loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 2621 دوشنبه 1392/11/14 نظرات (1)

ماشین اندازه گیری مختصات CMM

این پروژه در قالب پاورپوینت در 26 اسلاید شامل مباحث زیر است:
  1. مقدمه
  2. تاریخچه
  3. تعریف ماشین اندازه گیری مختصات
  4. بخش های مختلف یکcmm
  5. سازه مکانیکیcmm
  6. روش کار cmm
  7. پراب
  8. نرم افزارcmm
  9. انواعcmmباتوجه به نوع کاربرد ودقت
  10. انواعcmmبراساس نوع حرکت
  11. شرایط محیطی cmm
  12. نتیجه گیری
  13. منابع

با گسترش روز افزون صنايع قطعه سازي و ايجاد رقابت در توليد با کيفيت برتر ، اندازه گيري و کنترل کيفيت از جايگاه مهم و ويژه اي برخوردار است. چرا که اندازه گيري و بکارگيري روشهاي مناسب براي کنترل خط توليد وهمچنین توليد قطعات يکسان وظيفه واحد کنترل کيفيت بوده که با تهيه کردن سخت افزار و نرم افزار مورد نياز و با ايجاد و به کارگيري روشهاي مناسب از توليد قطعات معيوب جلوگيري مي کند.

 در همين راستا جهت کنترل اجباري برخي از قطعات به مواردي بر مي خوريم که نمي توان از وسايل اندازه گيري عمومي مانند کوليس وميکرومتر و ... استفاده کرد در چنين مواردي مي توان از دستگاه هاي اندازه گيري سه بعدي cmm استفاده کرد.
ماشین اندازه گیری مختصات چیست؟
ماشین اندازه گیری مختصات CMMماشینی است که اندازه گیری های جبری ومختصاتی هرنوع قطعه ای را بادقت بسیار بالا اندازه گیری میکند.درطی فرایند اندازه گیری محورهای مختصات ماشین بوسیله مکانیزم حرکتی بر روی قطعه حرکت میکنند. در اين دستگاه سه موتور الكتريكي براي حركت دادن سر دستگاه در راستاي سه محورمختصات و همچنين وسيله اي خاص در سر دستگاه براي اينكه هنگام تماس آن با سطح قطعه كار سيگنالي براي موتورها فرستاده و آنها را از حركت باز دارد و سيگنالي براي خطكش نوري فرستاده و توسط آنها مختصات نقطه تماس را بدست آورد وجود دارد.
 عملکرد این دستگاه همانند انگشت اشاره است هنگامی‌که بر روی نقشه یک شهر به دنبال نقطه‌ای خاص می‌گردد. البته در‌این دستگاه‌ها به جای انگشت اشاره  از وسیله‌ای  به نام Probe یاحساسه استفاده می‌شود.
بخش های مختلف یکCMM :
CMM از یك سازه تشكیل شده كه عموماً از آن به عنوان ماشین یاد می شود ولی باید دانست كه این  سازه فقط یك بخش از ماشین است.سازه در سه محور X,Y,Z قادر به حركت خواهد  بود بازوها و یا محورهایی كه بر روی سازه قرار گرفته اند مطابق با این محورها حرکت میکنند.
بخش دیگر CMM بخش كامپیوتری شده می باشد كه رابط بین نرم افزار و سخت افزار دستگاه است  نرم افزار یكی از الزامات این دستگاه می باشد كه قادر است به دستگاه فرمان های لازم را برای انجام عملیات اندازه گیری ارائه نماید .
میز CMM از دیگر بخشهای این دستگاه می باشد كه صافی سطح بالائی دارد . عموماً میز دستگاه CMM از جنس گرانیت می باشد ولی امكان دارد با توجه به محیط كاری از مواد دیگراستفاده شود.
پراب ها یكی از دیگر اجزا تشكیل دهنده CMM ها می باشند . پراب خود از دو بخش ساقه و نوك كرویتشكل تشكیل شده است واین مجموعه خود بر روی یكی از محورها با توجه به نوع طرح سازه بسته می شود.

 نوع فایل حجم فایلMBقیمت فایللینک دانلود
 پاورپوینت 
 2.73000پس از پرداخت

آموزش دريافت فايل:
براي دانلود فايل مورد نظر ابتدا روي گزينه "خريد و دانلود محصول" در پايين صفحه کليک نماييد ، پس از آن به درگاه اصلي بانک متصل مي شويد، مشخصات کارت بانکي خود را وارد نماييد و روي گزينه "پرداخت" کليک نماييد، کار تمام است بعد از پرداخت موفق دانلود فايل مورد نظر به صورت اتوماتيک آغاز مي شود.
خريد و پشتيباني فايل:
در صورت بروز هرگونه مشکل در روند خريد و دانلود محصول از جمله پرداخت موفق و عدم دريافت فايل ، کد شناسايي مطلب (موجود در پايين صفحه)به همراه اطلاعات واريزي (شماره پيگيري) را به ايميل زير ارسال نماييد تا در اسرع وقت مشکل برطرف گردد.

 پشتيباني 24 ساعته: 
technomech.ir@gmail.com

  قيمت فايل اصلي با فرمت ورد: فقط 3000 تومان
download
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط ehsan در تاریخ 1393/03/12 و 21:07 دقیقه ارسال شده است

سلام از شما بی نهایت سپاس گذارم منو نجات دادید فردا
امتحان دارم ولی پروژه آماده نکرده بودم ، ممنونم جبران میکنمشکلکشکلکشکلک



کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 1,265
  • باردید دیروز : 660
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 3,412
  • بازدید ماه : 6,170
  • بازدید سال : 57,810
  • بازدید کلی : 4,959,671