این اختلالات برداشته شود،یک شرایط عملیاتی حالت پایدار اصلاحی جدید رسیده است. مهم است که این اغتشاشات سیستم به  شرایط ناپایدار نمی برد. اغتشاشات ممکن از حالت محلی محدوده فرکانس 0.7 تا 2 هرتز دارند. و یا از حالت های درون ناحیه ای  محدوده فرکانس در 0.8 تا0.1 هرتز ، دارند.این نوسانات به دلیل ویژگی های میرایی ضعیف ناشی از  تنظیم کننده های ولتاژ مدرن با گین زیاد هستند .تنظیم گین زیاد از طریق کنترل تحریک دارای یک اثر مهم  حذف کردن گشتاور هماهنگ سازی است اما آن میرایی گشتاور منفی را تحت تاثیر قرار میدهد. برای جبران اثر کار برکنار شده از تنظیم کننده های ولتاژ در سیستم تحریک، سیگنال های اضافی به عنوان یک سیگنال ورودی در فیدبک برای تنظیم کننده های ولتاژ پیشنهاد شده اند.سیگنال های اضافی عمدتا مشتق شده از انحراف سیستم تحریک ، انحراف سرعت یا شتاب قدرت هستند. این با قرار دادن یک سیگنال در برقراری ثبات دری داخل نقطه اتصال جمع بندی مرجع ولتاژ سیستم تحریک انجام شده است  .
    کاظمی بازدید : 1052 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی یادگیری الکترونیکی در چین

    مقاله فارسي : یادگیری الکترونیکی در چین

    مقاله انگليسي : GUEST EDITORIAL E-learning in China

    رشته: علوم تربیتی

    مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    هدف این مقاله اینست که زمینه­ای در این موضوع خاص تنظیم نماید تا وضعیت یادگیری الکترونیکی در چین را کاوش کند. این موضوع بستگی به نامتوازن بودن توسعه در نیمه توسعه یافته شرق و نیمه توسعه نیافته غرب دارد. و در واقع بسیاری از دانش ­آموزانی که در دوره متوسطه فارغ ­التحصیل می­شوند، نمی­توانند وارد دانشگاه های معتبر شوند. این انگیزه ­های توسعه یادگیری در چین می­باشد. اکنون با سرعت توسعه اقتصادی، چین این توانایی را دارد که با ساماندهی عالی دیگر شرایط ضروری برای مدارس و دانشگاهها را فراهم کند. یادگیران الکترونیکی بر این باورند تا به حدی برسند که که به روشهایی با معلمان و اساتید باتجربه وارد گفتگو بشوند. دولت چین گام هایی در جهت پروژه­های ملی برای برقراری یا بهبود زیرساخت در آموزشگاه ها و تعدادی از مدارس آنلاین چینی برداشته است و دانشکده ­های آموزشی برای اجرای برنام­های یادگیری الکترونیکی تاسیس کرده است.  
    طراحی/روش شناسی/ مسیر :
    این مقاله موارد مطالعاتی مسایل مهم یادگیری الکترونیکی در چین را دربر دارد.
    یافته ها: استفاده از اطلاعات و فناوری ارتباطات در تحصیل از مراحل مختلف درچین است. این بررسی­ها تصویر روشنی از توسعه یادگیری الکترونیک در چین و چالش هایی که با آن روبرو شدند را نشان می­دهد.
    مفاهیم عملی :
    این مقاله خلاصه­ای از یادگیری الکترونیکی در چین است. این اطلاعات برای سیاستمداران، مدیران و اساتید مفید است.
    اصالت/ ارزش :
     وضعیت یادگیری در چین در مجلات فناوری آموزش غرب به نمایش گذاشته شده است.
     به دلیل افزایش جمعیت، چین در قلمروی آموزش با چالشهایی مواجه شده است (وانگ، 2007). یکی از این چالشها نامتوازن بودن توسعه آموزشهای پایه­ای در نواحی توسعه یافته شرقی و توسعه نیافته غربی است. برخی مدارس در مناطق توسعه­ یافته امکانات و معلمان خوبی دارند و می­توانند تحصیلات خوبی داشته باشند. به هر حال در بعضی مناطق روستایی از نواحی توسعه­ نیافته شرایط مدارس باور نکردنی است و یا حتی اصلاً مدرسه نداشته و بچه ­ها در کسب تحصیلات باکیفیت مشکل دارند.
    کاظمی بازدید : 1058 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی

    مقاله فارسي : گرایش ها و روش های جدید در طراحی آموزشی و تکنولوژی

    مقاله انگليسي : New Trends and Approaches in Instructional Desing and Technology

    رشته: علوم تربیتی

    مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    هدف این تحقیق، بحث پیرامون گرایشات  نوین در تکنولوژی و طراحی آموزشی (IDT) است.
    پیشروی در این زمینه از جنگ جهانی دوم، آغاز شد و از آن به بعد، تعاریف مختلفی مثل طراحی آموزشی(ID) و یا تکنولوژی آموزشی (ET)، مورد استفاده قرار گرفت. هدف ما این است، که بدانیم چرا، تعاریف متعددی برای یک کلمه ساده وجود دارد. و دیدگاه دانشمندان مختلف را در این رابطه مورد بررسی قراردهیم . بنابراین بسیاری از تعاریف، مفاهیم و استراتژی ها، برای آموزش دهندگان، مربیان و دانش آموزان در مدارس و مراکز بازرگانی صنعتی در آینده تعریف خواهد شد.
    کلیدواژه: طراحی سیستم آموزشی، طراحی اموزشی، تکنولوژی آموزشی، راهکارهای جدید در IDT و تاریخچه IDT
    1-مقدمه:
    کلیه معلمان و آموزشگرهایی که در فرآیند طراحی آموزشی دخیل می باشند در واقع  در این زمینه و در مقاطع مختلف سنی تدریس می کنند، این تحقیق بحث و بررسی می کند که چطور تعریف طراحی آموزشی (ID) در طول سالها تغییر کرده و تعاریف مورد قبول در فرایند آموزشی را ارائه می دهد. دو دیدگاه برای بررسی این تغییرات وجود دارد. اولین دیدگاه این است که درک خود تعاریف بسیار حایز اهمیت می باشد و دومین اینکه لازم است به این نکته توجه کنیم که نام واقعی رشته تحصیلی بوسیله متخصصان مختلف، تغییر داده شده است. طراحی آموزشی (ID)، در معنای دیگر، با عبارت های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:
    آموزش صوتی تصویری، ارتباطات صوتی تصویری و تکنولوژی آموزشی .
    کاظمی بازدید : 836 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی دوره آموزشی کلاس آنلاین

    مقاله فارسي : دوره آموزشی کلاس آنلاین

    مقاله انگليسي : Online-Class curriculum

    رشته: علوم تربیتی

    مشخصات فايل ترجمه:  4 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    موارد زیر لیستی از کلاس هایی است که ما در حال حاضر به کاربران در قالب آنلاین ارائه می دهیم. هر یک از این کلاس ها متشکل از جلسات 90 دقیقه ای بوده است. کاربران تمام کلاس ها را به صورت زنده، و بر مبنای ارائه اینترنتی مشاهده کرده در حالی که در ارتباط با تماس کنفرانس زنده بوده که به آن ها این امکان را می دهد تا توضیحاتی را داده و پرسش هایی را در طول دوره آموزشی کلاس بپرسند. بسیاری از کلاس ها حاوی مستندات تکمیلی مفصلی می باشند که برای دانلود در پایان کلاس در دسترس می باشند.
    ضروریات خدمات به مشتری
    شنوندگان: گیرنده و فرستنده
    مهارت مورد نیاز: شرکت کننده می بایست از مبانی فرایند این کار آگاه باشد.
    محتوای کلاس:
     دو جلسه اول کلاس به منظور تحت پوشش قرار دادن جزییات مربوط به گیرنده و فرستنده به شکل موفق می باشد. این دوره برای افراد تازه کار تا متوسط بوده که شامل شرح جزییات مربوط به نوع تماس / شروع کار در روز اول می باشد. جلسه دوم در ارتباط با موارد ارسالی بوده به ترتیبی که ما به بررسی مرکز تماس و وظایف آن ، شامل فناوری ارسال، ادامه کار و برنامه ریزی مجدد و موارد دیگر می پردازیم. این به عنوان کلاس کاملی برای CSR جدید یا کاربر مجربی می باشد که می خواهند مهارتشان را بالا برند.
     
    کاظمی بازدید : 943 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

    مقاله فارسي : درس پژوهی و واگذاری تکالیف به دانش آموزان در محیط آنلاین

    مقاله انگليسي : Study learning and assigning homework to student in online context

    رشته: علوم تربیتی

    مشخصات فايل ترجمه:  44 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    امکان حذف:
     این گزینه اگر فعال گردد، افراد می توانند در هر زمانی که می خواهند قبل از دسته بندی، فایل های آپلود شده را پاک کنند.
    حداکثر تعداد فایل های آپلود شده:
     حداکثر تعدادی که یک فرد می تواند آپلود کند به دانش آموزان نشان داده نمی شود، لطفا تعداد واقعی فایل های مورد نظر را در بخش توضیحات بنویسید.
    امکان یادداشت برداری:
    اگر فعال گردد، افراد می توانند یادداشت هایی را در متن وارد کنند. آن مشابه متن های آنلاین می باشد.این جعبه متن برای ارتباط با نمره افراد، توضیحات پیشرفت مراحل کار، یا فعالیت های نوشتاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
    نوع فعالیت ها : 
    سه نوع فعالیت مختلف وجود دارد.
    فعالیت های آفلاین. این موارد زمانی امکان پذیر می باشد که  چنین فعالیت هایی خارج از مدل انجام گیرد. دانش آموزان می توانند توضیحاتی از این فعالیت ها را مشاهده کنند ولی نمی توانند به آپلود فایل یا موارد دیگر بپردازند. معلمان می توانند نمره ای برای تمام دانش آموزان تعیین کرده و دانش آموزان می توانند نمره شان را مشاهده کنند.
    آپلود کردن یک فایل خاص. این نوع از فعالیت ها این امکان را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا یک فایل خاص را آپلود کنند. این فایل ها ممکن است به صورت اسناد پردازش شده وورد، تصویر، وب سایت فشرده شده یا موارد دیگر قابل ارائه باشد. معلمان می توانند این فعالیت ها را به صورت آنلاین نمره گذاری کنند.
    توضیحات درون متنی :
     اگر این گزینه انتخاب شود، فعالیت های اصلی در قسمت توضیحات بازخوردی در زمان نمره دهی کپی می گردند، و توضیحات داخلی را ساده تر کرده ( با استفاده از رنگ های مختلف) و یا متن اصلی را ویرایش می کند.  
    ارسال ایمیل هشدار: اگر شما آن را فعال کنید به دانش آموزان از طریق ایمیل در ارتباط با نمره و نتایج فعالیت های آن ها اطلاع داده می شود.
     
    کاظمی بازدید : 1033 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
     
    دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس

    مقاله فارسي : نقش هوش هیجانی در افزایش کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس

    مقاله انگليسي : The role of emotional intelligence in increasing quality of work life in school principals

    رشته: علوم تربیتی

    مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

    ترجمه چکيده مقاله:
    هدف اصلی این پژوهش بررسی هوش هیجانی و رابطه آن با کیفیت زندگی کاری مدیران مدارس بود. مطالعه حاضر یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه شامل 139 نفر از مدیران مدارس در شهرستان خرم آباد است که با استفاده از روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده های مربوط به متغیرهای مورد پژوهش، از پرسشنامه های موجود کیفیت زندگی کاری و هوش هیجانی استفاده شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تی تک نمونه ای، با استفاده از نرم افزار spss تحلیل شدند. بر اساس یافته های این مطالعه، همبستگی مثبتی بین کیفیت زندگی کاری با هوش هیجانی (000/0> (p و ابعاد آن یعنی، خود آگاهی، خود مدیریتی، کنترل روابط و آگاهی اجتماعی وجود داشت. علاوه بر این، نتایج نشان داد کیفیت زندگی کاری مدیران بالا است. اما در مقابل، هوش هیجانی مدیران در مقایسه با میانگین پرسشنامه کم بود. افزایش هوش هیجانی مدیران را قادر می سازد که محیط کاری بهتری فراهم نمایند و بدین سبب عملکرد آنها به طور گسترده ای رشد می یابد.
    کلیدواژه  :هوش هیجانی، کیفیت زندگی کاری، مدیران مدارس، ایران
    1.مقدمه:
    به طور کلی، احساسات نقش مهمی در زندگی فردی ایفا می نماید به دلیل اینکه احساسات حیات بخشند، اجازه دهید به تجربه ما از غمها و شادی ها اشاره کنیم. انسان دارای دو ذهن است، یکی ذهن متفکر و دیگری احساس. این دو ذهن، با هم، زندگی روانی فرد را شکل میدهند. زمانی که احساسات و عواطف تحریک می شوند، تعادل بین این دو ذهن به دلیل اینکه هوش عاطفی بر ذهن متفکر غلبه می کند، به هم می خورد. بنابراین، توجه به سمت نقش هوش هیجانی در زندگی روزمره  فرد تغییر می یابد. معمولا رهبری در سازمان بیش از هر کس دیگری می تواند بر احساسات افراد نفوذ داشته باشد.

    تعداد صفحات : 19

    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 105
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,278
  • بازدید ماه : 761
  • بازدید سال : 52,401
  • بازدید کلی : 4,954,262