loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1602 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر امكانات ارتباطي براي سيستم هاي پردازشگر تراکنش هاي توزيعي

مقاله فارسي : امكانات ارتباطي براي سيستم هاي پردازشگر تراکنش هاي توزيعي

مقاله انگليسي : Communication Facilities for Distributed Transaction-Processing Systems

رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
سيستم هاي پردازشگر تراکنش هاي توزيعي بايستي وظايفي نظير همزماني، بازيابي، و همتاسازي را مديريت نمايند. يك روش براي بالا بردن كارايي و اعتبار آنها، افزايش پيمانه اي بودن نرم افزار است كه بدين معناست كه اجزاي مجزا بايد در فضاهاي آدرس جداگانه اجرا شوند تا اينكه تفكيك سخت افزاري امكانپذير شود. اين ساختار مزايايي پديد مي آورد ولي نياز به خدمات ارتباطي پردازش داخلي (IPC) موثر دارد.
ما در تحقيق مان ، كه در دانشگاه پوردو  انجام شد، جهت پشتيباني از ارتباطات موثر در معماري هاي قراردادي نظير حافظه مجازي، ماشين هاي تك پردازشگر بدون هيچگونه پشتيباني خاص سخت افزار  IPC، مكانيزم ها و الگوهايي را بررسي نموده ايم. ( برخي از كامپيوترهاي بزرگ، دستيار سخت افزاري دارند كه مي توان بطور همزمان به بيش از يك فضاي نشاني دسترسي داشت.)
ما طراحي هاي ارتباطي در زمينه ي سيستم Raid ، يك سيستم پايگاه داده ي توزيعي قدرتمند و وفق پذير براي پردازش واكنش ها را بررسي نموده ايم. سيستم Raid در پوردو بر روي ايستگاه هاي كاري سان طبق سيستم عامل يونيكس در يك شبكه ي ناحيه محلي توسعه يافت.
در Raid ، هر جزء منطقي اصلي بعنوان يك سرور اجرا مي شود كه فرايندي در يك فضاي نشاني جداگانه مي باشد. سرورها از طريق يك زيرسيستم ارتباطي سطح بالا با ساير فرايندها تعامل دارند. درحال حاضر، Raid داراي شش سرور براي مديريت واكنش ها مي باشد: ميانجي كمكي (UI)، گرداننده ي حركت (AD)، مدير دستيابي (AM)، كنترل كننده ظرفيت اتمي (AC)، كنترل كننده همزماني (CC)، كنترل كننده ي همتاسازي (RC). يك سرور جداگانه، oracle،  سرويس نام سطح بالا را ارئه مي دهد.
نرم افزار ارتباطي Raid ،كه Raidcomm ناميده مي شود، به سبب دانشي كه ما از طريق ساير سيستم ها و تجربيات خودمان كسب نموده ايم، توسعه يافته است كه در بخش هاي بعدي خلاصه مي شوند. نسخه ي اول، Raidcomm V.l، در سال 1986 گسترش يافت. با استفاده از UDP/IP (پروتكل نمودار داده ها ي كاربر/ پروتكل اينترنت)، بر روي دستگاه IPC مبتني بر سوكت SunOS اجرا مي گردد، و يك ميانجي مكان يابي مستقل و تميزي را بين سرورها بوجود مي آورد. بمنظور تعيين واسط هاي سرور برحسب ساختارهاي داده ي قراردادي، ما از استاندارد نمايش داده هاي خارجي، XDR ، استفاده نموديم.
 
کاظمی بازدید : 1821 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر سیستم های اطلاعاتی لجستیک و حمل و نقل در ترکیه از منظر دولت الکترونیکی

مقاله فارسي : سیستم های اطلاعاتی لجستیک و حمل و نقل در ترکیه از منظر دولت الکترونیکی

مقاله انگليسي : Logistics and transportation information systems in Turkey: e-government perspectives

رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

مشخصات فايل ترجمه:  26 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
هدف- هدف این مقاله، پژوهش کلی روي «نرم افزارهاي حمل و نقل» و بررسي عوامل حیاتی موفقیت نرم افزارهاي حمل و نقل الکترونیکی در ترکیه است.
طراحی/ روش شناسی/ رویکرد- بر اساس بررسی ادبیات در نرم افزار های کاربردی دولت الکترونیکی، این مقاله درک نظری از عوامل حیاتی موفقیت در نرم افزار های کاربردی حمل و نقل الكترونيكي ايجاد مي كند. 
یافته ها- با توجه به «عوامل حياتي موفقیت» در حمل و نقل وابسته به خدمات دولت الکترونیکی ترکیه، فرصتهاي شناسايي شده شامل افزایش فعالیت های لجستیکی و حمل و نقل، وجود استراتژی سيستم هاي اطلاعاتي ملی در خصوص نرم افزار های کاربردی، پذيرش استانداردهای بین المللی و اتحادیه اروپا، آگاهی صنعت حمل و نقل از اهمیت فناوری اطلاعات، مقررات جدید برای فناوری اطلاعات، اولویتها در ارائه مشوق های مالي براي پروژه های فناوری اطلاعات مبتنی بر نوآوری، هستند. تهدیدهاي شناسايي شده شامل استفاده نامناسب از خدمات حمل و نقل الکترونیکی به دلیل مشکلات امنیتی و حریم خصوصی، نياز به منابع مالی قابل توجه، ماهيت پراکنده وجوه سازمان ها، تعداد محدود ارائه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات در نرم افزار های حمل و نقل، مقدار ناکافی تحقیق و توسعه (R&D) و نیاز به منابع مالی قابل توجه، هستند كه به عنوان تهدید برای خدمات دولت در بخش حمل و نقل شناسايي شده¬اند. 
محدودیتهای/پیامدهای پژوهش- این مقاله فقط برای کاربردهای الکترونیکی حمل و نقل در ترکیه در نظر گرفته شده است. 
مفهوم عملی- نتایج می تواند برای توسعه سیاست هایی برای افزایش پذيرش دولت الکترونیکی استفاده شود. 
اصالت / ارزش–روش عوامل حياتي موفقيت، الزامات مورد نیاز برای توسعه سیاستهاي دولت الکترونیکی را نشان مي دهد. 
کلمات کلیدی- حمل و نقل، سیستم های اطلاعاتی، ترکیه.
نوع مقاله– مقاله مفهومی
مقدمه:
سیستم های اطلاعاتي، در همه نوع سازماني سه نقش حیاتی دارند: پشتيباني از عملیات کسب و کار، پشتيباني از تصمیم گیریهای مدیریتی و ايجاد مزیت رقابتی استراتژیک. بكارگيري و اجراي فناوری اطلاعات اخيراً تاثير قابل توجهی در عرصه لجستیک و حمل و نقل داشته است. به همين خاطر؛ عملیات كسب و كار، نحوه مشاركت بالا و پایین دستی در زنجیره تأمین و نحوه رابطه با مشتریان در حال تغییراست. بر اين موضوع تاکید شده است که جريان اطلاعات از طریق IT بين همه بخشهاي زنجیره تأمین، عملکردها را بهبود خواهد داد (دیزنی و همکاران ، 2004). IT به عنوان ابزاري برای افزایش رقابت در لجستيك، ارتقاء يافته است.
 
کاظمی بازدید : 2238 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر  فناوری اطلاعات و الکترونیک چیست؟

مقاله فارسي : فناوری اطلاعات و الکترونیک چیست؟

مقاله انگليسي : What is electronic and information technology

رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

مشخصات فايل ترجمه:  6 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
فناوری اطلاعات و الکترونیک واژه ای است که در سال 1998 در لایحه اصلاحی نمایندگان به بخش 508 از قانون نوسازی یکار گرفته شد. بخش 508 ملزم میکند که فناوری اطلاعات و الکترونیک که توسعه یافته ، بدست آمده ، وجود دارد یا بوسیله دولت فدرال مورد استفاده قرار گرفته است بایست قابل دسترسی باشد.
فناوری اطلاعات و الکترونیک شامل سخت افزار و نرم افزار رایانه ، سیستمهای عامل ، اطلاعات مبتنی بر وب و کاربردهای آن ، تلفنها و سایر محصولات ارتباطی ، تجهیزات ویدئویی و محصولات مولتی مدیا ، کیوسکهای اطلاعاتی، و محصولات اداری همانند ماشینهای فتوکپی و نمابرمی باشد.
به طور رسمی به تمامی این تجهیزات عموماً به سادگی "فناوری اطلاعات" یا "IT" اطلاق می شود. با اینحال،از دیدگاه قانونی، نیازی به توسعه تعریف فعلی دولت فدرال از فناوری اطلاعات احساس می شود که بایستی انسجام تعریف اولیه را نیز حفظ کند.
اداره فدرال از طرف  Architectural and Transportation Barriers Compliance Board (Access Board) مسئول انتشار این تعریف شده است. در اینجا تعریف رسمی از "فناوری اطلاعات والکترونیک" و" فناوری اطلاعات" ارائه شده که توسط بخش استانداردهای دسترسی به فناوری اطلاعات و الکترونیک هیئت Access منتشر شده است.
فناوری اطلاعات والکترونیک:
شامل فناوری اطلاعات و هرگونه تجهیز یا سیستم ارتباط داخلی یا زیر سیستمی از تجهیز است که در ایجاد ، تغییر یا تکثیر داده ها یا اطلاعات بکار گرفته می شوند. واژه فناوری اطلاعات والکترونیک شامل محصولات ارتباطی ( همانند تلفنها)،کیوسکهای اطلاعاتی و ماشینهای معاملاتی ، سایتهای شبکه جهانی اطلاعات ،و تجهیزات اداری همانند دستگاههای کپی و ماشینهای فاکس می باشد ولی محدود به اینها نیز نمی باشد.این واژه در بر گیرنده هر ماشینی که شامل فناوری اطلاعات است و بعنوان بخش داخلی محصول بکار گرفته می شود و عملیات اصلی همانند دریافت،ذخیره سازی،تغییر،مدیریت، جابجایی،کنترل ، نمایش،سوئیچینگ،مبادله،ارسال یا دریافت اطلاعات یا داده ها را انجام نمی دهد ، نیست .
 
کاظمی بازدید : 1248 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته مدیریت پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی

مقاله فارسي : پیچیدگی بوروکراتیک و تأثیر فساد بر صنایع عمومی

مقاله انگليسي : Bureaucratic Complexity and Impacts of Corruption in Utilities

رشته: مدیریت

مشخصات فايل ترجمه:  15 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله کشف می کند که چگونه رابطه ی بین پیچیدگی بوروکراتیک و فساد، عملکرد را در صنایع عمومی تحت تأثیر قرار می دهد. ما در میان کشورها تغییر قابل توجهی را در عملکرد صنایع عمومی مشاهده کردیم، حتی در میان کشورهایی که به نظر بسیار شبیه می آمدند. فرضیه های ما این است که، فساد نقش مهمی در توضیح اختلاف این ملاحظات در عملکرد بازی می کند. به خصوص، فساد با یک ساختار قانونی پیچیده جفت می شود که می تواند روی عملکرد اثر منفی داشته باشد. تحلیل نقاط در اهمیت توجه به چارچوب نهادی و کیفیت نهادی، رویه های جدید بوروکراتیک را ایجاد می کند، همانطور که دستگاه های یکسان رایزنی سیاسی، به صورت متفاوتی در کشورهای مختلف کار خواهد کرد. ما پیچیدگی بوروکراتیک را به وسیله ی تعداد رویه های مورد نیاز برای شروع یک کسب و کار از طریق پایگاه انجام کسب و کار اندازه گرفتیم که توسط بانک جهانی فراهم شده است.
مقدمه:                                                                             
اثر منفی فساد و کیفیت ناچیز نهادها بر بهبود اقتصادی بسیار مورد تأیید قرار گرفته است. اصلاح ساختاری یک فرایند کند هست و تغییر ساده ی رویه های رسمی، لزوماً اثر مورد انتظار را ندارد. اصلاح ساختاری عموماً ایجاب می کند که اهمیت و انگیزه ی سیاسی بیشتری مورد توجه قرار گیرد و تقاضا روی رویه های اجرایی افزایش یابد. مقدمه ی بیشتر رویه های اجرایی برای تضمین رفاه مصرف کنندگان ممکن است منجر به پیچیدگی بوروکراتیک بیشتری شود. پیچیدگی بیشتر به نوبه ی خود، می تواند فرصت های جدید برای پنهان کردن فساد ایجاد کند. بنابراین علی رغم نگهداشت علاقه ی مصرف کننده، رویه های بیشتر ممکن است منجر به سطوح بالاتری از فساد و عملکرد نامرغوب بخشی شود. خواه پیچیدگی بیشتر بر بخش مصرف کننده واقع شود و خواه به عنوان وسیله ای برای پنهان کردن فساد استخراج شود، ممکن است به کیفیت عمومی ساختارها و حکومت، بستگی داشته باشد. 
مجموعه ی یکسانی از رویه ها ممکن است، منجر به نتایج متفاوت در میان کشورها شود، که به سطوح درونداد، اعتبار سیستم قانونی و ظرفیت انسان بستگی دارد. رویه های بوروکراتیک به طور خاصی به بخش صنایع همگانی وابسته اند که اغلب در انحصار طبیعی اند، که به وسیله ی صرفه جویی هایی به مقیاس و هزینه های حاشیه ای پایین مشخص می شوند. اغلب شرکت های کمی وجود دارد و انگیزه و فرصت برای نفع بردن از قدرت بازار نسبت به دیگر بخش ها بیشتر است. بنابراین نیازی قوی تری برای یک قانون از طریق بوروکراسی وجود دارد.
 
کاظمی بازدید : 1545 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی

مقاله فارسي : افزایش پایداری دینامیکی سیستم قدرت با استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت مبتنی بر منطق فازی

مقاله انگليسي : Dynamic Stability Enhancement of Power System using Fuzzy Logic Based Power System Stabilizer

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  23 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
سیستم قدرت یک سیستم دینامیکی است و دائما در معرض اغتشاشات است .
این مهم است که این اختلالات  سیستم را به شرایط ناپایدار نبرد. برای این منظور، سیگنال های اضافی به دست آمده از انحراف، انحراف تحریک و قدرت شتاب به داخل تنظیم کننده های ولتاژ.تزریق شده است. دستگاه این سیگنالها را به  به عنوان پایدار کننده سیستم. قدرت فراهم می کند استفاده از پایدار کننده سیستم قدرت  در بهره برداری از سیستم های قدرت الکتریکی بزرگ بسیار رایج شده است. PSS معمولی که با استفاده از جبران پس پیش ، که در آن گین  تنظیم طراحی شده برای شرایط عملیاتی خاص، تحت شرایط بارگذاری مختلف عملکرد ضعیف می دهد بنابراین طراحی یک پایدار کننده که می تواند  عملکرد خوب در تمام نقاط عملیاتی از سیستم های قدرت الکتریکی ارائه کند بسیار دشوار است.به تلاش برای پوشش طیف گسترده ای از شرایط عملیاتی،  کنترل منطق فازی به عنوان یک راه حل ممکن برای  غلبه بر این مشکل، پیشنهاد شده است. در نتیجه با استفاده از اطلاعات زبانشناس و اجتناب از یک مدل ریاضی سیستم پیچیده، در حالی که عملکرد خوب تحت شرایط عملیاتی مختلف می دهد.
مقدمه:
سیستم قدرت یک سیستم پویا است.  به طور مداوم  با توجه به  تغییرات زاویه ولتاژ ژنراتور در معرض اغتشاشات است.  هنگامی که این اختلالات برداشته شود،یک شرایط عملیاتی حالت پایدار اصلاحی جدید رسیده است. مهم است که این اغتشاشات سیستم به  شرایط ناپایدار نمی برد. اغتشاشات ممکن از حالت محلی محدوده فرکانس 0.7 تا 2 هرتز دارند. و یا از حالت های درون ناحیه ای  محدوده فرکانس در 0.8 تا0.1 هرتز ، دارند.این نوسانات به دلیل ویژگی های میرایی ضعیف ناشی از  تنظیم کننده های ولتاژ مدرن با گین زیاد هستند .تنظیم گین زیاد از طریق کنترل تحریک دارای یک اثر مهم  حذف کردن گشتاور هماهنگ سازی است اما آن میرایی گشتاور منفی را تحت تاثیر قرار میدهد. برای جبران اثر کار برکنار شده از تنظیم کننده های ولتاژ در سیستم تحریک، سیگنال های اضافی به عنوان یک سیگنال ورودی در فیدبک برای تنظیم کننده های ولتاژ پیشنهاد شده اند.سیگنال های اضافی عمدتا مشتق شده از انحراف سیستم تحریک ، انحراف سرعت یا شتاب قدرت هستند. این با قرار دادن یک سیگنال در برقراری ثبات دری داخل نقطه اتصال جمع بندی مرجع ولتاژ سیستم تحریک انجام شده است  .

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 155
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 219
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,392
  • بازدید ماه : 875
  • بازدید سال : 52,515
  • بازدید کلی : 4,954,376