loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 909 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک ماتریس کنترل پی- کیو مبدل مبتنی بر کنترل کننده یکپارچه پخش توان با استفاده از روش کنترل توان مستقیم

مقاله فارسي : ماتریس کنترل پی- کیو مبدل مبتنی بر کنترل کننده یکپارچه پخش توان با استفاده از روش کنترل توان مستقیم

مقاله انگليسي : P-Q Control Matrix Converter Based UPFC By Direct Power Control Method

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در سال های اخیر، با توجه به مشکلات محیطی و اقتصادی، ساخت ماشین جدید قدرت و خط انتقال مشکل شده است. از این رو بهتر است به منظور افزایش قابلیت انتقال قدرت از خطوط انتقال موجود را تا محدوده حرارتی به جای ساخت خطوط انتقال جدید استفاده کرد. برای بالا بردن توانایی قدرت، کنترل کننده FACTS مانند SSC، TCSC، SVC  توسعه یافته است. اما این کنترل کننده ها به طور جداگانه نمی توانند توان واقعی و راکتیو را جبران کنند. از این رو کنترل کننده  به نام، کنترل جریان توان یکپارچه (UPFC) با استفاده از دو کنترل کننده سری و شنت با یک لینک خازن DC مشترک توسعه داده شده است. این خازن معایبی مانند قابلیت اطمینان مؤثر، هزینه بالا و غیره را دارد. این مقاله یک توپولوژی جدید برای UPFC  بر اساس طرحی ماتریس مبدل پیشنهاد می کند. مبدل های ماتریس   (MCS)  اجازه می دهد که مبدل توان ac/ac مستقیم بدون لینک های ذخیره انرژی dc  بنابراین  MC مبتنی برUPFC (MC-UPFC)  حجم و هزینه را کاهش می دهد، کاهش تلفات توان خازن، همراه با قابلیت اطمینان بالاتر است. مبانی نظری کنترل توان مستقیم (DPC)  بر اساس روش های کنترل مدل لغزشی برای مدل دینامیکیMC-UPFC  از جمله فیلتر ورودی تاسیس شده اند. در نتیجه، توان اکتیو و راکتیو خط، همراه با تغذیه AC توان راکتیو، می تواند به طور مستقیم با انتخاب مبدل ماتریس مناسب کنترل شده  و حالت سویچینگ پاسخ دینامیکی و حالت پایدار را تضمین می کند.
I. مقدمه:
مفهوم  UPFC اصلی، در دهه نود توسط L.Gyugyi ، معرفی شد. [1] شامل دو مبدل AC-DC با استفاده از گیت خاموش کردن تریستوری  (GTO) است، پشت سرهم از طریق لینک  DC  مشترکشان با استفاده از ولتاژ بالا ذخیره سازی DC خازن ها متصل شده اند. این ترتیبات می تواند به عنوان مبدل قدرت سوئیچینگ AC-AC برگشت پذیر ایده آل عمل کند، که در آن توان  می تواند در هر دو جهت بین ترمینال های AC  دو مبدل جریان داشته باشد خازن های لینک DC برخی از قابلیت ذخیره انرژی برای مبدل های  پشت سر هم که به کنترل جریان توان کمک می کندرا  فراهم می کنند.
کاظمی بازدید : 829 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک خدمات جانبی کنترل کننده- تثبیت کننده های قدرت

مقاله فارسي : خدمات جانبی کنترل کننده- تثبیت کننده های قدرت

مقاله انگليسي : PSS-control as an ancillary service

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  24 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله به منظور افزایش ثبات سیستم که عمل کنترل توسط پارامتر های  تثبیت کننده های قدرت (PSS) ارائه شده است عمل می شود  و به عنوان یکی از خدمات جانبی سیستم در نظر گرفته میشود . برای این اثر در ازای خدماتی که ارائه می دهد ، نیاز به تدوین و روش های  مکانیسم های مناسب برای ثبات های مالی که رد ژنراتور وجود دارد بکار می رود و ، در عین حال ، نیز برای شناسایی PSS اصلی  برای ثبات سیستم و همچنین کسانی که می تواند حتی موجب آسیب  رسیدن به ثبات کلی سیستم شوند بررسی می شوند. تعاونی نظریه الگوریتم با استفاده از رویکرد مبتنی بر معیار ارزش شپلی در این مقاله بکار رفته و برای شناسایی نقش حاشیه ای هر یک از PSS استفاده می شود. با تلاش های زیاد  کنترل کامل بدست می آید. بر این اساس، به تشریح روش تخصیص مناسب از پرداخت به مقادیر در هر  ژنراتور برای  ارائه PSS  می باشیم .
کلیدواژه: خدمات جانبی کنترل کننده، تئئوری بازی تعاونی، تثبیت کننده های سیستم توان، خدمات کنترل pss، ارزش شارپلی
 1. مقدمه:
سیستم تثبیت کننده برق (PSS) که به طور گسترده ای به عنوان دستگاه کنترل پذیرفته شده است  و برای اطمینان از ثبات سیستم ضروری می باشد ، به رسمیت شناخته شده است ، به ویژه ثبات سیگنال پدیده کوچک می باشد . الگوریتم ها  را نصب کرده  و در برنامه های عملی سیستم قدرت بزرگ بکار می برند که بسیار تاثیر گذار است  [1]. مقدار زیادی از کارمقاله که در اصل موضوع مربوط به گزارش تنظیم پارامترهای بهینه PSS با استفاده از روش های مختلف آنالیز مودال کلاسیک و خطی کنترل مطلوب می باشد [2] ، و ساختار متغیر تطبیقی به روش اخیر که شامل تکنیک های هوش مصنوعی می باشد می پردازد.
کاظمی بازدید : 949 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک تنظیم توان کنترل کننده پی اس اس به منظور افزایش پایداری سیستم قدرت

مقاله فارسي : تنظیم توان کنترل کننده پی اس اس به منظور افزایش پایداری سیستم قدرت

مقاله انگليسي : Robust Tuning of the PSS Controller to Enhance Power System Stability

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  13 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
هدف از این مقاله به چند منظور است طراحی از تک ماشین پایدار کننده های سیستم قدرت(PSSs)  با استفاده از اصلاح  الگوریتم جهش قورباغه (MSFLA). توانایی روش پیشنهاد شده  برای تنظیم بهینه با حضور  CPSSs  به طور گسترده استفاده شده است.  طراحی پارامترهای  PSSs   به یک مشکل تبدیل شده است برای مشکل  بهینه سازی با چند تابع هدف شامل ضریب میرایی مطلوب و  نسبت میرایی مطلوب از روش های سیستم قدرت که توسط الگوریتم MSFLA حل شده است. توانایی روش پیشنهاد شده  در یک سیستم قدرت تک ماشین تحت  شرایط عملیاتی متفاوت و اختلالات تایید شده  است. نتایج روش پیشنهاد شده در مقایسه با الگوریتم ژنتیک  (GA) مبنی بر تنظیم PSS  از طریق برخی از شاخص های عملکرد،عملکرد قوی خود را آشکار میکند.
کلمات کلیدی:  طراحی PSS، اصلاح الگوریتم جهش  قورباغه (MSFLA)، بهینه سازی چند هدفه، الگوریتم ژنتیک(GA).
I.مقدمه:
یکی از جنبه های مهم در سیستم الکتریکی عملیات پایداری سیستم های قدرت می باشد.
این مسئله را این واقعیت که در سیستم قدرت باید  فرکانس و سطح ولتاژ ، تحت هر گونه اختلال، مانند افزایش ناگهانی بار، از دست دادن یک ژنراتور یا سويچينگ نادرست از یک خط انتقال در طول یک خطا حفظ شود تشکیل می دهند. [1]
در سیستم های قدرت  در هنگام  و بعد از یک اختلال کوچک یا بزرگ در  سیستم نوسانات فرکانس پایین (به ترتیب از 0.1-2.5 هرتز) روی می دهد ،  به خصوص در میان شرایط بارگذاری زیاد3]. [2،اگر میرایی مناسب وجود نداشته باشد این نوسانات ممکن است ادامه داشته  وزیاد شوند و باعث تجزیه سیستم شوند [4]. PSSs موثر ترین  ابزار  برای میرایی فرکانس پایین نوسانات و افزایش پایداری سیستم های قدرت است[5].
کاظمی بازدید : 700 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک شبیه سازی مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موج بر تضعیف معمولی برای تکانه الکترومغناطیسی

مقاله فارسي : شبیه سازی مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موج بر تضعیف معمولی برای تکانه الکترومغناطیسی

مقاله انگليسي : Simulation of Shielding Characteristic of a Typical Decay Waveguide Window for EMP

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این تحقیق مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موج بر تضعیف معمولی را برای EMP (تکانه الکترومغناطیسی) شبیه سازی می کند. در گذشته اغلب محققان در زمینه حفاظت الکترومغناطیسی عمدتا بر جفت کردن دریچه روی حفره مستطیلی  تمرکز کرده اند. در مقابل، تمرکز این مقاله بر ان نیست بلکه بر مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موجبر تضعیف معمولی برای EMP می باشد. تاثیر ان بر جفت شدگی EM و حفاظ سازی به دلیل نفوذ از طریق دریچه های پشت آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در اینجا پالس نمایی دوبل معروف در شبیه سازی EMP فرودی به کار رفته است. روش موج تمام با ترکیب محدود برای قدرت میدان در نقاط مختلف در پشت پنجره موج بر میرا به کار گرفته شده است. به علاوه نفوگرام ها برای نشان دادن کل مشخصه حفاظ سازی به دست می آیند. در نهایت نتایج شبیه سازی با داده های آزمایشی تایید می گردند.
1.مقدمه:
حفاظ سازی یک مرحله اصلی در ساخت و بهبود سازگارپذیری الکترومغناطیسی دستگاه های فعال و غیرفعال است (1-2). چند نوع دستگاه های حفاظتی در میدان حفاظ سازی الکترومغناطیسی وجود دارند. در بین آنها، پنجره موجبر میرا یکی از اجزای رایج در کاربردهای حفاظ سازی است (3). مشاهده پذیری صفحه نمایش ها یا لامپ های وضعیت و ال ای دی ها مورد نیاز است ولی اغلب با وارد شدن یک ناپیوستگی در حفاظ و آسیب متعاقب در عملکرد آن همراه است. پنجره موجبر تضعیف یک راه موثر برای کاهش چنین تنزل عملکرد است و معمولا از طریق یک لایی روی کانتور آنها قرار داده می شود. گرچه دیگر تکنیک ها نیز وجود دارند مثل روش های مبتنی بر لحیم کردن یا جوشکاری.
 
کاظمی بازدید : 1053 سه شنبه 1395/12/10 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک  تکنیک های کاهش اندازه با استفاده از دیواره کوتاه، پین کوتاه و پچ چندلا برای دستیابی به آنتن های پچ میکرواستریپ پهنای باند بالا با اندازه کوچک

مقاله فارسي : تکنیک های کاهش اندازه با استفاده از دیواره کوتاه، پین کوتاه و پچ چندلا برای دستیابی به آنتن های پچ میکرواستریپ پهنای باند بالا با اندازه کوچک

مقاله انگليسي : size reduction techniques using shorting wall،shorting pin and the folded patch to obtain small size wide bandwidth microstrip patch antennas

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  37 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در بسیاری از موارد کاربردی، برای ابعاد آنتن پچ (تکه ای) میکرواستریپ مناسب می باشد تا بخش کوچکی از طول موج فضای آزاد باشند. طول رزونانس آنتن پچ (تکه ای) میکرواستریپ تقریبا   می باشد که   طول موج زیرلایه دی الکتریک می باشد. اندازه پچ می تواند با استفاده از مواد زیرلایه با ثابت دی الکتریک بالا کاهش یابد. به هر حال آنتن پچ (تکه ای)، دارای پهنای باند امپدانس کم بوده و این موارد انگیزه ای را برای جستجوی روش های دیگر کاهش اندازه ایجاد می کند. 
با قرار دادن دیواره کوتاه در امتداد نول میدان الکتریکی در سرتاسر پچ، طول رزونانسی می تواند توسط فاکتور دو کاهش یابد. بخش هایی که توسط پچ اشعال شده اند، در صورتی که نسبت طول به عرض یکسان نگه داشته شود [1-5]، توسط فاکتور چهار کاهش می یابند. تکنیک دیگر برای کاهش طول رزونانس، افزودن پین های کوتاه در مجاورت فید ( تغذیه) می باشد. پین کوتاه به صورت خازنی در اتصال با جریان رزونانس پچ بوده، که به طور موثری باعث بالا رفتن گذردهی زیرلایه می گردد. نشان داده شده است که پین های کوتاه قرار داده شده به طور مناسب، می تواند باعث کاهش طول رزونانس پچ مدّور توسط فاکتور سه و سطح پچ توسط فاکتور نه شود. با این وجود، روش دیگر استفاده از پچ چندلا می باشد [5-8].  
در این فصل تکنیک های کاهش اندازه با استفاده از دیواره کوتاه، پین کوتاه و پچ چندلا ابتدائا معرفی می شود. تکنیک های گستره پهنای باند از اسلات U، میله پتانسل L، و پچ های پیل اتمی استفاده کرده و سپس برای دستیابی به آنتن های پچ میکرواستریپ پهنای باند بالا با اندازه کوچک، شرح داده می شود.
 

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 63
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 988
  • باردید دیروز : 660
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 3,135
  • بازدید ماه : 5,893
  • بازدید سال : 57,533
  • بازدید کلی : 4,959,394