loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1388 چهارشنبه 1396/02/06 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری بررسی موضوع پولشویی

مقاله فارسي : بررسی موضوع پولشویی

مقاله انگليسي : MONEY LAUNDERING

رشته: حسابداری

مشخصات فايل انگلیسی30 صفحه pdf

مشخصات فايل ترجمه:  37 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مقدمه:
ایجاد گروه های جرم سازمان یافته در جامعه مان در مسیر شبکه پیچیده مجرمانانه قرار گرفته است. تهددهای گسترده و دامنه دار آن باعث تحلیل رفتن، حاکمیت دولت ها، ثبات اقتصادی، ساختارهای مالی و نظام قضایی کیفری می شود. این مورد به عنوان جرم فراملی پولشویی می باشد که به سازماندهی گروه های جرم همانند سندیکاهای مواد مخدر، قاچاق تسلیحات و حوزه های رو به رشد دیگر فعالیت های مجرمانه پرداخته، تا حضورشان را دائمی کرده، فعالیت هایشان را گسترده کرده، و حضورشان را در سبک مافیایی نهادینه کنند.
به صورت پوششی، گروه های جرم سازمان یافته، می بایست به پولشویی حاصل از جرایم خود به دو دلیل اصلی بپردازند: ابتدا اینکه، ردپای پول می تواند به عنوان شاهدی علیه ارتکاب شوندگان جرم باشد. دوم اینکه، پول به خودی خود می تواند موضوع سوء ظن، پیگیری و تشنج باشد. به هر حال پولشویی دارای سه مرحله پویا می باشد:
1- انتقال وجوه ناشی از ارتباط مستقیم با جرم 
2- پنهان سازی ردپا برای خنثی کردن پیگیری های قضایی
3- در دسترس قرار دادن مجدد پول برای مجرمان با ماهیت شغلی و جغرافیایی که از نظرها پنهان می باشد. 
به این دلیل که پولشویی و کاربردهای آن اخیرا به آگاهی جهانیان رسیده است، همچنان تعاریف متعددی منتسب به آن وجود دارد. در این میان این تعاریف عبارتند از:
a) دستکاری ارقام پول از منابع غیرقانونی با استفاده از ابزارهایی که به نظر برسد پول از منابع قانونی است.
b) تبدیل یا انتقال اموال با آگاهی از اینکه چنین اموالی حاصل از اعمال مجرمانه بوده، که هدف مخفی کردن یا پوشش ماهیت غیرقانونی اموال یا کمک به افرادی که مشارکتی در ارتکاب چنین جرم هایی داشته، یا جرایم برای فرار از عواقب اقدمام شان، می باشد.
C) پنهان سازی یا پوشش ماهیت حقیقی، منبع، مکان، موقعیت، حق جا به جایی، با توجه به مالکیت اموال، با آگاهی از این موضوع که چنین اموالی از اعمال مجرمانه حاصل شده باشد.
d) اکتساب، تملک یا استفاده از اموال با اطلاع از زمان دریافت از اینکه چنین اموالی از اعمال مجرمانه یا اقدام مشارکت در چنین قانون شکنی هایی بدست آمده باشد.
e) جا به جایی پول بدست آمده توسط گروه های جرم سازمان یافته از فعالیت های مجرمانه به سمت سرمایه گذاری کسب و کار نیمه قانونی، سرمایه گذاری مجدد برای مشروع کردن کسب و کار تا زمانی که ردپای منشا مجرمانه کسب آن، از بین رفته تا عواید مشابه حاصل از آن در دسترس گروه های جرم سازمان یافته قرار گیرد.
  
کاظمی بازدید : 1381 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری عوامل تعیین کننده انتخاب نرم افزار حسابداری: مدل پیشنهادی

مقاله فارسي : عوامل تعیین کننده انتخاب نرم افزار حسابداری: مدل پیشنهادی

مقاله انگليسي : The Determinates Of Selecting Accounting Software: A Proposed Model

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  29 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب تبدیل به موضوع مهمی برای سازمان ها شده است. انتخاب نرم افزار حسابداری نامناسب به عنوان فاجعه بزرگی بوده، که منجر به زیان های مالی مهم، و احتمالا حتی ورشکستگی می گردد. قبل از دسترسی به نرم افزار، عوامل مهم ویژه ای همانند نیازهای حال و آینده کاربر، نوع کسب و کار، اندازه کسب و کار، ویژگی ها و مشخصات نرم افزار حسابداری، محیط و زیرساخت فناوری اطلاعات ، و اعتبار فروشنده می بایست مد نظر قرار گیرد. هدف این مقاله بررسی، تحلیل و ارزیابی عوامل اصلی یک سازمان می باشد که می بایست در تصمیمش برای انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب مد نظر قرار دهد. این مقاله به معرفی چارچوب نظری یکپارچه عوامل اصلی می پردازد که انتخاب بسته نرم افزاری مناسب برا برای سازمان، تحت تاثیر قرار می دهد. مدل پیشنهادی به سازمان کمک می کند ت به انتخاب مناسب ترین نرم افزار حسابداری بپردازد که تا نیازهای حال و آینده اش را برای اطلاعات و گزارش های مالی و غیر مالی برآورده سازد.
A. مقدمه و ماهیت مسئله:
این مسئله مورد بحث می باشد که ما مسیر طولانی را از سیستم های حسابداری " دفتر و قلم" (سنتی) پیموده ایم. بسته های نرم افزاری حسابداری برای بسیاری از سازمان ها در ثبت معاملات کسب و کار، آماده سازی صورت وضعیت مالی و تحلیل عملیات رایج شده است. نرم افزار حسابداری، حسابداران را از ثبت دستی و ارائه داده های مالی خلاص کرده است. با استفاده از نرم افزار حسابداری، معاملات مالی سریعتر و دقیق تر و با هزینه نسبتا پایین تری ثبت می گردند. علاوه بر این، بسته های نرم افزاری حسابداری بازدهی عملیاتی کلی را از طریق بهبود کمیت و کیفیت دسترسی اطلاعات مدیریتی، افزایش داده است ((Collins, 1999; Fisher and Fisher, 2001 and Abu-Musa, 2004). 
سال ها پیش، زمانی که کامپیوترهای شخصی بوجود آمدند، نرم افزار حسابداری نسبتا ساده بود. تنها نقش آن اتوماتیک کردن فعالیت حسابداری دوطرفه و ایجاد ترازنامه ساده بود. زمانی که کامپیوترها پیشرفته تر شدند و پایگاه های داده یکپارچه استانداردسازی شده، توسعه دهندگان نرم افزار حسابداری، وظایف بیشتری را افزودند- که عبارتند از حسابداری هزینه، برنامه ریزی منابع ساخت، مدیریت منابع مشتری،منابع لانسانی، و صوذت پرداخت (Jones, 2002). 
هنری (1997)، تایید کرده است که کاهش مداوم قیمت فناوری اطلاعات و دسترس پذیری روزافزون نرم افزار حسابداری استاندارد منجر به این شده است که کسب و کارهای بیشتری در هر اندازه، تمام یا بخشی از وظایف حسابداری شان را خودکار کنند. علاوه بر این، به منظور کاربر پسند بودن ان ها، نرم افزار حسابداری نیازمند دانش کم افراد در مورد حسابداری برای کاربرد اثربخش آن می باشد.
 
کاظمی بازدید : 1787 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری رابطه بین تنوع محصول کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

مقاله فارسي : رابطه بین تنوع محصول کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

مقاله انگليسي : The relationship between product diversity usage of advanced manufacturing technologies and activity-based costing adoption

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله ، ارتباط بین تنوع محصول ، کاربرد فن آوری های پیشرفته تولید ( AMT ) و پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) را بررسی کند.  نظریه به شدت نشان می دهد که تنوع محصول عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC است . تا به امروز، نتایج حاصل از تحقیقات تجربی در مورد رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC به طور کلی بی نتیجه بوده ، با این حال ، نشان می دهد که ممکن است یا هیچ رابطه ای قوی وجود نداشته باشد  ، یا این که مسائل روش شناختی ممکن است همواره محققین  را از یافتن آن باز دارند .  با استفاده از مجموعه داده های پاسخ های نظر سنجی از 191 شرکت تولیدی متوسط هلندی، این مقاله به بررسی دوباره ای از  رابطه بین تنوع محصول و پذیرش ABC   پرداخت . با ارتقای اندازه گیری تنوع محصول و تمایز بین پذیرش و کاربرد  ABC ، به بررسی این موضوع میپردازد  که آیا این رابطه منحنی (U شکل معکوس) است و یا با استفاده از  AMT تعدیل شده  است . این مقاله  با کمک به نوشته ها نشان می دهد که ، مطابق با نظریه ، تنوع محصول ، به طور متوسط ، ارتباط مثبتی با پذیرش و کاربردABC  دارد .ولی این روابط در واقع U شکل معکوس و هستند و ارتباط با کاربرد ABC بطور منفی با استفاده از AMT تعدیل میشود  .
کلیدواژه: طرح نظام هزینه، هزینه یابی مبتنی بر فعالیت؛ تنوع محصول، فن آوری های پیشرفته تولید
1: معرفی:
عمدتا مشخص شده که به منظور بهینه بودن ، شیوه های هزینه یابی باید ارتباط نزدیکی با فرآیندهای کاری پایه در یک شرکت داشته باشد   . در نتیجه ، فرایندهای کاری پیچیده تر نیاز به سیستم های هزینه پیچیده تری ( از نظر فرایندهای  جذب اعمال شده) برای تسخیر آنها دارد  . بر این اساس ، از دیدگاه اقتصادی عقلانی نظری ، پذیرش هزینه یابی مبتنی بر فعالیت (ABC) توسط شرکت ها باید به طور عمده توسط عوامل تکنولوژیکی هدایت شود ، که یکی از این عوامل که به عامل اصلی تعیین کننده تقاضا برای سیستم های ABC معروف است تنوع محصول میباشد .   Abernethy) ، Lillis برانل و کارتر ، 2001  و آل Omiri و Drury ، 2007) . تنوع محصولات به شرایطی اشاره میکند که در آن  محصولات  در جایگاه خواسته های مختلف قرار میگیرند و یا فعالیت های یک شرکت  در جایگاه خواسته های مختلف در منابع آن قرار دارند  ، و به طور کلی از علل مهم تحریف هزینه های محصول توسط  سیستم های هزینه یابی در نظر گرفته میشود . (کوپر، 1988 . کاپلان و کوپر 1998(  . از زمان معرفی آن در مقالات در اواخر دهه 1980  ، جریانات متعددی از تحقیقات تجربی در مورد ABC توسعه یافته  اند ، که یکی از این تحقیقات مهم  در زمینه عوامل پذیرش ABC است (آندری گاسلین، 1997 .  (   Krumwiede 1998 , نتایج حاصل از این پژوهش ، که در آن تاثیر بسیاری از عوامل بالقوه مورد مطالعه قرار گرفته ، به طور کلی بی نتیجه بوده است.
 
کاظمی بازدید : 1443 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته حسابداری اصول حسابداری ماليات بر ارزش افزوده : مفاهيم و موضوعات

مقاله فارسي : اصول حسابداری ماليات بر ارزش افزوده : مفاهيم و موضوعات

مقاله انگليسي : Value Added Tax Accounting : Concepts And Issues

رشته: حسابداری

مشخصات فايل ترجمه:  5 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
محاسبۀ ماليت بر ارزش افزوده (VATA) يكي از مفاهيم نوظهوراست كه در زمينۀ VISION 2020 مورد تأييد فراوان صنعت، تجارت،حرفه،مديريت آكادميك، سياستمداران و غيره قرار گرفت. بگونه ايي كه VATA به عنوان منبع درآمد ثابت،عامل سرمايه گذاري، ايمن در برابر فشارهاي اعمال نفوذ تلقي مي شود و رشد اقتصادي را تضمين مي كند كه اين از معرفي موفقيت آميز VATA توسط كشورهاي توسعه يافته مشهود است.مفاهيم و موضوعات در اين مقاله مطرح  شده است تا در مورد VATA اطلاعاتي ارائه دهد و سوء تفاهم ها پيرامون VATA برطرف شود و در نهايت توجه و مشاركت بخش هاي مختلف جامعه براي تحكيم و قدرت بخشيدن به سيستم VATA جلب شود.
كليدواژه: مالیات بر ارزش افزوده (VATA )، موضوعات،مقاومت، اجرا ،سياسي،هماهنگي، اساسنامه
محاسبۀ ماليات بر ارزش افزوده: مفاهيم و موضوعات
الزامات مجموعه و محيط اقتصادي رقابتي تغيير يافتۀ حاضر
رويه ها و سيستم هاي حسابداري براي مواجه با سيستم صنعت دستخوش تغييرات متعدد شده است و گسترۀ آن روز به روز گسترده تر ميشود.در طي اين فرآيند تغيير،مفاهيم و موضوعات مختلفي پديدار شده اند كه در امر حسابداري نقش داشته اند. حسابداري ماليات بر ارزش افزوده (VATA) يكي از مفاهيم تازه ظهوري است كه كه در زمينۀ VISION 2020 مورد تأييد فراوان صنعت، تجارت،حرفه،مديريت آكادميك، سياستمداران و غيره قرار گرفت. بگونه ايي كه VATA به عنوان منبع درآمد ثابت ،عامل سرمايه گذاري، ايمن در برابر فشارهاي اعمال نفوذ تلقي مي شود و رشد اقتصادي را تضمين مي كند كه اين از معرفي موفقيت آميز VATA توسط كشورهاي توسعه يافته مشهود است.بالاخص، بانك جهاني مجري گارگاه هايي بوده است كه كشورهاي در حال توسعه را به سمت تكميل و اجراي سيستم VATA هماهنگ و منطبق در تمام كشورها سوق مي دهد و در اين مسير مشاركت فعال تاجران، سياستمداران، بروكرات ها، صاحبان مشاغل، دانشگاهيان و غيره حضور دارند. در اين رابطه، و موضوعات در اين مقاله مطرح  شده است تا در مورد VATA اطلاعاتي ارائه دهد و سوء تفاهم ها پيرامون VATA برطرف شود و در نهايت توجه و مشاركت بخش هاي مختلف جامعه براي تحكيم و قدرت بخشيدن به سيستم VATA جلب شود.
کاظمی بازدید : 1287 جمعه 1395/12/20 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته آمار رویکردهای راه حل نقطه محور بر مبنای روش محدودیت

مقاله فارسي : رویکردهای راه حل نقطه محور بر مبنای روش محدودیت

مقاله انگليسي : Point-Based Solution Approaches Based on the E-Constraint Method

رشته: آمار

مشخصات فايل ترجمه:  15 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
در بخش 4.1 کار خود را با شرح این مورد آغاز می کنیم که چگونه می توان راه حل کیفی را برای مسائلی با محدودیت های محدب پیدا کنیم. در بخش 4.2 الگوریتم دو مرحله ای را نشان می دهیم که به طور موثر به توزیع نقاط بر روی نمودار پارتو با هدف رسیدن به بهترین برآورد زمانی که تنها تعداد محدودی از نقاط (سبد سرمایه) می توانند محاسبه شوند، می پردازیم. در بخش 4.3 به این بحث می پردازیم که آیا مسئله فرمولبندی سه نوع مسئله ( مسئله با حداکثر کاردینالیته، آستانه خرید، یا محدودیت 5-10-40) می بایست به منظور امکان پذیر کردن کاربرد حل کننده مختلط عدد صحیح با عملکرد بالای تجاری موجود، اصلاح گردد، و اگر کار انجام گیرد، این اصلاحات باید چگونه باشند. بخش 4.4 روش مستدلی را برای هر یک از محدودیت های غیرجزئی ارائه می کند، که با توجه به کران پایین سود قابل پیش بینی، هدفش محاسبه سبد سرمایه ای با کمترین واریانس می باشد. این استدلال بر روی 7 مسئله مبنا تست شده است، و نتایج حاصل شده در بخش 4.5 ارائه و تحلیل شده است. همچنین در این بخش، گزارشی در مورد آزمایشاتی می دهیم که برآوردی را در ارتباط با کارایی رویکرد دومرحله ای برای توزیع نقطه ای می دهد. با توضیح مختصری در بهخش 4.6 به نتیجه گیری می پردازیم. 
4.1 اندازه گیری عملکرد:
اندازه گیری عملکرد در زمینه های چندمنظوره مشکل می باشد، زیرا مستلزم مقایسه مرزهای کامل یا تخمین های مربوطه و نه تنها راه حل ها/ سبد سرمایه گذاری های (پورتفولیو) مجزا می باشد. چندین اندازه گیری عملکرد احتمالی، به عنوان مثال جانسن و جاز کیویچ (HJ98) یا زیتزلر و همکارانش مورد بحث قرار می گیرد. در ادامه، به قضاوت در مورد مرزهای ایجاد شده توسط انحراف از مرز ایده ال پرداخته، که به عنوان مرزهای کارآمد مسئله بدون محدودیت های غیربرجسته تعریف می گردد. این مرز ایده ال به عنوان کران بالا در مورد عملکرد بوده و می تواند به طور موثر توسط برنامه ریزی پارامتری تابع هدف درجه دوم ، برای مثال الگوریتم های نشان داده شده در فصل 3، محاسبه گردد. به منظور اندازه گیری انحراف، به محاسبه سطح بین مرزهای حاصل شده و مرز ایده ال می پردازیم. یکی از مشکلات مربوط به روش های مبتنی بر سطح، تعریف واریانس بیشینه و مرزهای برگشت کمینه برای محاسبه سطح می باشد، شکل 4.3 را مشاهده کنید. اگر این مقادیر دور از هم باشند، سبد سرمایه گذاریهای بینهایت دارای تاثیر زیادی بر روی کیفیت راه حل می شوند. اگر آن ها نزدیک به هم باشند، بعضی از بخش های مرزی احتمالا قطع می گردد. چون مرزها مناسب واضح نمی باشند، در اینجا دو مقدار را گزارش می کنیم: بخش هایی که از واریانس بیشینه و سبد سرمایه گذاریهای حاصل شده کمینه از مرزهای ایده ال ( سطح دلتا ایده ال)؛ و واریانس بیشینه و بازده کمینه هر دارایی در جهانی های موجود، استفاده می کنند.

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 181
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 257
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,430
  • بازدید ماه : 913
  • بازدید سال : 52,553
  • بازدید کلی : 4,954,414