loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1323 پنجشنبه 1394/11/29 نظرات (0)
مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: An Intuitive Model of Perceptual Grouping for HCI Design
  • عنوان فارسي مقاله: مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح HCL
  • مشخصات فايل مقاله: 10 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
     درک وبهره برداری از توانایی های انسان در سیستم بینایی بخش مهمی از طراحی رابطه های کربری وتصویری اطلاعات را قابل استفاده می کند. طراحی خوب برای درک سریع،آسان و از روی حقیقت از مولفه های کلیدی را قادر می سازد. جنبه های مهم چشم انسان توانایی آن برای درک بی دردسر وتبدیل آن به ویژگی های منحصر به فرد برای درک محیط وسازه ها واشیا است. ما برای درک مناطق گروه بندی وشباهت های ویژه منحنی هایی را برای مناطق منسجم آن در نظر گرفته ایم. در این مقاله ما در مورد یک مدل ساده برای طیف گسترده ای از ادراک پدیده گروه بندی،پرداخته ایم. یک تصویر دلخواه را به عنوان ورودی در نظر می گیریم وساختار توصیف شده آن در سیستم بصری را به صورت یک تصویر برمی گردانیم. این مدل نشان می دهد که می تواند از جنبه های قوانین طراحی سنتی مانند ضبط کردن وپیش بینی ادراک بصری در صفحه نمایش استفاده کند.
    کلیدواژه ها: سازمان ادراکی ،گروه بندی ،شباهت ،نزدیکی ویکپارچگی کانتور.
    1-مقدمه:
    طراحی یک رابط کاربریو گرافیکی برای درک ،اطلاعات کمی دارد وتا حدودی از نظر اثربخشی ضعیف است. تعدادی از مسائل را تحت تاثیر طراحی هستند ،زمینه های رفتار انسانی می تواند به وجود بیاورد. طراحی باید یک شناخت خوب باشد. یعنی کاربر ساختار معنایی طراحی را به راحتی درک کند.تفسیر اطلاعات بصری می تواند در طراحی با زحمت زیادی انجام شود. در اینجا ما برروی جنبه های ادراکی طراحی تمرکز می کنیم. شاید مهم ترین جنبه چشم انسان برای طراحی،سیستم ادراکی آن است. سیستم ادراکی ،اشاره به پدیده هایی دارد که در آن سیستم بینایی به سرعت و به ظاهر بی دردسر و تخمینی از ویژگی های منحصر به فرد را از درک منسجم محیط ،سازه واشیا دارد. این پدیده برای اولین بار توسط روانشناسان گشتالت مورد بررسی قرار گرفت که مجموعه ای از موردهای مطالعه به صورت کیفی براساس اصول حاکم بوده است.
    از جمله درک این الگوها که به صورت محدود نیت به شرح زیر است:
    تمایل به چیزهایی که در نزدیکی به گروه هستند(قانون نزدیکی گشتالت)
    به اشتراک گذاشتن ویژگی های مشابه(قانون شباهت)
    مستمر بودن (قانون ادامه)
    کاظمی بازدید : 958 چهارشنبه 1394/11/21 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Quantum message exchanging network using entanglement swapping and decoy photons
  • عنوان فارسي مقاله: شبکه تبادل پیام کوانتوم با استفاده از تعویض و مبادله، گیرکردن و به دام انداختن فوتون‌ها
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 12 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
     برای تأمین امنیت شبکه تبادل پیام کوانتوم، طرحی را ارائه دادیم که از ایده‌ای در مبادله و تعویض مخمصه (گیرکردن) تبعیت می‌کند. در این طرح، سرورهای شبکه خدماتی را برای آماده کردن حالت‌های گیر افتاد GHZ به‌صورت کانال‌های کوانتوم ارائه می‌دهد. برای جلوگیری از استراق سمع، روش کنترل امنیت پیشنهاد می‌شود. پس از بررسی امنیت، هر یک از کاربران مجاز می‌توانند به‌صورت مستقیم و با امنیت خاطر پیام‌هایش را با شخص دیگر درون شبکه مخابره کند.
    کلمات کلیدی: ارتباط مستقیم ایمن کوانتوم، تبادل گیرکردن، شبکه ارتباطی کوانتوم PACS.
    نتیجه‌گیری:
    طرح راحت و جدید برای شبکه تبادل پیام کوانتوم با مبادله و تعویض درگیری و به دام افتادن فقط به عملیات فوتون-واحد نیاز دارد و اندازه‌گیری‌های حالت –بل پیشنهادشده‌اند. در این طرح، اگر هر کاربر به سرور شاخه‌ای که خودش در آن هست اعتماد کند او اعتبار سرور را تأیید می‌کند، یک کانال کوانتوم را برای او فراهم می‌کند و فاز و مرحله ارتباط شروع می‌شود. پس از تأیید امنیت انتقال، کاربر معتبر در شبکه می‌تواند با اطمینان با دیگری ارتباط برقرار کند.
    کاظمی بازدید : 1039 چهارشنبه 1394/11/21 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Optimization of processing parameters of a ball mill refiner for chocolate
  • عنوان فارسي مقاله: بهینه سازی پارامترهای فراوری شکلات در اسیاب گلوله ای
  • مشخصات فايل مقاله: 8 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 17 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     هدف از این کار بهینه سازی آسیاب براسا فرایند فراوری و تصفیه شکلات از نظر زمان فراوری و مصرف انرژی است.آزمایش پس از طرح ریزی مرکب مرکزی(CCD) برنامه ریزی شده و با توجه به زمان فراوری(RT) و سرعت شفت همزن(as) به عنوان عوامل در نظر گرفته شده است. متغیرهای تجربی اندازه گیری ویژگی ها و شکلات های بدون قالب ریزی شده را در نظر گرفته است. مدل دوم داده ها را بررسی می کند. ضریب مصرف انرژی نیز مهم بوده و همچنین محتوای مقدار اهن و اندازه ذرات مهم است. بهینه سازی عبارتست از به حداقل رساندن زمان فراوری با استفاده از تابع مطلوب. قبل از آزمایش شرایط کار 70دور در دقیقه بوده و زمان فراوری 58دقیقه بوده است. شرایط مطلوب محاسبه شده توسط بهینه سازی به شرح زیر است.58دور در دقیقه و 38.5 دقیقه برای زمان فراوری. شرایط کاری جدید مشخص شده برای آسیاب گلوله ای در نظر گرفته شده است که خروجی109 کیلوگرم بر ساعت تا 156 کیلوگرم بر ساعت را داشته و 43%افزایش بهره وری دیده می شود. تجربه و شواهد در شرایط بهینه سازی انجام شده برای اثبات نتایج بدست آمده انتظارات موجود را از متغیر وابسته تایید می کند. کلیدواژه:شکلات،فراوری آسیاب میله ای،طراحی تجربی،بهینه سازی،تابع مطلوب
    1-مقدمه:
    براساس قانون فعلی اروپا Dir.200036/CE:UE2000) تهیه شکلات به عنوان یک محصول بدست امده از کاکائو و شکر است که شامل کمتر از 35% مواد جامد کاکائوی بوده و مقدار کمتر از 18%کره کاکائو و کمتر از 14%کاکائوی بدون چربی خشک می باشد. روش های سنتی شکلات گیری براساس مخلوط کردن مواد تشکیل دهنده بوده و سپس انها توسط فرایند آسیاچرخشی خرد شده و کنچینگ و معتدل سازی انجام می شود. مهم تر از همه فرایند کنچینگ است که به منوظر حذف رطوبت و طعم نامطلوب می باشد. در حالی که با این فرایند شکلات بسایر دلپذیر می شود.  
    کاظمی بازدید : 959 سه شنبه 1394/11/20 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Production planning and scheduling for an iron and steel production system
  • عنوان فارسي مقاله: زمانبندی و برنامه ریزی تولید، برای یک سیستم تولید فولاد و آهن
  • مشخصات فايل مقاله: 5 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 11 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 1990
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در این مقاله قصد داریم پروسه ی تولید چند مرحله ای و چند محصوله را در یک شرکت تولید فولاد و آهن بررسی کنیم. دو مدل برای برنامه ریزی یک تولید بهینه و ایجاد تعادلی در بکار گیری ماشین های ترسیم غیر یکسان توسعه یافته اند. این مدل ها ، بر روی داده هایی که از کارخانه ی مد نظر بدست آمده اند بکار گرفته شده است. تحلیل حساسیت نیز به منظور ارائه ی رویکردی در خصوص تخصیص بودجه به منابع مناسب صورت گرفته است.
    کلید واژه ها: برنامه ریزی تولید، زمانبندی تولید، کارخانه ی فولاد و آهن، برنامه نویسی ریاضی

    مقدمه
    سیستم های تولید را میتوان در سطح زیادی سیستم های پیچیده دانست. ساده سازی بیش از حد پیچیدگی ها ، منجر به ارائه ی راه حل هایی نیمه بهینه شده که برای پیاده سازی مناسب نیست.ولی با ظهور تکنولوژی کامپیوتری و مهندسی نرم افزار، بسته های برنامه نویسی زیدی برای حل مسائل کاربردی بزرگ و پیچیده پیشنهاد شدند که قبلاٌ حل آنها بسیار سخت بود. در این مقاله قصد داریم یک مورد واقعی از یک دپارتمان فولاد از کارخانه ی فولاد و آهن را مورد بررسی قرار دهیم: دو نوع مواد خام وجود داشته که میتواند بکار گرفته شود: مفتول پیانو یا مفتول اختراع آزاد که دارای محتوای کربنی زیادی میباشد؛ مورد دیگر، مفتول patent یا مفتول سرب patent نام داشته که از محتوای کربنی کمی برخوردار است.
    کاظمی بازدید : 1761 سه شنبه 1394/11/13 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Application of Prebiotics and Probiotics in Poultry Production
  • عنوان فارسي مقاله: كاربرد پري بيوتيك وپروبيوتيك در توليدات طيور
  • مشخصات فايل مقاله: 5 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 15 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2003
  • ترجمه چکيده مقاله:
     ميكروبهاي روده اي - اپي تليوم وسيستم ايمني در برابر عوامل بيماري زاي روده مقاومت مي كنند. اطلاعات اخير نشان مي دهد كه پايداري ومقاومت سيستم ايمني تنها به علت مجموع اجزاء نمي باشد، اما بايد ياد آوري كنيم كه اين مولفه ها عواملي هستند كه پايداري سيستم ايمني رادر حد تعديل نگه مي دارند. بايد از ابتلا به بيماريهايي كه بوسيله سيستم ايمني ايجاد مي شوند جلوگيري كنيم . اين جانداران كوچك جانداران ميكروبي ناسازگارگفته مي شوند كه بوسيله تداخل ميكروبي كه دربرابر عوامل بيماري زا نوعي مانع ايجاد مي كنند . باكتريهاي روده اي كه بطور طبيعي در سيستم ايمني وجود دارند از ايجاد بعضي ازبيماريها جلوگيري مي كنند واين جلوگيري بوسيله همكاري ورقابت وجايگزيني وحركت در توليد مواد غذايي – تويد تركيبات سمي وايجاد تحريك در سيستم ايمني است. اين مكانيسم ها براي مقابله با بيماري به تنهايي عمل نمي كنند بلكه ممكن است اين مكانيسم ها جلوگيري كنند ويا با هم يا با مكانيسم هاي ديگر تركيب شوند . غذاهاي تخميري اگر با هم مورد استفاده قرار گيرند موجب بهبود وسلامتي مي شوند وهمچنين باكتري هاي اسيد لاكتيك وعوامل ديگري سبب پيشرفت بهبودي مي شوند . تحققات اخير نشان مي دهد كه باكتري هاي اسيد لاكتيك وجانوران كوچك وميكروسكوپي ريز ديگري هستند كه مقاومت در برابر بيماري ها را افزايش مي دهند .باكتري اسيد لاكتيك مي تواند غني شود . اثر ميكروبهاي روده اي كه با تغذيه مواد كربوهيدراتي ايجاد مي شود اين است كه مقاومت باكتريايي در انسان نسبت به آنتي بيوتيك ها افزايش داده مي شود . به اين دليل علاقه به عدم استفاده از آنتي بيوتيك ها براي درمان دامها دربين مردم وحكومت ها كم شده است . راه حل دسترسي به درمانهاي فرعي آنتي بيوتيكي در دامها استفاده از ميكروارگانيسم هاي ريز (پروبيوتيك ) است . پروبيوتيك ها جانداراني هستند كه قبلا در لايه هاي زيرين بودند كه توسعه يافته وبصورت گروههاي باكتريايي ويا بصورت تركيباتي از پروبيوتيك ها وپري بيوتيك ها (ساين بيوتيك ها ) در آمده اند . تحقيقات تاكييد دارند كه فايده ي تغيير شكل يابنده اين است كه باكتري هاي لايه هاي زيرين را مشخص مي كنند زيرا به نظر مي رسد كه آنها به نهوي برسلامتي تاثير دارند. مقدمه بيماري روده اي يك نگراني مهم در صنعت طيور است زيرا با اين بيماري بازدهي كم شده و مرگ ومير طيورافزايش مي يابد وبه اين طريق آلودگي هاي انساني از مصرف محصولات طيور افزايش مي يابد .با افزايش مقاومت آنتي بيوتيكي استفاده از آنتي بيوتيك هاي درماني دراروپا ممنوع شده است ودرادامه درخود امريكا نيز ممنوع خواهد شد .علاقه براي پيدا كردن جايگزيني ديگر براي استفاده در صنعت طيور بيشتر شده است كه اين خود راهي براي افزايش بيشتر توليدات است . 
    کاظمی بازدید : 759 دوشنبه 1394/11/05 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Philosophy of Education and the Growing Impact of Empirical Research
  • عنوان فارسي مقاله: فلسفه ی آموزش و تأثیر روبه رشد پژوهش تجربی و آزمایشی بر روی آن
  • مشخصات فايل مقاله: 17 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 22 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2013
  • ترجمه چکيده مقاله:
     نقطه ی شروع: موفقیت پیروز مندانه ی تجربه گرایی
    از اواخر قرن نوزدهم، متد های پژوهش تجربی در آموزش مورد استفاده قرار گرفته است. متدهای آزمایشی در ابتدا از آزمایشگاه های روانشناسی آن زمان نشأت گرفتند و به سرعت با متد های آماری کاربردی که در علوم آموزشی آمریکایی ها رایج بودند، ادغام شدند. چنین رویه هایی این امکان را فراهم کرده تا به مطالعه ی مجموعه تست های دانشجویانی که قبلاٌ بیرون از حیطه ی آموزشی بوده اند پرداخته شود. مشاهداتی نیز در این حوزه توسعه یافته و این امکان را فراهم کردند تا به مطالعه ی پدیده هایی در بازی کودکان یا رفتار بزرگسالان پرداخته شود. بنیانگذار این پژوهش های جاری، آقای استن لی هال بود.
    این پژوهش بین المللی، به تصدیق مزایایی پرداخته است و اینکه از نظر سیاسی و یا توسط انجمن های معلمی پشتیبانی شده است. در اصل، تقاضاهای عموم یا گروه های مربوطه از سهام دارن، بر روی رفتار علم آموزشی تأثیر گذاشته است. این به نوبه ی خود مزیت دیگری را مطرح میسازد: انتزاع های فلسفی که بر خلاف روش ها یا برنامه های فلسفی دسته بندی شده است، باید مورد اجتناب قرار گیرد. از نظر تئوریک، هیچ گرایی در پژوهش تجربی وجود ندارد که نیازی به صرف وقت بلند مدت نداشته باشد، بلکه نیاز به موضوعات و متد هایی انحصاری دارد. این موضوعات، بیشتر جنبه ی عمل گرایی داشته و متد ها نیز به همانطور که باید باشند، شفاف هستند و نیاز به آموزش ثابت و دستورالعمل هایی دارند.
    یافته های پژوهش های تجربی اولیه نیز دارای مزایایی فوری بوده است. منحنی یادگیری رایجی که از پژوهش حافظه نشأت گرفته است، در کلاس های درسی مورد پذیرش قرار گرفته است، همانطور که تست های هوشی و اندازه گیری های موفقیت و متد های مدیریت معاصر نیز به منظور تضمین یک سازمان مدرسه ای کارآمد طراحی شده اند. یکی از پیروان و پشتیبانان انقلاب بهره وری در ایالات متحده، آقای جان دوی بود که بیشتر وی را به خاطر یافته های تجربی یا نظریه های فیزیولوزیکی میشناسند.
    کاظمی بازدید : 868 یکشنبه 1394/11/04 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Identifying Key factors affecting consumer purchase behavior in an online shopping context
  • عنوان فارسي مقاله: تشخیص فاکتورهای کلیدی تأثیر گذار بر روی رفتار خرید مشتری، در زمینه ی خرید آنلاین
  • مشخصات فايل مقاله: 14 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 18 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     از آنجایی که تراکنش های خرید در دنیای واقعی، بر مبنای فعالیت های رو دو رو بین مشتری و پرسنل سرویس میباشد، تعاملات در تجارت الکترونیکی غالباٌ در وب سایت فروشنده اتفاق می افتد. در این مطالعه به بررسی روابط بین مشخصه های متعدد خرید آنلاین و رفتار خرید مشتری پرداخته شده است. نتایج مطالعه ی آنلاین با 602 مشتری کره ای از یک فروشگاه کتاب آنلاین ، حاکی از این بود که اطلاعات کیفیت، کیفیت واسط کاربری و دیدگاه امنیت، بر روی رضایتمندی اطلاعات و مزایای رابطه ای تأثیر داشته، که این به نوبه ی خود به میزان قابل ملاحظه ای مرتبط با تعهد سایت مصرف کننده و رفتار خرید واقعی میباشد.
    واژگان کلیدی: تجارت الکترونیک ، اطلاعات، فروش، رفتار مشتری، وفاداری
    مقدمه
    محیط تجارت الکترونیکی مبتنی بر اینترنت، به مشتریان اجازه داده تا اطلاعات مربوط به خرید خود را جستجو و یا محصول یا سرویسی را به وسیله ی تعامل مستقیم با فروشگاه آنلاین خریداری کنند. خرید های مشتری غالباٌ بر مبنای ظاهر فضای سایبری، مانند تصاویر، عکس ها، اطلاعات کیفیت و کلیپ های ویدئویی مربوط به ویدئو میباشد (Loshe,Spiller 1998;Kolesar ,Galbraith 2000). خرید از یک فروشگاه آنلاین ، مشابه با خرید از یک کاتالوگ کاغذی میباشد، چرا که هر دو شامل تحویل ایمیلی محصول خریداری شده بوده و در هر دو مورد، مشتری نمی تواند آیتم های خرید را لمس یا بو کند(Spiller,Loshe 1997). از این رو تعهد تجارت الکترونیکی و خرید آنلاین، به میزان زیادی بسته به واسط کاربری و چگونگی تعامل با کامپیوتر ها میباشد. علاوه بر این، مشخصه های نمایش اطلاعات، هدایت، تکمیل سفارش در یک رسانه ی خرید تعاملاتی، یکی از فاکتورهای مهم در ایجاد اطمینان تجارت الکترونیکی نسبت به فروش های مرسوم میباشد
    کاظمی بازدید : 1736 یکشنبه 1394/11/04 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: New Quantum Algorithm Solving the NP Complete Problem
  • عنوان فارسي مقاله: یک الگوریتم کمیتی جدید، برای حل مسئله ی NP Complete
  • مشخصات فايل مقاله: 5 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 9 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2012
  • ترجمه چکيده مقاله:
     در این مقاله ما به بازبینی یک الگوریتم کمیتی(کوانتم) برای حل مسائل NP-Complete و با پیچیدگی زمانی چند جمله ای پرداخته ایم. این پژوهش تقریباٌ ده سال است که در یک سری مقاله توسط پروفسور Igor Volovich ارائه شده است.
    واژگان کلیدی: الگوریتم کوانتم، مسئله ی NP-Complete
    مقدمه
    حدود بیست سال قبل من در شهر رم با پروفسور Igor Volovich ملاقات کردم. از آن زمان، ما با همدیگر بر ر روی فیزیک های اطلاعات کوانتم و ریاضی مشغول پژوهش بوده ایم. وی برای ادراک اساس خلقت، دارای چشمانی باز و ذهنی انعطاف پذیر است، و از این رو وی را میتوان یکی از فیزیک دانان ریاضی مهم در عصر حاضر مطرح کرد. من معمولاٌ از کار کردن با وی لذت میبرم. مهمترین کار مشارکتی ما با هم، پیدا کردن الگوریتمی به منظور حل مسئله ی NPC بوده است، که در این مقاله بازبینی شده است. هر مسئله ای که بتوان آنرا در زمان چند جمله ای و به وسیله ی یک ماشین تورینگ غیر قطعی حل کرد، میتوان به صورت چند جمله ای آنرا به یک مسئله ی NPC تبدیل کرد[1]. ، صرف نظر از اینکه یک الگوریتمی برای حل این مسئله در زمانی چند جمله ای برای بیش از سی سال وجود داشته است یا خیر، چنین مسائلی شناخته شده نیستند.
    کاظمی بازدید : 897 یکشنبه 1394/11/04 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: E-GOVERNANCE AND E-GOVERNMENT: A STUDY OF SOME INITIATIVES
  • عنوان فارسي مقاله: دولت الکترونیک و حکمرانی الکترونیکی
  • مشخصات فايل مقاله: 14 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 16 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009
  • ترجمه چکيده مقاله:
     دولت هند(GoI) در زمینه ی توسعه ی کشور ها، حکمرانی الکترونیکی را به عنوان فرصتی عالی برای بهبود حکومت مطرح ساخته است. این تغییرات نه تنها می تواند راه بلندی را در بهبود کیفیت زندگی این بخش های جامعه طی کند، بلکه می تواند دسترسی متساوی را به فرصت های اقتصادی نسبت به قبل فراهم سازد. از این رو، این دولت، حکومت الکترونیکی را به عنوان خودرویی در نظر گرفته که باعث راه اندازی و تقویت اصلاحات و بهسازی ها می گردد. مقاله ی فعلی، بر روی روش های ابتکاری دولت الکترونیکی در هند و چین متمرکز است. هدف این مطالعه، یافتن دیدگاه کاربران بر روی سطح رضایتمندی از پروژه ی ثبت نام الکترونیکی در شرکت های هندی میباشد. پرسشنامه هایی در اختیار منشی های شرکت، حسابداران در بخش های تولیدی و سرویس دهی در هند قرار گرفت. به منظور تحلیل داده ها، از آمار و ارقام استنتاجی استفاده شد. تحلیل داده ها حاکی از این بود که سیستم ثبت نام الکترونیکی(یا پر کردن اسناد به صورت الکترونیکی) باید بر روی پارامتر های مختلفی مانند قابلیت اتصال با سرور، فرمت فرم ها و، آسانی در محاوره ی اطلاعات با بیرون و میزان صحت داده ها بهبود یابد. استلزامات این مطالعه، محدودیت ها و جهت گیری های پژوهش های آینده نیز در این مقاله مطرح شده اند.
    واژگان کلیدی: دولت الکترونیک، حکمرانی الکتروینکی
    1.مقدمه
    با پیشرفت ICT(اطلاعات، تکنولوژی ارتباطات) ، واژگانی مانند دولت الکترونیک و حکمرانی الکترونیکی از اهمیت خاصی برخوردار شده اند. در اصل، این عبارات به صورت مترادف استفاده می شود، اگرچه کاملاٌ متفاوت بوده و دارای مخاطبین متفاوت و اهداف متفاوتی برای رسیدن هستند.
    1.1    تعریف دولت الکترونیک و حکمرانی الکترونیکی
    بر اساس گزارش جهانی دولت الکترونیک UN، مفهوم دولت الکتروینک غالباٌ شامل وب سایت های دولت بوده که هدف آن، ایجاد یک جامعه ی اطلاعاتی فرد محور و قرار دادن اطلاعات و تکنولوژی های ارتباطی در سرویس توسعه و همچنین حل چالش های جامعه ی اطلاعاتی می باشد
    کاظمی بازدید : 1135 پنجشنبه 1394/11/01 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: An introduction to descriptive statistics: A review and practical guide
  • عنوان فارسي مقاله: مقدمه ای بر آمار توصیفی: یک تحلیل و راهنمای کاربردی
  • مشخصات فايل مقاله: 7 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 17 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2010
  • ترجمه چکيده مقاله:
     این مقاله اثبات می کند که چرا پرتونگاران هم برای استفاده از کارهای پژوهشی دیگران و هم برای انجام کارهای پژوهشی خودشان باید مفاهیم آماری ساده را درک کنند. هر قدر که تاکید بر اعمال مبتنی بر شواهد افزایش می یابد، فشار بیشتری به پرتونگاران برای تشریح پژوهش دیگران و مشارکت خودشان در پژوهش وارد می شود. در اینجا انواع مختلف داده ای که فرد ممکن است با آنها برخورد کند و همچنین راه های مختلف برای شرح داده مورد بحث قرار گرفته اند. علاوه بر این، اصطلاحات و روش های آماری مورد استفاده آمار توصیفی از جمله سطوح اندازه گیری، اندازه های گرایش مرکزی (میانگین)، و پراکندگی (گستردگی) و مفهوم توزیع نرمال توضیح داده شده اند. این مقاله منابع مرتبط را بررسی کرده و فهرستی از نکات مهمی را که باید قبل از ادامه کاربرد روش های آماری مناسب در یک مجموعه داده و فراهم کردن یک واژه نامه از عبارات مربوطه برای ارجاع چک شوند فراهم می کند.
    مقدمه
    دشواری فهم آمار یکی از مهمترین موانعی است که پرستاران را از به کار گیری نتایج پژوهش در کارشان باز می دارد، که این نیز فرصت انجام اعمال مبتنی بر شواهد پژوهش را محدود می کند. این مساله در دیگر بخش های پزشکی مانند پرتونگاری هم وجود دارد. پدیدآورندگان این مقاله قصد گرفتن مدرک تخصصی رسمی در زمینه آمار را ندارند. هدف اثبات این مسئله است محققان تازه کار یا کارکنان بیمارستان و متخصصینی که احتمالا در دوران تحصیل شان آموزش خاصی در زمینه آمار ندیده اند می توانند با مراجعه به منابع مناسب به صورت خودآموز درکی از آمار به دست آورند. برای کمک بیشتر به خواننده، مولفان اصطلاحات آماری مرتبط و عناصر ابتدایی کاربرد آمار را معرفی خواهند کرد. لازم به ذکر است که اگر وظایف آماری پیچیده تر شد فرد باید ترجیحا قبل از شروع به جمع آوری داده با یک آمارشناس مجرب تماس گرفته و از وی کمک و نظر بخواهد تا تضمین حاصل شود که داده ای که می خواهد جمع آوری شود مناسب است.
    کاظمی بازدید : 946 پنجشنبه 1394/11/01 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: An introduction to inferential statistics: A review and practical guide
  • عنوان فارسي مقاله: مقدمه ای بر آمار استنباطی: بررسی و راهنمای عملی
  • مشخصات فايل مقاله: 6 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 19 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2010
  • ترجمه چکيده مقاله:
     بر اساس نخستین بخش این سری در آمار توصیفی، این مقاله توضیح می دهد که چرا درک نقش آمار استنتاجی در استنباط نتایج از نمونه و کاربردشان در در جمعیت های بزرگتر برای رادیوگرافها مفید است. این امر ضروری است، بنابراین رادیوگرافها می توانند تحقیقات دیگران را درک نمایند، می توانند تحقیقات خودشان را انجام دهند و تحقیقات خودشان را بر اساس شواهد اثبات نمایند. این مقاله در مورد مقادیر p و فواصل اطمینان توضیح می دهد. این مقاله آزمونهای معمول آماری را معرفی می نمایند که در حوزه آمار استنتاجی قرارد داشته باشند، و بکارگیری آمار پارامتری و غیرپارامتری را توضیح می دهد. برای انجام این کار، این مقاله، مقالات مرتبط را مرور می نماید، و لیستی از نکاتی تهیه می نماید که باید قبل و بعد از انجام آزمونهای آماری بر روی داده ها مورد توجه قرار گیرند. این مقاله واژه های [تخصصی] مربوطه را ارائه می کند و به خواننده توصیه می شود وقتی که با واژه ناآشنایی مواجه می شود به این واژه نامه تخصصی مراجعه نماید. این مقاله با اطلاعات فراهم شده در مورد آمار توصیفی در مقالات پیشین، می تواند نقطه آغازی برای بکارگیری آمار در تحقیقات و تکنیک های رادیوگرافی باشد.
    مقدمه
    رادیوگراف ها همچون متخصصان بهداشت، معمولا با آمار سروکار دارند؛ استفاده از آمار برای تصمیم گیری های کلینیکی مهم می باشد. در تحقیقی که توسط ولچ و گاب از مقاله مجله مامایی و بیماریهای زنان امریکا صورت گرفته، مقالات زیادی، 31.7 % در گروه آزمونهای غیرمرتبط قرار داشتند و در مقابل 30.3% از آزمونهای مناسب استفاده کرده بودند. از این گذشته در مقاله ای توسط رزنیک نشان داده شد فردی که فقط آمار توصیفی را درک می کند، تنها به 44.5% این داده ها دسترسی دارد. 
    کاظمی بازدید : 1051 پنجشنبه 1394/11/01 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: On families of beta- and generalized gamma-generated distributions and associated inference
  • عنوان فارسي مقاله: توزیع های و عمومیت دادن گامای ایجاد شده براساس خانواده های بتا و استنباط مرتبط
  • مشخصات فايل مقاله: 19 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 26 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: 2009 - 2008  
  • ترجمه چکيده مقاله:
     یک خانواده کلی و عمومی برای توزیع های یک متغیری به وسیله متغیرهای تصادفی بتا ایجاد شده است که به وسیله Jones پیشنهاد داده شده بود که اخیرا در مقاله ای مورد بحث قرار گرفته بود. این خانواده از توزیع های فرایندی دارای قابلیت انعطاف بسیار عالی هستند در حالی که دارای تناسب متقارن و به علاوه مدل های اریب با وزن های دامنه ای متغیر هستند. در یک روشی مشابه، ما در این جا خانواده ای از توزیع های تک متغیره ایجاد شده توسط عمومی کردن متغیرهای گامای Stacy را تعریف کردیم. برای این دو خانواده از توزیع های تک متغیره، ما در مورد حداکثر مشخصات انتروپی تحت محدودیت های مناسب بحث می کنیم. براساس این مشخصات، یک نسبت از چگالی های چارک برای فرق گذاری و تمیز دادن اعضای این دو توزیع ها در حیطه خانواده ها مورد انتظار می باشد. چندیت مورد خاص از این نتایج سپس مطرح و برجسته می گردد. یک روش دیگر تحت عنوان روش معمول گشتاورها همچنین برای تخمین زدن پارامترها پیشنهاد شده است و شکل این تخمین زننده ها به صورت خاصی متمایل به این دو نوع خانواده از توزیع ها می باشد.
    کلیدواژه:
    توزیع های ایجاد کننده بتا- تعمیم دادن توزیع گامای Stacy- توزیع نمایی بتا- تمایز و افتراق بین توزیع ها- حداکثر اصول انتروپی- انتروپی انتخابی بین دو واقعه با احتمال یکسان
    کاظمی بازدید : 813 پنجشنبه 1394/11/01 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Reynolds and Gutman Mean end Analysis
  • عنوان فارسي مقاله: تجزیه و تحلیل وسیله-هدف رینولدز و گاتمن
  • مشخصات فايل مقاله: 6 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 8 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     تجزیه و تحلیل وسیله-هدف شیوه ای برای چگونگی تعریف موارد ذیل فراهم می نماید: (1) ویژگی های(صفات) عینی یک محصول یا خدمات را می توان در ارزش های نام تجاری تجزیه نمودو (2) چگونه ارزش نام تجاری می تواند، به نوبه خود، به تماس با مشتریان تبدیل شود. نظریه وسیله- هدف با این فرض حرکت می نماید که مردم به هر چیزی که می ببینید، بشنوید، و غیره به آن معنا می دهند. و با توجه به این امر ما بطور ناخودآگاه این معانی را در طرح های ذهنی موجود ذخیره می نماییم. ما این کار را با هر فردی که برخورد می نماییم، انجام می دهیم (همچنین به عنوان تصور قالبی یا افراد مسکوت شده اشاره شده است)، اما به مشاهدات مان از محصولات و نام و نشان های تجاری معنا می دهیم. مدل زمینه ساز تجزیه و تحلیل وسیله-هدف به اصطلاح زنجیره وسیله-هدف نامیده می شود.
    کاظمی بازدید : 724 پنجشنبه 1394/11/01 نظرات (0)
    مشخصات فايل:
  • عنوان انگليسي مقاله: Technical Efficiency Estimation with Multiple Inputs and Multiple Outputs Using Regression Analysis
  • عنوان فارسي مقاله: ارزیابی کارایی فنی به وسیله دروندادها و بروندادهای چندگانه با استفاده از تحلیل رگرسیون
  • مشخصات فايل مقاله: 34 صفحه pdf
  • مشخصات فايل ترجمه: 17 صفحه word
  •  سال انتشار مقاله: ؟؟؟
  • ترجمه چکيده مقاله:
     برنامه ریزی خطی و رگرسیون اساسی را برای تکنیک های عمومی جهت تخمین و ارزیابی راندمان فنی فراهم آورده است. راهکارهای براساس رگرسیون عموماً پارامتریک هستند و می توانند هم جبری و هم احتمالی (تصادفی) باشند در مورد دوم برای خطای اندازه گیری نیز مجاز هستند. در عوض، مدل های برنامه ریزی خطی غیرپارامتریک می باشند و برای ورودی (دروندادها) و خروجی (بروندادها) چندگانه مجاز می باشند. نقطه ضعف معروف مدل های براساس رگرسیون عدم توانایی آنان در پذیرفتن بروندادهای چندگانه بدون وجود داده های اطلاعاتی در مورد قیمت های دروندادها (ورودی ها) است. در این تحقیق مدل های رگرسیون داده های پنل احتمالی و متقاطع جبری که بروندادها و درون داده ها را می پذیرد توسعه یافته اند. به صورت چشمگیری راندمان فنی می تواند با کمک مدل های رگرسیون که توسط محیط های چند ورودی – چند خروجی مشخص شده اند ارزیابی گردند که برون داده های مربوط به قیمت دروندادها است. ما مثال های دیگری که شامل تحلیل Monte Carlo است را نیز ارائه داده ایم.
    کلمات کلیدی : DEA، تحلیل مرز احتمالی (تصادفی)، تولید توأم
    درباره ما
    Profile Pic
    تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 81
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 115
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,288
  • بازدید ماه : 771
  • بازدید سال : 52,411
  • بازدید کلی : 4,954,272