loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 656 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل سازی موتور القایی اشباع شده به وسیلۀ سیگنال های تزریقی فرکانس بالا

مقاله فارسي : مدل سازی موتور القایی اشباع شده به وسیلۀ سیگنال های تزریقی فرکانس بالا

مقاله انگليسي : Modeling of Saturated Induction Machines With Injected High-Frequency Signals

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله اثرات تزریق کردن سیگنال هاي اضافی به درون موتور القایی به منظور کنترل سرعت را بررسی می نماید. مدل جدید اشباع، قادر خواهد بود که تعامل بین سیگنالهای اضافی و اشباع هسته موتور که بر روی شار تولید کنندۀ گشتاور تاثیر دارند، را بیان نماید. در ابتدا ضریب اشباع متغیر به منظور مدل کردن سطح اشباع متغیر که به واسطه اشباع ایجاد شده است را بیان مي کند. یک سیگنال ولتاژ متعادل نیز به تغذیه معمولی اضافه شده است تا اثرات چنین سیگنالهای اضافی بر موتور القایی اشباع شده بررسی گردد. نتایج شبیه سازی چنین مدلی در حالات بدون بار و بار کامل به همراه اندازه گیریهای آزمایشگاهی ارائه شده است . 
کلمات شاخص : هارمونیکهای شار فاصله هوایی- تخمین موقعیت شار- مدل q-d مدل سازی حالت اشباع – کنترل بدون حسگر . 
مقدمه: 
تزریق مولفه های سیگنال ( ) فرکانس بالا به فرمان جریانی یک اینورتر مدولاسیون پالس از يك ولتاژ منبع  (PWM ) در حال حاضر یکی از بیشترین موارد مطالعه و بررسی روشهای کنترل سرعت موتورهای القایی (IM ) ، بدون نیاز به موقعیت شفت یا حسگر سرعت (بدون حسگر) می باشد. به سادگی می توان نشان داد که تزریق سیگنالهای فرکانس بالاي هارمونیکهای ولتاژ و جریان اضافی ایجاد می کند. که اطلاعات مورد نیاز جهت کنترل بدون حسگر را به دست می آورد مرجع (1).
کاظمی بازدید : 852 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل سازی ماشین های سنکرون با استفاده از اشباع مغناطیسی

مقاله فارسي : مدل سازی ماشین های سنکرون با استفاده از اشباع مغناطیسی

مقاله انگليسي : Modeling of synchronous machines with magnetic saturation

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله به بررسی روشی که بر گرفته ازمدل های چندگانه ی ماشین های سنکرون رتور اشباع شده است، می پردازد که بر اساس انتخاب های مختلف متغیرهای فضای حالت می باشد. با بررسی جریان ها و شارهای ماشین مثل بردارهای سرعت، مدل های d-q احتمالی مورد بحث قرار می گیرند و ثبت می شوند. در نتیجه چندین مدل جدید کشف و ارائه می شوند. مشخص است که تعداد کل مدل های d-q برای ماشین سنکرون با میراگر های اصلی 64 تاست که نتیجتا بیشتر از حد معمول است.این مدل ها به سه گروه تقسیم می شوند: جریان، شار و مدل های ترکیبی. مدل های ترکیبی قسمت عمده ای را در بردارند . از اینرو از حق انتخاب بیشتری برخوردارند. این مقاله در خصوص اشباع مغناطیسی نیز روشی را ارائه می دهد تا انتخاب متغیرهای تغییر حالت را توضیح دهد. این روش شامل شرح جزئیات مدل اشباع با جریان های سیم پیچی همچون متغیرهای اصلی است وتمام متغیرهای دیگر نیز با کمک مهارت های ریاضی معمول از ان منتج می شوند. این مقاله به توانایی روش پیشنهادی در توسعه ی مدل های جدید موجود تاکید دارد. در خواست ثابت کردن ارزش روش و هم ارزی بین تمام مدل ها گزارش می شود.
کلیدواژه: ماشین سنکرون، مدل سازی، بردارهای فضای حالت، اشباع شار اصلی
1.مقدمه:
وقتی اشباع مغناطیسی در ماشین های ac استنتاج می شود، تئوری اشباع شار اصلی در نمودارهای d-q در بهترین حالت [8-1] باقی می مانند. بدلیل سادگی در ماشین های سنکرون و اسنکرون چه در حالت موتوری و چه در حالت ژنراتوری بیشترین کاربرد را دارد.
اگرچه در مقایسه با روش های دیگر، امروزه  این روش بعنوان روشی جهانی برای معرفی اشباع اهن محسوب می شود و صحت ان با پیشگویی کاربردهای ماشین ac پیچیده تضادی ندارد. این امر ارزش چک کردن مثالهای [14-9] را دارد.
البته وقتی که پدیده ی محلی نیز باید مانند بعضی از موارد عیب شناسی بررسی شود، به مرزهایش می رسد. برای این منظور باید فرمول، abc ، و معادلات اولیه با مسائل مشخصی  بکار روند[17-15] . به همین دلایل، تئوری اشباع شار اصلی در نمودارهای d-q به توجه بیشتری نیاز دارد.
کاظمی بازدید : 748 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدل سازی تجزیه و تحلیل و محل بهینه کنترل کننده یکپارچه جریان توان برای به حداقل رساندن تلفات توان حقیقی

مقاله فارسي : مدل سازی تجزیه و تحلیل و محل بهینه کنترل کننده یکپارچه جریان توان برای به حداقل رساندن تلفات توان حقیقی

مقاله انگليسي : Modeling Analysis and Optimal Location of UPFC for Real Power Loss Minimization

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  9 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مفهوم جدید سیستم انتقال  AC انعطاف پذیر (FACTS) تغییرات اساسی در عملکرد و کنترل سیستم قدرت را به ارمغان می آورد. یک روش جدید با استفاده از ادوات FACTS در ارتباط با پیشرفت در تکنولوژی نیمه هادی باز می شود فرصت هایی جدید برای کنترل قدرت و افزایش ظرفیت قابل استفاده از خطوط انتقال موجود هستند. کنترل کننده جریان توان پیوسته برای کنترل زمان واقعی و جبران سازی دینامیکی سیستم های انتقال ابداع شده است، ارائه انعطاف پذیری چند منظوره مورد نیاز  برای حل کردن بسیاری از مشکلات پیش روی تحویل توان به صنعت است. در چارچوب مفاهیم انتقال توان سنتی، UPFC  قادر به کنترل است، به طور همزمان و یا به صورت انتخابی تمام پارامترهای موثر بر جریان  توان در خط انتقال و این قابلیت منحصر به فرد نشانگر  صفت "واحد" در نام خود است. UPFC می تواند به طور مستقل هر دو توان اکتیو و راکتیو در خط را کنترل کند.
کلمات کلیدی:  UPFC، توان راکتیو،facts
1.مقدمه:
در طول سال ها، روشن شده است که حداکثر ظرفیت عملیاتی مطمئن از سیستم انتقال    اغلب نه بر اساس  ولتاژ و پایداری زاویه ای بلکه در محدودیت های فیزیکی است. و نیز در سال های اخیر نگرانی های اکولوژیکی و هزینه های نصب و راه اندازی بالا محدودیت های بیش از ساخت نیروگاه های جدید و خطوط هوایی در بسیاری از کشورها قرار داده اند، در نتیجه به اجبار سیستم موجود به طور موثر تر به جای احداث خطوط جدید استفاده می شود، صنعت گرایش به سوی توسعه فن آوری و یا دستگاه هایی که  باعث افزایش ظرفیت شبکه انتقال در عین حفظ و یا حتی بهبود پایداری شبکه دارد. [1] هدف اصلی ما   برای پاسخگویی به تقاضای بار الکتریکی قابل اطمینان است در حالی که به طور همزمان  کیفیت خاص محدودیت های اعمال شده بر روی منبع تغذیه را برآورده کند.
 
کاظمی بازدید : 766 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مدلسازی و شبیه سازی نوع جدیدی از فیلتر تداخل الکترومغناطیسی برای ماژول های الکترونیکی برق مجتمع

مقاله فارسي : مدلسازی و شبیه سازی نوع جدیدی از فیلتر تداخل الکترومغناطیسی برای ماژول های الکترونیکی برق مجتمع

مقاله انگليسي : Modelling and Simulation of the New Type of EMI Filter for Integrated Power Electronics Modules

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
تداخل الکترومغناطیسی ( EMI) در فرکانس های رادیویی (RF) در ماژول های مبدل الکترونیکی برق مجتمع و فشرده را می توان با استفاده از فیلترهای پایین گذر خط انتقال پراتلاف کنترل نمود. این مقاله نتایج شبیه سازی های عددی ارائه شده در ساختار فیلتر مرجع 1 را با کمی اصلاحات نشان می دهد. تابع انتقال، توزیع جریان و توزیع میدان الکترومغناطیسی مورد ملاحظه قرار می گیرند. ساختارها در شبیه ساز الکترومغناطیسی تمام موج تحلیل می شوند. همچنین دستورالعمل هایی برای تحقیقات بیشتر ارائه می گردد.
1.مقدمه:
در مقاله زیر نمونه هایی از یک فیلتر پایین گذر تخت جدید بررسی می شود. ساختارها در شکل 1 ، 2، ، 4 و 5 نشان داده شده اند. کاربرد اصلی ساختارهای پیشنهادی، ممانعت از تداخل RF-EMI در دستگاه های الکترونیکی برقی است. این تداخل ها عمدتا در مبدل های پر قدرت مجتمع یافت می شوند (چگالی توان 13 W/cm3 و بالاتر). تداخلات ناشی از جفت شدگی الکترومغناطیسی بین دستگاه های الکترونیکی در طی سوئیچینگ و نیز حاصل از القای مغناطیسی و الکتریکی در دستگاه های الکترونیکی و در بسته ماژول است. در حال حاضر، ساختارهای مورد استفاده در فیلترهای صنعت هوافضا با کابل های هم محور مجتمع می شوند. با فناوری های جدید، نیاز به طراحی فیلترهای پایین گذر تخت، کوچک و جدید برای ماژول های الکترونیکی  قدرتی مجتمع (IPEMs) احساس می شود.
مازول های اشاره شده با توان های کیلوواتی و چگالی توان های بالا را می توان منبعی از تداخلات فراوان RF-EMI دانست. فیلترهای جدید برای  ماژول های فرکانس رادیویی باید سه پیش نیاز اصلی را برآورده نمایند: 1) چون ساختار باید کوچک باشد، سرعت موج الکترومغناطیسی باید به کسری از مقدار سرعت فضای آزاد آن کاهش یابد، 2) ساختار باید از نظر الکتریکی و مکانیکی بتواند به توان های از  1 kW  تا  10 kW در  300 V  تا  500 V  و   30A بپردازد، 3) شیب قطع فیلتر باید تا حد ممکن زیاد باشد (مثلا بیشتر از 40 dB/decade).
 
کاظمی بازدید : 708 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک سیستم های یکپارچه با استفاده ازاینورتر سه پایه جهت تغذیه مجزای دو موتور

مقاله فارسي : سیستم های یکپارچه با استفاده ازاینورتر سه پایه جهت تغذیه مجزای دو موتور

مقاله انگليسي : Monolithic Systems Using Standard Three-Leg Inverter Supplying Independently Two Motors

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله توپولوژی سیستم درایو دو موتور را بطور سری بیان می کند. این پیکر بندی جهت کنترل دو موتور بطور مجزا با یک اینورتر طراحی شده این سیستم به طور بالقوه راه حلی برای کاربردهای که نیازبه کنترل یک موتور سه فاز توان بالا و یک موتور تکفاز توان پایین دارند میباشد. این سیستم ها در این اثر به نام سیستم های یکپارچه می باشند. زیرا ماشین ها و و اینورتور سه پایه به صورت محصول مشابهی مد نظر قرار گرفته اند. سیستم های یکپارچه به عنوان راه حل صنعتی قابل دوام بلقوه ای برای کاربردهایی که نیازمند توان بالا (ماشین سه فار و یک ماشین با توان پایین ( ماشین تک فاز) مد نظر قرار می گیرند. علاوه بر این مقاله 1) ارتباط مشخصات سیستم   2) تفکیک مدولاسیون پهنای پالس  3)استراتژی کنترل 4) آنالیز جریان ولتاژ 5) طراحی ماشینهای القای غیر معمول جهت بهبود عملکرد سیستم یکپارچه  6) شبیه سازی ونتایج تجربی
مقدمه:
در سالهای اخیر تمایل به ادغام موتور و مبدل فرکانسی به یک واحد بسیاری از مقالات قابل مشاهده است. یکپارچه سازی جهت کاهش تشعشعات الکترومغناطیسی کاهش سایر نصب وهزینه و غیره یک روش جایگزینی جهت کاهش هزینه های نصب و راه اندازی استفاده ازتوپو لوژی مبدل باحداقل تعداد اجزا می باشد بنابراین مطالعه این نوع توپولوژی از عناصر مهم الکترونیک قدرت میباشد بخاطر این که می تواند راه حل های مختلفی برای کاهش پروسه تبدیل انرژی فقط کیفیت توان ارایه می کند.
در برخی موارد کاهش اجزا با اتصال موازی کردن دو قطعه جزء در میان شبکه بارها یا ماشین ها بدست می آید در موارد دیگر مبدل سه پایه شایعترین اینورتر های تجاری ساخته شده را نشان می دهد.
 

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 85
  • بازدید امروز : 172
  • باردید دیروز : 660
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 2,319
  • بازدید ماه : 5,077
  • بازدید سال : 56,717
  • بازدید کلی : 4,958,578