loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1532 پنجشنبه 1395/12/19 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)

مقاله فارسي : عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)

مقاله انگليسي : Factors predisposing to the development of multiple sclerosis

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  3 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری مزمن عصبی است که در انگلستان نسبت به بسیاری از کشورها شایع تر است. عوامل ژنتیکی متعدد بر خطر ابتلا به MS و شدت این بیماری موثرند. بررسی های انجام شده حاکی از افزایش شیوع جهانی و نیز افزایش ابتلا زن ها نسبت به مردها می باشد و بر این اساس توجه بیشتری به تاثیر عوامل محیطی در بروز این بیماری معطوف شده است. در این مطالعه به بررسی برخی عوامل زمینه ساز ابتلا به MS از جمله مصرف ویتامین، مصرف سیگار و چاقی برداخته شده است. 
‏عوامل مستعد کننده ابتلا به بیماری مولتیپل اسکلروزیس (فلج چندگانه)
‏معمولآ در پرسش بیماران راجع به علت بیماری، منظور آنها نه شناخت اساس پاتولوژیک، بلکه کسب آگاهی نسبت به اتیولوژی بیماری میباشد. به عنوان مثال، افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) در پرسش از علت بیماری خود به اختلالات سلول T ‏و دیگر اختلالات سیستم ایمنی علاقه ای ندارند بلکه می خواهند عواملی که آنها را مستعد ابتلا به این بیماری خود ایمنی کرده است، بشناسند. در این مقاله مروری به بررسی ریسک- فاکتورهای MS پرداخته شده است. 
‏اپیدمیولوژی:
‏بروز MS در سراسر جهان در حال افزایش است و در حال حاضر میزان بروز سالانه 3.6 ‏ مورد در هر ١٠٠ ‏هزار زن و ٢ ‏مورد در هر ١٠٠ ‏هزار مرد تخمین زده می شود. بالاتر بودن نسبت ابتلا زنان به مردها (همچون بسیاری دیگر از بیماری های خود ایمنی)، در حال افزایش است بطوری که این نممبت از 1.4 ‏در سال ١٩۵۵ ‏به 2.3 ‏در سال ٢٠٠٠ ‏سیر صعودی داشته است. MS به خصوص در انگلستان شایع است بطوری که میزان بروز آن در زن ها 7.2 مورد در هر صد هزار زن و در مردها 3.1 ‏مورد در هر صد هزار مرد گزارش شده است.
کاظمی بازدید : 1363 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی همکاری نوروژنیک 3 با  فوکسا 2 برای فعال سازی اتوماتیک خصوصیات ژنتیکی

مقاله فارسي : همکاری نوروژنیک 3 با  فوکسا 2 برای فعال سازی اتوماتیک خصوصیات ژنتیکی

مقاله انگليسي : Neurogenin3 cooperates with Foxa2 to autoactivate its own expression

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
نوروژنیک 3 ،  فوکسا 2، غدد درون ریز، پانکراس (لوزالمعده)، جزایر لانگرهانس، جداسازی
پیشینه:
نوروژنیک 3 برای جداسازی غدد درون ریز پانکراس، مهم می باشد، اما مکانیسم های که به تنظیم خصوصیات ژنتیکی ان ها می پرداژند، ناشناخته می باشند. 
پیامد:
نوروژنیک 3 از طریق رونوشت به فعال سازی ژن های خود در چرخه مستقیم تنظیم خودکار همانند ژن فوکسا 2 می پردازد. 
نتیجه گیری: نوروژنیک 3 و ژن فوکسا 2 در طی تمایز غدد درون ریز همکاری دارند.
اهمیت:
 توضیح مکانیسم هایی که به کنترل خصوصیات ژنتیکی نوروژنیک 3 و نقش آن می پردازد برای درک جداسازی غدد درون ریز پانکراس و برنامه ریزی در درمان بیماری دیابت از طریق جایگزینی سلول، مهم می باشد. 
چکیده:
فاکتور رونویسی نوروژنیک 3 به عنوان تنظیم کننده اصلی ساخت غدد درون ریز پانکراس، و کمبود آن منجر به گسترش بیماری دیابت در انسان و موش شده است. در پانکراس نارس، نوروژنیک 3 به صورت ناپایدار در سطوح بالا از نظر حیطه زمان محدود برای آغاز جداسازی غدد درون ریز در سلول های بنیادی پراکنده، مد نظر قرار می گیرد. مکانیسم هایی که به کنترل این تغییرات سریع و قدرتمند در ویژگی های ژنتیکی نوروژنیک 3 می پرداژند ناشناخته هستند. در این بررسی، ما چرخه تنظیم خودکار اصلی نوروژنیک 3 را مد نظر قرار می دهیم به صورتی که این فاکتور به سرعت سطوح خودش را تحت تاثیر قرار می دهد. ما نشان می دهیم که نوروژنیک 3 در پیوند با بخش های بالادست پایدار ژن های خود، همانند حذف نشانه های رنگینه فعال و فعالسازی رونویسی توروژن  3 می باشد. علاوه بر این، نشان می دهیم که فاکتورهای چنگال سری اندودرمی فوکسال 1 و فوکسال 2 می تواند همکاری هماهنگی برای افزایش تنظیم خودکار نوروژنیک 3 در محیط آزمایشگاهی داشته باشد. به هر حال، تنها فوکسا 2 در همکاری با نوروژنیک 3 در فرآوری مربوط به پانکراس بوده، و به این ترتیب نقش اصلی را برای این فاکتور در تنظیم خصوصیات ژنتیکی بافت ژنده را نشان می دهد. همچنین علاوه بر کاهش تنظیم خودکار نوروژن 3، بازداری فوکسا 2 توسط مداخله RNA، باعث کاهش فعالیت مستقل نوروژنیک 3 برنامه توسعه غدد درون ریز در کانال های پیوندی سلول های mPAC می گردد. از این رو، این داده ها همکاری بلقوه عملکردی را بین دودمان غدد درون ریز را کشف می کنند- و به تعیین فاکتور نوروژنیک 3 و فاکتور بنیادی اندودرم گسترده فوکسا 2 در پیوند برنامه توسعه غدد درون ریز پانکراس می پرداژند.
 
کاظمی بازدید : 1429 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی تناسب اندام و ارتقای بهداشت روانی

مقاله فارسي : تناسب اندام و ارتقای بهداشت روانی

مقاله انگليسي : Physical Fitness and Enhanced Psychological Health

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  22 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
توجه زیادی به ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روانی شده است. هدف این مطالعه بررسی پیشرفت های اخیر در ورزش رو به رشد و ادبیات سلامت روانی و کشف راه های جدید برای تحقیقات آینده می باشد. مطالعه حاضر بر پژوهشی تمرکز می کند که ارتقای سلامت روان و رفاه در میان جمعیت غیربالینی را از سال 1980 مورد بررسی قرار می دهد. چهار منطقه عملکرد روانی عبارتند از : 1- تندرستی روانی و خلق و خوی ، 2- شخصیت و خودباوری ، 3- پاسخ دهی به استرس های فیزیولوژیکی و 4- شناخت. به نظر می رسد ورزش به بهبود خلق و خو و سلامت روانی به عنوان ارتقا دهنده خودباوری و عزت نفس کمک می کند. ورزش به نظر می رسد برای عملکرد شخصی کمی مناسب باشد.علاوه بر این پشتیبانی تجربی مختلفی وجود دارد که پیشنهاد می کند ورزش بر پاسخ دهی به استرس و عملکرد شناختی اثر می گذارد. هر چند بهتر است تحقیق طراحی شود و رویه های موجود هم مورد نیاز است. نظریه ها در مورد ارتباط بین ورزش و عملکرد روانی ، پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده ارائه می دهد. توجه زیادی به نقش آمادگی جسمانی و ورزش در ارتقای سلامت روان و رفاه شده است. مقالات متعددی در مطبوعات حرفه ای و عمومی در ستایش فضایل ورزش بدنی منتشر شده است. رونق اقتصادی ورزش سال 1970 شاهد افزایش قابل توجه در تعداد افراد مشغول بود از جمله ورزش هوازی ، مانند رقص در حال اجرا و هوازی ( کوپر 1982 ). شوق ورزش که به سال 1990 بر می گردد، تجارت دلاری چندین واحدی ست.باشگاه های سلامت، تناسب اندام ، برنامه های ویدئویی و ... از سال 1980 وجود داشتند. کسب و کارهای متعددی در ایالات متحده بعضی از برنامه ها را برای ارتقای آمادگی جسمانی  در بین کارکنان  اجرا کرده اند ( فالکن برگ 1987 ). آنها  از  عضویت پرداخت شرکتی در محدوده بهداشت اختصاصی و باشگاه تناسب اندام برای تکمیل امکانات محیط کار طبقه بندی می شوند . این برنامه ها  نه تنها برای  بهبود و حفظ سلامت کارکنان ایجاد شده اند بلکه برای ترویج سلامت روانی و بهره وری و کاهش غیبت، ادعای بیمه و استرس ایجاد شده اند. مقالات متعددی در کسب و کار و مجلات مدیریت مربوط به تناسب اندام به عنوان راهی جهت بهبود رفتار کار کارمند ظاهر شده اند ( ادمونسون 1987 ، گلب 1985 ، هاوارد 1987 ، کلوک 1985 ) . مفهوم معروفی که ورزش نه تنها به بهبود ظاهر و سلامتی کمک می کند بلکه خلق و خو و خودباوری و بطور کلی سلامت روانی را افزایش می دهد. مردم معمولا بر ورزش به عنوان ابزاری برای حفظ منافع جسمی و روانی تکیه می کنند. مقاله حاضر ماهیت شواهد علمی این ادعاها  را آشکار می کند.
 
کاظمی بازدید : 1767 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی بیماری پسوریازیس (بیماری التهابی مزمن پوست) درمان نوین بیماری پیچیده

مقاله فارسي : بیماری پسوریازیس (بیماری التهابی مزمن پوست) درمان نوین بیماری پیچیده

مقاله انگليسي : Psoriasis: Evolving treatment for a complex disease

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
تظاهرات پوستی پسوریازیس از نظر مرفولوژی و شدت بسیار متنمع اند و درمان باید مطابق با این تنووعات انجام گیرد. عوامل بیولوژیک درمان های نوینی هستند که برای معالجه فرم های شدید بیماری بکار برده میشوند. باید توجه داشت که فرم های شدید پسوریازیس می توانند مشکلات قلبی- عروقی و نیز خطر مرگ و میر را افزایش دهند. از این رو در انواع شدید بیماری، توجه به استراتژیهای پیشگیرانه اهمیت زیادی دارد. 
‏- نکات مهم: 
‏- مطالعات 10 ‏سال گذشته نشان داده اند بین پسوریازیس و برخی اختلالات از جمله سندروم متابولیک و بیماری قلبی- عروقی ارتباط وجود دارد. به عنوان نکته قابل توجه، خطر این اختلالات با افزایش سن کاهش مییابد. بیماران در معرض خطر شامل مردان جوان مبتلا به نوع شدید پسوریازیس میباشند. 
‏- پسوریازیس پلاکی شایع ترین نوع پسوریازیس است. انواع دیگر پسوریازیس نیز وجود دارند که واکنش هر یک از آنها نسبت به درمان متفاوت میباشد و ممکن است با علایم سیستمیک متنوعی همراه باشند. 
‏- بازدارندهای TNF (عامل بافت مردگی تومور) باید به عنوان اولین رده عوامل درمانی برای معالجه آرتریت پسوریاتیک در نظر گرفته شوند. 
‏- فتوتراپی و داروهای سیستمیک از جمله متوترکسات، اسیترتین (سوریاتان) سایکلوسپورین و عوامل بیولوژیک موثرترین داروهای درمانی برای پسوریازیس متوسط تا شدید می باشند. 
‏طی سالهای اخیر شناخت بشر از پسوریازیس بسیار متحول شده است که بنوبه خود بر نحوه درمان تاثیر زیادی گذاشته است. کورتیکواستروییدهای موضعی و فتوتراپی همچنان درمان اصلی میباشند، اما عوامل بیولوژیک امید تازه ای برای بیماران با فرم های شدید بیماری محسوب میشوند. طی سالهای اخیر معلوم گردید که خطر بیماری قلبی- عروقی در مبتلایان به پسوریازیس بالاتر است اما مکانیسم دقیق این افزایش خطر همچنان ناشناخته باقی مانده است. در حال حاضر مطالعات زیادی در زمینه اساس ژنتیکی این بیماری در حال انجام میباشند. 
‏در این مقاله مروری به بررسی اپیدمیولوژی، تاثیرات پسوریازیس، پاتوژنز، فرم های کلینیکی و درمانهای پسوریازیس پرداخته شده است.
 
کاظمی بازدید : 1376 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی راهبردهای جلوگیری از زخم ها آنچه می توان از پوست جنین آموخت

مقاله فارسي : راهبردهای جلوگیری از زخم ها آنچه می توان از پوست جنین آموخت

مقاله انگليسي : Strategies for prevention of scars: what can we learn from fetal skin

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  16 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
بهبود زخم های جنینی و بدون تشکیل زخم در همان اوايل دوران بارداری رخ میدهد.  مطالعۀ مکانیسم های ترمیم بدون زخم می تواند منجر به شیوه های نوین جلوگیری از زخم شود.  کلاژن در زخم های جنینی در همان ابتدا نهشت ميكند و به صورت مشبک،  نازک و ظریف است و دارای اتصالات عرضی کمتر میباشد.  چند تفاوت مهم بین پاسخ بهبود زخم جنینی و پاسخ بعد از بارداری مشخص شده است که عبارت است از وجود التهاب کمتر، غلظت زیاد اسید هیالورونیک و نسبت زیاد کلاژن نوع 3 به نوع 1. علاوه بر این، در مقایسه با زخم های تیپیک،  نسبت مولکول های نشانه دهی دستخوش تغییر شده است مثلا نسبت زیاد عامل رشد تغییر دهنده (TGF)- b3 به TGF-b1 و -b2 ،  و متالوپروتئین های ماتریکس به بازدارنده های بافتی متالوپروتئین ها.  علاوه بر این فیبروبلاست های جنینی در مقایسه با همتاهای بالغ خود،  تولید کلاژن توسط   TGF-b1 را نشان نمی دهند. 
ژن های الگوسازی شده ( ژن های homebox) که در تشکیل اندام ها نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند.  اعتقاد بر این است  که این اولین دومینو در درمان نتنظیم روند ریزش زخم های پوستی در دوران بارداری است.  ژن های الگوساز (ژن های homeobox) که در اندام زایی نقش دارند در دوران جنینی فعال تر هستند و تصور می شود که "اولین دومینو" در کاسکاد تنظیمی ترمیم زخم پوستی جنینی می باشند.  عوامل توصیه شدۀ بازدارندۀ زخم مانند  محافظ زخم MD, ورقه و ژل سیلیکون, Seprafilm Bioresorbable Membrane، هیالورونان توپیکال, عصاره ی پیاز،  تموکسیفن خوراکی و لیزر رنگینه ای با پالس 585nm  نیز در این تحقیق مورد بررسی قرار می گیرند.  با وجود اینکه شواهد کافی مستدل در مورد ارتباط سرعت درمان از طریق عوامل تجاری بازدارندۀ زخم با کاهش تشکیل زخم وجود ندارد، اما این فرضیۀ غلط همچنان رایج است.  انسان ها سهوا و از روی نا آگاهی به سمتی سوق داده می شوند که ارتباط منفی بین سرعت درمان و میزان تشکیل زخم ایجاد میکنند؛ در صورتی که چنین ارتباطی در واقعیت وجود ندارد.  با وجود اهمیت جلوگیری از زخم،FAD  در قرن 21 هیچ درمانی برای این منظور تایید نکرد.  و این امر نشانگر چالش های مهمی چون وجود راههای  تکراری است که این شیوه ها با آن روبه رو هستند. 
مقدمه:
تشکیل زخم یک مشکل بالینی عمده است که منجر به وضعیت آرایشی یا cosmesis ناخوشایند،  عدم کارکرد،  بویژه اگر بر روی مفاصل باشد، میشود و سبب تأخیر رشد بچه ها می گردد.  زخم تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی بیمار مبتلا میگذارد و با اضطراب، کناره گیری از اجتماع، و افسردگی ارتباط دارد. بنابراین،  جلوگیری از تشکیل زخم از مدت ها پیش اهمیت داشته است.  کاهش زخم نه تنها برای درماتولوژیست ها مهم است.  بلکه در سایر شرایط و موقعیت ها مانند چسبندگی و جراحت ناشی از رویه های جراحی در حفره های لگنی و بطنی،  قطع نخاع
 

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 173
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 244
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 9
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,417
  • بازدید ماه : 900
  • بازدید سال : 52,540
  • بازدید کلی : 4,954,401