loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 872 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک  اصل طراحی جاذب های موج تک لایه یا دو لایه حاوی مواد چپگرد

مقاله فارسي : اصل طراحی جاذب های موج تک لایه یا دو لایه حاوی مواد چپگرد

مقاله انگليسي : Design principle of single- or double-layer wave-absorbers containing left-handed materials

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  13 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مدلهای فیزیکی جاذب های مایکروویو تک یا دو لایه حاوی مواد چپگرد (LH)  و همچنین قواعد اصلی طراحی و روش های طراحی آنها ارائه شده است. از لحاظ تئوری فرمولی محاسبه شده که می تواند در روشهای طراحی ارائه شده مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت، یک مثال طراحی ارائه می شود. نتایج بدست آمده می توانند برای محققان و طراحانی که در زمینه ی تئوری، تکنولوژی و مهندسی جاذب مایکروویو کار می کنند مفید باشند. 
1.مقدمه:
در سالهای اخیر، فن آوریهای رادار با استفاده از فرستنده های توان بالا و با پهنای باند وسیع به صورت چشمگیری توسعه یافته اند، بنابراین به اهمیت فن آوریهای «نهان Stealth» برای فرار از ردیابی رادار نیز افزوده شده ست. یکی از فن آوریهای نهانی که مورد استفاده قرار می گیرند، جاذب های مایکروویو هستند که می توانند بیشتر انرژی موجی که به سطوح آنها برخورد می کند را جذب کرده و آن را به شکلهای دیگر انرژی تبدیل کنند تا حداقل انعکاس برای کاهش سطح مقطع راداری (RCS) هدف را داشته باشند. برای کاهشRCS تکنیک های متعددی پیشنهاد شده است، این تکنیک ها بصورت کلی به سه قسمت تقسیم می شوند: شکل دادن به هدف، مواد جاذب رادار (RAM) و ساختاری جاذب رادار (RAS). از میان آنها، RAS امیدوارکننده ترین تکنیک است، RAS ساختارهایی هستند که بدون تداخل با پروفیل های خارجی تنظیم شده توسط طراحان هواپیما، دو تابع باربر و جذب انرژی EM را دارا می باشند. 
محققان و مهندسان چندین دهه است که در زمینه ی تکنیک های جذب مایکروویو تلاش های بسیاری می نمایند و در حدود هزاران مقاله در این زمینه منتشر شده است. در اینجا نمی خواهیم فهرستی ازاین مقالات بیاوریم زیرا هدف اصلی این مقاله بحث در مورد کاربردهای مواد LH در جاذبها می باشد. 
تا کنون، خواص گزارش شده ی جاذبها از جنبه های پهنای باند فرکانس جذب، بازدهی جذب موج، چگالی یا وزن ساختارها و مواد جذب موج چندان رضایتبخش نبوده است. از اینرو، همچنان به کار بیشتر در این زمینه نیاز داریم. یک کاری که می توان انجام داد استفاده از جاذبهای موج با قابلیت است که بتوانند باندهای موج متری، سانتی متری، میلیمتری و حتی مادون قرمز را پوشش دهند.
 
کاظمی بازدید : 1027 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک تاثیر سیستم تحریک و برنامه ریزی و مطالعات سیستم بر میراسازی رله حالت جامد

مقاله فارسي : تاثیر سیستم تحریک و برنامه ریزی و مطالعات سیستم بر میراسازی رله حالت جامد

مقاله انگليسي : Effect of Exciter and PSS on SSR Damping

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  20 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این پژوهش تاثیر سیستم تحریک و پایدارساز سیستم قدرت  بر میراسازی نوسانات زیرسنکرون مورد ارزیابی قرار‌می‌گیرد. سیستم مورد بررسی از یک سیستم تک ماشینه متصل به باس محدود تشکیل شده و ضریب میراسازی منفی به عنوان معیاری برای بررسی نوسانات زیرسنکرون انتخاب شده‌است. بدین منظور ابتدا مختصرا به سیستم‌های تحریک ac و ST پرداخته و به ساختار هریک اشاره می‌شود. سپس سیستم مورد بررسی معرفی و پارامترهای آن ذکر می‌شود. در قسمت بعد به شبیه‌سازی برای سه نوع سیستم تحریک IEEE،AC1,AC2و,ST1 در غیاب و حضور پایدارساز سیستم قدرت انجام می‌شود و ورودی‌های خطای فرکانس و توان الکتریکی به آن اعمال و نتایج شبیه‌سازی مقایسه می‌شوند. در نهایت به عنوان  پیشنهاد برای بهبود عملکرد سیستم قدرت با پایدارساز سیستم قدرت با ورودی خطای فرکانس، ساختار PSS4B ارائه و نتایج شبیه‌سازی به عنوان تاییدی بر این موضوع استخراج می‌شود.
مقدمه:
آن‌چه روشن است این است که یک سیستم تحریک با پاسخ سریع در بالا بردن گشتاور سنکرون کننده نقش بسزایی دارد اما ممکن است سبب ایجاد میراسازی منفی گردد. نوسانات زیرسنکرون همواره مساله‌ای اساسی در سیستم قدرت بوده و و همواره مطالعات زیادی را به خود اختصاص داده‌است.تعداد زیادی از مقالات کنترل تحریک،از PSS به‌عنوان ابزاری برای میراسازی نوسانات زیر سنکرون،استفاده نموده‌است.اما کمتر از نقش سیستم‌های تحریک صحبتی به میان آمده است. . 3نوع گروه بندی اصلی برای سیستم تحریک وجود دارد:
1-سیستم تحریک استاتیک منبع پتانسیل.در این نوع، زمان پاسخ ولتاژ تحریک بسیار کوتاه است.
 
کاظمی بازدید : 935 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل جریان شاخه رگ برای تقطیع وثبت با فراصوت دوپلر رنگی و پرتونگاری کامپیوتری

مقاله فارسي : مدل جریان شاخه رگ برای تقطیع وثبت با فراصوت دوپلر رنگی و پرتونگاری کامپیوتری

مقاله انگليسي : Flow model with vessel tree for segmentation and registration with color Doppler ultrasound and CT

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مدارهای فانتوم بسیاری برای اعضای انسان به طور تجاری در دسترس هستند یا برای اهداف علمی طراحی شده اند. هیچ کدام از اینها احتمال تصویربرداری با فراصوت دوپلر رنگی (CDU) و پرتونگاری کامپیوتری(CT) ترکیب نمی کنند، درحالیکه شاخه های رگهایی با دوشاخه هایی به عنوان مسیرهای طبیعی تولید می کنند. 
ما یک مدل جریان با شاخه رگهایی طراحی، ساخته و ارزیابی کرده ایم که میتواند توسط CDU و CT تصویر برداری شود. این به سمت پیشرفت و ارزیابی قابل بازتولید تقطیع و ثبت کار تحت شرایط واقعی می باشد. نمایش رنگی رگها در CDU در مقایسه با نمایش سیاه و سفید B-Mode فرآیند تقطیع لازم را ساده و پابرجا می سازد. لوله استفاده شده که از چندین دو شاخه ساخته شده، یک شاخه رگی ساده شده را نشان می دهد و می تواند با شاره های شبیه سازی شده به خون مختلف عمل کند.
قابلیت استفاده و مقدار عملی مدل نسبت به مشخصه های شارش و قابل رویت بودن دوشاخه ای ها آزموده شده است و در آزمایشهایی با تجهیزات CDU و CT موجود تایید شده است.
1.مقدمه:
فراصوت یک روش بسیار محبوب برای روبش و آزمون بافت ها و ساختارهای اعضای زنده بدون یک اقدام تهاجمی، فرکانس رادیویی اثرات ثانویه مضر می باشد. در زمانی که کاربرد محدود نیست، فراصوت یک روش ارجح برای تصویربرداری زنده اعضایی مانند کبد و مثانه است. چندین گروه تحقیقاتی روی ثبت دقیق داده های حجم فراصوت بوسیله پرتونگاری کامپیوتری CT قبل از عمل داده ها هستند. هدف پوشش دادن اطلاعات مهم روی داده های تصویر زنده است. یک روش مسیر گذاری عبارت است از ثبت مسیرهای طبیعی مانند دوشاخه ها و نوک های شاخهرگی. تا زمانیکه الگوریتم ثبت از تعداد کافی شکل های حساس تهیه شده و آشکارسازی این شکل ها سریع و دقیق است، یک همبستگی بین روشهای مختلف مانند CT و فراصوت امکان پذیر است. این داده های CT تهیه شده با داده های طرح ریزی پیش از عمل ترکیب شده و عمل جراحی می تواند به واسطه افزایش داده های فراصوت تجدید شده، همراهی شود. نکته مهم چنین روشی سازگاری آن با حرکت عضو تغییر شکل بافت است.
کاظمی بازدید : 943 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک نظارت کنترل کننده یکپارچه پخش توان مبتنی بر فازی برای نوسانات فرکانسی توان

مقاله فارسي : نظارت کنترل کننده یکپارچه پخش توان مبتنی بر فازی برای نوسانات فرکانسی توان

مقاله انگليسي : FUZZY BASED UPFC CONTROL FOR POWER FREQUENCY OSCILLATIONS

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
 این مقاله بهینه سازی و هماهنگی کنترل کننده میرایی ادوات FACTS متداول (به عنوان مثال کنترل کننده جریان توان پیوسته) در سیستم قدرت چند ماشینه را ارائه می کند. طراحی این کنترل کننده بر پایه  تجزیه و تحلیل در حوزه زمان است و با استفاده از کنترل کننده های متداول دیگر (PSS و (FUZZY برای میرایی نوسانات توان (بین ناحیه ای) الکترومکانیکی فرکانس پایین پیاده سازی شده است. برای اولین بار به روش طراحی دقیق کنترل کنندهUPFC  پرداخته شده است. در مرحله اول، پارامترهای کنترل کننده جریان توان پیوسته بهینه شده اند، و سپس PSS  و کنترل کننده منطق فازی ترکیبی برای  هماهنگی با ادوات FACTS ارائه شده است. شبیه سازی های دیجیتال به منظور بررسی امکان پذیر بودن طرح کنترل پیشنهادی انجام شده اند. شبیه سازی بر روی سیستم قدرت چند ماشینه  IEEE با 12 باس انجام شده  و نتایج نشان می دهد که روش میرایی پیشنهادی قابل پیاده سازی است و سیستم فازی مبتنی برUPFC  از دیگر کنترل کننده های متداول عملکرد رضایت بخش ارائه می کند و اهداف طراحی تحقق می یابد. 
کلیدواژه: کنترل کننده جریان توان ، PSS، منطق فازی ترکیبی، میرایی و پایداری. 
I.مقدمه:
با مهم تر شدن کنترل جریان توان در طول خط انتقال و در نتیجه برای پاسخگویی به نیازهای  انتقال توان، انواع مختلف ادوات FACTS مانند جبرانساز استاتیک (STATCOM)، کنترل کننده جریان توان پیوسته (UPFC)، جبرانساز استاتیک کنترل شده تریستوری (TCSC)، و غیره برای نشان دادن اثر خود در بهبود ولتاژ و پایداری زاویه و کاهش نوسانات الکترو میکانیکی در سیستم های قدرت به هم پیوسته.  مورد مطالعه قرار گرفته اند.  در چندین ادوات  FACTS مورد مطالعه برای پایداری سیستم قدرت، STATCOM و UPFC عملکرد قابل توجهی در میرایی چند مدل نوسانات فرکانس پایین در سیستم های قدرت به هم پیوسته ارائه می کنند. .  افزایش مبادلات توان آب و برق  بیش از یک  شبکه ثابت ، حتی تحت شرایط عملیاتی نامی نوسانات بین ناحیه ای به احتمال زیاد اتفاق می افتد.  برای سال های زیادی از پایدار کننده های سیستم قدرت  (PSSs)  یکی از رایج ترین کنترل های معمول  برای میرا کردن نوسانات و برای جبران میرایی منفی تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک استفاده شده است.
 
کاظمی بازدید : 916 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک کنترل کننده مدل لغزشی فازی برای سیستم قدرت تک ماشینه باس بی نهایت SMIB

مقاله فارسي : کنترل کننده مدل لغزشی فازی برای سیستم قدرت تک ماشینه باس بی نهایت SMIB

مقاله انگليسي : FUZZY SLIDING MODE CONTROLLER FOR POWER SYSTEM SMIB

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  18 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در این مقاله، یک روش ترکیب منطق فازی و کنترل کننده مدل لغزش  برای کنترل مقاوم سیستم قدرت تک ماشینه باس بی نهایت (SMIB) ارائه شده است. هدف از این مطالعه برای غلبه بر برخی ضعف های پایدار کننده سیستم قدرت متداول (CPSS)، پایدار کننده سیستم قدرت منطق فازی (FPSS)  و کنترل کننده مدل  لغزش (SMC).است. وقتی  PSS متداول به کار گرفته شده است، آن عملکرد ضعیف منجر می شود  SMCمی تواند برای رسیدن به ثبات مقاوم در سیستم قدرت مورد استفاده قرار گیرد. اگر چه، در حضور عدم قطعیت بزرگ، بهره سوئیچینگ بالاتر مورد نیاز است، که دامنه بالاتر چترینگ تولید کند. در این مطالعه، یک کنترل کننده منطق فازی مستقیم طراحی شده است و کنترل کننده مدل لغزشی  برای جبران کردن خطاهای تقریب فازی اضافه شده است. نتایج شبیه سازی به وضوح اثربخشی و اعتبار روش ارائه شده، از لحاظ همگرایی، زمان و دقت.را نشان می دهد
کلیدواژه: پایدار کننده سیستم قدرت، کنترل کننده منطق فازی، کنترل مدل لغزشی، ماشین سنکرون
1.مقدمه:
طراحی و استفاده از تثبیت کننده های سیستم قدرت موضوع توسعه مداوم برای سالهای زیادی بوده است [1]. بیشترین PSS  مورد استفاده در سیستم های قدرت الکتریکی بکار بردن رویکرد تئوری کنترل خطی بر اساس یک مدل خطی ساختار ثابت از سیستم قدرت است و بنابراین در شرایط عملیاتی خاص تنظیم شده است.
 ازجمله پارامتر ثابت  PSS ، به نام PSS  متداول (CPSS)، به طور گسترده ای در سیستم های قدرت استفاده می شود، اغلب نتایج رضایت بخش بیش از یک طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی فراهم نمی شود [2].
کنترل کننده مدل لغزشی (SMC) یک نوع خاص از سیستم های کنترل ساختار متغیر است که به عنوان یک کنترل مقاوم طراحی شده است برای درایو و سپس محدود کردن  سیستم در تابع سوئیچینگ نهفته است. اگر چه در حضور عدم قطعیت های بزرگ و یا بهره سوئیچینگ بالاتر مورد نیاز است که دامنه بالاتر از چترینگ تولید کند. منطق فازی به طور قوی درکاربردهای کنترل پدید آمده است.

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 171
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 240
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 8
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,413
  • بازدید ماه : 896
  • بازدید سال : 52,536
  • بازدید کلی : 4,954,397