loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1231 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  
  • عنوان پروژه : مدلسازی طراحی ، تحلیل و پیاده سازی ، با اهدف ، بهینه سازی ابـعاد ، بـازده و چـگالی وزنـی نـیـرو، در موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات: 104
  • + همراه با فایل های برنامه MATLAB و سیمولینک
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در این پژوهش مدلسازی طراحی و بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی انجام شد. بدین منظور ابتدا ساختارهای مختلف این موتور بررسی شد و ساختار مورد نظر در این پژوهش و کاربرد آن به طور مفصل شرح داده شد. سپس به مدلسازی ساختار مذکور پرداخته شد. با توجه به اینکه در زمینه این موتور اطلاعات کمی منتشر شده است مدل ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ادامه الگوریتم طراحی تهیه شد و به کمک برنامه ای در محیط متلب طراحی موتور خطی انجام شد و خصوصیات مورد نظر آن توسط مدل ارائه شده در محیط ANSYS با استفاده از روش اجزاء محدود تست شد. سپس موتور طراحی شده با انتخاب اهداف مختلفی بهینه سازی گردید. نتایج عمده به دست آمده در این پژوهش به شرح زیر است:
    1.    بررسی ساختارهای مختلف موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی به طور منسجم ارائه شد و در مورد هر ساختار تا حدودی بحث گردید.
    2.    در بخش مدلسازی عمده تمرکز بر روی مدلسازی مغناطیسی قرار گرفت. مدل لایه ای بسیار مناسبی ارائه گردید که با توجه به در نظر گرفتن ساختار غیر همگن بخش الکترومگنت های موتور می توان گفت اولین مدل لایه ای مناسب ارائه شده برای این موتور است. مدل ارائه شده به جهت سادگی و فرمول بندی مناسب می تواند برای پژوهش های آینده در زمینه این موتور به عنوان مرجع مناسبی تلقی شود زیرا که مدلسازی پایه تحقیقات دیگر موتور است. هارمونیک های مختلف میدان در مدل مذکور در نظر گرفته شده است که مزیت دیگر آن به حساب می آید. به جرات می توان گفت این فصل از پایان نامه وقت گیر ترین و پر دقدقه ترین موضوع این پژوهشش بوده است زیرا که بقیه فصول بر پایه آن بنا گردیده است. مدل به دست آمده با مدل دیگری که تعمیم مدل موتور سنکرون آهنربای دائم خطی است نیز مقایسه گردید. مقایسه نتایج هر دو روش با نتایج حاصل از مدل روش اجزا محدود حاکی از دقیق تر و کامل تر بودن مدل لایه ای ارائه شده در این پژوهش است. هامونیک های مختلف به دست آمده توسط این روش نیز تطابق بسیار مناسب و زیادی با نتایج حاصل از روش اجزاء محدود دارند که دلیل دیگری بر دقت زیاد مدل مذکور می باشد.
    3.    الگوریتم معینی که روند طراحی و ترتیب به کار گیری روابط را مشخص کند در مراجعی مورد بررسی قرار گرفت وجود نداشت لذا علاوه بر تعمیم برخی از روابط از موتورهای گردان به موتورهای خطی و استفاده از برخی از روابط موتور سنکرون آهنربای دائم خطی این الگوریتم ارائه شد. به دلیل سادگی و وقت گیر نبودن مدل لایه ای ارائه شده در بخش قبل در الگوریتم طراحی که مستلزم تکرار زیاد است از مدل مذکور استفاده شد.
    4.    کار نسبتا جدید دیگری که در بخش طراحی مورد توجه قرار گرفت استفاده از مدل روش اجزاء محدود در حلقه کم تکرار الگوریتم طراحی در کنار مدل لایه ای استفاده شده در حلقه پر تکرار آن می باشد. مزیت این روش استفاده از دقت زیاد روش اجزاء محدود در کنار سرعت نسبتا مطلوب روند طراحی است.
    5.    در زمینه بهینه سازی موتور سنکرون خطی رتور سیم پیچی نیز جای کار بسیاری وجود دارد. در این پژوهش دو تابع هدف مهم چگالی وزنی نیرو و حاصلضرب بازده در ضریب توان را به طور جداگانه و به طور ترکیبی مورد بهینه سازی قرار دادیم. بهینه سازی بازده در ضریب توان منجر به کاهش ابعاد و هزینه اینورتر مورد استفاده می گردد و بهینه سازی چگالی وزنی نیرو امکان استفاده بهتر از مواد مصرفی در موتور را به دست می دهد. در بهترین حالت توانستیم چگالی وزنی نیرو را 9.3 درصد و حاصلضرب بازده در ضریب توان را 1.43 درصد بهبود دهیم.
    6.    با بهینه سازی ابعاد موتور علاوه بر به دست آوردن مشخصات الکتریکی مطلوب موتور و کم کردن هزینه توانستیم قدرت شتاب گیری مناسبی را نیز برای موتور فراهم کنیم. این در حالی است که میزان بار قابل حمل بر روی موتور قابل توجه بوده و کاملا مناسب مقاصد حمل و نقل است. برای هر موتور این میزان حدود 20 تن است. این در حالی است که برای مقاصد حمل و نقل معمولا در دو طرف وسیله نقلیه موتور خطی تعبیه می شود و در هر طرف وسیله نیز تعداد آن بیشتر از یکی است که بستگی به کاربرد دارد
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 12500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1108 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی استاندارد طراحی روشنایی معابر
  • گرايش : برق
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  36
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در این فصل از گزارش،طبقه بندی راههای شهری توضیح داده می شود.به کمک این طبقه بندی می توان هر یک از راهها را در یک گروه خاص قرار داد و ضوابط مربوط به آن گروه را برای راه مورد نظر به کاربرد.این طبقه بندی بر اساس آیین نامه طراحی هندسی معابر شهری،مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی،انجام شده و ضوابط و مقررات تامین روشنایی راهها و خیابانها نیز بر مبنای همین طبقه بندی تعیین گشته است و بنابراین آشنایی با این طبقه بندی به منظور طراحی سیستم روشنایی معابر کاملا ضروری است. در فصل سوم گزارش ضوابط به حداقل شدت روشنایی و ضریب یکنواختی معابر مختلف بر اساس طبقه بندی مذکور توضیح داده شده است.

    ادامه مطلب، فهرست زیر را دانلود کنید....
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1368 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی انرژی خورشیدی
  • گرايش :  تحقیقات علمی
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  72
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     در شرايط كنوني، تلاش در جهت خودكفايي و رفع وابستگي هاي تكنولوژي كشورمان، يكي از مبرمترين وظايف آحاد ملت ايران است و هركس بنابه موقعيت خويش بايستي در اين راستا گام بردارد. يكي از صنايع كشور كه پيشرفت ديگر صنايع در گرو پيشرفت و توسعه آن است، صنعت برق مي باشد. نيروگاههاي موجود توليد برق از تكنولوژي بسيار بالايي برخوردارند، به طوري كه در حال حاضر طراحي و ساخت آنها در انحصار چند كشور خاص مي باشد. با توجه به اينكه رسيدن به اين تكنولوژي در آينده نزديك براي مان مقدور نيست، اين سؤال پيش مي آيد كه براي تأمين انرژي بدون نياز به تكنولوژي وارداتي چه بايد كرد؟ برج نيرو پاسخ مناسبي است به اين سؤال چرا كه از يك سو بحران انرژي را حل كرده و از سوي ديگر با داشتن تكنولوژي ساده و در عين حال مناسب براي شرايط اقليمي كشورمان مي تواند ما را در تأمين انرژي موردنياز ياري نمايد. در ابتدا پيش گفتاري در مورد بحران انرژي در جهان آورده شده و در ادامه آن مقايسه اي اجمالي بين انواع انرژيهاي موجود و لزوم استفاده از انرژي خورشيد مورد بررسي قرار گرفته است. در فصل اول پس از آشنايي مقدماتي با برج نيرو، مختصري در مورد كيفيت ساختماني اجزاء برج و عملكرد آنها بيان شده و نهايتاً امكانات بهره برداري اضافي و افزايش راندمان در برجهاي نيرو مطرح شده است. فصل دوم به تئوري تشعشع خورشيد اختصاص داده شده. در اين قسمت با توجه به نيازي كه مشاهده گرديد ابتدا مكانيزم پديده تشعشع و قوانين مربوط به آن به طور خيلي مختصر گفته شده است. در ادامه مطلب، تشعشع خورشيد و عواملي كه برروي شدت تشعشع آن اثر مي گذارند و نهايتاً پوشش ها بررسي شده اند. فصل سوم شامل محاسبات دودكش است. در اين فصل فشار رانش دودكش، دماي هواي خروجي از دودكش، تلفات دودكش و بالاخره راندمان دودكش مطرح شده است. در فصل چهارم به بررسي تئوريك توربين پرداخته شده است. ابتدا با داشتن افت فشار در دوطرف پروانه قدرت ماكزيمم توربين محاسبه شده و سپس با داشتن قدرت ماكزيمم، فاكتور بتز، براي اين نوع توربين خاص بدست آمده است. نهايتاً توان واقعي و نيروي وارد بر پره ها، مورد بررسي قرار گرفته اند. فصل پنجم شامل اطلاعات مختصري در مورد كلكتور است. در اين فصل به بررسي بالانس انرژي در كلكتور، پرداخته شده است. همچنين مقايسه اي بين بالانس انرژي برجهاي نيرو و ساير نيروگاههاي خورشيدي انجام شده است. فصل ششم به ارزيابي اقتصادي برجهاي نيرو اختصاص داده شده. در اين قسمت ابتدا، هزينه مخصوص اجزاء مختلف (دودكش، توربين، كلكتور) و سپس هزينه مخصوص كل پروژه براي دو نوع پوشش شيشه اي و پلاستيكي مورد بررسي قرار گرفته است. در ادامه برخي از مزيتهاي برج نيرو نسبت به ساير نيروگاهها، بيان شده است. در فصل آخر مشخصات و نتايج حاصل از اولين برج نيروي آزمايشي كه در مانزانارس اسپانيا احداث گرديده آورده شده است. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6900 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1217 پنجشنبه 1394/11/08 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : بررسی شبکه های توزیع
  • گرايش : مهندسی الکتروتکنیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  45
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     انواع شبكه ها
    شبكه شعاعي يا باز، شبكه هاي مسدود يا رينگ يا حلقوي، شبكه مركب يا تار عنكبوتي.
    الف) شبكه هاي شعاعي يا باز شبكه هاي شعاعي
    شبكه هايي هستند كه در آنها هر مصرف كننده فقط از يك طرف تغذيه مي شود. در اين شبكه اگر قسمتي از شبكه معيوب گردد مصرف كنندگان تا برطرف شدن نقص بدون برق خواهند بود بنابراين مقدار خاموشي آنها بيشتر است. افت ولتاژ در انتهاي شبكه هاي باز نسبتاً زياد مي باشد اين شبكه براي نقاط كم جمعيت و روستاها كه قطع برق باعث خسارت مالي فراواني نمي شود استفاده مي گردد.
    ب) شبكه هاي مسدود يا رينگ يا حلقوي
    شبكه رينگ شبكه اي است كه در آن هر مصرف كننده از دو طرف تغذيه مي شود. ضريب اطمينان چنين شبكه اي به طور توجهي بالا مي باشد زيرا از كار افتادن يكي از دو منبع تغذيه و يا قسمتي از خط تغذيه كننده شبكه همواره از سمت ديگر انرژي مي گيرد بنابراين ضريب اطمينان اين نوع شبكه بيشتر است. اين شبكه ها در شهرها و نقاط نسبتاً پر اهميت استفاده مي شود.
    ج ) شبكه هاي مركب يا تار عنكبوتي
    شبكه هايي هستند كه توسط آنها هر مصرف كننده حداقل از سه طرف تغذيه مي گردد و ظريب اطمينان اين شبكه ها بسيار بالا است و از نظر اقتصادي بسيار گران تمام مي شود. موارد استعمال اين شبكه ها براي شهرهاي بزرگ و نقاط حساس كه خاموشي آنها بسيار گران تمام مي شود، مي باشد.
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6800 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 1262 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : سلول های خورشیدی و مواد تشکیل دهنده سلول های خورشیدی
  • گرايش : مهندسی تکنولوژی برق- قدرت
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعداد صفحات:  190
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     انرژی نوری که از جانب خورشید در هر ساعت به زمین می تابد ، بیش از کل انرژی است که ساکنان زمین در طول یک سال مصرف میکنند . برای بهره گیری از این منبع باید راهی جست تا انرژی پراکنده آن با راندمان بالا و هزینه کم به انرژی قابل مصرف الکتریکی تبدیل شود. به عنوان مثال می توانید به انرژی های تجدید پذیر اشاره کنید و اینکه امروزه توجه بیشتری به این موضوع میشود و روز به روز در حال گسترش هست. انرژی خورشیدی وسیع ترین منبع انرژی جهان است... اینجانب در این بخش به چگونگی کوپلینگ و اتصال سلول های خورشیدی به شبکه الکتریکی پرداخته ام. با توجه به اینکه ولتاژ خروجی سلول‌های خورشیدی DC می باشد ، برای تغذیه بارهای AC الکتریکی نیاز به مبدل DC/AC می باشد. جهت کوپل سلول خورشیدی به الکتریکی قدرت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مبدل‌ها توان DC را به توان AC در حالت سنکرون با شبکه قدرت تحویل می‌دهند ( استاندارد UL1741). وقتی شبکه الکتریکی قدرت از دست می‌رود اینورترهای متصل به شبکه با توجه به طراحی خود از شبکه جدا شده و خاموش می‌شوند و در آخر اشاره ای دارم به مزیت های سیستم های فتوولتائیک نسبت به دیگر سیستم ها : تکنولوژی فتوولتاییک یک منبع بی خطر برای تولید انرژی برق می باشد . این تکنولوژی مزایای بسیاری نسبت به روش فعلی تولید برق دارد که : موجب گسترش استفاده از آن در کشورهای مختلف گردیده است. خورشید مهم ترین منبع قابل تجدید انرژی برروی کره زمین است نگرانی هایی که در مورد سوخت های فسیلی و هسته ای وجود دارد ، در مورد این منابع انرژی بی معنا است نگرانی هایی که درمورد سوخت های فسیلی و هسته ای وجود دارد ، در مورد این منبع انرژی برروی کره زمین است . این انرژی مانند سوخت های فسیلی تمام نمی شود یا مانند سوخت های هسته ای دارای ضایعات اتمی نمی باشد . سیستم های خورشیدی معمولا دارای ضریب ایمنی بسیار بالا می باشند .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 19500 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 844 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)
  • گرايش : برق - تکنولوژی الکترونیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  63
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     UPS سيستمي است كه در مسير برق ورودي دستگاههاي الكتريكي قرار گرفته و كيفيت برق ورودي را افزايش مي دهد و در زمان قطع برق شبكه ، يك مسير تغذيه جانشين براي بار مصرفي ايجاد مي كند به طوري كه تغذيه دستگاههاي مذكور تحت هر شرايطي عاري از نويز نوسان و وقفه باشد . هر اندازه كه يك UPS مقادير بيشتري از اختلالات موجود در برق شهر را تصحيح يا حذف نمايد و شكل موج ولتاژ خروجي آن در هر شرايطي به شكل موج سينوسي بدون امواج و با دامنه ثابت نزديكتر باشد از كيفيت بالاتري برخوردار است. همچنین سيستمهاي منابع تغذيه بدون وقفه يك توان بدون وقفه و با كيفيت بالا را براي بارهاي حساس ايجاد مي‌كنند. اين سيستمها در واقع بارهاي حساس را نسبت به اضافه ولتاژ، كاهش ولتاژ و ديگر شرايط نامطلوب مربوط به خط توان محافظت مي‌كنند. در هر UPS دو مسير تغذيه براي بار وجود دارد يكي از طريق حذف ضربه هاي ولتاژ و فيلتراسيون برق ورودي از شبكه و ديگري از مسير شارژر باتري كه در هنگام قطع برق شهر به عنوان Back-up سيستم پشتيباني بار مصرفي را به عهده دارد. يكي از اين دو مسير به عنوان مسير اصلي در هنگام كار نرمال سيستم بار را تغذيه مي كند و در هنگام بروز خطا در مسير اصلي مسير ديگر به عنوان جانشين وارد مدار مي شود. 
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 6300 تومان
    download
    کاظمی بازدید : 820 پنجشنبه 1394/10/10 نظرات (0)
     
    مشخصات فايل:
      
  • عنوان پروژه : كاربرد نانوفناوری در صنايع الكترونيک
  • گرايش : مهندسی برق - الکترونیک
  • مشخصات فايل پروژه : فرمت word  و قابل ويرايش
  • تعدا صفحات:  81
  • قسمتي از متن پروژه - پايان نامه :
     بحث نانوتكنولوژي يكي ازرايج ترين مباحث در مجامع علمي دنيا ست و كشورهايي كه نتوانند در اين فن آوري موقعيت مناسبي بدست آورند،در آينده دربسياري زمينه هاازگردونه رقابت اقتصادي خارج مي شوند چرا كه ازجمله مهمترين شاخصه هاي قابليت اقتصادي درآينده،توانايي خروج موفقيت آميزازبحران انرژي است و ازنانوتكنولوژي به منزله سلاحي جديد براي مقابله با اين بحران ياد مي شود. در این پایان نامه پس از معرفی مختصری ازعلم نانو و تعاریف آن از منابع مختلف به کاربرد نانو در صنعت برق و الکترونیک می پردازیم. امید است با مطالعه مطالب موجود در این پایان نامه توانسته باشم تا حدودی حق مطلب را ادا کرده و خواننده آشنایی نسبی با کاربرد نانو در صنعت و بویژه صنعت برق پیدا کرده باشد.
    واژگان کلیدی: کاربرد نانو، نانو، نانو تکنولوژی،نانو الکترونیک
    نانوتكنولوژي يا به عبارتي فناوري مادون ريز در دو دهه اخير پيشرفتهايي را در تكنولوژي وسايل و مواد با ابعاد بسيار كوچك به دست آورده است و به سوي تحولي فوق العاده كه تمدن بشري را تا پايان اين قرن دگرگون خواهد كرد، پيش مي رود. براي احساس اندازه هاي مادون ريز ، قطر موي سر انسان را كه يك دهم ميلي متر است در نظر بگيريد ، يك نانو متر 100 هزار برابر كوچك تر است. تكنولوژي و مهندسي در قرن جديد با وسايل اندازه گيري و توليداتي سر و كار خواهند داشت كه چنين ابعاد مادون ريزي دارند . در حال حاضر پروسه هايي در ابعاد چند مولكولي قابل طراحي و كنترل است . همچنين خواص مكانيكي ، شيميايي ، الكتريكي ، مغناطيسي ، نوري و ... مواد در لايه ها در حدود ابعاد نانو متر قابل درك و تحليل و سنجش است . اين تكنولوژي در قرن حاضر مسيري را طي مي كند كه در آن مواد مادون ريز را بايد تركيب كرد تا دانه هاي بزرگ تر و كارآمد به وجود آورد . درست همان روشي كه در طبيعت براي توليد كردن حاكم است . مجموعه هاي طبيعي ، تركيبي از دانه هاي مادون ريز قابل تشخيص با خواص مشابه و يا متفاوت با اندازه هاي در حدود نانو است . اكثر تحقيقات در فناوري هاي مادون ريز هم اكنون در درمان بيماري ها و يا دست يافتن به مواد جديد به ظهور رسيده است و موارد بسياري در مرحلة تحقيقات كاربردي و آزمايشي است . اكنون ساخت رايانه هاي بسيار كوچك تر و ميليون ها بار سريع تر در دستور كار شركت هاي تحقيقاتي قرار دارد .
     قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 8800 تومان
    download



    کاظمی بازدید : 1162 دوشنبه 1394/05/26 نظرات (0)
    پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
    عنوان کامل: شبيه سازی موانع عقب خودرو با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت
    دسته: مکانیک - الکترونیک
    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
    تعداد صفحات پروژه: 98
    ..........................................................................................................
    بخشی از مقدمه:
    در اين پروژه با استفاده از 4 سنسور مافوق صوت به شبيه سازي موانع عقب خودرو 
    مي پردازيم اين سيستم در خودروهاي سنگين که امکان ديدن فضاي پشت اتومبيل در آيينه عقب ندارند کاربرد مناسبي خواهد داشت چگونگي کارکرد اين پروژه به اين صورت است که موج مافوق صوت به وسيله فرستنده ارسال مي گردد همزمان يک تاير در ميکرو راه اندازي مي شود زماني که موج ارسالي به مانع برخورد کرد و در گيرنده دريافت شد ميکرو تايمر را متوقف مي کند زمان اندازه گيري شده توسط تايمر عبارت است از زمان رفت و برگشت موج که نصب اين زمان ، زمان رفت موج خواهد بود حاصل ضرب اين زمان در سرعت موج مافوق صوت فاصله مانع تا سنسور را به ما مي دهد که براساس آن به مدل کردن خودرو نسبت به موانع مي پردازيم.
     
    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 165
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,338
  • بازدید ماه : 821
  • بازدید سال : 52,461
  • بازدید کلی : 4,954,322