loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 1544 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی استفاده از فناوری نانو دارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی

مقاله فارسي : استفاده از فناوری نانو دارو : برنامه های کاربردی برای تحقیقات سرطانی

مقاله انگليسي : From Nanotechnology to Nanomedicine: Applications to Cancer Research

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
پیشرفت های علمی به میزان قابل توجهی روش های طبی را با ارائه عینی و کمیتی برای کاوش بدن انسان و بیماری ها تقویت کرده است. این فن آوری های نوین بتازگی بهبود عمیقی بر تشخیص بیماری، تصویربرداری، درمان و پیگیری بیماران داشته است . محدودیت های تجزیه و تحلیلی امروز در سطح مقیاس نانو (یک میلیاردم متر) یک کاوش دقیق در سطح DNA، RNA، پروتئین ها و متابولیتهایی توانمند می سازد که در واقع نانو اشیاء هستند. هدف از این بررسی ترجمه در یکپارچه سازی برخی از پیشرفت های اخیر از میکرو و نانو فن آوری با پتانسیل بالا برای بهبود روش انکولوژی روزانه میباشد .
کلیدواژه: نانو دارو، سلول های تومور رایج، ذرات نانو، تاثیر ERP
مقدمه:
فناوری نانو  توسط فیزیکدان و برنده جایزه نوبل، ریچارد فاینمن در سخنرانی نیمه نهایی خود در سال 1959پیش بینی شد "مقدار زیادی اتاق در انتها وجود دارد  ". که  دانشمندان  را با ابزار جدید برای تحقیق و تفحص از اشیاء در محدوده معمول، اما نه منحصرا-1 نانومتر تا 100 نانومتر مجهز ساخت : به عنوان مثال مقیاس معمولی از مولکول های مرتبط بیولوژیکی مانند پروتئین ها، آنزیم ها، گیرنده ها، هموگلوبین و آنتی بادی ها میباشد  . فناوری نانو، که در سال 1974 ابداع شده، اشاره به مدیریت و  یا مهندسی نانو اشیاء در مقیاس مولکویل دارد ، و حداقل 2 ویژگی جالب را برای  روش موجود به ارمغان می آورد. مواد مصنوعی در مقیاس نانو ذاتا کوچک، با حداقل یک بعد در 1 محدوده 100nm هستند به طوری که می توانند موانع بیولوژیکی از جمله سد خونی مغزی، انتقال خارج از دیواره های رگ های خون و یا غشای سلولی توسط مکانیسم های مختلف جذب عبور کنند . بنابراین می توانند با پنل گسترده ای از نهادهای بیولوژیکی (به عنوان مثال از پروتئین به سلول) تداخل کنند. همچنین، نانو اشیاء خواص قابل تنظیم فیزیکی (برای مثال: الکتریکی، مغناطیسی، نوری، مکانیکی)، شیمیایی (به عنوان مثال: واکنش، نقطه ذوب) و یا خواص بیولوژیکی را نشان میدهند  که به طرز چشمگیری متفاوت از مواد مشابه در اشکال با مقیاس بزرگتر با توجه به اصلاح مکانیک کوانتومی خواص هستند: بسته به نوع کاربردها ، نانو اشیاء می تواند اشکال مختلف (کره های نانو ، نانو سیم ها، نانو تیوپ، سیم نانو به عنوان مثال) و مواد (به عنوان مثال: سیلیس، طلا، نیمه هادی ها، اکسید آهن، چربی یا پلیمری) باشد که می تواند توخالی، متخلخل و یا جامد باشد . این ویژگی ها  باعث میشوند نانو اشیاء دارای  تعامل بالا و قابلیت انتقال هستند ، و آنها را ابزاری جذاب برای طراحی بیوسنسورها ، عوامل کنتراست تصویربرداری و یا حامل های درمانی ساخت . برای سرعت بخشیدن به جنگ  بر علیه سرطان که در سال 1971 توسط رئیس جمهور ریچارد نیکسون اعلام شد ، موسسه ملی سرطان (اتحاد تکنولوژی نانو در سرطان )(http://nano.cancer.gov) در سال 2004 راه اندازی شد. یافته های عظیمی به توسعه و بهبود فن آوری های نوین نانو به منظور کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان پس از آن اختصاص داده شده است.
کاظمی بازدید : 1333 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی هورمون رشد و استخوان

مقاله فارسي : هورمون رشد و استخوان

مقاله انگليسي : Growth Hormone and Bone

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  30 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
GH یا هورمون رشد بر بافتهای متعددی از جمله کبد، ماهیچه، کلیه و استخوان اثر میگذارد. اثر GH بر ماهیچه ها و کلیه اخیرا به صورت گسترده در  غدد درون ریز توسط Florini و همکاران و فلد و هیرسبرگ مورد بررسی قرار گرفت  . از آنجا که GH دارای اثرات مهمی بر  بافت های اسکلتی است ، تمرکز ما در این مقاله بر اساس درک فعلی ما از اثرات GH در استخوان می باشد  . یک افزایش بزرگ در توده استخوانی در دوران کودکی و بلوغ با تشکیل استخوان endochondral رخ میدهد . افزایش تدریجی در توده استخوان تا حداکثر توده استخوانی در سن 20-30 سال دیده میشود.  متعاقبا توده استخوان   بااز دست دادن سریع استخوان در زنان پس از یائسگی کاهش میابد .  بازسازی استخوان توسط توازنی  میان جذب استخوان و تشکیل استخوان  تنظیم می شود . در این فرایند GH   نقش مهمی را ایفا میکند  ( 3-7 ) .  وزن خالص  توده اسکلتی به علت تشکیل جدید استخوان ناشی از GH بود که برای اولین بار در سگ های دو رگه بزرگسال نشان داده شد (8 .  ( پس از بکارگیری GH به مدت 3 ماه ، یک  افزایش 2 ٪ در توده استخوان کورتیکال یافت شد که توسط هیستومورفومتری ارزیابی گردید .  با توجه به محدودیت در تامین  GH ، تعداد محدودی از مطالعات بالینی و حیوانی  تا اواسط قرن  1980 اجرا شد وقتی که نوترکیب GH انسانی  در  دسترس قرار گرفت  . کاربرد اولیه  نوترکیب GH انسان در درمان  کمبود  رشد ذهنی کودکان  GH-   (GHD) محدود شد  . با این حال ، در حال حاضر به خوبی ثابت شده  که  GH نیز عوارض مهمی در افراد اعمال میکند ، و درمان GH از بزرگسالان GHD در حال حاضر در چند کشور تایید شده است . مطالعات اخیر ، هم در حیوانات و عم در انسان ،  نشان داده که GH   اثرات قوی در بازسازی استخوان اعمال میکند  . در این مقاله ما در مورد  نقش GH در روند رشد استخوان ها   بحث میکنیم  تا زمان حداکثر توده استخوانی بدست آید  و شواهد موجودی که  تولید درونی  GH یا درمان GH  افزایش میابد ،  ممکن است در افراد بزرگسال توده استخوان را افزایش دهد  . مطالعات اخیر مکانیسم سلولی برای GH در تنظیم رشد استخوان ها در بخش II داده شده است. 
کاظمی بازدید : 1487 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته پزشکی آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان:  یک مطالعه مقدماتی

مقاله فارسي : آموزش حرفه ای در مراقبت های اولیه سالمندان:  یک مطالعه مقدماتی

مقاله انگليسي : Interprofessional education in primary care for the elderly: a pilot study

رشته: پزشکی

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
سیستم مراقبت سلامتی هلند با چالش های بزرگی در رابطه با تقاضا در مراقبت از سالمندان و مهارت های مورد نیاز پرستاران و پزشکان برای مواجه با این تقاضا روبرو میباشد  . در حال حاضر، تمرکز اصلی مراقبت های بهداشتی در هلند بر بیماری و درمان است . با این حال، سالمندان ( افراد ناتوان و ضعیف )   نیاز به مواقبت وحمایتی دارند تا وظایف روزانه و رفاهشان  را  در نظر گیرد  . بنابراین، متخصصین مراقبت های بهداشتی ، به ویژه کسانی که در مراقبت های اولیه نظیر: پزشکان و پرستاران عمومی تخصص دارند  ، با یک تغییر الگو در اهمیت درمان بیماری به ترویج سلامت ( پیری سالم ) به چالش کشیده میشوند  . برای تشخیص این تغییر در رفتار حرفه ای نیاز به تحصیلات تخصصی می باشد.  شواهد نشان می دهد که تحصیلات حرفه ای  ( IPE ) می تواند نقش مهمی را در ارتقای صلاحیت های حرفه ای به منظور ارائه مراقبت های سالمندان ایفا کند که به طور موثری ، یکپارچه و هماهنگ میباشد . با این حال ، IPE به ندرت در مراقبت های اولیه هلند مورد استفاده قرار میگرد  . بنابراین، هدف این مطالعه مقدماتی ، توسعه یک برنامه IPE برای پزشکان عمومی و پرستاران قراردادی و ارزیابی   احتمال یک برنامه IPE برای حرفه ای ها با زمینه های مختلف آموزشی و تاثیر آن بر تقسیم وظایف و مسئولیت های حرفه ای است .
روش ها :
 ده پزشک عمومی و ده پرستار قراردادی از هشت شیوه مراقبتی در دو استان در شمال هلند، گرونینگن و درنته ( کل جمعیت 1.1 میلیون نفر(  در برنامه مقدماتی IPE  شرکت کردند . یک طرح از روش های مختلط که شامل روش های کمی و کیفی است برای ارزیابی برنامه  IPE مورد استفاده قرار گرفت .
نتایج  :
در طول برنامه ، وظایف و مسئولیت ها ، خصوصا، آن هایی که  مرتبط با  طرح مراقبتی هستند ، از پزشکان عمومی به  پرستاران قراردادی تغییر یافت.  نگرش شرکت کنندگان نسبت به افراد مسن ( مراقبت از آنها  ) تغییر یافت  و ابزار قراردادیی برای تنظیمات ضروری افراد مسن و بحث در مورد کاربرد داروهایشان ، به عنوان ارزش افزوده به توسعه طرح مراقبت در نظر گرفته شد .
 
کاظمی بازدید : 1325 پنجشنبه 1395/12/12 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر اقتباس دولت الكترونيك در سه كشور آمريكاي لاتين: آرژانتين و برزيل و مكزيك

مقاله فارسي : اقتباس دولت الكترونيك در سه كشور آمريكاي لاتين: آرژانتين و برزيل و مكزيك

مقاله انگليسي : Adoption of e-government in three Latin American countries: Argentina Brazil and Mexico

رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

مشخصات فايل ترجمه:  17 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
اين مقاله اقتباس دولت الكترونيك در سه كشور آمريكاي لاتين: آرژانتين، برزيل و مكزيك را مورد بحث قرار مي دهد. تحقيق ابتدا يك چارچوب مفهومي براي بررسي ايجاد و خدمات دولت الكترونيك را ارايه مي‌كند كه براي ارزيابي اقتباس آن در اين سه اقتصاد مهم آمريكاي لاتين اعمال شده است. يافته هاي تحقيق مي تواند هر كشور به عنوان مدلي براي توسعه موفق و همچنين اجراي دولت الكترونيك در يك كشور در حال توسعه غير صنعتي را معرفي كند. تجزيه و تحليل هم چنين در جستجوي يافتن يك خلا در مطالعه دولت الكترونيك در كشورهاي كمتر توسعه يافته مي باشد كه بخش آن ها تلاش مي كنند در اين جنبه حياتي از توسعه دولت ديجيتال به همتايان توسعه يافته خود برسند. 
کلیدواژه: دولت الكترونيك؛ آمريكاي لاتين؛ سياست ارتباطات راه دور. 
درآغاز قرن 21، برنامه هاي كاربردي دولت الكترونيك آماده انتقال ارتباطات دولتي هستند اگر چه پتانسيل عملياتي آن ها عمدتاً ناكافي است. دانشگاهيان پيشنهاد مي كنند كه مداليته ميانجي آنلاين به عنوان پيوندي از تكنولوژي هاي ارتباطي چند گانه مي تواند كاركردهاي ارتباطات دولتي را به طور سريع تر، ارزان تر وكارامدتر نسبت به ابزارهاي آفلاين تسهيل كند. با اين وجود گذر از فرموليزه كردن سياست براي اجرا هنوز هم در بسياري از كشورهاي در حال توسعه وجود دارد كه تاكيد دارد كه دولت الكترونيك يك سيستم فني اجتماعي بسيار پيچيده است كه وابستگي زيادي به بلوغ تشكيلاتي كلي، چارچوب هاي قانوني وملاحظات اجتماعي فرهنگي دارد. 
بحث برانگيز تر اين موضوعات اگر چه آشناترين آن نيز مي باشد دسترسي عموم به فرايند سياسي است. با اين وجود در حالي كه برنامه هاي كاربردي دولت الكترونيك حوزه هايي همچون نگهداري ثبت ها، خصوصا در غرب را دچار تحول كرده اند اما بسياري از كشورها براي نگهداري بخش اعظم مكاتبات دولتي روزانه خود هنوز هم به كانال هاي آفلاين وابسته هستند. 
بنابراين دولت الكترونيك به جاي آن‌كه يك خروجي اصلي براي ارتباطات دولتي محسوب شود در حد يك گزينه باقي مي ماند. با مروري بر ويژگي "تاخير در انتشار" ديگر تعاملات آنلاين اقتباس دولت الكترونيك تابعي از محدوديت ها در كارآمدي كانال ارتباطي و هم چنين موضوعات مرتبط با اطمينان، محرمانه بودن و امنيت مي باشد.
 
کاظمی بازدید : 1358 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته فناوری اطلاعات و کامپیوتر هوش مصنوعی

مقاله فارسي : هوش مصنوعی

مقاله انگليسي : Artificial intelligence

رشته: فناوری اطلاعات و کامپیوتر

مشخصات فايل ترجمه:  26 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
اگر چه تعریف دقیق و واضحی از AI وجود ندارد ( حتی برای هوش ) ولی می توان تعریفی از ماشینی که بتواند فکر کند و یا مثل انسان عمل کند که می تواند یاد بگیرد و در علوم مختلف برای حل مسائل استفاده می شود. برای تولید پژوشگران AI ، مشتاقانه ، مغز انسان را مورد مطالعه قرار می دهند تا بفهمند چگونه کار می کند .
مغز انسان شامل 10 تا 100 بیلیون سلول عصبی است و هر کدام از این اعصاب به 10 تا 10000 عصب دیگر متصل می شوند. یک سلول مغز به تنهایی خیلی کندتر از یک میکرو پروسسور عمل می کند و یک عمل ساده ای دارد . و ساختارکلی آن این است که یک ورودی بگیرد و بک خروجی بدهد  و اگر جمع آنها از یک مقدار تجاوز نکند . گرچه موازی است با عمل آن ، اما مغز  بشر عملکردی دارند که کامپیوتر امروزی هنوز به آن دسترسی ندارند حتی با این سرعت پیشرفت دراین رشته ، تقریبا 20 سال با سوپر کامپیوتر هایی که با این قدرت برابری کنند فاصله داریم .
به عبارت دیگر با استفاده از چند روش سعی شده است که به مدل مغز برسند که در برخی موارد موفقیت آمیز بوده است. و تنها آزمایش برای هوش ، TURING TEST است که فکر ساختن این ماشین هنوز هم در اذهان وجود دارد .
2.چرا دستیابی به AI مشکل است؟
این افکار به اندلزه مشکل AI نیست ، و من می خواهم  ثابت کنم که تنها گونه با هوش بشریت است ( دقیقا برعکس گفته ها ی بالا ) من میخواهم نشان بدهمکه تمام عقاید در مورد AI با احتیاج به یک تغییر به منظور هدیت یک بخش نتیجه دارند .
منابع :
امروزه AI تمرکز خوذ را کلا بر روی مغز کرده است . اگر شما به بدن بشر توجه کنید ، در صورتی که شما نمی توانید یک سلول عصبی را در بدن تر سیم کنید ، بیشتر عملکرد آن در ستون فقرات انجام می شود . برا ی مثال ، کشیدن دست هنگامی دست به یک چیز داغ برخورد می کند به منظور کاهش صدمه ، که یک عمل حیاتی است . تنها راه برا ی انجام این کار توسط عکس العمل غیر ارادی و بدون دخالت مغز است.

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 169
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,342
  • بازدید ماه : 825
  • بازدید سال : 52,465
  • بازدید کلی : 4,954,326