loading...
تکنو مکانیک
کاظمی بازدید : 805 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

مقاله فارسي : ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی

مقاله انگليسي : An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  11 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
طی قرن های گذشته، نقد هایی در رابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی، خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که  با نیازهای کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده ، انجام شده است . به عنوان دینی که  توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود ، تدوین و بازسازی رویکرد و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با  جهانی شدن و ارائه شده توسط مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب میشود . در اواخر دهه  1970 ، دانشمندان اسلامی با جدیت تمام  این ناتوانی را مورد قرا دادند و انبوهی از طرح های عملیاتی را برای  مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند . این مقاله به بررسی عناوین مختلفی می پردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار  گرفته و راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می دهد.
کلیدواژه: Al-dakwah، افکار انتقادی اسلامی، آموزش اسلامی، مطالعات اسلامی، مدرنیته
1. مقدمه:
بطور معمول ، مطالعات اسلامی باید قادر به پاسخگویی به چالش هایی باشد که توسط مدرنیته در سطح تئوری و کاربرد ی به ارمغان آورده شده است . بنابراین، آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی باید به عنوان مسئله ای مربوط به مقابله با نیازهای رایج جهان مدرن در پرتو اصول قرآن و آل سنت توسعه یابد  در واقع ، اسلام باید بخشی از جهان مدرن باشد و عمگام با عصر پیش رود . با وجود افتخارات و شکوه و عظمت تمدن اسلامی در گذشته ، رکود ی که توسط نوآوری ایده های جدید در سطح عملی پیش آمده ، باعث شده که اسلام را به عنوان موضوعی مرتبط با این جهان مدرن جلوه ندهد . مطالعات اسلامی باید  به حفظ تمام اصول اسلام بپردازد  و الهام بخش همه انسان ها در راه زندگی در این دنیای مدرن در همزیستی و صلح باشد . متاسفانه، وضعیت فعلی امت مسلمان نشان دهنده ناتوانی مطالعات اسلامی در رسیدگی به این چالش جامعی است  که منجر به پیوند مسلمانان به دوران عقب ماندگی و رکود شده است . محققان شکست مطالعات اسلامی را مرتبط با  ناتوانی آموزش اسلامی در پرورش تفکرات حیاتی دانش آموزانی میداند  که منجر به توقف آموزش و پرورش اسلامی و  در نهایت ناتوانی در مقابله با چالش های جهان معاصر میشود.
 
کاظمی بازدید : 829 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی

مقاله فارسي : مسئولیت های اجتماعی کارآفرینان از دیدگاه اسلامی: مطالعه کارآفرینان مسلمان در مالزی

مقاله انگليسي : Entrepreneurs Social Responsibilities From Islamic Perspective: A Study of Musilm Entreprenurs In Malaysia

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
موفقیت کارآفرین از دیدگاه اسلام تنها از دیدگاه موفقیت مادی اندازه گیری نمی شود. این بدان خاطر است که نیازهای انسانی فقط محدود به دارایی هایی نیست که دارند، بلکه تمام ابعاد مورد نیاز مصادیق الشریعه را دربرمی گیرد یعنی مذهب، هوش، زندگی، شرف و دارایی مادی. بنابراین، ارزیابی اینکه آیا کارآفرینان مسلمان موفق می شوند یا خیر براساس مفهوم مصادیق الشریعه است. هدف از این مطالعه، بررسی مسئولیت اجتماعی کارآفرینان مسلمان برای اعضای خانواده، فقرا و نیز مسئولیت آنها نسبت به جامعه مسلمانان با فراهم کردن موقعیت های اشتغال برای جامعه، انجام کار مطابق با قوانین اسلام و ایجاد سیستم اقتصادی مبتنی بر آن است. این مطالعه مبتنی بر روابط بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی و مسئولیت اجتماعی آنها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون است. این مطالعه، رابطه معنی داری بین موفقیت کارآفرینان مسلمان در مالزی با مسئولیت اجتماعی انجام شده توسط آنها نشان داد . 
کلیدواژه ها: کارآفرینان مسلمان، مصادیق الشریعه، مسئولیت های اجتماعی، عامل موفقیت، دستاورد. 
1-مقدمه:
مسئولیت اجتماعی از دیدگاه غربی به مسئولیت سازمان برای حفظ و بهبود احتمال همپوشانی سازمان با آنها اشاره می کند. براساس نظر کیت دیویس (1975) و رابرت بلومستروم (2002)، مسئولیت اجتماعی وسیله ای برای افزایش رفاه اجتماعی است. استفان رابینز (2002) و راسینال (1999) مسئویت اجتماعی را الزام شرکت برای رسیدن به اهداف طولانی مدت می داند و تاثیر مثبتی بر جامعه در کل دارد، در صورتی که در عین حال، تاثیر منفی بر آنها را کاهش داد. کیت دیویس (1979) و رابرت بلومستروم (2002) محدوده مسئولیت پذیری را درنظر می گیرد که شامل کل جامعه است و به بخش های خاصی مربوط نمی شود. نقش آن بهبود احتمال و حفظ منافع اجتماعی است. این امر منجر به کیفیت بهتر زندگی می شود، و فعالیت های سازمان را در جامعه هماهنگ می سازد.
 
کاظمی بازدید : 749 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته علوم تربیتی آموزش صنعتی ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی

مقاله فارسي : آموزش صنعتی ارزیابی بر اثربخشی در میان دانشجویان دوره کارشناسی دانشکده مطالعات اسلامی

مقاله انگليسي : Industrial training: a survey on its effectiveness among undergraduates from the Faculty of the Islamic Studies

رشته: علوم تربیتی

مشخصات فايل ترجمه:  12 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
آموزش صنعتی یا (فناوری اطلاعات) یکی از دروس اجباری برای دانش آموزان دانشکده مطالعات اسلامی است . هدف از برگزاری این دوره ، بهبود کیفیت فارغ التحصیلان با رویارویی آنها با جهان واقعی که در آن مشغول به کار هستند میباشد . پس از چند سال از اجرای آن ، دوره ها به منظور ایجاد تلنگری برای  بهبود بیشتر نیاز به بررسی دارند زیرا اثبات شده که دارای اثربخشی زیادی هستند . این پژوهش با هدف تعیین اثر بخشی برنامه های فناوری اطلاعات در میان دانشجویان دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) دانشگاه Kebangsaan مالزی (UKM) و همچنین به منظور درک اهمیت اساسی مفهوم فناوری اطلاعات انجام گردید . برای این منظور 110 پرسشنامه به دانش جویان سال سوم از بخش های مختلف در FIS توزیع گردید . گروه منتخب از دانشجویان متشکل از افرادی بود که  دوره فناوری اطلاعات خود را در پایان ترم چهارم مطالعات به پایان رسانده بودند. تحقیقات توسط یک سری مصاحبات با تعدادی از سهامداران و مرجع  جامعی از کاوشها در کتابخانه برای جمع آوری مواد حمایتی از مفهوم و اساس فلسفی فناوری اطلاعات پشتیبانی می شود . اطلاعات جمع آوری شده از پرسشنامه ها از طریق بسته آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) مورد بررسی قرار گرفت . یافته های پژوهشی نشان می دهد که اثر بسیار مثبتی در دوباره شکل گیری نگرش دانش آموزان از FIS دارا است. پیشنهادات ساخته شده توسط دانش آموزانی بود که در این نظرسنجی شرکت کردند و همچنین برای بهبود اجرای فناوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفتند . پیشنهادات قطعا در به حداقل رساندن مشکلات آتی مربوط به فناوری اطلاعات  کمک می کند.
کلیدواژه: اسلامی، صنعت، آموزش اسلامی، فرستاده، امور دانشجویی، آموزش و تدریس
1: مقدمه:
فناوری اطلاعات یکی از دوره های  اجباری دانشکده مطالعات اسلامی (FIS) در UKM است که به همه دانشجویان ارائه میشود . انتظار می رود که این دوره برای پرورش فارغ التحصیلانی با کیفیت باشد که این کار را با مواجه کردن آنها با یک تجربه کاری انجلم میدهند  زمانی که هنوز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند . وابستگی صنعتی روشی است که توسط دانشگاه به منظور اطمینان حاصل کردن از این که دانش آموزان با یک تجربه کاری مختصر قبل از اینکه فارغ التحصیل و وارد بازار کار رقابتی شوند  انجام میشود . با آشنایی شان با صنعت ، دانش جویان درک بهتری از وضعیت کار جدای از برقراری ارتباط اولیه و ایجاد روابط با ارزش با کارفرمایان آینده خود خواهند داشت.
 
کاظمی بازدید : 1174 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک طرح حفاظتی جدید برای حفاظت از ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر ناپایداری گذرا

مقاله فارسي : طرح حفاظتی جدید برای حفاظت از ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر ناپایداری گذرا

مقاله انگليسي : A Novel Protective Scheme to Protect Small-Scale Synchronous Generators Against Transient Instability

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  24 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
اخیرا نصب ژنراتورهای کوچک در شبکه های توزیع، به علت مزیت های متعددی که دارند، افزایش یافته است. یکی از مسائل مهم مربوط به این ژنراتورهای توزیع شده، تاثیر خطاهای سیستم بر پایداری گذرای آنها است. به علت ثابت اینرسی کم ژنراتورهای مقیاس کوچک و عملکرد آهسته ی رله های حفاظتی شبکه های توزیع، ایجاد ناپایداری گذرا برای این ژنراتورها  کاملا محتمل است. در این مقاله، رفتار دینامیک ژنراتورهای سنکرون مقیاس کوچک در برابر خطاهای سیستم و حساسیت آن ها به پارامترهای سیستم مورد بررسی قرار می گیرند. سپس یک روش حفاظتی عملی با استفاده از اضافه جریان موجود و رله های کمبود ولتاژ پیشنهاد می شود و به مزیت ها و معایب آن اشاره می شود. در ادامه، بر اساس اطلاعات به دست آمده از تحلیل حساسیت، یک رله ی حفاظتی جدید برای حفاظت ژنراتورها در برابر ناپایداری پیشنهاد می شود. رله ی پیشنهادی از یک ژنراتور قدرت فعال برای تعیین زمان مناسب برای قطع کردن ژنراتور استفاده می کند. نتایج شبیه سازی عملکرد مطمئن و مقاومت رله پیشنهادی در برابر ناپایداری های گذرای سیستم تایید می کنند. علاوه براین، الگوریتم پیشنهادی با ژنراتورهایی با قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار، هم سازگار است. 
اصطلاحات شاخص سیستم حفاظتی تولید پراکنده  (DG)؛ تولید پراکنده؛ قابلیت کار کردن با شبکه های سراسری خطا دار  (FRT)؛ پایداری گذرا.
I.مقدمه:
تولید پراکنده (DG) به عنوان یک منبع توان الکتریکی که مستقیما به شبکه ی توزیع یک سیستم قدرت متصل می شود، تعریف می شود [1]. این روزها نصب DG ها در سیستم های قدرت به دلیل مزایایی که دارند، از جمله کاهش افت، پیک سایی، خدمات کمکی، کیفیت توان بالاتر، زمان ساخت کوتاه تر شان، احتمال افت بار کمتر و هم چنین تعویق انتقال، جایگزینی توزیع، مسائل مقررات زدایی و نگرانی های زیست محیطی، رو به افزایش است [2]-[5].  با این حال، اتصال داخلی DG ها برخی تغییرات را به سیستم های توزیع موجود تحمیل می کند و می تواند در سیستم های قدرت ناپایداری ایجاد کند و حتی منجر به قطع برق شود [6],[7]. وقتی DG بطور موازی با سیستم  شبکه ی برق کار کند، رویه ی حفاظتی سیستم های توزیع سنتی  را بهبود می دهد . رله کردن مناسب و تنظیم DG می توانند مهم ترین لوازم تعیین کننده برای جلوگیری از ناپایداری ژنراتور باشند.
 
کاظمی بازدید : 851 چهارشنبه 1395/12/11 نظرات (0)
 
دانلود مقاله isi رشته برق و الکترونیک مطالعه انواع پارامترهای ماشین سنکرون برای اشباع: یک روش عددی

مقاله فارسي : مطالعه انواع پارامترهای ماشین سنکرون برای اشباع: یک روش عددی

مقاله انگليسي : A study of the variation of synchronous machine parameters due to saturation: a numerical approach

رشته: برق و الکترونیک

مشخصات فايل ترجمه:  19 صفحه word

ترجمه چکيده مقاله:
این مقاله انواع پارامترهای اساسی مدارهای مشابه دو محوری ماشین سنکرون را به منظور اشباع مغناطیسی شرح می دهد. حالت های مغناطیسی مختلف ماشین با استفاده از راه حل های مگنت استاتیک عنصر محدود حاصل می شود. بدین طریق الگوهای نفوذپذیر اجزای قابل اشباع ماشین، ذخیره و در برنامه ی عنصر محدود خاصی استفاده می شود که پاسخ فرکانسی ثابت (SSFR) ماشین را ایجاد می کند. سپس از الگوریتم ژنتیک هیبرید با توانایی یافت اکسترمم های کلی استفاده می شود تا به پارامترهای دو ساختار مداری مشابه در محور d برسد. این فرایند برای هر حالت مغناطیسی تکرار می شود تا اینکه انواع پارامترها مشخص شود. برای تایید حالت های مغناطیسی ماشین، ویژگی مدار باز با ویژگی محاسبه شده از مدل عنصر محدود مقایسه می شود. برای تایید، پارامترهای مدار مشابه محور d شناسایی می شود و در شبیه سازی یک ماشین سنکرون دارای اتصال کوتاه اتخاذ می شوند ونتایج ان با نتایج بدست امده از برنامه ی گذرای عنصر محدود مقایسه می شود.
کلیدواژه: پاسخ فرکانس ثابت، مدل سازی اجزای محدود، الگوریتم ژنتیک هیبرید، ماشین های سنکرون
1.مقدمه:
پیش بینی صحیح عملکرد ماشین سنکرون گامی مهم در طراحی ، تحلیل و عملکرد الکتریک سیستم های قدرت است[1]. چندین روش برای ساختن روش عملی پیچیده ی ماشین سنکرون بکار برده شده:
الف- مدارهای مشابه دو محور[2] ، ب- مدارهای مشابه مغناطیسی [3] و ج- مدل سازی عنصر محدود [4]. اجرای روش مشابه دو محوری اسان است و نیازمند منابع کامپیوتری کمی می باشد اما بدست اوردن پارامترهای  ان حتی برای کوچکترین (سنتی) مدار مشابه دو محوری [5] مشکل است. مدارهای مشابه مغناطیسی، عملکرد دائمی و گذرای ژنراتورهای سنکرون را شبیه سازی می کنند[6]. این مدارها دقیق تر از روش سنتی دومحوری هستند زیرا ماهیت توزیع شده میدان مغناطیسی درون ماشین را با دقت بیشتری توصیف می کنند. بااین وجود، دانش قبلی از مسیرهای شار برای تعیین مقاومت های مغناطیسی مدل لازم است. مدل سازی عنصر محدود[7] بعنوان یکی از قوی ترین ابزارهای شبیه سازی ژنراتور سنکرون می باشد، اما نیاز به کامپیوترهای بالاست.

تعداد صفحات : 149

درباره ما
Profile Pic
تکنو مکانیک :: وبسایتی در زمینه ارائه و دانلود کتابها ، جزوه ها ،گزارش کار آزمایشگاه ، پروژه ها ، مقالات isi با ترجمه فارسی و تکنولوژیهای جدید در زمینه رشته های فنی و مهندسی به ویژه مکانیک می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دانلود رایگان مقالات ISI + خرید ترجمه فارسی

    آمار سایت
  • کل مطالب : 741
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 313
  • آی پی امروز : 119
  • آی پی دیروز : 96
  • بازدید امروز : 164
  • باردید دیروز : 181
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 1,337
  • بازدید ماه : 820
  • بازدید سال : 52,460
  • بازدید کلی : 4,954,321